Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4804 Csády Szabolcs 2012-04-26 15:29:12  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

Amióta megvan a 4T-m, azóta olyan, hogy csak az üzemi hõmérséklet elérése után lehet gázfröccsel lelõni a szivatót. Azt hittem ez normális...

4803 Kozma Bence 2012-04-26 14:27:19  Előzmény: Spityu: 73411

Írtam neki, de még mindig nem válaszolt...

4802 Bencze Robi 2012-04-26 13:32:14  Előzmény:Mazák Viktor: 73417

ez a hozzászólás valószínûleg nem segít, de sajnos ez a probléma nálam is fennáll, bár nekem most a fûtõsünöm kiszállt a játékból... :D

4801 Mazák Viktor 2012-04-26 13:13:27

Sziasztok Srácok!

Úgy vettem észre az utóbbi idõben, hogy a négyütemû trabimon sokáig üzemel a szívató. Állítanom kell a bimetálon, ez rendben van. Ezzel együtt az a számomra furcsa dolog is elõjött, hogy a korábban gázfröccsre leálló automata szívató nem hajlandó leállni, csak 1-2-3 perccel az üzemi hõmérséklet beállta után. Korábban viszont a hidegen frissen beindult motornál is az elsõ halvány gázadásra is leállt a szívató. Mivel a motor mûködését ez nem befolyásolta (nem állt le, nem rángatott, nem torpant, stabil alapjárat volt), gyanítom az utóbbi mûködés a helyes üzem jele. Ez is a bimetál beállítással kapcsolatos probléma, vagy esetleg valamiféle hõmérsékleti jeladó hibájára, vagy vezérlõ hibájára lehet fogni?

Elõre is köszönöm a segítséget!

4800 Csády Szabolcs 2012-04-25 12:34:42

4T Trabin cserélt már valaki a váltókulisszában faudifejeket, meg kapcsolórúd gömbcsapokat?
Gondolom csak szétpattintom õket, régieket kicsavarom, az újakat be, majd összepattintom.
Helyileg merre keressem õket a kulisszán belül? Elérem a motortérbõl, vagy akna kell hozzá?
Gondolom mivel a faudifej teflonból van, így nem kell megzsírozni összeszereléskor, vagy nem árt?

4799  Spityu 2012-04-23 20:19:05  Előzmény:Szabó Tamás: 73413

Száraz a henger? Érdekes... mindenestre, ha a túlfolyón ömlik a benzin, az feltétlenül magas benzinszintre utal. Szóval tuti, hogy a karburátorral lesz valami.

4798 Kerekes Gábor 2012-04-23 17:43:59

Köszönöm, sikerült beindítanunk. Kicsit megcsiszolgattuk a kalapácsokat, és a gyújtás kapcsolót is szétszedtük. Aztán pöc-röff. Jó uton halad a kicsi kocsi.

4797 Szabó Tamás 2012-04-22 21:58:03  Előzmény: Spityu: 73412

És emiatt nem indul el, csak teker-teker...?? A gyertya száraz. Öntöttem benzint a hengerbe, hátha elkapja, de semmi...
Az én tudásom/szakértelmem ennyibe kimerült.
[i](Módosította tamasszabo 2012.04.22. 23:58-kor)[/i]

4796  Spityu 2012-04-22 21:56:27  Előzmény:Szabó Tamás: 73410

Üdv!

Elég nagy valószínûséggel a tûszelep nem zár, vagy az úszód lyukas (és emiatt nem zár a tûszelep).

4795  Spityu 2012-04-22 21:54:58  Előzmény:Kozma Bence: 73409

Azt hiszem, nem õ volt, de utána tudok nézni. Lehet írok is neki e-mailt, mert nekem is kellene még egy.

Esetleg írhatnál a linkelt aukcióra, hogy van-e neki még "készleten".

4794 Szabó Tamás 2012-04-22 21:43:35

Spityu
Szia

Nem indul a Trabant. Üzemanyag a karburátorig van, mert a túlfolyón kifolyik. Mi lehet a probléma? KArburátor dugulás?

