Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

425 Szabó Gergõ 2009-11-15 20:23:17

Sziasztok!

Egyik ismer?söm most rakatta be a KMGY-s m?szert a 4T trabijába, ám a benzin-szintjelz? állandóan ugrál, "táncol". Nincs valakinek esetleg ötlete, hogy ezt hogyan lehetne orvosolni?

El?re is köszi

424 Schmittinger László 2009-11-15 15:59:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69039

Köszi, kijött :p , éppenhogy csak de meg tudtam fogni a végét de kibírta a lazítást, nem tört jobban le

423 Kacsándi Szabolcs 2009-11-15 14:40:46  Előzmény:Schmittinger László: 69037

Az elég problémás.Létezik töröttcsavar kihajtó,de a jó min?ség? elég drága.Gagyit ne tegyél bele mert ugyanúgy beletörik és azt már tuti nem fúrod ki.Az egész lényege,hogy a szerszám olyasmi mint egy menetfúró.Kúpos és balmenetes.A csavarnak és kihajtónak megfelel?en kell fúrni egy furatot a csavarba és a kihajtót beletekerni.Mivel balmenetes,befelé hajtva beleszorul és kitekeri a törött csavart.De inkább bízd szakemberre.Ha kilóg a csavar és megfogható akkor fogóval.Ha nem lehet fogóval kell hegeszteni rá egy anyát és azzal kihajtható.Persze gondosan mindent letakarni körbe hogy az olajba ne kerüljön semmi.

422 Madocsai Gergely 2009-11-15 13:34:18  Előzmény:Schmittinger László: 69037

Itt egy kép, nem tom segít-e wmit...

[url=http://kepfeltoltes.hu/091115/DSCF0856_www.kepfeltoltes.hu_.jpg]kép[/url]

421 Schmittinger László 2009-11-15 10:14:24

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Sziasztok!

Valaki segítsen! A hengerfejben a vezérm?tengely csapágycsészéit lefogó csavarok t?csavarok? Magyarul ki lehet valahogy piszkálni az öntvényb?l? sajnos beletörtem egyet :S

Köszi

420 Varga Tibor 2009-11-15 10:13:30  Előzmény:Horváth Ferenc: 69035

[url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=433944e93a530]Cikkek![/url]

419 Horváth Ferenc 2009-11-15 00:34:23  Előzmény:Katona Zoltán: 69034

Kis faragás alatt azt értettem,hogy nem kell a fél autót átszabni a motor beépítéshez.:)
Na meg az sem hátrány ha avatatlan szem nem szúrja ki egyb?l,hogy ez nem a gyári "szíve" a waresznak:)
Ha tudsz eladó mocit akkor várom üzit privátban;)

418 Katona Zoltán 2009-11-14 18:58:46  Előzmény:Horváth Ferenc: 69028

relatív, mi a kis faragás neked?

mondjuk 2 bakot csinálni az, akkor AEX(1.4) ABU(1.6, ilyet letet tudok még eladót 5ös váltójával is!) AEE(golfé nem jó, csak a seat)

417 Ivacs István 2009-11-14 18:53:31  Előzmény:Csády Szabolcs: 69030

Elérheti a szelepet! Ha szerencséd van akkor csak a szelepeket görbíti el ha nincs akkor dugó- vagy vezérm?tengelysérülés is lehet! Warburgos haveróm kapott bel?le izelít?t, ? megúszta egy pár szelep cserével!

416 Katona Zoltán 2009-11-14 18:53:13  Előzmény:Csády Szabolcs: 69030

összeér....

415 Bíró Norbert 2009-11-14 18:07:39  Előzmény:Horváth Ferenc: 69028

Tibkét kérdezzétek ebben ? a szaki.

414 Csády Szabolcs 2009-11-14 14:22:09

Üdv!

Nem tudja valaki, hogy az 1,1-es motornál, ha elszakad a vezérm?szíj, akkor szétveri a szelepeket, vagy nem éri el azokat a dugattyú? Csak kíváncsiságból...

