Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

677  Spityu 2009-12-09 16:10:37

Érdekl?dnék, hogy van-e valakinek tapasztalata (vagy ismer olyat akinek van :) ) LPG üzem? Trabantot / Wartburgot illet?en.
Nekem csak injektoros Hondával és karbis Ladával van. Mennyire vált be annál, aki átalakíttatta? Alapból jó a 4T-k fogyasztása (ha meg nem makacsolja magát a karbi), nyilván gázból többet enne meg kicsit és nem is menne úgy, de akárhogyan nézzük 45%-kal olcsóbb a benzinnél.
Vélemény?

676 Irinyi Norbert 2009-12-09 16:02:27

Most hogy így benne vagyok már a fék felújításba kiszedtem a tengelycsonkokat is hátulról gondoltam nem árt nekik is egy kis friss zsír, és még azon gondolkodtam hogy ha már csinálom akkor megpróbálok mindent alaposan csinálni és az lenne a kérdésem hogy miel?tt vissza kerülne az új munkahenger meg a többi dolog lenne e értelme lefesteni a féklemez vagy nem is tudom mi a hivatalos neve.
A fékpofák úgyis holnap vagy azután lesznek készen és lenne ideje megszáradni.

675 Kacsándi Szabolcs 2009-12-08 21:45:00  Előzmény:jocking .: 69290

Megadta magát ez a motor? Fura hangja volt a végén,lehet elolvadtak a dugók.

674 jocking . 2009-12-08 20:35:07  Előzmény:tóth furdzsenxia: 69285

Ha így lineklnéd be, talán nem tartana fél órán át, amíg eléri valaki a videót:
[url]http://www.myvideo.de/watch/6974531/Wabant_Turbo_Pruefstand[/url]

Köszi:)
[i](Módosította Tibke 2009.12.08. 22:45-kor)[/i]

673 tóth furdzsenxia 2009-12-08 19:39:58  Előzmény:Irinyi Norbert: 69288

az els? fékbetéteket egy bajonetes rugós teknika szorítja a fékalaplaphoz a fékbetétet és így ne fordul ki.

672 Irinyi Norbert 2009-12-08 19:37:46  Előzmény:Varga Tibor: 69287

ugyanazt a fékpofarögzítést megejteni mint elöl??? Ebbe tudnál segíteni hogy-hogy is m?ködik ???
Az els?ket még nem túrtam szét és így hirtelen nem vagyok képbe hogy hogy van.

671 Varga Tibor 2009-12-08 19:14:11  Előzmény:Irinyi Norbert: 69283

Tetsz?leges melyik oldalra rakod a hosszút, gyárilag jobb oldalt van a rövid ha jól rémlik. Összeszerelésnél tekerd jól ki a kézifék utánállítót, nehogy beszívj vele hogy nem megy emiatt vissza a dob.ha már szétborítottad, érdemes lehet ugyanazt a fékpofarögzítést megejteni mint elöl.

670 tóth furdzsenxia 2009-12-08 18:52:40  Előzmény:Irinyi Norbert: 69283

els?re rugókat beakasztod, kézifék kötél utána mehet helyére figyelj az önbeálló nehogy betámasszon.

669 tóth furdzsenxia 2009-12-08 18:51:02

érzékeny lelk?ek csak szül?i felügyelettel ezt nézzék meg my video.de-wabant turbo prüfstand

668 tóth furdzsenxia 2009-12-08 18:43:51  Előzmény:Irinyi Norbert: 69283

a rugókra figyelj hogy jól álljonak. akézifék kötelet úgy teszed ahogy szeretnéd de a gyárit nem érdemes cserélni csak ha xar mert az utángyártott hulladék a kézifékkötelet rendesen zsírozd le nehogy lefaggyon télen csak a dobba ne kerüljön mert akkor megint bajban vagy.

667 Irinyi Norbert 2009-12-08 17:19:01

Sziasztok!A múltkori fék problémáimból kiindulva úgy döntöttem hogy kicserélek mindent a hátsó féknél.És most az lenne a kérdésem hogy a kézifékkötél cserénél meik oldalra megy a hoszabb és meik oldalra a rövidebb jah meg hogy zsírozni mennyire kell mert gondolom valamennyi kell neki? és a fék össze szerelésnek van -e valami hivatalos sorrendje???

666 Nagy Donát 2009-12-07 19:38:45

Sajnos a Mustangok nagyon ritkán voltak megbízhatóak. A Simson eredetileg elny?hetetelen (csak a magyar kisiparos utángyártott alkatrészek mehetnek tönkre), a Rigánál az számított, hogy melyik m?szak rakja össze (volt ami sose ment, másoknak meg sose volt bajuk), de a Mustangok sajna általában nem voltak jók.

