Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8443 Őry Gábor 2020-09-16 14:10:18

Köszönöm a tippeket!

8442  Spityu 2020-09-14 22:55:24  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81942

Én is kérdezném továbbra is, lehet, hogy nem volt egyértelmű: biztosan a labirinthoz lett fújva a féktisztító / hidegindító? Meg kéne próbálni rátenni egy zsírspray-s fejet, amivel oda lehet vezetni a kiáramló anyagot a labirint belső feléhez. És így végigpróbálni a blokk összes tömítőfelületét, a karbi talpat, magát a karbit, mindent. Nyilván, a kuplungharang így ki fog maradni, de már ezzel is sok lehetőséget kizárhatunk.

8441 Kacsándi Szabolcs 2020-09-14 20:54:15  Előzmény:Németh Pál: 81938

Ugyanaz a jelenség akkor is?Akkor ez már végképp érthetetlen.Ez egy végtelenül egyszerű szerkezet,nem sok hibalehetőség van.Nincs repedve a blokk valahol?esetleg eldeformálódva a blokktömítő felülete,és nincs rendesen összehúzva a két fél.Illesztőcsapok a csapágyon jó helyre kerültek?

8440 Németh Pál 2020-09-14 07:41:21  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81937

Eddig megszakítós volt rajt,de szereztem elektronikus gyújtást avval is próbáltuk.

8439 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 20:06:05  Előzmény:Németh Pál: 81925

Ez így elég érdekes.A karbit azért kérdeztem ,mert ha új típus annál szokott előjönni ez a felpörgős ,egyhengerezős dolog.A szimeringnél anno én is jártam úgy hogy kicseréltem felújítottam egy motort,minden új volt benne és kis járatás után felpörgött.Mikor megint szétszedtem kiderült hogy a szimering rugója szétugrott és a gumiperem kitágult kicsit.Így nem tömített.Azóta ha szimeringes motort rakok össze kicsit tekerek még össze a rugón.De ezt tényled nem értem,hogy mindkét megoldásnál ez a hiba ,minden új és csak kis idő után jön elő a hiba.Ha nem jól raktátok össze annak azonnal kellene jelentkezni,nem pár száz kilóméter után.Gyújtás milyen rajta?

8438 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 19:53:23  Előzmény:Őry Gábor: 81934

Alaphelyzetben köszörüld síkba és fúrd ki.Lehetőleg pontosan.A fülön belül egy kb 4-5mm vastag és kb 5cm hosszú ,2cm széles lemez van.Ilyenkor,ha minden más lemezrész jó körben,akkor felfúrod és hajtasz bele 8-as menetet.Feltéve ha nem ragaszkodsz a gyári rögzítéshez.Ezzel sokkal erősebb lesz a rögzítés és viszonylag egyszerű megoldani.Rosszabb esetben levágod,hajtasz másikat felhegeszted,vagy csak a talpát vágod le és azt pótlod ki.Bármelyik megoldás jó.

8437 Kacsándi Szabolcs 2020-09-13 19:47:16  Előzmény:Őry Gábor: 81933

Kicsivel hosszabb az nem baj,mert belül elfér.Ha túl hosszú akkor nagyon kilóg belül és esetleg ha valamiért odanyúlsz elvágja a kezed.Bár ritkán vagy egyáltalán nem kell ott semmihez nyúlni.

8436 Őry Gábor 2020-09-13 18:21:00  Előzmény:jocking .: 81929

Lemezcsavarral? vagy vágtál bele menetet? Jó vastag anyagnak tűnik.

8435 Őry Gábor 2020-09-13 18:19:43  Előzmény: Spityu: 81928

Oldaldíszlécek. Az nem baj, ha hosszabbak az eredetinél?

8434  Spityu 2020-09-12 21:21:55  Előzmény:Őry Gábor: 81926

Ja, a lökhárítós kérdésre nem válaszoltam. Nekem az egyiknél volt ilyen. Ki is lehet akár fúrni. De Szabi nekem kinyitotta a kalodáját, és az ott lévő acél szelet ki lett cserélve egy másikra. Mármint gyártva lett. Majd ez az új vissza lett oda zárva. Szóval tök gyári maradt.

