Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

5273  Spityu 2012-09-06 20:25:30  Előzmény:Kozma Bence: 73888

Leírom az én tapasztalataimat.
1997-ben lett elõvéve a kocsi 7 év állás után. Olajcsere, MOL Trabant hajtómûolajat kapott. 2008-ig garantáltan az volt benne (max utántöltés.), km-ben nem sok, kb. 30E. Hibátlan volt, de szét kellett szedni a váltót (rózsakereket benyomta a féltengely, padkázás miatt.
2008-ban kapott 1.5l 75W90-es szintetikus olajat, mivel azt találtam a legmegfelelõbbnek, nem tudtam, hogy létezik még az elõbb említett. Nyáron jó volt, télen borzalmas.
2011-ben, generálozáskor öntöttem bele 1l MOL Hixol T-t, amint a helyére kerül a bölcsõ, majd a váltó, a nívócsavart figyelve megkapja a maradék kb. fél litert. Sokan ezt ajánlották, én is ezt ajánlom, bár közvetlen tapasztalatom nincs vele.

Tuning tipp olajszivárgás ellen :)
Azt vettem észre, hogy a váltó leginkább a váltókarnál izzadja az olajat. A 3 szimmering hibátlan, a szuszogó szintén nem okádja. Megoldás: 26x12x8-as szimmering! Pontosabban:
26: a kis lemezke átmérõje, ami a váltókarnál lévõ gumi porvédõ peremébe ül bele,
12: a váltókar átmérõje,
8: 8-10mm kb. a szimmering magassága
A fenti méretek nem biztosak!

Kivitelezés: gumiporvédõt le kell húzni a karról, tökéletesen zsírtalanítani kell a felületeket. Ezután óvatosan fel kell húzni a szimmeringet a karra, úgy, hogy a váltó felé nézzen a szimmering "lapja". Ezt követõen nemes egyszerûséggel oda kell ragasztani a peremhez Palmatex-szel. Száradást követõen vissza kell húzni a porvédõ gumit, ami pont be fog tudni kapaszkodni a peremébe! A szimmering teljesen észrevétlenül teszi a dolgát, rükverc is kapcsolható marad.
[i](Módosította Spityu 2012.09.06. 22:30-kor)[/i]

5272 Kozma Bence 2012-09-06 20:11:00

Sziasztok!
Tudom, nemrég nagy téma volt itt a fórumon a 2T Trabi váltóolaj, de sehol nem találom azokat a hozzászólásokat...
Valaki tudna segíteni, hogy milyet öntsek bele?

5271  Spityu 2012-09-06 19:30:02  Előzmény:Sipos Tamás: 73885

Háttõ... a 31ezer az valóban nem kevés. Én asszem 800Ft-ért vettem 2db-ot anno, mindkettõ állítható, a pontos mérettartományokra nem emlékszem, de azt tudom, hogy a két csap átmérõje eltér, azért kellett, mert egyik sem fogta át mindkettõt. Talán 20 és 21mm. Jah, természetesen használt, mondjuk úgy, hogy LERÚGOTT példányokról van szó, de ehhez a papír/textilbakelithez kissé nyögvenyelõsen, de elmegy.
A rugóvillához viszonylag könnyû találni betétet, az alsóhoz már nem annyira. Érdemes vadászni a gyárira, mert ezek az utángyártottak semmit sem érnek. Valamelyik nap nekem is megfordult a fejemben a gondolat, hogy vajon a hazaiakat kell-e dörzsárazni... a gyárit eleve úgy kell beleütni a helyére, ekkor csökken is az átmérõje, ami miatt ugyancsak dörzsárazni kell (magyarul a helyén kell dörzsárazni).

