Szia!
Mondjuk ki, Mihályfi gépmûhely! Nem az elsõ ilyen eset náluk, ez sajnos benne van a pakliban. A túl nagy elõgyuszi stb. kamu, vissza kell vinni, szépen elmondani, hogy hallottál másoktól is erre példát (én egy konkrét esetet tudok, igaz akkor egy 850-es motor tekerte el a sonkákat), az õ hibájuk, cseréljék ki.
"Az õ hibájuk" lehet, hogy erõs, de semmiképpen sem a tiéd. Ha azt mondják, hogy nem vesszük vissza, mert nincsen számla, és negatívan állnak hozzá a dolgokhoz, akkor nyugodtan fenyítsd be õket, hogy számlaadási kötelezettségük elmulasztása miatt feljelented õket az APEH-nél. (Vagy NAVI-nál... vagy miarosseb. :)))) )
(Hamis) tanúd is van rá.
De tapasztalatom szerint pozitívan állnak hozzá a dolgokhoz.
A fõtengelyeket rally autóknál - néha - meg szokták erõsíteni, ami a szóban "forgó" csapok ékelését jelenti.
Valószínûleg van valamiféle gyártási szórás a középrész csapátmérõje és a sonkák furatát tekintve, ami változott az idõk folyamán? Emiatt fordulhatnak elõ ilyen esetek? Szerintem valószínûbb a sok szétszerelésbõl adódó kopás. Báááár... a fene tudja.
Amúgy nálam is kissé szórakozott volt a kivitelezõ, az egyik belsõ sonkán lévõ szegecselt súly valósággal mozgott. Visszaküldtem, megcsinálták, lepostázták a felfelé küldés költségével együtt. Ezt leszámítva iszonyat jó fõtengely lett belõle. Igaz csak kb. 5000-et mentem vele, de amit az kapott... (2: 70, 3: 100) aztán jött a felújítás - fél éve ment utoljára.
Ez az elõgyújtásos duma csak azért van, mert 3 emberbõl 1 beveszi és szomorúan hazakullog. Pontosan tudják, hogy mirõl van szó, mert amint látod, nem te vagy az elsõ. Valószínûleg problémát okoz nekik, muszáj megékelniük, hogy jó legyen vagy várni kell pár beérkezõ cseredarab fõtengelyre, mire találnak egy olyat, aminek a középrészével / sonkájával össze tudják házasítani a képen látható fõtengely elemeit.
Amúgy most jut eszembe: a középcsapágyak ugyebár nem szabványosak, emiatt három lehetõségük van középcsapágyválasztásra:
- megfelelõ külsõ átmérõ -> a középrészt át kell alakítani,
- megfelelõ belsõ átmérõ -> perselyt kell húzni a csapágyra, kívülrõl,
- egyik átmérõ sem megfelelõ -> az elsõ kettõ együtt.
Amennyiben a középrészt át kell alakítaniuk, akkor azt hiszem leesztergálnak a csapból, ráhuzzák a csapágyat (ami így már rámegy), majd egy perselyt húznak a kilógó csapra, hogy illeszkedjék a belsõ sonka furatába.
!HA! ilyen megoldású a fõtengely, tuti, hogy elrontották az illesztést... érdemes volna megnézni.
[i](Módosította Spityu 2011.02.15. 19:40-kor)[/i]