8433 jocking . 2020-09-12 20:57:05  Előzmény:Őry Gábor: 81926

A lökhárító csavarra én anno csak egy megoldást találtam - lett mellé fúrva egy új lyuk és onnantól átmenő csavarral volt rögzítve a lökös (magán a lökösön is akkorák a furatok, hogy 2 centi játék simán van bennük, lehet szórakozni az autóba fúrt lyukak helyzetének a változtatásával - további előny, hogy egy átmenő csavar nem tud beletörni, max eltörik, de akkor kijön mindkét irányba).
Sajna más lehetőség nagyon nincs, ha már beletörik, ott már nagyon rohad az a menetes vas, amibe bele van hajtva. Drasztikusabb megoldás új lökhárító tartó konzolok felrakatása egy lakatossal.

8432  Spityu 2020-09-12 20:51:28  Előzmény:Őry Gábor: 81926

Hali!

Tetődíszléc? A webáruházakban kapható ESKA csavarkészletben van 6 db oda való. Nem tudom a méreteket.
Oldaldíszléc? Talán 3.5 x 12 vagy valami ilyesmi rémlik. Vagy 3.0x? És 3.5 a teljes átmérő? Sajna nem emlékszem, de ha nagyon nem tudod, megpróbálok keresni belőle.

8431 Őry Gábor 2020-09-12 16:40:04

Sziasztok!

2T Trabi díszlécekhez milyen méretű csavarok kellenek? Sikerült úgy elraknom őket, hogy minta se maradt belőle.
Aztán még valami: az első lökhárító felfogató csavarjai beletörtek a konzolba. Hogy szedem ki őket, vagy alternatív megoldás is jó lenne.
Előre is köszi

8430 Németh Pál 2020-09-12 06:59:59  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81924

Felkellett újítani a blokkot,a főtengely miatt,mint írtam tudtam vásárolni egy keveset futott nagyon jó állapotban lévő új típúsu fötengelyt,
A blokk középen meg lett fürva a középső labirint tájoló stiftje miatt,a szimerig helyett egy teljesen új labirint lett beszerelve a gyújtás felöl,lendkerék felöl maradt a teljesen új viton szimering.
Van 3db tökéletes karburátorom ,nem lóg a pillangó szelep tengely egyiknél sem.
Van 2db régi,és egy új típúsú karburátorom,
Előzmény:Hogy a blokkot ne keljen megváltoztatni,levettük a főtengelyről a gyújtásoldali csapágyat és feltettünk rá egy régi fajtát amihez szimeringet kell használni,így lett összeszerelve,de pár száz km után előjött a hiba(forduletszám lassan megy vissza alapjáratra).
Blokk szét visszatettük az eredeti csapágyat a blokkot megfurtuk középen a pozicionáló stift miatt,gyújtásoldalt teljesen új labirint beszerelése.
a hiba pár száz km után előjött ismét,közben karburátor cserék tömelege,
Nem tudom mit nem veszünk észre,hogy a hiba mindig visszajön,

8429 Kacsándi Szabolcs 2020-09-11 21:03:59  Előzmény:Németh Pál: 81919

Milyen karburátort használsz?A labirintos átalakítás miként lett megoldva?Nem hinném hogy két különböző megoldással is azonos a hiba.Az első verziónál is jó tömítéssel működött volna.Az utólagos átalakítás labirintosra több problémát is okozhat.

8428 jocking . 2020-09-08 20:08:54  Előzmény: Spityu: 81920

Ha nem tudnánk, hogy nem magyar kisipari a főtengely, akkor én még arra is tudnék gondolni, hogy görbe (bár nem tudom, mennyire valós feltételezés). De simán lehet szar a labirintgyűrű is, én is újat raktam be, a lendkerék felőli oldal eresztett egy ideig, aztán egy kuplung átnézés után abbahagyta.

