Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

64  Spityu 2009-10-05 19:11:08  Előzmény:Korpai Tamás: 68679

Az csak amolyan általánosan bevált képletek alapján történő rajzolgatás. Most már nem így csinálnám (tervben sem), hanem teljesen egyenes konfúzorral, ami természetesen a csúcsteljesítmény fordulatszámára lenne méretezve.
Egyébként lehet, hogy csak semmitmondó, száraz képletek, de az MZ-sek és nagyon sokan mások eredménnyel alkalmazzák őket.
Egy alapszabály a MOTA-hoz, bár gondolom nem mondok újat: legelőször a széria motort próbáld meg minél jobban "megalkotni". Tuningváltozatokat szimulálni ezután érdemes vele.

63 Korpai Tamás 2009-10-05 19:03:00  Előzmény: Spityu: 68677

Mit valamikor régebben terveztél hengerenként rezót, az széria motorhoz készült vagy valami máshoz? Többek között azzal is kipróbáltuk, 5000 fordulaton volt a max telj, de 24LE volt a max. Igaz hogy pár adat csak körülbelüli érték volt, elég sok adatot kér a program, nem ment minden fejből.

62 Korpai Tamás 2009-10-05 18:57:43  Előzmény: Spityu: 68677

ááá sajnos nekem nincs, egy osztálytársamnak van azzal próbálkoztunk. Ő beruházott rá, de sajnos elég jó le van védve, nem nagyon másolható.

61  Spityu 2009-10-05 18:51:11  Előzmény:Korpai Tamás: 68676

Nemár... van MOTA-d? Ezer éve meg akarom szerezni (persze ingyen :D), de sehol nem bukkantam még rá.

60 Korpai Tamás 2009-10-05 18:44:36  Előzmény: Spityu: 68675

Hűha...pedig erre nagyon kíváncsi lennék. Most nekem is fejlesztés alatt áll a motorom. Szívócsonkot felmartam 34-re, valami hasonló méretű porlasztó (vagy ekkora ETZ) lesz hozzá, lehet hogy bemart 4 felömlős lesz. Még a sürítésnövelést kell megoldani. Kipuf egyenlőre az A-s dob, de MOTA-val tesztelgetés alatt vannak hengerenkénti rezók is. Tudom hogy ez megint nagyon sok munka lesz, nem is mindennapi használatra kell, csak néha beletenni, de ha már egyszer tuning akkor menjen rendesen.

59  Spityu 2009-10-05 18:34:57  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68674

Jaja... bár teljesen más forrásból hallottam azt is, hogy már rég elvitték... "a gyűjtők" közül valaki. Neveket nem írok. :P

58 Gyapjas Gergely 2009-10-05 18:33:47  Előzmény: Spityu: 68673

Reméljük holnap mindenre fényderül.

57  Spityu 2009-10-05 18:18:17  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68672

A forgattyúsházra én is kíváncsi vagyok... vajon valamilyen széria, vagy házi gyártmányú membrán? Hmmm-hmmm... kár így előre gondolkozni, lehet már nincs is meg belőle semmi...

56 Gyapjas Gergely 2009-10-05 18:05:39  Előzmény: Spityu: 68671

Igazából arra lennék kíváncsi mennyit kisérletezett a hengerekkel, meg a forgattyúsházzal.

55  Spityu 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68670

[url=https://komi-picurka.hu/gallery/v/archive_past/81oszmhv/komi/81oszmhv_001k.jpg.html]Ez az.[/url] Jómultkor, még a télen mesélték, hogy mennyit dolgozott vele a Bodó, "csak a kipufogókat ha 20-szor nem vette le, egyszer sem" módosítások miatt.

54 Gyapjas Gergely 2009-10-05 17:40:00  Előzmény: Spityu: 68669

Sajnos semmit. Egy ismerőstól aki a 70-es évek óta jár rallye és pálya-hegyiversenyekre hallottam hogy nagyott szólt a gép annó. Meg neten kering róla pár kép.

53  Spityu 2009-10-05 17:33:34  Előzmény:Gyapjas Gergely: 68667

A kasztni vagy összetört, vagy elkerült máshová külön, nem tudom. A motor vagy legalábbis egy klón (talán tartalékmotor) állítólag meg van még valahol.
Tudsz valamit a gépegységről? Narancssárga-fekete, AFIT felirattal.

