Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Lenne egy kérdésem. 4T Trabinál a reflektorkapcsoló nem mûködik megfelelõen. A bajuszkapcsolóra gyanakszom, mert ha meghúzom magamfelé (felkapcsolt mûszerfali forgókapcsoló esetén), akkor rendesen világít, visszaengedéskor pedig a tompított. Viszont, ha elõretolom refi állásba, akkor egyik sem világít. További hibajelenség, hogy ha megnyomom a kürt gombját, az sem szól. Kérdés, hogy a bajuszkapcsoló lehet-e a hibás, vagy valami más. Na nem mintha sok egyéb lenne...
Ha 89-es, akkor gyárilag labirintos. Még ha meg is bontották, nulla az esélye annak, hogy szimmeringet tettek a helyére. A labirint nem igazán szokott engedni, inkább csak sírni szokott... szerintem is a karbinál keresendõ a probléma oka. A pillangótengely az a tengely, amit a gázbowden mozgat a házban. Ezen kívül a szívócsonkra felcsatlakozásánál is lehet hézag, a túlzottan meghúzott csavaroktól elgörbült karbitalp miatt.
Sajnos a motorról nem tdok semmit sem. Nem tudom, mit kellene néznem ahhoz, hogy bontatlan-e. Amúgy meg, mikor vettem, akkor sem volt jó benne a km óra, szóval az akkori számadat is hasztalan. Múltkor volt mérve a motor kopása, és 7.5 bar volt a kompresszió. 1 - 2 hónapon belül ideje lesz egy komplett felújításnak amúgy.
Falsot szív. vagy a karbi tengelyénél, vagy a fõtengelynél. Féktisztítóval próbáld ki alapjáraton(van, ha nincs valaki kicsit nyomja a gázt)mikor esik vissza, fújj be a kérdéses hely egyikére, ha felpörög, ott a hiba
Kis tanácsra lenne szükségem. HB 4-1-es karburátotom van fent. Olyan jelenség van, hogy ha gázt adok, nagyon felpörög, majd leesik a fordulatszám, és leáll. Ha leállás elõtt egy igen pici gázfröcccsöt adok, ismét felpörög. Már leszedtem a karbit, kipucoltam, vettem felújító készletet, tömítéskészletet, a hiba mégsem oldódott meg. Elsõre én is gondoltam, hogy fals levegt szív, de én ezt már kizártam, mindent alaposan meghúztam, tömítettem. Esetleg más ötlet?
Állítólag Kadett GSI mûszeregysége. Hol lehet ilyet szerezni, mennyiért? És hogy lapátolható be egy ilyen egy Trabantba? [imgw]https://img.carstyling.hu/usercars/00/03/86/98/8.jpg[/imgw] [i](Módosította PEDROH 2010.01.20. 22:15-kor)[/i]
Valami nagyon nem jó. Az 50-es szálon indít, az adja a delejt amikor önindítózás állásban van a gyujtáskulcs. Mit csinál az 50-en a töltés vezetéke? teljesen nem értem most hogy dugtátok össze. Ugyanúgy legyen ahogy volt Trabi önindítóval, a fehér indítási segély szálat el is hagyhatod. Kell az 50-es pont szála, az akku pozitív, és szintén ide a generátorról jövõ piros kábel.
Legközelebb próbáld meg rozsdaátalakítówal, mint pl. a ro55. Ezt alapból át lehet festeni, max a képzödö fehér "porcukrot" kell letakarítani egy picit elõtte.
Hát pedig már felújítottunk az enyém elõtt egy autót és annál nem jött elõ ez a jelenség.Mindegy amúgy is javítani akartam a fényezés minõségén. A rádióhoz nem volt olyan komoly a kérdés csak mert ugye a bal oldali gombot lehet tekergetni az oké ,de be is lehet nyomni és akkor egy kattanó hangot ad igazából azt nem tudom mit csinál.
