Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4814  Spityu 2012-04-30 18:43:31  Előzmény:Eperjesi Róbert: 73426

Szia!

Nem vagyok biztos benne, de ez egy AF-es kasztni lesz és a RAGASZTOTT plakett veszett el. Szerintem az NKH-nál kellene kezdened. De lehet, hogy az akkori eredetvizsgáztatónál (/jogutódjánál).
AF-es alvázszámozás jelenleg már (sajnos) nincsen.

De majd Tiberius megmondja a tutit. :)

4813 Kozma Bence 2012-04-30 13:19:54

Sziasztok!

Nemrég olyan gondom volt 2T Trabival, hogy néha leesett az alapjárat nagyon alacsony fordulatra.
Mivel most egy kis felújításon esik át, leszedtem a kipufogót, csak az elsõ dob maradt rajta. A hátsó dob van vagy 5kg annyira tele van koksszal. Nélküle gyönyörû az alapjárat...

Csak azért írtam ezt le, mert valakinek múltkor ugyanilyen problémája volt, meg persze hátha valaki másnak is segít...

4812 Csády Szabolcs 2012-04-30 13:02:18  Előzmény: : 73425

Az elosztó 2 éves, s kb 1 hónapja néztem a rugót, rendben van.

4811 Holnapy Gergely dr. 2012-04-30 10:19:53  Előzmény:Eperjesi Róbert: 73426

Szia!

A tuti megoldást nem tudom, de egy biztos:
Ha az autót te eredetiségvizsgáztattad arról készült fotodokumentáció. Még ha nincs is meg az akkori eredetvizsga papírja nálad, akkor is az valahol (vagy a szervízben ahol az eredetvizsga volt, vagy mivel ez egy hatósági szemle így nyilván hivatalos helyen is) visszakereshetõ. Ráadásul egy ideje a mûszaki vizsgán is -ha jól tudom- van fotózás.
Szóval így biztos tudod igazolni ha te nem hekkerkedtél a hatósági jelzéssel ill. alvázszámmal.
Az más kérdés, hogy esetleg két hivatalos bizonylat (a 10 évvel ezelõtti és a mostani eredetvizsgálat eredménye) esetleg ellentmod egymásnak. Akkor sincs egyszerû helyzeted, de nem te vagy a hunyó.

Szóval én elsõ körben megkeresném a korábbi eredetvizsga ill mûszaki vizsga papírjait, azok bizonyító erejû hatósági dokumentumok.

Pontosabb választ valószínûleg Tiberius márkatársunk tud majd adni.

Sok sikert:
Gergõ

4810 Eperjesi Róbert 2012-04-30 09:36:47

Sziasztok!

AA SEGÍTSÉGETEKRE LENNE SZÜKSÉGEM! Igen komoly problémám van, és nem tudom merre induljak el vele.

A múlthéten adtam el 10 év használat után a Trabant 601es autómat!
Sajnos a vevõnek az átíratással problémái akadtak ugyan is:

Én 10 évvel ezelõtt egy magyarcsanádi idõs úriembertõl vettem az autót. Az autó kaszni cserés volt, ugyan is Ö annak idején Összetörte! Az autó új alvázat kapott!
Mikor én 10 évvel ezelõtt átírattam az autót az én nevemre, akkor az új alvázról a mûbizonylatot elvették az okmányirodában.

Nem is volt eddig semmi féle gond, az autó akkor le lett eredetiség vizsgáztatva, és át lett a nevemre Írva.
A probléma most jelentkezett hogy eladtam az autót, és az eredetiségvizsgán problémák akadtak. Mégpedig a motortérben ahol az alvázszám egy kis alu táblába van beleûtve, és az van felrögzítve a kasznihoz, az hiányzik. Ráadásul csak úgy be van ütve a kaszniba az alvázszám!
Ez így nem megfelelõ a vizsgabiztosok elmondása alapján! Pedig eddig elfogadták 10 éve mikor én átirattam, és a mûszakin sem volt gond! Azt hogy milyen szervezet ütötte be, nem tudom!
Erre szeretném ha valami ötletetek lenne hogyan lehetne tisztázni ezt a problémát merre induljak? KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGETEKET!

