Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2504 Marton Tamás 2010-07-07 14:31:47

Utàngyàrtott 4T vàltòtartò gumibakokròl (a 2 henger formàjù) tud valaki nyilatkozni?
Az elülsõ mocitartòt màr cserèltem, de a karbinàl megràngatva a mocit, mèg mindèg nagyon lötyögõsnek tûnik az egèsz. Gàzfelengedèskor is èrezni a pedàlon.
Menyire kemènyek az utàngyàrtottak?

2503 Kiszter István Balázs 2010-07-07 08:40:10

Hali,plíz help!
Nemrég lett felújítva a motorom, gyári csapágyakkal, dugókkal cakk-pakk.Az a parám, hogy alapjáraton rendszertelenül fémesen csattog néha. Mi okozhatja ezt? Gyújtás 4mm-re van állítva.(bár nem tuti,h pontosan) Jöhet a ventibõl/generátorból is a hang? Jajj.:rolleyes:

2502 Lizák Péter 2010-07-06 15:00:04  Előzmény: Spityu: 71117

Igen ilyennel nemrég találkoztunk mi is. Haver tavaly cserélte a 4T trabiban a vezérlõ elektronikát. Mert akkor nem ment vele a trabi. Most az akkor vett cucc állt be. Mivel nem volt másik gondoltuk megnézzük a réginek mi baja. kiváncsiságból rádugtuk, és pöccre indult a gép.

2501  Spityu 2010-07-06 14:57:13  Előzmény:Sipos Tamás: 71115

Ja azt elfelejtettem írni, hogy de bizony van olyan, hogy a vezérlõ elektronika néha jó, néha nem.

Legutóbb egy versenyvason jártunk így, már majdnem trafót cseréltünk a Ladán, amikor gondoltam egyet és rádugtam egy másik vezérlõt. Azóta is az van benne, tökéletesen teszi a dolgát.
A hibajelenséget úgy tudnám leírni, mintha kontaktos, megtört gyújtáskábellel használnád a gépet: ha ment, akkor minden körülmény között jó volt, ha nem, akkor egyetlen szikra sem hagyta el a pipákat. Elméletileg belsõ testelési hiba okozta -> kuka.
[i](Módosította Spityu 2010.07.06. 16:57-kor)[/i]

2500 Lizák Péter 2010-07-06 14:42:35  Előzmény:Palcsik Zoltán: 71111

Érdekes, mert a trabant 1.1-ben is wartburg óra van ugye, és abban miért nem remeg? :-) a spirált érdemes lenne megnézni

2499 Sipos Tamás 2010-07-06 14:34:46  Előzmény: Spityu: 71114

[justify]Igen, jól emlékszel. Szinte kísértetiesen ugyanez volt a jelenség, ám akkor a hengerfejekkel volt baj. De most nem fúj sehol, alapjárat is van, hengerfej csavarok is meg vannak húzva, gyertyákat is megpucoltam.
Valaki írta még az elõzõ problémám alkalmával, hogy az elektronikus gyújtás vagy jó, vagy rossz. Olyan nincs, hogy alacsonyabb fordulaton jó, de magasnál már nem.
A karbi pucolásban azért reménykedem, mert kb. a télen volt utoljára takarítva, és külsõre elég gyalázatos mocskos.
Ráadásul az idõ is sürget, mert hétfõn a gyerekekkel megyünk egy hétre Veszprémbe és a környékére. Azt találtam ki, hogy kérek kölcsön egy karbit erre az egy hétre és utána majd ráérek elpiszmogni a sajátjával.
Akkor lesz csak döbbenet, ha a kölcsönkarbival is makacskodik.[/justify]

2498  Spityu 2010-07-06 13:51:20  Előzmény:Sipos Tamás: 71108

Hát ez furcsa, mert ha nem írnád, hogy elektronikus, egybõl mondanám, hogy tedd rendbe a megszakítókat és az elõgyújtást. A rángatás ugye kontakthibára is utalhat, vagy más egyéb okra, ami gyújtáskihagyást okoz, de bizony benzinhiány is okozhat idõben gyorsan lefutó kihagyásokat. Legelõször is szemrevételezd a gyújtórendszer alkatrészeit külsõleg, cserélj gyertyákat, aztán tiszteletkör. Ha továbbra is fennáll és rendelkezésre áll, dugj rá egy másik elektronikát.