A rozsdamaró az olyan anyag, amit alkalmazás után semlegesíteni kell. De ez rá is van írva a dobozára. Ha ez elmarad, na akkor van az általad írt jelenség. Szégyen / nem szégyen, de mielõtt belevág az ember valamibe nem árt ha megkérdez vki olyat aki konyít a területhez. Másik lehetõségként tanul a sajt kárán.
A rádióhoz a kérdés ugye nem komoly? Ez egy mezei kétgombos készülék, aki még életében nem látott autórádiót, az is gondolkodás nélkül a baloldali nagy gombot fordítaná el. A szélvédõre ragasztós antenna igazából semmire se jó, de szükségképpen megteszi.
Hát, hozzá nem értõként én azt mondanám, hogy ha egy negatív póluson lenne egy pozitív pólus kötve, akkor zárlat keletkezne, biztosíték elolvad, és gondolom hogy az önindító nem forgatna, bár lehet most nagy butaságot mondtam :D
Sziasztok! Ismét a segítségetekre szorulok!Tud a Polo önindító bekötése(Trabi 1.1-be 5-ös váltó)valami meglepetést okozni?A mostani bekötéssel forgatja a motort de olyan mintha a negatív oldalon is lenne pozitív.Ez lehetséges?(15a kék-fekete gyújtás kapcsoló,a 8-as csavaron az akku pozitív és az 50-en a generátor töltés vezetéke. Köszönöm a segítségeteket elõre!Bebe
Köszi szépen erre nem jöttem volna rá magamtól szerintem. És nem tudod véletlenül hogy hogy lehet magát a rádiót bekapcsolni , és ezek a mai modern univerzális antennák amit szélvédõre lehet ragasztani jó-e egy ilyen rádióhoz? Az elõlapra lenne már ötletem csak pénzügyek terén nem állok a helyzet magaslatán. Egyébként tudja valaki a festéken miért üt át a rozsdamaró? Az összes motortakaró lemezt a légszûrõ házat csiszolhattam újra és lehet újrafényezni mert át ütött rajta a rozsdamaró.
Úgy tûnik a kormányzási gondom megoldása egy kiadós futómûállítás lesz. Megpatkázhattam, s most nem egy irányba állnak a kerekek, egész komoly (kb 1/8 kormányfordulatnyi) kóülönbség ban köztük.
Minden elemet végignéztem a kormánykeréktõl a kerékig, minden jól rögzített, ép. Valszeg az van, hogy menet közben hol az egyik, hol a másik gumi tapad meg jobban, s abba az irányba megy a kocsi.
A Dacia melyik kiadású autófitben van benne, leszedtem netrõl a 2006-osat, de abban nincs benne. Kellene egy régebbi verzió. Melyiket próbáljam? vagy kinek van meg?
Hûûû! Most már irigyellek is. A géped így tényleg sokkal szebb, mint egy 88-as új korában. A rádió jó lesz elõlap nélkül is, ha mûködik. A képet nézve még kapcsolható bemenete is van, még csinálni se kell rá. Ha megunod a rádiót, csak betolsz vmi konzerv zenét. A hangnyomás nem fogja kivinni a szélvédõt, én úgy 5w-osra saccolom, valszeg mono. Itt egy kép egy hasonlóról, ha mégis elõlapkeresésre adnád a fejed: https://img410.imageshack.us/img410/4574/p1010003ts7.jpg Ha van egy kis lakatos/lemezalakítós hajlamod, még csinálhatsz is hozzá. Gondolom neked a fazon miatt lenne érdekes. Szerintem tuti. Nem kell minden trabiba vidi, neked a gazdag nagybácsi küldött nyugati hifit :-)
Jó ez a quelle rádió :-) ugye nem adtál érte pénzt? Legalább mûködik? Ha az elõlapról lekopott fóliát ki tudod javítani, még ki is fog nézni vhogy. Ebben az állapotában olyan, mintha épp most húztad volna elõ vastelepen egy szemétkupac alól. Mikori gépbe készül különben? Már csak a korhûség miatt.
