Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

164 Irinyi Norbert 2009-10-18 18:21:28  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Nekem már hála istennek van egy versenymotorom amit ő épített és azt kell hogy mondjam le a kalappal egy állom az a motor amit tud kilóméterórát simán leforogja 3ik fokozatba is.
Tényleg és véletlenül nem tudja valaki az elérhetőségét mert szeretném vele felújítatni a motort.
Csak volt sajnos egy telefon balesetem és elvesz lett a telefonszáma nagy sajnálatomra

163 Nagy Donát 2009-10-18 17:51:00  Előzmény:Muczán Gábor: 68778

Köszönöm az eddigi segítségeket!

A magam kiszerelős-beszerelős dologgal ott van gondom, hogy semmi műhelyem, garázsom nincs, csakis a lakótelepi parkoló :(.

Kicsit még tájékozódom tovább, és mindenképpen jelzek!

162 Muczán Gábor 2009-10-18 17:17:23  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Lancelot!

Én az egyik volt Trabantversenyző tagunkat, Czene Macit ajánlom.
Tuningban otthonos, generálban is. Régen csináltattam ugyan motort nála, mert konkrétan nem volt kinek. A szervízében az utóbbi időben azonban feltűntek megint Trabisok. Ő is csodálkozott. Hiába a nosztalgia. Van egy titkos, de lassan kimerülő forrásunk még főtengelyre, gyári dugóra.
Tudsz vele egyeztetni a húsz 9 kettő84 197 számon. Rám hivatkozz.
Ősszel megyünk a szombathelyi rokonokhoz, akkor fel tudom ajánlani hogy visszaviszünk a ha le akarnád adni a kocsit és sikerül a dolog.

MG

161  Spityu 2009-10-18 16:37:03  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Orygabor jól írja: ne az legyen az első, hogy megcsinálják az elejétől a végéig... pontosabban: találhatsz olyan szerelőt (ha nem akarsz egyedül nekiállni), akihez odaviszed és megcsinálja, de fenn áll a veszélye, hogy olyan is lesz. "Ez még jó." "Áhh csak xx.xxx-t kértem munkadíjul, az olcsóbb is megteszi." "Nem Trabi, de jó lesz bele." stb.
Persze van olyan is aki megcsinálja az ÖSSZES fázist sajátmaga, de az akkora összeget fog érte kérni, hogy beleszakadsz.
Inkább ajánlanám azt a lehetőséget, hogy magad kiszereled a blokkot és egyben, vagy elemenként elviszed megcsináltatni a kívánt módosításokat, majd összeszereled és visszarakod. Egy Trabant blokk összeszereléséhez bőven elég az általános műszaki érzék, egy-két helyen kell csak odafigyelni és nem lesz probléma.
Másik járható út szerintem, hogy veszel egy használt N-es motort (fillérekért odaadják), megfuratod, esetleg a blokkot felszabályoztatod és már mehet is a kaszniba. Szerintem ez utóbbi a legolcsóbb: így ha nincs ki megcsinálja neked a farigcsálást (amit mondjuk nem akarsz bevállalni), lehet, hogy olcsóbban jössz ki.
Ha esetleg nagy gond lenne a távolság, és odaviszel egy könnyített lendkerekes, síkolt hengerfejes, bővített felömlős motort, akkor Zalaegerszegen tudok hozzád legközelebb embert. Ő szerintem megcsinálná azt, hogy odaviszel egy N-es motort (vagy módosított alkatrészeket) és a sajátod házát (a motorszám miatt), no meg a szükséges új alkatrészeket (tömítések, felújított főtengely, ez-az), megfúrja a hengereket és összerak a két motorból egyet, amit hazaérve csak be kell dobni a helyére. Egy helyen hibádzik a dolog: kellene tudni a kifaragott henger fúrás utáni méretét, és ahhoz beszerezni egy pár dugót, ugyanis csak Berta dugót tud adni (rendelésre). A gyári és a Mahle mind elfogyott.
[i](Módosította Spityu 2009.10.18. 18:50-kor)[/i]

160 Őry Gábor 2009-10-18 15:51:02  Előzmény:Nagy Donát: 68775

Kérdezd Spityut, nemrégen újíttatott fel profi alkatrészekkel a Mihályfinál. Szerintem ha ilyenbe belevágsz, ne az legyen a szempont, hogy lábon hozd vidd, hanem, hogy jól megcsinálják. Má már szinte sehol nem foglalkoznak Trabant főtengelyekkel, én is próbálkoztam.

