Orygabor jól írja: ne az legyen az első, hogy megcsinálják az elejétől a végéig... pontosabban: találhatsz olyan szerelőt (ha nem akarsz egyedül nekiállni), akihez odaviszed és megcsinálja, de fenn áll a veszélye, hogy olyan is lesz. "Ez még jó." "Áhh csak xx.xxx-t kértem munkadíjul, az olcsóbb is megteszi." "Nem Trabi, de jó lesz bele." stb.
Persze van olyan is aki megcsinálja az ÖSSZES fázist sajátmaga, de az akkora összeget fog érte kérni, hogy beleszakadsz.
Inkább ajánlanám azt a lehetőséget, hogy magad kiszereled a blokkot és egyben, vagy elemenként elviszed megcsináltatni a kívánt módosításokat, majd összeszereled és visszarakod. Egy Trabant blokk összeszereléséhez bőven elég az általános műszaki érzék, egy-két helyen kell csak odafigyelni és nem lesz probléma.
Másik járható út szerintem, hogy veszel egy használt N-es motort (fillérekért odaadják), megfuratod, esetleg a blokkot felszabályoztatod és már mehet is a kaszniba. Szerintem ez utóbbi a legolcsóbb: így ha nincs ki megcsinálja neked a farigcsálást (amit mondjuk nem akarsz bevállalni), lehet, hogy olcsóbban jössz ki.
Ha esetleg nagy gond lenne a távolság, és odaviszel egy könnyített lendkerekes, síkolt hengerfejes, bővített felömlős motort, akkor Zalaegerszegen tudok hozzád legközelebb embert. Ő szerintem megcsinálná azt, hogy odaviszel egy N-es motort (vagy módosított alkatrészeket) és a sajátod házát (a motorszám miatt), no meg a szükséges új alkatrészeket (tömítések, felújított főtengely, ez-az), megfúrja a hengereket és összerak a két motorból egyet, amit hazaérve csak be kell dobni a helyére. Egy helyen hibádzik a dolog: kellene tudni a kifaragott henger fúrás utáni méretét, és ahhoz beszerezni egy pár dugót, ugyanis csak Berta dugót tud adni (rendelésre). A gyári és a Mahle mind elfogyott.
[i](Módosította Spityu 2009.10.18. 18:50-kor)[/i]