Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

704 Varga Tibor 2009-12-10 21:25:23  Előzmény:Irinyi Norbert: 69319

Normál esetben lehúzod a fékdobot kerékagyastól, de a valóságban ez nem annyira szokott egyszer? lenni, ha már kicsit berágódott, akkor feszegetni kell rendesen, s?t ha rossz a csapágy is már, akkor a csapágyközép rajtamarad az agyon.

703 Irinyi Norbert 2009-12-10 21:07:37

Elnézést hogy csak így bele szólok a témába de lenne egy kérdésem ha már leszedtem a bizonyos anyát akkor az els? kerékagyat azt hogyan tudom levenni? vagyis mi a következ? lépés, hogy kitudjam cserélni az els? fékpofákat?

702 Nagy Donát 2009-12-10 21:05:43  Előzmény:Pátkai Antal: 69316

Hehh, régi szép id?k, én kocsimról sem jött le. Krova, úgy másfél méteres rúd, és Mazsi barátommal ketten (!) ugráltunk rajta. Én 61 kg, ? talán 75. Nem jött le!

701 Őry Gábor 2009-12-10 20:45:52  Előzmény:Pátkai Antal: 69316

Az megint nem lehetett semmi, ha a kétméteres toldásnak se engedett! Nekem eddig az volt a legdurvább, hogy ugrálnom kellett a csillagkulcs végén. Lejött! (Nem pehelysúlyban versenyzek!)

700 Pátkai Antal 2009-12-10 20:38:45  Előzmény:Sipos Tamás: 69304

A kerék agy csavar nálam annyira rá volt gyógyulva hogy még a légkulcs sem tudta lekalapálni. Akkor jött a króva hosszabbítóval és egy 2méteres cs?vel de ezzel sem ment majd jött a flex amivel bevágtuk az anyát és utána már megadta magát.

699 Sipos Tamás 2009-12-10 19:48:45  Előzmény: hks: 69313

[justify]Elég jó krova készletem van, hosszabbítóval, stb. Természetesen a kerékcsavaroknál egy szál szögvassal ellentartottam. Már olyan hosszú karral próbálkoztam, hogy a lökhárítóba be is akadt volna. Nem ment az átokházi. Hidegvágó lett a vége. Barbár munka.[/justify]

698  Spityu 2009-12-10 19:47:28

Böszmenagy villáskulcs + cs?. Esetleg IFA kerékszerel? vassal kiegészítve (jó dolog :D). A h?légfúvós megoldás is jó, legyen szó anyáról, csapágyról, vagy valami kúpos illesztésr?l. Er?s kopogtatás is segíthet a lazításban.

A fékmunkahengeres témához: tudtommal nem ajánlatos mást használni az összerakásnál mint fékolaj, mert állítólag nem túl jó, ha valami zsírral vagy akármivel keveredik a kés?bb beletankolt fékolaj. Nem tudom igaz-e, csak mondom megemlítem, hátha valaki meger?síti vagy cáfolja.

697  hks 2009-12-10 19:39:04

a h?r?l hallottatok már?persze nem a lovaknál. a h?tágulásnak vannak jótékony hatásai.amúgy a légkulcs is üt ezért leht annyira meghúzni vele a csavart de egy rendes krovával meghúzott anya se jön le több tíz év után.ezeken az anyákon sokszor az anyaroppantó vagy a vágó segít csak. a féltengely anyát meg a rutonosabb szerel?k úgy is szokták leszedni hogy a kerékcsavaroknál pajszerral betámasztják a futóm?vet.

696 Támba Csaba 2009-12-10 19:36:27  Előzmény:Sipos Tamás: 69309

Szinte látom magam el?tt :)

695  hks 2009-12-10 19:32:23

én nem tudom miért kell rögtön mindent cserélni maszek hulladékra.ha gyári van azt megértem.a berohadt munkahengert ki szokták nyomni.utána alapos takarítás ,polírozás ha sérült a felület akkor kell cserélni a munkahengert.a karmantyúnak általában nem szokott baja lenni,összerakásnál kell észen lenni.jófajta anyaggal kell össze rakni.."milibdén-diszulfidos zsír" nemtudom jól irtam-e.de én nem ezzel szerelek,attól se rohad össze semmiés 10 év múlva is kömmyen szét jön amit ezzel raknak össze,sajnos az anyag neve hirtelen nem jut az eszembe.

