Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

364 Lizák Péter 2009-11-06 16:29:02

Trabant 1.1 f?tésradiátort ki lehet szerelni úgy a f?t?házból, hogy azt ne kelljen kiszedni az autóból? Csak a radiátort.

A másik kérdésem.Szerintetek a slusszkulcsra való kis fekete gumi fogó izét hol lehet szerezni normálisat?

363 Lizák Péter 2009-11-06 15:51:22  Előzmény:Nagy Donát: 68978

Wartburg asszem els?? Vagy Skoda vmelyiké talán...

362 Nagy Donát 2009-11-06 15:47:56

Szerintetek milyen teleszkópot tegyek be a kocsiba, hátra? 2T Limó, spirálrugós, egy pogácsával és ültetve. A jobb hátsó teló már kuka, ezért kéne kicserélni a hátsót párban. Valami jó keméynet szeretnék, ami feszes, és nem kell átalakítani semmit sem hozzá. Mit ajánlotok?

361 Lizák Péter 2009-11-06 15:37:04  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Egyébként hogy áll az a narancsszín? gépezet?

360 Őry Gábor 2009-11-06 13:24:46  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Nyugi, az utak a hibásak, nem te. Én is felkeményítettem a gátlóimat, nem tuningcéllal, hanem mert nagyon dobált a kocsi. Most már nem dobál, és stabil, de most még egy papír kétszázast is megérezni az autóban.

359 Bíró Norbert 2009-11-05 23:09:52  Előzmény:Kálmán Imre: 68974

Valamit valamiért....

358 Kálmán Imre 2009-11-05 23:08:32

Hall i

Segítséget szeretnék kérni nem találok sehol komplett leírást 1.1 futóm? átalakításhoz.
A rugókat megvájtam a csillapítóitokat le röviditetem ,de borzasztóan kemény lett élvezhetetlen vele a közlekedés az elhasznált magyar utakon.



üdv kalmim

357 Csády Szabolcs 2009-11-05 06:38:49  Előzmény:Varga Tibor: 68972

Egy próbát megér. Kösz!

356 Varga Tibor 2009-11-04 22:06:19  Előzmény:Csády Szabolcs: 68965

Cserélj bilincset, és lehet simán megoldoódik a dolog.

355 Varga Tibor 2009-11-04 22:05:04  Előzmény:Poppé Tamás: 68962

Nem igazán. lassan lesz apróhírdetés, fórumokból törölve lesz.

354 Vári László 2009-11-04 21:31:03  Előzmény:Bencze Robi: 68967

Hello!
Így kés? este agyaltam a problémán, de nem találtam olyan összefüggést azt elektromos rendszer, és a h?t?-f?t? rendszer között, ami indokolhatná a problémát... Mindenesetre érdekes fantomjelenség...
A megolvadt kábelr?l meg annyit, hogy szerintem az a f?t?süné, ami a szívótorkot f?ti. Az szokott megolvadni a nagy terhelés miatt. Mindenesetre érdemes kijavítani, mégha csak szigetel?szallaggal is tekered körbe, mertha tényleg az a vezeték van megsérülve, könnyen zárlatot okozhat, ami egy nem biztosított vezetéknél elég súlyos kimenetel? lehet. De sose történjen ilyen:) Mondjuk ennek nemsok köze van szerintem az általad el?ször felvetett problémához, dehát oda kell figyelni :) Ha még valami az eszembejut, feltétlen írok. Meg mostmár bennem is felébredt a kíváncsiság, hogy a többiek szerint mi lehet a probléma...8-)

353 Csády Szabolcs 2009-11-04 21:26:04  Előzmény:Szabó Gábor: 68968

Üdv Bajusz!

Mi a tapasztalatod eddig az UIS-sel?

352 Szabó Gábor 2009-11-04 21:23:18  Előzmény:Vári László: 68966

Igen (ez az els? 3 kérdésre vonatkozik).
Ki tudod tekerni azt a réz fúvókaszer?séget, mert menetes. De nem árt megjegyezni, mennyire volt betekerve. Alatta golyó van, amit egy bimetál rugó mozgat. A kartergázból lerakódott cucc tömítette el.

A második téma nem egyedi eset, de a választ sosem tudjuk meg. Amit gyanítok, nem szelephang, hanem hidrot?ke.

351 Bencze Robi 2009-11-04 20:45:51

[i](Áthelyezve a **** topicból, iderakta prokee)[/i]

Sziasztok!

