Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8644  Spityu 2022-05-16 20:11:59  Előzmény:Grõb Gyula: 82386

Király! :D

8643 Grõb Gyula 2022-05-16 00:21:17

És még a Trabim is megjelent! OMG!

8642 Grõb Gyula 2022-05-16 00:20:19

Bakker, kb 5 év után újra itt vagyok! Sziasztok!
Ui ezt nem hagyhattam ki...

8641  Spityu 2022-04-24 20:37:13  Előzmény:Pintér Adrián: 82379

Szia!
Kaptam infót. Vélelmezhetően a C oszlop felé megy le gumicső. Lásd kép (fogalmam sincs, hogyan kell nézni, nem ismerem a típust).

8640 Pintér Adrián 2022-04-20 17:13:00

Szép napot mindenkinek ! Szeretnék pár tanácsot kérni Tőletek én teljesen új, zöldfülű Wartburgos vagyok, egy hete jött meg a fémyezőtől a gép és szeretném összerakni . Kérdés : a sibead vízlevezető gumicsövei az A és C oszlopkban kivezetik a vizet de hol vannak kivezetve ? Doblemezekbe ? Melyík részén, milyen magasságab ? Hanyas furat ? Köszönöm előre is a segitségeteket . Sajnos szerintem be lettek heggesztve a firatok lakatolás alkalmával és nem találom .

8639  Spityu 2022-04-08 00:20:54  Előzmény:Tósoki Szilárd: 82374

Szia! Én ilyet még nem tapasztaltam. Tehát van a nagy csavar a furattal, amire rá kell fűzni a benzincső végét, majd be kell hajtani az úszóház fedelébe, és itt szivárog? Nekem még használt fém tömítésekkel is jó szokott lenni. A piros (vulkánfíber) tömítéssel meg pláne. Biztosan nem a benzincső ereszt valahol feljebb? Ha páncélos slagról van szó, az hajlamos a páncél alatt elrepedezni és ereszteni. A csavar és az úszóházfedél a tömítési felületeknél sértetlen? A benzincső vége is? Repedést, krátert, anyaghiányt keress.

8638 Tósoki Szilárd 2022-04-07 23:51:49

Sziasztok.
Segítséget szeretnék kérni abban a dologban hogy a hb 2-9-es karburátoromnál a Benzin bejövő ágon egyszerűen nem tudom eltömíteni a folyást... Hiába tettem bele 2 db vadonatúj alumínium tömítő gyűrűt vagy a piros karikákat... Valakinek van valami jó megoldása vagy ez ilyen mindig szivárog?...
Előre is Köszönöm.

8637  Spityu 2022-02-27 01:13:11  Előzmény:Őry Gábor: 82369

Ebben az esetben szerintem nem volt felesleges. Amúgy a dugattyú szorulása is okozhat besülést. A rugók egyszerűen nem tudják megfelelő mértékben visszahúzni a pofákat. Nálam ez volt pár éve. (Egyik) tanulság: hetente megnyomkodom a fékpedált párszor.

8636 Őry Gábor 2022-02-24 19:28:15  Előzmény: Spityu: 82368

Akkor jöhet egy légtelenítés. Lehet, fölösleges volt a betétcsere+felszab? Talán nem, mert az egyik oldal meg volt sülve többször is, ráadásul ütött is.

8635  Spityu 2022-02-23 21:53:23  Előzmény:Őry Gábor: 82367

Én úgy tudom, hogy okozhat aszimmetriát a két oldal között (2T Trabantnál). Tehát hiába egy kör, ahol a buborék van, ott kevésbé fog fogni. A Trabant esetében a főfékhenger kivezetéseinél van egy-egy szelep, ami arra jó, hogy ha kissé levegős az adott kör, fel lehet pumpálni és csak lassan engedi vissza a dugattyú felé a folyadékot, ahogy a buborékok vissza akarnak tágulni. A Wartburgnál nincs ilyen. De a lényeg, hogy légtelenítsd rendesen.

Amúgy fater Swiftjén volt olyan, hogy talán a jobb első gumi fékcső volt elfáradva, fékezéskor púposodott. Emiatt ez a kerék nem fékeződött annyira és a másik irányába húzott a kocsi fékezéskor. De ott nem tudom, hogyan vannak a körök felosztva.

8634 Őry Gábor 2022-02-23 17:03:01  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82366

Ez annyiban jó hír, hogy a félrefogás még megoldódhat. Kicsit megvasaltam, leeresztettem egy jó kis hegyi útról, talán összekopott valamicskét. Lassan vinnem kéne vizsgázni.