159 Nagy Donát 2009-10-18 15:31:07

Sziasztok!

Lehet, hogy eljött az idő a motorfelújításomra. Sajnos nem lehet tudni, hány kilométer van a motorban, úgy különösebb gondja nincs is, kissé főtengely hangú, de mivel pénz áll a házhoz, talán bele kéne ölnöm némi pénzt a Trabi motorjába. Egy komplett felújításra gondoltam, minimális tuninggal (hengerfej síkolás, lendkerék könnyítés, kisipari leömlő).
Ti kit, milyen műhelyt ajánlotok, ami nem horror árban dolgozik, és megbízható is? Sajnos Szombathelyen lakom, a fővárostól messze, így olyan hely kéne, ahová egyszer felviszem a kocsit saját lábán, megcsinálják, majd kulcsrakészen visszakapva, saját lábán ismét hazahozom.

Minden segítséget köszönök!

158 Tóth Balázs 2009-10-18 12:54:38

4T-hez kartelgáz leválasztót keresek
06704593860
re.troo@citromail.hu

157 Őry Gábor 2009-10-18 12:32:34  Előzmény:Őry Gábor: 68770

Mindegy, akkor is csinálja, az biztos, hogy nálad se a laprugó, haha!

156 Marton Tamás 2009-10-18 12:08:57  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Szia!

Álló helyzetben kormányfordításkor nem csinálja? Én a gömbfejre gyanakszom. Lerohadt róla a gumi, port kapott, kiszáradt, és kikopott. Az szokott nyekeregni úthibánál, meg amikor tekered a kormányt.

155 Szedlák Tibor 2009-10-18 09:16:56  Előzmény:Őry Gábor: 68770

Jajj elnézést kérek tőled az enyém 4t :)

154 Őry Gábor 2009-10-18 06:06:42  Előzmény:Szedlák Tibor: 68769

Jó hogy szólsz, én is hallok, olyan ropogós-nyikorgós hangot. Már gyanakodtam arra is, hogy a laprugók szárazak, de nem. Fogalamam sincs mi az, de qrvára idegesít. Lehet, hogy szilentek?

153 Szedlák Tibor 2009-10-17 22:46:29

Ha már a lengéscsillapítóknál tartunk, mitől van az hogyha átmegyek egy kisebb úthibán akkor első kerekek felől, ilyen ropogó hangot hallok, csapágyaknak és csuklóknak semmi bajuk, én a lengéscsillapítóra gondolok de nem tudom pontosan mi okozza a hangot.

152 Sövényházi József 2009-10-17 20:12:00  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68767

Igen ez volt a gond, köszönöm! reggel még nézegettem egy darabig aztán rájöttem, kiszedtem az egész rugóslábat és ráhúztam a rugótányér fölötti anyát rendesen, mostmár a toronynál is raktam alátétet alá, hátha nem hullik szét :D csak a visszarakása ne lenne ilyen macerás... de a lényeg, hogy most jó, és még a féktárcsa csavarja is ki volt lazulva... :D milyen jó hogy szétszedtem
[i](Módosította yocc 2009.10.17. 22:13-kor)[/i]

151 Kacsándi Szabolcs 2009-10-17 19:22:51  Előzmény:Sövényházi József: 68762

Ha csak alig lóg ki a menet akkor nagyobb a baj.Valószínűleg a felső rugótányér rögzítője is lelazult.Ezért nem lóg ki a szár és ezért is lazulhat meg.Érdemes kiszedni és megnézni az egész gátlót.De remélem tévedek,viszont már jártam így,talán ez a legkézenfekvőbb megoldás.

150 Vári László 2009-10-17 15:50:57  Előzmény:Madocsai Gergely: 68765

-A kapcsoló jól van beállítva, jól érintkezik...
-A rudazat könnyen mozog, nem szorul, bimetall rendesen mozgatja, a ház a jelhez van téve.

Ma próbálkoztam az úszószinttel, meg ha már ennyire belemerültem, ki is takarítottam a karbit... Az eredmény változatlan, egy bizonyos főfoktartományban eltűnik az alapjárat. Az elektronika jó, kap áramot a szelep.
Mára meguntam a próbálgatást, és ki is fogytam az ötletekből... Ha valakinek van még vmi ötlete, ne habozzon megosztani :D

Madogery, Neked pedig köszönöm a segítséget.