4809   2012-04-30 09:23:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 73424

Nekem volt olyan, hogy az elosztófedél közepén található grafit rúd mögötti nyomórugó szétrohadt, és hol volt szikra, hol nem :O És ugyanígy jártam hogy beindult szépen, leállítottam, és utána már merülésig indítóztam, de semmi. :/

4808 Csády Szabolcs 2012-04-29 20:27:58

4T Trabim a következõ tünetet produkálja:
Ha hideg, a motor, akkor a gázpedál lenyomására szépen bekapcsol a szívató, ami csak egy bizonyos hõfok elérése után kapcsol ki, vagy ha nem, akkor gázfröccsel kikapcsolható. Rövid idõre leállítva a kulcs elfordítására már jár is a motor, de ha többet állt, de nem hûlt teljesen ki, akkor nagyon nehezen indul, pedig nyomom közben a gázt is. Általában elsõ indítózásra nem is indul be, csak a másodikra, de akkor se rögtön. Mi lehet a baj?

4807 Petró Dávid 2012-04-27 17:47:20

Sziasztok!

2T átfolyásmérõ javításáról kérnék tanácsokat azoktól akik jártasak a témában.
A tünet a következõ: akár hogy pörög a motor max 1-2 led gyullad ki a mûszeren, vagy még az sem. Az mûszer elvileg jó, a könyv szerint lepróbáltam (fehéret és barnát összekötni, úgy világít az összes led mint a karácsonyfa), megvan a fehérben az 5,3V, tehát szerintem a jeladóba lesz a hiba. Van ezeknek valami típushibája amit meg lehet találni gyakorlatilag nulla elektronikai hozzáértéssel is?? Vagy esélytelen és inkább kezdjek el felhajtani egy másikat?
Ezzel meg az a gondom, hogy hiába megyek el pl. bontóba, ott sem fogom tudni valószínûleg kipróbálni, tehát abszolút zsákbamacska.

4806 Nagy Donát 2012-04-27 12:27:43  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Az okot nem tudom, de nekem is így mûködik. Gyújtás nélkül gázt nyomok neki, majd gyújtás, és gáz nélkül indítok. Utána 2000-es fordulaton forog a motor, de ha éppen kicsit rányomok a gázra, akkor már le is esik 800 körülire. Igazából 10-15 mp-ig szoktam magas fordulaton járatni, utána már nem is torpan meg, nem is áll le. Persze alacsony fordulaton használom, míg be nem melegszik kicsit.
Nekem be van kötve a fûtõsün, Weber 1.3-as (Wartburg) karbi van rajta, és a PTZ fûtõelem is mûködik.

4805 Mazák Viktor 2012-04-27 10:25:21  Előzmény:Csády Szabolcs: 73420

Mi hoztuk el Gyõrbõl a kicsikét 90ben :)

4804 Csády Szabolcs 2012-04-26 15:29:12  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Amióta megvan a 4T-m, azóta olyan, hogy csak az üzemi hõmérséklet elérése után lehet gázfröccsel lelõni a szivatót. Azt hittem ez normális...

4803 Kozma Bence 2012-04-26 14:27:19  Előzmény: Spityu: 73411

Írtam neki, de még mindig nem válaszolt...

4802 Bencze Robi 2012-04-26 13:32:14  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

ez a hozzászólás valószínûleg nem segít, de sajnos ez a probléma nálam is fennáll, bár nekem most a fûtõsünöm kiszállt a játékból... :D

4801 Mazák Viktor 2012-04-26 13:13:27

Sziasztok Srácok!

Úgy vettem észre az utóbbi idõben, hogy a négyütemû trabimon sokáig üzemel a szívató. Állítanom kell a bimetálon, ez rendben van. Ezzel együtt az a számomra furcsa dolog is elõjött, hogy a korábban gázfröccsre leálló automata szívató nem hajlandó leállni, csak 1-2-3 perccel az üzemi hõmérséklet beállta után. Korábban viszont a hidegen frissen beindult motornál is az elsõ halvány gázadásra is leállt a szívató. Mivel a motor mûködését ez nem befolyásolta (nem állt le, nem rángatott, nem torpant, stabil alapjárat volt), gyanítom az utóbbi mûködés a helyes üzem jele. Ez is a bimetál beállítással kapcsolatos probléma, vagy esetleg valamiféle hõmérsékleti jeladó hibájára, vagy vezérlõ hibájára lehet fogni?