52 Gyapjas Gergely 2009-10-05 17:28:59  Előzmény:Tóth Péter: 68663

Úgy tudom majd mindem akkumulátor a jászplasztiknál készül. Amúgy nekem 3 évet bírt általában rövid távokon, nagy zene és lámpák mellett mindenapos használatban.
Töltésméréskor általában feszültséget mértem.

51 Gyapjas Gergely 2009-10-05 17:24:55  Előzmény: Spityu: 68656

Helló!

Nálatok van Pécsett a motor? A kaszninak mi lett a sorsa? Előbb volt naracssárga és utána Hódgép dekoros?

50  Spityu 2009-10-05 16:16:14  Előzmény:G J: 68665

Szerintem nincs akkora célközönsége. :P

49 G J 2009-10-05 16:11:48  Előzmény: Spityu: 68656

hú várjuk várjuk :D

címlapra és totálcárra vagy legalább autofiliára kikerül?

48 Őry Gábor 2009-10-05 13:44:31  Előzmény:Tóth Péter: 68662

Tényleg.

47 Tóth Péter 2009-10-05 13:43:35

Aksi ügyben tud valaki segíteni??
Lentebb vázoltam a helyzetet!

46 Tóth Péter 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: Spityu: 68661

Bizony, azt ETZ-é függőlegesen van és szögletes a henger.

[imgw]https://images01.olx.hu/ui/2/24/35/36661935_2.jpg[/imgw]

45  Spityu 2009-10-05 13:26:02  Előzmény:Őry Gábor: 68660

Hasonlít, de szerintem nem. Az ETZ-nél úgy emlékszem függőlegesen van a gyertya. Egyébként nagy Jawa versenyző volt a Bodó, múltkor kb. másfél órán át mesélt az egyik kolléga.

44 Őry Gábor 2009-10-05 13:18:43  Előzmény: Spityu: 68659

Ez a hengerfej nem ETZ-ből lett faragva?

43  Spityu 2009-10-05 13:16:07  Előzmény:Őry Gábor: 68658

Igen, ez az. A kasztni állítólag pár éve már jobblétre szenderült, de a motor és pár póthenger még megvan - szintén állítólag. Holnap majd kiderül.

42 Őry Gábor 2009-10-05 12:57:09  Előzmény: Spityu: 68656

És hol található a csodajárgány? Erről beszéltünk ma?

41 Anda Árpád 2009-10-05 12:54:16

Hali!
Szeretnék a trabimra tavaszi szezonra alufelnit...4x100-ra gondoltam, de ugye ahhoz módosító kéne! Valaki esetleg tudna segíteni egy képpel rajzzal méretekkel? Fater esztergályos szal a többi nem téma...
A segítséget előre is köszönöm

40  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Holnap pedig megyek megnézni a [url=https://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=418e5cf467472]legendát[/url]. Remélem tudok méretezni, vagy legalább belenézni, fényképezni. Beszámoló lesz természetesen. ;D

39  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Kering jó pár leírás a neten ami a Trabant motorjának tuningolásáról szól, sokan ezek alapján építkeznek. Most egy hirdetésben olvashatnak erről azok, akiket részletesebben érdekel a téma. Írnak a vezérlésről és a beömlőkről is, továbbá arról, hogy mivel lehetne még fejleszteni rajta.

[url=https://cgi.ebay.de/Trabant-Motor-51PS-Tuning-4-Kanal-mit-38mm-Vergaser_W0QQitemZ230384266357QQcmdZViewItemQQptZAutoteile_Zubeh%C3%B6r?hash=item35a3f8ec75&_trksid=p3286.c0.m14]51PS[/url]

38   2009-10-04 21:01:59  Előzmény:Szabó Gábor: 68653

A szivató kikapcsol. most olyan karbi van rajta, amivel 6-8 literes volt a fogyasztás egy másik trabival. Viszont a benzincsövet majd megnézem. A kipuffogó gáz eléggé benzin szagú.

37 Szabó Gábor 2009-10-04 20:41:51  Előzmény: : 68652

Szivató kikapcsol?
Úszóház oldalán lévő membránt működtető vákumfuratok el szoktak tömődni, gyakran ez okozza, hogy ömlik a benzin a szívótorokba. Esetleg átengedő tűszelep, eltömődött tankba visszavezető benzincső is lehet.

