Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3614  Bandi 2011-07-05 17:04:29  Előzmény:Fejer Hunor: 72229

Szia!

Nekem is bmw felnijeim vannak.
Én Lada Niva hátsó tõcsavarokat /amin a ricnizés rögtön a nyaknál van/ vettem hozzá. Garnitúrát 16db, csavar+anya.Ennek az ára volt egy éve 16e ft.
De viszont a lyukakat okosan ki kell tágítani mert ezek a tõcsavarok nagyobbacskák.A dobon is és az agyon is..És hosszabb is kb. 1-1,5 cm -rel.
Nekem bevált és fel tudom rá tenni a gyári felnit is!!

Ha van valami szaki a környezetedben akkor kérj segítséget tõle nyugodtan....

3613 Fejer Hunor 2011-07-05 12:27:47

Megint tanácsért fordulok hozzátok, kaptam egy bmw felnit és felprobáltam a trabira (a csavarok meghuzását ugy csináltam ahogy olvastam szépem mindegyiket egy kicsit huztam). Most miután levettem és vissza akartam tenni a gyári felnit az egyik tõcsavar elkezdett forogni a helyében, gondolom attól lett ez, hogy a bmw felni osztóköre 4x100 és így a csavarok megfeszültek, most meg tönkrement az a bordázata ami nem engedte hogy forogjon. Mi a megoldás erre, hogy lehetne átalakítani az osztokört 4x100asra? (olvastam valami olyat hogy ha nagyob csabart teszek, nemtudom mien autötól akkor azzal megnõ 2mmt az osztokön) Az a változat hogy elviszem még 4 lyukat furatni az eléggé esélytelen, amugy ahoz milyen szerszám kell, milyen mühelyt kéne keressek. A válaszokat nagyon sürgösen várom mivel nem szivesen autokázok 3 csavarral a bal hátsó kereken. Elõrre is köszönöm!

3612 Szebelédy Péter 2011-07-04 14:47:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 72227

ÚGy tudom, ezért szokták egy relével kapcsolgatni, és akkor csak a relét vezérlõ drótot kell az utastérbe vezetni. Jóval kissebb a kockázat :)

3611 Csády Szabolcs 2011-07-02 12:44:26  Előzmény:jocking .: 72224

Besz@rok, ha az autótolvaj pár indítózás után levágja, hogy itt van okosba egy kapcsoló, s mondja magában: sebaj, úgyis hoztam erre az eshetõségre magammal egy drótot...:D

Amúgy az ötleted nem rossz, de nem szívesen vinnék az utastérbe egy nem biztosított vezetéket. Mi van ha úgy gondolja, hogy rossz napja van, s kicsit több áramot vesz fel, a kapcsoló meg elolvad...

3610  Spityu 2011-07-01 21:29:40  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72220

Tsaby: szerintem tuning van háttérben!

O2TO: Azt hiszem nem. De lehet csak a 82-es furatú hengerre nem lehet felvarázsolni az 500-asét, pedig jó volna (eltolt is, kicsi ûrtartalmú is :) ). Illetve csak nagy átalakítások árán. Már a sima 72-es furatú hengerfejet is érdemes megtámasztani a tömítõfelületnél(a hengert úgyszintén), átfúrni (hengertalpak alapján), emiatt pedig a furatok körül is fel kell hegeszteni. De lehet, hogy a sima 72-es hengerre könnyebb ráhekkelni.
Tényleg, mit szeretnél csinálni? A racing-bazaron 7000-ért (márha az 500-as nem pedig 600/601) hirdetett pár indította be a fantáziád? Mert amikor megláttam, bennem is hasonló kérdés merült fel. No nem az én motoromba, hanem egy készülõ szörnyetegbe kellene valami "kupak".
[i](Módosította Spityu 2011.07.01. 23:33-kor)[/i]

3609 Támba Csaba 2011-07-01 21:01:29  Előzmény:Szedlacsek Ottó: 72220

Adódik a kérdés: De miért, minek???