413 jocking . 2009-11-14 14:12:23

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Alighanem az 1.4-es és az 1.6-os régebbi típusú el?red?l? mocik komolyabb faragás nélkül belemennek, de biztos lesz olyan is, aki motorszámra pontosan megmondja.;)

412 Horváth Ferenc 2009-11-14 14:12:08

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

Üdv
Miféle mocit lehet 4T wareszba a legkevesebb faragással betenni?
Gondolom valami VW:)
De nekem konkrét moci kellene könnyebb lenne úgy keresni:D

411 Bokodi Áron 2009-11-14 00:06:08

Egy hete elkészült a barkasz állóf?tés wartburgba való beszerelése. az eredmény elég meggy?z?:) 3,5Kw f?t?teljesítménnyel hamar meleg van. ha valakit érdekel a hogyan, akkor fényképekkel tudok dicsekedni :)

410 Bokodi Áron 2009-11-14 00:01:57  Előzmény:Őry Gábor: 69019

az alapból egy hülye találmány, ne foglalkozz vele :):)

409 Vári László 2009-11-13 21:23:23

Sziasztok!
Valaki tudna mondani egy megközelít?leges úszószintet? Megköszönném :D

408 Irinyi Norbert 2009-11-13 20:51:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 69023

Köszi a gyors választ. :D

407 Kacsándi Szabolcs 2009-11-13 20:41:29  Előzmény:Irinyi Norbert: 69022

9,5*687 és a bordás jobb.

406 Irinyi Norbert 2009-11-13 18:53:07

Sziasztok! Tudna valaki segíteni abban hogy a 4T trabira milyen hosszú ékszíj való??ÉS hogy a sima vagy a Bordás ami jobb???

405 Tóth Péter 2009-11-13 10:21:23  Előzmény:Őry Gábor: 69019

Nekem meg az es? miatt mutat többet, lehet beázik valahol.

404 Léber Balázs 2009-11-13 10:06:19  Előzmény:Lizák Péter: 69018

Rádiótechnika számok: 78/7, 81/9, 86/3, 86/4, 86/5, évkönyv 85, 87, 92
neten könnyen elérhet?ek.
Az ic típusát rosszul írtam nem a244, hanem a277d.
Fordulatmér?nek itt egy rajz:
http://kepfeltoltes.hu/view/091113/fordulatszammero_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az ic 2-es lábát összekötve a m?szerben egy másik ic 2-es lábával még a ledek fényereje is szabályozott lesz.
Én tulképpen az átfolyásmér?s m?szeregységb?l kivettem csak magát a ledsort panelostul, aztán megépítettem egy új panelra. Korábban téma volt már, de a 4T-knél van egy kis bónusz a kombim?szerben. Az olajnyomásjelz?höz tartozik egy része, csak úgy simán én nem cserélném ki az átfolyásmér?sre.
Én ezért is kezdtem úgy, hogy kerítettem egy 4T-hez való kombim?szert, abban csináltam helyet az egésznek.
Az hogy az enyém nem m?ködik nem azt jelenti hogy rossz lenne a rajz, csak én jöttem ki a gyakorlatból, valamit benézhettem.
Egyébként maga a rajz egyezik a korábban trabihoz készen kapható fordszámmér?ével.
Az a pici kerek m?szer ami 80as évek végi trabiknak gyári széria.
Tudom hogy az átfolyásmér? volt, de a lényeg ugyanaz benne.
Egyébként én egy német oldalról szereztem az infókat.
Már írtam ezt is többször, de nem sokakat mozgatott meg, legalábbis visszhangja nem volt.
www.wartburgpeter.de itt elég jól kivesézi többek között a m?szeregységeket is a kezdetekt?l, érdemes megnézni.

