Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

265 Nagy József 2009-10-27 19:27:50  Előzmény:Tóth Péter: 68876

Hengerfejtömítés és a kompresszió rendben van mi lehet a baj nem tudok rájönni! Néha szaggat meg is torpan néha!

264 Őry Gábor 2009-10-27 19:14:18

Persze lehet, hogy a csörgéstől függetlenül haldoklik a gyújtásom, mert csinálta máskor is, más körülmények között. És gyanítom, hogy a CO-m is ezért volt szar. Azóta cseréltem gyertyát, pipát, kábelt és nem lett jobb.

263 Őry Gábor 2009-10-27 19:07:29

Ja, és még valami, mostanában kissé sokat fogyaszt az automobilom. A múltkor kiégettem a kipufogót, a módszer a következő: két liter gázolaj a dobba, gázpörzsölővel izzít, majd teljes hangerővel a gáz a csőbe, amíg kormos láng jött ki. Nem lehet, hogy el(síp) valamit? Hogy néz ki egy hátsó dob belülről?
[i](Módosította orygabor 2009.10.27. 20:07-kor)[/i]

262 Őry Gábor 2009-10-27 19:02:38

Aprópű, gyújtás! Ma egy hosszabb emelkedőn elkezdett csörögni a gép, és ezután nem sokkal mintha a gyújtás kezdett volna kihagyni. Kis pihentetés után rendesen jöttem hazáig. Létezik, hogy a felizzott gyertya nem ad szikrát?

261 Őry Gábor 2009-10-27 18:59:57  Előzmény:Nagy József: 68875

Nem egyhengerezik? Akkor ne negyon menj vele, mert besülhet állítólag a dugó. Az persze lehet, hogy a tranzisztor ment el (nem tirisztor).

260 Tóth Péter 2009-10-27 18:42:43  Előzmény:Nagy József: 68875

Hengerfejtömítés oké??
Kompressziót mértél??

259 Nagy József 2009-10-27 18:24:03

Segítsetek!
a héten szörnyű dolog történt! NEM MEGY ÚGY A TRABIM MINT MENT! egyik pillanatról a másikra szétment a ménes nem tudom mi baja lehet karbi tiszta de nagyon kopott ez lehet a baj vagy a tirisztorom szart be esetleg a vezérlő tárcsa rugói fáradtak el vagy mi mert nyomom a gázt de nem megy pedig a zsigulinkat nagyon aláztam a trabival! ahol a zsiguli 80-on volt én ott trabival 100-105! fúvókám nagyobb volt a dúsítónál! segítsetek mert nem megy a gép és nem szeretek tötyörögni!:):D

258 Busa Attila József 2009-10-27 09:02:20

Köszi szépen mindenkinek a helpet, valószínű keresek egy rugókovácsot, bár eddig nem is sejtettem, hogy él ilyen a bolygón.
Üdv: Atesz.

257 Varga Tibor 2009-10-26 22:08:58  Előzmény:Busa Attila József: 68871

Valóban a rugókovács a legtökéletesebb megoldás, de ha vágva van, és visszahajtva, akkor is teljesen jól működik a dolog, tehát Rád van bízva:)

256 Mazák Viktor 2009-10-26 14:06:06  Előzmény:Busa Attila József: 68871

Szia!


Keresel minél közelebb egy rugókovácsot, megkéred hogy tolja összébb a kiszemelt rugókat. 5-10ezer forint között meg kell hogy csinálja, sőt, általában ha kéred, fel is keményíti, vagy ha puhának találod és visszaviszed is felkeményíti. Nincs vágás, csak melegítés, és összenyomás, nem "sérül" meg a rugó, megmarad a gyári karakterisztika, szerintem ez az egyik legfontosabb tényező, és a másik, nem veszik észre műszakin, mindenki örül, neked pedig van egy alacsony wartburgod.

