Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Ezt mailben kaptam: [imgw]https://www.flickr.com/photos/chiptuning/4446927403/sizes/l/in/set-72157623531026417/[/imgw] De lehet csak nekem új. Kormányváltós, laprugós 4T-t már láttam.
[justify]Megoldódott a parázsló töltéslámpám rejtélye. Okulásképpen leírom. Tehát parázslott, fordulatszámtó függetlenül. Kicseréltem a generátort egy másik, teljesen felújítottra, de semmi változás. Kicseréltem a feszültségszabályzót; eredmény ugyanaz. Végül feladtam, és elvittem villamossági mûhelybe. Bemérték és 14,2 V, ahogy kell. Aztán a véletlen segített, mert az akkumulátor + sarujához csatlakozó piros vezetékhez véletlen hozzáértek, és kiderült, hogy az lazult ki. Az egészben az a szép, hogy már hónapok óta készülök a saruk cseréjére, mert már meg is vettem az újakat. Ha nem halogattam volna a cserét, nem is okozott volna fejtörést, nem kellett volna generátor cserélnem, feszültségszabályzót vennem.[/justify]
Mintha változna olyankor a pedál keménysége, amikor elõadja ezt a mûsort meg nyikorog is a pedál. De az a furcsa, hogy (eddig) csak melegen csinálja, és akkor sem állandó jelleggel... :S Kuplunghoz, váltóhoz még nem volt szerencsém túl közelrõl. Nagy meló kibontani és meglesni, hogy mi lehet a gond?
Szerintem a ferodolobol letört pár darab, vagy a tárcsában lévõ rugók szabadultak el. A pedál keménysége nem változott? Mert ha igen, akkor még szerkezet is lehet. De szerintem tárcsa...
Szörnyûség történt a trabimmal, legalábbis számomra az... Újabban amikor bemelegszik és finoman, csúsztatott kuplunggal akarok indulni - mondjuk dugóban, vagy lámpánal - valami furcsa karistolás hallatszik, ütemesen indul, és ahogy felveszi a fordulatot elhallgat és közben nagyon durván rángat. Menet közben semmi furcsaságot nem lehet hallani, csak indulásnál. Én laikus fejjel a kuplungra gyanakszom, de azt tavaly novemberben cserélték, bár ez nem feltétlen jelenti, hogy nem lehet vele gond.
Most pedig azt kéne kisakkozni, hogy hogyan lesz ebbõl gyerek :D. Az a baj, hogy sok változó kombinációjával juthatunk el ugyanarra az eredményre. Szûkebb keresztmetszeten felgyorsul az áramlás, nagyobb lesz a szállítás, dúsul a keverék, viszont a sztöchiometriai arány elmászna. Ez a hány kilogramm levegõ kell egy kilogramm üzemanyaghoz dolog, ami benzinnél olyan 1:14,5-14,8 körül mozog. Ami viszont az etanolnál simán elmehet 1:16ig is. Szóval közel sem olyan egyszerû, hogy valaki csak úgy pikkpakk nekiálljon, drabális szivatások elébe nézhetsz :). Egyetlen mentsvár lehet az, hogy lambdaszondával folyamatosan mérve tekergetni a dolgokat. Ez nem jelenti azt, hogy fülre lõve nem lehet megoldani, csak ha minden kötél szakad, így biztosan eredményt lehet elérni. Azért arra kíváncsi lennék, hogy mondjuk egy motorépítõ mûhelyben mennyiért foglalkoznának ilyesmivel... Hisz akkor lenne egy "mesterdarab", azt meg csak szórni kéne a négy égtáj felé :)... No, sok leszek mára, további jó estét mindenkinek :).
tudom tudom, keresztmetszeti felületrõl van szó :) Most hirtelen csak a fõfúvóka 119es mérete ugrik be, kb 140esre kéne cserélni, ha tartjuk a 40%os növelést. A többi fúvókáról nem tudok nyilatkozni. Na most, a kérdés az, hogy lehet venni fúvókákat kölönféle méretekben a 4T karbihoz? Vagy házilag kéne az átmérõt módosítani, csak mert azt nem hiszem, hogy pontosan tudnám kivitelezni.
Igen, ötletnek nem rossz. Hogy õszínte legyek, mostanában még egy harmadik típus fórumára is áthallgatok (négykarika), ott azt hallottam, olvastam, hogy karburált üzemnél az alapjárati keverék hajlamos elszegényedni. De ígérem, megpróbálok valamivel gyakorlatiasabb információt szerezni a méretezésekkel kapcsolatban. Ami fontos, amit leírtál, hogy a fúvóka keresztmetszetét növeld, véletlenül se a sugarával/átmérõjével számolj. Csak azért írom le, mert máshol már tapasztaltam ilyet, nem akarom, hogy más belefusson.
