Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Közben belefáradva a kínlódásba szerel?höz vittem az autót! leírom idáig mi is történt, hátha jól jön még valakinek!
Tehát úgy kezd?d?tt a dolog hogy nem igazán volt f?tés, illetve valószín?leg leveg?s volt a rendszer mert vagy volt vagy nem. megmértük a fagyállót -5 fok! Sebaj akkor cseréljük le. Régi le enged (H?t? ekkor már új volt) f?töradiátorból légtelenít? csavar kicsavarva, f?tés ráhúzva majd feltöltés. Mikor megjelent, leveg?, buborék mentesen folyt a légtelenít? csavarnál a fagyálló, csavar becsavar, járattuk a motort. F?t?radiátor csövek, maga a radiátor meleg, ventillátor bekapcsol, l?n öröm van f?tés! Majd kés?bb mégsem. Illetve menet közben épp csak langyosat, de inkább hideget fújt! Sebaj. Termosztát csere újra! Ugyan az a szitu mint fentebb. Annyi különbséggel hogy menet közben már annyira melegszik a víz hogy bekapcsol a ventillátor is. Persze f?tés nincs, illetve csak ha kb 40-el haladok, és álló helyzetben!
H?t? alja, alsó cs? hideg! Ugye új a termosztát, mondjuk ett?l még lehet rossz! Viszont a szerel? állítja (lehet jogosan) hogy még eredeti a vízpumpa így valószín?leg szarrá van már kopva, ezért nincs megfelel? nyomás, cirkuláció a rendszerben... ezért nem tud nyitni a termosztát sem! Most kb itt tartok, illetve vár a vízpumpa, egyúttal vezérm?szíj cserére a gép! Elvben lehet dugulás is, viszont a f?t?radiátorba men? 2db cs? meleg. A radiátor is, ezért gondolom hogy nincs eldugulva. Hengerfejes is lehet, de sehol nem látni szivárgást, csöpögést, olajban sincs víz, víz sem fogy. lehet gond a füt?radiátor "lemeze" nem jól áll is, de ett?l még a h?t? alsó csöve hideg, ergo ez akkor mégsem lehet (ekkora) gond?! Lehet szar a termosztát, még ha új is, viszont sajnos ett?l jobbat (SBR 84C) jelenleg nem tudok venni!
Illetve még akkor lehet hogy fel vannak cserélve a (f?t?radiátor) csövek, bár ránézésre jól állnak, máshogy be sem lehetne kötni ?ket, hosszuk, stb miatt... Kissé kezdek elkeseredni hiszen van az autóban egy új vízh?t?, termosztát, fagyálló (lesz) vízpumpa de f?tés még sincs normális, s?t! Tudnék most venni használt jó állapotú f?t?radiátort csak nem tudom van-e értelme még arra is költenem? Hiszen elvben nem lehet eldugulva ha mind a csövek, mind maga a radiátor "t?zforró".
Még annyi hogy ez ha így van, lenne, akkor az befolyásolja azt hogy a h?t? alja hideg marad?
Más: Sok helyen olvastam hogy VW termosztátot kellene bele tenni az SBR 84C utángyártott helyett! meg is tenném csak nálunk egy boltban sem tudták megmondani melyik jó bele. nem tudja véletlenül valaki, esetleg egy cikkszám?
Köszi, megnézem! nem tudom... Állítólag ha kopottak a vízpumpa lapátjai, vagy nagyon vízkövesek, akkor el?fordulhat elvben legalább is, hogy nem tudja kell?en keringetni a vizet. Ezért nem tud kinyitni a termosztát sem. Ezért marad hideg a h?t? alsó része, és ezért képes a maradék víz akár felforni is!
Trabant 1.1 esetében nem nehéz. Most ladáé van rajta. De volt már Renault Express (1993), Skoda Felicia (95), Opel Astra (97), Fiat Uno felni is rajta....
majd áruld el, hogy lehet olyat :) ma is láttam egy ilyen felnit és jól mutat, ha nem sok szívás van vele, szívesen raknék a nyári garnitúra alá ilyet...