Tomi

4793 Kozma Bence 2012-04-22 21:40:58  Előzmény: Spityu: 73408

Köszi a tanácsokat! :)
Sajnos a K+D-s embert nem találtam a Vaterán...
Google dobott ki egy oldalt:
[url]http://auto-motor.vatera.hu/auto_motor_apolas_vegyi_termek/egyeb/wurth_k_d_ragaszto_tomito_300_ml_1473127912.html[/url]
Nem õ volt az esetleg? :)

4792  Spityu 2012-04-22 21:29:32  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Szia!

Én Würth K+D-t használtam. Vaterán van egy ember, attól vettem, talán még most is árul. 1000Ft/db áron (310ml). Gondolom, "ingyen" jut hozzá. Alapozott és nyers fémre is kiválóan tapadt (csak alapozottra ajánlom ettõl függetlenül), kicsit féltem (na jó, annyira nem :D), hogy a duróra nem lesz jó. Így leteszteltem: a megérdesített, zsírtalanított duroplast darabkáról le lehetett tépni nagy nehezen, de nem a ragasztó vált le, hanem a duroplastból hámlott le egy réteg. Szóval ragad oda is, mintha muszáj volna. Jól lehet vele dolgozni, de arra számíts, hogy a tenyered egy hétig csupa ragasztónyom lesz (elõny, hogy hamar megszárad, így nem ragad tovább :P).
Ezek a K+D és szélvédõ ragasztók (ragasztó-tömítõ) nagyjából egy kaptafára készülnek, de az olcsóbbak néha kevésbé jók. A Würthöt bátran ajánlom, persze csak ezresért. Ha teljes áron kellett volna megvennem, akkor Sika-t vettem volna én is inkább, mivel sokaktól hallottam, hogy az bevált (nagyjából egy árban mozognak).
Ajánlott mennyiség: 1tubus/elem (átlagban).
Õszintén szólva nem szívesen állnék neki egy az enyémhez hasonló módon felragasztott elem lefaragásához. :D
Tipp: a felsõ szélénél (csavaroknál) használj ki nem keményedõ tömítõt: "Mester karosszéria akril" tömítõ. Gyárilag is hasonló volt, ill. onnan nehéz volna leszikézni a K+D-t késõbb...

Még egy tipp: az 500-700 forintos lemezbõl szegecselt kinyomót felejtsd el. Sima sziloplasthoz nagyjából jó, PU ragasztóknál két nyomás után széttörik.
Az 1999-es, 2399-es jó, az 1000 alattiakat kerüld. :) Pont akcióztak egy készletet tavaly nyáron, 999 volt (a 2399-esre hasonlít). "Kinyomót az Aldiból." :D
[url]http://www.praktikerwebshop.hu/kereses/?keresett=kinyom%F3&x=0&y=0&op=kereses&k_talalat=&k_rendez=&k_irany=[/url]

[i](Módosította Spityu 2012.04.22. 23:35-kor)[/i]

4791 Kozma Bence 2012-04-22 21:10:09  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 73405

Köszi. A két hátsó sárvédõre mennyi kéne kb? Elég lenne rá egy kartus? Mert 2800-3000ért néztem darabját neten...

4790 Kozma Bence 2012-04-22 21:00:48  Előzmény:Csády Szabolcs: 73404

Fú még akkor jó, hogy nem estünk neki ma... Köszi szépen a felvilágosítást!

4789 Holnapy Gergely dr. 2012-04-22 19:49:47  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Sikaflex 256, többszöri kipróbálás után ajánlom. Tudtommal más "topiklakó" is használta. Van a Sika-nak direkt karosszéria ragasztója is, de emlékeim szerint az ennél lényegesen drágább. Ez a "szélvédõragasztó" bõven van olyan minõségû mint az NDK eredeti. Száradás után jól festhetõ, ami a szilikonról nem mondható el. (az én 600-as Trabimra körbe 6 kartus bõven elég volt, még több tömítendõ részt is kitöltve)
G

4788 Csády Szabolcs 2012-04-22 19:41:06  Előzmény:Kozma Bence: 73403

"A sziloplaszt ráadásul komolyan korrozív anyag, gyönyörûen beeszi magát az alapozó alá is, komoly rozsdaforrássá válva."

Csak oda kend, ahol pár év múlva rozsdát szeretnél látni...

Az idézett szöveg a totalcar honlapján található cikkbõl származik:

[url]http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2010/04/07/erdemes-e_trabantot_venni/[/url]

4787 Kozma Bence 2012-04-22 19:24:06  Előzmény:Csády Szabolcs: 73402

Köszi, utánanézek akkor olyan cuccnak.
Egyébként a küszöbökhöz pont sziloplasztot akartunk használni, mert most lettek cserélve és a felsõ küszöbnél lett egy kis illesztési hézag az egyik sarkánál. De akkor azt se ajánlatos sziloval kinyomni igaz?

