"Lökhárítóba beakadt volna"??? Csak nem "felfelé", azaz emelés irányba próbáltad kézzel+ kulccsal meglazítani az anyát?
Ha igen, akkor magadat szíwattad meg, de nagyon! Én azt mondom, h ahol csak lehet, de ekkora anyánál mindenképpen csak és kizárólag csillagkulcsot szabad használni. Simán ráteszed, kicsit rákoccolod kalapáccsal, h illeszkedjen rá, amennyire csak lehet, majd ráállsz ówatosan, h a kulcs le ne csússzon az anyáról, ugrasz/lendülsz egyet-kettöt a kulcson. Így nincs az a berohadt csawar/anya, ami 2 másodperc alatt le ne jönne! Igaz elöfordult már, h aszfalton álló helyzetben elforgattam így a kereket(!), de ez esetben egy segítö rálép a fékre;).
Meghúzásnál ugyanígy, csak ott nem kell ugrálni, csak kb. "fél lábbal" ráállni(ha nincs nyomatékkulcs, a - ha jól emléxem 200[Nm]-es meghúzó nyomatékhoz). Tehát csak ésszel, mert így akár iszonyatosan túlhúzhatjuk ezt az anyát...de azért meg kell húzni rendesen!
(ha a tengelyanyát le/fel kell szerelni, addig a kereket az önszíwatás definiálásának elkerülése wégett mindig hagyjuk fent!!!)
A múltkor írtam az újfajta féltengelyre passzoló, de széles hatlapfejü anyát, ami nem tudom milyen autóé(a gyári csirke helyett). Ilyet érdemes rátenni, mert erröl lehetetlen "leugrasztani" a kulcsot és elnyalni az anyát.
Legközelebb ha kell, szólj nyugodtan, adok kulcsot szíwesen!
Fékhez:
Ha berohadt a munkahenger, akkor érdemes pucolni, majd polírozni a belsö felületét, ha még nem nagyon rohadt szét, és persze, ha gyári. A felújítókészlet értelmét én nem igazán látom: ha folyat, akkor az a szét/berohadt henger miatt wan, karmanytyúzás ezen nem segít, pláne nem a magyar. :S
[i](Módosította madogery 2009.12.12. 09:42-kor)[/i]