8427  Spityu 2020-09-08 19:21:57  Előzmény:Németh Pál: 81919

Ahogy jónak látod. De ha a labirintot ott fújtad meg, ahol a két gyűrű elfordul egymáson, aligha fogja a blokkcsere megoldani a problémát. Próbálj meg befújni a tövéhez is, lehet, hogy ott szív falsot.
Használhatsz pl. piros szilikonos pasztát is. De én az eredetiség kedvéért Nitrolakkal (Győrlakk) raktam össze. Tökéletesen működik, eredeti hatású és hibátlanul bírja. Nagyon fontos, a tömítőmaradványokat gondosan távolítsd el mindenhonnan. Nitrolakkal szoktam leginkább dolgozni. De használhatsz Kromofágot is (utána át kell ecsetelni denaturált szesszel is, mert kissé ragacsos lesz a felület a Kromofágtól). Vagy ha van jó vegyszerbolt a közeledben, diklór-metánt is vehetsz (ez a Kromofág hatóanyaga, de ez teljesen elpárolog).

8426 Németh Pál 2020-09-08 18:54:35

Van egy másik blokkom,most először megpróbálom az összerakni,gyrilag lakkal volt összerkva,most megpróbálom avval összerakni.
Milyen lakkot kell használni?

8425  Spityu 2020-09-08 18:41:07  Előzmény:Németh Pál: 81917

Igen, ha sokáig fent marad a fordulatszám, az tipikusan falslevegő szívást jelent. De szerintem szimplán csak balszerencséid voltak ezekkel a tömítésekkel (mindkettővel), próbálj meg egy harmadikat. Lehet gyári új, régi típusúra labirinttömítést is kifogni, főleg külföldi webáruházakban. Azt ajánlom esetleg kipróbálásra. Vagy egy újabb szimmeringet, csak előtte a biztnság kedvéért vizespapírral javítsd fel teljesen síkra és fényesre a szimmering futófelületét a főtengelycsapágyon.

8424 Németh Pál 2020-09-08 18:32:10

Öszinte leszek,a motorra nagyon sokat költöttem és még mindig nem jó,a főtengely gyári tehát nem flújított főleg nem Magyar,mert beépítettem egy magyar felújítottat és 10 perc alapjárat után szétdarálta az alsó görgőket.
Ez a főtengely pár ezer km-es lehet nem lóg nem kotyog.
Könnyen indul,jól megy,de az alapjárat nem tökéletes,későn ejti a fordulatot.

8423  Spityu 2020-09-08 18:13:54  Előzmény:Németh Pál: 81915

A szimmering futófelülete a főtengelyen jó volt? Lekopogom, nekem teljesen porszáraz. Kb. 10 e km van benne, 6 éve használom, kb. 30-40 éves gyártás. Gyári új főtengely.

8422 Németh Pál 2020-09-08 17:37:33

Paszttával kitömítettem,a gyűrüket 180'-ban tettem bele,a blokkon sérülést nem láttam,csak az a furcsa,hogy szimeringgel is ezt produkálta.
Nem tudom.hogy mi lehet a probléma,ennyi rossz minőségü alkatrész lenne?
Szimeringel is kb 200km-t ment el,és most labirinttal is.

8421  Spityu 2020-09-08 13:43:07  Előzmény:Németh Pál: 81913

Szia!

A labirint és a blokk találkozását kitömítetted pasztával / lakkal, ugye? A tengelyre menő rész elvileg pontosan illesztett, de oda sem árt egy kicsit kenni, csak a csapágyba ne menjen be. Ahova fújsz a spray-vel és felpörög, ott a baj. Ezt így nehéz megmondani távolról, neked kell rájönnöd. Amúgy a blokkal max. olyan baj lehet még, hogy pl. ki van törve valahol egy esetlegesen megszorult főtengely miatt, és ott szív falsot. De azt láttad volna... Viszont mivel a labirinthoz fújtál és felpörgött a motor, egyértelműen ott van a fals szívás. Vagy ott IS, ha még máshol is. Sajnos a lendkerék felől nem nagyon lehet kipróbálni ezt a módszert. Ott a folyás nyomok árulják el a hibát.

8420 Németh Pál 2020-09-08 11:26:10

Sziasztok!
Rég voltam itt,de megint tanácsot szeretnék kérni.
A 601-es Trabimmal szívok,már kétszer szét lett szedve a motor,először felújítás miatt,főtengelycsere + szimering,nem tudtam beállítani az alapjáratot mert az "újj" szimeringnél falsot szívott,szétszedtük és átalakítittuk labirintosra,pár száz km után u,a, a helyzet,ha a labirinthoz sprayt fújok felpörög a motor,nem lehet,hogy a blokkal van baj?
Legyetek szívesek segítsetek!
Nem tudom,hogy mit cseréljek rajt.