403 Őry Gábor 2009-11-12 18:53:02

Már régúta kérdezni akartam, de mindig elfelejtettem: az átfolyásmér? rázkódás hatására többet mutat. Ilyenkor több benya is zötyköl?dik az úszóházba, vagy csak a m?szer zavarodik meg?

402 Lizák Péter 2009-11-12 17:31:54  Előzmény:Léber Balázs: 69016

Aha. Tehát elvileg ha simán ráteszem a megfelel? jeladóra akkor elvileg mutatja, amit "kell"? Vagy amit akar? És ahhoz megcsinálom a skálát?
A rádiótechnika melyik számában volt ez benne, azt meg tudod mondani?
Te a fordulatszámméréshez mit alakítottál át rajta?
MSN-en tudunk értekezni err?l a témáról?


Valaki az meg tudja nekem mondani, hogy a vízh?mérséklet konkrétan hány foktól hány fokig mér?

401 Vári László 2009-11-12 17:04:04  Előzmény:zzzzzzzzz bbb: 69013

Hello!
Tényleg jó volna megtudni, hogy mi folyik ki, mert ha benya, akkor az van amit már a kollega felvázolt, de ha olaj, akkor az is lehet, hogy a pumpa alján lév? kis lyukon folyik az olaj, aminek az az oka, hogy túl sok olaj van a motorban. ez az egyszer?bbik eset. ha nem ez, akkor tényleg tömítés lesz a gond.

400 Léber Balázs 2009-11-12 15:44:44  Előzmény:Lizák Péter: 69015

Szia!

Arra használod amire neked tetszik, a zenére is villoghat :-)
Komolyabbra fordítva a szót a Rádiótechnika c. újság is foglalkozott vele már több ízben. Netes fórumokon is több helyen el?fordul. Konkrétan a kijelz? lelke egy uaa180 típ. ic. Az ne zavarjon, hogy a244 van ráírva, a kett? ugyanaz. Ha uaa180-at beírod a gugliba, egy rahedli rajz, leírás fog el?ugrani magyarul is. Ezekb?l már lehet ötletet meríteni, építkezni.
Én pl fordszámmér?t építettem bel?le, csak a meghajtó rész még kínlódik, így nem tudtam beüzemelni. Most parkolópályán van a projekt.
Sok sikert a szakdogához, én is most gy?röm.

Üdv

399 Lizák Péter 2009-11-12 15:31:20

Hi!
A LEDes visszajelz? m?szerekhez van valakinek kapcsolási rajza véletlen?
Vagy szerintetek a 12 LEDes átfolyásmér?t lehetne használni Trabai 1.1-ben h?t?víz h?mérséklet, illetve üzemanyagszint visszajelzéshez?
Szakdogához kellene :-)

398 jocking . 2009-11-12 15:30:31

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

El?ször is rá kellene jönni, hogy a benzin vagy az olaj szivárog ott. Rosszabik esetben a benzin, ez azt jelentené, hogy átszakadt az AC membránja és nyomja bele a benzint a motorolajba. Tehát ha szag alapján nem megy az ellen?rzés, akkor nézd meg, hogy n?tt e az elmúlt id?ben az olajszint a motorban.
Jobbik esetben tényleg az olaj igyekszik kifelé, ekkor csak a pumpa alatti tömítést kell kicserélni. A 2 imbuszcsavarral leveszed a pumpát és meg is van oldva. Ha pedig nem kapsz tömítést, akkor lehet kapni autósboltokban direkt ilyen nyers lapot, amib?l ki lehet vágni házilag.

397 zzzzzzzzz bbb 2009-11-12 15:30:08

[i](Wartburg topicból áthelyezve, iderakta wartburg353w)[/i]

1,3-as Wartburgom AC pumpája tövében jön az olaj,vagy benzin,nem tudom.Elég egy tömítéscsere,vagy hogy megy ez?Mekkora meló megcsinálni?Köszi!

396 Lizák Péter 2009-11-12 09:12:10

Hali!

