Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

1854 Marton Tamás 2010-03-25 00:19:53  Előzmény:Busa Attila József: 70468

Ha jól emlékszem, akkor 4T waresznál a motortérbõl látszik a hardy, ellentétben a 4T Trabival ahol az utastérben van a hardy.
A Hardy(tárcsa) egy gumi/szövet közlõ darab a kormányrúd, és a kormánymû között. Ez "tompítja" a rezgéseket amik a futómû felõl jönnek, plusz ha végállásban van a kormány, felfogja a túltekerésbõl adódó energiát. Persze csak ha túl szeretnéd tekerni :)

1853 Szabó Gábor 2010-03-24 22:01:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 70455

Egyszer régen felvetettük a témát, hogy milyen zsír lenne egy 2T kulisszás 4T. Akkor egy bowdenes kulisszára gondoltunl, az volt fölösleges, feláldozható darab. De ennyiben maradt a dolog. Nemrég motorcserét kellett eszközölni, ami magával vonta a váltócserét is (1.6-os motorra nem passzolt az 1.4-es váltója). Ennek a váltónak jóval nagyobb a diffiháza, el sem fért volna tõle a gyári helyén a padlóváltó rúdja. Meg ennek a váltónak a kapcsolórúdja is a tetején volt kivezetve. Így elõkerült a régi ötlet, ki kellett fúrni a tûzfalat, váltórúd be, 2T kormányoszlop burkolat és bajuszkapcsoló fel. Utánna lehetett agyalni, hogy lehet másolni az egyik rúd mozgását a másikra. Emberünk kitalált egy rettentõen bonyolult szerkezetet erre a feladatra, CAD-ben megrajzolta és legyártatta. Összerakta, beállította és használja.
Szóval nem volt választási lehetõség, csak a kormányváltóval lehetett megoldani.

Laprugós témáról meg keresek képet.

PEDROH:
Nem engedi a gazdája. Pedig méretezett rajzok is vannak neki.

1852 Busa Attila József 2010-03-24 21:54:46  Előzmény:Varga Tibor: 70466

Köszi a tippet, de hol van ez a Hardy tárcsa, nagyon hülye vagyok hozzá, bocsi.

1851 Varga Tibor 2010-03-24 20:37:53  Előzmény:Őry Gábor: 70462

Azon nekem is fentmaradt a szempillám a homlokomon. Eleve 2T-tõl én még feketét nem láttam ,pedig már ezt-ezt okoztam a masinával. Ha gyári a hátsó dob még megérteném, hogy ég már a gyapot a dobban.

1850 Varga Tibor 2010-03-24 20:26:33  Előzmény:Busa Attila József: 70457

Hardy tárcsát azért nézd meg, milyen állapotban van, máskülönben fújd be a kormányrúd körüli dolgokat mondjuk wd40-el.

1849 Bende Endre 2010-03-24 20:26:03  Előzmény:Varga Tibor: 70464

köszi. ezt nyugtáztam. kipróbálom.
THX

1848 Varga Tibor 2010-03-24 20:24:33  Előzmény:Bende Endre: 70461

szigorúan a sárga dobozos fekete bölényes cuccal(palmaxxxxx) érdemes ragasztani, azzal fentmarad a vékony, meg a vastag szivacs is.

1847 Fonai László 2010-03-24 20:10:43  Előzmény:Bende Endre: 70461

A nevét már nem tudom, azt is ott vettem a polifoamos nagykerben. Valami spéci ragasztó ami, nem oldja a polifoamot. Az a fajta, amit mindkét oldalra fel kell kenni és megvárni, míg szikkad, utána összenyomni. Ajánlom szabad térben parkolni a trabival és minden ajtót kinyitni ragasztás közben, mert én a ragasztóban lévõ oldószertõl kissé beszédültem... :)
Felragasztás után azonnal használható az autó, nem kell hosszabb ideig várni míg megszárad, csak menet közben ajánlott ablakot letekerni. Egy nap alatt nagyjából ki is szellõzik.