255 Busa Attila József 2009-10-26 13:13:07

Sziasztok!
Az autó elejét szeretném megültetni 2-3cm-el. Vettem a bontóba első rugókat. A tervem az, hogy vágok a rugókból és visszahajlítom őket egy kis melegítés után. A kérdésem az, hogy szerintetek mennyire biztonságos ez a hadművelet? És ha ez nem járható, akkor legyetek szívesek megmondani, hogyan csináljam! A segítségeteket köszönöm!!!
Üdv: Atesz.;)

254 Juhász Benõ 2009-10-26 11:44:52  Előzmény:Csády Szabolcs: 68858

Én első nekifutásra megtakarítanám az akkusarukat és a töltésvezeték csatlakozásait.

253 Juhász Benõ 2009-10-26 11:41:37  Előzmény:Fekete Roland: 68851

Szia Roland!
Ha valóban Skoda karbi van fent ellenőrizd, hogy műxik-e a mágnesszelep, valamint, az alapjárati levegő csavar helyzetét. (Amennyiben nem tévedek nagyot a Tibke által belinkelt képen Wartburgos Jikov van. Javítsatok ki ha tévedek!

252 Sipos Tamás 2009-10-25 18:59:52  Előzmény:Madocsai Gergely: 68866

[justify]Ja, most már világos. Csak azt az egyetlen csavart kell kicsavarni, ami a dobot rögzíti.[/justify]

251 Őry Gábor 2009-10-25 17:55:21  Előzmény:Madocsai Gergely: 68864

A féltengelyt nem kell beütni, mert mozog könnyen magától is, legfeljebb egy icipicit kell koccintani.

250 Madocsai Gergely 2009-10-25 17:31:42  Előzmény:Sipos Tamás: 68865

Mondom, a bekukkantáshoz, NEM kell a nagy anyát és ezzel együtt az agyat is leszedni. elég csak a kereket, és leütni a dobot, az agy és a nagy anya is természetesen marad fent.

249 Sipos Tamás 2009-10-25 17:10:39  Előzmény:Madocsai Gergely: 68864

[justify]Ohh köszönöm. Ez kimerítő válasz volt. Amint lesz időm, bekukkantok a dobba, mi a helyzet. Van itthon tartalék anya is a tengelycsonkhoz, úgyhogy akkor azt ugyanígy fogom ráütni. Nem hiszem, hogy levegős lenne a rendszer, mert nem puha a fék; elsőre kemény, ahogy kell.[/justify]

248 Madocsai Gergely 2009-10-25 17:02:56  Előzmény:Sipos Tamás: 68859

Tiszteletem, kolléga!

Nos, Ha újfajta a féltengely, (úgyemléxem, neked már olyan, szólj, ha nem) akkor ez a zsírgyári konstelláció. Szerintem ez jobban fogja a biztosítólemeznél (pláne, az utángyártott papír-wékonyságú, kis átmérőjű biztilemezeknél). Ezt - ha jól emléxem - 30-as csillagkulccsal tudod letaposni, a biztosítás miatt általában még egy kicsit ugrálni is kell rajta. Összeszereléskor mindig új anya kell, mert sajna elzrikálódik az a szoknya/korona/akármi a szélén! Sztem ne cseréld régi típusúra, jó ez így. Sőt, az ellopott kocsimon nem ez a gyári, keskeny anya wolt, hanem egy ilyen, de min. 2X ilyen széles hatlapfejű résszel, így a kulcs lecsúszásának az esélye nulla. Csak akkor tudtam meg, h ez a széles nem a gyári anya, mikor kellet wennem újakat, és ezt a kis "csirke", gyári szélességüeket rakták elém. Mondom ez mi -> adjon széleset. Asszonta a keskeny waló rá, az enyém pedig wmilyen másik autóé lehetett, a boltos sem tudta melyiké lehet jó, így a mai napig sem tudom, h melyikét kell kérni...

Ja: doblehúzó az újfajta agyakhoz NEM kell, ahogy lent az anya, már rántod is le az egészet, de ha ellenkezik, akkor 1-2 talpas rugás a gumi oldafalára (ja: kerék fennt marad!) és már pottyan is le.

