Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Azt nem írtad, hogy néha beindul. Ilyenkor biztos, hogy nem az elektronika a hibás, hanem amit leírtál. Zárlat, stb. A jeladó, vagy a vezérlõrész, ha egyszer meghal, nincs feltámadás, vallástól függetlenül.:D
Hát úgy néz ki hogy megvan a gyújtás problémája, de elõre bocsátom bazi nagy szerencsém volt hogy megtaláltam, ha megtaláltam. Szóval a fekete doboz és a jeladó közötti vezetéken egy apró alig látható sérülés okozta a bajt. A pici lyukon bejutott a víz és elporladt a fekete vezeték. Így néha volt néha nem volt gyújtás. Holnap kiderül hogy van e más baj.
Kedves Klubtagjaink, veterán-, nosztalgia-, és hobbiautós Társunk!
Köszönjük, hogy sok klubtagunk illetve MNHJR regisztráltunk 2011-évi adójának 1 százalékát egyesületünknek ajánlotta.
Most ismét erre kérünk benneteket. Ezzel segítitek közös klubirodánk fenntartását is, mely az elmúlt, „recessziós” években komoly, és nehéz feladat elé állított bennünket folyamatosan.
F E L H Í V Á S! Felkérjük a kedves Klubtagjainkat, mindenkit, aki segíteni kíván rajtunk, hogy adójuk 1%-ával támogassák Egyesületünket. Adószámunk: 18073221-1-43 Köszönettel vennénk, ha minket jelölnétek meg kedvezményezettnek az adótok 1%-áról szóló nyilatkozatotokban. Az elmúlt években is sokan gondoltatok ránk. Reméljük, hogy érdekvédelmi tevékenységünkkel, egyéb "szolgáltatásainkkal" megelégedésetekre dolgoztunk adományaitokért.
Nekem néha melegen kicsit érezni kipufogógázból a benyaszagot. Mit tudok megnézni? ( Ac vadi új, karbi kipucolva, állítócsavar cserélve lett stb. csövek jók. Nyár végén hosszútávon megrakva 80-90 km/h 6,5 literes fogyasztásom van) Gyertyák kiszedve szépek nincsenek beköpve. Oxidáció mentes kábelek.
Vagy nálam is a téli üzemmód gonoszkodik?
Szomszédom is vett egy 4t Trabit azt mondja folyamatosan küldni pályán 110-120 :S és neki alig 7,5 litert fogyaszt az hogy lehet? Ha van valami okosság írjátok, mit tudok még megnézni.
Sziasztok! Egy kérdésem lenne hozzátok, hátha tudtok valami okosat mondani! :) Van 1990-es évjáratú 1.1es trabantom. Már egy ideje küszködök vele, befolyik a benzin az olajba. Elvileg csak az ac-nál tud befolyni, de hiába cserélem õket, pár hónap és megint befolyik. A membránon nem látszk semmi. Mit tegyek? Elõre is köszi!
Infozni szeretnék,hogy az 1.3touristra fel lehet varázsolni a 353tourist elejét? (Sárvédõ,homlokfal) Az 5. ajtó?Nem vagyok kasznis,de szeretném retrositani a csufikát. Elõre is köszi a segitséget.
Bocs, tényleg nem írtam, Wartburg 1.3-ról beszélünk. Tegnap megint rápróbáltam és minden mûködött, szóval lehet, hogy tényleg csak egy saru volt meglazulva, s ahogy most szerelgettem, motoszkáltam benne, megjavult. Kösz a válaszokat
Ha mondjuk LED helyett, voltmérõvel mit kéne látnom pontosan 12v vagy 0v-ot? Egyre inkább a jeladót gondolom én is hibásnak. Szerintem ha trafó baj lenne csak egy henger nem menne, de lehet hogy az elektronika hibájánál is csak az egyik henger dolgozik, nem biztos de lehet. Az elektronikát hogy tudom kimérni?