Segítségre lenne szükségem, egy kis problémám van a 4T Trabimmal.
Motorikusan minden rendben van vele, minden jól be van állítva. Az a helyzet, hogyha megyek vele és bekapcsolom a f?tést akkor kicsit megzavarodik, nem lesz alapjárat, már miután ugye a motor felmelegedett ég a zöld lámpa, de ekkor elalszik és a sárga világít, mintha nem lenne felmelegedve, és halványan pislákol a töltésjelz? lámpa. Emellett a f?tés jól m?ködik. És ha kikapcsolom a f?tést minden renbe jön. Szeretném ha segítenétek kitalálni, hogy mi gyíkja lehet. :)
Ja és (sajnos nem tudom, hogy az milyen kábel csak helyileg tudom elmodani, a karbi mögött vab kb ) egykábel csatlakozóval kicsit meg van olvadva. Tervbe volt eddig is, hogy ki lesz cserélve, de lehet, hogy emiatt szarakszik?
Szóval hát szívesen várok tanácsokat
Üdv. Robi

350 Vári László 2023-05-22 08:40:11

Jó estét Kedves Márkatársak!
Kérdezni szeretném, hogy az alább csatolt képen (remélem meg is jelenik :D) szerepl? szelep felel?s-e a hideg/meleg leveg? szívótorokba való bejutásának állításáért? Mert ha igen akkor szerintem nem éppen jól m?ködik nálam, mivel télen-nyáron a leöml? felé van nyitva a pillangószelep, járó motornál. Benzinnel már átmostam, jött is bel?le a trutyi, de még mindig nehézkesen megy át rajta a leveg?, és ugyan azt produkálja. Kérdezném, hogy javítható-e ez, vagy guberáljak valahonnan egy másikat? xD

Más téma: Miért van az, hogy egyik indításnál gyönyör?en jár a motor, másik indításnál pedig er?s szelephangot hallat...:S Nem tudtam még rájönni, hogy mi befolyásolja... Ha van valami ötletetek, összátok meg :D jah, és bocsi a hosszú hsz.-ért...

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091104/PIC_0034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[i]Ezt olvasd el: [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules/forum/help.php]Help[/url] - prokee -[/i]

349 Csády Szabolcs 2009-11-04 15:44:27  Előzmény:Poppé Tamás: 68964

Ok. Bár nem hinném, hogy letörött volna. Legalábbis nagyon remélem...Éppen hogy csak szivárog. Egyszer már volt h?t? cserélve benne. Állítólag most réz h?t? van benne, a korábbi meg m?anyag volt? De lehet én értettem félre valamit...

348 Poppé Tamás 2009-11-04 15:26:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 68963

Szia!
Szerintem ez a kóc dolg felejt?. Óvatosan vedd le a csövet és nézd meg
lehet hogy a csonk tört el./én igy jártam/Ha mégsem, szerencséd van és
csak a csövet kell cserélned vagy visszavágni ha engedi.

347 Csády Szabolcs 2009-11-04 14:54:31

Üdv!

A minap észrevettem, hogy a 4T Trabimnál a h?t? (ha szembe áll az ember az autóval) jobb fels? csövénél szivárog a h?t?vizem. Nem nagyon,csak kicsit. Megpróbáltam meghúzni a bilincset, de nem is nagyon lehetett már feszíteni rajta, s nem is segített. Ilyenkor mi a teend?? Az egész csövet cseréljem úgy ahogy van? Vagy lehet orvosolni a problémát ilyen "kóccal", mint amit a f?tésszerel?k, vízvezetéskszerel?k használnak?

El?re is kösz a segítséget!

346 Poppé Tamás 2009-11-04 09:50:10  Előzmény:Tóth Ákos: 68960

Köszönöm szépen a gyors választ.
Ez a gumitalpas história akkor is megoldás, ha ez az alapjárat sétálás
teljesen ritmusos? /nem kételkedés/ 1mp 900 1mp 1200 és ez folyamatos.
Szabad ebbe a fórumba írni, hogy (...)

345 Soós Árpád István 2009-11-03 18:01:59  Előzmény:Poppé Tamás: 68959

Nekem is volt egyszer ilyen,és igaza van Szmukinak,az volt baja.Legalábbis nekem.

344 Tóth Ákos 2009-11-03 17:57:43  Előzmény:Poppé Tamás: 68959

Fars leveg?t nézted?mármint a karbi alatt van egy gumitalp.