149 Madocsai Gergely 2009-10-17 11:58:54  Előzmény:Vári László: 68764

- A karbin a fojtószelepkacsoló zár melegen, alapjáraton? (aza be wan-e állítwa rendesen)

- a hidegindítócsappantyúnak a rudazata, kis rugója nem akad az olajsártól ill. egyéb kosztól. (csekkolni: álló mocinál bal kézzel kb. >=50%-nyira +húzod a gázbowdent, tartod. Jobb kézzel a karbin háturól benyúlsz és +mozgatod a csappanytú rudazatát, h a csappantyú kopptól-koppig könnyedén jár-e.)

- bimetallháznál a jelölés jelölésnél wan-e?

148 Vári László 2009-10-17 09:22:31

Üdv Márkatársak!
Jönnek a hidegek, jelentkeznek is a problémák...
A következő gondom lenne 4T-vel:
A motor félmeleg állapotban, szóval amikor még Éppen nem kezdett világítani a sárga led, a motor elkezd lefulladni, nincs alapjárat, kihagyásos a motor...
Miután felmelegszik üzemmelegre, mintha semmise történt volna, normálisan megy tovább a kocsi...
Szerintetek mi lehet a probléma? Túl hamar kapcsol ki a szívató?
Segítségeteket előre is köszönöm!

147 Pátkai Antal 2009-10-16 18:56:50  Előzmény:Sövényházi József: 68762

A csavar alatt kéne lenni egy rugós alátétnek ami megakadályozza a lecsavarodást.
Egyébként a gátlószárát meg nyugodtan megfoghatod francia kulccsal vagy akár patent fogóval is nem árt neki:D

146 Sövényházi József 2009-10-16 18:04:37

Sziasztok!
Járt már valaki úgy 4T-vel, hogy elöl a toronyban a lengéscsillapító csavarja lemozgott? Oo elég érdekes számomra, főleg hogy jó erősen meg volt húzva... a gond az hogy alig pár menet látszik csak ki ha felrakom a nyomótányért és nem bírom megfogni a 6os kulccsal a gátló szárát, szóval elforog az egész. Örömmel fogadnék hasznos ötletet, módszert, tanácsot. Ebben a hidegben valahogy nincs sok kedvem kivenni az egész rugóslábat :D

145 Reining Ádám 2009-10-16 09:03:06  Előzmény:Fonai László: 68760

Tiberionak hogy könnyebb legyen a helyzete szerintem egyszerűbb ha a kárpitot először ráragasztja a polifoam-ra igaz mi szivacsot vettünk de tökéletes a polifoam is és úgy már van valami tartása is az egésznek nem csak lóg a fejedre amikor ragasztod fel az autóba! Mi mielőtt ráragasztottuk a szivacsot a kárpitra levágtuk pont akkorára mint amekkora a gyári szivacs volt mert a kárpiton tökéletesen látszik a nyoma és úgy nem kellett betuszkolni a perem alá mert a gyárin is a peremnél már vége van a szivacsnak éppen csak elég volt begyűrni és szépen felfeküdt a peremre mikor ragasztottuk már a tetőre! Így elkerülhető hogy hullámos legyen a kárpit mert a földön szépen rá lehet fokozatosan engedni a szivacsra vagy polifoamra és közbe tapizni hogy odaragadjon! Aztán az egészet már szépen fel lehet ragasztani és ha van rajta szivacs vagy polifoam van egy olyan vastagsága az egésznek hogy nem tud összegyűrődni szóval csak azzal kell törődni hogy pont jó helyre ragaszd ne csússzon el egyik irányba se!
Mi 4 Trabira ragasztottuk fel így és így volt a legegyzsreűbb mert az elején bénáztunk sokat! Ez volt az én verzióm! gyűjtsél erőt a melóig mert tényleg szívás meló!

144 Fonai László 2009-10-16 04:29:57  Előzmény:Berecz Tibor: 68758

Szia Tiberio!

Én pont múlt hétvégén ragasztottam vissza az enyémet. A kárpit alatt lévő szivacs szigetelés porladt már, azért engedte el a kárpitot. A IX. kerületben, a Táblás u-ban van polifoam nagyker, én ott vettem polifoamot meg ragasztót. Másfél centis polifoamot vettem, de azzal sokat szívtam, mert alig bírtam körbe a perem alá betuszkolni, úgyhogy a centiset ajánlanám inkább, azzal könnyebb bánni. Kárpitot és a szivacsot szedd le. A szivacs maradékát minél jobban vakard le, hogy szépen föl lehessen ragasztani a polifoamot. Elég szívás meló, de a végeredményért megéri. A ragasztó jó a kárpithoz is.
Jó munkát!