1846 Őry Gábor 2010-03-24 20:05:12  Előzmény:szilágyi József: 70459

Ilyet még nem láttam, hogy kétütemnek barnás feketés legyen a füstje, de akkor is dús keverék, és vagy gyújtásproblémára tippelek. Egyébként mit tankoltál?

1845 Bende Endre 2010-03-24 18:45:07  Előzmény:Fonai László: 70460

A tetõkárpit nekem is összefosta magát.... ezt a polifoamos dolgot kipróbálnám, mert a vékony filcet is ledobta magáról.... Mivel is ragasztottad?

1844 Fonai László 2010-03-24 16:22:57  Előzmény: Christian: 70452

Van 1,5cm-es polifoam is, meg még vastagabb is :)
Persze nem akarom rád tukmálni, de valószínûleg ezzel lehet a legszebben, legegyszerûbben és legtartósabban megoldani a leváló tetõkárpit problémáját. Nekem legalábbis nagyon bevált.
Üdv.

1843 szilágyi József 2010-03-24 15:17:29  Előzmény:Őry Gábor: 70451

2T! és fekete a füstje mikor jól telezabálja magát szívatóval akkor kékel egy kicsit de inkább barnás az is:S

1842 Őry Gábor 2010-03-24 11:19:59  Előzmény: Christian: 70453

Nem kell elkeseredni. Valószínûleg túl dús keverék, és/vagy rossz gyújtás lesz a hibás. Ha nem kékes a füst, akkor a motor valószínûleg nem kopott. Mérni kell egy kompressziót.

1841 Busa Attila József 2010-03-24 11:17:31

Sziasztok Mesterek!
Egy elég nagy dilemmában vagyok napok óta. 4T wareszom van és újabban a kormány felõl hallok érdekes hangokat, amik régebben nem voltak. A kormány elforgatásakor gumis, tapadós hang jön a kormány töve felõl és nem a kerekektõl. Esetleg valaki sejti, hogy mi lehet ez? Annyira nem idegesítõ, csak tudni szeretném, hogy esetleg nem-e valamilyen szarvashiba van kilátásban.
Üdv: Atesz.

1840 Bende Endre 2010-03-24 09:26:53  Előzmény:Varga Tibor: 70450

Lehet kapni olyan filces simítót. Olyan mint a jégkaparó, vagy mint egy ablaklehúzó, csak vastag filc van benne.
Dekoros ismerõsök olyannal terítik a fóliákat.

1839 Ackermann Balázs 2010-03-24 09:12:09  Előzmény:Szabó Gábor: 70448

Ez de zsír! :D

És hogy keletkezett? Úgyértem mindenki húzza a száját, ha mondom hogy kormányváltó (pedig milyen jó is az...), nemhogy átépíteni egy botosat. Volt egy 4T-je a kollegának és unta a leveskavargatást az ülések között? És a laprugó hogyan kerül oda?

Nagyon nagy. Gondolom véletlenül sem gyári a konfiguráció egyik része sem...

1838 Mazák Viktor 2010-03-24 08:28:54  Előzmény:Szabó Gábor: 70448

Legalább a váltókar egyben kormányzár is :evil: :D

1837  Christian 2010-03-24 08:01:23  Előzmény:Őry Gábor: 70451

Nekem 4T-m van és nekem is néha néha volt 1-1 alkalommal kicsit kékes a füst.
De az olajat nem eszi,mert elmentem közel 2évet vele és 1dl olaj kb ami hiányzott belöle.

Lehetséges,hogy tönkre van akkor nekem a motor?

1836  Christian 2010-03-24 07:59:56  Előzmény:Fonai László: 70445

Köszi a segitséget.
Nekem is megfordult már a fejemben,hogy valami mást rakok fel,de nekem ugyanolyan vastagon kell rakni mint volt,mert a tetöablak sajnos belül adja a méretet és amugy meg csúnya lesz,ha ott hézag marad.
De azért köszi a hasznos infot.


1835 Őry Gábor 2010-03-24 06:39:23  Előzmény:szilágyi József: 70446

2, avagy 4T? A fekete füst általában túl dús keverékre utal, csakhogy kétütemnél az olaj miatt kék a füst.

