Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2530  Bandi 2010-07-12 19:06:13  Előzmény:Lizák Péter: 71144

Ha teheted akkor használtan vedd ami még szép állapotban van, az új dobnak elöbb még ki kell égnie..Az beletellik egy kis idõbe...

2529  Bandi 2010-07-12 19:04:20  Előzmény:Lizák Péter: 71144

Nekem is még az 1.1-en volt.
De nekem csak egy dob volt az a sportdob hátul.
Elöl a csonktól folyamatában jött egy 50-es csõ,aztán hátul a DTM dob ovál véggel!
De 1.1-re elég egy olyan kis dob ami 1000ccm-ig jó.
1.1-re teljesen jó,ja és hagyd meg az elsõ dobot...:cool:

2528 Lizák Péter 2010-07-12 18:57:15  Előzmény: Bandi: 71143

Akkor Trabant 1.1-re? valami egyszerû de nem túl feltûnõ, de hatásos?

2527  Bandi 2010-07-12 18:49:30  Előzmény:Busa Attila József: 71141

A mérete én sem tudom,de támogatom Patron gondolatát..
Nekem is úgy volt és jó volt,igaz kicsit hallatta magát.
:cool:

2526 Marton Tamás 2010-07-12 18:45:45  Előzmény:Busa Attila József: 71141

Nem kell az, b*zd ki alòla azt a gyàri fost, egyenes 60-as csõ az "Y"-tòl, a vègère meg egy sportdob, oszt' haccòljon! :-)
Bocs de ez kelett! :D
De nemsokà megmondja valaki kevèsbè abberàlt, mint èn. ;-)

2525 Busa Attila József 2010-07-12 17:50:59

Sziasztok!

Pontos gyári adat kellene, hogy mekkora átmérõjû a Wartburg 4T gyári kipufogó csöve a hátsó dob elõtt? Tehát az a csõméret kell, ami belemegy a hátsó dobba!
Köszönöm elõre az infót!

Üdv: Atesz.

2524 Múzer tibor 2010-07-12 07:42:18

Ma beugrok hazafelé. Remélem lesz nekik. Csak 1 db kellene.

2523 Kovács István 2010-07-12 07:39:52  Előzmény:Múzer tibor: 71138

Nah de akkor akkor Szödligeten tudtál szerezni a bontóba használtakat?

2522 Múzer tibor 2010-07-12 07:31:03

A Kelemen mûvek honlapját én is megtaláltam, de sajna az 1.1 trabi porvédõ mellett piros x szerepel ott is.
Egyelõre lefújtam matt feketére a régieket, aztán ha sikerül újakat szereznem, majd kicserélem.

Mindenkinek köszi a segítséget!

2521 Sipos Tamás 2010-07-10 14:42:13  Előzmény:Őry Gábor: 71136

[justify]Ez egyelõre rejtély. Most egy hét és nagyjából 500 km tesztelés következik. Az lenne a meglepetés, ha ismét jelentkezne a hiba, de remélem nem fog. A hibás (vagy feltételezett hibás) vezérlõegység ott maradt Ádámnál. Ha van hozzá mûszere, kedve és ideje, alkatrészenként kimérheti az összes kis alkatrészt, de nem hiszem, hogy veszõdik vele.[/justify]

2520 Őry Gábor 2010-07-10 12:51:08  Előzmény:Sipos Tamás: 71134

Igen, de most agyalhatunk, hogy miért csinálta!!! Nem jellemzõ az ESE-2H-ra,

2519   2010-07-09 20:26:06  Előzmény:Sipos Tamás: 71134

A 4Tben lévõ gyújtáselektronika és alapjárati elektronika is okozhat ilyen problémákat? Mármint ingadozó alapjáratot, és esetleg rángatást menet közben normál tempónál.
[i](Módosította Jurij 2010.07.09. 22:27-kor)[/i]

