[justify]Ma délelõtt remélem meglett a hiba oka. Azért remélem, mert nem volt idõm kijavítani, csak a feltérképezés volt meg.
Segítségül hívtam Ádámot Kerepesrõl (több szem többet lát), de õ is csodálkozott erõsen. Mi a túróért nincs robbanás a kérdéses hengerben, amikor szikra is van. A motor meg iszonyatosan rázkódik, mint egy mosógép centrifugálás közben.
Megnéztük az olajfolyást a lendkerék környékén; semmi. Na mondom, szét kell szedni a motort, mert valami odabent nem stimmel. Még levett hengerfejjel is átforgattam önindítóval; minden rendben. A dugattyú sem lógott a hengerben.
Levettem a kipufogó öntvényt és ekkor jött az igazság pillanata. A hengertalp csavarok fellazultak. Levettem a hengert, a talptömítés gyakorlatilag eltûnt, és csupa takony volt minden.
Átforgattam a motort és a vezérlõtárcsa úgy néztem tette a dolgát, de majd ha nekilátok és letisztogatom a környéket, meg fogom vizsgálni a vezérlõtárcsát, ahogy Spityu kolléga írta (nagy köszönet!).
Megpróbáltam logikusan összerakni az eddigieket:
Valami okból fellazult a hengertalp leerõsítés. Nem értem mitõl, mert mióta utoljára levettem, kb 6-7 ezer km-t mentem vele. Mindegy, egyszer csak úgy döntöttek az anyák, hogy fellazulnak. Kezdett fogyatkozni a motor ereje. Az ide-oda bólogató hengertõl berezonált a kipufogó öntvény, ezért lazulhattak fel és eshettek ki a csavarok az öntvény és az elsõ dob között. A leömlõ felerõsítõ csavarok sem voltak feszesek, éppen hogy tartottak.
A hengerben természetesen volt kompresszió, mert a henger és hengerfej között rendben volt a tömítettség, de még szikra is volt, csak megfelelõ keverék nem a robbanáshoz. A vezérlõtárcsa rendben nyitotta a szívórést (adja ég, hogy így legyen, ezt még tüzetesen megvizsgálom), a lefelé mozgó dugattyú el is végezte az elõsûrítést, de miután a dugattyú elindult felfelé, vitte magával a hengert is, és az elõsûrített keverék szépen el is távozott a hengertalpnál. Szerencsétlen gyertya meg szikrázhatott az összesûrített levegõben. Ezt a fel-le ugráló hengert azért nem lehetett észrevenni még a hengerfej levétele után sem, mert a leömlõ a helyén tartotta. A rázkódás viszont innen eredhet.
Banális eset, mégis milyen rejtélyes hibát okozott. Nem baj, legalább kapott végre a kicsike egy új kipufogórendszert (94 ezer km futásteljesítmény után már illett), vettem tartalékba egy gyújtótrafót, és megint tanultam valamit.[/justify]