0. lépés: az összes saru, érintkezõ, vezeték, kapcsoló ép, 1. lépés: gyertya csere megvolt, (2. lépés: karburátor, benzinellátás jó,)
Amikor nem mûködik éppen, akkor nincs szikra sem, ugye? Ha igen, és a fenti pontok is teljesülnek, szinte biztos, hogy a gyújtás nem jó.
Leírom a tapasztalataimat.
Egyszer egy Ladán a Hall jeladó halt meg így: néha jó volt, néha nem. A párszáz forintos alkatrész cseréjével megjavult. Szintén Ladán, szintén Hallosnál az elektronika adta meg hasonlóan magát. Olyan volt, mintha kontaktos lett volna. Szóval nem mindig igaz az, hogy a vezérlõ elektorinika "vagy jó, vagy nem". Már nem tudom, hogy min, tökéletes volt a hidegüzem, azonban egy idõ után megállt és nem lehetett beindítani, amíg ki nem hûlt. Trafócsere.
Az elsõ kettõnél a tünetek azonosak voltak. Kb. ugyanolyan rendszertelenül jelentkezett a hiba mindkét esetben, ill. nem volt gyújtás ekkor. Cserealkatrésszel mindkét estben könnyû volt behatárolni a hibát.
A Hall-jeladót nem nehéz tesztelni, kb. egy tápforrás, ellenállás, LED szükséges csak hozzá, ezekkel simán le lehet tesztelni, hogy ad-e jelet. Próbalámpával szigorúan tilos a magas áramfelvétel miatt. [i](Módosította Spityu 2013.02.23. 23:54-kor)[/i]
Sajnos az autó úgy 25 km-re van lerobbanva, de ma kiszedtem mindent, és megpróbálok egy próba padot csinálni. Az a baj hogy ma odamentem és pöcre indult kb 2 percig járt. A fekete dobozból jött egy halk zümögés, és megint nem volt szikra vártam kicsit (barkácsoltam az autót) megint beindult megint leállt és utána megint nem indult. Igy mértem ki a jeladót ami akkor épen ment.Tanácstalanságomat az is növelte hogy a környék bontóit,és autósboltjait végigjárva mindenki mosolygott, mikor mondtam hogy trabant 601 alkatrész kéne tehát még csak egy megszakítós gyújtást se tudtam szerezni:(
Elnézést, igazad van, és a linkelt terméknél is helyesen írják, hogy jó a lábkiosztása. Valóban négylábú... Hülyeségre emlékeztem. Egyébként a Hall-elem tényleg cserélhetõ, cswak mûgyantával kicsit körbe van löttyintve. Azért mérd meg lent, ahogy írtam. Ha a vezérlõrész a rossz, akkor majd kiokoskodjuk:)
Nem hiszem hogy a hal-al lesz a baj a fekete dobozból jön egy halk zümögés és utána nem indul be. Belenéztem és nem látok semmi nagyobb bajt habár a 4 ellenállásnál kicsit pörkölt a nyáklap de nem kontakthibás. Valaki járt már hasonlóan?
Gyári leírás szerint a vizsgálathoz vedd le a trafókról a zöld és fehér vezetékeket, így nem kapnak áramot. Ugyanis bekapcsolt gyújtás és álló motor esetén az egyik trafó folymatosan áram alatt van. Ez pedig rövid idõn belül ki tudja fingatni a vezérlõrész (feketedoboz) végtranzisztorát. Ha ez megvan, akkor add rá a gyújtást. Mérd meg alul a jeladónál, hogy a barna és a zöld vezeték között mekkora a feszültség miközben a motort kézzel átforgatod (gyertyákat vedd ki, úgy könnyebb:D). Ha minden jó, akkor itt 180 fokonként kell ugrálni 0 és 12 V között. Ha nem csinálja, akkor mérd meg a barna és a fekete vezetékek között a feszt: ez elárulja, hogy kap-e táplálást a jeladó a vezérlõrésztõl. Ha kap, akkor jeladó halkt meg, ha nem kap, akkor a feketedoboz.
Nekem gyanús a belinkelt Hall-elem. Ennek négy lába van, a Trabiban lévõnek meg csak három. Persze ettõl még jó lehet, de a [i]"gyári hall jeladókkal megegyezõ lábkiosztású"[/i] szöveg nem állja meg a helyét.