5270 Ackermann Balázs 2012-09-06 19:17:32  Előzmény:Csády Szabolcs: 73884

Jók a meglátásaid Májkül! ;)

Utána kisebb fejû csavart egyik oldalról belehajtva oldhatóra meg lehet csinálni.
[i](Módosította ABalu 2012.09.06. 21:18-kor)[/i]

5269 Sipos Tamás 2012-09-06 18:52:48

[justify]Készül a mûszakira a Trabi. Jobb hátul csapágyakat kellett cserélni; ezzel már kész vagyok. Elöl is lóg minden, pedig rendszeresen zsírzom, ahogy elõ van írva. Nincs mese, ki kell cserélni a mûanyag perselyeket. Ehhez vettem egy állítható dörzsárat (egy horror összeg volt, majdnem összerogytam amikor meghallottam az árát: 31 ezer) és vettem egy felújító perselykészletet. Volt nekem régebbrõl több felsõ garnitúra, amit régi trabantosoktól kaptam, de alsóból sajnos csak egy.
Amikor a régieket és az újakat felpróbáltam a csapokra, meglepõdtem. A régiek nem mentek fel rá, tehát dörzsölni kell õket, ahogy a könyv is írja, de az újonnan vett készlet simán felmegy rá; sõt picit lötyög. Gyárilag lötyög! Eszem megáll. A régi szürkék azok jók lesznek, de az új élénk zöldek mehetnek a szemétbe.
Ahogy jobban megnéztem a kiszedett perselyeket, hát azok is mind zöldek voltak, és most már összeállt a kép. Mindenki a kicsit lötyögõs zöld perselyeket építi be, mert dörzsárat venni ilyen árak mellett nem sokan fognak. De a zöld perselyeket meg hiába zsírozza az ember, 20 ezer km után már lóg az autó. Nekem ez eddig azért nem tûnt fel, mert mûszakin mindig úgy ment át az autó, hogy elvittem egy mûhelybe, hogy vizsgáztassák le, aztán pár nap múlva elhoztam. Nem hiszem, hogy nagyon foglalkoztak volna vele. Papír megvolt, látványosan lógás nem volt, fizettem, és ennyi.
Már nem az elsõ eset, hogy szembesülök az utángyártó ipar remekeivel, de még mindig vagyok olyan naiv, hogy azt hiszem, amit boltban újonnan kapni lehet, az jó. Hát nem.[/justify]

5268 Csády Szabolcs 2012-09-05 21:54:51

Trabi limuzin csonagtérzàrat ha jól sejtem, akkor a hossztengelyére merõleges szegecs lefúrása nélkül nem lehet àtlamellàzni, vagy rosszul gondolom?

5267  Spityu 2012-09-05 13:55:17  Előzmény:Kárász Endre: 73882

[url]http://shop.woodholz.eu/webaruhaz/list/szivacsos-csiszolok[/url]

A kékes szivaccsal gyártottra gondolok. A felsõbb, vastagabb nem jó, mert az inkább hab, mint szivacs. A kék viszont hajlékony. Bármely festékboltban beszerezhetõ 100-200Ft/db áron. Általában 80-2000-ig van szemcseméretben.

Miért jó ez: a szivacs miatt egyenletesen oszlik el a nyomás a szemben. Jól bele kell gyûrni, egy irányba forgatni, esetleg axiálisan mozgatni. Ha félsz, hogy durva, vegyél finomabbat is, esetleg használj olajat. A hónolás technikája majdnem ugyanez. A fél perc lehet, hogy túlzás, de tényleg csak keveset kell lekapni. Közben kitörölni, próbálni.

Esetleg 25-30mm átmérõjû csapos legyezõ csiszolóval (700-1000Ft). Ebben az esetben legyen rögzítve a hajtókar és mehet neki fúrógéppel. Van egy videó a neten, amikor hasonlóan újítanak fel egy MZ hengert. Az nyilván kókány. Ez nem az, bár annak tûnhet. :) Ha nagyon idegenkedsz ettõl, teszteld le egy rossz hajtókaron, vagy bármilyen furaton.
Ha ez kókányolás, akkor egy kopott motor meggyûrûzése szintén az (nem vagyok a híve, de párszor már csináltam én is, olcsó felújítás).

Meg amúgy is jó csiszolni. Szórókittet ilyennel szoktuk, késtapaszt inkább a vastagabb habszerûvel (ott az az elõnyösebb).

5266 Kárász Endre 2012-09-05 12:22:45  Előzmény: Spityu: 73881

Tudsz valami linket errõl a csiszolószivacsról?