Õszíntén szólva szerintem 4T trabantra "telibefúvókázást" E85re nem csinált még sok ember, talán közülünk meg senki. Az egyéb átalakító szettekkel megoldott "olcsó" rendszerek pedig gondolom téged sem érdekelnek, mint pl. engem sem. Bár egy ilyen átfúvókázást lehet meg kéne próbálni, minimális befektetést igényel. Konkrét dolgokkal szerintem nem fog tudni senki sem segíteni, hisz ha valakinek okosított a motorja már nem is biztos, hogy ugyanaz jó lenne neked. Bár közelíteni elég lenne.
A 4 ütemû trabant/wartburg dugattyúi azonosak? Csapszeg-eltolás, égéstér? Azt már korábban megbeszéltük, hogy a furat passzol. Csak éppen számolgatok, löket-furat-epszilon(kompresszióviszony) összefüggéseket, mibõl mit lehetne kihozni. Néha sajnálom, hogy nem tudtak sík, vagy legalább ahhoz közeli dugattyúkat kiválasztani a motorhoz :D. Úgyis akkor visz el a mentõ, amikor a 4 dugattyút kiköbölöm és lesz +/- 5 köbcenti szórás. Akkor lesz a Tibke mester által kitaposott ösvény, 2mm mindenbõl, és össze kell borítani.
Szerintem nem kell erõsebb vagy más rugó bele.Nekem teli tartállyal is olyan peckesen áll a segge, hogy már megfordult a fejemben, hogy leültetem csak nincs idõm vele foglalkozni.Keress bontóban olyan gyári rugót ami nincs széttaposva.
4ütemû Trabant kombi hátulján szeretnék kicsit emelni, mivel van benne egy gáztartály... ami töltve kb. egy átlagos személy tömegével egyenlõ. Kérdésem az lenne, hogy milyen rugót ajánlanátok és mennyit kellene belõle vágni, ha kell. Keményíteni nem akarok rajta, legalábbis a gátlón tuti nem. A rugó nem baj ha kicsit erõsebb, de csak annyival, hogy a széria gátló még jó legyen hozzá.
Sziasztok! 4T wareszom van, és szeretnék rá ködfényszórót rakni. Gyárilag nem volt rajta és kapcsoló sincs a mûszerfalon. A kérdés az, hogy van-e neki gyári csatlakozó helye valahol vagy sem? Ha nincs, akkor hogyan kössem be? Csak egy sima kapcsolóval? Köszönöm a segítséget! Üdv: Atesz.
Köszi nektek. Én is ilyesmire gondoltam. Ijesztõen vékony már az a pedálszem rész. Még talán ha 1-1,5 mm maradt belõle. Pedig szemmel láthatóan több volt hajdanán...
Nekem már volt ilyenben részem,pont városközpontban,azt hittem elszakadt a bowden de sajna a pedálon a lukazat nyalódott el!!!
Levettem a pedált és a megmaradt részéhez hozzá hegesztettem mindkét oldalról egy-egy csinos acél alátétet nem vékonyat 2-3mm. Majd szépen körbevartam és annyira vékonyítottam csak vissza hogy a bowden kampója bele tudjon illeszkedni szépen.. Azóta semmi. De azért a csomiba azóta hurcolok magammal egy tartalék bowdent meg egy ilyen erõsített pedált!!
Ki gondolta volna, hogy az 1 éves kuplung bovden olyannyira el tud nyalódni, hogy nem kis szorulást okoz... Kb. 40 fokos törése volt a nyakánál... Megvizsgáltam a pedálszemet is. Eléggé kikezdte a bovdenhorog, szóval elõbb utóbb el fog fogyni. Abból meg ugye egyenesen következik, hogy behullik a pedál, aztán lesz nagy nézés. Tudtok valamit ilyen megerõsített kuplungpedálról? Eléggé vészesen a végét járja....
Szinte biztos, hogy az elõgyújtásod nagy. A 4-5km alatt és a hideg idõ miatt nem melegedett be rendesen a motorod, valószínûleg emiatt nem jött ki eddig.
Sziasztok! Valaki meg tudná mondani 2t trabi féltengelyén a váltó oldalán lévõ biztosítógyûrûk méreteit? Elmult 3 hónapban már 2szer is leesett a féltengely végén legvégén lévõ gyûrû. Ez miért lehet? Csaka gyûrû fáradt el, vagy valami más?