665 Csády Szabolcs 2009-12-07 19:04:09  Előzmény:Lizák Péter: 69280

Azt mondják annak nagyon megbízható blokkja van, de a Mustangéba belepiszkáltak "fejlesztés" jelszó alatt, s er?teljesen vesztett ebb?l a tulajdonságából...bár nekem egy szavam se lehet. Nincs véletlenül valakinek brisk h?értéktáblázata? Sehol se találok...

664 Lizák Péter 2009-12-07 17:40:54  Előzmény:Csády Szabolcs: 69277

Nekem Jawa 05 van, az ugyanaz motorikusan mint a Mustang :-)

663 Csády Szabolcs 2009-12-07 11:32:30  Előzmény:Ivacs István: 69278

Köszi!

662 Ivacs István 2009-12-07 11:01:02  Előzmény:Csády Szabolcs: 69277

225-ös!!

661 Csády Szabolcs 2009-12-07 10:25:16

Üdv!

Meg tudná valaki mondani, hogy a Mustangomba ( természetesen Jawa nem holmi nyavalyás Ford :P ) való PAL 14-8 -as gyújtógyertya milyen h?érték?, esetleg milyen Brisk vagy NGK gyertya egyezik meg vele?
Kösz szépen!

660 Madocsai Gergely 2009-12-06 07:18:15  Előzmény:Irinyi Norbert: 69272

Sztem hozd el ?ket, amíg más meg nem teszi! Nagyon fontos, h jó betétet csináltass hozzá, mert a kisipari az nemfog, nem illeszkedik, nyiszog és reped, és még pénzbe is kerül.
Érdemes felhajtani egy helyet, ahol a dobodhoz illesztwe(!) ragasztják a betétet, olyan fajtából, amilyet kérsz (sima, sport,...).

Mégegy fontos, ha esetleg munkahengert cserélsz, a magyart sztem kerüld, ha nincs más, akkor még felszerelés el?tt szétszedni+átnézni: nagyon alaposan kipucolni bel?le a rozsdát, fémport, a félrehajtott, szakadt karmantyúkról nem is beszélwe... (persze ezek után még folyathat, uh ésszel.)
[i](Módosította madogery 2009.12.06. 08:19-kor)[/i]

659 Mazák Viktor 2009-12-05 21:42:21

Nekünk ilyenünk is van, nem is tudtam róla..... Ez valami belépési feltétel nálunk? :evil: :D Ha valaki tudja mir?l van szó világosítson fel legyen szíves.

http://racing-bazar.hu/alkatresz/spoiler-szarny/trabi_hatso_szarny

658 Kacsándi Szabolcs 2009-12-05 20:51:31  Előzmény:Irinyi Norbert: 69272

Azt nem kell szabályozni,csak megvenni az új betétet hozzá.Viszont miel?tt összeépíted nézd meg hogy a betétek rendesen felfekszenek a dobban.Krétás megoldás jó erre.Ha jobb min?séget veszel akkor szerintem nem lesz gond.

657   2009-12-05 18:29:21  Előzmény:Irinyi Norbert: 69272

Én azt gondolnám, hogy ha a boltból megveszem az alkatrészt, akkor azt nem kell bántani, csak felszerelni, gondolom én.

656 Irinyi Norbert 2009-12-05 17:52:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 69270

Okés akkor szemügyre veszem ezeket is.Ma már beszereztem az alkatrészek egy részét és úgy döntöttem felújítom az egészet, csak még a dobon estem gondolkodóba mert az egyik autósboltból tudnék zsír új dobokat 3600 Ft/db áron csak nem tudom ezeket kell e szabályoztatni felszerelés el?tt,vagy mehet egyenesen felfelé.

655 Madocsai Gergely 2009-12-05 08:14:15  Előzmény:Tóth Péter: 69267

ja, és mivel én is az 5L=telitank elwet wallom, még egy trükk: a tanksapi lyukát állatira fújasd ki, különben nem tud szuszogni, és nem folyik le a benya!;)

654 Madocsai Gergely 2009-12-05 08:09:19  Előzmény:Irinyi Norbert: 69261

Hát, sztem meg nem ugorhatna ki , különben egy satuféknél is kiugrana:
- nézd meg, h a mind a 3 rugó a popfába HÁTULRÓL legyen beakasztwa!!! (cimbimnél egy idióta szerel? így rakta össze, és nem értettem ,miért szorul, mikor már minden új wolt benne, csak mikor szétszedtem)

- másik, ha 202mm-re már felesztergáták/elkoptatták a dobot, akkor pont a kiugás elkerülése wégett nem 4, ham 5mm-es ferodo-t ragasztanak a betétre és ezt nem 1, hanem min 2mm-re szabad csak lekoptatni! Ha ez(ek) nem teljesül(nek), ekkor ugorhat szét a fék, sztem...