36   2009-10-04 20:26:38

4T trabi esetében hogyan lehet szegényíteni a keveréket? Kormosak a gyertyák, nagy a fogyasztás, gondolom kicsit sokat kap.

35 Szabó Gábor 2009-10-04 19:31:00

Utánporlasztós tapasztalatok:
Pár márkatárssal mentünk egy nagyobb kört 7végén. Eger-Lilafüred-Miskolc-Kazincbarcika-Eger volt az útvonal. Aki ismeri, tudja, hogy nem sík vidék. Tisztességes tempóval haladtunk, akit utólértünk, megelőztük (2T-k nagyon jól szerepeltek). Induláskor kagylós kúton natúr 95-ös telitank, érkezéskor ugyanott 10,02 litert sikerült belepréselni, a napi számláló 167km-t mutatott.
Gyertyák szürkésfehérek, próbálom orvosolni előgyújtás csökkentéssel, ill küszöbön a gyertyacsere meg a küszöbcsere, lehet más hőértékű kerül a helyükre.

34 Kacsándi Szabolcs 2009-10-04 18:51:31  Előzmény:Varga Tibor: 68643

Szóval akkor ez nem olyan egyszerű mint a képen ábrázoltak.Csak ezért gondoltam hogy egyszerű a felszerelése.Azért kösz.

33 Őry Gábor 2009-10-04 18:28:33  Előzmény:Fonai László: 68648

Akkor elképzelhető, hogy fogaskerekek csúsznak egymáson. Mondjuk a differenciálműben.

32 Fonai László 2009-10-04 15:12:14

Sziasztok Márkatársak!

Tudnátok nekem arra mondani valamit, hogy miért lehet az, hogy ha szar talajon indulok, akkor mindig csak a jobb kerék kapar el, és ha gyorsítás közben utést kap a jobb első kerék (káytú pl), akkor iszonyú reccsenést lehet hallani sokszor. Leginkább olyasmi a hang, mintha mondjuk fogaskerekek csúsznának egymáson.

31 Tóth Péter 2009-10-04 12:28:31  Előzmény:Varga Tibor: 68644

Minimum állásba 9 A-ra töltött, majd visszaesett 3-4 A-re.
Utána maximummal töltöttük, akkor 11-el vette.

30 Tóth Péter 2009-10-04 12:27:18  Előzmény:Tóth Péter: 68645

Jut eszembe...
Amikor csináltuk a mocit, 2 napig nem volt rajta az saru, forgatni nem akart.
Töltöttük kb. 30 percet és indult.
Azóta indul rendesen.

29 Tóth Péter 2009-10-04 09:00:40  Előzmény:jocking .: 68641

Ok, ha időm engedi, akkor kipróbálom.

28 Varga Tibor 2009-10-04 07:14:45  Előzmény:Tóth Péter: 68640

Elsőnek mérd meg a töltésed, hogy kellőképpen tölti-e az akkut.

27 Varga Tibor 2009-10-04 07:13:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 68637

Egyátalán nem csereszabatos, nem tudom ezt miből következtetted le. A féktartó vason is kell átalakítás, meg távtartó stb. Bonyolult, egyszerűbb az általam már leírt komplett csonkállávny csere.

26 Lizák Péter 2009-10-04 06:26:26  Előzmény:Prokop Gábor: 68621

Pedig tschabi az 500-asát is megcsinálta. Abban ilyen van.

25 jocking . 2009-10-03 21:55:33  Előzmény:Tóth Péter: 68640

Akkuvétel előtt próbáld ki, hogyha 2-3 napra leállítod a kocsit, előtte vedd le az egyik sarut az akkuról. Ha ezután nem merül le, akkor nem az akku szar, hanem valami fogyasztó a háttérben szépen leszívja.

24 Tóth Péter 2023-05-22 08:40:11

Helló!

Nagy valószínűséggel akkumlátor csere előtt állok, mivel ha nem használom 2-3 napot, alig forgat az önindító és nehezen indul, de nem tudom, hogy milyen márkájút vegyek.