Aztán ha így sem jó, karbipucolást tudnám javasolni. Ezzel egyidejûleg ellenõrizd a benzincsõ áteresztõképességét is, bõségesen folyik-e a nedû.

Mostanában már volt ilyen problémád, jól emlékszem?

2497 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-06 13:43:09  Előzmény:Sipos Tamás: 71108

Jól gyanakszol!
Egy lehetséges hiba lehet az, hogy valami koszos.
A karburátort minden esetre tisztísd ki:)

TrabiOrr

2496 Soós Árpád István 2010-07-06 12:34:28  Előzmény:Palcsik Zoltán: 71111

Ez a Wartburg km-óránál nem újdonság.Szinte az összesnél remeg.;)

2495 Palcsik Zoltán 2010-07-06 12:30:45

Sziasztok!

Sikerült berakni a Wartburg órát a Trabantba, visszajelzõ lámpák megcsinálva, minden tökéletes. Már csak egy probléma van. 60km/h fölött remeg a mutató. Ez hiba a rendszerben, vagy elfogadható jelenség?
Elõre is köszönöm a segítséget...

2494 Mazák Viktor 2010-07-06 08:55:20  Előzmény:Tóth Ákos: 71106

Az 1.6 ABU motorral tisztában voltam, igazából engem csak az érdekelne, hogy mondjuk a gyári 4T tengely összenyitása mennyi lenne, és ahhoz képest mennyit növel a sporttengely, igazából mindegy is, ezt nem neked szántam.

296ossal forog is, használni is lehet (kicsit kompromisszumos már), ráadásul fokolókerékkel lehet szépen tekergetni is, siettetni vagy késleltetni a vezérlést, ezzel alsótartománybeli nyomatékot, vagy maximális fordulatszámot növelni(LE). Persze ezt is biztos kinövi az ember. Csak ezek után jön a zsebbenyúlásos móka, nagy alapkörös 320/320as tengely (a 296/296os vezérmûtengelyt ugye úgy köszörülik ki abból a gyári tengelybõl amit viszel), víztérig kibõvített hengerfej, agyig könnyített hajtókarok-fõtengely-dugattyúk stbstbstb. Csak a nagytengely Havassy mesternél 100 rongy körül mozog :D

Amatõr rally. Szerintem ne félj tõle, csak szépen ésszel kell elkezdeni, és nem azzal törõdni, hogy kiröhögnek a célban (ha normális a mezõny amúgysem teszik). Ahogy a neve is mondja, amatõr szint, tehát szerintem sokkal érdemesebb egy határozott futómûvet hajítani a kocsi alá, mint hogy 140 lóra kifaragni az 1.6 8Vt. Amatõröknél úgyis a kanyarsebesség a döntõ tényezõ, nem az, hogy két kanyar között hiányozna a 100LE különbség.

2493 Marton Tamás 2010-07-06 05:23:06  Előzmény:Barkó Zsolt: 71107

Szia!

Az elsõ fèknek csak egy dugattyùja van. (sajnos)
Amùgy meg tènyleg hajlamos berohadni ha nincs karban tartva.

Bontòt pesten a kereszttùri ùton nem is 1et talàlsz, ès van kifejezetten olyan közülük ami szinte csak trabikat warbikat stb bont.

2492 Sipos Tamás 2010-07-06 04:57:27

[justify]Mit gondolnak kedves szakértõ urak, mi lehet a baj?
Magas fordulaton, erõsebb terheléskor (pl mielõtt felfelé váltok, vagy 90 km/h fölött) néha kihagy a motor, pöffen egyet, sõt néha már rángat is. Ha visszaveszek a tempóból és kb. 70-75 körül megyek, akkor rendben van.
Paraméterek: 2T, 1986, már nem megszakítós a gyújtás, 28 H 1-1. A hengerfej nem fúj (ajánlom is, mert nemrég csináltam meg), leszorító csavarok utánhúzva.
Amire gyanakszom:
Valami kis szennyezõdés kerülhetett a dúsító rendszerbe, illetve valamelyik fúvókába, és amikor már ennek az alrendszernek kéne mûködésbe lépnie, a motor nem kap benzint. Illetve csak kihagyásokkal, amit a megakadt szennyezõdés megenged.
Ja, és magas fordulaton a probléma súlyosbodásával, egyre inkább hallható valami rezonáló, ciripelõ hang.[/justify]

2491 Barkó Zsolt 2010-07-05 22:02:18

Sziasztok!