Elõre is köszönöm a segítséget!

4800 Csády Szabolcs 2012-04-25 12:34:42

4T Trabin cserélt már valaki a váltókulisszában faudifejeket, meg kapcsolórúd gömbcsapokat?
Gondolom csak szétpattintom õket, régieket kicsavarom, az újakat be, majd összepattintom.
Helyileg merre keressem õket a kulisszán belül? Elérem a motortérbõl, vagy akna kell hozzá?
Gondolom mivel a faudifej teflonból van, így nem kell megzsírozni összeszereléskor, vagy nem árt?

4799  Spityu 2012-04-23 20:19:05  Előzmény:Szabó Tamás: 73413

Száraz a henger? Érdekes... mindenestre, ha a túlfolyón ömlik a benzin, az feltétlenül magas benzinszintre utal. Szóval tuti, hogy a karburátorral lesz valami.

4798 Kerekes Gábor 2012-04-23 17:43:59

Köszönöm, sikerült beindítanunk. Kicsit megcsiszolgattuk a kalapácsokat, és a gyújtás kapcsolót is szétszedtük. Aztán pöc-röff. Jó uton halad a kicsi kocsi.

4797 Szabó Tamás 2012-04-22 21:58:03  Előzmény: Spityu: 73412

És emiatt nem indul el, csak teker-teker...?? A gyertya száraz. Öntöttem benzint a hengerbe, hátha elkapja, de semmi...
Az én tudásom/szakértelmem ennyibe kimerült.
[i](Módosította tamasszabo 2012.04.22. 23:58-kor)[/i]

4796  Spityu 2012-04-22 21:56:27  Előzmény:Szabó Tamás: 73410

Üdv!

Elég nagy valószínûséggel a tûszelep nem zár, vagy az úszód lyukas (és emiatt nem zár a tûszelep).

4795  Spityu 2012-04-22 21:54:58  Előzmény:Kozma Bence: 73409

Azt hiszem, nem õ volt, de utána tudok nézni. Lehet írok is neki e-mailt, mert nekem is kellene még egy.

Esetleg írhatnál a linkelt aukcióra, hogy van-e neki még "készleten".

4794 Szabó Tamás 2012-04-22 21:43:35

Spityu
Szia

Nem indul a Trabant. Üzemanyag a karburátorig van, mert a túlfolyón kifolyik. Mi lehet a probléma? KArburátor dugulás?

Tomi

4793 Kozma Bence 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 73408

Köszi a tanácsokat! :)
Sajnos a K+D-s embert nem találtam a Vaterán...
Google dobott ki egy oldalt:
[url]https://auto-motor.vatera.hu/auto_motor_apolas_vegyi_termek/egyeb/wurth_k_d_ragaszto_tomito_300_ml_1473127912.html[/url]
Nem õ volt az esetleg? :)

4792  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Szia!

Én Würth K+D-t használtam. Vaterán van egy ember, attól vettem, talán még most is árul. 1000Ft/db áron (310ml). Gondolom, "ingyen" jut hozzá. Alapozott és nyers fémre is kiválóan tapadt (csak alapozottra ajánlom ettõl függetlenül), kicsit féltem (na jó, annyira nem :D), hogy a duróra nem lesz jó. Így leteszteltem: a megérdesített, zsírtalanított duroplast darabkáról le lehetett tépni nagy nehezen, de nem a ragasztó vált le, hanem a duroplastból hámlott le egy réteg. Szóval ragad oda is, mintha muszáj volna. Jól lehet vele dolgozni, de arra számíts, hogy a tenyered egy hétig csupa ragasztónyom lesz (elõny, hogy hamar megszárad, így nem ragad tovább :P).
Ezek a K+D és szélvédõ ragasztók (ragasztó-tömítõ) nagyjából egy kaptafára készülnek, de az olcsóbbak néha kevésbé jók. A Würthöt bátran ajánlom, persze csak ezresért. Ha teljes áron kellett volna megvennem, akkor Sika-t vettem volna én is inkább, mivel sokaktól hallottam, hogy az bevált (nagyjából egy árban mozognak).
Ajánlott mennyiség: 1tubus/elem (átlagban).
Õszintén szólva nem szívesen állnék neki egy az enyémhez hasonló módon felragasztott elem lefaragásához. :D
Tipp: a felsõ szélénél (csavaroknál) használj ki nem keményedõ tömítõt: "Mester karosszéria akril" tömítõ. Gyárilag is hasonló volt, ill. onnan nehéz volna leszikézni a K+D-t késõbb...