A 37,2 felett értetlenül állok:O

5265  Spityu 2012-09-05 11:34:39  Előzmény:Kárász Endre: 73880

Igen, az enyém annyira szoros volt, hogy a gyári csapszeg nem ment bele, csak erõltetve. Aztán kicseréltem a gyári újnak vélt tûgörgõket egy pár valóban gyári újra, azzal tökéletes lett. Magyarázat: amivel adta, az 2.01-es görgõkkel volt szerelve, az enyém viszont 2.00-ás volt (megmértem). Ami neki volt, valószínûleg gyártási szórás miatt került ki a gyárkapun kívülre, nem pedig azért, mert selejt szivárgott ki. Szóval direkt 2.01. De ezt megírtam e-mail-ben is, ha jól emlékszem; nem ragozom tovább.

Nekem is 5mm rémlik, viszont a másik adat, amire emlékszem az 37.2mm, az alsó szemnél mérve a hajtókart. Csiperke gyári új hajtókarjáról van szó, megmérte nekem anno. Sajnos nem vettem meg õket, lusta voltam. :)

Egyébként Mihályfi elég szorosan illeszti a csapágyakat. Alul szinte nincs is kottyanás, kb. fele a gyári új fõtengelyeken mérhetõnek. Én még mindig meghónolnám azt a felsõ szemet szivacsos csiszolópapírral, teljesen jó lesz, körkörösen forgatva, nem oda-vissza. 10-15 mikront kellene lekapni, az fél perc alatt lejön. A karc meg nem számít, sõt, az csak jó az olajtárolás miatt.

5264 Kárász Endre 2012-09-05 10:42:22  Előzmény: Spityu: 73878

Voltam Mihályfinál, azt mondta teljesen jó ez az illesztés. Bár mintha pont azt mondtad volna, hogy egyszer a tiédet szorosan rakta össze...
Megkérdeztem: a görgõk 5mm átmérõjûek, tehát a hajtókar 38-as furatú.

5263 Kárász Endre 2012-09-04 15:07:13  Előzmény: Spityu: 73878

Bakkker! Mihályfi eszembe sem jutott ebben a témában! Köszi!
A méreteket igyekszem megkérdezni. A csap 28-as, ez biztos.

5262  Spityu 2012-09-04 08:15:22  Előzmény:Kárász Endre: 73877

Én még mindig nem szerelném össze így. Esetleg menj be Mihályfihoz, az gyárival küldi a fõtengelyeket (legutóbb még...), lehet, hogy mazsolázgathatnál nála és találnál megfelelõt. Vagy menj be valamelyik boltba és tegyél bele hornyosat, ha találsz megfelelõt.

Jah! Mesélted, hogy mennyit kellett köszörülni a fõtengelyeden. Emlékszel / ki tudod deríteni, hogy mekkorák ott a gyári méretek? Mivel még az volt a tiéd. A csap nekem 28.00-nak tûnik, egy felújított fõtengelyt kaptam szét, és ahol a sonkában megy, ott ennyit mértem. Viszont mennyi lehet a hajtókar alsó szeme gyárilag, ill. a görgõk?
[i](Módosította Spityu 2012.09.04. 10:22-kor)[/i]

5261 Kárász Endre 2012-09-04 05:59:09  Előzmény: Spityu: 73876

Köszönöm a segítséget! Az egyik helyrõl rendelt "tuti gyári" tûgörgõ a 3. sz. képen lévõ oldalt hornyos változat... A fõtengelyemet elvileg gyárival újították most fel, nincs is a két oldalán ez a horony. Viszont a görgõk nem legömbölyítettek:(

Hogy mindenki értse: Spityuval már jó ideje tanakodunk, hogy vajon jó-e a felsõ csapágyazásom illesztése úgy, ahogy a mûhelybõl felújítás után elhoztam. Tuti gyári új csapszeg, kissé megmunkált furat a felsõ szemben(talán 1-2 század), viszont elõször nekem elég szorosnak tûnt. A tûgörgõket alapméretesnek mértem. Sok próbálkozás után kimostam az egészet alaposan benzinben, és összeraktam szárazon. A csapszeg akadás, göröngyös döcögés nélkül szalad, amikor pörgetem. Olyan zizegõs hangja van, mint általában a teljesen kimosott csapágyaknál. Oldalirányba fordítva a fõtengelyt viszont magától nem csúszik ki a csapszeg. Ha kézzel kicsit felfelé megmozdítom, akkor visszacsúszik fél centit. A nagyon pontosan illesztett hengeres dolgoknál érzékeltem már olyat, hogy ha egy picit is ferdén nyomtam, akkor megszorult. Nekem az az érzésem, hogy itt is valami ilyesmi lehet, mert a csapszeg ki-be húzgálása során eltérõ módon "szorul", néha könyebb, néha nehezebb. Olyat viszont tényleg nem tapasztaltam, hogy hopp, kihullik az egész lefelé. Szerintem hagyom így, összerakom ebben a felállásban. De ha valakinek van két darab eladó tuti gyári új tûgörgõje, akkor keressen meg! Egy próbát még megejtenék.