De ahhoz, h megnézd, h folyat-e a munkahenger, nem kell az agyat is leszedni! Kerék le, kis csawart a dobból ki (ez általában begyógyul, kicsit meg kell koccolni a csawarhúzót is kalapáccsal, így ált kijön). Majd a dobot a tőcsawarok között átlósan kalapáccsal addig ütöd (ha kell rendesen!), míg meg nem idul a dob lefelé. Ezután már látod a fék belét. Agyat lehúzni, csak az alkatrészek cseréjéhez kell. Ha folyat a fék, az onnan lehet gyanús szétszedés nélkül, h állás után első fékezéskor úgy bekap a fék, h akár meg is pördülhetsz! Ha csak nem fog, félrehúz, akkor sanszosabb a lewegős fékrendszer, walamint a sz*r utánállító(ez utóbbinál nagy a pedál játék, lent fog a fék)!
[i](Módosította madogery 2009.10.25. 18:04-kor)[/i]

247 Sipos Tamás 2009-10-25 17:02:05  Előzmény:Őry Gábor: 68862

[justify]Tehát gyári, köszi!
Még annyit, hogy itt elől is le lehet szedni a dobot lehúzó készülék nélkül?
Hátul más a helyzet ugye, mert ott a tengelycsonkot be lehet elvileg ütni gumikalapáccsal, ha a lengéscsillapító nincs rajta. De ha elől beütném a féltengelyt, eldeformálódhat a csuklóknál vagy bárhol.[/justify]

246 Őry Gábor 2009-10-25 16:39:11  Előzmény:Sipos Tamás: 68861

Egy hegyes tüskével ki kell nyomni a beütést. Aztán jól nekifeküdni egy csillagkulccsal, és elvileg lejön az agy magától. Előtte mondj el egy rózsafüzért, hogy ne legyen az agy belegyógyulva a csapágycsészébe. Ez elvileg bordástengelyes.
[i](Módosította orygabor 2009.10.25. 17:41-kor)[/i]

245 Sipos Tamás 2009-10-25 16:35:41  Előzmény:Őry Gábor: 68860

[justify]1986 december. De ha így ráütik az anyát, hogyan lehet azt onnan leszedni? Feszegetni kell?[/justify]

244 Őry Gábor 2009-10-25 16:33:03  Előzmény:Sipos Tamás: 68859

Mikori évjárat?
Ez egyébként úgy tudom, gyári megoldás, nincs vele semmi baj.

243 Sipos Tamás 2023-05-22 08:40:11

[justify]Fékezéskor észrevettem, hogy kissé jobbra húz az eleje, tehát a bal első fékem gyanús. A fékfolyadékból nem hiányzik, tehát nem hiszem, hogy folyna a munkahenger és eláztatná a fékbetéteket. Bár fékdob lehúzóm nincs, azért közelebbről megnéztem a tengelycsonkot. Így néz ki:
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/091025/HPIM3358_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Nekem az anya biztosítása meglehetősen kontár megoldásnak tűnik. Se biztosítólemez, se koronás anya. Ez így ugye nem gyári? Egyáltalán, hogy lehet ezt innen leműteni?
Mi a tisztelt szakértők véleménye; cseréljem le egy régi típusúra (36-os anya?) vagy ez is jó, de valami kulturáltabb biztosítási megoldással.[/justify]

242 Csády Szabolcs 2009-10-25 10:57:41

Üdv!

Olyan problémám van a 4T-mel, hogy tegnap este, amikor mentem vele, néha rángatott, pedig már meleg volt a motor. A lámpák se világítottak valami fickósan. Elég öregurasan mentem vele, max. sebesség 75km/h volt. Az alapjárat is érdekes volt, s egyszer le is állt,majd nem forgatta át a motort az önindító. Párszor megpróbáltam betolni, de semmi. Ezek után már átforgatta, s be is indult. Hazafele jól ki lett pörgetve,s egyből normálisan égtek a lámpák. Ma megmértem apummal az aksit, meg a töltést. Az aksi az közepesen van töltve, de nincs töltés!

A következő lenne a kérdésem: Mi okozhatja? Hogy lehet rájönni, hogy ezek közül melyik az? S mi a teendő vele?

Mi a generátorra vagy a fesszabályzóra gondoltunk.
Még annyi, hogy a töltésvisszajelző lámpa miután beindul a motor elalszik...

Bocs a hosszúra nyúlt hsz-ért.
Előre is köszönöm a segítséget!