1834 Varga Tibor 2010-03-23 21:56:22  Előzmény:Reining Ádám: 70442

Bizony,mosószeres/tusfurdõs vízzel bepermetezni az üveget bõségesen, majd a kis lapkával kiszorítani a vizet. De nem szabad csak a lappal simítani, mert nagyon karcos lesz. Elõször szivaccsal nagyját ki kell lökni, majd a lapka köré pl viledát tenni, és azzal kiszorítani a maradék vizet.
És felragasztás elõtt pontosan méretre szabni.

1833 Lizák Péter 2010-03-23 20:43:17  Előzmény:Szabó Gábor: 70448

Te ez érdekelne. Van valami egyéb cuccod róla?
felraknám az oldalamra ha lehet :-)

1832 Szabó Gábor 2010-03-23 20:09:05  Előzmény:Lizák Péter: 70438

De van:
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/100323/20100104_009__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/100323/3628460120100104_010__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/100323/20100105_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/100323/20100213_004__www.kepfeltolt es.hu_.jpg[/imgw]
Nem hétköznapi mechanizmus van a burkolat alatt, többször szedtem szét meg raktam össze, mire megértettem a mûködését. De a belsejérõl nincs képem. Nagyon precízen kapcsolható, a fokozatok közel esnek egymáshoz, de könnyen meg lehet találni õket. Megszokást nem igazán igényel, a kiosztás egyezik a 2T-vel, kivéve az ötödik fokozatot.

[i](Módosította Tibke 2010.03.23. 23:00-kor)[/i]

1831 Kovács István 2010-03-23 17:51:30  Előzmény: Christian: 70444

hello. Unokatesom 4t kombiján is levált nyáron a tetökárpit. Sajnos azta sárga sz.rt lekel kaparni mert másképp nemfog visszaragadni. Mi visszaragasztás elött kimostuk a kárpitot és tisztán raktuk vissza. A ragasztószerünk Sziloplaszt és Sikaflex volt nagy mennyiségben. 3 an ragasztottuk vissza úgy hogy megkentük a kárpit elejét a szélvédötöl keztük a visszaragasztást 2 embernek a 2 szélénél kell felnyomnia a tetöhöz a kárpitot és simítani és a 3 adik ember pedig nyomja közbe rá az anyagot a kárpitra. Lehet nem ez volt a legjobb megoldás de mi így ragasztottuk vissza. Jah és nagyon vastagon nyomtuk az anyagot a kárpitra mert különben nem tapad oda. 1-2 napot hagytuk állni a kocsit addig megkötött megszáradt és azota is tartja magát.

1830 szilágyi József 2010-03-23 17:20:32

sziasztok! kis probléma merült fel a hobby trabim kapcsán:S a trabim ugyanis fekete füstöt húz maga után és még ha szívatót húzok is neki akkor is csak töménybeb lesz a feketeség, hidegen kékel egy kicsit de üzemmeleg állapotban csak fekete. nem tapasztalok más gondod igaz egy kicsit csapágyas meg hajtókaros a fõtengelye de még nem vészelyes a teljesítménye is jó, nagyon megy. jah és omw olajjal hajtom! sztetek milehet a gondja??

1829 Fonai László 2010-03-23 16:05:19  Előzmény: Christian: 70444

Szia!
Köszönöm a tippet a fólia felrakásához!
A tetõkárpit nálam is elengedte magát. Én a régi szivacsot centi vastag polifoamra cseréltem, ami nagyon jól bevált és bánni is könnyû vele. A IX. kerületi Táblás utcában van egy polifoam nagyker, ahol lehet vásárolni m2-re annyit, amennyi kell, és hozzá való ragasztót is.
Üdv.

