Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2725   2010-08-22 10:09:51

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

gyertyák?, kábelek? nekem ezek meghibásodása okozott ilyen tüneteket.

2724 Bende Endre 2010-08-22 10:09:42

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Leginkább rángat, mintha nemm akkor kapná a szikrát, mikor kéne, meg leáll.
Röciden, alkalmatlan a közlekedésre.
Kicsieréltem rajta már a rotort, az elosztófejet, be lett lõve stroboszkóppal.
Tanácstalan vagyok, mint egy kisközség

2723 Támba Csaba 2010-08-22 10:09:32

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Ha közelebb laknánk egymáshoz szívesen megnézném... De nem így van.

Mi a hibajelenség?

2722 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-08-22 10:07:35

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Mi a baj a gyújtással?
Segíthetünk?
Trabiorr

2721 Bende Endre 2010-08-22 10:07:04

[i](Kocsma topicból áthelyezve, iderakta jocking)[/i]

Valaki adjon 5 liter benzint meg egy gyufát...
Kicsit átalakítanám KIZ-t... :)

Na jó, nem.
De ha valaki tud egy olyan autószerelõt, aki keni vágja a gyújtás beállítását
azt nagyon megköszönném...
[i](Módosította Andrew 2010.08.20. 12:07-kor)[/i]

2720 Sövényházi József 2010-08-21 08:26:52

Hali!
az AYH bowdenes váltó passzol az 1.3as mocihoz?

2719 Busa Attila József 2010-08-19 06:10:45  Előzmény:jocking .: 71334

Nem csak az
Gyárilag ragasztva is volt

2718 jocking . 2010-08-18 23:01:42  Előzmény:Busa Attila József: 71333

A bársonygumit megfogja a sziloplaszt is, nekem is azzal van bent. Körbe az ajtótömítést waresznál nem ismerem, de szerintem úgy van, mint a trabinál, hogy a gumiban levõ fémszalag szorítja rá a tömítést körben a lemezre.

2717 Busa Attila József 2010-08-18 22:16:06  Előzmény:jocking .: 71332

Köszi
A bársonyüveg csúszókat mivel ragasszam vissza? Nem beszélve a körbe gumigréderrõl?
Palmatex?

2716 jocking . 2010-08-18 21:13:44

Nem is nagyon lehet összekeverni.
- tömítések, bársonygumi
- üvegek és ablakemelõ mechanika
- zár és kilincs
- belsõ kárpit
- mûanyag biszb@szok amik a kárpitra mennek.

2715 Busa Attila József 2010-08-18 20:28:09

Sziasztok!

Lassan szárad a hátsó ajtóm, ami a festés miatt teljesen ki lett belezve és le lett csupaszítva. A gond csak annyi, hogy nem nagyon tudom, hogy milyen sorrendbe kell majd a dolgokat visszaraknom, ezért szeretnék megkérdezni egy hozzáértõ embert, aki rakott már össze ilyet, hogy írja le "hülye" szinten nekem, hogy hogyan, mit csináljak majd holnap. Nem szeretném ezért szerelõhöz vinni, de ha nem segítetek, akkor az lesz.
Elõre is köszi!
Atesz.

2714 Varga Tibor 2010-08-17 19:34:40  Előzmény:Csády Szabolcs: 71329

Rossz szabályzás, görbe hátsó tengely, csapágyas-, kikopott lengõkar.

2713 Csády Szabolcs 2010-08-17 14:10:03

Üdv!

Barátom a 2T Trabijához kér segítséget. Az lenne a kérdés, hogy egy felszabályozott hátsó dobnál mi okozhat fékerõ ingadozást?
Elõre is kösz az õ nevében is!

2712  Spityu 2010-08-17 11:48:04  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Az AC és a buborékleválasztó közötti, ill. a többi gumicsõ rendben van? Hátul is az van, 2.

2711 Támba Csaba 2010-08-17 10:44:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Le kellene venni a tankot és átnézni. Láttam már néhányat ami felül porladt szét az üzemanyag jelzõnél, vagy a sarkánál szivárgott.