143 Oláh Olivér 2009-10-14 10:32:29  Előzmény: Spityu: 68716

Nekem van 4db diagonal gumim, ha kell valakinek.
Az egyik az oldalfalán megvan repdezve, mind a két oldalán, de a futófelüelete jó még, a többin nincs repedés.
Kérésre küldök képet!

142 Berecz Tibor 2009-10-14 09:47:48

Sziasztok!

A Trabimban meglazult a tetőkárpit és nagyon zavaró a belógása :(. Tud valaki ajánlani Bp-en vagy annak közelében valakit, akivel megcsináltathatnám? Köszönettel, Tiberio

141  hks 2009-10-14 06:10:56

huh de kár egy ilyen járgányé de még mindig nem vagyok előbbre az emberünket valahogy el kellene érnem

140 Lizák Péter 2009-10-13 20:38:36  Előzmény:Biacsics Gábor: 68755

Kár érte nagyon. De mért lett szétkapva?
Több tuningtrabi is a bontóban végezte mostanában az elmúlt néhány évben

139 Biacsics Gábor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Biacsics Gábor: 68754

És valóban: [url]https://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=22667[/url] Kár érte.

138 Biacsics Gábor 2009-10-13 18:57:24  Előzmény: hks: 68751

Valahol mintha azt olvastam volna hogy elbontották,talán carstylingon?

137 Bíró Norbert 2009-10-13 17:22:11  Előzmény: hks: 68751

Ment a mail.

136 Bíró Norbert 2009-10-13 17:20:17  Előzmény:Dobos László: 68741

Tűszelep. 1000 százalék.

135  hks 2009-10-13 17:08:49

az autó rendszáma axc-569 ha azóta meg nem változott.

134  hks 2009-10-13 17:06:13  Előzmény:jocking .: 68749

azt tudom hogy a Peet autója de én egy pezsgőszinűt keresek fekete tetővel polírozott irmscher felnikkel.2 éve kgst partyn láttam is a srácot de így hirtelen nem ugrik be hogy ki lehet a tulajdonos.

133 jocking . 2009-10-13 14:46:46  Előzmény: hks: 68747

Én úgy tudom (legalábbis úgy tűnt), hogy abban a ződ-fekete wareszban, amihez egy ugyanolyan utánfutó tartozik, wareszból kialakítva az van. Talikon úgy tűnt, hogy egyszer normál a magasság, máskor meg a porban csúszik. Ha jól tudom, peetsempres a tulaj, bár nem vagyok benne biztos...

132 Kolonics Tamás 2009-10-13 14:46:13  Előzmény:Varga Tibor: 68746

Ahol a váltót sikerült beszereznem szerencsémre még meg van az autó.Az autón meg megvan minden (lendkerék,kuplungszett jó állapotba)átmérőben a 190-es.Kompletten hozom és már szerelem is össze!Köszönöm a segítségeteket!!!!!!!!

131  hks 2009-10-13 12:29:02

keresnék egy figurát a wartburgjában air-ride van ha valaki valami elérhetőséget tud szóljon.:(

130 Varga Tibor 2009-10-12 20:22:41  Előzmény:Kolonics Tamás: 68740

Minél nagyobb a kuplung annál jobb, de 190-eshez már cserélni kell a lendkereket is. egyszer nekem is beleért oda, utángyártott remek szerkezet volt a ludas, kicseréltem és egyből helyreállt a rend.

129 Irinyi Norbert 2009-10-12 17:52:45  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68744

Szabolcs megyében vagyok.
Van 4 trabim de még sose kínlódtam ennyit egyikkel sem.

128 tóth furdzsenxia 2009-10-12 16:57:49  Előzmény:Irinyi Norbert: 68743

merre laksz?valakinek csak van lehúzója.valószínú ha újfajta tengelyed van hogy oda van benne az ék.van még egy durva megoldás de csak a legvégső esetben ajánlom az anyát a tengely végén hagyod síkba tekerve és odatámasztol egy kalapácsot a fejének a lapos felével a tengelyre és azt ütöd ha így se mozdul akkor ez már valami x-aktás eset lesz.:(

127 Irinyi Norbert 2009-10-12 16:30:07  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68738

Sajnos az:(( már próbálkoztam hogy kiütni de nem nagyon akaródzott megmozdulni és nagyon szétverni meg nem szeretném.
Nem tudja valaki honnan lehet egy lehúzót szerezni??????? mert itt a környéken feljártam szinte minden lehetőséget de sehol sincs és fontos lenne hogy rendbe tudjam tenni.

