Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4780 Bencze Robi 2012-04-21 09:52:13  Előzmény: Spityu: 73395

nnna az jó, akkor egy gyári új tárcsára biztosan igényt tartanék :) majd vizsgaidõszak után kereslek :DD
köszi
Robi

4779  Spityu 2012-04-21 08:33:02  Előzmény:Bencze Robi: 73394

Akkor tuti "régi" van a tiédben eredetileg. Ha szétszedésnél úgy látod, hogy cserélni kellene, nekem van felesleges keveset futott (párszáz km-t), teljesen hibátlan szerkezet, ami azért vált feleslegessé, mert közben találtam gyári újat, ami megy majd a motorba. :) Esetleg ilyet is tudok, ugyanis kettõ van belõlük. :D

Tárcsa szintén van 2 féle rugózatlan még 5 darab, természetesen gyári új.

4778 Bencze Robi 2012-04-21 06:23:39  Előzmény: Spityu: 73393

Szia!
Köszönöm :)
Én is mindenképpen gyárit vagy legalább hasonlót szeretnék beletenni.
A szekerem az általad leírt limo alvázszám elõtt készült, tehát akkor benne is a régi van, a gyártási idejét meg a trabant.cz-s adatbázis '85 január-márciusra írja, ami jónak is tûnik, mivel áprilisban helyezték elõször forgalomba :) (egyedül a színét nem találta el, de az már tévedett többször is :D
Köszi a tanácsot

4777  Spityu 2012-04-20 22:32:46  Előzmény:Bencze Robi: 73392

Szia!

Az újfajta kuplungszerkezeten szélesebbek a rugók, állítólag törésre hajlamosabb ennek ellenére. Nem tudom megerõsíteni, én tuti olyat teszek bele, amilyennel legördült a szalagról (gyári új, "régi") '84-ben.
De szerintem tehetsz bele széleset is, eddig csak 2 forrásból hallottam a fenti problémát. A régirõl nem tudok rosszat.

Tárcsánál lehet rugós és rugó nélküli (utóbbiból 2 vagy 3 fajta, de ez nem annyira lényeges), igazából teljesen mindegy. A magyar rugósat elkerülném, mert az viszont rendszeresen széthullik.

Az én kocsim tehát régi szerkezettel és rugó nélküli (sokszegecses) tárcsával jött ki.

Egyébként '85 májusától van új szerkezet ill. tárcsa a egyik oldal szerint. Az alábbi alvázszámoktól: 3437806 Limousine, 3813786 Universal

Ha felújított tárcsát vennél bele, akkor figyelj arra, hogy ne legyen szétkopva a bordáskötés. Alattomos hibát tud okozni, ha nagyon billeg a váltó nyelestengelyén. :) Nem fog tökéletesen oldani a kuplung, így váltásonként számolhatod a fogakat.

4776 Bencze Robi 2012-04-20 18:58:48

Sziasztok!
Már nagyon esedékes a kuplungtárcsa cseréje a '85-ösömben, mivel már iszonyat magas pedálállásnál fog és már nem tudom jobban állítgatni a bowdennel. Az oldalon található Típustörténetben olvastam, hogy 1986-ban újítottak valamit a kuplungszerkezeten, az lenne a kérdésem, hogy miben merült ez ki.Meg, hogy akkor milyen tárcsát vegyek hozzá, mert gondolom elég lesz azt cserélni, mivel a kuplung vajpuha, de mondjuk, úgyis látszik, ha már szét van húzva a cucc.
Üdv: Robi

4775   2012-04-13 20:10:29  Előzmény: Spityu: 73390

Persze, új van 7800ért, de annyiért nem jó, pláne hogy minden hétköznap kell a kocsi. Használtat tudtam szerezni pár perce, csak érte kell mennem, de ettõl függetlenül a felújítást megpróbálom megejteni. Köszönöm a segítséget!
Kormánymûvet cserélek, és most hogy kivettem a nyomtávrudakat is, sajnos az egyik eléggé megviselt állapotban van. :/
[i](Módosította Jurij 2012.04.13. 22:13-kor)[/i]
[i](Módosította Jurij 2012.04.13. 22:14-kor)[/i]

4774  Spityu 2012-04-13 19:46:19  Előzmény: : 73389

Kompletten gyakrabban találni. Nézz körül a neten, nem mondom biztosra, de szerintem jó eséllyel találsz (pár héten belül). Sok sikert hozzá... Komplett alatt a belsõ fejet és a rudat értem.