5260  Spityu 2012-09-03 18:25:45  Előzmény: Spityu: 73870

Íme a képek...

1. gyári új tûgörgõ,
2. JoPi szerint ez a gyári tûgörgõ (illesztett soros),
3. utángyártott használt (asszem) 2.2-es tûgörgõ valamelyik motoromból,
4. utángyártott új alapméretes tûgörgõ

Megfigyelhetõ a gyári(ak)nál a tûgörgõk kerek végzõdése, az utángyártottaknál az éles(ebb) vég, továbbá a 2-es számúnál a hosszabb tûgörgõk, ami nem hátrány. Felismerhetõ az utángyártottakon végigfutó vájat a palást két végén, amit már említettem.
Megjegyezném, hogy az 1-es fajta 100%, hogy gyári, de nem zárom ki azt, hogy a 2-es is NDK-s.

[imgw]http://www.kephost.com/images4/2012/9/3/g3cuyprkhufkl7yw6ide.jpg[/imgw]
[imgw]http://www.kephost.com/images4/2012/9/3/iu0ozi6ncuegxvgip2b1.jpg[/imgw]

5259 Szebelédy Péter 2012-09-03 15:27:39  Előzmény:Kovács Ádám: 73874

Hello!

Az üzemanyagszint mérõt valószínûleg simán, a hõfokjelzõhöz barkácsolni kell. 2T wartburg hõgombáját egy közdarabbal be kell tenni a gyári helyére, vagy egy ellenállást kell a mûszer és a gomba közé tenni, bár úgy nem lesz olyan pontos.

5258 Kovács Ádám 2012-09-03 12:26:13

Sziasztok!
4T trabantba be tudom rakni a wartburgnak az analóg üzemanyag hõmérséklet jelzõs óráját? ezt http://racing-bazar.hu/ShowImage.ashx?imgID=1006412007&imgX=1024&imgY=0

5257 Holnapy Gergely dr. 2012-09-02 20:57:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 73869

kb. 89 utáni Trabikban (és így gyakran a hátsó spirálrugós 2T-ben is) ha az utastérbõl belülrõl benyúlsz a tetõ alatti perembe (amibe a belsõ tér világítás be van süllyesztve), akkor ott ovális lyukakkal perforált hosszanti merevítés van (korábbi 2T-kben ez nincs, az ujjaidat 3-4 cm mélyen végig be tudod dugni a perem mögé). Ebbe már a 4T kábelkötege nem fér be, ezért a bal ajtót a szõnyeg alatt kerüli a kábel, majd a "B" oszlop után beviszik a duró és a kárpit közé.
G

5256  Spityu 2012-09-02 09:41:58  Előzmény:Kiss Krisztián: 73871

Nem, de itt volt hogy 3 nõvérrel csináltuk egyszerre... csak úgy sikítottunk. Én a fájdalomtól, õk a röhögéstõl. Sebtisztítás száraz gézzel? Legjobb. :D Amúgy 1. fokú égés a hátam nagy részén, meg itt-ott a karomon, 2. fokú a bal arcomon, nyakam bal oldalán végig. Forrázás, inkább nem mondom tovább, amúgy is off. :D

5255 Kiss Krisztián 2012-09-01 21:16:29  Előzmény: Spityu: 73870

Leestél az ágyról éjjel,vagy mi???????:)))))

5254  Spityu 2012-09-01 18:24:01  Előzmény:Kárász Endre: 73868

Teszek fel képeket, amint járóbeteggé konvertálnak. :D Amúgy létezett illesztett és eltolt soros kivitel, elõbbiben hosszabbak a görgõk. Nem tudom... szerintem csak az eltolt sorosban volt gyári. JoPi szerint pedig csak az illesztett soros a gyári, ha jól emlékszem. Ismertetõjele a félgömbre végzõdõ tûgörgõk. Az u.gy. tipikus vonása a görgõktõl kifelé található területen egy-egy körbefutó "árok" a paláston.