694 Őry Gábor 2009-12-10 19:28:41  Előzmény:Sipos Tamás: 69307

Szét kell szedni, és ha nincs kivállasodva, és nagyon berágódva, akkor egy kis finom csiszolással és egy javítókészlettel elvileg jó lesz. Nem árt szilikonzsírral bekenni vékonyan összeszerelés el?tt. Léteznek felújító m?helyek, csak annyiért már kapsz boltban is, amennyiért megcsinálják.
A féltengelyhez meg rendszeresíteni kell csillagkulcsot. Ja, és nem árt ha meghízol egy mázsásra.
[i](Módosította orygabor 2009.12.10. 20:34-kor)[/i]

693 Sipos Tamás 2009-12-10 19:24:44  Előzmény:Támba Csaba: 69306

[justify]Kíváncsian várom. Bár az én esetemben a f? baj az volt, hogy valaki olyan er?vel húzta meg az anyát, hogy nem bírtam leszedni. A kulccsal már magát az autót is emeltem, de az anya meg se mozdult.[/justify]

692  hks 2009-12-10 19:24:33  Előzmény:jocking .: 69290

szegény kislányt miért kell b...tatni örüljél hogy ilyen szép videót talált és mutatott egy teknikai ujdonságot,és nem az elfuserált, döglött 4 t karbiról beszél egy fél napig,amúgy els?re megtaláltam a videót.van még rengeteg érdekesség azon az oldalon.

691 Sipos Tamás 2009-12-10 19:22:23  Előzmény: : 69305

[justify]Már csak érdekesség kedvéért is. Úgysem szedtem még szét munkahengert.[/justify]

690 Támba Csaba 2009-12-10 19:17:32  Előzmény:Sipos Tamás: 69304

Amint lehet csinálok egy képet egy saját módszerr?l a féltengelyanya levételér?l.
Marha egyszer? és garantáltan bárki megtudja oldani házilag :)

689   2009-12-10 19:16:39  Előzmény:Sipos Tamás: 69304

Én elöször mindenképpen az olcsó megoldást választanám, szétszedném a munkahengert, kitakarítanám, javítókészletet használnék, majd kipróbálnám. Nem tudom, hogy a rendetlenség mennyire játszik szerepet a problémában, de ha tudod, hogy gyárilag hogy tették bele a rugókat, akkor rakd úgy össze. :)

Az anya biztosítása lelazulás ellen itt elég jó m?szaki megoldásnak bizonyul, hisz még akkor se jön le, ha akarjuk. :D Egyébként a sürü menet miatt szinte önzáró az anya, emiatt lehet olyan nehezen lecsavarni. Az én autómról ezt a csavart csak légkulccsal tudtuk levarázsolni, és úgy se jött könnyen, igaz, a kompresszor is csak 6 bar-t tudott, mindenesetre villáskulccsal nem tudtam leszedni.
[i](Módosította Jurij 2009.12.10. 20:23-kor)[/i]

688 Sipos Tamás 2009-12-10 19:10:07  Előzmény:Sipos Tamás: 69299

[justify]Ma délután elszántam magam, és szétszereltem a jobb els? féket. Rettegve készültem annak a szörny? tengelyanyának levételére. A félelmeim tényleg beigazolódtak, mert közel 3 óra hosszat küzdöttem vele, mire lejött. Nagy nehezen kib?vészkedtem a beütött anyát a horonyból, de nem tudtam lecsavarni. Valaki iszonyatos nyomatékkal (talán légkulccsal) húzta meg, és úgy kellett leimádkozni. Ezerszer elátkoztam, aki kitalálta ezt a rögzítési módot.
Végül persze lejött. Az után állítókat benzinben megmostam, a csapot vékonyan megkentem milibdén-diszulfidos zsírral, és visszatettem. Megnéztem a munkahengereket is és az alsó nagyon gyanús volt, mintha régóta nem mozdult volna. Mindegy; összeszereltem, de az agyat nem tettem fel.
Hamarosan jött az egyik szomszéd, és megkértem, finoman lépjen rá a fékre. Hát az alsó munkahenger nem mozdult. Megvan a b?nös!
Mit javasoltok; elég csak kitisztogatnom, vagy mindenképpen vegyek újat (esetleg javítókészletet)?
Ja, és nem is úgy voltak benne az összehúzó rugók, mint a könyvben. Felül volt a rövid, alul a hosszú, és a fels? belülr?l volt beakasztva, az alsó pedig kívülr?l. Totál rendetlenség. Vagy ez mindegy?[/justify]

687   2009-12-10 18:43:04  Előzmény:Vári László: 69301

lehet a szilárdsági csoportja a csavarnak alacsony volt.