4773   2012-04-13 19:37:22  Előzmény: Spityu: 73387

Igen a nyomtávrúd. Szóval nem egyszerû beszerezni a gumis gömbfejet, de talán lehetséges. Köszönöm a választ.

4772 Őry Gábor 2012-04-13 19:31:08  Előzmény:szilágyi József: 73384

Lassan járni olcsón benzinnel is lehet...

4771  Spityu 2012-04-13 19:07:17  Előzmény: : 73386

Nyomtávrúd, ugye? Igen, flexkulcs-szerû célszerszámmal szétszerelhetõ, és cserélhetõ a gumiba öntött gömbfejféleség. Egyetlen egyszer láttam vaterán, lusta voltam megvenni. Szerintem amúgy nem vitték el...
Tipp: szerintem megegyezik a régi fajta (talán '85 elõtti) szélsõ gömbfej belével, de ez nem biztos. Olyat néha találni itt-ott.

4770   2012-04-13 18:32:59

Sziasztok!

1.1 Trabi kormányösszekötõ rúdnak a fix gömbfej része javítható? Lehet hozzá kapni valami felújító szettet?

4769 Szabó Tamás 2012-04-12 22:11:52  Előzmény:jocking .: 73379

Szia

Ehhez a gumi témához csak annyit fûznék hozzá, én is jártam már így gumival.
Az pedig Michlein volt. Van aki erre, van aki arra esküszik.
Én lassan egy évtizede csak Michlein gumival járok, és mégis. Enyém is három éves volt, és ki lehetett dobni. Szintén 2db-ot. A két hátsót.
Lehet éppen "mûszakváltáskor készült," vagy egyszerûen selejtesre sikerült. Mi fogyasztók szívjuk meg mindig!!
Én visszavittem reklamációra, a válasz: nem rendeltetésszerûen volt használva. Anyád!!
Amúgy megjegyezvén -de semmit nem befolyásol- direkt a szalonba vettem, ahol anno az autót, ha valami van...és tessék. Segítõkészek voltak?! Nem!!

4768 szilágyi József 2012-04-11 17:58:21  Előzmény:Őry Gábor: 73375

hát olcsóbban akarok járni.. am egész jól megy ha megy etanolla 1.-2.-ben jól is megy de 3.ban már gyenge 4.-et nem is lehet tenni :S:/

4767 jocking . 2012-04-11 13:12:26  Előzmény: Spityu: 73381

Igen, egymásra téve szoktam õket eltenni.

4766 Flóring István 2012-04-11 08:27:09  Előzmény:Rédli Zsolt: 73367

köszönöm a segítséget!

4765  Spityu 2012-04-11 06:10:20  Előzmény:jocking .: 73379

Esetleg szálszakadás... na de kettõn egyszerre és állásában? Mondjuk a tünetek inkább folyamatos nagy terhelésre utalnak. A szakszerû mit jelent? Toronyba a 4 kerék?

4764 Csády Szabolcs 2012-04-10 21:56:36  Előzmény:Varga Tibor: 73378

De akkor fékezésnél megszûnne a hang, nem?

4763 jocking . 2012-04-10 21:51:04

Ha már futómû a téma, elregélem a saját kis sz*pásomat.
Feltettem a nyári gumit az alufelnivel. Aztán vehettem is le, mert úgy ütött, mint az állat. Annyira remegett a kormány már 50-60 körül is, hogy nem volt egy életbiztosítás vezetni, ráadásul nehezebb volt tekerni is. Felni le, elvittem a gumishoz. Diagnózis: nem a felni, hanem a gumi üt!:eek: És tényleg, szemmel láthatóan, ahogy forgott a gépen a kerék, a felni pereme nem mozdult, viszont a gumi futófelülete fel-le járt, az egyik keréknél egy kicsit még oldalra is, mintha 8-as lenne benne. Még jó, hogy csak 2 kerék volt ilyen a 4-bõl, így a másik kettõt elõre téve megszûnt minden rázkódás.
Arra azért kíváncsi lennék, hogy a gumi hogy hozta össze ezt a deformációt, amikor csak 3 éves, a nyomás mindig jó benne, és amikor nincs a kocsin, akkor meg szakszerûen van tárolva...