3608 jocking . 2011-07-01 20:23:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 72223

Elég egyszerû, még kapcsrajz se kell hozzá. Egyszerûen fogod a trafóra menõ fehér kábelt, leszeded a trafóról, bevezeted az utastérbe rejtett kapcsoló egyik lábára, aztán a kapcsoló másik lábáról kiviszel egy kábelt a fehér kábel eredeti helyére. Amúgy gyakorlott tolvaj ellen nem sokat ér, mert a védelem megkerülhetõ egy az akku pozitívjáról a fehér vezeték helyére kötött dróttal. Viszont az olyan hülyék ellen, akik trabantot lopnának, ideális.:D

3607 Csády Szabolcs 2011-07-01 18:50:23  Előzmény:Varga Tibor: 72222

Hmm...kár. Azért kérdeztem, mert az egyik Trabis könyvben olvastam feltörés ellen azt a tippet, hogy a biztosíték és a trafó közé tegyünk be egy kapcsolót, s rejtsük el a mûszerfal alatt. Mondjuk ez gömböjû Trabantokhoz való könyv.
Esetleg valami tipp a megvalósításra 4T-nél?

3606 Varga Tibor 2011-07-01 18:33:59  Előzmény:Csády Szabolcs: 72221

Nincs lebiztosítva, és fekete kábelt keress.

3605 Csády Szabolcs 2011-07-01 15:24:24

Valaki meg tudná mondani, hogy 4T Trabinál melyik biztosítéktól, s milyen színû vezeték megy a gyújtótrafóhoz? A kapcsolási rajzokon nem találtam...

3604 Szedlacsek Ottó 2011-06-30 19:32:08

500-as trabant hengerfejet össsze lehet hozni a 601-el?
A töcsavarok távolsága nem egyezik, de tömítéssel mi a helyzet?

3603 Varga Tibor 2011-06-29 19:37:40  Előzmény: : 72214

Ha 4T, azt nyugodtan felújíthatod, ha találsz felújítókészletet.

3602 Varga Tibor 2011-06-29 19:36:52  Előzmény:Fejer Hunor: 72217

És a 3as Golf váltó olcsóbb? Azokból is több féle van, elõbb nézd meg a váltókódot. nagyon nem ajánlanám azért, fõleg 1.1es motor mellé,elég hosszú váltók ezek. CHL,CHX,CKR,CNU,CWR kódok vannak, de ezeknek a difi áttételük is hosszabb a trabiénál=mindegyik fokozatban lustább lesz a motor. Tegyél mellé 1.3,1.4-et, úgy már élvezhetõ lesz az autó. :)

3601 Fejer Hunor 2011-06-28 17:15:21

Egy tanácsot szeretnék kérni, most jött el az ideje, hogy a trabim 5ös váltot kapjon. Sokat veszíttene a gyorsulásból ha egy golf 3as váltót kapna? Mivel itt nállunk Erdélyben egy nyomorult Polo 5ös váltóért 200 eurot kérnek, és ebben még nincs benne a féltengelyek, kulisza, öningító ára.
[i](Módosította Huni 2011.06.28. 19:16-kor)[/i]

3600 szilágyi József 2011-06-27 18:45:14

sziasztok! 2T-re szeretnék vmi hátsó sport dobot szerkeszteni van ehhez egy üres dobom gyakorlatilag katalizátor volt csak a kerámia ellett belõle távolítva :) egy picit szeretném h jobban menjen meg h jobb hangja legyen de ne kotlahang van üvegygapotom is hozzá de nem tudom hogy kellene neki állni SEGÍTSETEK RAJTAM!!!

3599 Fejer Hunor 2011-06-27 18:29:12  Előzmény: : 72214

Na ez engem is érdekelne!

3598   2011-06-27 17:59:22  Előzmény: : 72211

Azt elfelejtettem mondani, hogy 4Trõl van szó, de nem találtam új féknyerget, csak wareszhoz, ami elég húzós árban van :O

Kettes golf féknyereg rászerelhetõ? macerás? mert az lenne.
[i](Módosította Jurij 2011.06.27. 20:00-kor)[/i]

3597 Varga Tibor 2011-06-27 17:01:31  Előzmény: : 72211

Újat vegyél, csakis.

3596 Kalmár Dániel 2011-06-26 13:13:30  Előzmény: : 72211

Szerintem vegyél egy újat, az a biztos, én újragumiztam az egész féket, de 1-2 csak elkezdett szivárogni.

3595   2011-06-26 09:19:29

Sziasztok!

Szivárgó jobb elsõ fékmunkahenger javítható utángyártott tömítéskészlettel? Vagy érdemesebb lenne bontottat venni?