686 Kacsándi Szabolcs 2009-12-10 16:29:18  Előzmény:Vári László: 69301

Valószín?leg van,de aki sokat szerel trabit az már tudja hogy mit mennyire lehet meghúzni.Viszont ett?l függetlenül,nem valószín? hogy a te hibád.Sajnos 88-89-t?l már silányabb min?ség? csavarokat használtak.Onnan is látszik hogy a csavarfejek is kisebb kulcsméret?ek lettek.És ezek hajlamosak a fáradásra ,törésre.Régebbi típus csavarjait érdemes felhasználni.

685 Vári László 2009-12-10 15:34:41

Sziasztok!
Kérdezni szeretném, hogy a Trabi (4T) hátsó leng?kart felfogató csavaroknak van-e vmi meghúzási nyomatéka? Csakmert nyáron volt meghúzva a csavar, és most pedig menet közben hirtelen eltört... Érdekelne hogy mib?l adódott a hiba, hogy túl laza, vagy túl feszes volt... Ha van ötletetek, mondjátok. Köszi.

684 Szarvas László 2009-12-10 08:43:02  Előzmény:Sipos Tamás: 69299

Ha egy fél fordulat után után állt meg akkor nem az utánállítóval van gond, hanem a fékdob van oválisra kopva.Ha a méret engedi,mindkét fékdobot fel kell,szabályoztatni.

683 Sipos Tamás 2009-12-09 21:07:17

[justify]Ha már fékr?l van szó.
A jobb eleje félrehúz hibajelenség elhárításához, szereztem egy embert és sikeresen légtelenítettem. Csakhogy amint sejtettem, tényleg nem volt leveg?s.
Ahogy szereltem fel a jobb els? (gyanús) kereket, próbaképpen megforgattam. Ezer ördög és pokol; fél fordulat után megállt. Már kés? volt, nem álltam neki lebontani mindent, de utánállítóra gyanakszom, hogy az valahol a széls? helyzet közelében megakadt és fékezéskor ott sokkal er?sebb a fékhatás.[/justify]

682 Kacsándi Szabolcs 2009-12-09 20:11:07  Előzmény:Irinyi Norbert: 69292

Persze hogy érdemes.Ha már csinálod ,akkor legyen alapos a m?velet.Amúgy is meg kell tisztítani a fékportól.

681 Kalmár Csaba 2009-12-09 19:36:07  Előzmény: Spityu: 69296

Ennél olcsóbban nem nagyon tudsz autózni!A diesel corsámmal is 1400 a 100 km!

680  Spityu 2009-12-09 19:28:43  Előzmény:Kalmár Csaba: 69295

Hát igen, gázzal kb. kétharmad fordulatig "éri meg" használni benzinhez képest. A beállításokat illet?en eléggé kikupálódtam haverom Ladájának köszönhet?en, mostanában egy lambdaszondás szabályozó került félig-meddig beépítésre, amivel elméletileg maximalizálni lehet a hatásfokot bármely fordulatszámon. 7 liter az egész jó... 1050ft/100km

Köszi a válaszokat. :)
[i](Módosította Spityu 2009.12.09. 20:31-kor)[/i]

679 Kalmár Csaba 2009-12-09 18:42:05  Előzmény: Spityu: 69293

Szia!
Nekem is gázos a 4t trabim és nagyon elégedett vagyok vele.Átlagban 7 litert fogyaszt a 150ft!!!!-os gázból.Amire vigyázni kell ha veszel gázos autót, hogy nézd meg, hogy meddig érvényes a tartály, mert ha lejár akkor sokba kerül.Én budapesten a városban használom nagyrészt az autót és teljesen alkalmas a közlekedésre.Egyetlen hátrányt tudok említeni amikor gázzal megyek akkor nem forog le annyira a motor (fordulatszámilag) , mint benzinnel, de az okosok azt mondják csak nincs jól bel?ve a gázszint.Prokeeval már beszéltük, hogy az övé jobban megy , de csak benzinnel indul, az enyém magas fordulaton nem megy jól , viszont én nem kapcsolgatom át benzinre, az enyém gázzal is beindul bármilyen hideg van.Szóval valszeg beállítási különbségek lehetnek!