Még egy tipp: az 500-700 forintos lemezbõl szegecselt kinyomót felejtsd el. Sima sziloplasthoz nagyjából jó, PU ragasztóknál két nyomás után széttörik.
Az 1999-es, 2399-es jó, az 1000 alattiakat kerüld. :) Pont akcióztak egy készletet tavaly nyáron, 999 volt (a 2399-esre hasonlít). "Kinyomót az Aldiból." :D
[url]https://www.praktikerwebshop.hu/kereses/?keresett=kinyom%F3&x=0&y=0&op=kereses&k_talalat=&k_rendez=&k_irany=[/url]

[i](Módosította Spityu 2012.04.22. 23:35-kor)[/i]

4791 Kozma Bence 2012-04-22 21:10:09  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73405

Köszi. A két hátsó sárvédõre mennyi kéne kb? Elég lenne rá egy kartus? Mert 2800-3000ért néztem darabját neten...

4790 Kozma Bence 2012-04-22 21:00:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 73404

Fú még akkor jó, hogy nem estünk neki ma... Köszi szépen a felvilágosítást!

4789 Holnapy Gergely dr. 2012-04-22 19:49:47  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Sikaflex 256, többszöri kipróbálás után ajánlom. Tudtommal más "topiklakó" is használta. Van a Sika-nak direkt karosszéria ragasztója is, de emlékeim szerint az ennél lényegesen drágább. Ez a "szélvédõragasztó" bõven van olyan minõségû mint az NDK eredeti. Száradás után jól festhetõ, ami a szilikonról nem mondható el. (az én 600-as Trabimra körbe 6 kartus bõven elég volt, még több tömítendõ részt is kitöltve)
G

4788 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kozma Bence: 73403

"A sziloplaszt ráadásul komolyan korrozív anyag, gyönyörûen beeszi magát az alapozó alá is, komoly rozsdaforrássá válva."

Csak oda kend, ahol pár év múlva rozsdát szeretnél látni...

Az idézett szöveg a totalcar honlapján található cikkbõl származik:

[url]https://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/04/07/erdemes-e_trabantot_venni/[/url]

4787 Kozma Bence 2012-04-22 19:24:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 73402

Köszi, utánanézek akkor olyan cuccnak.
Egyébként a küszöbökhöz pont sziloplasztot akartunk használni, mert most lettek cserélve és a felsõ küszöbnél lett egy kis illesztési hézag az egyik sarkánál. De akkor azt se ajánlatos sziloval kinyomni igaz?

4786 Csády Szabolcs 2012-04-22 19:15:01  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Sziloplasztot semmiképp se használj, mert az savas kémhatású (+), a kaszni meg ugye lúgos (-) az akksi negatív pólusa miatt, s a szilós felület így korródálódhat.
Én épületgépészetben használt szigetelõ pasztát szoktam használni, ez színtelen, s a bõrrõl is könnyen lejön, nem úgy mint a szélvédõragasztó. Sajnos nem tudom a nevét a cuccnak, ezüst színû, hurka alakú, májkrémre emlékeztetõ kiszerelésben árulják.

4785 Léber Balázs 2012-04-22 19:07:09

Sziasztok!

Veszprém környékén akad valakinél 1 felesleges elsõ ülés 4t trabihoz?
1 használható háttámla is elég lenne.

Köszi!
[i](Módosította leberbali 2012.04.22. 21:07-kor)[/i]

4784 Kozma Bence 2012-04-22 18:45:47

Sziasztok!

A duro lemezek visszarakásakor milyen tömítõt/ragasztót érdemes használni?