2518 Sipos Tamás 2010-07-09 19:37:54  Előzmény:Sipos Tamás: 71126

[justify]Ma délelõtt az Ádám Mûvekben remélhetõleg megoldódott a rángatás, tüsszögés ügye.
Fekete dobozt cseréltünk, utána mentünk egy próbakör az M0-áson. Semmi probléma nem volt, nagyon ment a gép, és mindenkit megelõztünk.
Most egy hét kirándulás következik a gyerekekkel, de bízom benne, hogy tényleg minden rendben lesz, és nyakoncsíptük a hiba okát.
Ebben az esetben azoknak volt igaza, akik gyújtásra gyanakodtak, és bizonyítást nyert az a tétel, hogy az elektronikus gyújtás is lehet szeszélyes. Egyszer mûködik, egyszer nem.[/justify]

2517 jocking . 2010-07-09 09:15:18  Előzmény:jocking .: 71132

Itt a porvédõ is, kemény 190 Ft:
[url]http://www.kelemen-muvek.hu/index.php?menuid=4&fc=&fm=trabant+porv%E9d%F5[/url]

2516 jocking . 2010-07-09 09:14:22  Előzmény:Múzer tibor: 71128

[url]http://www.kelemen-muvek.hu/keresked/varos_g.html[/url]
;)

2515 jocking . 2010-07-09 09:12:42  Előzmény:Múzer tibor: 71128

Olyan autósboltot keress, akiknek beszállítója a Kelemen Mûvek. Náluk még lehet kapni.;)

2514 Múzer tibor 2010-07-09 09:09:33

Azt hiszem akkor hétfõn benézek a bontóba. Remélem lesz nekik elfekvõben 2 db.

Köszi az infót!

2513 Kovács István 2010-07-09 08:24:22  Előzmény:Múzer tibor: 71128

szia

Látom Göd-i vagy. Nézzél be szödligeten a mogsza bontoba ott biztos adnak neked egy joállapotút. De ha ottnincs akkor lehet hogy nekem is van valahol én is vác környéki vagyok.

2512 Múzer tibor 2010-07-09 07:24:54

Sziasztok!

Bocs, hogy ide írok ebben a témában.
Nem tudja valaki, hogy Budapesten illetve Bp-Vác vonalon lehet e valahol trabi 1.1-hez kerékagy porvédõt (kupak) kapni?

Több boltot megkerestem már, sikertelenül. Állítólag már nem gyártják.

Elõre is köszi!

2511  Spityu 2010-07-07 23:10:29  Előzmény:Nagy József: 71121

Mihályfi gépmûhely, mondd hogy erõsített alsó hajtókarcsapágyasakat szeretnél. Bírni fogják, de ne csörögjön, mert az ennek sem jó...

2510 Sipos Tamás 2010-07-07 19:41:08  Előzmény:Őry Gábor: 71125

[justify]Az átfolyásmérõt néhány éve kiiktattam és eladtam, tehát ez a módszer ugrott.
Ma délelõtt Pilisvörösvárra mentem és a városban semmi hiba, ahol 80 fölött lehet menni, ott már megint kezdte a tüsszögést, de mintha enyhülne az intenzitás. Lehet, hogy tényleg dugulás, és oldódik a piszok.
Mindegy, kérek kölcsön egy karbit, mert a nyaralásig már nincs idõm pucoválni, meg kompresszort keresni, amivel át lehet fúvatni.[/justify]

2509 Őry Gábor 2010-07-07 18:54:55  Előzmény:Sipos Tamás: 71108

Ez így benzinhiánynak néz ki. Nézd meg a szûrõket, és a karbi tûszelepét! Nekem is csinált hasonlót, amikor kipróbáltam az etanolt és egybõl eltömte a szûrõt.
Figyeld az átfolyásmérõt egy padlógáznál. Az elárulja a benzinhiányt.

Apropó, kollégák. Az E85-benzin keverékkel a Sprint sem füstöl!!!
[i](Módosította orygabor 2010.07.07. 20:56-kor)[/i]

2508 Őry Gábor 2010-07-07 18:50:41  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71122

Akkkor az valahonnét a kuplung-váltó környékérõl jön. Hallgatózzál!

2507 Őry Gábor 2010-07-07 18:49:12  Előzmény:Nagy József: 71121

Spityu nemrég csináltatott. Írj neki levelet.

2506 Kiszter István Balázs 2010-07-07 18:38:35  Előzmény:Kiszter István Balázs: 71119

észrevettem most,h kinyomott kuplungnál nem csinálja...
ötlet?