241 Madocsai Gergely 2009-10-25 08:27:04  Előzmény:Szabó Gábor: 68856

Szerencsére nekem nem szakadtak, bele, sőt, az alsót az az idióta szerelő, aki 10 éwe berakta, még meg sem húzta...

1éjszakára belocsoltam WD-40-nel a kis rést, amit sikerült nyitnom tegnap előtt, így tegnap egyszercsak megindult a pumpa, igaz, h kalapáccsal, de már el tudtam, forgatni. Apropó, mit éredemes a pumpa tömítőfelületére kenni, h ne gyógyuljon be(pl. szilikonzsír)?

Keresgélés után még éppen hogy találtam SKF pumpát, kap egy rendes Conti szíjat is, aztán kánaán.
Nagyon komoly, h hidegen milyen lötyögős, laza a szíj, melegen meg úgy megfeszül, h pengetni lehet(így legalább hangra be tudom majd lőni a feszességet, pont úgy, mint a Thiessen a BMW kormányműweknél;)).

240 Szabó Gábor 2009-10-24 21:04:28  Előzmény:Madocsai Gergely: 68834

Nálam:)

Egyszer menetrögzítővel raktam össze a vezérlést. Szétszedéskor a vízpumpa csavrjai közül kettő elszakadt, ki kellett fúrnom a blokkból a csonkokat. Azóta M8-as csavarok fogják a pumpát, amit azóta mindig reszelni kell, ha csrélem.

239 Fekete Roland 2009-10-24 12:39:08  Előzmény:Őry Gábor: 68849

Sajnos addig nem tudom használni,pedig már elkészült teljesen ezzel az apró hibával!

238 Varga Tibor 2009-10-24 12:18:59  Előzmény:Fekete Roland: 68853

a kicsinyítéshez? akármi, pl a paint is tökéletesen megfelelő rá. Kép menü, nyújtás, döntés...

237 Fekete Roland 2009-10-24 12:05:52

Még egy kérdés:Az userbár képpel kapcsolatban.
Milyen progi kell hozzá?
Tud valaki segíteni ebben?

[i](Módosította FeketeRoland 2009.10.24. 14:10-kor)[/i]

236 Varga Tibor 2009-10-24 12:02:13  Előzmény:Fekete Roland: 68851

Na mondjuk azt én se:D Ma nagyon nem azt csinálja amit kéne:)
[i](Módosította Tibke 2009.10.24. 14:04-kor)[/i]

235 Fekete Roland 2009-10-24 12:01:50

Köszi Tibke!
Nem értem nekem mért nem sikerült!

234 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11

[url]https://kepfeltoltes.hu/view/091024/Gy_ri___Skoda_._www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
Akkor legyen így:)


[i](Módosította Tibke 2009.10.24. 14:04-kor)[/i]

233 Őry Gábor 2009-10-24 11:18:18  Előzmény:Fekete Roland: 68848

Ja, értem. A falsszívás ugyanazt csinálja, minden motoron, tehát elképzelhető, hogy a tengely kopása miatt nincs alapjárat.

232 Fekete Roland 2009-10-24 10:38:08

Nekem a régi 2t nél volt probléma a 28 h1 gyel!Ennél már skoda karburátor van felrakva és ugyanazt csinálja mint a 2t-m!Ezért gondoltam erre,hogy ugyanaz a baja mint a réginek!

231 Őry Gábor 2009-10-24 10:35:09  Előzmény:Fekete Roland: 68846

Akkor nehéz lesz a H 1-1-et rábarkácsolni.

230 Fekete Roland 2009-10-24 10:29:47

4 ütemű!

229 Őry Gábor 2009-10-24 09:57:49  Előzmény:Fekete Roland: 68841

Két, vagy négyütemű verda?

228 Anda Árpád 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Anda Árpád: 68843

[imgw]https://img.carstyling.hu/usercars/00/05/65/35/56535_1253885813.jpg[/imgw]

227 Anda Árpád 2009-10-24 08:31:55  Előzmény:Szedlák Tibor: 68840

Hali

Nekem Finlandia 2000 típusú van benne...Ez kicsit egyenesebb nem követi teljesen a tető formásját, de ha meghúzód szépen a csavarokat, hozzá igazodik a tető, FBS-el benyomtam körbe és semmi beázás nincs

226 Velikán Attila 2009-10-24 08:14:36  Előzmény:Sipos Tamás: 68839

Köszi Molyhos !