2710 Busa Attila József 2010-08-16 21:19:53  Előzmény:szilágyi József: 71324

Kérdés: Hány Ohm-os a rádió kimeneted, hány Ohmosak a hangszórók? Ha ezt tudom, csak akkor tudok segíteni.

2709 Lizák Péter 2010-08-16 20:33:20  Előzmény:szilágyi József: 71324

Nincs mit. remélem sikerül megoldani a helyzetet :-D

2708 szilágyi József 2010-08-16 19:37:35  Előzmény:Busa Attila József: 71323

Köszi a segítséget, meg Pedrohnak is! A rádió 2004-es kb, de ez a cucc annyiba lenne mint egy másik rádió.XDXDD Szal ha teszek be ellenállást a pozítív részébe a másik 2 hangszórónak szted jó lesz elvileg?


[i](Módosította jocking 2010.08.16. 21:41-kor)[/i]

2707 Busa Attila József 2010-08-16 18:24:59  Előzmény:szilágyi József: 71321

Szia!

Az a kérdés, hogy mennyire régi a cucc. Azért kérdem, mert az új magnók lekezelik a 4-8 Ohm-os kimeneti ellenállású hangszórókat. Ha két kimenetes a magnód, és négy hangszóróval szeretnéd használni, akkor a jobb oldali kimeneti csatornára köss 2db 8 Ohm-os hangszórót és ugyanígy a másik oldalra is. A két 8 Ohmos hangszóró együttes ellenállása ugyanis 4 Ohm lesz, tehát illeszkedik majd a szabványos autó rádiós kimeneti szabványhoz. Egy kétcsatornás végfokot kell illesztened a fenti magnóhoz. Szerintem egy 2X50W-os SAL végfok bõven elég lenne neked. Ez 4X25W-ot adna le neked a fenti bekötés szerint, mert ugye a leadott teljesítmény is megoszlik. Itt ez pl. jó lehet neked: SAL BX 2055
[url]https://www.sal.hu/termeklap.aspx?term_id=6560[/url]

Remélem tudtam segíteni.

Üdv: Atesz.



[i](Módosította jocking 2010.08.16. 20:37-kor)[/i]

2706 Lizák Péter 2010-08-16 16:37:23  Előzmény:szilágyi József: 71321

Amiatt torzíthat be, hogy a végfok ICje és maga az egész rendszere két hangszóróra van méretezve. tehát a 4-et nem tudja úgy meghajtani. És mivel fele akkora jelet kap egy egy hangszóró, de az eredeti hangerõvel így ugye betorzít...

De lehet, hogy a hangszórók impedanciája nem egyezik a rádióhoz kellõ hangszóróéval. Az is csinálhat jeltorzulást, amite te recsegésnek hallasz.
de lehet, hogy a hangerõszabályzódat kéne megpucolni. mert a potméterben lerakódó kosz is csinálhat ilyet.

2705 szilágyi József 2010-08-16 12:33:07

Üdv mindenkinek! Villamossági kérdésem lenne. Van egy rádiós magnóm, de nem beépített erölködõs, és elég keveset nyújt, viszont a rádiótól nem akarok megszabadulni. Milyen erõsítõt kellene beszerelni, hogy jobb legyen, vagy hogy lehetne a hatásfokán kicsit javítani? 2 hangszórós a cucc, de 4-gyel használom és hamar betorzít ez a legnagyobb gondom! Szal vmi olcsó és jó megoldás kellene elõre is köcce!



[i](Módosította jocking 2010.08.16. 17:24-kor)[/i]

2704 Lizák Péter 2010-08-13 13:44:09  Előzmény:jocking .: 71318

Hát az igazat megvallva nem találtam ott sem szivárgásra utaló nyomot. :-(
Ezért kérdeztem nemrég, hogy milyen AC-re lehet kicserélni ezt a vackot...

2703 Lizák Péter 2010-08-13 13:37:30  Előzmény:Csády Szabolcs: 71317

Nekem mondod? Azóta állandóan attól parázok, hogy ki ne gyulladjon ez a qrva Trabant.