8633 Kacsándi Szabolcs 2022-02-18 20:30:26  Előzmény:Őry Gábor: 82365

Igen befolyásolja.Semmilyen levegő nem lehet benne.Amúgy szokás ilyenkor megvasalni a féket kicsit.Akkor éri el a legjobb hatást ha összemelegedett és igazodott minden.

8632 Őry Gábor 2022-02-16 12:57:00

Sziasztok!

Ha van egy kis levegő valamelyik fékmunkahengerben az befolyásolja az egyforma fékhatást a két oldal között? Merthogy miután az a kis légbuborék összenyomódik, onnét elvileg egyformán kéne fogni, legalábbis az elmélet szerint. Új betétek, mhengerek, szabályozott dob. Persze, lehet, hogy egy kicsit össze kell kopnia.

8631 Farkas János 2021-12-23 15:48:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82359

Köszi az infot! ;)

8630 Kacsándi Szabolcs 2021-12-22 19:33:10  Előzmény:Farkas János: 82357

Üdv!
Ennek rengeteg módja van ,de egyik sem szabályos.Műszakira vissza kell alakítani,sajnos manapság már nem nézik el,mint sok más módosítást sem.
A legegyszerűbb a magasabb fémpogácsa a vezetőkar alá.Hátul a középső vezetőkarok fölé kell beszerelni a kaszni és a kar közé.Különböző méretekben lehet ,kinek mi a tetsző.Én korábban az eredeti fémpogácsát forgattam felülre,ez nagyjából 3-4cm-t nyom lejjebb a karonmezáltal kerék tetejét befelé dönti.Vagy esztergáltatni kell több méretet és akkor lehet kísérletezni.Hosszabb csavarok beépítése szükséges.Sajnos nagyon függ a feltett felnitől is,mert ha sokat döntesz rajta,akkor a kerék beleér a spirálrugóba.De be lehet úgy lőni hogy kicsit dőljön,szépen álljon a kerék,és akkor elég sok fajta felni elfér.Ha nagykerék menne rá,akkor már több variálás is kellhet.Esetleg vékonyabb spirálrugók.De olyat nehéz találni,vagy azon is alakítani kell.

8629  Spityu 2021-12-22 16:07:31

Csapterpesztővel. https://www.youtube.com/watch?v=rFW8jSMnN04

Úgy emlékszem, hogy valamelyik webáruházban árulnak is közdarabot, de most hirtelen nem találom. De mintha valami külföldiben láttam volna.

8628 Farkas János 2021-12-22 00:07:08

Sziasztok!
Hamarosan újra Trabi tulaj leszek!
Az lenne a kèrdèsem hogyan dönthetö be a hátsó kerèk 1.1 kombinàl?
Köszi!

8627 Kacsándi Szabolcs 2021-11-16 17:13:02  Előzmény:Őry Gábor: 82354

Itt az ideje bevezetni a prédikációba :)

8626 Őry Gábor 2021-11-16 10:55:14  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82352

Én hiszek a papnak, de ritkán beszélünk fékbetétekről és dobszabályozásról....

8625 Kacsándi Szabolcs 2021-11-15 20:05:53  Előzmény:Őry Gábor: 82350

Nem szabad mindent elhinni amit egy boltban hallasz,sem a kocsmában,sem a piacon,de még a templomban sem.:)
Nem létezik kisebb méretű fékdob!Elhiheted,mivel láttam az egyik legkorábbi 59-es 500-as típus fékdobjait,annyi a különbsége hogy akkor még az agyrész egyben volt a fékdobbal.Később ezen változtattak.A fékpofák vasa az kicsit másabb,mivel akkor még kézi utánállítója volt.Az átmérő viszont nem változott.A bolti fékpofa azért nem lehet jó mert azt csak egy alapméretben gyártják,az eredeti 200-as mérethez.Az évek során a dobokat szabályozzák,így az átmérője változik ezért a beletett pofa billegni fog.Ezt kompenzálják a fékfelújító műhelyekben,ahol az átmérőhöz készítik a pofa vastagságát és azt bele is csiszolják.Boltban akkor érdemes vásárolni ha fékdobot és pofát is vadi újat veszel,de még az sem garancia hogy szépen belefekszik.
Szóval nem tudom hol akadtál el,de kezd a fékdobok és fékpofák felújításával,egy erre szakosodott műhelyben.Addig amíg az elkészül,cserélj új kitámasztókat rugókat és kötelet is,valamint nem árt felülvizsgálni az excentereket is,abból is lehet újat venni.