2505 Nagy József 2010-07-07 17:16:00

Tudtok nekem segíteni! Szeretnék venni egy tutira jó fõtengelyt ami erõsített! Hol lehetne ilyet kapni és mennyiért? Segítsetek mert készülne a másik motorom is ami remélem 35 pacis lesz!

2504 Marton Tamás 2010-07-07 14:31:47

Utàngyàrtott 4T vàltòtartò gumibakokròl (a 2 henger formàjù) tud valaki nyilatkozni?
Az elülsõ mocitartòt màr cserèltem, de a karbinàl megràngatva a mocit, mèg mindèg nagyon lötyögõsnek tûnik az egèsz. Gàzfelengedèskor is èrezni a pedàlon.
Menyire kemènyek az utàngyàrtottak?

2503 Kiszter István Balázs 2010-07-07 08:40:10

Hali,plíz help!
Nemrég lett felújítva a motorom, gyári csapágyakkal, dugókkal cakk-pakk.Az a parám, hogy alapjáraton rendszertelenül fémesen csattog néha. Mi okozhatja ezt? Gyújtás 4mm-re van állítva.(bár nem tuti,h pontosan) Jöhet a ventibõl/generátorból is a hang? Jajj.:rolleyes:

2502 Lizák Péter 2010-07-06 15:00:04  Előzmény: Spityu: 71117

Igen ilyennel nemrég találkoztunk mi is. Haver tavaly cserélte a 4T trabiban a vezérlõ elektronikát. Mert akkor nem ment vele a trabi. Most az akkor vett cucc állt be. Mivel nem volt másik gondoltuk megnézzük a réginek mi baja. kiváncsiságból rádugtuk, és pöccre indult a gép.

2501  Spityu 2010-07-06 14:57:13  Előzmény:Sipos Tamás: 71115

Ja azt elfelejtettem írni, hogy de bizony van olyan, hogy a vezérlõ elektronika néha jó, néha nem.

Legutóbb egy versenyvason jártunk így, már majdnem trafót cseréltünk a Ladán, amikor gondoltam egyet és rádugtam egy másik vezérlõt. Azóta is az van benne, tökéletesen teszi a dolgát.
A hibajelenséget úgy tudnám leírni, mintha kontaktos, megtört gyújtáskábellel használnád a gépet: ha ment, akkor minden körülmény között jó volt, ha nem, akkor egyetlen szikra sem hagyta el a pipákat. Elméletileg belsõ testelési hiba okozta -> kuka.
[i](Módosította Spityu 2010.07.06. 16:57-kor)[/i]

2500 Lizák Péter 2010-07-06 14:42:35  Előzmény:Palcsik Zoltán: 71111

Érdekes, mert a trabant 1.1-ben is wartburg óra van ugye, és abban miért nem remeg? :-) a spirált érdemes lenne megnézni

2499 Sipos Tamás 2010-07-06 14:34:46  Előzmény: Spityu: 71114

[justify]Igen, jól emlékszel. Szinte kísértetiesen ugyanez volt a jelenség, ám akkor a hengerfejekkel volt baj. De most nem fúj sehol, alapjárat is van, hengerfej csavarok is meg vannak húzva, gyertyákat is megpucoltam.
Valaki írta még az elõzõ problémám alkalmával, hogy az elektronikus gyújtás vagy jó, vagy rossz. Olyan nincs, hogy alacsonyabb fordulaton jó, de magasnál már nem.
A karbi pucolásban azért reménykedem, mert kb. a télen volt utoljára takarítva, és külsõre elég gyalázatos mocskos.
Ráadásul az idõ is sürget, mert hétfõn a gyerekekkel megyünk egy hétre Veszprémbe és a környékére. Azt találtam ki, hogy kérek kölcsön egy karbit erre az egy hétre és utána majd ráérek elpiszmogni a sajátjával.
Akkor lesz csak döbbenet, ha a kölcsönkarbival is makacskodik.[/justify]

2498  Spityu 2010-07-06 13:51:20  Előzmény:Sipos Tamás: 71108

Hát ez furcsa, mert ha nem írnád, hogy elektronikus, egybõl mondanám, hogy tedd rendbe a megszakítókat és az elõgyújtást. A rángatás ugye kontakthibára is utalhat, vagy más egyéb okra, ami gyújtáskihagyást okoz, de bizony benzinhiány is okozhat idõben gyorsan lefutó kihagyásokat. Legelõször is szemrevételezd a gyújtórendszer alkatrészeit külsõleg, cserélj gyertyákat, aztán tiszteletkör. Ha továbbra is fennáll és rendelkezésre áll, dugj rá egy másik elektronikát.