[i](Módosította jocking 2012.04.10. 23:51-kor)[/i]

4762 Varga Tibor 2012-04-10 20:52:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 73377

Az oké, de csak érte némi kalapácsütés azt a hátsó fertályat. Lehet kimozdult, amikor meg feltettétek a dobot nem tûnt fel.

4761 Csády Szabolcs 2012-04-10 20:44:48  Előzmény:Varga Tibor: 73371

Pedig valami nincs rendben vele. A csapágycsere óta több mint 100km-t tettem meg, de nem változott a helyzet.
A fékhez amúgy nem is nyúltunk.

4760  Spityu 2012-04-10 19:20:17  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

Tibkével értek egyet, szerintem nem megfelelõ gombát vettél bele. Vagy sarukat cseréltél fel, nem tudom. Barna és fekete gomba létezik, ill. megvan, hogy melyik vezeték melyik sarura megy.

A rángatásos probléma szerintem karbi. Nálam is ilyen volt benzin üzemen, de mûszaki elõtt kipróbálva ömlött orrán száján a benya. Konkrétan patakokban zúdult le a blokk oldalán. Atomjaira szedtem a karburátort, kimostam, kifúvattam, jó lett. Fül típusú mérõmûszerrel és mesterfogásokkal beállítottam, azóta kifogástalanul reagál mindenre az összes üzemhelyzetben. Nálam is volt hasonló, igaz nekem csak rángatósan gyorsított, ha óvatosan nyomtam neki. Szerintem az átmeneti rendszer volt a bibis.

Ezeket ne vedd szentírásnak, de talán segít valamit.

4759 Őry Gábor 2012-04-10 19:16:03  Előzmény:szilágyi József: 73361

Nagyobb fõfúvóka kell bele, mondjuk egy 125-ös.
Miért ragaszkodsz ennyire az E85-höz? Annyival többet fog fogyasztani, hogy anyagilag nem fogja megérni. A hatótáv meg kisebb lesz...

4758 Őry Gábor 2012-04-10 19:11:49  Előzmény:Szebelédy Péter: 73358

Ott a szívatóval is lesz valami...

4757 Varga Tibor 2012-04-10 18:38:01  Előzmény: Christian: 73365

Szemügyre kéne venni azt a féltengelyt. Vagy a külsõ csukló akarja feladni a harcot, vagy pedig belül a csillagból fogynak a görgõk.

4756 Varga Tibor 2012-04-10 18:36:10  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

[i]Akkor világyt, amikor van nyomás. Mert hát nem voltam ám rest, járó motornál kitekertem és már bugyogodt is a drága nedû. Lövésem sincsen, hogy mi is a baja.[/i]

A magas nyomású gomba van benne. Az mûködik ilyen elven.
[i](Módosította Tibke 2012.04.10. 20:43-kor)[/i]

4755 Varga Tibor 2012-04-10 18:33:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 73370

Pedig én csak arra gondolnék hogy a betét nincs a helyén. Igaz akkor fékezéskor meg kéne szünnie, vagy csökkennie, de más sztem nem tud csikorogni.

4754 Csády Szabolcs 2012-04-10 15:35:35

A 4T Trabim jobb hátsó kereke felõl nyekergõ hang jön. Nemrég lettek cserélve az ottani kerékcsapágyak, s másnap már jelentkezett a tünet, de nem voltam biztos benne, hogy onnan jön. A nyikorgás sûrûsége a kerék fordulatszámával nõ. Fékezéskor sem szûnik meg.
Mi lehet a baj?

4753 Szebelédy Péter 2012-04-10 14:50:31  Előzmény:Rédli Zsolt: 73368

Helló!

Egy próbát megér kitisztítani, vagy megpróbálni beállítani. Nekem is hasonló problémám volt 4t wareszon, CO csavaron állítottam és most jó. Nem mondom 100%-ra hogy e miatt gyógyult meg, talán csak most ilyen a kedve, azért megy jól. :) (fõleg hogy ezt megelõzõen decemberben volt a karbihoz nyúlva, és 1 héttel ezelõttig jól ment... ) Ha hülyeséget beszélek akkor majdcsak kijavít valaki.