Trabant 1.1 f?t?radiátorjához a csap és a radiátortest közé létezik valami tömítés féle, nem tudja valaki?
Ugyanis ott ereszt, és a másik amit hoztam hozzá, az is :-)
Vagy mi kéne kezdeni velük?
5let?

395 Csády Szabolcs 2009-11-11 20:33:30  Előzmény:Szabó Gábor: 69010

A h?érték az 1.1-es és a 1.3as motoroknál különbözik, vagy ha én UIS-t szerelek az 1,1-emre, akkor ugyenezt a h?érték? gyertyát bátran alkalmazhatom?

394 Szabó Gábor 2009-11-11 20:27:17  Előzmény:Csády Szabolcs: 69009

Bosch WR6DTC.

393 Csády Szabolcs 2009-11-11 20:22:41  Előzmény:Szabó Gábor: 69008

Köszönöm! Mekkora h?érték?re, ha szabad tudni?

392 Szabó Gábor 2009-11-11 20:11:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 68969

Tudja a hozzá f?zött reményeket, ugyan azokat tapasztalom, amit a ladások írnak. Szóval a gyári karbinak hasznos kiegészít?je. Gyertyákat nagyobb h?érték?re cseréltem, kisebb el?gyújtást állítottam, mert a gyertyák olyan tiszták voltak, mint amikor a dobozból kiveszem. Kipufogó végét letakarítottam tükörre, el?tte fekete lerakódás volt, most világosbarna és minimális.

391 szilágyi József 2009-11-10 17:19:43

hali! hosszú váltót szeretnék csinálni. ha a régi váltóból (78 el?tti) akkor ennek a difijét elég áttenném az új fajtába??ha igen akkor ez fordítva is így van??

390 Csády Szabolcs 2009-11-09 17:55:43

Üdv!

A 4T Trabim alatt elöl vágott wartburg rugók, hátul vágva az eredeti rugók feszítenek, s nem igazán jön be ez a durván kemény "rugózás". Azt hallottam ismer?sömt?l, hogy neki Honda ültet? rugó van elöl ( hátra sajnos nem megy be, bár ott nem tom milyen van ) és azzal pont jó a keménység. Tud valaki valamit err?l? Van valaikenek ilyen a kocsija alatt vagy más ültet?rugó?

Ui: A vesém el?re is köszöni a segítséget! :)

389 Pátkai Antal 2009-11-09 17:39:43  Előzmény:Bíró János: 68981

Szerintem nem árt neki ha be van ültetés után is állítva.

388 Marton Tamás 2009-11-09 14:13:27

Jó napot mindenkinek!

Nagy problémám van (4T). Egy pár hete észrevettem, hogy fogy a fékolaj a tartályból. Elég hamar kiderült, hogy a bal els? futóm? fel?l van szivárgás. Ma levettem a kereket, és imádkoztam, hogy csak a cs? legyen repedt, vagy találjak egy kitekeredett légtelenít?t, vagy fékcsövet, de sajnos nem. A munkahenger engedi szépen az olajat. Felújítókészlettel nyáron lett megcsinálva, egy jó ideig nem is volt semmi probléma, de most már eszeveszettül folyik.
Néztem neten, de csak simán munkahengert nem találtam. Bontóból kb 6000-ért tudnék komplett nyerget hozni, de ha esetleg valakinek van otthon elfekv?ben egy, amit?l szívesen megválna, kicsit ócsóbban, azt megköszönném :)

387  Spityu 2009-11-08 22:47:16

Tolós váltót valaki? :)

[url]http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=f009c22d71fc46aa5ab4af2617e80761&s=57[/url]

386 Lizák Péter 2009-11-08 22:04:09

A f?t?radiátor belsejét mivel lehet, érdemes kitakarítani?
Mert itt ott vízköves amit hoztak...

385 tóth furdzsenxia 2009-11-08 15:38:29  Előzmény:Lizák Péter: 69000

szerintem ahhoz is be lehet szögelni mert hosszra jónak kell lennie a rugótányért meg oda hegeszted ahová akarod.