Aztán ha így sem jó, karbipucolást tudnám javasolni. Ezzel egyidejûleg ellenõrizd a benzincsõ áteresztõképességét is, bõségesen folyik-e a nedû.

Mostanában már volt ilyen problémád, jól emlékszem?

2497 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2010-07-06 13:43:09  Előzmény:Sipos Tamás: 71108

Jól gyanakszol!
Egy lehetséges hiba lehet az, hogy valami koszos.
A karburátort minden esetre tisztísd ki:)

TrabiOrr

2496 Soós Árpád István 2010-07-06 12:34:28  Előzmény:Palcsik Zoltán: 71111

Ez a Wartburg km-óránál nem újdonság.Szinte az összesnél remeg.;)

2495 Palcsik Zoltán 2010-07-06 12:30:45

Sziasztok!

Sikerült berakni a Wartburg órát a Trabantba, visszajelzõ lámpák megcsinálva, minden tökéletes. Már csak egy probléma van. 60km/h fölött remeg a mutató. Ez hiba a rendszerben, vagy elfogadható jelenség?
Elõre is köszönöm a segítséget...

2494 Mazák Viktor 2010-07-06 08:55:20  Előzmény:Tóth Ákos: 71106

Az 1.6 ABU motorral tisztában voltam, igazából engem csak az érdekelne, hogy mondjuk a gyári 4T tengely összenyitása mennyi lenne, és ahhoz képest mennyit növel a sporttengely, igazából mindegy is, ezt nem neked szántam.

296ossal forog is, használni is lehet (kicsit kompromisszumos már), ráadásul fokolókerékkel lehet szépen tekergetni is, siettetni vagy késleltetni a vezérlést, ezzel alsótartománybeli nyomatékot, vagy maximális fordulatszámot növelni(LE). Persze ezt is biztos kinövi az ember. Csak ezek után jön a zsebbenyúlásos móka, nagy alapkörös 320/320as tengely (a 296/296os vezérmûtengelyt ugye úgy köszörülik ki abból a gyári tengelybõl amit viszel), víztérig kibõvített hengerfej, agyig könnyített hajtókarok-fõtengely-dugattyúk stbstbstb. Csak a nagytengely Havassy mesternél 100 rongy körül mozog :D

Amatõr rally. Szerintem ne félj tõle, csak szépen ésszel kell elkezdeni, és nem azzal törõdni, hogy kiröhögnek a célban (ha normális a mezõny amúgysem teszik). Ahogy a neve is mondja, amatõr szint, tehát szerintem sokkal érdemesebb egy határozott futómûvet hajítani a kocsi alá, mint hogy 140 lóra kifaragni az 1.6 8Vt. Amatõröknél úgyis a kanyarsebesség a döntõ tényezõ, nem az, hogy két kanyar között hiányozna a 100LE különbség.

2493 Marton Tamás 2010-07-06 05:23:06  Előzmény:Barkó Zsolt: 71107

Szia!

Az elsõ fèknek csak egy dugattyùja van. (sajnos)
Amùgy meg tènyleg hajlamos berohadni ha nincs karban tartva.

Bontòt pesten a kereszttùri ùton nem is 1et talàlsz, ès van kifejezetten olyan közülük ami szinte csak trabikat warbikat stb bont.