343 Poppé Tamás 2009-11-03 15:32:43

Sziasztok Kedves Barkács szakkörösök!
Kis segítséget szeretnék kérni t?letek, ha lehet. Van egy 1.3-as Wareszom akinek folyamatosan sétál az alapjárata. Ez már meghaladja a tudásom és gondoltam hátha valaki már találkozott ezzel a gonddal.
Válaszotokat el?re is köszönöm.

342 Bíró Norbert 2009-11-03 09:43:16  Előzmény:Sipos Tamás: 68956

Igaz!!!! De akkor ha jól értem a koronás anya is sasszeggel együtt ér valamit (a koronájába bef?zve. Akkor szerintem az önzáró anya lesz a megoldás. Köszi mindenkinek!!!!

(Igen 75-ös, az enyém már biztosítólemezes)

341 Őry Gábor 2009-11-02 17:23:48  Előzmény:Bíró Norbert: 68953

Vágsz a tengely végére egy menetet, és rátekersz egy koronásanyát, de lehet, hogy elég egy önzáró anya is. vagy egyszer?en, ha nem kell túl igényesnek lennie, átfúrod a tengelyt és esgy sasszeget teszel bele.

340 Sipos Tamás 2009-11-02 16:48:23  Előzmény:Bíró Norbert: 68951

[justify]Koronájával a zártszelvény felé? Nem fordítva?
Nézd meg egy régebbi Trabi els? kerekénél, ott is kifelé néz a korona. A tied 75-ös, ha jól emlékszem és az talán már biztosítólemezes, tehát fényképet kell nézned egy még régebbi gépr?l.
A görg? talán kaphatna egy perselyt, amin forog. Vagy ennyire nem kell túllihegni?[/justify]

339 Sipos Tamás 2009-11-02 16:35:37  Előzmény: Spityu: 68931

[justify]Köszönöm a tippet a bakokra. Ma délután voltam a Gyömr?i úton a boltban, és sikerült megvennem az utolsó négylábú darabot. Mondjuk kicsivel drágább volt; 6120 Ft/pár.[/justify]

338 Bíró Norbert 2009-11-02 13:55:40  Előzmény:Bíró Norbert: 68953

Na közben gugliztam is egy kicsit. Tehát akkor a tengely egyik végére (zártszelvény felöl kezdem) teszek egy koronás anyát, a koronájával a zártszelvény felé. Zártszelvény másik oldalán ugyanez-távtartó, megismétlem ugyanezt a görg? két oldala körül is?

337 Bíró Norbert 2009-11-02 13:32:47  Előzmény:Őry Gábor: 68952

Ki tudnád ezt kicsit b?vebben fejteni? ehhez a témához sajnos elég kuka vagyok

336 Őry Gábor 2009-11-02 13:29:40  Előzmény:Bíró Norbert: 68951

Kontraanya, koronásanya.

335 Bíró Norbert 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok!!! Nem Trabant, s?t nem is autó, de barkács, és szeretnék egy kis segítséget kérni.

Egy tervezési feladat közben jött elö a dolog, most összedobtam egy móricka rajzot, majd a végleges megoldást megcsinálom rendesen CAD-ben. Adott egy zártszelvény, ezen keresztül egy tengely, amin egy görgö van (ez egyébként egy egyszerü "low-cost" tolóajtó része lesz.

A kérdésem az, hogy kell megoldani ennek a tengelynek a rögzítését úgy, hogy a csavarok ne csavarodjanak le ha a görgö forog, viszont az egész cucc könnyen szétszerelhetö legyen? (mivel ez egy hordozható cucc lenne)


Ja és a henger és a zártszelvény közé kéne valami távtartót is rakni, valamint ott is úgy kéne rögzíteni a dolgot hogy se a zártszelvényben ne csúszkáljon a dolog, se maga a görgö ne csúszkáljon a tengelyen.


El?re is köszi!!!

A rajz:

[img]https://kepfeltoltes.hu/091102/k_rd_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
[i](Módosította Argooo 2009.11.02. 13:58-kor)[/i]

334 Zwick Gábor 2009-11-01 17:12:04  Előzmény:jocking .: 68949

Nah ez így eléggé vonzónak tűnik! E körüli összegre gondoltam én is (csak az a baj hogy nagyon nics közel hozzám ez a hely). Ha más nem akkor majd a srácnak az elérhetőségét elküldheted privibe. Remélem azért Bp és környékén találok hasonló áron, ha nem akkor lesz egy utam ha vana srácnak!

