Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

315  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68930

Az elsőt nem ajánlom, szerintem nem olyan stabil és nem is olyan könnyen használható. A másodikról csak jót tudok elmondani, nagyon kézreálló. Trabit röhögve elbírja. (Ladát szintén, még elöl is.) Elég vicces áron sikerült hozzájuk jutni, 4000 volt a kettő. Vásárban, barkácsboltokban ennyi a darabár.

Trabinál megéri elgondolkozni azon, hogy gyártasson az ember a küszöbbe bedugható lábakat.

[img]https://www.barkerbau.hu/plugs/ntxshop/files/products/97X058_m.jpg[/img]
[img]https://www.barkerbau.hu/plugs/ntxshop/files/products/97x056_m.jpg[/img]


Az olaj eddig jól dolgozik. (kopp-kopp) Nem füstöl jobban indulás után, mint a Sprint.
[i](Módosította Spityu 2009.10.30. 09:51-kor)[/i]

314 Sipos Tamás 2009-10-30 08:36:37  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68928

[justify]Köszi, körülnézek OBI-ban, és Praktikerben (talán még TESCO-ban is)[/justify]

313 Sipos Tamás 2009-10-30 08:35:07  Előzmény: Spityu: 68916

[justify]Ilyen Vip-Car olajat vettem én is kb. 1-2 hónapja. Ez volt az a gyanúsan olcsó olaj, amiről itt írtam. Még mindig bontatlan állapotban van, nem mertem használni.[/justify]

312 Gyapjas Gergely 2009-10-30 08:29:30  Előzmény:Sipos Tamás: 68914

Helló!

Azért az alapvető biztonsági szabályokat tartsd be. Ha tuskót használsz akkor pántold körbe, lehetőleg tölgyfát válasz.
Amúgy a jobb minőségű barkácsáruházakban kapható bakok nyugodtan használhatók.

311 Őry Gábor 2009-10-29 21:41:46  Előzmény: Spityu: 68926

Főleg a reggeli hidegindítás érdekel. Én reggelenként kékes ködbe burkolom a falu végét a Sprinttel...

310  Spityu 2009-10-29 21:39:52  Előzmény:Őry Gábor: 68923

November 2. hétvégéjén megyek egy hosszabb távot, kíváncsi leszek. :P

309 Őry Gábor 2009-10-29 21:39:41  Előzmény:Nagy Gergő: 68924

Ööö..., bocs, nem neked válaszoltam, és nem vagyok illetékes a témában, mivel a kétütemű-léghűtéses vonalon nyomulok, de egyébként valóban, ahogy mások írták, a hengerfej környékén van a hiba, víz kerül az égéstérbe. Szerencsés esetben hengerfejtömítés, kevésbeé szerencsésben hengerfejrepedés, egyébként állítólag a VW motorok, főleg a dízelek hajlamossak rá.

308 Nagy Gergő 2009-10-29 21:35:03  Előzmény:Őry Gábor: 68923

De ilyen nagy fehér füstöt lök a gép néha...

307 Őry Gábor 2009-10-29 20:56:43  Előzmény: Spityu: 68919

Oszt nem füstőt nagyon? Mer' bizony engem is megkörnyékezett a kísértés....

306 Kacsándi Szabolcs 2009-10-29 19:59:50  Előzmény:Nagy Gergő: 68918

Hát lehet hogy hengerfejes lesz vagy gátrepedéses.De ne legyen igazam.

305 Kacsándi Szabolcs 2009-10-29 19:58:10  Előzmény: Spityu: 68916

Majd fogsz hosszú vagy lehet rövidebb távon.

304 Szedlák Tibor 2009-10-29 19:49:52  Előzmény:Szarvas László: 68912

A gyáriaknak egy része nem rohad szét. :) Van is elrakva kettő.

303  Spityu 2009-10-29 19:26:04  Előzmény:Bíró Norbert: 68917

Nekem bgt015 ajánlotta, ő már eltolt egy tanknyit ilyennel. :D

302 Nagy Gergő 2009-10-29 19:19:51

Valaki nem tudna segíteni visszáb írtam egy pár sort nagyon fontos lenne mert napi szükségletű az autó!