2492 Sipos Tamás 2010-07-06 04:57:27

[justify]Mit gondolnak kedves szakértõ urak, mi lehet a baj?
Magas fordulaton, erõsebb terheléskor (pl mielõtt felfelé váltok, vagy 90 km/h fölött) néha kihagy a motor, pöffen egyet, sõt néha már rángat is. Ha visszaveszek a tempóból és kb. 70-75 körül megyek, akkor rendben van.
Paraméterek: 2T, 1986, már nem megszakítós a gyújtás, 28 H 1-1. A hengerfej nem fúj (ajánlom is, mert nemrég csináltam meg), leszorító csavarok utánhúzva.
Amire gyanakszom:
Valami kis szennyezõdés kerülhetett a dúsító rendszerbe, illetve valamelyik fúvókába, és amikor már ennek az alrendszernek kéne mûködésbe lépnie, a motor nem kap benzint. Illetve csak kihagyásokkal, amit a megakadt szennyezõdés megenged.
Ja, és magas fordulaton a probléma súlyosbodásával, egyre inkább hallható valami rezonáló, ciripelõ hang.[/justify]

2491 Barkó Zsolt 2010-07-05 22:02:18

Sziasztok!

4T Trabim van, s az elsõ fék egyik dugattyúja egy kissé berohadt.
Tudja valaki, hogy honnan lehetne újat beszerezni?
Vagy esetleg tudtok bontót, ahol fellelhetõ?
(Bontót amúgy is keresek, lehetõleg Pesten vagy környékén.)

A segítséget elõre is köszönöm.

Bike

2490 Tóth Ákos 2010-07-05 14:04:50  Előzmény:Mazák Viktor: 71105

Heló 4TRed!

Köszi szépen a választ! Valami ilyesmi válaszra vártam.
Pörgetni is(8e-ig kárososdás nélkül),legyen nyomaték is meg LÓ is.
És minden ami ezzel összefügg!
A kocsi nem biztos hogy csak utcára lesz. Bár megmondom õszintén szeretném kipróbálni magam amatõr rally-n is, de nem hiszem hogy merek jelentkeni. Mert ha töröm a nagyon nehezen összerakott kocsimat, akkor az gáz(nincsenek olyan szponzoraim mint a nagyoknak, nem tudnám pótolni az amúgy is ritkaságbamenõ elemeket,mûanyag).
Nem 4T Wartburg blokk lesz tunningolva! Hanem VW 1.6 ABU 8valve motorkódú 4hengeres benzines moci. Igazából azért tettem fel a kérdést, hogy mik azok a lehetõségek amibõl +teljesítményt ki lehet hozni a mociból!
Mert az a cél hogy 2t Replica "NARVA" WR-t összehozni, de külsõ alatt teljesen más motor,futómû,biztonság fok lakozni.
Mert nagyon úgy néz ki hogy ha kész lesz a kombim akkor az OFF-ot elpasszolom, és ennek az árából megveszem a leendõ WR alapomat. IGaz hogy lesz vele meló, nagyon sok idõben is pénzben is. Fõleg egy 4T-bõl 2T-t csinálni sem egyszerû feladat fõleg úgy hogy a két elsõ kasznielem mûanyag. a 2T hátulhûtõs homlokfal meg fém....stb. De ez úgy is a jövõ zenéje. Ha abba belegondolok hogy ez a PoloGT-s kombim is kicsivel több mint 3-om év kellett hogy végleg készlegyen. Akkor mennyi ideig tart ezt a WR-t összehozni....
Fõleg úgy hogy itt sokkal komolyabb átalakításokat kell eszközölni!

Üdv_Szmuki

2489 Mazák Viktor 2010-07-05 08:52:17  Előzmény:Tóth Ákos: 71100

Szia!

Nagyobb vezérmûtengely, hol? Gaál, Havassy, Schrick (próbáltam árbeli és ezzel együtt precizítási sorrendet is felállítani) mennyiért? Havassy Péternél ha jól emlékszem 26ezer+ÁFA, én Schrick tengelyt meg olyan 60 körül láttam utoljára, ebayen, Gaálról nem tudok nyilatkozni. Milyet kell venni? Háááát. Mit szeretnél? Mit csinálsz a hengerfejjel? Bõvíteni fogod? Pörgetni akarod a motort, vagy nyomaték kéne? Zöldkártyás értéket akarod tartani?(ez amúgy sem biztos hogy sikerül, sõt általában nem szokott) Milyen kompresszióviszonyt szeretnél?(minden sporttengelynek meg van az a kompresszióviszony tartománya, ahol legjobban teljesít, amire érdemes felhozni az egész motort) Amit én tudok mondani, hogy 296 fokos tengelynél szerintem nagyobbat venni utcára sok, felesleges, persze mindenki magának választhat. A 296os tengelyhez nem kell annyira utánamenni még hengerfejjel, egy kis optimalizálást megköszön, a te emelt kompressziódhoz szerintem jó lehet, bár ennek én utánaszámolnék még(de nincs adatom hozzá), nem lesz túl magas az alapjáratod, és nem kell 2500as elindulási fordulatszám. (Minél nagyobb a tengely, annál magasabb fordulatszámon indul meg a nyomatékgörbe, illetve annál többet képes forogni is.) Most már csak az érdekelne, hogy milyen egy gyári wartburg/4T trabant vezérmûtengely fokolása. Mindenesetre nem olcsó móka lesz ez ha belekezdesz, bár ki tudja ki mit tud :)