4752 Rédli Zsolt 2012-04-10 11:51:16  Előzmény: Spityu: 73311

Spityu!

No, megtaláltam. Az olajnyomás jelzõ gombánál tolta ki az olajat. A sarunál. Kicseréltem. Az olaj már nem folyik, csak a gomba fordítva mûködik.

Akkor világyt, amikor van nyomás. Mert hát nem voltam ám rest, járó motornál kitekertem és már bugyogodt is a drága nedû. Lövésem sincsen, hogy mi is a baja.
Ha erre lenne tipped, tippetek, örömmel venném.

A másik: A hétvégi nagyon ráérõs idõmben lecseréltem a versenydisznóba a gyújtáselosztó fedelet meg a rotort. Kiszedtem a gyertyákat, lepucoltam õket. Beállítottam a gyújtást.

De ez a fránya autó rángat amikor egyenletesen haladnék,valamint ha lassan gyorsítok. Ha odalépek, akkor az ég egy adta világon semmi baja nincsen.
Olvasgattam itt a fórumon a dolgokat, ezek szerint próbáltam eljárni, hátha.... de mégsem.

Esetleg karbi probléma lehet?

Elõre is köszönöm.

Üdvözlettel: Metál

4751 Rédli Zsolt 2012-04-10 11:33:37  Előzmény:Flóring István: 73360

Szia!

A hattyúnyakon figyel a motortartó is, így inkább a cserét javasolnám. Teljesen jó hozzá az utángyártott. Nekem is azt rakták bele.

Innen vásároltam: http://www.baro-ker.hu

De lakatost ehhez találni igazi kihívás lesz!

Üdv:

4750 szilágyi József 2012-04-10 04:05:13  Előzmény:Kozma Bence: 73362

de valóban nagyobb fúvóka és nagyobb elõgyújtás szükséges agyárinál de nekem az a legszembetûnõbb hogy padlógáznál torpan és nem megy sehova pedig kivan takarítva karbi:S

4749  Christian 2012-04-09 18:46:17

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni.
Tegnap találkoztam elöszõr a problémával.
Mikor jöttem haza felé elinduláskor egy ilyen kerregö-erösen ropogó hang jött a kocsi bal elsö kereke irányából.Gyorsitásra erösödött és sürüsödött a hang.Megállva a motort járatva semmi hangja nem volt.Fékezéskor is ugyanúgy egy fura erös hang jött.Aztán 4-5 km megtétele után egyszerüen eltünt a hang és hazáig nem is jött elõ.
Esetleg tudna valaki ötletet adni,hogy mi lehet a probléma?
Fék,csapágy,Differenciálmû,..?
Segitsetek!
A fékem se teljesen tökéletes,de a Baloldalon fog rendesen elöl,valamint a szabadonfutóm se müködik normálisan.Lehet ennek köze hozzá?Mit tegyek?
Kérlek segítsetek,mert nagyon fontos lenne.
Várom válaszotokat.
Elõre is megköszönve.
Christian

4748 Nagy Donát 2012-04-09 08:29:40  Előzmény:szilágyi József: 73361

Etanolhoz valóban nagyobb fúvókák kellenek, mivel abból többet igényel a kocsi.
De: azért ne feledd, hogy az etanol hamar szétmarja az egyszerû gumi dolgokat, benzincsõ, tömítések. Ráadásul az olaj kenõképességét is nagyban befolyásolja :S. Én nem merném használni.

4747 Csády Szabolcs 2012-04-08 20:43:18  Előzmény:Csády Szabolcs: 73359

Már megjavult magától...
Fogalmam sincs mi volt a baja, benzin a karbiig tuti volt, de a kivett gyertya száraz volt. Levett "boxkesztyûvel" elindult, bár elõször nyomni kellett neki a gázt folyamatosan, de utána teljesen visszaállt minden a normális helyzetbe.
Nem is értem, miért nem adok neki nõi nevet...