Akartam kérdezni, hogy hamarosan le lesz bontva a sárvédõ elõl-hátul és ha rakom vissza a duroplast elemeket akkor mivel tömítsek ahol a csavarok fogják?
Itt láthatod, hogy "SW-WS" jelzésû (fekete fehér csíkkal) vezeték tartozik a 49a-hoz. A baloldali indexek "GN-SW" jelzésû (zöld fekete csíkkal), a jobbosak pedig "GN-RT" jelzésû (zöld piros csíkkal) vezetékekkel vannak kábelezve.
És azt is észreveheted a rajzról, hogy jó relé esetén a vészvillogónak a bajuszkapcsolótól függetlenül is mûködtetnie kellene az izzókat.
Azt írtad, hogy a 49-es ponton mérhetõ a 12V. Tehát a biztosíték rendben és a vészvillogó kapcsolón is átjön.
A felsõ burkolatot pedig 2 db M6-os csavar rögzíti a mûszerfal alatt.
A jeladón a barna asszem a testvezeték. A másik kettõn kell lennie feszültségnek, ha se kép se hang, akkor meg vagyon halva. A vezérlõrész teszteléséhez küldök egy anyagot. [i](Módosította orygabor 2013.02.22. 22:00-kor)[/i]
Valószínûleg a jeladó elektronikája szállt el. Javíthatatlan, viszont lehet kapni utángyártottat kb. 2500-ért, vagy irány a bontó. Át kell rakni a régi helyére, bár a beállításra figyelni kell. Elõfordulhat, hogy a csere után meg kell cseréni a gyertyakábeleket, mert ellentétesen adja a jelet. [i](Módosította orygabor 2013.02.22. 19:41-kor)[/i]
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni. Októberben szert tettem egy Trabant 601-re. Ami tegnap megállt alattam,valószínû a gyújtással lehet probléma mert nincs szikra. A gyertya jó,valami az elektronikus gyújtással lehet,de nem tudom hogyan kell kimérni hogy a jeladóval,vagy a fekete dobozzal van-e baj.Válaszotokat elõre is köszönöm!
A vészvillogóval sem mûködik, viszont az izzók és a relé jók, azokat már külön kipróbáltam, kontakthiba van valahol. Épp ez a gondom, hogy elõször a bajuszkapcsolót akarom ellenõrizni úgy, hogy a kapcsolóról lehúzok minden vezetéket és a lábakat szakadásvizsgálóval összeérintve kapcsolgatom, keresem a hibát, de nem tudom melyik lábpár a jobb, melyik lábpár a bal oldali irányjelzõ. Ezért kellene rajz a lábkiosztásról. Próbálgatással is végig lehetne menni a 6 lábon, csak (5+4+3+2+1=)15 lehetõség, de biztosra akarok menni.
Egyébként hogy lehet szépen kiszerelni? A kormánykereket illetve a bajuszkapcsolókat védõ burkolat alsó részét már levettem, a felsõ rész sehogy sem jön le. A mûszerfalat is meg kell bontani valamennyire?
Mint említettem a villogás csak zárt áramkörnél lesz. Tehát az izzók terhelése váltja ki.
Vedd egyszerûre a hibakeresést.
Kapcsold be a vészvillogót. Ha az mûködik, akkor a relé jó. Ebben az esetben kizárásos alapon a bajuszkapcsolónál döglött meg valami. Ugyanis emlékeim szerint a bajuszkapcsoló a vészvillogóról kapja a 49a-t.
Talán épp a vészvillogó kapcsolóról a bajuszkapcsolóra tartó vezeték nem érintkezik, vagy egyszerûen lejött a saru. [i](Módosította Tsaby 2013.02.21. 21:47-kor)[/i]
Sziasztok egy kis segitségre lenne szükségem nem erre akartam válaszolni csak más hogy nem tudtam irni a forumra. Abban kérném a segitségeteket hogy 4 ütemü kombi wartburgomba hogyan tudok 5 sebességes váltott rakni és hogy melyik golf,polo... és mennyi munkával jár és ha valaki tud elérhetö áron ilyen váltott az is jo lenne. Elöre is köszönöm nektek!!!!