Na ködlámpa témában eddig így állok,tettem fel egy képet amin le van fotózva az üveg és akkor most a feliratnak merre kell állnia? Ja és mi a véleményetek az uccsó két képen látható rádióról? https://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0024_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0025_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0026_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0027_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/vi ew/100118/F_nyk_pek-0028_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0029_www.kepfeltoltes.hu_.jpg https://kepfeltoltes.hu/view/100118/F_nyk_pek-0030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Igen, a 4000ft körüli nagyon olcsónak tûnik, ezért is kérdeztem inkább meg. De az lesz a legtisztább ha felhívom õket,vagy írok mailt, mert így nem merek rendelni.
Szia! Így tényleg az az elsõ, hogy legyen rajta rendszám matricával.
Maga a rádió sima lemezzel tényleg gány lenne, az olyan teherautós falun elmegy megoldás. Kilóg belõle egy vastag szürke kanóc kupakkal a végén. Na az a bemenet, erre tudsz kötni valami hangforrást: cd, magnó, mp3, gps, bármit. Az elõlapon pedig ha megnyomod a "T" gombot, akkor még hallani is fogod. Mondjuk a csatin meg kell keresni a sok pólus közül a bemenetet. Mielõbb menjen a gép!
Az hogy nincs meg az elõlap az szerintem egy kicsit gond.Azzal van problémám hogy ha csak egy sima lemezt kivágok és felteszem rá akkor szerintem az olyan snasssz:)). Valami gyári hoz hasonlót szeretnék csinálni, már csak az a problémám hogy sehol nem találtam ugyanilyen rádiót.Én úgy vagyok vele hogy szeretem hallani a motor hangját bár még nagyon volt lehetõségem közúton menni vele mert még forgalomba kell állítani és ugye az nem két fillér.Majd ha megunom a motor hangját beleteszem a rádiót:) A kapcsolható bemenetet hogy érted? nem vagyok túl jó ilyenek terén.
Ugyanúgy, mint bámelyik másik Trabantra, de ezt a moderátor úriember is elmondta. Így ne mírom le mégegyszer. Viszont ha túl könnyen rámegy a helyére akkor gyanús, hogy ez is vándorútra kel. [i](Módosította PEDROH 2010.01.19. 17:33-kor)[/i]
Nézegettem online katalógusban gyûrûket, persze a Golf II 1.3-hoz: Már csak azt nem tudom, hogy az ár ami oda van írva, milyen egységekre vonatkozik. Segítsetek, szerintetek mire értendõ az ár? 4 dugattyúra, tehát full szett, vagy csak 1 esetleg 2 dugattyúra? Létezik, hogy pl. a Goetze márkából 4195Ft-ért szettet kapok? Ugyanebbõl a Kolbenschmidt 16043Ft.
A technikal information-nél, kiírja a leírásban, hogy olajlehúzó1: 2, olajáteresztõ1: 3. Ezt a gyûrûk mennyiségére értik? Mert ha jól értelmezem akkor ez 2 dugattyúra elég mennyiség. SZERK: (nem nem jól értelmezem, bocsi hülye vagyok, akkor 6-nak kéne lenni össz) A "size" oszlopban lejjebb görgetve vannak még 0.50 és 1.0 darabok is, sztem ez a túlméreteset jelenti, de nekem 0-s kell gondolom. [i](Módosította PAtr0n 2010.01.19. 16:26-kor)[/i]
Csak abban az egy hengerben volt kormos és elrövidült a gyertya, azért gondoltam a gyûrûkre. Elosztófedelet meg rotort elég gakran szoktam cserélni, szóval a gyújtást mint olyat kizárnám. De majd kiderül mi volt a baj, csak már tartanék ott. A hengerfal nekem simának tûnik (olyan fényes) így szétszedés elõtt is, de persze ehhez szakértõi szemek kellenek.