333 jocking . 2009-11-01 16:50:27  Előzmény:Zwick Gábor: 68948

Hát, szerintem nem nagyon kapsz egész Golfot 20 ezerért. Viszont van 1 hely, ahol mindent megkapsz, 20 ezer körüli áron. Tamási és Dombóvár között van Nagykónyi, ott van egy srác, aki ausztriából behozott Golfok bontásával foglalkozik. Én anno (1,5 éve) 20 ezret fizettem nála, ebben benne volt a kompletten készre szerelt hengerfej, a kábelköteg és az AC is.

332 Zwick Gábor 2009-11-01 15:01:51  Előzmény:Biacsics Gábor: 68947

Szóval jobban járok ha veszek egy roncsnak való golfot aztán kiszedekmindent ami kell a többit meg vihetem a vastelepre összevágva.

331 Biacsics Gábor 2009-11-01 14:40:30  Előzmény:Zwick Gábor: 68946

Az ár elég változó,bontóban szerintem elég horror árat kérnek,magánszemély már volt hogy árult 25-30 körül motorral mindennel kompletten.Egy kapcsolási rajzra szükséged lesz,bár ha leválasztod az autóról a motor kötegét talán csak a tápok maradnak meg az ac vezérlés.A vízgomba maradhat a 4T Trabié is mert a motorvezérlőnek külön gombája van,ez estben esztergáltatni kell hozzá egy közdarabot hogy a VW vízcsőcsonkba belepasszoljon,és egy vezetékkel testelni mert itt műanyag a csonk.

330 Zwick Gábor 2009-11-01 13:58:51  Előzmény:Varga Tibor: 68941

Köszi a gyors választ (tudom bontótól függ) hogy mennyibe jön ki az egész, de kb nagyságrendileg? Vagy aki csinált már ilyen átalakítást attól tapasztalatot had kérjek!

329 Csády Szabolcs 2009-11-01 13:25:09  Előzmény:jocking .: 68944

köszi

328 jocking . 2009-11-01 13:06:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 68940

Szembe állsz a kocsival, lenézel, és a generátor hátulján a szürke kocka a fesszabályzó.
Az akksi mellett a fehér kocka a szívató elektromos fűtésének a reléje, a félköríves cucc a trafó alatt meg egy előtétellenállás.

327 Bíró János 2009-11-01 11:57:01  Előzmény:Varga Tibor: 68941

Hali.keresnék 8db,2-3cm-el a gyáritol hoszabb kerékanya tőcsavart 601s trabihoz,+ 2db,2-2,5cm nyomtávszélesitö tárcsát.ha esetleg van valakinek,vagy tud valakinek eladót,és baráti áron megszabadulna tőle az irjon,köszi szépen!

[i](Módosította janko601s 2009.11.01. 12:58-kor)[/i]

326 Biacsics Gábor 2009-11-01 11:34:42  Előzmény:Varga Tibor: 68941

Volt Polo-ban is bár nem akkora darabszámban.Az alapjárati pótlevegőszelep más,meg a kartergáz visszavezetés.Ha a levegőszűrője is megvan,a Poloét kis műanyaghegesztés után,be lehet építeni a Trabiba is,szerintem igényesebb is azzal mint a direktszűrővel,meg a kartergázcső is szebben elfér a Poloé.Folytószlepház viszont a Golf Jetta jobb,mert a Polo-ra másik oldalról megy a bovden,ezálltal Trabiba elég csúnya hurokkal lehet csak bekötni.

325 Varga Tibor 2009-11-01 11:17:24  Előzmény:Zwick Gábor: 68939

Hengerfejet felesleges cserélned 1.3-ra, mert csak a vezérműtengely különbözik.
Arra most nem emlékszem hogy Poloban volt-e 1.3-as, de Golf/Jettában nem keveset gyártottak. Nem is kell feltétlen a motorkódot nézned, ami 1.3-as és injektoros, az jó neked.

324 Csády Szabolcs 2009-11-01 10:37:29

Üdv!

Meg tudná mondani valaki, h 4T-nél ha szembe áll az ember a kocsival, akkor a jobb oldalon melyik kis fekete felcsavarozott alkatrész a fesszabályzó? Az aksi meg az ablakmosó tartály közti kis fehér kocka, ill. a trafó alatti fehér lapos félköríves alkatrész az micsoda? Csak kíváncsiságból:)
Az amúgy normális, hogy a generátor nem tölt kapásból, ha beindul a motor, csak nagyobb fordulatszám után?