4T Trabim van, s az elsõ fék egyik dugattyúja egy kissé berohadt.
Tudja valaki, hogy honnan lehetne újat beszerezni?
Vagy esetleg tudtok bontót, ahol fellelhetõ?
(Bontót amúgy is keresek, lehetõleg Pesten vagy környékén.)

A segítséget elõre is köszönöm.

Bike

2490 Tóth Ákos 2010-07-05 14:04:50  Előzmény:Mazák Viktor: 71105

Heló 4TRed!

Köszi szépen a választ! Valami ilyesmi válaszra vártam.
Pörgetni is(8e-ig kárososdás nélkül),legyen nyomaték is meg LÓ is.
És minden ami ezzel összefügg!
A kocsi nem biztos hogy csak utcára lesz. Bár megmondom õszintén szeretném kipróbálni magam amatõr rally-n is, de nem hiszem hogy merek jelentkeni. Mert ha töröm a nagyon nehezen összerakott kocsimat, akkor az gáz(nincsenek olyan szponzoraim mint a nagyoknak, nem tudnám pótolni az amúgy is ritkaságbamenõ elemeket,mûanyag).
Nem 4T Wartburg blokk lesz tunningolva! Hanem VW 1.6 ABU 8valve motorkódú 4hengeres benzines moci. Igazából azért tettem fel a kérdést, hogy mik azok a lehetõségek amibõl +teljesítményt ki lehet hozni a mociból!
Mert az a cél hogy 2t Replica "NARVA" WR-t összehozni, de külsõ alatt teljesen más motor,futómû,biztonság fok lakozni.
Mert nagyon úgy néz ki hogy ha kész lesz a kombim akkor az OFF-ot elpasszolom, és ennek az árából megveszem a leendõ WR alapomat. IGaz hogy lesz vele meló, nagyon sok idõben is pénzben is. Fõleg egy 4T-bõl 2T-t csinálni sem egyszerû feladat fõleg úgy hogy a két elsõ kasznielem mûanyag. a 2T hátulhûtõs homlokfal meg fém....stb. De ez úgy is a jövõ zenéje. Ha abba belegondolok hogy ez a PoloGT-s kombim is kicsivel több mint 3-om év kellett hogy végleg készlegyen. Akkor mennyi ideig tart ezt a WR-t összehozni....
Fõleg úgy hogy itt sokkal komolyabb átalakításokat kell eszközölni!

Üdv_Szmuki

2489 Mazák Viktor 2010-07-05 08:52:17  Előzmény:Tóth Ákos: 71100

Szia!

Nagyobb vezérmûtengely, hol? Gaál, Havassy, Schrick (próbáltam árbeli és ezzel együtt precizítási sorrendet is felállítani) mennyiért? Havassy Péternél ha jól emlékszem 26ezer+ÁFA, én Schrick tengelyt meg olyan 60 körül láttam utoljára, ebayen, Gaálról nem tudok nyilatkozni. Milyet kell venni? Háááát. Mit szeretnél? Mit csinálsz a hengerfejjel? Bõvíteni fogod? Pörgetni akarod a motort, vagy nyomaték kéne? Zöldkártyás értéket akarod tartani?(ez amúgy sem biztos hogy sikerül, sõt általában nem szokott) Milyen kompresszióviszonyt szeretnél?(minden sporttengelynek meg van az a kompresszióviszony tartománya, ahol legjobban teljesít, amire érdemes felhozni az egész motort) Amit én tudok mondani, hogy 296 fokos tengelynél szerintem nagyobbat venni utcára sok, felesleges, persze mindenki magának választhat. A 296os tengelyhez nem kell annyira utánamenni még hengerfejjel, egy kis optimalizálást megköszön, a te emelt kompressziódhoz szerintem jó lehet, bár ennek én utánaszámolnék még(de nincs adatom hozzá), nem lesz túl magas az alapjáratod, és nem kell 2500as elindulási fordulatszám. (Minél nagyobb a tengely, annál magasabb fordulatszámon indul meg a nyomatékgörbe, illetve annál többet képes forogni is.) Most már csak az érdekelne, hogy milyen egy gyári wartburg/4T trabant vezérmûtengely fokolása. Mindenesetre nem olcsó móka lesz ez ha belekezdesz, bár ki tudja ki mit tud :)

Viktor

2488 Marton Tamás 2010-07-04 10:35:33  Előzmény:Tóth Ákos: 71103

Aha! Majd mèg melòheyen megdumàljuk! Köszi!