bigmafa: persze gondolom, valamennyit kell azoknak az anyagoknak tágulni, amikor melegük van. Bár az ideális az lenne, ha olyan jó anyagokból lenne az egész blokk, hogy full pontosan lehessen illeszteni, nem félve a tágulás/ összehúzódástól. Megnéztem a javítási kézikönyvben a gyûrûhézag új és kopási határait: kompressziógyûrú: 0.30-0.45mm olajlehúzógyûrû: 0.25-0.40mm kopási határ: kereken 1mm 1 mm azért nem kevés. ott azért már szökhet a cucc elég szépen.
Felül karimára illeszt, lent pedig bepattint, a lényege az, hogy ne félj tõle. Bár most hidegebb van, csak érzéssel :D. Ha két tenyérrel megtámasztod alul, és testbõl löksz rajta egyet, fel kell mennie. Pattannia kell egyet, úgy van helyén. [i](Módosította 4TRed 2010.01.19. 15:10-kor)[/i]
Azért nemcsak a gyûrûhézagon szökhet a nyomás, hanem a gyûrû és a henger között, illetve a gyûrû és a dugattyú között is. De nincs itt szükség annyira nagy tömítésre, nem PB palack ez..:-) Persze minnél pontosabb, annál jobb, de minimális gyûrûhézag mindenképpen kell, mert ugye az melegedni is fog ám, s akkor csökken a hézag. Ha hidegen nincs hézag, akkor üzemmelegen csúnya dolgok fognak történni. (inkább nagyobb hézag, mint egy picit is kisebb!)
A hézag mértékét a gyár adja meg (min-max). A trabinál nem tudom mennyi.
Okozhatja túl dús keverék, vagy gyújtásprobléma is a kormos gyertyát. Most, ha már szét van szedve a gép, persze ne rakd össze a kompressziómérés kedvéért, de ha összeraktad, és már bekoptak a gyûrûk, akkor érdemes megnézni, ha egyébként minden rendben van.
Ahamm, így már érthetõbb! Most akkor tulajdonképpen a gyûrû amit kapok, felhelyezés után valamivel nagyobb mint maga furat ugye? Mert így láttam egy videón, ahol egy gyûrûösszehúzó célszerszámot demonstráltak. Tök egyszerûen összeszorítod vele a gyûrûket, és ezután kalapács nyelével beütöd vissza a dugattyút a helyére, ami eközben ebbõl a célszerszámból folyamatosan csúszik kifelé. Így már átlátható a kopás menete a hengerben. A kopó (mint a kutya :) gyûrû, veszi fel folyamatosan azt az alakját amivel beszerelés elõtt rendelkezett, de eközben a hézaga ahol a dugattyú rovátkája van, egyre csak nõ. Tulajdonképpen akkor a nyomás azon a résen keresztül szökik el? 0.6mm már elég nagynak tûnik. És mi a helyzet a hengerfallal? Õ mennyivel edzettebb egy gyûrûnél? Gondlolom a gyûrû és hengerfal anyaga között vannnak különbségek.
Gyûrûk - hát, nem ér össze, mert akkor ugye a hengereket felrakni lenne nagyon passzentos. Tömíteni meg úgy tömít, hogy -Több van belõle, a pici luk nem egy vonalban van, tehát ha valaami "szökni" akar, akkor kacskaringósan kell azt megtennie -A lik közepén ráadásul ott a dugattyú rovátkája, csak hogy még nehezebb legyen a menekülés -Ettõl persze még kiszökhet a nyomás, de nagyon igyekeznie kell, mert nincs túl sok ideje.. :-)
Szóval így. Méretes gyûrû esetében is egy pici kimegy, de nem releváns. Persze a kopással a hézag ugye nõ (mert a gyûrû folyamatosan befeszül, ha kopik a külseje), és egy idõ múlva már nem is olyan pici az a luk. (0.1mm kopás a gyûrûbõl már 0.6mm hézagnövekedést jelent)
Szerintem csak annyi lesz a baj mint nálam egyszer: Fellazult a kormánymûvet tartó két csavar. Ugyanis az pont ilyen jelenséget produkál, mindig máshogy áll a kormány + úszik az autó. Ha futómûvet megnézted, és nem lóg sehol, sztem nálad is ez lesz a probléma. Ess neki krovával és jól húzd le!