Ha a vízpumpa rossz ,már rég nem autóznál a kocsiddal.Valószín? a terel?lemez áll rosszul.Kiveszed a ventillátort és belátsz.A bovdeneket meg a rudazatot oldalt lehet variálni.
Nálam akkor volt ilyen radiátor meleg/befújt leveg? hideg probléma, amikor a radiátorban elcsúszott a helyér?l az a fémlemez, ami a leveg? irányát szabályozza. Vagyis ahogy beesett nálam a lemez, a leveg? nem a radiátor bordái között jutott az utastérbe, henem megkerülve azt, mint amikor amúgy is hideget fújna.
Ha a h?t? alsó csöve hideg, illetve a h?t? alja is, akkor nem nyit a termosztát ugye? Viszont ha új a termosztát, és tegyük fel jó is akkor már csak a vízpumpa lehet rossz? Pl esetleg szorul, elkopott lapátok... ergo nem megfelel?en cirkuláltatja a vizet!?
Ami most van: F?t?radiátor tiszta. Bemen? csövek, maga a radiátor meleg. Álló helyben van f?tés, menet közben hideget fúj, de úgy hogy közben ha hagynám felforrna a víz!!!
Mi lehet a gond? Dugolást kizárnám hiszen melegek a csövek és a f?t?radiátor is.
Tényleg, ezt el is felejtettem. '90 körül kezdték belerakni a ladákba, a kockába is jutott belole. Valahol olvastam is róla: Ha a zöld tartományban van a mutató, az azt jelzi, hogy lefulladtunk. Amikor jár a motor akkor meg folyamatosan sárgában van :-)
Próbáld meg lelégteleníteni. A cspa felettei csavar az felül. Csak vigyázz, ne törd bele a légetenít? csavart, nekem sikerült :-) Pedig érzéssel tekertem befelé. Egyébként az enyém sem tökéletes, mert f?tött ez jobban is. Egyébként új radiátort, vagy alig használtat én is keresek. Mert azért a f?tés kell majd mostanában amilyen hidegek lesznek.
A lényeg, hogy célszer? a szerszámkart LEFELÉ nyomva lazítani. Ennek a megoldásnak pont az a lényege, hogy így megtámasztod a kulcsot. Továbbá nem emeled a kereket, így nem fordul el olyan könnyen és még gerincsérvet sem kapsz az emelést?l.
Az 1"-os dugókulcs pedig garantáltan nem törik el és nyugodtan lehet akár 2 méretes csövet is ráakasztani a végére :)
Még nem volt olyan anya a praxisomban ami nem engedett volna els?re ezzel a módszerrel. Még akkor sem ha a "beüt?s" anya orrát nem hajtottam ki :)
Még valami a "beüt?s" anyákhoz:
A tengelyhoronyba belapított rész nyitásához célszer? ún. "keresztvágót" (szakzsargonban "rablóvágót") használni. Szerszámboltokban fillérekért kapni.
Ha már megvan az a 6 kis mutatós muszer, akkor olyan kell mégegy. Azt kell belekötni az átfolyásmérobe. Bár sok értelme szerintem nincs. Aki tudja mit jelent, az muszer nélkül is tudja mikor fogyaszt kevesebbet a gép, aki meg nem tudja annak úgyis mindegy. Ha megvan a +1 kismuszer és muködik is vele, akkor lehet kalibrálni, meg skálát rajzolni. Ha van elég türelmed hozzá, akkor lehetne skálázni literekre is. Így már nem is olyan hülyeség :-) A neten hozzáférhet? az összes ndk-s szériában gyártott (mind a 3 :-) ) kombim?szer rajza, abból már el lehet indulni. Atomer?muvet építesz, hogy ennyi muszer kell bele?