4746 Kozma Bence 2012-04-08 20:36:01  Előzmény:szilágyi József: 73361

Nem akarok hülyeséget mondani, de én úgy tudom, hogy etanolnál nagyobb fúvóka kell. Nem lehet, hogy az miatt?

4745 szilágyi József 2012-04-08 19:52:50

hali! 2T trabimat etanollal hajtanám szinte csak az van a tankban de terhelésre nagy gázra hörög és mintha kis terhelésnél csak 1 henger menne eddig benzinnel jó votl karbit kitakarítottam de ugynaz a probléma.mit tegyek??? ezután is etanollal is szeretném hajtani:)

4744 Flóring István 2012-04-08 18:42:34

Sziasztok egy kis segítségre volna szükségem! A kis trabimba a hattyúnyak megadta magát úgy hogy kettétört! vissza lehet e állítani eredeti állapotába? Mármint arra gondolok a futómû jól fog e utána állni? Az utángyártott hattyúnyak jó-e? Köszi a válaszokat! Üdv Qpec

4743 Csády Szabolcs 2012-04-08 14:25:24

SOS!
4T Trabimat 2 órára állítottam le, s többet nem hajlandó elindulni, se indìtózásra, se tolásra. AC szívja a benzint, az elosztóban megvan a szénkefe (jártam már úgy, hogy kiesett...)
Mi lehet a hiba?

4742 Szebelédy Péter 2012-04-08 12:36:39  Előzmény: Spityu: 73355

Köszönöm a kimerítõ választ, nagyon hasznos volt, azt hiszem megszünt a rángatás. A karburátoron megtekertem a CO csavart, és jobb lett az alapjárat, tettem 1-2 tesztkört és ment mint a parancsolat. Kábeleket is átnéztem, noha majdnem újak (januári, tesla, szilikon). Csendesebb is lett. Hogy mennyire melegszik, azt majd ha megyek vele hosszabb utat (20-25km) megnézem.

Még egy valami: Régebben kérdeztem, de választ nagyon nem kaptam, az mennyire normális, ha indításkor 1-2 percig finoman rugdosnom kell a gázt, hogy ne álljon le a motor? Ha már beállt, akkor -szakkifejezéssel élve- pöc-röff.

4741  J.I. 2012-04-08 04:29:15

A segítségeteket szeretném kérni,2T trabiban hogyan lehet a km órát lenullázni? Köszönöm szépen!

4740  J.I. 2012-04-06 17:07:04

Elkészült a motorgenerál.A Szabó Gyuri nagyon szép munkát végzett.Le a kalappal!

4739  Spityu 2012-04-06 15:49:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73354

Melegedés: valóban okozhatja a túl kicsi elõgyújtás, no meg a túl nagy is. Ha tényleg becsörög terhelésnél, akkor vegyél vissza egy kicsit belõle: 10-es csavarokat fellazítod (2db) és ha szembõl állsz, akkor magad felé tekered a házat. Majd lehúzod a csavarokat. Mindenesetre azért jelöld össze a jelenlegi állást.
Rángatás: okozhatja a karbi is és a gyújtásrendszer is. Ha lágyabb rángatásról van szó, akkor inkább elõbbi, ha nagyon éles és véletlenszerû, akkor pedig gyújtás. Leginkább a fõkábelre gyanakodnék, ami a trafóból megy a rotorra. Nekem kicsit kókány, a már cserélt trafóba vékonyabb érintkezõjû fõkábel megy, kellett rajta alakítani, de most már stabilan áll. Igaz a gumiporvédõ is nagyban hozzájárul a rögzüléshez. Amúgy nálam is rángatott, de csak gázon, az sokkal érzékenyebb a szikraképzésre, mint a benzin.

Szóval elsõ körben a kábeleket nyomkodd rá (miután lehúztad és szemügyre vetted õket), ill. az elosztón tekerj.