Néztem ilyet, ebből a 45 Ah-as 12000ért volt!
[url]https://www.autosszaki.hu/kepek/apro/39337_1228744401b.jpg[/url]

Szerintetek milyet vegyek??

23 Kolonics Tamás 2009-10-03 18:41:50  Előzmény:Varga Tibor: 68636

Köszi a segítséget!

22 Kacsándi Szabolcs 2009-10-03 17:58:38  Előzmény:Tóth Péter: 68633

És ki rakta össze ezt a motort?

21 Kacsándi Szabolcs 2009-10-03 17:49:25  Előzmény:Varga Tibor: 68636

Ezekszerint ha jól látom a képen a golf 1 féknyerge csereszabatos a trabiéval.Más különleges átalakítás nem kell hozzá?

20 Varga Tibor 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Kolonics Tamás: 68631

Nem passzol rá, a Golf csonkállványt kell beépíteni, közdarabbal a gólyaláb csatlakozásnál. Avagy Golf I gti fék, németek faragtak már fel Trabi futóműre, de oda is kell közdarab(távtartó) de sztem egyszerűbb a komplett golf csonkállványt alávágni.
[url]https://trabiteile.de/product_info.php/products_id/696[/url]

19  Spityu 2009-10-03 07:30:00  Előzmény:Tóth Péter: 68633

Mennyit vett le belőle? Mert én emlékszem a képekre, valamennyi tényleg le volt belőle szedve! Ezek szerint csak kb. 1mm-t??? Esetleg nem mérted meg konkrétan a henger magasságát? Itt van mellettem egy új, 154.26mm.

Ekkora hézag elég sokat számít, biztos. Reméld, hogy csak ez okozta a nyomáshiányt és a gyűrű-hengerfal-dugó rendben van, járatás szempontjából.

Kiszámíthatod, az 1.35-ös hengernél mindössze 7.02-es kompresszióviszonyod volt, a másiknál valamivel több.

A dugók akkor most szintbejárnak a szélénél, ugye??

18 tóth furdzsenxia 2009-10-03 07:23:10  Előzmény:Tóth Péter: 68633

huh beleestél te is dolgok sűrűjébe akkor elmérte az esztergályos vagy nem nagyon érdekelte mit mutat a tolómérő.pedig ha nem egyforma a két henger akkor csinál a motor érdekes dolgokat és persze nem is megy úgy,meg a fogyasztást is felnyomhatja. a havernak van egy elrakott vezérlésű 3 felömlős hengere egy kicsit reszelt karbival meg a szabó zoli féle kipufogóval és meglepően jót megy az autó múltkorában egy turbós golf 2 kergetett vele és bírta a tempót rövid távokon és nem is fogyaszt neki veszélyesen normális használatban 7 liter körül.:D

17 Tóth Péter 2009-10-03 07:13:52

Üdv Mindenkinek!

2 napja szétszedtük a Trabi motorját, mert folyt belőle az olaj (kipufogó nyílásnál és a hengerfejnél), miután levettük a hengerfejet, megnéztük a dugattyúkat is, tekergettük is és észrevettük, hogy nem jön föl a henger tetejéig. Majd megmértük, 1,05 és 1,35 mm volt a hiány. (Szóval aki csinálta, az jól elbaszta, nem vett le 2 milit, ráadásul nem is egyformán szedett le belőlük)
Tegnap kihézagoltuk, kivettük alóla az alumínium lemezt és klingelitből vágtunk tömítést.
Tegnap összeraktuk, még egy kicsit vettem el kaját.
Majd kipróbáltam és a fogyasztás mérő alapján sokkal kevesebbet eszik.
50nél csak egy narancs és egy zöld led égett.
A motor is erősebb lett.
Most majd kíváncsi leszek a fogyasztásra.

16  hks 2009-10-02 19:25:58

Az 500-as, 600-as trabanthoz valóban nem létezett ablak emelő, de ez a lány valószinüleg az elektromos elhúzhatós ablakra gondol. Valószinű látta a nagykarácsonyi videón, vagy valamelyik találkozón.

15 Kolonics Tamás 2009-10-02 18:59:45

Sziasztok!Valaki tudna nekem segíteni?Trabi 1.1-be a GolfII GTI féknyerge az passzol a trabi csonkállványához,vagy kell átalakítást végezni?Köszi előre a segítséget!