5253 Csády Szabolcs 2012-08-31 10:18:17  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73867

Ez a bizonyos tetõmerevítés hol található?

5252 Kárász Endre 2012-08-30 15:23:54

Van valakinek jó minõségû, közeli képe gyári Trabant dugattyúcsapszeg tügörgõröl? De olyan, ami tuti 1000% gyári! A zsombi, stb. webshopok képeit már megtaéáltam, de nem elég éles...

5251 Holnapy Gergely dr. 2012-08-29 21:56:09  Előzmény:Csády Szabolcs: 73866

A szõnyeg alatt.
A tetõnél lévõ merevítés miatt nem is igazán férne be fentre.
Korai 4T-nél az elülsõ kerékdob gumiborítása még megegyezett a 601-esével, ott csak "aládugták" a kábelköteget. A 4T-k java részénél a kerékdob guminál bal oldalon van egy kábelcsatorna is, pont erre a célra.

5250 Csády Szabolcs 2012-08-29 20:32:46

4T Trabinál gyárilag a hátra menõ kábelkorbácsnak az utastéren belül hol kell lennie? A szõnyeg alatt vagy a tetõnél, mint a 601-nél?

5249  Spityu 2012-08-25 20:44:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 73864

Tipikus. Meg jobb oldalt alul, a gumi két végénél szokott rozsdásodni. Mese nincs, menjen neki a szóróanyag. Megéri azt a 2-3 nap csúszást. Csak dugózz le hátul mindent, amit csak lehet, nehogy bejusson valahová a cucc. Valószínûleg még így is kell majd takarítani rendesen.

5248 Csády Szabolcs 2012-08-25 20:28:26  Előzmény:jocking .: 73863

Az a baj, hogy a felsõ része rozsdás is :S

5247 jocking . 2012-08-25 18:54:58  Előzmény:Csády Szabolcs: 73862

Esetleg kromofág?:confused:

5246 Csády Szabolcs 2012-08-25 18:39:58  Előzmény:Kantuly János: 73858

Összekarcolna olyan részt is, amit nem kellene, de a drótszálak nem tudnának minden kis résbe behatolni, úgyhogy homokszórás lesz a vége.

5245 Kovács Ádám 2012-08-25 11:10:50

6"-os et-30-as ATS felni szeretnék 4T trabimra venni, de hátul szinte biztos hogy nem fog elférni. Kérdésem lenne hogyan tudom megoldani hogy beférjen. Azt tudom hogy azt a visszahajló részt ki kell vágni azzal nyerek egy kis helyet, de ha akkor sem fér be akkor hogy tudom megszélesíteni? 165/55-ös gumi lenne rajta.
[i](Módosította bob92 2012.08.25. 13:24-kor)[/i]

5244  Spityu 2012-08-24 12:06:45  Előzmény:Németh Márk: 73859

Olcsón így lehet kivitelezni a legkönnyebben:

Terpesztés: gyári felállás: karosszéria csöcs, gumipogácsa, lengõkar, gumipogácsa, csésze, ricnis alátét, csavar. Szerezzél 2db csészét, és 2db 20-30mm-rel hosszabb csavart. A csészéket illeszd a karosszéria csöcs és a felsõ gumipogácsa közé, a csavarokra pedig a nagyobb átfogandó távolság miatt lesz szükség.
Ültetés: vedd ki a lengõkaron található gumipogácsákat. (És/) Vagy szedd szét a rugóköteget és vedd ki a lapok között található vulkánfíber szalagokat (ha még nincsenek kikopva).

Ezzel a módszerrel függõlegesen fog állni a két hátsó kerék, és lejjebb is kerül a hasmagasság. Persze nem árt elgondolkodni keményebb gátlók beszerzésén, na meg az elsõ felfüggesztés ültetésén is (így eléggé felfelé fog állni a kocsi).

Lehet még variálni különféle lapokkal, pl. kombiból a vastag lap beépítésével (rugókeményítés), ahogy írtad, a lapok variálásával stb.