8624  Spityu 2021-11-15 19:52:25  Előzmény:Őry Gábor: 82350

Megnéztem pár könyvemet. Semmi ilyesmit nem találtam. Max. a púposokról tudnám elképzelni, hogy ott más volt a dob átmérő. De inkább még azoknál sem.
Az eltérő ívelésű pofavas érdekes... Elvileg maga a vas mindig ugyanolyan, csak éppen a jó helyeken vastagabb betétet ragasztanak rájuk felszabályozáskor és persze hozzáigazítják a dob ívéhez (átmérőjéhez). Tehát ha 200-ról mondjuk 201-re szabályozzák a dobokat, akkor 0.5 mm-rel vastagabb betét kerül a vasakra. Ebben az esetben a fékmunkahengerek dugattyúi a 200-as átmérőjű dob + gyári, alapméretes, új pofák esetével megegyező pozícióban maradnak.

8623 Őry Gábor 2021-11-15 10:45:40  Előzmény: Spityu: 82349

Régóta problémám, hogy nem fog eléggé a bal hátsó kézifékem. Nemrégen észrevettem, hogy kisebb az íve, hintázik a dobon, még úgy is, hogy jelentésen megcsiszoltam szalagcsiszolóval. Elmentem egy botba, nézni új betéteket, és valóban, amit mutattak, valamivel kevésbé volt íves és jól felfeküdt a dobon. És pont ott volt egy csóka, aki közbeszólt, hogy a régi, gömbölyű lökös Trabikon kisebbek voltak a dobok. Namost, ami betéteket használok, azok eredetéről nincs tudomásom, jöttek innét-onnét.
Az is lehet, hogy a nevezetes betét egy utángyártott fos.
????

8622  Spityu 2021-11-15 01:07:39  Előzmény:Őry Gábor: 82348

Én ilyenről nem tudok. Csak simplex / duplex. Ill. talán az utánállító volt más régen. De lehet, hogy az csak a púposoknál. Vagy ott sem. Nem vágom. De tudomásom szerint ott is 200-as volt a dob, nem hogy a későbbi évjáratoknál.
Tudsz erről valami bővebbet? Érdekelne...

8621 Őry Gábor 2021-11-14 20:15:16

Most kell megtudnom, hogy fékbetétből/dobból kétféle méret létezik? Hogy a régebbi dobok kisebb átmérővel voltak???!!!

8620  Spityu 2021-11-11 01:43:18  Előzmény:Németh Pál: 82344

Írtam mailt.

8619 Németh Pál 2021-11-05 07:10:02  Előzmény: Spityu: 82343

Az email címem:npalesz@gmail.com
Elöre is köszönöm!!!

8618  Spityu 2021-11-04 19:59:00  Előzmény:Németh Pál: 82342

Írj egy tetszőleges e-mail címet, aztán oda írnék inkább. Előzetesen azt javasolnám, hogy bizonyos alkatrészeket szerezz be. Nekem sajnos nincs időm rá. Aztán ha megvannak, utána küldd szerintem. Nem sok mindenről van szó, filléres dolgok.

8617 Németh Pál 2021-11-04 19:38:39

Nagyon szépen megköszönném,természetesen fizetem a postaköltséget,és bármely felmerülő költséget is.
Légy szíves küld el a postacímend és elküldöm a karbit.
Előre is nagyon köszönöm!!!

8616  Spityu 2021-11-04 17:34:19  Előzmény:Németh Pál: 82338

Ha fent van még a kocsin, akkor féktisztítóból vagy hidegindítóból fújjál oda a nagy csavarhoz (alapjárat állító). Esetleg más részekhez is, természetesen járó motornál. Ha változik a motor fordulatszáma, akkor bizony az adott helyen falsot szív.

8615  Spityu 2021-11-04 17:16:16  Előzmény: Spityu: 82339

Amúgy ha mázlid van, akkor az O-gyűrűk cseréje megoldja a problémát. Van egy a nagy csavaron is (alapjárati) és van egy a CO-n is. "Mindenálló" kell belőlük, a sima nem jó. Viton, szilikon, ilyesmi anyagból készült bírja csak.

8614  Spityu 2021-11-04 17:07:14  Előzmény:Németh Pál: 82338

A visszafelé postaköltségért át tudom nézni ill. beállítani a gyári specifikációnak megfelelően. Az jó kiindulási alap tud lenni.

8613 Németh Pál 2021-11-04 15:11:52  Előzmény:Őry Gábor: 82337

A talpat ellenőrizni fogom,a tengely semmit nem lóg,a szivató rendszer a gyári festékkel rögzítve,a karburátor mothatnám új.