678 jocking . 2009-12-09 16:55:07  Előzmény: Spityu: 69293

Prokeenak elvileg autógázos az egyik 4T-je, nála sztem érdekl?dhetnél.;)

677  Spityu 2009-12-09 16:10:37

Érdekl?dnék, hogy van-e valakinek tapasztalata (vagy ismer olyat akinek van :) ) LPG üzem? Trabantot / Wartburgot illet?en.
Nekem csak injektoros Hondával és karbis Ladával van. Mennyire vált be annál, aki átalakíttatta? Alapból jó a 4T-k fogyasztása (ha meg nem makacsolja magát a karbi), nyilván gázból többet enne meg kicsit és nem is menne úgy, de akárhogyan nézzük 45%-kal olcsóbb a benzinnél.
Vélemény?

676 Irinyi Norbert 2009-12-09 16:02:27

Most hogy így benne vagyok már a fék felújításba kiszedtem a tengelycsonkokat is hátulról gondoltam nem árt nekik is egy kis friss zsír, és még azon gondolkodtam hogy ha már csinálom akkor megpróbálok mindent alaposan csinálni és az lenne a kérdésem hogy miel?tt vissza kerülne az új munkahenger meg a többi dolog lenne e értelme lefesteni a féklemez vagy nem is tudom mi a hivatalos neve.
A fékpofák úgyis holnap vagy azután lesznek készen és lenne ideje megszáradni.

675 Kacsándi Szabolcs 2009-12-08 21:45:00  Előzmény:jocking .: 69290

Megadta magát ez a motor? Fura hangja volt a végén,lehet elolvadtak a dugók.

674 jocking . 2009-12-08 20:35:07  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69285

Ha így lineklnéd be, talán nem tartana fél órán át, amíg eléri valaki a videót:
[url]http://www.myvideo.de/watch/6974531/Wabant_Turbo_Pruefstand[/url]

Köszi:)
[i](Módosította Tibke 2009.12.08. 22:45-kor)[/i]

673 tóth furdzsenxia 2009-12-08 19:39:58  Előzmény:Irinyi Norbert: 69288

az els? fékbetéteket egy bajonetes rugós teknika szorítja a fékalaplaphoz a fékbetétet és így ne fordul ki.

672 Irinyi Norbert 2009-12-08 19:37:46  Előzmény:Varga Tibor: 69287

ugyanazt a fékpofarögzítést megejteni mint elöl??? Ebbe tudnál segíteni hogy-hogy is m?ködik ???
Az els?ket még nem túrtam szét és így hirtelen nem vagyok képbe hogy hogy van.

671 Varga Tibor 2009-12-08 19:14:11  Előzmény:Irinyi Norbert: 69283

Tetsz?leges melyik oldalra rakod a hosszút, gyárilag jobb oldalt van a rövid ha jól rémlik. Összeszerelésnél tekerd jól ki a kézifék utánállítót, nehogy beszívj vele hogy nem megy emiatt vissza a dob.ha már szétborítottad, érdemes lehet ugyanazt a fékpofarögzítést megejteni mint elöl.

670 tóth furdzsenxia 2009-12-08 18:52:40  Előzmény:Irinyi Norbert: 69283

els?re rugókat beakasztod, kézifék kötél utána mehet helyére figyelj az önbeálló nehogy betámasszon.

669 tóth furdzsenxia 2009-12-08 18:51:02

érzékeny lelk?ek csak szül?i felügyelettel ezt nézzék meg my video.de-wabant turbo prüfstand

668 tóth furdzsenxia 2009-12-08 18:43:51  Előzmény:Irinyi Norbert: 69283

a rugókra figyelj hogy jól álljonak. akézifék kötelet úgy teszed ahogy szeretnéd de a gyárit nem érdemes cserélni csak ha xar mert az utángyártott hulladék a kézifékkötelet rendesen zsírozd le nehogy lefaggyon télen csak a dobba ne kerüljön mert akkor megint bajban vagy.

667 Irinyi Norbert 2009-12-08 17:19:01

Sziasztok!A múltkori fék problémáimból kiindulva úgy döntöttem hogy kicserélek mindent a hátsó féknél.És most az lenne a kérdésem hogy a kézifékkötél cserénél meik oldalra megy a hoszabb és meik oldalra a rövidebb jah meg hogy zsírozni mennyire kell mert gondolom valamennyi kell neki? és a fék össze szerelésnek van -e valami hivatalos sorrendje???