Rossz égés miatti csörgés (túl üzemanyag szegény kewerék, túl nagy elõgyuszi, koksz a hengerfejen és a kipuffogó nyílásokban), wagy esetleg fõtengelyes csörgés, esetleg klaffogás?
Amennyiben az utóbbi: ha kisipari, bolti (=fos) fõtengely wan benne, akkor már 2-3 ezer km után is simán csöröghet/klaffoghat a hatórúd csapágyazás a fõtengelynél, de akár a felsõ tûgörgõknél is.
Gyertyákat szedd ki, és forgasd át a mocit, h nem kattog-e, könnyen átfordul-e, ill. felsõ holtpont körül, mennyire kotyog ide-oda forgatásnál.
Ha FHP-n beleteszel egy megfelelõen nagy csawarhúzót a hengerbe, és ide-oda forgatod finoman a turbinát, láthatod, hogy mennyire lehet elforgatni a turbinát anélkül, ha csawahúzó lejjebb menne. Ha eléggé(túl nagy a rúd és/wagy dugó játéka), ill. jelentõs az eltérés a két henger között, akkor kezdhetsz gyanakodni.
Lenne egy kis bajom, õsszel elkezdett csörögni a moci, majd amikor bejött a tél és hidegebb lett meg nem is jártam hosszabb utakra (csak 4-5 km) abbahagyta, amint jött a tavasz és a jó idõ, megint elkezdett csörögni. Én a fölsõ tûgörgõre tippelek, mi lehet még a baj, a koxos hengerfejen kívül?!
Az eredi nincs meg. Bár ami kompletten levettem hengerfejet(kocsi eredetije) azon rajta van a termosztátház, de nem tudtam meglazítani a csavart. Pedig ott alatta van egy jó tömítés. Most ezért áll a szerelésem.... Midegy. Délután neki esek a két elsõ kasznielemnek, remélem lejön könnyedén:)! Majd lövök képeket.
Csinált már valaki 4T trabikarbi átfúvókázást E85-höz? Van egy karbim, amit szeretnék etanol üzemhez fúvókázni, és ha lenne valakinek valami infója egy jó konfigurációról, szívesen venném, ha segítene.
csapágyboltban olcsóbban hozzájutsz, és ott tuti lesz ezer féle. arra figyelj, hogy a megfelelõ vastagságú o gyûrût vedd meg. :) a régi gyûrû ellaposodott lehet, szóval nem baj, ha egy nagyon kicsit vastagabbnak fogod látni az új gyûrût.
Simán lehet kapni, de szabványos O gyûrû, minden normális autósbótban árulnak több méretben. Ilyen van az AC és a vízpumpa mögött is, igaz más méretben azok is.
Járatás víz nélkül: Szerintem nagyban függ attól is, milyen az idõ kint. Ha pl. -10fok van, nyugodtan járathatod "léghûtéssel" akár 10 percig is, persze fordulatszámfüggõ is. De már plusz 5-10 fokban én 5 percnél tovább nem járatnám. Ja és olajat meg már újat raknék, ha tényleg új a HF is.
Szerintetek víz nélkül meddig lehet üzemeltetni a motort?Meddig mehet hány percig? Ugyanis szeretném meghalgatni a hengerfejet, de nem akarom feltenni rá a hûtõt, illetve feltölteni a vízrendszert.(úgy is szét lesz szedve...) Az olaj még jó benne(nem futott le), érdemes lecserélni az olajat benne? Így hogy új HF-et kapott?
Nem hiszem hogy meg volt tépve, egyszerûen csak az anya menetének önzáró tulajdonsága miatt nem akart lejönni. Bár... igazából nem nehéz ezt az anyát túlhúzni, mégiscsak elég kicsi a menetemelkedése.
Nem az, nem én voltam, arra felé nem nagyon járok. Különös ismertetõ jelem a kombi csomagtérajtó feletti antenna, amirõl egy kis nemzeti színû szalag lóg és elöl a két jókora (most már) kerek ködlámpa. :) Jelentem, készen vannak a hátsó fékek is! :D Köszönöm a segítségeket! Üdv!
Az szép, azaz nem! Nem kicsit megtéphették! Nálam eddig mindegyik anya engedett szépen, egy kis ugri-bugri után, pedig még a biztosítást sem ütögettem ki elõtte soha a horonyból, de lehet, h az én s*ggem túl nagy;):D...
üdv! sajnos fogalmam sincs hogy hogyanis mûködik a 2ütemû wareszom átfolyásmérõje,kérlek segítsetek már egy pontos leírással a mûködési folyamatok megértése végett. köszönöm szépen!