4783 Kiss Krisztián 2012-04-21 20:28:27  Előzmény:Kerekes Gábor: 73397

Én amikor elhoztam a trabim,20év állás után,nem volt szikra.Csak a megszakitó két érintkezö közé kell dugni egy kis darab csiszoló papirt és megcsiszolgatni,nekem ennyi volt,és már jó is lett.Próbáljátok meg!!

4782  Spityu 2012-04-21 17:31:50  Előzmény:Kerekes Gábor: 73397

Azok kondik, nem tartom valószínûnek, hogy elszálltak volna, persze semmi sem lehetetlen. :)

4781 Kerekes Gábor 2012-04-21 16:20:23

Sziasztok, egyik ismerõsömnek akadt egy kis gondja, mégpedig az hogy nincs szikra a megszakítós alaplapon. Egy évet állt a motor a pincében most lett beszerelve, és semmi szikrát nem ad, arra gondoltam tönkre mentek azok a pici trafók az alaplapon. Hidegtõl vagy hosszú állástól azok tönkre mehetnek?
[i](Módosította kerbor 2012.04.21. 18:20-kor)[/i]

4780 Bencze Robi 2012-04-21 09:52:13  Előzmény: Spityu: 73395

nnna az jó, akkor egy gyári új tárcsára biztosan igényt tartanék :) majd vizsgaidõszak után kereslek :DD
köszi
Robi

4779  Spityu 2012-04-21 08:33:02  Előzmény:Bencze Robi: 73394

Akkor tuti "régi" van a tiédben eredetileg. Ha szétszedésnél úgy látod, hogy cserélni kellene, nekem van felesleges keveset futott (párszáz km-t), teljesen hibátlan szerkezet, ami azért vált feleslegessé, mert közben találtam gyári újat, ami megy majd a motorba. :) Esetleg ilyet is tudok, ugyanis kettõ van belõlük. :D

Tárcsa szintén van 2 féle rugózatlan még 5 darab, természetesen gyári új.

4778 Bencze Robi 2012-04-21 06:23:39  Előzmény: Spityu: 73393

Szia!
Köszönöm :)
Én is mindenképpen gyárit vagy legalább hasonlót szeretnék beletenni.
A szekerem az általad leírt limo alvázszám elõtt készült, tehát akkor benne is a régi van, a gyártási idejét meg a trabant.cz-s adatbázis '85 január-márciusra írja, ami jónak is tûnik, mivel áprilisban helyezték elõször forgalomba :) (egyedül a színét nem találta el, de az már tévedett többször is :D
Köszi a tanácsot

4777  Spityu 2012-04-20 22:32:46  Előzmény:Bencze Robi: 73392

Szia!

Az újfajta kuplungszerkezeten szélesebbek a rugók, állítólag törésre hajlamosabb ennek ellenére. Nem tudom megerõsíteni, én tuti olyat teszek bele, amilyennel legördült a szalagról (gyári új, "régi") '84-ben.
De szerintem tehetsz bele széleset is, eddig csak 2 forrásból hallottam a fenti problémát. A régirõl nem tudok rosszat.

Tárcsánál lehet rugós és rugó nélküli (utóbbiból 2 vagy 3 fajta, de ez nem annyira lényeges), igazából teljesen mindegy. A magyar rugósat elkerülném, mert az viszont rendszeresen széthullik.

Az én kocsim tehát régi szerkezettel és rugó nélküli (sokszegecses) tárcsával jött ki.

Egyébként '85 májusától van új szerkezet ill. tárcsa a egyik oldal szerint. Az alábbi alvázszámoktól: 3437806 Limousine, 3813786 Universal

Ha felújított tárcsát vennél bele, akkor figyelj arra, hogy ne legyen szétkopva a bordáskötés. Alattomos hibát tud okozni, ha nagyon billeg a váltó nyelestengelyén. :) Nem fog tökéletesen oldani a kuplung, így váltásonként számolhatod a fogakat.