8612 Őry Gábor 2021-11-04 08:43:20  Előzmény:Németh Pál: 82336

Először a talpat nézném meg, aztán jöhetnek a fúvókák. A tengely semennyit se lötyög? A szívatórendszer beállítasai jók?

8611 Németh Pál 2021-11-04 05:34:15  Előzmény:Őry Gábor: 82335

Az egy régebbi típus,avval lassan ejtette a fordulatot alapjáratra.

8610 Őry Gábor 2021-11-03 19:18:11  Előzmény:Németh Pál: 82334

Nem szív falsot valahol? A talp síkban van? Másik karbival rendben volt az alapjárat?

8609 Németh Pál 2021-11-03 13:56:25

Segítséget szeretnék tőletek kérni,vásároltam egy nagyon jó állapotban lévő karburátort (28H1-1)a Co csavarnál még bent a műanyag dugó,a tengely nem lóg.
Feltettem olyan pici az alapjárat,hogy leáll a motor,hiába állítok az alapjárati csavaron.
Esetleg valaki nem tudná átnézni és beállítani, természetesen megfizetem a fáradozásait.
Előre is nagyon szépen köszönöm.

8608 Őry Gábor 2021-11-03 08:19:58  Előzmény: Spityu: 82332

Kicserélem, mert annyit úgyse tudok csiszolni rajta, aztán meg elfogy a betét. Nem értem mitől deformálódhatott. Valószínűleg nem a használat közben.

8607  Spityu 2021-11-02 19:27:55  Előzmény:Őry Gábor: 82331

Szerintem nagy mértékben ronthatja. De nyilvánvalóan ez függ a hintázás nagyságától. Attól is, hogy az adott helyen felüvegesedik-e vagy inkább hozzákopik a dobhoz. Esetleg igazíts utána csiszolópapírral, jobb ötletem nincsen.
Aztán az is lehet, hogy a pofavas valamennyire rugalmas és valamennyit ív különbséget el tud kenni, de ezt nem tartom nagyon valószínűnek. Sőt. Normál fékezésnél szerintem a dugattyúkon nem ébred akkora erő, amekkora torzítaná a vasakat. De nem számoltam utána.

8606 Őry Gábor 2021-11-02 14:38:34

Szerintetek ha egy fékpofa nem fekszik fel teljesen a dobon (hintázik) az nagyon rontja a fékhatást? Igazából már mosolygok is a kérdésen...
A kézifékprobléma miatt írom, ami továbbra is fennáll, bár a helyzet a távtartó szélesítésével javult. Egy kerek milliméterrel most hosszabb. Még mindig csak a bal oldali kerék blokkol egy kézifékezésnél, de érezni, hogy már mindkét kerék fog, és nem húz oldalra.

8605 jocking . 2021-10-10 20:24:58  Előzmény: Spityu: 82313

Remek, akkor ez alapján az enyém is szarul lehet összerakva. Nem tudtam, hogy van belőle jobbos és balos. :D

8604 Őry Gábor 2021-10-06 10:09:26  Előzmény: Spityu: 82317

Hát, lehet, hogy ez a verzió lesz, mert a többi ügylet ezért vagy azért felejtős (szar, drága, bonyolult stb.)

8603  Spityu 2021-10-04 19:44:46  Előzmény:Őry Gábor: 82316

Szerintem jobban jársz, ha kevertetsz egy flakon festéket. Konvertereset. Az tovább eláll. Azt nem kell "aktiválni" és utána záros határidőn belül felhasználni. Gyakorlatilag az alap 2K festék + konverterből tevődik össze, azt töltik bele a palackba. Szépen terít, ködöl. Vagy legyen két flakon és akkor tutira elég lesz + lesz előtte mivel tesztelni. Kissé más a fúvókája, mint a sima festékes dobozoknak, sokkal inkább úgy fúj, mint egy fényezőpisztoly.

8602 Őry Gábor 2021-10-04 09:56:00  Előzmény: Spityu: 82315

Biciklivázra kéne. Off téma.

8601  Spityu 2021-10-02 22:13:44  Előzmény:Őry Gábor: 82314

Arra az elektromos akármire gondolsz? Felejtsd el autóval kapcsolatban. :D Nem tudom, mire találták ki. Talán belső falfesték felhordására. Eléggé nagy a fúvóka átmérője. Ha nincs kompresszorod, ideje beszerezni egyet (25 l-es teljesen jó hobbi célra, komplett autóra azért kevés).
Illetve van az a szokásos pár ezer forintos készlet (tömlő, kerékfújó, festékszóró, olajszóró) szintén jó. Úgy mondanám, hogy lehet a benne lévő festékszóróval szépen dolgozni. A karosszérián kívül mindent ilyennel fújtam. Illetve a karosszériát is, alapozókkal.