8419 Nemeth Balazs 2020-08-26 14:38:40  Előzmény:Nemeth Balazs: 81907

(csak a vegjatek: vegul szereztem millio meretu fagydugot, tobben 16mm-re eskudtek, miutan nagynehezen kibanyasztam a regit -egyaltalan nem volt egyszeru...- megkuzdottem a 16ossal, ami szerintem sok, 15.5 inkabb, mindegy, bepasztaztam, bevertem -ferden, mert hely nincsen- es most nem ereszt egyelore - koszonom meg egyszer!!!)

8418  Spityu 2020-08-24 12:23:57  Előzmény:Tahin Péter: 81908

Légtelenítő csavart vagy féknyerget? Ha utóbbit, akkor szerintem próbáld meg kifúrni a törtcsavar kiszedős légtelenítőt... nem lesz egyszerű, de meg lehet oldani. Egy jó minőségű HSS (vagy annál jobb) anyagminőségű fúrószár elviszi. Valahogy pontozd meg a kiszedő közepét. Akár úgy is, hogy gravírozóba fogott gyémántos marófejjel kráteresre köszörülöd.

8417 Tahin Péter 2020-08-24 12:18:35

Sziasztok! 1.3 wartburgom bal féknyeregbe beleszakadt a légtelenítő csavar sőt még a törtcsavar kiszedő is.Keresek egy használhatót. A 88-91évjáratú skoda rapidban is ilyen van. Köszi minden ötletet, segítséget.

8416 Nemeth Balazs 2020-08-20 08:16:25

Hat, lehet, ez lesz...
Koszonom a segitseget!
Majd tudositok;)

(Szerk.: Esetleg nem tudja valaki a pontos meretet? Hatha valami sztenderd fagydugo... Ahogy nezem sok merete az atmeron kivul nincsen.. En meg letapasztottam a ragasztoval, szoval nem tudom megmerni...)

8415 Nemeth Balazs 2020-08-20 08:03:26

Hat, lehet, ez lesz...
Koszonom a segitseget!
Majd tudositok;)

8414  Spityu 2020-08-19 22:20:28  Előzmény:Nemeth Balazs: 81904

Hát, most jobban megnéztem. Hiánycikknek tűnik. És egyébként marha drága, 10 fölött vastagon. Ha lenne. Szerintem jobban jársz, ha szólsz valakinek, hogy legyen készenlétben, ha szükség volna vontatásra és elindulsz ezzel quick fix-szel. Meg egy hordó vízzel. :D Aztán ha már otthon vagy, ráérsz értelmes áron, rendesen megjavítani a hibát.

8413 Nemeth Balazs 2020-08-19 21:40:53

Nekem itt csak telefonom van, amin tudok keresni, es azon meg nem nagyon megy...amit talatal termosztathazat megvan meg esleg a link?

8412  Spityu 2020-08-19 21:01:33  Előzmény:Nemeth Balazs: 81902

Sajna csak sejtem, milyen lehet az a rész. Lehet, hogy kommersz dolog az a dugó, de valószínűbb, hogy spéci. Gondolom, olyan, mint a blokkok oldalán ami szokott lenni fagydugó. Ha lehetne kapni azon sem, és ha nem létezne külön a boltok polcain, azon sem lepődnék meg. :) Termosztátházra rákerestem, abból van találat. Dugóból hirtelen nem akadt. Egyébként még helyi bontóval is megpróbálkozhatsz, bár nem hinném, hogy nyitva lesznek. Talán szombaton. Bár valószínűbb, hogy majd csak hétfőn...