Nálam az építsünk fordszámmér?t az átfolyásmér?s kombimuszerb?l most eléggé parkolópályán van. A kijelz? része már jó, a fényer? is automata. Ami csinálja neki a jelet, na ott valamit benéztem. Bekapcsoláskor felfut a teljes skála, aztán úgy marad. Olyan mint a K.I.T.T.-nél amikor gyorsításnál mutatják a muszerfalat:-) Jól néz ki, csak én nem dekorációnak szánom.
[justify]Ravasz megoldás, köszönöm. A következ? alkalommal bevetem. Remélem ez minél kés?bb lesz, mert a képeket megel?zve, délután 2-kor nekiláttam a baloldalit lem?teni. Ugyanúgy barbárkodás lett a vége. De végre hozzáfértem a munkahengerekhez! Mindkét oldalon egy-egy be volt gyógyulva, de kitoltam a dugattyúkat, kimostam, a hengerfalat, és utána vízpapírral felpolíroztam. Azután fékolajjal átmostam, ronggyal tisztára töröltem és összeraktam. Úgy ítéltem meg, hogy nincs szükség javítókészletre. Felszereltem a féket, jó néhányszor megnyomkodtam a pedált, és majd holnap megnézem keletkezett-e szivárgás az éjjel. Ha nem, akkor légtelenítés, és végleges összeszerelés következik. Egész jó állapotban voltak a karmantyúk. Biztos azért tudtak begyógyulni a dugattyúk, mert ritkán használom a gépet olyan körülmények között, hogy gyakran kelljen fékezni (városban). Szinte kizárólag hosszú távú utakra használom.[/justify]
óó, a felni annyira elvonta a figyelmemet, hogy ilyen apróságokról el is feledkeztem :D akkor ezek szerint 4x100as, és kendácsolni kell hogy felmenjen a trabira:)
köszönöm, ehhez át kell alakítani az osztókört? csak mert látom hogy csavarok vannak a t?csavar helyett, vagy simán jó rá, csak nem szereted a kerékanyát? :)
Köszönöm a segítséget! Holnap majd kibarkochbázzuk hogy milyen érték? is :D Addig elmolyolok a ledes m?szervilágítással. :D
Amúgy nincs valakinek eladó egy még használható állapotú 4T karbija? Az enyém már tropa. Ha van vkinek elfogadható áron, kérem privibe jelezzen. Köszi^^
A blokkon nem volt semmi változtatás. Az injektoros VW-kon a szívósoron volt egy külön kivezetés a rásegít?höz és a motor szívása által keltett vákuum m?ködtette a rásegít?t.
és a másik kérdésem 4t f?fékhenger-ügyben, rásegít?s féket esélytelen beépíteni? ahogy néztem sz?ken be lehetne passzírozni egy olyan hengert, csak kéne valami a motorra ami meghajtja a rásegít?t, gondolom volt ilyen blokkal szerelt valami fócvágen, amiben volt rásegít?... csak kérdés m?szakin mit szólnának hozzá?
Szevasz ombre! Úgy látom, nagyon vágod a m?szereket. Ahoz van ötleted, hogy (mib?l) tudnék a ledes átfolyásmér? helyett mutatóst csinálni? Csúnyán mutatna 6 kis mutatós m?szer között egy ledes.
Ford Escort/Orion '84-es évjárat, szervó nélküli, Fiat Ducato/Iveco, évjáratot nem tudom most. Régebben részleteztem már itt az egészet, nem nagy m?velet a beépítés. M?szakin nem veszik észre, mert a f?fékhengerek olyanok, mint a kismacskák, egyforma mind.
Kombim?szer kondik, azok a kódok az értékek. Különben tényleg nem lehet adni arra, hogy mit mutat. Napi km nullázás minden tankoláskor, 300-350 km után meg keresni egy benzinkutat az a biztos.