4786 Csády Szabolcs 2012-04-22 19:15:01  Előzmény:Kozma Bence: 73400

Sziloplasztot semmiképp se használj, mert az savas kémhatású (+), a kaszni meg ugye lúgos (-) az akksi negatív pólusa miatt, s a szilós felület így korródálódhat.
Én épületgépészetben használt szigetelõ pasztát szoktam használni, ez színtelen, s a bõrrõl is könnyen lejön, nem úgy mint a szélvédõragasztó. Sajnos nem tudom a nevét a cuccnak, ezüst színû, hurka alakú, májkrémre emlékeztetõ kiszerelésben árulják.

4785 Léber Balázs 2012-04-22 19:07:09

Sziasztok!

Veszprém környékén akad valakinél 1 felesleges elsõ ülés 4t trabihoz?
1 használható háttámla is elég lenne.

Köszi!
[i](Módosította leberbali 2012.04.22. 21:07-kor)[/i]

4784 Kozma Bence 2012-04-22 18:45:47

Sziasztok!

A duro lemezek visszarakásakor milyen tömítõt/ragasztót érdemes használni?

4783 Kiss Krisztián 2012-04-21 20:28:27  Előzmény:Kerekes Gábor: 73397

Én amikor elhoztam a trabim,20év állás után,nem volt szikra.Csak a megszakitó két érintkezö közé kell dugni egy kis darab csiszoló papirt és megcsiszolgatni,nekem ennyi volt,és már jó is lett.Próbáljátok meg!!

4782  Spityu 2012-04-21 17:31:50  Előzmény:Kerekes Gábor: 73397

Azok kondik, nem tartom valószínûnek, hogy elszálltak volna, persze semmi sem lehetetlen. :)

4781 Kerekes Gábor 2012-04-21 16:20:23

Sziasztok, egyik ismerõsömnek akadt egy kis gondja, mégpedig az hogy nincs szikra a megszakítós alaplapon. Egy évet állt a motor a pincében most lett beszerelve, és semmi szikrát nem ad, arra gondoltam tönkre mentek azok a pici trafók az alaplapon. Hidegtõl vagy hosszú állástól azok tönkre mehetnek?
[i](Módosította kerbor 2012.04.21. 18:20-kor)[/i]

4780 Bencze Robi 2012-04-21 09:52:13  Előzmény: Spityu: 73395

nnna az jó, akkor egy gyári új tárcsára biztosan igényt tartanék :) majd vizsgaidõszak után kereslek :DD
köszi
Robi

4779  Spityu 2012-04-21 08:33:02  Előzmény:Bencze Robi: 73394

Akkor tuti "régi" van a tiédben eredetileg. Ha szétszedésnél úgy látod, hogy cserélni kellene, nekem van felesleges keveset futott (párszáz km-t), teljesen hibátlan szerkezet, ami azért vált feleslegessé, mert közben találtam gyári újat, ami megy majd a motorba. :) Esetleg ilyet is tudok, ugyanis kettõ van belõlük. :D

Tárcsa szintén van 2 féle rugózatlan még 5 darab, természetesen gyári új.

4778 Bencze Robi 2012-04-21 06:23:39  Előzmény: Spityu: 73393

Szia!
Köszönöm :)
Én is mindenképpen gyárit vagy legalább hasonlót szeretnék beletenni.
A szekerem az általad leírt limo alvázszám elõtt készült, tehát akkor benne is a régi van, a gyártási idejét meg a trabant.cz-s adatbázis '85 január-márciusra írja, ami jónak is tûnik, mivel áprilisban helyezték elõször forgalomba :) (egyedül a színét nem találta el, de az már tévedett többször is :D
Köszi a tanácsot

4777  Spityu 2012-04-20 22:32:46  Előzmény:Bencze Robi: 73392

Szia!

Az újfajta kuplungszerkezeten szélesebbek a rugók, állítólag törésre hajlamosabb ennek ellenére. Nem tudom megerõsíteni, én tuti olyat teszek bele, amilyennel legördült a szalagról (gyári új, "régi") '84-ben.
De szerintem tehetsz bele széleset is, eddig csak 2 forrásból hallottam a fenti problémát. A régirõl nem tudok rosszat.

Tárcsánál lehet rugós és rugó nélküli (utóbbiból 2 vagy 3 fajta, de ez nem annyira lényeges), igazából teljesen mindegy. A magyar rugósat elkerülném, mert az viszont rendszeresen széthullik.

Az én kocsim tehát régi szerkezettel és rugó nélküli (sokszegecses) tárcsával jött ki.