3594 Varga Tibor 2011-06-23 19:32:30  Előzmény:jocking .: 72209

Egyáltalán nem macerás, két fület kell hajtani felülre a rögzítéshez.
Elférni elfér, picivel valóban hosszabb, de a 4 leömlõtõl is elfér, azért hõterelõ lemez nem árt.(nálunk egyik autóban sincs:D )
Ventillátor jó a Trabié, mi is azt használjuk.

3593 jocking . 2011-06-22 19:50:09  Előzmény:Varga Tibor: 72206

Na, akkor már tartunk valahol.
Pár kérdés:
- Mennyire macerás a waresz hûtõt befaragni? Gondolom máshol vannak a felfogatások mint a trabinál.
- Elfér egyáltalán? Néztem az árait neten, és ahogy látom, hosszabb valamennyivel.
- Ventillátorból jó hozzá a trabié, vagy azt is kell szerezni hozzá?



[i](Módosította jocking 2011.06.23. 14:14-kor)[/i]

3592 Fejer Hunor 2011-06-22 18:46:52  Előzmény:Varga Tibor: 72207

Kösz a segítséget, majd ha meglesz teszek fel képeket.

3591 Varga Tibor 2011-06-22 17:29:27  Előzmény:Fejer Hunor: 72205

AZ is biztos jó, én mindig csak a VW konszernben gondolkozok:D Az is 4 kivezetéses, nekem is a gomba van az egyikben. Amúgy állítólag jó a suzuki rásegítõ is, az elvileg elfér.

3590 Varga Tibor 2011-06-22 17:27:01  Előzmény:jocking .: 72204

Bezony, arra gondolok. Elég az bõven.

3589 Fejer Hunor 2011-06-22 08:15:09  Előzmény:Varga Tibor: 72202

Én most egy Twingo szervot néztem fõfékhengerrel együt. Ennek 4 kimentele van, igy az egyik hátsóba becsavarom az érzékelõt, a másik megy hátra, és az elsõ 2 meg marad az elsõnek. Eddig ez a terv.

3588 jocking . 2011-06-22 07:41:45  Előzmény:Varga Tibor: 72201

Egyébként mit értesz azon, hogy 1.3-as hûtõ? A 4T wartburgéra gondolsz?

3587 jocking . 2011-06-21 21:37:04  Előzmény:Varga Tibor: 72201

Nem bizony, sima gyári 1.1-é van bent. :p

3586 Varga Tibor 2011-06-21 19:37:07  Előzmény:Fejer Hunor: 72175

Polo I-II, Golf I-II, a legkisebb 178Mm átmérõjû, de ahhoz is kicsit idomítani kell a doblemezt. Amúgy ezekre akár a G60 fõfékhengert is rá tudod tenni, de teljesen felesleges.

3585 Varga Tibor 2011-06-21 19:34:09  Előzmény:jocking .: 72196

Neked nem 1.3-as hûtõ van az autóban? Annak tökéletesen meg kell birkóznia a motoroddal. 1.4-es motorokhoz is azt szoktunk rakni.

3584 Ledacs-Kis József 2011-06-21 18:40:55  Előzmény:Varga Csaba: 72193

Bocsi! :)
Tápiószentmártonban!

3583 jocking . 2011-06-21 17:14:15  Előzmény:révai ákos: 72198

Tehát akkor elvileg lehet kapni utángyártott trabi hûtõt, ami nem réz, hanem alu, és az megfelel a célnak. Na ennek utánajárok, thx. :)

3582 révai ákos 2011-06-21 10:23:08  Előzmény:jocking .: 72194

Szia!

A hûtõ kapcsán gondoltam elmondom a saját tapasztalataimat. Korábban rézhûtõ volt a kocsimban, nem kell ismertetni, hogy mennyit ért, pláne a nyári melegben. Aztán vettem én is egy alumínium hûtõt, azóta nincsen gondom a nyári melegben. A többi ismerõsöm akiknek szintén nem gyári a motorjuk, mindegyik kompressziónövelt, (azaz nagyobb hõt termel) szintén az 1.1-esre való aluhûtõvel nyomul. Gondunk egyikünknek sincsen. Újonnan egy aluhûtõ 12.000 Ft volt még tavaly októberben a Trawalában.

Szerintem olcsóbb mint egy új a VW-hûtõ, a használtban meg ott lehet a kockázat.