Szabi kolléga versenyautóján valahogy úgy van megoldva a hátsó felfüggesztés, ahogy feljebb írtam + talán egy kombi lap (+ Bilstein gátlók). Elöl meg kellett emelni, mivel az egyik féktáv eléggé dobálós volt, és leesett volna a kocsi az útról, szóval azért ilyen magas elöl. De amúgy asszem az is eléggé meg van variálva + keményítve. :)

7:00-nál megyünk: [url]http://www.youtube.com/watch?v=-V2DtHhoz4k[/url]

5243 Németh Márk 2012-08-24 10:27:49

Sziasztok.
Trabant ültetésbe és terpesztésbe szeretnék belefogni. Sok helyen találtam róla leírást nádjából ugyan azokat. Sajnos kovácsoltatni nem tudom... úgyhogy az alternatívákat próbálnám ki és lenne azzal kapcsolatba kérdésem. Gumipogácsákat hátulról kiveszem nem fog "csörögni" illetve ha a felsõ lapokat 2-3 alulra teszek nem gyengül meg az egész laprugó nem lesz "lágyabb"? Aki csinálta már melyik módszer a legjobb úgymond, legbeváltabb ? ;):)

5242 Kantuly János 2012-08-24 09:38:51  Előzmény:Csády Szabolcs: 73855

Fúróba fogható drótkoronggal próbáltad már?
Szerintem mûködhet.

(Egyébként szeretnék most mindenkinek köszönni, most kaptam engedélyt a fórumozásra, remélem, hogy sok hasznos tanácsot "adunk-veszünk" majd egymás között! 4T Trabim van, ami jelenleg- a már sokszor emlegetett kuplung hibával szendved, jelenleg szét van szedve.)

5241 Kárász Endre 2012-08-22 22:43:06  Előzmény:Őry Gábor: 73854

Köszi, ezt a 3 fordulatot betartom! :)

5240  Spityu 2012-08-22 21:07:56  Előzmény:Csády Szabolcs: 73855

Pedig azt akartam ajánlani. Gondolom festékmarót sem szeretnél használni. Esetleg megpróbálkozhatsz még hõvel leégetni a festéket. Durván hangzik, de apránként kis fogásokkal nem lesz baja a lemeznek. De szerintem így sem lesz tökéletes. Szvsz marad a kézi aprólékos munka, vagy valami nagyfordulatú kézi maróba fogható miniatûr drótkorong... a kocsi már nem járóképes? Igazán jó homokkal lesz.

5239 Csády Szabolcs 2012-08-22 20:36:11

Fényezéshez készítem épp elõ a Trabimat, de fogalmam sincs, hogy a csomagtérnél a gumiszigetelés rögzìtõpöckeit hogy lehetne szépen kicsiszolni. Valami ötlet? A homokszórràs nem jàtszik.

5238 Őry Gábor 2012-08-22 18:56:21  Előzmény:Kárász Endre: 73844

Ütközésig beteker, aztán 3 fordulat kiteker. Pontosan csak CO-méréssel lehet!

5237 Nagy Donát 2012-08-21 07:46:29  Előzmény:Petró Dávid: 73852

Köszönöm.

5236 Petró Dávid 2012-08-20 18:04:02  Előzmény:Nagy Donát: 73851

Üdv!

Baranyai Gábor, +3670-246-0376, www.wartburg.eu

5235 Nagy Donát 2012-08-20 15:37:16

Sziasztok!
Állítólag valahol gyártanak Trabanthoz régi stílusú dísztárcsát, peremes felnire valót. Errõl tudtok valamit? Esetleg ha van valakinek elérhetõsége, megköszönném, ha megosztaná velem!

5234 Kárász Endre 2012-08-17 13:51:53

Felvetõdött bennem (is) a kérdés, hogy a piros dobozos LÁNG és az olasz LPR Trabi kerékfékhengerek között mi a különbség, melyik lehet jobb. Zsombinál pl. kb egy árban vannak:
[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=148]LPR[/url]
[url=http://www.zsombishop.hu/product_info.php?cPath=35&products_id=2480]LÁNG[/url]
Hallottam már olyat is (Csapi Bt-nél), hogy ez az LPR már nem is olasz, hanem kínai, és ezért ilyen olcsó, és hogy ráadásul meg sem közelíti a magyar LÁNG gyártmány minõségét...
Sajnos a Zsombiban épp a hozzá nem értõ eladót tudtam telefonon megkérdezni, akinek a véleményére nem igazán támaszkodnék("Kb. ugyanolyan jók...").
Nem titok, hogy a nagykerben ráadásul még egy ezressel olcsóbban is meg lehet kapni az LPR-t... Ezért gyanakszom. Tapasztalat?