2702 jocking . 2010-08-13 08:39:01  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Esetleg AC pumpa csonkjainál, vagy a szûrõnél nem ereszt egy kicsit?

2701 Csády Szabolcs 2010-08-13 05:40:22  Előzmény:Lizák Péter: 71316

Bíztató...

2700 Lizák Péter 2010-08-12 20:19:55  Előzmény:Csády Szabolcs: 71315

Ezzel a gonddal én is küszködöm elég régóta, de nem tudok rájönni...

2699 Csády Szabolcs 2010-08-12 19:25:16

Üdv!

Mostanában igen benzin szag van a 4T Trabimban menet közben, még letekert ablakok mellett is...Nem a betöltõ csonktól jön, azt már meglestem.
Nincs ötlete valakinek?

2698 Lizák Péter 2010-08-12 15:22:44  Előzmény:Fejer Hunor: 71309

Bocsi nem kötözködésnek szántam de errefelé kapcsolószekrénynek az elektromos kapcsolókkal telerámolt cuccot hívják.
Elvileg ki lehet szedni a váltó nélkül is de mi itthon anno váltóstól szedtük ki...

2697 Csády Szabolcs 2010-08-12 14:39:24

Üdv!

Régebben írtam, hogy problémám volt a töltéssel, ill. a töltés és az olajnyomás visszajelzõvel ( 4T). Mostanra minden a helyére állt. Leírom, hátha jól jön valakinek:

1. felvonás: 2T mûszerfallal vettem a gépet, mely meg volt fejelve egy Lada ford.mérõvel. Az összes visszajelzõ be volt kötve, nem kérdeztem mi micsoda, a srác se mondta, így gondoltam minden logikusan a helyén van...

2. felvonás: Elsõ dolgom volt a Lada mûszert eltávolítani, mivel nem tetszett, s anélkül is elég nagy feladat kilátni a lõrésszerû szélvédõn. Gondoltam az olajnyomás visszajelzõjén kívül nincs semmi fontos abban, nem kellenek, az olajét meg majd pótolom valamikor.

3. felvonás: Kiderül, hogy a generátor rendetlenkedik, indítás után a visszajelzõ elalvása ellenére nincs töltés, csak magasabb fordulatszámon indul be, de azután már jó. Ekkor szénkefére gyanakszunk.

4. felvonás: Egy relé segítségével rákötöm az index visszajelzõre az olajnyomás visszajelzõt, s meglepõdve tapasztalom, hogy az olaj és olajgomba csere ellenére indítás után csak gázfröccsre lesz nyomás...

5. felvonás: Már nem mit matattam a kocsin, amikor megvilágosodtam: akitõl vettem a kocsit a töltésvisszajelzõ helyére az olajnyomásét kötötte be, én pedig a töltését kötöttem az indexére pluszba...10 perc káromkodás...

6. felvonás: Új relés kapcsolás, és minden a helyén van, és ami a legfontosabb: minden mûködik. A generátornak valószínû az elõgerjesztés hiányzott, amit a relén keresztül nem kapott meg.

7. felvonás: Most meg úgy néz ki túltölti az akksit (14,6V) és a lámpa fénye is vibrál...úgy néz ki elõttem áll még egy fesszabályzócsere?

2696 jocking . 2010-08-11 21:37:45  Előzmény:Fejer Hunor: 71311

Hát, elvileg szét lehetne ráncigálni, de ahhoz a féltengelyeket ugyanúgy le kell kötni valószínûleg. Az a legkézenfekvõbb, ha egybe van kivéve.

2695 Fejer Hunor 2010-08-11 21:26:12  Előzmény:jocking .: 71310

Akkor legyen váltó (nállunk ugy mondják), mostmár kideritettük mit akarok, csak egy megoldás kéne. Ki lehet venni a motort a váltó kivevése nélkül, ha igen hogy, vagy nem?

