Necces az egész. Eleve az egyik legfontosabb dolog a gyûrû minõsége vagyis gyártmánya. A gyári gyûrûk egyik lapján "zJv", "zlr" vagy ilyesmi felirat olvasható, a gyûrû végénél. (Ill. most találtam olyat is, amin nincs, csak hogy ne legyen olyan könnyû a dolgunk :D) De ránézésre is meg lehet különböztetni õket.
A kopott hengerrel az a baj, hogy gyûrûzéskor mindig a legkisebb átmérõhöz kell reszelni, különben elõfordulhat, hogy egész egyszerûen valamelyik szûkebb szakaszon nem fér el és darabokra törik, megszorul, mindent összekaristol stb.
A túlméretes gyûrût nem ajánlom én sem. Ezekszerint alapméretes a motorod még? Futástól függõen elõfordulhat, hogy még elbírja az elsõ javítót, de mindenképpen meg kell mérni, úgy lehet biztosra megmondani. A második javítóméret tuti, hogy elég lesz. Legalábbis nekem ezt mondták, amikor megkérdeztem az 50-60ezret futott hengeremre. Kinél szeretnéd furatni? Szerintem menj be és érdeklõdj a Béry gépmûhelyben, nem kicsit profi. Ha nem az elkerülõn közlekedsz, minden nap ott mész el (Zala utca 4.). Ha van idõd és Bandi bácsi is ráér, akkor kérd meg rá, hogy tartson kiselõadást (külön a gyûrûkrõl is!) a polcon sorakozó esetekrõl, van a jópár tipikus mellett néhány megdöbbentõ is.
Amúgy simán meg lehet fúrni, (plató-)hónolni 25 százados lépcsõkben, persze ha kiadja.
Na, jobban megnéztem, mégis van felirat azokon a fent említett gyûrûkön is, csak nagyon halványra sikeredett. ("zJw") Ha egy "U" betûhöz hasonlítjuk a gyûrût, akkor mindig a bal oldali szárának a végén kell keresni a feliratot. Valamelyik oldalon. :)
[i](Módosította Spityu 2011.11.11. 13:47-kor)[/i]