5233 Kovács Ádám 2012-08-17 11:38:52

Nekem is kemény kuplung problémám van. Az után gyártott bovden amit lehet venni túl hosszú, és nekem a tûzfalat átszakította ahol a bovden átmegy. Ugyanis kuplungoláskor a hosszú bovden házat is össze kellett nyomni emiatt volt kemény. Valamint a bovden a nagy erõ miatt nyúlt és sokszor kell holtjátékot állítani. A bovdenbõl levágtunk és érezhetõen puhább lett a kuplung.
A vezetõhüvely kicsinyítésére én is gondoltam. Az 5-ös váltót elvettettem elég sok munka beépíteni és csak a fogyasztásban jelenik meg a haszna. Szerintem.

5232  Bandi 2012-08-17 10:41:29  Előzmény:Varga Tibor: 73847

;-)

5231 Varga Tibor 2012-08-16 20:01:53  Előzmény:Baka Szabolcs: 73846

Vagy: Venni Golf I szerkezetet és tárcsát, és a szerkezet közepébõl 2mm-t kiesztergálni, hogy ne érjen bele a Trabant vezetõhüvelyébe.Mi így csináltuk anno.
Vagy, beépíteni 5-ös váltót, és egy életre le van a gond a kuplungproblémáról. :)

5230 Baka Szabolcs 2012-08-16 06:42:18

Hali!
Az [urls=http://negyutemutrabant.uw.hu/]Itt[/urls] olvasottak alapján próbálom megoldani kuplung problémám. Elolvastam, de nem vagyok biztos benne, hogy jól értem.
Segítenétek a megértésben?
Tehát, a kinyomócsapágy vezetõhüvelyét átalakítani (újat csinálni) Golf_I csapágyméretének megfelelõen.
Vásárolni Golf_I szerkezetet és tárcsát!
Ezt összeszerelve minden szép és jó!
???
Üdv, Szabi

5229 Csády Szabolcs 2012-08-15 10:51:36

A kézi pumpás ablakmosóm spricnije körül egyre nagyobb folt alakult ki egy év alatt,s most kiszedéskor meglepõdve tapasztaltam, hogy a spricni mûszerfal felöli oldala nedves, holott minimum fél éve nem használtam. Hiányzik onnan valamilyen tömítés, vagy a spricni adta meg magát? Amúgy jól mûködik.

5228 Kárász Endre 2012-08-14 17:03:10

28H1-1 karbi alapjárati CO-csavarjának kezdeti beállítására van valami tipp? Teljes motorgenerál van terítéken, minden apró darabokban hever:motor, váltó, karbi, stb. Tehát semmiféle viszonyítási pontom sincs.

5227 Petró Dávid 2012-08-14 17:01:32  Előzmény:Rédli Zsolt: 73842

Hello,

köszi a hozzászólást!! Utánna járock....;)

5226 Rédli Zsolt 2012-08-13 14:12:26  Előzmény:Petró Dávid: 73821

Szia Huligan!

nekem elsõ blikkre új Daewo Tico-nak tûnik.

Üdv: Metál

5225 Rédli Zsolt 2012-08-13 14:07:46  Előzmény:Kunyi Tamás: 73840

Szia SlimTomi!

Itt is nézd meg, bár nem olvastam végig, hogy mi is az igazi probléma:

http://www.baro-ker.hu/advanced_search_result.php?keywords=kuplung&sort=2a&page=6

És itt is:

http://www.autoalkatreszklub.hu/index.php?cPath=77_97

Meg itt is:

http://www.zsombicar.hu/trabant.html

Remélem megtalálod, amit keresel....:)

5224 Kunyi Tamás 2012-08-12 16:52:37

Köszi a válaszokat. Tehát nincs olyan, hogy pl egy VW Polo kuplung szerkezet jó bele vagy ilyesmi, hanem szerencse és nagyon sok utánajárás kell. Az az oldal pedig jóféle, régebben jártam már ott, el is felejtettem, hogy ott is írnak a kuplunghibáról. Szegény Trabi, egyre nehezebb lesz a karbantartása...