2694 jocking . 2010-08-11 21:19:38  Előzmény:Fejer Hunor: 71309

Váltó, sebességváltó... stb. :D:D

2693 Fejer Hunor 2010-08-11 20:28:53  Előzmény:Lizák Péter: 71308

Igen, amivel a sebességet váltod, az az "aluminiumdoboz" amibe sok-sok fogaskerék van. :)Hogy lehet annak másképpen mondani?

2692 Lizák Péter 2010-08-11 19:34:54  Előzmény:Fejer Hunor: 71307

Kapcsolószekrény?

2691 Fejer Hunor 2010-08-11 18:03:25

Egy kis tanács kéne, a könyv szerint az 1.1es Trabi motorját a kapcsolószekrénnyel együt lehet csak kiemelni.De mint tudjuk sokmindent nem csak ugy lehet megoldani ahogy a könyvben irja. Ezért érdekelne, hogy ezen a téren van más megoldás, mert csak egy kinyomótárcsát kell cseréljek rajta, és nem kivánom az egész nyomoruságot szétszedni.

Elörre is köszönöm a válaszokat.

2690   2010-08-10 05:54:42  Előzmény:Marton Tamás: 71305

Nem nagyon érzem hogy nagyon sokkal jobban gyorsulna vele (de kicsit azért mégiscsak jobb), de sokkal szebben jár. Hihetetlen volt, de, rátettem a karbit, és elsõ indításra olyan szépen, egyenletesen járt a motor, mint még soha :x :O :D az alapjárati elektronika ki van kötve, a karbi mágnesszelepe állandó pozitívra van kötve, másképp amúgy leállt a motor. Szerintem kicsit a szivató sokat dolgozik, hamarabb is leállhatna. Csöveket venni kellett, mert a szivatóház a másik oldalon van a gyári weberhez képest. Legalább 130cm hosszú 10es gumicsövet kell venni a szivatóhoz. hogy kényelmesen elérjen oda ahova kell. továbbá a benzin visszafolyó csövét hosszabbra kiellett cserélni.

Ha a fogyasztásom kiderül, hogy pontosan mennyi, és olyan 7 körül lesz, akkor tényleg meg leszek elégedve :D

2689 Marton Tamás 2010-08-09 21:41:14  Előzmény: : 71304

Egèsz jòl nèz ki a technika!
Azt làtom, hogy plusz csöveket venni kell, fõleg a szìvatò, ès a benzinbeömlõ csonk miatt.
A bowdentartò ötletes, de èn azèrt megcsinàlnàm gyorskötegelõ nèlküli verziòra :-)
Amùgy mennyire harapòsabb a gèp vele? Gyorsulàst, vègsebessèget nèztèl?

2688   2010-08-09 13:55:02  Előzmény:Marton Tamás: 71293

Mindent be tudtam kötni, nem maradt ki semmi, egyébként a bekötés eléggé egyszerû, tulajdonképpen minden adja magát, hogy mit hova kell dugni :D. A szívászajcsökkentõ alján nagyjából 2 x 45 fokos letörést kellett csinálni, amit könnyedén lehetett kivitelezni egy tapétavágókéssel, a belsõ felületét bezsíroztam, és így már könnyedén rá lehetett tenni karbira.

A gázbovden maradt a régi, egy hasított alátét és egy kötegelõ segítségével rögzítettem a karburátor gyári bovdentartójához.

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310164_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310165_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310166_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100809/JD310169_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította Jurij 2010.08.09. 16:03-kor)[/i]

2687 jocking . 2010-08-08 20:26:04  Előzmény:Lizák Péter: 71301

Van pl. Golf II 1.3-ban is. Szerintem olyan 10e körül már lehetne kapni.

2686 jocking . 2010-08-08 20:23:44  Előzmény:Tóth Ákos: 71299

Nálam az injektor is tudott durrogtatni, amikor a lambdaszonda elment tönkre.:D Mondjuk a waresz karbival is csinálja néha, de pont ma pucoltam ki, úgyhogy lehet, hogy ez már elmúlt.:rolleyes:

2685 Lizák Péter 2010-08-08 20:15:34  Előzmény:Tóth Ákos: 71299

Anno valaki írt egy listát hogy miben érdemes ilyen karbit keresgélni
Meg nagyjából mi pénzért vesztegetik az ilyet?