384 Lizák Péter 2009-11-08 14:52:03  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68996

Akkor hátra a spirálos futóm?höz jó akkor? Mert 4Tbe szereném megoldani

383  Spityu 2009-11-08 13:41:05

Hávvéj tu hel :D
[img]http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/wartburg_429.jpg[/img]

382   2009-11-07 23:57:20  Előzmény:Vári László: 68995

na hogy a szúnyogok hogy kerültek a karbiba, nem tudom.

381 Őry Gábor 2009-11-07 16:34:38  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Ne dobd ki egyel?re. Szerintem nem nagyon van ugyanilyen rugóstag a piacon. Nézd meg milyen olaj van benne. Ha hígfolyós, akkor érdemes megpróbálni 4T motorolajat. Nem nehéz a szétszedés, bár a zárógy?r? kicsavarásához kell valami célszerszám (esetleg egy belepasszoló flexkulcs). A szárra vigyázz, meg ne sértsd, nehogy úgy járj, mint én. Elb....sztam. Teljesen benyomott szárral dolgozz. Úgy rémlik, lehet állítani is rajta, a dugattyúszár alján lév? csavarral a kirugózás keménységét lehet növelni. Cáfoljatok meg, ha nem így van, nekem a Skoda lökösnél bejött.

380 tóth furdzsenxia 2009-11-07 16:20:08

a skoda lengéscsillapító tökéletes választás aki picit rendesebb futóm?vet szeretne-egy forna lengéscsillapító van a 105,120 skodában.kb 1.5 cm rövidebb a trabi lengéscsillapítónál.és sokkal tartósabb is mivel jóval nagyobb súlyra van tervezve mint a trabant. a felujítás szempontjából is egyszer?bb mert a trabant szimeringes és a tengelykopást vagy megoldod szimering cserével vagy nem a skoda gátló o gy?r?s és abból 5 tized miliméterenként lehet vastagabbat venni.:D

379 Vári László 2009-11-07 16:11:10  Előzmény: : 68994

Ez a furcsaság nálam is jelentkezett, hiába raktam ugyan úgy össze a karbit, patika tisztasággal, az alapjárat mindig másfajta hibákat produkált. Mondjuk nálam valahol folyamatosan szivárog a karbiból a benya, a gumitalp állandóan csupa benzin. Továbbá sztem elég rendesen szívja a falsot valahol =( A falsleveg? Nálad is lehet befolyásoló tényez?, mármint az alapjárat terén. A motorféknél pedig lecsípett vég? alapjárati szelepre tudok gondolni...
Mondjuk nekem még további furcsaság az, hogy hogy kerülnek szúnyogok a benzinbe :D

378   2009-11-07 15:20:04

Eldugult a f?fúvóka a 4T trabimban :( Szétkaptam a karbit, és mit?l dugult el? egy szúnyog volt a f?fúvókában. További 3 volt az úszóházban. Csak azt nem értem, hogy az alapjárat miért romlik el, ha szétszedem a karbit, és ugyanúgy összerakom ? :(
meg amit észrevettem, hogy motorfék szinte nincs. menet közben ha lelépek a gázról, nem érz?dik, hogy a motor megfogja a kocsit. Ha id?m lesz, megcsinálom. Gondoltam megosztom veletek ezt a furcsaságot :D

377 Varga Tibor 2009-11-07 15:15:24  Előzmény:Őry Gábor: 68987

ja hogy spirálos:) akkor sehogy, fel kell újíttatni a régit. Kicsit elnéztem:)

376  Spityu 2009-11-07 13:25:26  Előzmény:Mazák Viktor: 68991

Meger?sítem, utcára kiváló. Versenykörülmények között mondjuk felpuhul, oda Bilstein.
[i](Módosította Spityu 2009.11.07. 14:47-kor)[/i]