8600 Őry Gábor 2021-09-30 20:26:28

Sziasztok!

Használt már valaki olcsóbb festékszóró gépet? Mi a tapasztalat?

8599  Spityu 2021-09-21 19:49:20  Előzmény:Őry Gábor: 82312

Az a tapasztalatom, hogy a távtartó az összeszerelhetőséget befolyásolja leginkább. Értsd: ha túl hosszú, túl kitartja a pofákat, ami akár ahhoz is vezethet, hogy nem megy fel a fékdob a helyére. Akkor sem, ha a pofák a dob átmérőjére illeszkednek és az automatikus utánállítók is alaphelyzetben vannak.

Fellapoztam a Hogyan tovább? könyvet. A JH kerékről készültek a benne lévő képek.

A felső a jobbos, az alsó a balos kitámasztó: https://alkatreszokosan.hu/hu/termek/autoalkatreszek/alkatreszek-keleti-tipusokra/trabant/trabant-fekpofa-kitamaszto-58-050104-005-tra

Így jegyezd meg: 1. a hosszú bevágással rendelkező vég megy mindig a kézifékes fékpofához. 2. A kitámasztóban lévő hajlítás kifelé néz és felfelé hajlik. 3. a rugó belül, felül van, a hajlítás mögött. A szimplán visszahajlított vége megy a sima fékpofába, tehát a duplán hajlított megy a kézifékesbe. 4. a rugót rögzítő lemez végei (ha jól látom és emlékszem) kifelé néznek, de ez adni szokta magát. 5. az alsó rugó belül van, tehát a végei kifelé lógnak. 6. a felső rugó szintén a pofák mögött van, csak a végei lógnak át kifelé.

8598 Őry Gábor 2021-09-21 19:33:46  Előzmény: Spityu: 82311

Megfordítottam a bal oldalon a távtartót. 95 mm a fesztávja. Semmi, Koppig húzva a kéziféket, kézzel meg lehet tekerni. Halvány fogalmam sincs, miért nincs fékhatás.

8597  Spityu 2021-09-20 23:11:07  Előzmény:Őry Gábor: 82309

Sajna én sem értem... Az biztos, hogy gyári új, tökéletes főfékhengerrel stb. előjött nálam is a jelenség. Ahogy írtam, volt holtjáték a dugattyú alapállapotában, de mégis kevés. Pedig ha annyira hátrajön a dugattyú, hogy már megbillen a fenékszelep, akkor már el kellene engednie teljesen a a fékkörből a nyomást. Számomra ez örök rejtély.

A távtartóra nem tudok mit mondani. Mindig utánakeresek a neten ill. a könyvekben, azokból ki szokott derülni a helyes pozíció.

8596 Őry Gábor 2021-09-19 19:59:49  Előzmény: Spityu: 82299

Magát a jelenséget nem értem, miért nem engedi vissza a nyomást. Beakad a dugattyú?
Apropó: a kézifék távtartó íves része van kifelé?

8595  Spityu 2021-09-16 14:29:46  Előzmény:Őry Gábor: 82296

Ja, én is így jártam, amikor elkészült a kocsi. Hiába volt alaphelyzetben a főfékhenger és egy kicsi kottyanás a tolórúd és a dugattyú között, egyszerűen elkezdett befeszülni egy idő után az egész fékrendszer. Ilyenkor félreálltam. Aztán egy halk kattanással 1-2 perc múlva mindig kiengedett. Egyszer majdnem hátra is gurultam, még jó, hogy a kocsiban várakoztam... Növeltem a holtjátékon, azóta nem szorul meg. Ja, előtte a kisebb holtjáték teljesen eltűnt. Növelj rajta annyit, hogy a legvégén, amikor felengeded, egy kicsit fittyenjen lefelé a rúd (már ha a porvédő gumi engedi). Sosem mértem a pedálnál a holtjátékot, amúgy.

Ja, még annyi, hogy az utánállító csapoknál a 0.35-0.4 mm-es érték nálam mindenütt több. Emiatt nem vészesen, de lejjebb kezd el fogni a fék, mivel nagyobb az út, amit a fékpofák bejárnak az alaphelyzet és a fékdob között. Egyáltalán nem veszélyes mértékben, tehát a pedálon mérve max. 5 mm, de észrevettem. Pedig az ovális furatok a pofákon nincsenek kitágulva. Így sikerültek...