Jurij: tàn az elosztò az az alkatrèsz amit mèg sosem szedtem szèt. Ideje elkezdeni :-)
Amùgy nekem is van 2 elosztòm, de a màsik mèg ennèl is rosszabb. Majd azzal kezdem a szètbontàst.

2487 Tóth Ákos 2010-07-04 04:58:28  Előzmény:Marton Tamás: 71101

Kell bontott? Van nekem egy pár...:)
Üdv_Szmuki

2486   2010-07-03 10:00:02  Előzmény:Marton Tamás: 71098

én szedtem már szét, de összerakni már nem tudtam, mivel rossz irányból kezdtem meg a bontást. De most az se ugrik már be, hogy az elosztófedél vagy a motor felõli oldalról kezdtem meg bontani. szerintem nem érdemes vele szarakodni, ha meg nem is az a baja, könnyen elcseszheted. egyébként bontottat 5000ért tudtam venni. a 25000 engem is sokkolt :D

2485 Marton Tamás 2010-07-03 07:42:31  Előzmény: Bandi: 71099

Karbit màr règòta szeretnèk cserèlni, de elõször az elosztò legyen màn jò.
Egy màsik karbi se sokat èr normàlis gyùjtàs nèlkül :-)

Szòval elosztòt szedett màr szèt valaki? Mire kell figyelni, ill javìthatò e? Pl egyszerû takarìtàssal?

2484 Tóth Ákos 2010-07-03 05:12:57

Pár kérdésem lenne a Nagy Gurukhoz:

1.1.6-os ABU motorkódú mociba síkolás(sûrítésvövelés miatt levenni 2mm-t)MI pénzt kérnek?
2.nagyobb fokú vezérmûtengelyt(hogy nagyobbat nyisson a szelep) honnan lehet beszerezni?És mennyiért?és milyet kell venni? ((pl:úgy mint a poloGT-be is egyedi vez.tengely volt nem olyan mint a sima polo mociba)

Üdv_Szmuki

2483  Bandi 2010-07-03 04:20:15  Előzmény:Marton Tamás: 71098

Q-ka és keress valami normális karbit,szerintem....:cool:

2482 Marton Tamás 2010-07-02 19:00:24  Előzmény: : 71097

25? Nagyon dràga az nekem.
Inkàbb azon gondolkozom, hogy lehetne a jelenlegit megszervizelni.
Ùgy emlèkszem volt ez màr tèma itt a fòrumon, szedtèk màr pàran szèt.
Tõlük vàrok tanàcsokat!

Pedroh: mit lehet ennek a karbinak odacsavarni? Alapjàrati levegõn meg CO-n kìvül sztem semmit. Egyedül mèg a fùvòkàk cserèjèvel lehet jàtszani, meg max a szìvatò rèsszel, de azt nem èrdemes elàllìtani.

2481   2010-07-02 14:52:17  Előzmény:Marton Tamás: 71095

Újonnan 25000 boltból, van raktáron. Ez nem hirdetés, csak mondom, hogy akár ilyen lehetõség is van. Igazából szerencsés vagyok, hogy itt Szoboszlón az autósboltban bármit be lehet szerezni 4T Trabihoz.

2480 Lizák Péter 2010-07-02 13:06:58  Előzmény:jocking .: 71094

Hazahoztam a szerelõtõl valami karbi gond volt állítólag. Meg mondtam nekik kicsit adjanak neki, mert nagyon elvették tõle a kaját... :-)
[i](Módosította PEDROH 2010.07.02. 15:07-kor)[/i]

2479 Marton Tamás 2010-07-02 11:02:16  Előzmény:Lizák Péter: 71093

Lehet neked is elosztòproblèma lesz, ha hirtelen elkezd ràngatni. Mègpedig a hall jeladò kezd elpusztulni. De persze lehet mèg gyertyakàbel, kontakthibàs motorelektronika.
Nekem ùgy nèz ki, hogy az elosztòban levõ röpsùlyok miatt csinàlja.