1828  Christian 2010-03-23 13:08:30

SZIASZTOK!
Egy problémával fordulnék hozzátok!
Hónapok óta küzdök sajnos vele.
Levált a tetökárpitom a 4T-ben,és van egy tetöablakom ami miatt csakugy nem ragaszthatom vissza,ha lekaparom alatta azt a sárga sz-rt.
kérlek adjatok ötlettet,hogyan lehetne megoldani ezt?
mivel lehet felragasztani?
ha filcet,meg a tetökárpitot összeragasztom és utána lekaparom a narancsos sz-rt akkor felfog ragadni a filc a tetöre?
S.O.S.
üdv
Christian

Ui:
Nem szeretném a tetöt lekapni a kocsiról.

1827  Christian 2010-03-23 13:04:23  Előzmény:Reining Ádám: 70442

Sziasztok!
ÉN és hozzászólnék a témához,és én azt tanácsolom,hogy ne vízzel inkább mosogatószerrel permetezd be,vagy ecsettel kent fel elõtte.
Ha nem akarod ki szedni az üveget.
Ha kiszeded,akkor olcsóbb megoldás a viz.
Mindkettö hatásos,csináltam már mindkettõvel.
üdv
Christian

1826 Reining Ádám 2010-03-23 09:46:02  Előzmény:Bende Endre: 70441

Pedig be kell permetezni vagyis célszerû bepermetezni mert úgy lesz igazán szép!
Adnak hozzá egy mûanyag lapkát amivel klaszul ki lehet a vizet és a buborékokat húzni a fólia alól! Mi csináltunk már egy párat így! Hagyni kell utána hogy száradjon mert van hogy elcsúszik rajta a fólia mert esetleg nyirkos marad alatta, olyan mint amikor párás ablakra akarsz matricát ragasztani, de ha megszáradt akkor klassz lesz! Víz nélkül nagyobb az esély elrontani mert úgy meg olyan foltos meg buborékos lesz és ha valami bubi alászorult és visszahúzod undorító lesz az egész! Mi se vagyunk profik de a vizzel bepermetezés felrakás elõtt nekünk nagyon bevált! :)

1825 Bende Endre 2010-03-23 08:12:41  Előzmény:Mazák Viktor: 70437

Hát ha öntapadós a fólia én nem permetezném vízzel.
Leszedni meg szerintem csak úgy lehet, ahogy a dekor fóliákat szokták. felszeded a szélét aztán lehúzod...

1824 Nagy József 2010-03-23 07:26:47

Segítségeteket kérném! A közeljövõben fejleszteni akarom a hangtechnikát egy brutálisabb mély ládával! A kérdésem az hogy tudnák berakni egy 50 literes mély ládát a csomagtartómba, mert ugyebár elég kicsi a csomagtartó nyílás a limusinnál! A trabim laprugós ezért a merevítõtõl sem bírom berakni!Én arra gondoltam hogy a kalaptartó alatt lévõ merevítõt elvágom és ha befér a mélyládám utána 4 csavarral rögzítem a merevítõt! Szerintetek jó ötlet?

1823 Lizák Péter 2010-03-22 21:01:40  Előzmény:Marton Tamás: 70432

Az ülés is trabié :-)
Az elõbb mutattam egy trabantos autószerelõ cimborának.

"óóóó b*zd meg" volt a reakciója :D

[i](Módosította PEDROH 2010.03.22. 22:05-kor)[/i]

1822 Lizák Péter 2010-03-22 20:56:18  Előzmény:Szabó Gábor: 70429

jé, egy trabant 603!!! tényleg létezik.
Arról a kormányváltós 4Trõl nincs képed véletlen?

1821 Mazák Viktor 2010-03-22 20:35:53  Előzmény:Bende Endre: 70436

Lehet rosszul tudom, de nem szokták még külön vízzel bepermetezni az üvegfelületet mielõtt rásimitják a fóliát? Ha jól emlékszem ez is azért van, hogy megkönnyítse a kisimítást, de lehet, hogy oltári baromságot írtam most. És igen, a legnagyobb szívás, hogy belülre illik ragasztani. Leszedni egyébként valami "egyszerû" módszerrel le lehet?

1820 Bende Endre 2010-03-22 18:52:48  Előzmény:Fonai László: 70435

Hát nem nagy tûz, de el lehet rontani, és akkor sajnos csúnya lesz.