Egyébként '85 májusától van új szerkezet ill. tárcsa a egyik oldal szerint. Az alábbi alvázszámoktól: 3437806 Limousine, 3813786 Universal

Ha felújított tárcsát vennél bele, akkor figyelj arra, hogy ne legyen szétkopva a bordáskötés. Alattomos hibát tud okozni, ha nagyon billeg a váltó nyelestengelyén. :) Nem fog tökéletesen oldani a kuplung, így váltásonként számolhatod a fogakat.

4776 Bencze Robi 2012-04-20 18:58:48

Sziasztok!
Már nagyon esedékes a kuplungtárcsa cseréje a '85-ösömben, mivel már iszonyat magas pedálállásnál fog és már nem tudom jobban állítgatni a bowdennel. Az oldalon található Típustörténetben olvastam, hogy 1986-ban újítottak valamit a kuplungszerkezeten, az lenne a kérdésem, hogy miben merült ez ki.Meg, hogy akkor milyen tárcsát vegyek hozzá, mert gondolom elég lesz azt cserélni, mivel a kuplung vajpuha, de mondjuk, úgyis látszik, ha már szét van húzva a cucc.
Üdv: Robi

4775   2012-04-13 20:10:29  Előzmény: Spityu: 73390

Persze, új van 7800ért, de annyiért nem jó, pláne hogy minden hétköznap kell a kocsi. Használtat tudtam szerezni pár perce, csak érte kell mennem, de ettõl függetlenül a felújítást megpróbálom megejteni. Köszönöm a segítséget!
Kormánymûvet cserélek, és most hogy kivettem a nyomtávrudakat is, sajnos az egyik eléggé megviselt állapotban van. :/
[i](Módosította Jurij 2012.04.13. 22:13-kor)[/i]
[i](Módosította Jurij 2012.04.13. 22:14-kor)[/i]

4774  Spityu 2012-04-13 19:46:19  Előzmény: : 73389

Kompletten gyakrabban találni. Nézz körül a neten, nem mondom biztosra, de szerintem jó eséllyel találsz (pár héten belül). Sok sikert hozzá... Komplett alatt a belsõ fejet és a rudat értem.

4773   2012-04-13 19:37:22  Előzmény: Spityu: 73387

Igen a nyomtávrúd. Szóval nem egyszerû beszerezni a gumis gömbfejet, de talán lehetséges. Köszönöm a választ.

4772 Őry Gábor 2012-04-13 19:31:08  Előzmény:szilágyi József: 73384

Lassan járni olcsón benzinnel is lehet...

4771  Spityu 2012-04-13 19:07:17  Előzmény: : 73386

Nyomtávrúd, ugye? Igen, flexkulcs-szerû célszerszámmal szétszerelhetõ, és cserélhetõ a gumiba öntött gömbfejféleség. Egyetlen egyszer láttam vaterán, lusta voltam megvenni. Szerintem amúgy nem vitték el...
Tipp: szerintem megegyezik a régi fajta (talán '85 elõtti) szélsõ gömbfej belével, de ez nem biztos. Olyat néha találni itt-ott.

4770   2012-04-13 18:32:59

Sziasztok!

1.1 Trabi kormányösszekötõ rúdnak a fix gömbfej része javítható? Lehet hozzá kapni valami felújító szettet?

4769 Szabó Tamás 2012-04-12 22:11:52  Előzmény:jocking .: 73379

Szia

Ehhez a gumi témához csak annyit fûznék hozzá, én is jártam már így gumival.
Az pedig Michlein volt. Van aki erre, van aki arra esküszik.
Én lassan egy évtizede csak Michlein gumival járok, és mégis. Enyém is három éves volt, és ki lehetett dobni. Szintén 2db-ot. A két hátsót.
Lehet éppen "mûszakváltáskor készült," vagy egyszerûen selejtesre sikerült. Mi fogyasztók szívjuk meg mindig!!
Én visszavittem reklamációra, a válasz: nem rendeltetésszerûen volt használva. Anyád!!
Amúgy megjegyezvén -de semmit nem befolyásol- direkt a szalonba vettem, ahol anno az autót, ha valami van...és tessék. Segítõkészek voltak?! Nem!!

4768 szilágyi József 2012-04-11 17:58:21  Előzmény:Őry Gábor: 73375

hát olcsóbban akarok járni.. am egész jól megy ha megy etanolla 1.-2.-ben jól is megy de 3.ban már gyenge 4.-et nem is lehet tenni :S:/

4767 jocking . 2012-04-11 13:12:26  Előzmény: Spityu: 73381

Igen, egymásra téve szoktam õket eltenni.

4766 Flóring István 2012-04-11 08:27:09  Előzmény:Rédli Zsolt: 73367

köszönöm a segítséget!