301 Bíró Norbert 2009-10-29 19:13:29  Előzmény: Spityu: 68916

Azt én is láttam de én nem merem beleönteni.

300  Spityu 2009-10-29 19:12:39

Tudom, nem szabad váltani egy jól bevált olajról, én most mégis kipróbáltam egy újat... Tacskóban kapható a - nem túlzottan bizalomgerjesztő - Vip Car nevű 2T olaj fél literes flakonokban ma éjfélig 399 forintért. Szerintem egy az egyben MOL Sprint 2T. Szaga, kinézete és besorolása alapján (API-TC).
Majdnem száraz tankba töltve 21 liternyi benzinhez, nem vettem észre különbséget.

299 Bíró Norbert 2009-10-29 19:12:38  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Tescoban van bak, 3-4 ezer körül /db, de abból ugye kell 4, másrészt teszkós cuccal azért óvatosan...

én téglázni szoktam, egy küszöb alá 3 vagy 4 helyen hogy minnél egyenletesebben legyen elosztva, de ha a kereket nem kell levenni, akkor meg van az utcánkban egy jó kis 80 centi mély vízelvezető árok, kibetonozva, és széltében elférek benne de a kerekek alatt már jó stabil beton van, csak ráállok, és príma szerelőakna:D szoktak is nézni az utcában:D

Téglával alátámasztva amúgy szereltük már a 2 tonnás tűzoltó Zukot is, és azzal se volt gond egyszer se, pedig azon is voltak olyan dolgok amiket meg kellett kicsit cibálni...

298 Sipos Tamás 2009-10-29 18:45:45  Előzmény:Őry Gábor: 68902

[justify]Köszönöm. Valami Tüzép-telepről szerzek két fatuskót alábakolás céljára, és félig lehúzva a dobot megnézem, hogyan mozognak a munkahengerek.[/justify]

297 Nagy Gergő 2009-10-29 16:52:41

Sziasztok!

A napokban felfigyelteam hogy valahova gyönyörűen eltűnik a vizem (hűtővíz)????
Aztán 1ik reggel egy ciripelő hangra ami szerintem a motorból jön, bár én már semmin nem lepődök meg! Mi lehet a baj mivel tudom ezt kijavítani valamint (esetleg) meddig bírja javítás nélkül mert elérkezett az ideje a cserének és 2 hétig lenne még használva... (mennyibe lenne megjavítani?)
Válaszotokat előre is köszönöm!

Üdv.:Gergő

296 Szarvas László 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 68889

A gyári kipufogó,és az utángyártott között "ránézésre" külsőleg két alapvető különbség van:
-A gyári szélei vissza vannak peremezve, és a két fél így van összefogatva,ami bontható.
[img]https://kepfeltoltes.hu/091029/Eredeti_kipuf_dob_001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]
Az utángyártott pedig csak simán ponthegesztéssel van összefogatva.
-Az eredetiben mint minden másban is,a gyártási idő,és a márkajelzés is beütve.
[img]https://kepfeltoltes.hu/091029/Eredeti_kipuf_dob_002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img]')

295 Muczán Gábor 2009-10-29 08:47:45

Sziasztok!

Közeleg a biztó évforduló! Pénteken hirdetnek díjat, hétfő-kedd körül nyomdába kell adnunk az anyagot. Mint minden évben, most is számítok a borítékolásban segítségetekre. A levelet meghajtatom eleve a nyomdával, de a 4200 díj GFB csekk
és a kb 3000 tagdíjcsekket kéne behajítani a borítékba.
A botítékokat már a hétvégén átadnánk a segítőknek, mert a feladónál is át kell cimkézni őket TWK-ra.
Várom mielőbbi jelentkezéseteket.

Köszönöm,

MG

294 Anda Árpád 2009-10-29 08:01:01  Előzmény:Nagy József: 68901

Nekem másfél kiló le van szedve, és olyan egyenletesen jár a motor alapjáraton mint egy óra!!! És pörög is nagyon!!!
Köszönet érte Tama kollégának!