8411 Nemeth Balazs 2020-08-19 16:51:21  Előzmény: Spityu: 81901

Jajjpedigmilyenvicceslettvona...;)
Mindegy, valahogy -mint mindig- majd megoldom, tenyleg vicces lett volna, ha ott talaltam volna valamit, de akkor majd..nem tudom, nekem most a fix/rendes ledugozas tunik a leginkabb jarhato utnak, azaz kiszedem, elviszem vhova, visszarakom, mosoly.
Mondjuk a "rendes" ledugozast ti hol/hogyan csinalnatok? (Epp nincsen a kert vegiben egy komplett gepmuhely;)

8410  Spityu 2020-08-19 16:23:17  Előzmény:Nemeth Balazs: 81900

Hát, sajnos megtörik a sor, legalábbis a börzés dolog. Utánajártam, elmarad a holnapi a szokásos okokból kifolyólag. :( Ettől függetlenül az említett forrásokat azért megpróbálhatnád. Ha nyitva lesznek pénteken. Bár akkor valószínűleg raktárról kellene, hogy kiszolgáljanak...

8409 Nemeth Balazs 2020-08-19 15:30:36

Mi vaaaan?!?!
Pont holnap, pont errefele? ;)))) - ebben az autoban az a vicces, h szinte mindig (es tenyleg nem sokszor) akkor es ott allt meg, ahol pont volt ismeros, vagy valami, amitol az egesz lerobbanas inkabb egy vicces kaland volt, mintsem bosszusag (pl. amig Barcelonaban hasznaltuk akkor egy kies katalan faluban, ahol epp a baratnom baratnojenek a hetvegi haza volt, odavontatta, meghegesztette es huss; Lisszabonban tiz percen belul odaert egy ottani baratunk az alkatresszel, vagy most itt...szoval egy szavam sem lehet;)
Unixon trabanthoz nem volt, polohoz is csak termosztatot talaltam eddig (telefonon benan keresek...) Bar mondtatok, a polo szenzorja nem jo.
(Amugy melyik polo? - a negyutemutrabant-on irtak szerint van benne most polo kuplung...csak nem emlekszem, melyik)
Bardit meg nem neztem.

(Jav.: A borzerol van linked?)

8408 Nemeth Balazs 2020-08-19 15:19:04

Mi vaaaan?!?!
Pont holnap, pont errefele? ;)))) - ebben az autoban az a vicces, h szinte mindig (es tenyleg nem sokszor) akkor es ott allt meg, ahol pont volt ismeros, vagy valami, amitol az egesz lerobbanas inkabb egy vicces kaland volt, mintsem bosszusag (pl. amig Barcelonaban hasznaltuk akkor egy kies katalan faluban, ahol epp a baratnom baratnojenek a hetvegi haza volt, odavontatta, meghegesztette es huss; Lisszabonban tiz percen belul odaert egy ottani baratunk az alkatresszel, vagy most itt...szoval egy szavam sem lehet;)
Unixon trabanthoz nem volt, polohoz is csak termosztatot talaltam eddig (telefonon benan keresek...) Bar mondtatok, a polo szenzorja nem jo.
(Amugy melyik polo? - a negyutemutrabant-on irtak szerint van benne most polo kuplung...csak nem emlekszem, melyik)
Bardit meg nem neztem.

8407  Spityu 2020-08-19 09:11:42  Előzmény:Nemeth Balazs: 81897

Holnap Siófok, Tesco parkoló: nagy veteránbörze lesz. Bár nem tudom, mennyi eséllyel találnál ott alkatrészt. Amúgy Unix, Bárdi, ilyesmire gondoltam. Nem tudom, mijük van hozzá még.

8406 Nemeth Balazs 2020-08-19 08:32:37

Sziasztok, koszi a gyors valaszokat!
Elhoztam a sajat kertbe, ez csak 6km volt, de ez Szabadifurdo, innen kell majd Bpre vissza. (Illetve a vegre megerdemelt masfel hetes szabi alatt akartunk itt is autokazni - ez most akkor kimarad...)
...pedig megorultem, h a Polo is jo, mert elso korben semmit sem talaltam. Ti hol szoktatok nezni? Melyik "nagy autosboltban"??
Meg regen rendeltem bele eredeti DDR gyujtaselosztot, de ott most nem lattam csak Wartburgot, illetve az sem volt keszleten (de abban az, ami nekem le van dugozva ott nincsen, nem? az ott "élõ" kivezetes?)
szoval ha mas nincsen, es farigcsalni kell, akkor inkabb a meglevobol szednem ki a szetrohadt dugot es raknek bele valami jobbat...
Szoval ti hol keresnetek? (en hivtam egy budpapesti boltot es itt egy bontot...)