[i](Módosította madogery 2009.12.05. 09:14-kor)[/i]

653 Madocsai Gergely 2009-12-05 07:59:26  Előzmény:Tóth Péter: 69252

Mol Sprint 2T, NEM AROL!(én a régibe ezt a Pristát használtam igen sokat, semmi különöset nem tapasztaltam. Sztem ez egy bolgár/szerb olaj lehet, mert ott halmokban áll a kutakon;))

Nézd, ha gyári, jó állapotzú a mocid, akkor inkább min?ségit tolj neki, ha teheted, ha meg már nem a lejobb állapotú, akkor meg mindegy.

652  Spityu 2009-12-04 20:16:00  Előzmény:Tóth Péter: 69267

Simán lehet, de majd kiderül -> próbáld ki.

651 Tóth Péter 2009-12-04 20:02:22  Előzmény: Spityu: 69265

Mi lesz akkor?
Nem lesz annyi koksz és akkor nem fog csörögni?

Lehet, hogy pont az 1:33-as a hunyó?

650 Kacsándi Szabolcs 2009-12-04 20:00:45  Előzmény:Irinyi Norbert: 69263

Fékdob mérete 200mm.Hiába vastag a betét, ha a dob már túl van szabályozva a megengedett méreten.

649  Spityu 2009-12-04 19:57:28  Előzmény:Tóth Péter: 69264

Te jó ég.... ha kezd kiürülni a tank, csinálj 40-eset és nézd a változást... szerintem lesz. :P

648 Tóth Péter 2009-12-04 19:56:40

És még ráadásul 1:33-as keveréket csinálok és így is csörög a Pristával.

647 Irinyi Norbert 2009-12-04 19:39:13  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69262

A fékpofák azok jók még azok nem régiek jó vastagak, de a dobra lenne valami adat hogy mekkorának kell lennie vagy csak szemrevételezéssel döntsem el?

646 Kacsándi Szabolcs 2009-12-04 18:49:32  Előzmény:Irinyi Norbert: 69261

A kiugrás azért fordult el? mert felakadt és melléugrott ahogy akadozott tolatásnál.Alapesetben ilyen nem lehetne,mert a rugónak eléggé össze kellene húzza.Nem feltétlen csak az okozhatja.Érdemes megnézni a fékdob méretét is.Meg a pofák kopottságát.Ha mindkett? elhasználódott nagyon ráállít az utánállító,meg a huzal is szétnyomja és ilyenkor már eléggé a szélén van.Munkahenger is kinyomódik a végébe és a fékpofa nem biztosan ül a helyére.

645 Irinyi Norbert 2009-12-04 18:12:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69250

NA levettem ma a fékdobot és a munkahengerb?l volt kiugorva a fékpofa.
Ez el?fordulhat attól hogy a kézifékre nagyon rá van állítva?
És megoldás lehet az hogy ha kicserélem a kézifékbovdent????
Már megfordult ez a fejembe mert a kézifék eléggé gyenge volt szinte nulla.

644 (Törölt felhasználó) 2009-12-04 15:26:46  Előzmény:Tóth Péter: 69252

Én azt mondom hogy megéri azt a lovét a husquarna.

643 Csády Szabolcs 2009-12-04 15:18:37  Előzmény:Pátkai Antal: 69257

Az se utolsó szempont, hogy az anyósülést simán meg lehet fordítani...:P

642 Őry Gábor 2009-12-04 14:24:18  Előzmény:Tóth Péter: 69256

Azért mérjél, mert lehet, hogy még így is szökik valahol a töltés.

641 Pátkai Antal 2009-12-04 14:13:28  Előzmény:Csády Szabolcs: 69244

Azért köszi majd akkor szerzek régifajta üléseket. Csak azért szeretnék ilyen kicsúsztathatót mert amikor takarítom a kocsit egy szer?bb hogy csak kicsúsztatom az ülést és máris könnyebbem hozzá lehet mindenhez férni.

640 Tóth Péter 2009-12-04 12:23:05  Előzmény: Spityu: 69255

Nem, de érezhet?en jobb lett. Van benne er? és nem zabál.

639  Spityu 2009-12-04 12:12:58  Előzmény:Tóth Péter: 69254

Lehet, hogy kevés benyát kap. Vagy jól sikerült a bejáratás és a már szintbejárós dugókkal a normálnál nagyobb lett a végnyomás. A helyrerakás után is mértél kompressziót?