293  hks 2009-10-29 06:50:06  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

fékdobot húzd le egy picit hogy a fékbetétet látni lehessen és rá kell nyomni a fékre ha mozdul min a kettő akkor jó ha nem akkor lehet a munkahenger is berohadva meg az önbeálló is és ezért lehet eltérés a fékben. a helyedben már rég szétkaptam volna rászántam volna azt a pár órát a takarításra. utóirat:hőálló szerelőpasztát használj az összeszereléskor. meghálája!!!!!!!!!;)

292  hks 2009-10-29 06:46:44  Előzmény:Nagy József: 68901

70-80 deka leugorhat attól még jó az alapjárat de attól még nem lesz egy stil fűrész a motorból.

291  hks 2009-10-29 06:45:41  Előzmény:Őry Gábor: 68899

te is szét tudod szedni a dobot ha gyári csak használd egy kicsit a fejedet.persze most nem arra biztatlak hogy fejeld szét.a szétszedéshez csavarhúzó,kalapács meg fogó kell.

290 Fonai László 2009-10-29 06:36:40

Jó reggelt a Márkatársaknak!
Segítségre lenne szükségem a következőben: 4T trabim az elmúlt hónapokban azt produkálta, hogy hidegen rendesen indult, viszont melegen egyre gyakrabban nem sikerült indítani. Visszajelző lámpák világítottak rendesen, de meg sem mukkant a gép. Hirtelen ötlettől vezérelve kicseréltem a behúzómágnest, utána úgy tűnt minden rendben. Hidegen és melegen is pöccre indult. Ez volt kb. egy hónapja. Most viszont megint eljátszotta már párszor, hogy melegen néma csend van, mikor ráadom a gyújtást. Hol keressem a hibát?
Még valami: normális dolog, hogy a trafó melletti előtét-ellenállás forrósodik?

289 Nagy József 2009-10-28 21:22:13  Előzmény:Varga Tibor: 68904

601 a paripa

288 Varga Tibor 2009-10-28 21:03:24  Előzmény:Nagy József: 68901

601 vagy 1.1?

287 Varga Tibor 2009-10-28 21:03:04  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Simán lehet hogy a két munkahenger nem egyformán dolgozik.

286 Őry Gábor 2009-10-28 20:59:00  Előzmény:Sipos Tamás: 68900

Én fával szoktama küszöbök végénél.
A munkahengerek nincsenek berohadva?

285 Nagy József 2009-10-28 20:45:35

Kinek van könnyített lendkerék a trabiján? és hány kilót szedett le belőle úgy hogy jó is lett az alapjárat?

284 Sipos Tamás 2009-10-28 20:17:17

[justify]Ma délután volt egy kis időm, és levettem a két első dobot (a kerékagyat nem), hogy megnézzem mitől húzhat jobbra ha erőteljesen fékezek.
Nem lettem okosabb. Szivárgásnak nincs nyoma, a fékbetétek egyenletesen kopottak, a dobok belső felülete egyenletesen fényes, vállak és berágódások nincsenek sehol.
Egyik szomszéd látta, hogy mivel foglalkozom, és szerinte az is lehet, hogy a két oldalon nem egyforma a ferrodol minősége, vagy a munkahengerek nem egyforma teljesítménnyel dolgoznak. Ezt furcsának találom, mert nyáron még semmi gond nem volt. Addig jó volt?
MÁS:
Ti hol szoktátok szerelés közben alábakolni a gépet? Hattyúnyak környékén? És főleg mivel? Lehet ilyen bakot kapni valahol? Csak emelővel megemelve, félek bármit is erősebben megfogni.[/justify]

283 Őry Gábor 2009-10-28 16:32:12  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68893

Itt a környéken nem nagyon ismerek rutinos trabist... (Zalaegerszeg)

282 Őry Gábor 2009-10-28 16:31:03  Előzmény: hks: 68896

Az előző tulaj nem sajnálta tőle az Arolt.

281  hks 2009-10-28 12:05:18

ja meg a hátsódobot aki nem ismeri annak írom hogy a belselyében lévő fémrács amikor leszakadozik faszáol eltömi a dobot.

280  hks 2009-10-28 12:04:02  Előzmény: Spityu: 68895

az az igazi ha az ember amikor megáll pattog a dob, hallani hogy bemelegedett a rendszer.és ehhez emelkedő se kell.de közben nem kell kinyírni a motort.meg a kokszosaknak üzenném tegyenek még több arol 2t-t hátha fullra eltömi a kipufogót.