Szmuki: azèrt nem ilyen egyszerû! A gyùjtàssal kapcsolatos dolgok fele ùj nàlam. (Rotor, elosztòfedèl, gyertyakàbel)
Kène egy fasza gyùjtàselosztò, azzal kène kipròbàlnom.

2478 jocking . 2010-07-02 06:31:45  Előzmény:Lizák Péter: 71093

[i]"Nem szeret tiszta lenni."[/i]

Vagy inkább beázik a gyújtásjeladó, vagy az alapjárati elektronika csatlakozója.;)

2477 Lizák Péter 2010-07-02 04:56:49  Előzmény:Marton Tamás: 71079

Tegnap az enyémre is rájött ez a bohóckodás. Menet közben mintha le akarna állni aztán gondol egyet egy darabig megy tovább. Alig egy hete volt karbi cserélve, kipucolva. Szóval gyújtásra tippelek. Majd ma belemászok, és megnézem miért torpangat meg. Valszeg vissza visze ma szerelõhöz, mert mintha a kaját is elvették volna tõle kissé. Mintha nem gyorsulna úgy, mint eddigDe este már az agyam eldobtam mikor a lehetõ legtöbb ember szeme láttára kezd el ugrálni, mikor meg senki nincs a környéken akkor meg szó nélkül megy. Megfigyeltem mindig olyankor jön rá valami ha lemosom az autót. Nem szeret tiszta lenni.

2476 jocking . 2010-06-30 18:39:26  Előzmény:Palcsik Zoltán: 71091

Simán, minden további nélkül belemegy.

2475 Palcsik Zoltán 2010-06-30 12:34:54

Sziasztok!
Lenne egy kérdésem, remélem sokkal okosabbak vannak itt a fórumon, mint én. Wartburg 353 kilométeróra berakható Trabant 601-be? Spirál jó bele, vagy másik fajta kell?
Elõre is köszönöm a hozzászólásokat

2474 Tóth Ákos 2010-06-30 07:14:14

Hi!

Rotor nincs beégve? Csiszold fel újból! Nekem annó segített!

2473 Marton Tamás 2010-06-29 19:46:32  Előzmény:Varga Tibor: 71087

Sajnos èn sem akartam elhinni, de most màr biztos, hogy kagylòèk csalnak.
Eddig a gyöngyösi kùtròl tudtam csak, de most màr a hatvani belsõ kùt is patkàny. Egyrèszt a mennyisèggel tuti gond van (5l-es kannàba tankolàskor majdnem egy ujvastagsàgnyival kevesebb, mint maszekèknàl) màsrèszt tènyleg többet eszik, legalàbb 1 de inkàbb 1.5 literrel.
Eskü, hogy nem nyomtam jobban pedig mint màskor. De jobban sem ment.
Amùgy kb. 1.5 hònapja vettem èszre a dolgot a fogyasztàson, ès egyik munkatàrsam szintèn azòta panaszkodik a swiftj-jère, hogy nem akar ùgy menni, ès többet eszik.
Szòval most màr kagylòèkban sem bìzok.

Torpanàs: ABX1.1-nek hàla, ma kicserèltem a gyùjtòtrafòt, ès haver wareszàbòl àtraktam az elosztòt. Torpanàs mèg van, de kisebb jòval, ès ami fura, hogy kb. közèpre tekert (elõgyuszi felè jobban), elosztòval megy a legjobban a gèp. az èn elosztòmmal ilyen àllàsban kb. csak bõgõ hang, meg durrogàs lett volna. persze menni meg nuku.
szóval most màr kezd körvonalazòdni a problèma. Kellene szerezni egy vadiùj elosztòt.
Azèrt a karbit ki fogom dzsuvàzni, nem àrt neki.

Busaattila: Mindenfèlekèpp szerezz egy ledeset, azzal kène összehasonlìtani.

2472 Varga Tibor 2010-06-29 18:46:40  Előzmény:Busa Attila József: 71083

Egyik se teljesen egyforma, nekem mikor volt, sose ment pirosba, mikor kicist elmozdult a 90-rõl, akkor kezdett járni a ventillátor.