üdv Mykee

3581   2011-06-20 21:48:13  Előzmény:jocking .: 72196

Azért egy hûtõ nem olcsó, 10-20 ezrek, egy tartályt kicserélni meg egy kis légterelõt csinálni olcsóbb lehet. egyébként nem tudom, hogy milyen autóé passzolna bele, de sztem ha a hengerûrtartalom megegyezik, akkor elég sokfélét bele lehetne fabrikálni. VW-eké például sztem jó lehet, 2-3 golf, asszem olyan 17ezer körül van egy új hûtõ, ventilátort meg bontóban olcsón vehetnél, szal 20-25re tippelném a mutatványt.

3580 jocking . 2011-06-20 21:43:18  Előzmény: : 72195

Biztos az is segítene valamennyit, de szeretnék biztosra menni. Többek kocsijában láttam már nagyobb (nagyobb felületû) hûtõket, csak arra lennék kíváncsi, hogy milyen autóé, és mennyibe fáj megvenni és berakni. ;)

3579   2011-06-20 21:37:12  Előzmény:jocking .: 72194

Esetleg érdemes lenne a hûtõfolyadék mennyiségét növelni (szal tartálycsere), meg talán egy jobb ventilátort betenni.

Meg esetleg a hûtõre jobban oda kéne vezetni a menetszelet, mert a gyári hûtõmaszk a fél hûtõt takarja.
[i](Módosította Jurij 2011.06.20. 23:42-kor)[/i]

3578 jocking . 2011-06-20 21:33:34

4T trabiba milyen más hûtõt érdemes (és lehet) belerakni?
Nekem ugye picit nagyobb a motor, így a hõtermelése is nagyobb, amit az egyre gyakoribb kánikulákban egyre nehezebben tud lekezelni a gyári hûtõ annak ellenére, hogy ki van takarítva és új körülötte minden (termosztát, ventikapcsoló ... stb).

3577 Varga Csaba 2011-06-19 18:20:12  Előzmény:Ledacs-Kis József: 72192

Hol található az autó?

3576 Ledacs-Kis József 2011-06-19 18:00:47

Sziasztok!
Volna egy k.b 1988-as piros 2t botváltós limuzin wareszom egyik rokonomé volt,és megválnék tõle:(.
Felakartam újítani de most fontosabb dologra kell a zseton:)(család:))
A hátsó kerék doblemezén kívül egész jó állapotú,k.b 5-6éve áll,de szerintem benzint kapva pöc-röf.
Nem kamu! Bár önálló lélek:)
Nem akarom leadni a méhbe annál többre tartom,Wartburgon nõttem fel 8 éves korom óta.
Ha valakit érdekel kérem írjon,tényleg jó helyre szeretném ha kerülne!
Megpróbálok képet csinálni,ha valakit érdekel,és elküldöm az email címére.
Szép napot nektek:)
Üdv! Joci.

3575 Csády Szabolcs 2011-06-17 14:08:10  Előzmény:Varga Csaba: 72190

A Google-lel nincs baj, csak tudni kell használni. Én is úgy találtam meg a linket.

3574 Varga Csaba 2011-06-17 13:42:07  Előzmény:Csády Szabolcs: 72189

Köszi amugy már megcsináltam google meg egy s***r kerestem de semmit nem találtam a linket köszönöm nagy segitség ez nekem :)

3573 Csády Szabolcs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Varga Csaba: 72188

Sajnos én nem tudok választ adni, de szerintem regisztrálj az alábbi oldalon, s töltsd le a javítási kézikönyvet:

[url]https://veteran.forum.hu/letoltesek/wartburg-6/wartburg-353w-javitasi-segedkonyv-120/[/url]

Ui.: A Google a barátod!

3572 Varga Csaba 2011-06-16 16:14:39

Hol tudom leengedni majd feltölteni a hûtõ rendszert wartburg 353w-be mert ventilátor hõgombát kellene cserélnem és utána hol s hogyan kell légteleníteni?

3571  Spityu 2011-06-15 20:42:41  Előzmény:Kleibán Tommy: 72186

Így elsõre nyelestengely csapágy.

3570 Kleibán Tommy 2011-06-15 20:05:40

sziasztok. 4T trabim van és olyan gondom van hogy üresbe mikor kiengedem a kuplungot valami morajlás hallatszik a motortérbe a kuplung felöl:( Ha benyomom a kuplungot elhallgat.

Mi lehet szerintetek??