323 Zwick Gábor 2009-10-31 17:49:26

Sziasztok!
Annyit szívok a karbimmal hogy elhatároztam hogy átvariálom injektorosra a gépemet.
Első lépés hohnan tudom meg a hogy az illető donornak NZ-s a motorkódja illetve csak golf és jetta volt NZ motorkódu? Meg kb mennyibe kerűl egy ilyen átalakítás ha a henegerfejet is cserélem 1.3-ra.:confused:
[i](Módosította csucsunova 2009.10.31. 19:00-kor)[/i]

322 Szegedi Árpád 2009-10-31 11:53:28  Előzmény: : 68937

Jó ideje küzdök a fékkel.Vettem boltban új főfékhengert,valószínű 1.1-sé,nekem 601 van.Állították ott,hogy az 601 főfék,de az elosztó az öntvényben van stb,de ettől még lehet egy számomra ismeretlen 601 főfék,IFA,meg valami számsor van,méretei egyeznek,a belseje is olyan,mint a 601-é.Kipróbáltam hátha jó lesz..Nagyon jó lett,ilyen bitang fékem sose volt.Csak nem lett eléggé lelégtelenítve,és mikor akartam,eltörtem azt a csavart.Új csavar lesz,csak nem tudtam hogy az határoló-e,mekkora legyen az új csavar.

321   2009-10-31 10:36:10  Előzmény:Szegedi Árpád: 68936

Szivesen:) Csak nem főfékhenger felújítást tervezel, vagy csak egy egyszerű légtelenítést akarsz?
[i](Módosította Jurij 2009.10.31. 11:36-kor)[/i]

320 Szegedi Árpád 2009-10-31 10:34:59  Előzmény: : 68935

Köszönöm.

319   2009-10-31 10:06:51  Előzmény:Szegedi Árpád: 68934

Dugattyúhatároló

318 Szegedi Árpád 2009-10-31 09:32:21

Sziasztok!Abban kérnék segítséget,hogy az 1.1-es főfékhengerben oldalt lévő csavar,az dugattyúhatároló,mint a Ladában,vagy csak légtelenítő?Köszi

317 Szarvas László 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68930

Mint a képen is látható egyszerű,olcsó,biztonságos.4db kb:35cm magasságú farönk.Alapmagasságnak pont jó.

[img]https://kepfeltoltes.hu/091030/Feluj_t_019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

-További magasság sem akadály.

[img]https://kepfeltoltes.hu/091030/Feluj_t_064_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]

A 4000-pézért már lehet venni 2to.kerekeken guruló hidraulikus emelőt,amivel gyorsan,könnyen,biztonsággal olyan magasságba emelhető a gép amilyenbe csak kell. /Nem akartam okoskodni,csak tippet adtam.Én így csinálom már ősidők óta /

316 Pátkai Antal 2009-10-30 19:11:47

Nekem van 4 darab fatuskóm, amikor fater ráállt az autó szerelős témára ami már kb 40 éve volt akkor vágatott 4 darabot és használta.Most 2 éve elő lett véve mert én is rá álltam a témára és most is vígan elbírja a kocsit és az eltelt évek alatt a ráfolyt olajtól semmit nem vesztett a tartósságából:) és remélem még vagy 30évig szolgálni fog.

315  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68930

Az elsőt nem ajánlom, szerintem nem olyan stabil és nem is olyan könnyen használható. A másodikról csak jót tudok elmondani, nagyon kézreálló. Trabit röhögve elbírja. (Ladát szintén, még elöl is.) Elég vicces áron sikerült hozzájuk jutni, 4000 volt a kettő. Vásárban, barkácsboltokban ennyi a darabár.

Trabinál megéri elgondolkozni azon, hogy gyártasson az ember a küszöbbe bedugható lábakat.

[img]https://www.barkerbau.hu/plugs/ntxshop/files/products/97X058_m.jpg[/img]
[img]https://www.barkerbau.hu/plugs/ntxshop/files/products/97x056_m.jpg[/img]


Az olaj eddig jól dolgozik. (kopp-kopp) Nem füstöl jobban indulás után, mint a Sprint.
[i](Módosította Spityu 2009.10.30. 09:51-kor)[/i]