Helló! A bajuszkapcsolót sajnos nem tudom kiszerelni, azon így nem látok számokat, csak a 6 sarus csatlakozót, így nem tudom melyik mi, ezért lenne jó egy rajz, hogy lássam melyik lábra mi csatlakozik. A kapcsolót is le akarom ellenõrizni. A 49a-t illetõen, magával a vezetékkel van problémám, nem a jellel. Ha a relé 49a lábárólról lehúzom a vezetéket, ahhoz érintem a multi egyik pólusát, a másikat pedig a bajuszkapcsolóba futó 6 saruhoz egyesével, egyiknél sem jelez vezetést. Tehát a szaggatott jel, el sem jut a kapcsolóhoz. Azért kérdezem: a 49a-ról a jel vajon közvetlenül a kapcsolóba megy? Egyébként az index csak úgy egyszer elment. Elõször csak gyorsan villogott, mintha ki lenne égve egy izzó, aztán már semmi.
Az évjáratnak megfelelõ villamos kapcsolási rajz tartalmaz mindent a bekötésrõl. Egyébként a bajuszkapcsolón is fel vannak tüntetve a kapocsszámok. A 49a egyébként a "kapcsolt" pozitív, azaz ezen a szálon már a villogókhoz tartó szaggatott feszültség megy. Tehát ezen a szálon csak mûködõ irányjelzõnél tudsz mérni bármit is.
Sziasztok! Az indexem nem mûködik. Egyesével leelenõriztem mind a 6 izzót, azok jók, a biztosíték szintén. Kiszereltem a relét, azt is ellenõriztem, jól mûködik. Ezután megvizsgáltam a reléhez futó vezetékeket. A testvezeték valóban testel. A 49-es lábra csatlakozó vezetéken megvan az akkufeszültség, ha ezt összeérintem a visszajelzõ csatlakozójával, a viszajelzõ világít a mûszerfalon. Egyedül a 49a-ra csatlakozó vezeték bajos (nálam zöld): a bajuszkapcsolóról lehúztam a hatsarus csatlakozót, s ráadott gyújtás mellett szakadásvizsgálóval kerestem hová fut be ez a "zöld" vezeték, de sehol se találtam. A relérõl a 49a közvetlenül a bajuszkapcsolóra megy, onnan pedig az irányjelzõizzókhoz? A bajuszkapcsolóról van valamilyen rajz, hogy melyik lábra mit kell csatlakoztatni? Köszönöm.
2T Trabi ventillátor lefogatás(nem a régi szalagos, hanem az újabb központi tõcsavaros):
Amikor szétszedtem a motort, a tõcsavaron az anya alatt volt vagy hat darab alátét és után egy anya. Kapott egy nagygenerált, most rakom össze. Viszont a tõcsavar a turbina házából ugyanúgy kilóg, nem tudtam jobban behajtani. Ha felteszem a blokkra, akkor bõven kilóg onnan. Még a menet nélküli rész is... Ezek szerint oda mindig kell valami távtartó? Másnál is 639 darab alátét figyel ott? Vagy valamilyen elegánsabb megoldás?
No, ebben úgy látszik tévedtem, ezt jó tudni! Ez esetben tényleg érdekes a különbség a két beállítás között, bár még mindig vannak lehetõségek a különbségek valószerûségére. Azt gondolom, hogy fent hagyott vákuumcsõvel biztonságosabb gyújtás állítható (mivel a segédberendezés emeli az elõgyújtás mértékét, így ha azzal nem csörög be, akkor lehúzott csõvel sem fog.)