Orygabor: Csak tudni szeretném, hogy ez annak e a jele. Sztem egybõl gyûrûzve lesz, nincs kedvem mégegyszer szétkapni, ha nem lesz jó a kompresszió. Márpedig nagyon olyan érzésem van.
Mégvalami nem tiszta: hogy tömítenek a gyûrûk ha nem folytonos ''zárt'' karikák? Mert ugye ott van az a kis hézag ami segítségével leszedjük a dugattyúról. Vagy a hengeren belül a dugattyú berakása után már összeér a két végük? Bocsi a kérdésért, ezt még nem tudom :)
tanácstalan vagyok... (2T trabi) A minap autókázva kicsit sportosabbra vettem a figurát, s néhány erõsebb kanyar után feltûnt, hogy mintha a kormányzás nem olyan lenne mint addig. Elkezdtem figyelni, s azt vettem észre, hogy kb. +- 1/8 fordulattal máshogy áll a kormány egyenesben, kanyarok után. Tehát megyek, kanyar, egyenes, és az egyenesben nem úgy áll a kormány, mint elõtte. MEgint kanyar, megint máshogy áll. Ennek fele se tréfa, nagyon óvatosan hazacsorogtam, végig produkálta a hibát.
-a kocsi gurult rendesen, a kerekek nem csikorogtak -A kormány nem "kattogott" vagy ugrott (érezhetõen), normális volt az erõ is -Holtjáték normális a kormányon -A keréknyomást még nem néztem, de nem tûnik laposnak a kerék -Menet közben ki-kiszálltam, de olyat nem láttam, hogy az egyik kerék nagyon rosszul állt volna a másikhoz képest -Álló helyzetben a kormányzás normálisnak tûnik (persze így nem tudom hogy pontosan mikor is van egyenesben)
Ma tüzetesebben megnéztem, az elsõ futómû OK-nak tûnik (nincs törés, repedés, csavarok megvannak), a kormányrudak rendben vannak (megrángatva nem mozog, mindkét végük szépen rögzítve ahogy kell), kereket megemelve hiába rángatom, nem mozog (egyszerre egyik lett megemelve).
Mit érdemes még megnézni? Mert azért a gyereket nem szívesen hurcolnám így...
A következõ a dilemmám: a 4T Trabimban 2T mûszerfal, s óra van. De ugye azon nincs külön hely az olajnyomás visszajelzõjének, ezért az indexére fogom plusszba rákötni. Az olajgombától az égõig futó vezetékbe sorba kössek egy diódát, vagy nem zavarja a gombát, ha pluszt kap, ha be van kapcsolva az index? / sajna nem vágom a gomba mûködését... /
Errõl a bontóról van szó, amikor megyek Debrecenbe, a buszról mindig figyelem, hogy milyen kocsik vannak ott. Rengeteg autója van. Én 5000ért vettem ott egyszer egy gyújtáselosztót a Trabiba, jól mûködik :) Unokatesómmal voltam, aki meg a 2es golfjához keresett cuccokat, azt mondta a tulaj, hogy ott egy 2es golf, szedjünk ki belõle mindent ami kell, ingyen odaadja, mert viszik a MÉH telepre.
A honlapon vannak elérhetõségek, érdeklõdd meg, hogy van e neki olyan alkatrésze, amit keresel.