4765  Spityu 2012-04-11 06:10:20  Előzmény:jocking .: 73379

Esetleg szálszakadás... na de kettõn egyszerre és állásában? Mondjuk a tünetek inkább folyamatos nagy terhelésre utalnak. A szakszerû mit jelent? Toronyba a 4 kerék?

4764 Csády Szabolcs 2012-04-10 21:56:36  Előzmény:Varga Tibor: 73378

De akkor fékezésnél megszûnne a hang, nem?

4763 jocking . 2012-04-10 21:51:04

Ha már futómû a téma, elregélem a saját kis sz*pásomat.
Feltettem a nyári gumit az alufelnivel. Aztán vehettem is le, mert úgy ütött, mint az állat. Annyira remegett a kormány már 50-60 körül is, hogy nem volt egy életbiztosítás vezetni, ráadásul nehezebb volt tekerni is. Felni le, elvittem a gumishoz. Diagnózis: nem a felni, hanem a gumi üt!:eek: És tényleg, szemmel láthatóan, ahogy forgott a gépen a kerék, a felni pereme nem mozdult, viszont a gumi futófelülete fel-le járt, az egyik keréknél egy kicsit még oldalra is, mintha 8-as lenne benne. Még jó, hogy csak 2 kerék volt ilyen a 4-bõl, így a másik kettõt elõre téve megszûnt minden rázkódás.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a gumi hogy hozta össze ezt a deformációt, amikor csak 3 éves, a nyomás mindig jó benne, és amikor nincs a kocsin, akkor meg szakszerûen van tárolva...



[i](Módosította jocking 2012.04.10. 23:51-kor)[/i]

4762 Varga Tibor 2012-04-10 20:52:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 73377

Az oké, de csak érte némi kalapácsütés azt a hátsó fertályat. Lehet kimozdult, amikor meg feltettétek a dobot nem tûnt fel.

4761 Csády Szabolcs 2012-04-10 20:44:48  Előzmény:Varga Tibor: 73371

Pedig valami nincs rendben vele. A csapágycsere óta több mint 100km-t tettem meg, de nem változott a helyzet.
A fékhez amúgy nem is nyúltunk.

4760  Spityu 2012-04-10 19:20:17  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

Tibkével értek egyet, szerintem nem megfelelõ gombát vettél bele. Vagy sarukat cseréltél fel, nem tudom. Barna és fekete gomba létezik, ill. megvan, hogy melyik vezeték melyik sarura megy.

A rángatásos probléma szerintem karbi. Nálam is ilyen volt benzin üzemen, de mûszaki elõtt kipróbálva ömlött orrán száján a benya. Konkrétan patakokban zúdult le a blokk oldalán. Atomjaira szedtem a karburátort, kimostam, kifúvattam, jó lett. Fül típusú mérõmûszerrel és mesterfogásokkal beállítottam, azóta kifogástalanul reagál mindenre az összes üzemhelyzetben. Nálam is volt hasonló, igaz nekem csak rángatósan gyorsított, ha óvatosan nyomtam neki. Szerintem az átmeneti rendszer volt a bibis.

Ezeket ne vedd szentírásnak, de talán segít valamit.

4759 Őry Gábor 2012-04-10 19:16:03  Előzmény:szilágyi József: 73361

Nagyobb fõfúvóka kell bele, mondjuk egy 125-ös.
Miért ragaszkodsz ennyire az E85-höz? Annyival többet fog fogyasztani, hogy anyagilag nem fogja megérni. A hatótáv meg kisebb lesz...

4758 Őry Gábor 2012-04-10 19:11:49  Előzmény:Szebelédy Péter: 73358

Ott a szívatóval is lesz valami...

4757 Varga Tibor 2012-04-10 18:38:01  Előzmény: Christian: 73365

Szemügyre kéne venni azt a féltengelyt. Vagy a külsõ csukló akarja feladni a harcot, vagy pedig belül a csillagból fogynak a görgõk.

4756 Varga Tibor 2012-04-10 18:36:10  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

[i]Akkor világyt, amikor van nyomás. Mert hát nem voltam ám rest, járó motornál kitekertem és már bugyogodt is a drága nedû. Lövésem sincsen, hogy mi is a baja.[/i]

A magas nyomású gomba van benne. Az mûködik ilyen elven.
[i](Módosította Tibke 2012.04.10. 20:43-kor)[/i]

4755 Varga Tibor 2012-04-10 18:33:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 73370

Pedig én csak arra gondolnék hogy a betét nincs a helyén. Igaz akkor fékezéskor meg kéne szünnie, vagy csökkennie, de más sztem nem tud csikorogni.