666 Nagy Donát 2009-12-07 19:38:45

Sajnos a Mustangok nagyon ritkán voltak megbízhatóak. A Simson eredetileg elny?hetetelen (csak a magyar kisiparos utángyártott alkatrészek mehetnek tönkre), a Rigánál az számított, hogy melyik m?szak rakja össze (volt ami sose ment, másoknak meg sose volt bajuk), de a Mustangok sajna általában nem voltak jók.

665 Csády Szabolcs 2009-12-07 19:04:09  Előzmény:Lizák Péter: 69280

Azt mondják annak nagyon megbízható blokkja van, de a Mustangéba belepiszkáltak "fejlesztés" jelszó alatt, s er?teljesen vesztett ebb?l a tulajdonságából...bár nekem egy szavam se lehet. Nincs véletlenül valakinek brisk h?értéktáblázata? Sehol se találok...

664 Lizák Péter 2009-12-07 17:40:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 69277

Nekem Jawa 05 van, az ugyanaz motorikusan mint a Mustang :-)

663 Csády Szabolcs 2009-12-07 11:32:30  Előzmény:Ivacs István: 69278

Köszi!

662 Ivacs István 2009-12-07 11:01:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 69277

225-ös!!

661 Csády Szabolcs 2009-12-07 10:25:16

Üdv!

Meg tudná valaki mondani, hogy a Mustangomba ( természetesen Jawa nem holmi nyavalyás Ford :P ) való PAL 14-8 -as gyújtógyertya milyen h?érték?, esetleg milyen Brisk vagy NGK gyertya egyezik meg vele?
Kösz szépen!

660 Madocsai Gergely 2009-12-06 07:18:15  Előzmény:Irinyi Norbert: 69272

Sztem hozd el ?ket, amíg más meg nem teszi! Nagyon fontos, h jó betétet csináltass hozzá, mert a kisipari az nemfog, nem illeszkedik, nyiszog és reped, és még pénzbe is kerül.
Érdemes felhajtani egy helyet, ahol a dobodhoz illesztwe(!) ragasztják a betétet, olyan fajtából, amilyet kérsz (sima, sport,...).

Mégegy fontos, ha esetleg munkahengert cserélsz, a magyart sztem kerüld, ha nincs más, akkor még felszerelés el?tt szétszedni+átnézni: nagyon alaposan kipucolni bel?le a rozsdát, fémport, a félrehajtott, szakadt karmantyúkról nem is beszélwe... (persze ezek után még folyathat, uh ésszel.)
[i](Módosította madogery 2009.12.06. 08:19-kor)[/i]

659 Mazák Viktor 2009-12-05 21:42:21

Nekünk ilyenünk is van, nem is tudtam róla..... Ez valami belépési feltétel nálunk? :evil: :D Ha valaki tudja mir?l van szó világosítson fel legyen szíves.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/spoiler-szarny/trabi_hatso_szarny

658 Kacsándi Szabolcs 2009-12-05 20:51:31  Előzmény:Irinyi Norbert: 69272

Azt nem kell szabályozni,csak megvenni az új betétet hozzá.Viszont miel?tt összeépíted nézd meg hogy a betétek rendesen felfekszenek a dobban.Krétás megoldás jó erre.Ha jobb min?séget veszel akkor szerintem nem lesz gond.

657   2009-12-05 18:29:21  Előzmény:Irinyi Norbert: 69272

Én azt gondolnám, hogy ha a boltból megveszem az alkatrészt, akkor azt nem kell bántani, csak felszerelni, gondolom én.

656 Irinyi Norbert 2009-12-05 17:52:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 69270

Okés akkor szemügyre veszem ezeket is.Ma már beszereztem az alkatrészek egy részét és úgy döntöttem felújítom az egészet, csak még a dobon estem gondolkodóba mert az egyik autósboltból tudnék zsír új dobokat 3600 Ft/db áron csak nem tudom ezeket kell e szabályoztatni felszerelés el?tt,vagy mehet egyenesen felfelé.

655 Madocsai Gergely 2009-12-05 08:14:15  Előzmény:Tóth Péter: 69267

ja, és mivel én is az 5L=telitank elwet wallom, még egy trükk: a tanksapi lyukát állatira fújasd ki, különben nem tud szuszogni, és nem folyik le a benya!;)