Az még gyalog is max 6 perc tőlem. Meglepem őket egy múzeális darabbal :-)

225 Fekete Roland 2009-10-24 07:50:36

Sziasztok!

Olyan problémám volna ,hogy a gyári karbit ledoptam és helyette egy 120-as skodáét raktam fel átalakítóval!Semmi probléma nem volt vele amíg szét kellett borítanom a motort, mert megadta magát!Felfurattam, meg a többi!Azóta próbálkozom az alapjárat állítástól kezdve a torpanásik mindennel!Tömítései újak!Lehetséges, hogy a pillangótengelynél szívjon farsot?Gondolván a 2 üten 28 h1-s karbijára!Annak olyan problémám miatt nem lehet alapjáratot állítani!

Köszi:Fekete Roland

224 Szedlák Tibor 2009-10-24 00:13:07

Trabantba milyen tipusidegen tetőablakot lehet beszerelni?

223 Sipos Tamás 2009-10-23 18:51:20  Előzmény:Velikán Attila: 68827

[justify]Mikor megvettem az autót, a generátor töltésjelzője parázslott kicsit. Szétszereléskor minden rendben volt (sajnos a diódák kiméréséhez nem volt műszerem), ezért elvittem villamossági szerelőhöz. Azóta szuper.
Csurka autóvillamosság: Budapest XVI. Rákospalotai határút 57. (Rákóczi út sarok) Tel.: 1/405-1401[/justify]

222 Madocsai Gergely 2009-10-23 18:34:21  Előzmény:Mazur Balázs: 68836

Igazán nincs mit, a profitól nagyon táwol, de azért köszi! :)

221 Madocsai Gergely 2009-10-23 18:32:57  Előzmény:Szedlák Tibor: 68835

Csawarok lazák, de majd leeresztem a hűtőwizet, h ki tudjam műteni. Pont az alsó hoszú lyuk egyik szélét sikerült eltörni, paff.
Csak wezérműkerék leműtését szeretném elkerülni, de asszem pumpacserénél nem menekülök meg tőle...

220 Mazur Balázs 2009-10-23 17:27:27  Előzmény:Madocsai Gergely: 68817

Ohho, köszönöm szépen a leírást. Nagyon profin leírtad, hát igen mérlegelni kell:) Majd meglátom:)

219 Szedlák Tibor 2009-10-23 17:09:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 68832

Csavard ki a csavarokat és probáld ugy :) Nekem vízpumpa cserénél feszítés közben elrepedt a külső öntvény de szerencsére nem lett a belső résznek baja.

[i](Módosította N1tr0 2009.10.23. 19:13-kor)[/i]

218 Madocsai Gergely 2009-10-23 17:06:10  Előzmény:Varga Tibor: 68833

Próbáltam, kis rés nyílt, de nem forog a rohadék. Tudom, h pumpa csere illik, de max 10.000km-t futott az elmúlt 10 éwben, és ezután sem fog többet (gyári VWpumpa akkor fájt 12-be).
Sajna sikerült elb*sznom az alsó hosszati lyuk szélén az öntwényt(kitört egy darab), uh csere lesz, így sztem már nem lenne biztonságos...

Apropó, nemrég említett wki SKF pumpát jó áron, nem tudjátok hol lehet ilyet kapni?

217 Varga Tibor 2009-10-23 16:55:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 68832

Akkor marad az ütögetés.Próbáld meg akkor kicsit elfele ütögetni a blokktól, és utána forgatni. Amúgy vezérműszíjcserével együtt illik vízpumpát is cserélni...

216 Madocsai Gergely 2009-10-23 15:45:33

No, már cserélném a szíjat, de hiába lazák a pumpa csawarjai, meg sem nyikkan a pumpa semerre sem. Már próbáltam ütögetni a házat, ill. pajszerral kissé elfeszíteni a blokktól, de semmi. Mi ilyenkor a teendő?
(Ezt a pumpát akarom a towábbiakban is felhasználni, uh barbár módszer nem jó)