279  Spityu 2009-10-28 11:59:21  Előzmény: hks: 68894

Vagy, ha az ember 5km-re és 300m-rel magasabban lakik a munkahelyétől. :D Lefelé áll, felfelé pörköl a motor. :D

278  hks 2009-10-28 11:57:02

egy mátra kör néha sokat segít az elkokszosodott-olajosodott dobon.:D

277 tóth furdzsenxia 2009-10-28 11:55:09  Előzmény:Őry Gábor: 68892

adzseszkó ha gyári dobod van szedd szét a pereménél és egy uttal rakd is rendbe, szépen össze lehet rakni.ha nem tudod hgy kell kérj meg valaki rutinosabbat.

276 Őry Gábor 2009-10-28 07:37:32  Előzmény:Varga Tibor: 68890

Most ugrik be, hogy a beleöntött gázolaj semilyen állásban nem folyt ki belőle, lehet, hogy mégis vannak benne terelők? Ki lehet takarítani valahogy? Akár a teljes kiürítés árán?

275 Varga Tibor 2009-10-27 21:38:07  Előzmény: Spityu: 68889

A felirat épp elég:) Ha h-s engedélyszám van benne ugyebár...:) bár azt se mindenki nyomatta bele....

274 Varga Tibor 2009-10-27 21:36:48  Előzmény: Spityu: 68887

Az utángyári full üres, közepén egy darab terelőlemezzel(olyan is van ami csont üres). Ellenben a gyáriban is van terelőlemez, de üveggyapottal megspékelve. hangból simán észrevenni a különbséget.

273  Spityu 2009-10-27 21:36:22  Előzmény:Őry Gábor: 68888

Nem igazán ugrik be semmi. :( Teljesen úgy néz ki mint a gyári, leszámítva a feliratokat.

272 Őry Gábor 2009-10-27 21:18:14  Előzmény: Spityu: 68887

Megnézem tüzetesebben. Kívülről van valami különös ismertetőjele?

271  Spityu 2009-10-27 21:08:42  Előzmény:Őry Gábor: 68886

Szerintem Neked is olyan dobod van, mint az enyémen... full üres, sajnos ordít mint a sakál (állítólag :D). Viszont iszonyat jó a teljesítmény szempontjából, vagy már nagyon el volt tömődve a gyárim és azért vettem észre a különbséget.

A full üres nem egészen igaz, vannak benne járatok, de vason kívül más összetevőt nem tartalmaz. :)

270 Őry Gábor 2009-10-27 21:04:36  Előzmény:Varga Tibor: 68884

Yess! Ez f--sza! De szerintem nem gyári volt, mert az előző tulaj özvegye mintha olyasmit mondott volna, hogy mindkét dobot cserélték. Meg egyébként elég hangos mindkét dob. A belseje hogy néz ki egy dobnak?

269 Őry Gábor 2009-10-27 21:02:11  Előzmény:Varga Tibor: 68883

Mérek majd egy kompressziót. De egyébként megy rendesen. Az erőtlenség hirtelen jön, és elmúlik. Sztem gyújtás lesz, ha nem is gyertya...

268 Varga Tibor 2009-10-27 21:01:12  Előzmény:Őry Gábor: 68879

Ha ezt gyári DDR hátsó dobnál játszottad el akkor bukó,ott ugyanis képes kiolvadni a gyapot, ami egyből el is tömíti a dobot.

267 Varga Tibor 2009-10-27 20:58:32  Előzmény:Őry Gábor: 68878

Ha emelkedőn kezd csörögni, és erőtlenedik, az lehet kopott hengertől, illetve nagyon lekoszolódott hengerfaltól.(én mikor visszatettem a 110 ezret futott hengereimet, és kigurultam zwickauba, Chomutovnál 1-est kellett dugni, és imátkozni, előző évben 3-asban vígan felment új hengerekkel...) Nem gyertya baj az biztos.

266 Őry Gábor 2009-10-27 20:06:51  Előzmény:Nagy József: 68881

Nem kizárt hogy neked is ugyanaz a problémád, mint nekem, de én se tudok rájönni, pontosabban nem tudom diagnosztizálni. A vezérlőrészre gyanakszom, de nem tudom, hogy lehetne tesztelni.