638 Tóth Péter 2009-12-04 11:56:51  Előzmény: Spityu: 69253

Nem, már el?tte is csörgött, igaz nem vészesen.
El?gyuszi 3 mm alatt van, kb 2,6 mm.
[i](Módosította tothpeter 2009.12.04. 13:05-kor)[/i]

637  Spityu 2009-12-04 11:17:30  Előzmény:Tóth Péter: 69252

Mekkora is az el?gyuszid? Nem azóta jött el? a csörgés, hogy a hengertaltömítéseket kicserélted a megfelel? méret?re és így normális lett a s?rítési végnyomásod?

636 Tóth Péter 2009-12-04 10:56:30

Érdekes dologra lettem figyelmes.
Eddig Prista 2T-t használtam mostanába eléggé elkezdett csörögni a trabi.
A héten nem volt olajam és nem tudtam Pristát venni, ezért Husqvarna 2T-t vettem.Ezzel teljesen megszünt a csörgés. Most nagy dillemmába vagyok, mert a Husqarna olaj elég drága, így nem tudom milyen olajat vegyek, ami jó is és nem is 2500Ft/l áron van.
Valakinek ötlete?

635 Támba Csaba 2009-12-04 09:38:34  Előzmény:Irinyi Norbert: 69249

Valószín?leg kiakadt, vagy elszakadt a fékpofákat összefogó rugó, vagy a távtartó lemez akadt ki, vagy a pofarögzít?csap szabadult el a szemb?l jobb kézre es? (a kocsi hátulja felé es?) fékpofánál.
Így a fékpofa "felfut" a dobon és megszorul.

634 Kacsándi Szabolcs 2009-12-04 09:31:35  Előzmény:Irinyi Norbert: 69249

Lazák a fékbetétek,lehet túlságosan szét van már állítva a kézifékkel.Hajlamos rá hogy mozogjon.Lehet az utánállító is rossz.Vedd le a fékdobot és próbáld helyreigazítani a betéteket hogy a rugó feszesen tartsa össze.Másik megoldás lehet még hogy a fékbetét végeit letöröd egy reszel?vel.HOgy ne egyenes vége legyen hanem letörés.De az nem biztos hogy már segít rajta.

633 Irinyi Norbert 2009-12-03 21:41:05

Sziasztok! olyan problémám állt el? 2T trabinál hogy ha hátrafelé mennék vele rükvercbe akkor a bal hátsó kerék megszorul el?re megy hibátlanul de mikor tolatnék befelé a garázsba akkor leblokkol nem tudom hogy mi lehet a probléma.
Ha valakinek lenne ötlete szívesen fogadom.

632 Anda Árpád 2009-12-03 21:04:04  Előzmény:Sipos Tamás: 69228

Nekem se mutatta a "szokásos" tüneteket, de mégis jó lett, szal sztem egy próbát megér ;)

631 Szarvas László 2009-12-03 19:36:45  Előzmény:Csády Szabolcs: 69246

Javaslom, hogy szerezz be régi tipusú sint amit a kaszni aljához kell hegeszteni./Azért ezt,abba már ki vannak furkálva az ülés rögzítéséhez szükséges furatok/Méretük egyébként azonos.Következö lépésben az újtipusú ülésröl le kell vágni az odahegesztett csúszólapot, és megfordítva visszahegeszteni.Ezzel kész is az átalakítás,csak a régi tipusú ülésrögzítöt kell a helyére varázsolni.
[i](Módosította Jimmy 2009.12.03. 20:37-kor)[/i]

630 Csády Szabolcs 2009-12-03 18:51:30  Előzmény:Reining Ádám: 69245

Ebben lehet valami...Nincs ötleted hogy lehetne összehozni, hogy az újabb fajtából a régit csináljunk?

629 Reining Ádám 2009-12-03 17:55:27  Előzmény:Csády Szabolcs: 69244

Ha az újabb fajta sínb?l kicsúsztatod az ülést szanaszét gurulnak a kis tömör hengerek meg a kis hajlított lemezkék! Mivel a régi fajta ülés csúszik a sínbe az újabb fajta meg gurul görg?kön!

628 Csády Szabolcs 2009-12-03 15:13:09  Előzmény:Pátkai Antal: 69242

De ha azt szeretnéd, hogy az újabb fajta is kihúzható legyen a sínb?l, akkor az is megoldható szerintem, mivel a cs?idom helye megvan, csak talán a furat hiányzik. Nyáron csinálok majd egy ilyen átalakítást, mivel van egy régi fajta üléshez való ülésdöntöm, amit be szeretnék szerelni. Akkor majd beszámolok a tapasztalatokról.