Bocsi, okozhatja természetesen a trafó 12V-os tápvezetékének sérülése, kontakthibája is. Ami kb. olyan, mintha kapcsolgatnád a gyújtáskapcsolót. Ha a fõkábel masszírozásával (cseréjével?) nem oldódik meg a probléma, akkor érdemes kivizsgálni a kisfesz oldalt: az akksiról kell húzni egy direkt 12V-ot a trafó megfelelõ sarujára, persze csak próbaképpen. Ha még így is rángat, akkor lehet trafó is, gyújtáselektronika is. -> cseredarab felkutatása
Jah, természetesen a Hall-jeladó is okozhatja, bár az máshogyan szokott elhalálozni. :)

De most jut eszembe: a nehézkes elindulás, túlmelegedés, becsörgés adódhat benzinben szegény keverékbõl is, amit a karbiban lévõ, az elõírtnál alacsonyabb benzinszint is okozhat.

Nekem ennyi tippem van.
[i](Módosította Spityu 2012.04.06. 18:12-kor)[/i]

4738 Szebelédy Péter 2012-04-06 10:36:19  Előzmény:Őry Gábor: 73353

Tegnap jött be a rángatás, a melegedés régebbi probléma 1-2 héttel. (hétvégi autós vagyok, a benzinárak okán) Elosztót nem forgattam. A hûtõ is új(szerü) 1 éves kb, bontott. Mondjuk gyanús, hogy néha becsörög, mikor rálépek a gázra... üresen amugy szépen felpörög, lepörög, ilyenek.

4737 Őry Gábor 2012-04-06 09:18:25  Előzmény:Szebelédy Péter: 73352

Nem lehet, hogy elment az elõgyújtás? Mármint, hogy túl kicsi. Az okozhat túlmelegedést, és talán a rángatásnak is az lehet az oka.

4736 Szebelédy Péter 2012-04-06 08:46:48

Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. A meleg idõ beálltával azt vettem észre, hogy igen gyorsan felmelegszik az autó. Ami még nem is lenne gond, de 1-2 perces állás után a hõfokmérõ felkúszik a felsõ zöld jelzésre (pl egy hosszabb piros lámpa), nagyobb dugókban akár a pirosig is felmenne, ha nem dobnám rá azonnal a fûtést. Tavaly szeptemberben cserélt egy szervíz az autóban termosztátot, pedig azzal akkor nem volt gondom, akkoriban eltartott 5-10 percig is mire bekapcsolt a ventillátor. + most jött ki egy olyan hiba, nem tudom összefügg e de rángat a motor, alig tudok elindulni. Gyújtásrendszer javarészt cserélve volt januárban (rotor, fedél, kábelek, gyertyák, vákumdob). Mit érdemes megnézni rajta?

4735 Szebelédy Péter 2012-04-03 19:16:46  Előzmény:Kerekes Gábor: 73349

Nekem már nagyjából megvan, de hogy hozzá tudjam hangolni a 2T fogyimérõjéhez, ahhoz kellene belõle egy példány...

4734 Illich Alíz 2012-04-03 12:47:08

Üdvözlet, ha valaki tudna segíteni köszönettel tartoznék :) az 1987-1990 közti p601 széria " panamagrün" színének összetétele érdekelne (és hazai használható festék típusok) illetve akinek van RAL kódja az is érdekel, mivel nemcsak a mostani színkeverés és az eredeti közt van eltérés , hanem a korabeliek közt is némileg(van már színskálám).vagy akinek van egy doboz korabeli bontatlan (ilyen festéke), az érdekel.Köszönet :confused:[b][/b]

4733 Kerekes Gábor 2012-04-03 11:39:43

Ha majd valkinek sikerült megcsinálnia a fogyasztás mérõbõl a fordulatszámmérõt, és rajzokal fényképekkel (úgy hogy egy kezdõ mint én megértse) akkor azt velünk/velem is ossza meg. Köszönöm. Mert most ahogy én neki kezdtem, kb úgy tudnám jellemezni mintha sötétben tapogatnék. :)

4732 Kenyér Zoltán 2012-04-01 21:34:17

Sziasztok!
Jövõhéten üregvédõzöm a trabimat, és kéne vennem az üregek nyílásaira kupakokat. Valaki tudna nekem mondani egy boltot Budapesten, ahol ilyeneket lehet kapni? Nem gyári lesz az autó, ugyhogy bármilyen célnak megfelelõ kupak jó lenne.

4731 Szebelédy Péter 2012-04-01 20:35:38  Előzmény:Szedlák Tibor: 73346

Igaz, de ahhoz tudnom kellene kezelni a tervezõ programot, de még nem megy :)