2471 Varga Tibor 2010-06-29 18:45:32  Előzmény:Marton Tamás: 71082

Pont a kagylóstól eszik többet a maszekkal szemben?? na nee. Max mert jobban ment tõle és jobban nyomtad.
a torpanás szinte biztos hogy elosztó probléma.

2470   2010-06-29 10:17:50

Ha valakinek van digitális formában, vagy lenne ideje és módja beszkennelni egy karosszéria lakatos témájú könyvet azt nagyon megköszönném!

2469 Busa Attila József 2010-06-29 09:13:13  Előzmény:Marton Tamás: 71084

Nincs ledesem 250km távolságon belül. De ha hazamegyek kipróbálom. További KMGY-s adatokat várok!!!
[i](Módosította busaattila 2010.06.29. 11:13-kor)[/i]

2468 Marton Tamás 2010-06-29 09:01:51  Előzmény:Busa Attila József: 71083

Szòval KMGY! Igazàbòl, ha piros cikk az osztàs kb. 1/4-èt teszi ki, akkor kb. ugyanazt jelenti mint a ledes mûszer led-jei.
Ha nem is közèpen kell àllni a mutatònak, de azèrt nem hiszem, hogy a piros hatàràban. Nem tudsz pròbakèpp egy ledeset visszadobni? Nagy valòszìnûsèggel csak a KMGY csal.
Ha a ledessel nem megy 3. zöldbe, èn akkor nyugodnèk meg. :-)

2467 Busa Attila József 2010-06-29 08:15:54  Előzmény:Marton Tamás: 71082

KMGY mûszerem van és nálam csak akkor kapcsol be a venti, ha a piros határáig érek. Ez ledesnél megint nemtudom mit jelent. A lényeg, hogy olyan ventillátor kapcsoló hõgombát vettem, ami már 92C°-nál nyit és 87C°-ig meg sem áll szemben a gyári 95C°-nál nyitó gombával. Én meg vagyok elégedve. Mondjuk bele lehet kalkulálni azt is, hogy nem a legpontosabb a mért érték, de addig, amíg nem kezd el megint csak a pirosban üzemelni az autó addig nyugodt vagyok. Esetleg lenne olyan valaki, akinek KMGY-je van, hogy hol szokott megállni a hõfokmérõ üzemi használat közben?
[i](Módosította busaattila 2010.06.29. 10:20-kor)[/i]

2466 Marton Tamás 2010-06-29 05:10:14  Előzmény:Őry Gábor: 71081

Az elõgyuszi màr ìgy is elèggè oda van csavarva nekie.
Gyùjtàselosztòra gyanakszom, sztem nem karbi lesz. Haver waresza lesz a donor ma, egyesèvel pakolok àt mindent, ès nèzem mikor szûnik meg a hiba.
De amùgy kiderült, hogy a nagyobb fogyasztàs a "kagylòs" benzin miatt volt. Maszek kùtròl valò benzinnel ismèt jò a fogyasztàs.

Busaattila: piros tartomàny hatàràig? Nem mondanàm mèg jònak azt se.
Pont tegnap araszolgattam pesten, volt szarakodàs dögivel, de a harmadik led mèg vèletlen sem mutatta meg magàt. A venti mondjuk majdnem vègig tekert.
Szòval ezt mondanàm jò hûtèsnek.

2465 Őry Gábor 2010-06-28 06:45:26  Előzmény:Marton Tamás: 71079

Túl kicsi elõgyújtás? Beragadó röpsúlyok?

2464 Busa Attila József 2010-06-27 14:12:50

Sziasztok!

Tegnap vége szakadt a melegedõs és hûtõ problémás idõszaknak. A segítségeteket és tanácsaitokat szeretném megköszönni. KÖSZÖNÖM SZÉPEN!!!
A végeredmény: vízkõtlenített rendszer, új hûtés csövek, új termosztát, új ventilátor kapcsoló hõgomba, új hûtõ meg persze egy kevés barkácsolás és rohangálás. Az autó most nem melegszik túl. Esetlegesen elmegy a piros tartomány határáig, de nem lépi át azt. nagyon örülök!

Szép napot!
Üdv: Atesz.

2463 Marton Tamás 2010-06-27 07:28:32  Előzmény:jocking .: 71078

No most màn ezt is tudom :-) köszi.