126 Major Csaba 2009-10-12 16:20:21  Előzmény:Dobos László: 68741

Én is jártam már így! Nálam a tűszelep volt a ludas. Kiszerel, megsmirgliz/nagyon finom csiszolópapírral/,visszaszerel,újból rendes működés!

125 Dobos László 2009-10-12 16:09:26

Sziasztok!

ma történt velem hogy iskalába menet egyszercsak nem akart menni a 4t. Lefulladt és utánna percekig tartott mire sikerült ujraindítani. tiszta benzin volt minden a karbi körül. Hazafelé többször is eljátszotta ezt, most hogy kiszáradt megnéztem honnan folyik,a boxkesztű alol de nem ám csak ugy csip-csöp hanem patakokban,gondolom ebbe fulladt bele. Ez mitől lehet? ja egyébként kb 3 hete vettem a karbit egy bontóban de eddig nem csinálta ezt.
Előre is köszi

124 Kolonics Tamás 2009-10-12 15:27:13  Előzmény:Varga Tibor: 68733

A kuplung szerkezet nyomó rugó szegecsfeje ér a váltóba a csapágyház külső felébe.(kinyomó villával szembeni oldal)Gondoltam én is a komplett Polo szerkezetre.Az valamennyivel laposabb mint a Trabi vagy a Waresz szerkezet?(A motor az 1.3 Wareszból származik)Azt már ki derítettem hogy a Polot szerelték 180 ill. 190-es kuplungtárcsa átmérővel.Melyik jobb?

123 tóth furdzsenxia 2009-10-12 14:43:23  Előzmény:Őry Gábor: 68735

én még lyukas féklappal nem találkoztam de ha ott van a lyuk akkor miért ne lehetne használni az enyémre fúrni kellett lyukat az biztos.

122 tóth furdzsenxia 2009-10-12 14:42:02  Előzmény:Irinyi Norbert: 68734

ha kúpos akkor kell a lehúzó de ha sima és az ék vagy a stift elnyalódott akkor is jól jön a lehúzó.

121 Muczán Gábor 2009-10-12 13:28:57

Kedves Klubtagjaink!

Beszámoló, és a nyertesek listája az Őszi Találkozóről a Klubelnök topicjában!

MG

120 Őry Gábor 2009-10-11 16:58:43  Előzmény:Irinyi Norbert: 68734

Üsd befelé a tengelyt, persze a szokásos módon, hogy a csavar fennt van, és lehetőleg valami fa közbetéttel. A visszaszerelésnél nézd meg, hogy nem nyomta-e le hátul a porvédő gumit! Egyébként felesleges a dobot levenni az agyról, mert az agy levétele nélkül úgysem lehet semmit csinálni.

119 Őry Gábor 2009-10-11 16:55:30  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68723

Ha igaz, meg is van hozzá a lyuk a hátsó féklapon.

118 Irinyi Norbert 2009-10-11 13:11:25  Előzmény:tóth furdzsenxia: 68728

Na ugynézki ez a probléma mert levettem a dobot és a fékpofák elégé szabadon mozognak csak még az aggyal nem bírok nem tudom leszedni hogy rendesen hozzáférjek nincs valakinek valami öltette erre hogy tudnám levenni ?????

117 Varga Tibor 2009-10-11 11:49:46  Előzmény:Kolonics Tamás: 68724

Kuplung terén egészségesebb ha a Vw kerül bele, de elszalad a Trabi/Wartburgéval is.Hol ér bele a szerkezet a váltóba? A kinyomócsapágy megvezető gyűrűjébe?

116   2009-10-11 10:23:53  Előzmény:jocking .: 68731

Az 1,3as motor miatt kérdeztem. Bár igazából engem jobban érdekelne csak egy váltócsere 5 sebességesre.

115 jocking . 2009-10-11 10:01:35  Előzmény: : 68729

Miért kéne lepapírozni? A forgalmi engedélyben nem szerepel, hogy hány sebességes a váltó, csak hogy automata e, vagy manuális. Nekem is 5 sebességes Polo váltó van benne, ugyanúgy alámásztak műszakin és egy mukkot nem szóltak.:)