2684 Tóth Ákos 2010-08-08 19:19:06  Előzmény:Bende Endre: 71296

Ismerõs az érzés....+ nekem még össze is kell rakni a Gépsast.
Szerdán asszem korán kelek... hogy csütörtök reggelre menetkész legyen.

2683 Tóth Ákos 2010-08-08 19:16:35  Előzmény:jocking .: 71298

Injektort felejtsd el! Pierburg 2E3 a nyerõ!
Amikor max fordulaton elveszed a gázt és visszadurrog a kipfogó, mert sok nyál folyik le rajta...:)
Gyönyörûen szólhat 50-es rendszeren!!

Az injektor nem tud ilyen élményt nyújtani!

2682 jocking . 2010-08-08 11:34:27  Előzmény:Marton Tamás: 71292

Nekem a gyári 1.1 ment 4-es váltóval 150-et.:D:D Igaz, injektor volt rajta... :rolleyes: Most az 1.3 megy 5-ös váltóval 160-at, igaz, ezen most gyári waresz porlasztó van. Bele se merek gondolni, mit mûvelne, ha injektor lenne rajta.:) (bár szerintem elõbb lesz az pierburg 2E3)

2681 Fejer Hunor 2010-08-08 10:32:29  Előzmény:Lizák Péter: 71294

De remélem nem lesz problémám a felrakásával, mert az ami van az 1.1esen olyan kemény, hogy amig hazahoztam addig eltépet egy uj kuplungkábelt, és most várom hogy ezt is eltépje. Remélem igy helyrejön.

2680 Bende Endre 2010-08-08 09:47:27  Előzmény:Marton Tamás: 71290

Elvileg kedden már kész .
Bár még lét kell kerítenem,, hogy lejussunk Alsóörsre, mert egy vödör pénzt elvitt a projekt.
Remélem összejön...

2679  Spityu 2010-08-08 08:40:51  Előzmény:Fejer Hunor: 71291

Szerintem 160 biztosan van a tényleges végsebesség. A gyári váltó hamar leforog, nekem pl. gázüzemen is k..va rövidnek tûnik. (érzésre -15% a teljesítmény) Szökõévente átváltra benzinre... akkor meg fõleg. 1.3-as motorhoz szerintem meggondolandó egy ötös váltó beépítése, kevesebb lóvé esetén nagyobb átmérõjû gumik vásárlása. Gyorsításkor nem fog gondot okozni, lesz elég nyomaték a +200 köbcentiben. Sokkal idegesítõbb lenne az, hogy 4.-ben 90-nél már fel akar szállni / lezabálja a gatyádat is. Vagy, ha nem is zabálja le, de tapasztalatom szerint az említett sebességnél már eléggé romlik a motor hatásfoka.
Amúgy városban tök jó a rövidsége miatt, de azon gondolkodom, hogy meghosszabbíttatom a negyediket... pedig 250 méterrel a belváros szintje felett lakok, 5km távon. :D

2678 Lizák Péter 2010-08-08 07:20:59  Előzmény:Bende Endre: 71289

Nem teljesen ugyanaz a kuplung. Vannak eltérések. bár nem sok de van.

2677 Marton Tamás 2010-08-08 02:55:51  Előzmény: : 71275

Na làtod, csak ràment a gyàri szìvàszajcsökkentõ. Azt a +6mm-t, rà lehet erõszakolni.
Amùgy mennyire volt szìvàs bowdentartòt csinàlni? Illetve a karbin "lògò" dolgoknak mind talàltàl helyet a gyàri bekötèshez?
Kèpeket dobhatnàl be! ;-)

2676 Marton Tamás 2010-08-08 02:37:08  Előzmény:Fejer Hunor: 71291

Sztem a gyàri 4 gangos vàltòval nem sokkal több mint az 1.1-nek.
Èn max. 165-re tippelek. Az enyèm nem megy csak 155 körül. :-)
[i](Módosította PAtr0n 2010.08.08. 04:39-kor)[/i]