Viszont fobq márkatárs kérdését nem hagynám elkallódni, ez engem is foglalkoztat, hogy az alapjárati minõségcsavar befelé - avagy kifelé szegényíti a keveréket. Korábban szétbombáztam egy wartburg karburátort, én úgy vettem észre, hogy az a járat amit szabályoz, az a kiegészítõ alapjárati fúvóka járatrendszeréhez csatlakozik. Ebbõl, illetve a tûszelepes kialakításból arra következtettem, hogy az üzemanyag útját állja a csavar, tehát teljesen betekert csavarnál nem kap extra üzemanyagot az alapjárat. fobq, én azt gondolom, hogy befelé csavarva szegényedik el a keverék, de már én is korábban feltettem egy kérdést ennek tisztázására.
Ja meg a hátsó kipuffogó dobom is lyukas (volt már foltozva), ahelyett ha aláteszek egy Powerful sportdobot, akkor azért fognak szólni? Ki van herélve teljesen de tervezek a közepébe rakni egy perforált csövet, és csõ és a dob közötti teret pedig kõzetgyapottal kitöltenni. Így mélyebben és kicsivel hangosabban fog szólni, mint a gyári. Hogy teljesítményben hoz-e majd pluszt, azt nem tudom.
Szerinted megkapja most is (04.15.) vagy számíthatok a fekete vagy a piros matricára? A vákuumcsõ gondolom nem emiatt hiányzott a karburátor és a légszûrõház közül.
Ez érdekes, mert nekem zöld matrica van a rendszámtáblámon. Debrecenbõl hoztam, ami ugye nagyvárosnak számít és ott használták az autót.
[b]trabiszabi[/b] - Fergeteges! Mondjuk több helyen láttam már Special-t.
[b]jocking[/b] - Akkor meg tudod mondani, hogy az enyémen miért van zöld? :)
[i]"Olyan tiltás nincs, hogy egy városba egyáltalán nem mehetsz be,"[/i] De, van, csak nem Magyarországon. Most már legalább tudom, hogy ez csak kacsa ez az 1085ccm-50ló mizéria... Mondjuk gyanítottam, de nem voltam biztos benne.
[b]Adam[/b] - Ott bírnak hülyeséget beszélni, az biztos. Nekem a forgalmimban az adatok úgy el vannak csúszva -ugyanis- a 3 méteres körmökkel rendelkezõ hölgyike nem nyomta bele rendesen a gépbe ami rányomtatja az adatokat, hogy egy kategóriával szinte lejjebb van minden.. :D
Ööööö! Van egy képem amúgy az aljáról, mikor a csõ lefittyent és meg lett hegesztve... Na most ha tudjátok mondjátok már meg, hogy ez most katalizátor vagy sima elsõ dob? [url=https://www.kephost.com/images4/2013/2/20/a1_2013_2_20_2f76qn5jl5.jpg][b]Itt a kép róla.[/b][/url]
Az 1085 ccm a használtautó.hu hülyesége, mint a 880 kg önsúly, 155/82!!! gumiméret stb. Ha hirdetsz ott akkor ki lehet választani a lehetõségek közül az elõre kitöltött adatokat és ezeket az adatokat dobja ki mert a fogyatékos szerkesztõk ilyen klasszul utánanéztek. Én amikor hirdettem, rámentem az "egyedi" lehetõségre és mindent a normál adatokkal tudtam kitölteni saját magam, csak a lusta emberek nem szöszmötölnek egyesével hanem 1 kattintással a rendszer kitölti nekik a hülye adatokkal. Ahol 1043-at látsz ott vették a fáradtságot a hirdetõk, hogy valós adatokkal adják fel az autójukat.
Én már elküldtem õket a p...ba, amikor írtak egy levelet hogy javítsam sedan-ra a Trabimat mert nem jó a lépcsõshátú kivitel amit kiválasztottam.
Na szép kis válaszlevelet írtam nekik, hogy ne engem piszkáljanak hanem javítsák ki a hülyeségüket mert 100 hirdetés van rosszul õ miattuk és amúgy is tök helyesen választottam ki a lépcsõshátú kivitelt szerintem, mert sose volt a limuzin Trabiknak a hivatalos elnevezése az, hogy sedan. Erre van eszük, hogy ezen lovagoljanak, de picit utánanézni a jó adatoknak nincs. [i](Módosította Adam 2013.02.20. 20:00-kor)[/i]