3569 Varga Csaba 2011-06-11 18:39:50

HElló tudna nekem vki segiteni itt vagy akár személyesen fehérváron egy 88as 353as wartburg fék javitásában ?

3568  Spityu 2011-06-06 21:50:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 72183

Értem! Akkor tuti, hogy nem ugyanúgy van összeszerelve a két kormánymû. De szimplán azért tedd egymás mellé õket, mielõtt visszaviszed, az a tuti.
[i](Módosította Spityu 2011.06.06. 23:56-kor)[/i]

3567 Csády Szabolcs 2011-06-06 21:32:07  Előzmény: Spityu: 72181

Ami le van fényképezve, az a kopott, kormányremegést okozó kormánymû, mellyel egyenes volt a kormány, a "felújított" beszerelése után lett elfordulva. Ahhoz viszont nem is nyúlhatok, hisz akkor nem lesz garanciális...marad a csere.

3566  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Szalay Péter: 72180

Szia!

Én annó gyári, pirosas fékpofákra vadásztam, kaptam is ajándékba hátra összesen 4 darabot, aztán a maradék 4-et végül nem szereztem be, bár pont lett volna egy egész garnitúra is. Miért?
Mert bár szintén lenne, de túl drágán gyári új alapméretes fékdob. Használtat meg nem szívesen tennék fel, akkor sem, ha még jó lenne.
Továbbá kaptam egy tippet fékfelújításra, ami elég vonzó árú, de másutt is nagyjából ennyiért csinálják. A két fékdobra fizettem 2x1500 forintot, a 4 fékpofára pedig 4x360-at. A felszabályozáskor a fékfelületen túl az agyra felfekvõ körlap felületet is esztergálták természetesen. A pofavasak esztétikailag kifogástalanok, a kézifékkar szegecse sem taknyolt, a kitámasztó ütközõje szintén nincs elkopva. Amúgy gyári vasakat újítanak fel. A fékdob átmérõje 201.2mm, a ferrodol természetesen ehhez igazítva.
Ja és mégegy nyomós indok: a felhasznált szürkés-feketés (talán réz szemcsés) anyag jóval puhábbnak tûnt, mint a gyári piros, ami köztudottan nem a legjobb. Össze is hasonlítottam a két változatot: fogtam 2-2 darabot és egymáshoz dörzsöltem õket. Ha valamilyen hasonlattal le szeretném írni, akkor olyan volt a különbség, mintha két tégladarab után két márványlapot dörzsölnék egymáshoz. :)
Aki ajánlotta, nála hosszú távon már bevált (4 év) a mûhely terméke, szóval szerintem olyan helyet keress, ahol ilyesmit használnak.

[imgw]https://kephost.hu/kep/2011/06/lengokar.jpg[/imgw]

3565  Spityu 2011-06-06 20:21:57  Előzmény:Csády Szabolcs: 72179

Igazad van. Utánanéztem a 4T javítási könyvében (trabi.hu-ról letölthetõ) és egy tömítõgyûrû ill. egy zégergyûrû van ott. Elõzetesen az automatikus utánállítót is szét kell szedni. Szóval tényleg nem olyan egyszerû, mint ahogyan elõzõleg írtam.

Nekem, miután belémcsúszott egy Lada a télen, telibetrafálva a bal elsõ kereket, széttartott a futómûvem. Kutyacsont, stabkar, bölcsõ, nyomtávrúd megúszta, nem értettem, hogy mi történhetett. Állítottam egy nagyjábóli nyomtávot, majd késõbb, amikor aknáról beállítottuk az összetartást, akkor vettük észre, hogy a balos irányítókar elgörbült és ez okozta az eltérést. Ha csak a balos nyomtávrúdon állítottam volna be a megfelelõ összetartást, nem lett volna elég a menethossz, így a jobboson a megfelelõ irányba szintén kellett tekerni. Ennek az lett a vége, hogy mindkét nyomtávrúd biztosan tart, az összetartás is megfelelõ, viszont a kormánykerék nálam is 90 fokkal elforgatva áll.
Nálam a megoldást a balos irányítókar (inkább az egész futómû :) ) kicserélése, esetleg egyengetése jelentené.
Persze, ha nálad elõzõleg jó volt minden, nem volt balesetes a futómû, akkor más lesz a megoldás.
A kép alapján ki van szerelve a kormánymû. Érdemes leellenõrizni a fenti könyv alapján a fogasléc pozícióját, pár hsz-szal lejjebb le is írtam.