Viktor

2488 Marton Tamás 2010-07-04 10:35:33  Előzmény:Tóth Ákos: 71103

Aha! Majd mèg melòheyen megdumàljuk! Köszi!

Jurij: tàn az elosztò az az alkatrèsz amit mèg sosem szedtem szèt. Ideje elkezdeni :-)
Amùgy nekem is van 2 elosztòm, de a màsik mèg ennèl is rosszabb. Majd azzal kezdem a szètbontàst.

2487 Tóth Ákos 2010-07-04 04:58:28  Előzmény:Marton Tamás: 71101

Kell bontott? Van nekem egy pár...:)
Üdv_Szmuki

2486   2010-07-03 10:00:02  Előzmény:Marton Tamás: 71098

én szedtem már szét, de összerakni már nem tudtam, mivel rossz irányból kezdtem meg a bontást. De most az se ugrik már be, hogy az elosztófedél vagy a motor felõli oldalról kezdtem meg bontani. szerintem nem érdemes vele szarakodni, ha meg nem is az a baja, könnyen elcseszheted. egyébként bontottat 5000ért tudtam venni. a 25000 engem is sokkolt :D

2485 Marton Tamás 2010-07-03 07:42:31  Előzmény: Bandi: 71099

Karbit màr règòta szeretnèk cserèlni, de elõször az elosztò legyen màn jò.
Egy màsik karbi se sokat èr normàlis gyùjtàs nèlkül :-)

Szòval elosztòt szedett màr szèt valaki? Mire kell figyelni, ill javìthatò e? Pl egyszerû takarìtàssal?

2484 Tóth Ákos 2010-07-03 05:12:57

Pár kérdésem lenne a Nagy Gurukhoz:

1.1.6-os ABU motorkódú mociba síkolás(sûrítésvövelés miatt levenni 2mm-t)MI pénzt kérnek?
2.nagyobb fokú vezérmûtengelyt(hogy nagyobbat nyisson a szelep) honnan lehet beszerezni?És mennyiért?és milyet kell venni? ((pl:úgy mint a poloGT-be is egyedi vez.tengely volt nem olyan mint a sima polo mociba)

Üdv_Szmuki

2483  Bandi 2010-07-03 04:20:15  Előzmény:Marton Tamás: 71098

Q-ka és keress valami normális karbit,szerintem....:cool:

2482 Marton Tamás 2010-07-02 19:00:24  Előzmény: : 71097

25? Nagyon dràga az nekem.
Inkàbb azon gondolkozom, hogy lehetne a jelenlegit megszervizelni.
Ùgy emlèkszem volt ez màr tèma itt a fòrumon, szedtèk màr pàran szèt.
Tõlük vàrok tanàcsokat!

Pedroh: mit lehet ennek a karbinak odacsavarni? Alapjàrati levegõn meg CO-n kìvül sztem semmit. Egyedül mèg a fùvòkàk cserèjèvel lehet jàtszani, meg max a szìvatò rèsszel, de azt nem èrdemes elàllìtani.

2481   2010-07-02 14:52:17  Előzmény:Marton Tamás: 71095

Újonnan 25000 boltból, van raktáron. Ez nem hirdetés, csak mondom, hogy akár ilyen lehetõség is van. Igazából szerencsés vagyok, hogy itt Szoboszlón az autósboltban bármit be lehet szerezni 4T Trabihoz.