8405  Spityu 2020-08-18 23:59:35  Előzmény:jocking .: 81895

Hú, valami rémlik. Mármint olyasmi, hogy nem kompatibilis a Polo és a Trabant. Szóval visszavonnám az előbbit. Vagy kellő körültekintéssel beépíteni. Egyébként azért talán lehet valahonnét szerezni Trabantba valót (valamelyik nagy autósboltból) 1-2 nap alatt. Más kérdés, hogy mennyiért...

8404 jocking . 2020-08-18 22:42:01  Előzmény: Spityu: 81894

Hát, nem vagyok meggyőződve arról, hogy a Polo termosztátháza egy az egyben jó. Mármint felfogatásilag és a csövek tekintetében biztosan jó, de a benne lévő jeladókkal lehet, hogy izmozni kell, nem vagyok benne biztos, hogy a hőfok jeladó és a karbi fűtéshez való másik ugyanolyan benne (vagy hogy a trabi műszerek működnek-e a Polo jeladóival). Nekem NZ motorkódú termosztátház volt bent az injektor miatt egy ideig, de annál is egy adaptert kellett esztergáltatni a hőfok jeladóhoz, mert a Golfé tök más volt (tudom, az Golf, de ilyen alapon a Poloé is lehet más).

Ami viszont biztos jó, az a bontott 1.1 Trabi és 1.3 Waresz termosztátház.

8403  Spityu 2020-08-18 21:50:18  Előzmény:Nemeth Balazs: 81893

Szia! Én drukkolok. :) Ha a dugó alapvetően azért még merev volt, csak kissé lyukas, akkor talán ez a 2K fémragasztó + drót kibírja. Viszont ne csak a Trabant márkanévben, a VW-ben is gondolkozz. Szerintem kompatibilis teljesen ebben az alkatrészben is a Polo termosztátháza. Legalább annyira, hogy használni tudd. Egyébként járasd így egy kicsit. Melegítsd fel, állítsd le, hagyd kihűlni, majd újra. Vagy járkálj vele helyben. Milyen messzire kell hazajutnod vele? Ha jól rémlik, max. 1-1.5 bar nyomást kell kibírnia a kreálmányodnak. Ha mákod van, és elromlik, akkor is csak kicsit fog szivárogni. Legyen nálad annyi víz, amennyit csak vinni tudsz. Más ötletem nincs :(

8402 Nemeth Balazs 2020-08-18 18:34:26

(kozben sikerult a dugos modszerrel odebbraknom, a meg regen, spanyolorszagban vett ketkomponensu fem ragaszto kivaloan mukodott, ugyanakkor nem tudom, innen hogyan tovabb...?

8401 Nemeth Balazs 2020-08-18 15:59:38

Sziasztok,
Regen jartam itt, ennek tulajdonkepp orulhetnék is, hiszen azt jelenti, nem volt az 1.1esemmel gondom... (Ettol persze meg benezhettem volna...ugye)
Nyaralas masodik napjan Balatonon (szeremcsere ismeros haza elott, nem az autopalyan elozo nap) elfolyt a hutoviz: a termosztat hazan a gyarilag ledugozott kivezetes (azt hiszem, de javitsatok ki, telon probalok okosodni epp, szoval az wartburgnal hasznalva volt, trabntnal le van dugozva: a fotengely jobb oldalarol szembe nezve, bal alul...) szoval ez a vekony dugo kozepen atrohadt es ott folyik ezerrel.
Tudtok segiteni, h mi ilyenkor a teendo? Rovid, es hosszu tavon.
Most megprobalok belenyomni dugo lyukaba egy (mar tok regen vett, lehet, nem is mukodik) ketkomponensu fem gyurmat, talan meg ra kivulrol egy fempenzt pezsgosdugo-szeruen radrotozva elautozni a mi hazunk kertjeig (6km) es ott valami vegleges megoldas kelleene...
Hivtam boltokat/bontokat, de nyilvn ilyet nem lehet kapni, es lehet, csak ujra le kellene rendesen dugozni.
Vagy?
Tudtok segiteni?
Elore is nagyon koszi!
Balazs

8400  Spityu 2020-07-25 21:18:15  Előzmény:Borsos Attila: 81877

Örülnék, ha meghallgathatnám. Megírnád az e-mail címedet vagy a számodat ide? detabe9564@lege4h.com
(Ez egy átmeneti e-mail cím, a rendeset nem akarom feltüntetni.)