Sziasztok Tönkrement a 4T trabimon a f?fekhenger. A házat belül több helyen is kikezdte a rozsda ezért sajnos cserélni kell. Itt Pécsen az egyik autosboltos azt javasolta, hogy inkább egy Lada f?fékhengert vegyek rá mer, a trabihoz már csak magyar kisipari kapható és az eléggé gyenge min?seg?. Ha valakinek van valamelyik f?fékhengerrel kapcsolatban valamilyen tapasztalata kérem irja meg.Ja és esetleg egy Lada f?fékhez mit szólnak m?szakin. El?re is köszönöm mindenkinek.
A ledes m?szer mutatott értékeinek nem szabad hinni sohasem!!! Ha jól tudom sima mutatós Wartburg müszerekkel jól fog mutatni, mert a jeladó ua., mint a régi Wartburg egyesített müszeré!(Üza és víz h?mér?)
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni 4T Trabi ledes kombim?szeréhez... Az utóbbi id?ben többször is becsapott, mert még a sárga égett, de a tankból simán kifogyott a benzin. Az jutott eszembe, hogy valószín?leg a benne lév? 20 éves kondenzátorok a b?nösök, valszeg. az évek alatt kiszáradtak, és "elmászott" az értékük, magyarán elromlottak... Már szét is kaptam, de nincs ráírva az értékük, csak kódok vannak rajtuk. Ha valaki csinált már ilyet, vagy tudja hogy milyen kell bele, ne restelje megosztani velem :D További szép napot!
Nem melegszik rendesen. Pedég már ki lett takarítva, kb 1 éve. A rámen? 2 cs? forró, de maga a radiátor csak épphogy meleg. Arra gondoltam, hogy olyan töm?dés van benne amit nem visz ki se az ecet, se a vízk?oldó. Új lenne az igazi de olyat nem igazán találni. Ötlet?
Csak alaposan mosd majd ki belöle a lecsiszolt koszt, nehogy emiatt kezdjen el folyatni utána. Dolgoznia kell a munka hengernek, mégha kissé begyógyult is, a nyomás elmozdítja, legfeljebb, ha nagyon "benött" már nem megy wissza, és szorulhat töle a fék. Persze a tuti, ha tiszta és könnyen jár. :) (Én egy gondolatnyi szilikonzsírral szoktam összerakni, h a karmantyút ne bántsa, és kenje is egy picit a henger falát.)
Szerelés után min. 1-2 hétig érdemes jópár alkalommal lekapni a dobot, és megnézni, h idöközben nem kezdett-e el könnyezni, nehogy fékfolyadék kerüljön a betétre, mert csúnyán meg lehet így pördülni, föleg az elsö fékezésekkor.
Lehet ezen segíteni, ha egy riszz-rossz hajtófejre ráhegesztesz egy zártszelvényt. Pontosabban belehegeszted a zártszelvénybe. Én is ezt csináltam OFF autómmal, és bevált, pedig a hajtófej valszeg kínai alapanyag volt. A dugó viszont Crova, kít?n?en m?ködött. [i](Módosította orygabor 2009.12.12. 19:34-kor)[/i]
[justify]Sajnos tényleg nincs akkora csillagkulcsom, csak krova fej, azt meg nem akartam ütögetni, ugrálni rajta. Most éjszakás vagyok a munkahelyen, de holnap délután a baloldali agy következik (remélem ott nagyobb szerencsém lesz a levétellel), mert ott sem dolgozik az egyik munkahenger. Szerencsére nem szivárog egyikb?l sem a fékfolyadék, viszont egy kevés rozsda az van bennük, attól szorult meg. Leveszem, kitolom bel?le a dugattyút és vízpapírral, ronggyal megpróbálom kifényesíteni.[/justify]
Teljes mértékben igazad van, abszolút, csak sajnos sok ember nem engedheti meg magának, a jelenlegi tényállások szerint, 2-3ezer forintos gagyit meg nem éri meg megvenni.Persze aki tudja az vegye meg a drágább, de jó min?ségüt, mert tényleg nagyon sokrét? egy ilyen hajtószár.1ébként az esetek 90%-ában bejön 1 jó villáskulcs + 1 hosszabb vascs?.