Zsírtalanítani legalább 2 fázisban. (Inkább kétszer, mint egyszer se)

Buborékmentesen felsimítani (ez olyan öntapadós cucc, a hátsó hártyát vagy mit a simítással együtt vedd le, mert akkor se nem ragad össze, se nem lesz buborékos, legalábbis kevésbé hajlamos rá)Ha meg ketten csináljátok, egyik húzza a hártyát, másik simít, akkor sokkal könnyebb.

A széleket utólag alakítanám ki (ha fent van, hozzásimítod a széléhez amennyire lehet, aztán sniccerrel kivágod. Bár ezt nagyon könnyû elb...ni...

Bár a legszebb, és ragasztás szempontjából a legelõnyösebb, ha kiveszed a szélvédõket, mert ugye belülrõl felragasztani elég körülményes...

Kollégák javítanak, ha nincs igazam valahol.

1819 Fonai László 2010-03-22 18:36:16  Előzmény:Bende Endre: 70434

Köszönöm! :)
Ez most úgy hangzott, mintha nem lenne túl egyszerû dolog a fóliázás...
Nagy szívás?

1818 Bende Endre 2010-03-22 18:31:47  Előzmény:Fonai László: 70433

Itt vannak fóliák, elég olcsó cucc, de neked kell bevágnod ill. feltenned..

[url]http://www.homasita.hu/index.php?modul=2&kat=da&text=Ablakf%F3lia[/url]

Ha reklámnak számít moderáljatok ki :)

Tényleg? Ez annak számít?
[i](Módosította Andrew 2010.03.22. 19:32-kor)[/i]

Igen, de ez mivel olyan "segítség-ötlet-jótanács" ajánlás, ezért itt nem az írott, hanem az íratlan szabályokat szokás betartatni. Tehát ez egy jóindulatu reklám, nincs ezzel semmi gond! MG
[i](Módosította TWK-001 2010.03.22. 21:03-kor)[/i]

1817 Fonai László 2010-03-22 18:23:26  Előzmény:Őry Gábor: 70428

Igen, igen, mielõbb a végére akarok járni annak a zörgésnek. Már kétszer vittem vissza oda, ahol tavaly cserélték a kuplung tárcsát, de persze pont akkor nem zörgött... :S

Más: Tudja valaki, hogy lehet-e kapni szélvédõre való sötétítõ fóliát külön? A csináltatás elég sokba kerülne, gondoltam, ha lenne fólia, akkor magamnak megcsináznám.

1816 Marton Tamás 2010-03-22 06:09:25  Előzmény:Szabó Gábor: 70429

Ebben tényleg 2T moci van? Na ez nem semmi... ehhez tényleg elvetemültnek kell lenni :)
Arra azért kíváncsi lennék mit megy azzal az aggregáttal. Mondjuk valószínûleg nem széria moci.

1815   2010-03-21 20:55:23  Előzmény:Szabó Gábor: 70429

"legjobban átalakított trabant" kategória gyõztese :DDD

1814 jocking . 2010-03-21 19:51:03  Előzmény:Szabó Gábor: 70429

Azigen...:D

1813 Szabó Gábor 2010-03-21 19:46:28

Ezt mailben kaptam:
[imgw]http://www.flickr.com/photos/chiptuning/4446927403/sizes/l/in/set-72157623531026417/[/imgw]
De lehet csak nekem új. Kormányváltós, laprugós 4T-t már láttam.

1812 Őry Gábor 2010-03-21 09:47:19  Előzmény:Fonai László: 70425

Szerintem ne halogasd a szétszedést, mert be is állhat a kuplung úgy, hogy nem tudsz váltani. Kellemetlen lenne mondjuk csúcsforgalomban...