Meghúztad a hengerfejeket már? Ha már új motorról van szó, ajánlanám a nyomatékkulcsot. Ha még lent van és nincs meghúzva, vihetek. Bár gondolom, van a cégnél. :)

Ja, amúgy visszavonom, ezek alapján egyértelműen látszik, hogy gyári új. A karbin láttam némi zsírnyomot. Meg az ékszíjtárcsa, a turbina stb. is kicsit korrodálódott. De pl. a lendkeréken is ott van még a zöldfesték, na meg a használatlan fogaskoszorú. Szóval én ezekből azt következtettem, hogy egy keveset már ment némely alkatrésze. A generátor mondjuk mintha továbbra is használtnak tűnne nekem. De a lényegi rész az új, az a lényeg. Illetve a motorszám 5-össel kezdődik, viszont úgy tudtam eddig, hogy a tartalék motorok E betűsek (ersatzteil).

8399 Borsos Attila 2020-07-25 20:14:46

Bent van már a helyén. Mielőtt beraktam a hengerfejeket leszedtem mert a kettes hengerbe pára került, meg is volt szorulva. Leköteleznél ha valamikor meghallgatnád a hangját. Mondjuk vasárnap délelőtt?

8398  Spityu 2020-07-25 10:33:12  Előzmény:Borsos Attila: 81874

Bent van már? Esetleg megnézhetem élőben? Gyanús, esetleg mintha használt lenne, de gyári összerakásnak látszik. Az állvány egyébként gyári.
Szerintem érdemes volna alaposan átnézned, mielőtt beépíted. A hengerekbe mindenképpen kukucskálj be.

8397 Borsos Attila 2020-07-22 20:21:57  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 81873

Megoldódott a problémám. Sikerült beszerezzek egy gyári új motort.

8396 Kacsándi Szabolcs 2020-07-21 21:54:43  Előzmény:Borsos Attila: 81869

Dobd el jó messzire.Ebből én semmit sem használnák fel.Ez a tengely elfáradt.Keress egy jó gyárias alapot,vagy olyat ami még felújítható felújított.Nekem is volt ilyenem,ment a vashulladékba.Mondjuk volt bőven tartalék,mert eltettem ami jobb állapotú volt.De most is találni még jó tengelyt.

8395  Spityu 2020-07-18 23:22:38  Előzmény:Borsos Attila: 81871

Hmm... akkor minden világos. A gyári nem szokott eltörni, a perselyes annál inkább hajlamos rá. 28-as csapból máris 24-es lesz, ami azért elég nagy különbség. A keresztmetszet területe 27%-kal csökken ezáltal. Ami azért elég sokat számít. Ahogy nézem, a nyugvócsapágyak is perselyezettek. Igazából ezzel nincs is semmi gond, csak legyen pontosan megcsinálva... Hát, ha a másik hajtókar csapja is perselyes, akkor talán kb. csak a két tengelyvég, amit érdemes felhasználni. Illetve a hajtókarokat, ha nincsenek rommá köszörülve és / vagy perselyezve azok is. Nekem volt egy főtengelyem, az szerintem ugyanott készült, ahol a tiéd. Tudomásom szerint ez a kecskemétiek közül a gyenge minőségű. Esetleg küldd fel a Mihályfinak, hogy nézze meg, mit tud belőle kihozni... Illetve küldd el a csapszegeket is, hogy majd ahhoz illessze a hajtókar felső szemét, ha cserélve lesz. A tűgörgőt is érdemes, ha gyári és jó állapotú.

8394 Borsos Attila 2020-07-18 21:29:19  Előzmény: Spityu: 81870

Szia! Perselyezett a csap. Ez a problémám hogy még így eltörve sem egyértelmű hogy van e perselyezve. Egyébként a csapágyak még most is hangtalanul pörögnek.