4776 Bencze Robi 2012-04-20 18:58:48

Sziasztok!
Már nagyon esedékes a kuplungtárcsa cseréje a '85-ösömben, mivel már iszonyat magas pedálállásnál fog és már nem tudom jobban állítgatni a bowdennel. Az oldalon található Típustörténetben olvastam, hogy 1986-ban újítottak valamit a kuplungszerkezeten, az lenne a kérdésem, hogy miben merült ez ki.Meg, hogy akkor milyen tárcsát vegyek hozzá, mert gondolom elég lesz azt cserélni, mivel a kuplung vajpuha, de mondjuk, úgyis látszik, ha már szét van húzva a cucc.
Üdv: Robi

4775   2012-04-13 20:10:29  Előzmény: Spityu: 73390

Persze, új van 7800ért, de annyiért nem jó, pláne hogy minden hétköznap kell a kocsi. Használtat tudtam szerezni pár perce, csak érte kell mennem, de ettõl függetlenül a felújítást megpróbálom megejteni. Köszönöm a segítséget!
Kormánymûvet cserélek, és most hogy kivettem a nyomtávrudakat is, sajnos az egyik eléggé megviselt állapotban van. :/
[i](Módosította Jurij 2012.04.13. 22:13-kor)[/i]
[i](Módosította Jurij 2012.04.13. 22:14-kor)[/i]

4774  Spityu 2012-04-13 19:46:19  Előzmény: : 73389

Kompletten gyakrabban találni. Nézz körül a neten, nem mondom biztosra, de szerintem jó eséllyel találsz (pár héten belül). Sok sikert hozzá... Komplett alatt a belsõ fejet és a rudat értem.

4773   2012-04-13 19:37:22  Előzmény: Spityu: 73387

Igen a nyomtávrúd. Szóval nem egyszerû beszerezni a gumis gömbfejet, de talán lehetséges. Köszönöm a választ.

4772 Őry Gábor 2012-04-13 19:31:08  Előzmény:szilágyi József: 73384

Lassan járni olcsón benzinnel is lehet...

4771  Spityu 2012-04-13 19:07:17  Előzmény: : 73386

Nyomtávrúd, ugye? Igen, flexkulcs-szerû célszerszámmal szétszerelhetõ, és cserélhetõ a gumiba öntött gömbfejféleség. Egyetlen egyszer láttam vaterán, lusta voltam megvenni. Szerintem amúgy nem vitték el...
Tipp: szerintem megegyezik a régi fajta (talán '85 elõtti) szélsõ gömbfej belével, de ez nem biztos. Olyat néha találni itt-ott.

4770   2012-04-13 18:32:59

Sziasztok!

1.1 Trabi kormányösszekötõ rúdnak a fix gömbfej része javítható? Lehet hozzá kapni valami felújító szettet?

4769 Szabó Tamás 2012-04-12 22:11:52  Előzmény:jocking .: 73379

Szia

Ehhez a gumi témához csak annyit fûznék hozzá, én is jártam már így gumival.
Az pedig Michlein volt. Van aki erre, van aki arra esküszik.
Én lassan egy évtizede csak Michlein gumival járok, és mégis. Enyém is három éves volt, és ki lehetett dobni. Szintén 2db-ot. A két hátsót.
Lehet éppen "mûszakváltáskor készült," vagy egyszerûen selejtesre sikerült. Mi fogyasztók szívjuk meg mindig!!
Én visszavittem reklamációra, a válasz: nem rendeltetésszerûen volt használva. Anyád!!
Amúgy megjegyezvén -de semmit nem befolyásol- direkt a szalonba vettem, ahol anno az autót, ha valami van...és tessék. Segítõkészek voltak?! Nem!!

4768 szilágyi József 2012-04-11 17:58:21  Előzmény:Őry Gábor: 73375

hát olcsóbban akarok járni.. am egész jól megy ha megy etanolla 1.-2.-ben jól is megy de 3.ban már gyenge 4.-et nem is lehet tenni :S:/

4767 jocking . 2012-04-11 13:12:26  Előzmény: Spityu: 73381

Igen, egymásra téve szoktam õket eltenni.

4766 Flóring István 2012-04-11 08:27:09  Előzmény:Rédli Zsolt: 73367

köszönöm a segítséget!

4765  Spityu 2012-04-11 06:10:20  Előzmény:jocking .: 73379

Esetleg szálszakadás... na de kettõn egyszerre és állásában? Mondjuk a tünetek inkább folyamatos nagy terhelésre utalnak. A szakszerû mit jelent? Toronyba a 4 kerék?