1811 Őry Gábor 2010-03-21 09:43:37  Előzmény:Sipos Tamás: 70426

Amit ma megtehetsz, halaszd holnapra! (by Pató Pál úr):evil:

1810 Sipos Tamás 2010-03-21 08:08:14

[justify]Megoldódott a parázsló töltéslámpám rejtélye. Okulásképpen leírom.
Tehát parázslott, fordulatszámtó függetlenül. Kicseréltem a generátort egy másik, teljesen felújítottra, de semmi változás. Kicseréltem a feszültségszabályzót; eredmény ugyanaz.
Végül feladtam, és elvittem villamossági mûhelybe. Bemérték és 14,2 V, ahogy kell. Aztán a véletlen segített, mert az akkumulátor + sarujához csatlakozó piros vezetékhez véletlen hozzáértek, és kiderült, hogy az lazult ki.
Az egészben az a szép, hogy már hónapok óta készülök a saruk cseréjére, mert már meg is vettem az újakat. Ha nem halogattam volna a cserét, nem is okozott volna fejtörést, nem kellett volna generátor cserélnem, feszültségszabályzót vennem.[/justify]

1809 Fonai László 2010-03-20 19:05:41  Előzmény: Spityu: 70424

Mintha változna olyankor a pedál keménysége, amikor elõadja ezt a mûsort meg nyikorog is a pedál. De az a furcsa, hogy (eddig) csak melegen csinálja, és akkor sem állandó jelleggel... :S
Kuplunghoz, váltóhoz még nem volt szerencsém túl közelrõl. Nagy meló kibontani és meglesni, hogy mi lehet a gond?

1808  Spityu 2010-03-20 18:38:48  Előzmény:Fonai László: 70422

Szerintem a ferodolobol letört pár darab, vagy a tárcsában lévõ rugók szabadultak el. A pedál keménysége nem változott? Mert ha igen, akkor még szerkezet is lehet. De szerintem tárcsa...

1807 Őry Gábor 2010-03-20 18:28:00  Előzmény:Fonai László: 70422

Valami elszabadulhatott odabent. Letört egy darab, kiesett a rugó a tárcsából (már, ha rugós) ....

1806 Fonai László 2010-03-20 17:39:10

Szörnyûség történt a trabimmal, legalábbis számomra az...
Újabban amikor bemelegszik és finoman, csúsztatott kuplunggal akarok indulni - mondjuk dugóban, vagy lámpánal - valami furcsa karistolás hallatszik, ütemesen indul, és ahogy felveszi a fordulatot elhallgat és közben nagyon durván rángat. Menet közben semmi furcsaságot nem lehet hallani, csak indulásnál. Én laikus fejjel a kuplungra gyanakszom, de azt tavaly novemberben cserélték, bár ez nem feltétlen jelenti, hogy nem lehet vele gond.

1805 Mazák Viktor 2010-03-18 20:02:12  Előzmény: : 70420

Nos.

Fõfúvóka: 97
Kiegyenlítõ levegõfúvóka: 95
Keverõcsõ: F119
Kiegészítõ fúvóka: 40
Kiegészítõ levegõfúvóka: 175

üresjárat: 40
kiegészítõ üresjárat: 30

Most pedig azt kéne kisakkozni, hogy hogyan lesz ebbõl gyerek :D. Az a baj, hogy sok változó kombinációjával juthatunk el ugyanarra az eredményre. Szûkebb keresztmetszeten felgyorsul az áramlás, nagyobb lesz a szállítás, dúsul a keverék, viszont a sztöchiometriai arány elmászna. Ez a hány kilogramm levegõ kell egy kilogramm üzemanyaghoz dolog, ami benzinnél olyan 1:14,5-14,8 körül mozog. Ami viszont az etanolnál simán elmehet 1:16ig is. Szóval közel sem olyan egyszerû, hogy valaki csak úgy pikkpakk nekiálljon, drabális szivatások elébe nézhetsz :). Egyetlen mentsvár lehet az, hogy lambdaszondával folyamatosan mérve tekergetni a dolgokat. Ez nem jelenti azt, hogy fülre lõve nem lehet megoldani, csak ha minden kötél szakad, így biztosan eredményt lehet elérni. Azért arra kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy motorépítõ mûhelyben mennyiért foglalkoznának ilyesmivel... Hisz akkor lenne egy "mesterdarab", azt meg csak szórni kéne a négy égtáj felé :)... No, sok leszek mára, további jó estét mindenkinek :).

Viktor