Vèszont mondja màr meg valaki, mèr torpan a kocsi köztes gàztartomànyokban?
Èrtem ez alatt, hogy pl 4.ben 50-nel szèpen megy, de ha szèpen lassan gyorsìtanèk, èrezni, hoy valami visszafogja, torpan. Igaz ez minden fokozatra, lassù, egyenletes gyorsìtàskor. Padlògàzzal viszont gyorsul. Olyan is van, hogy elèrve egy bizonyos fordulatot pl 90-100 között megint torpanva megy.
Gondoltam egy karbitakarìtàsra, amit hamarosan meg is ejtek, de emelett nagyon gyùjtàsproblèmàra gyanakszom. Màr csak azèrt is, mert amiòta torpangat, rosszabb a motor jàràsa, hangja, ès többet is eszik. Kàbelek, elosztòfedèl, rotor, gyertyàk majdnem ùjak. Az elõfordulhat, hogy a gyùjtòtrafò kezd màr elhalòdni, ès nem ad le elèg feszültsèget? Esetleg az elosztò röpsùlyai nem megfelelõen vègzik dolgukat?

2462 jocking . 2010-06-26 17:12:42  Előzmény:Marton Tamás: 71077

A lámpatestbe azért kell külön test, mert a mûszerfalon csak akkor világít a visszajelzés, ha a fényszóró felsõ állásban van. Ennek a kapcsolójához (alias: csipa) kell a test.

2461 Marton Tamás 2010-06-26 11:16:29  Előzmény:Csády Szabolcs: 71076

A barna-fehèr nekem a làmpatestbe megy. De ha minden mûködik a làmpàdban azon az oldalon, akkor nem tudom mi lehet a szerepe. Mondjuk ha abbòl indulok ki, hogy a generàtor is mûkszik az extra test nèlkül, akkor nem csodàlkozok. :-)

2460 Csády Szabolcs 2010-06-26 07:27:30  Előzmény:Marton Tamás: 71064

Kinyomoztam: ez a bizonyos barna vezeték valóban test, s a kasznihoz van csavarozva, ahogy említetted, csak az a baj, hogy valamelyik elõzõ gazdi rövidebbre csípte...
Most, hogy megtaláltam ennek a vezetéknek a helyét találtam egy másik kóbor vezetéket is...Ugyan ott lóg, mint a másik, az elsõ lámpa mögötti részen. Barna-fehér színû, és az utastérbõl jön. Amúgy ez is test. Ötletek?
[i](Módosította trabiszabi 2010.06.26. 09:28-kor)[/i]

2459 jocking . 2010-06-25 19:55:05  Előzmény:Lizák Péter: 71074

Mint a szelep egy 4T motorban, vagy mint a vezérlõtárcsa a gyári 2T-ben. Vagyis nem engedik visszaáramolni a benzin-levegõ keveréket oda, ahova már nem szabad visszakerülnie.

2458 Lizák Péter 2010-06-25 18:40:11  Előzmény: Spityu: 71072

és ezek a membránok mire jók a 2Tben?

2457 Ackermann Balázs 2010-06-25 12:02:48  Előzmény: Spityu: 71066

A '80-as Trabimba szeretnék, mert tetszik a technika és talán el tudom majd cserélni a váltómat egy ilyenre. Iszonyat nagy flash lehet dugóban pl, meg egyébként is. Szóval régóta tetszik. Az a baj 6V-os a Trabim és így szeretném hagyni, a donor szerkezet pedig 12, a blokkom maradna és igazából egyszerûbb lenne egy komplett Hyco Trabit venni, de nem tudnám hova tenni, ezért érdekes az egész. Szóval a cél egy tök gyári '80-as Hyco kialakítása. Még ha késõbbi is a váltó.

Csak kicsit félek az egésztõl, hogy nem megbízható és nem úgy fog mûködni ahogy szeretném... :(

2456  Spityu 2010-06-25 11:55:12  Előzmény:Őry Gábor: 71071

De, egy-egy 4 vagy 6 lemezes rezgõszelephez. Csak most látom mennyire hasonlít az avataromban lévõre. Bár ott a szája van... :D

"hatte eine Leistung von ca. 84 PS ,,die passenden Membrane sind von einer 125ccm DT"
[i](Módosította Spityu 2010.06.25. 14:01-kor)[/i]

2455 Őry Gábor 2010-06-25 11:04:04  Előzmény: Spityu: 71067

Csak nem egy membrános blokk?