Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8146  Spityu 2017-12-11 23:58:09  Előzmény:Frank Máté: 80038

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=42942790&t=9006748
http://www.wartburg.eu/files/schaltplan.jpg

Én úgy olvasom az elsőnél, hogy 3 típus van: 4T 4 henger, 2T 3 henger és 2T 3 henger + vízhőfokjeladó csere. Neked 4T 4 hengeres változatra van szükséged.
A második linken valamelyik 3 hengeres változat van.

Beszerelés: elvileg teljesen kompatibilis, 100mm-es. Pont az a lényege, hogy a gyári helyére be lehet rakni. Vízhőfok, tank jeladó ott lesz készen. Gondolom, gyújtás és test is. A világítást én a gyújtásról ágaztatnám rá. Egyedül a trafótól kell behúzni egy szál vezetéket, ami a fordulatszámmérőt hajtja. Már nem emlékszem, hogy mennyire nehéz hozzáférni a jobb oldali műszerhez az 1.1-esnél, de kb. az a neheze a dolognak. Behúzni egy szálat a trafóról nem vészes. Az egyik végére kell egy szemes, a másik végére meg egy megfelelő nagyságú lapos saru (anya). Maga a szakmunka kb. 2 perces meló. Inkább a szöszmötölés a műszerfal mögött az, ami megdrágítja. :) De igazából szerintem ezt az egészet te is meg tudnád csinálni. Amúgy ha vadidegen autóvillamosságishoz mész, szerintem számol rá egy órát (alapegység), ami legyen mondjuk 5e.

8145 Frank Máté 2017-12-11 19:33:01

Trabantba szeretnék fordulatszám mérőt beszereltetni.
Ki is néztem egy szuper KMGY gyártményt, de vannak wartburghoz is elég jók.
1. Nem tudom az kompatibilis-e - trabant.1.1-sem van.
2. Ha találok méretben és kinézetben megfelelőt, azt komoly átalakítással lehet csak beszerelni/beszerelteteni?
Úgy értem ezt a akérdést, hogy nyilván cél hogy a műszerfalat ne kelljen átalakítani, hanem fizikálisan befér a jelenlegi jobb oldali műszercsoport helyére, az rendben is van, de hogy az valaóban mérje a fordulatszámot; ez komoly átalakításnak, vezetéklésnek, műszerezésnek minősül? Miből áll? kb mennyi időbe telhet a szerelőnek? - kérdésem gyökere nyilván az hogy vélhetően mennyi pénzt lehet érte kifizetni, hogy senki ne legyen megvezetve, de ugyanakkor egyik fél se érezz, hogy leakarják húzni?

8144 vékony sándor 2017-12-07 12:48:00

Sziasztok. Ha esetleg alkatrészre lenne valakinek szüksége az autóhoz.. én innen rendelek... szinte minden van jó áron!!!! szívesem ajánlom figyelmébe mindenkinek!!!
http://trabantwartburgalkatresz.eu

8143 jocking _ 2017-11-21 17:02:27  Előzmény: Spityu: 80006

Ha ki is jön külön a váltó úgy, hogy a motor bent marad, attól a motort még rögzíteni kell valahogy (felkötni a plafonra, vagy valami), mert csak az elején van egy motortartó bak, a váltó nélkül meg "hanyattesne" az egész a motortérben.

8142 Varga Péter 2017-11-20 19:39:59

Köszönöm szépen, már ez is nagy segítség! Ha valaki még tud bővebbet, azt is szívesen fogadom.

8141  Spityu 2017-11-20 16:04:28  Előzmény:Varga Péter: 80005

Csak gyors választ tudok adni, nem biztos, hogy pontos: Tudomásom szerint a váltó kijön anélkül, hogy ki kellene venni a motort. De lehet, hogy félre kell emelni azt is. Viszont azt talán megúszhatod, hogy szét kelljen kötni mindent. A váltó szerintem kijön a balos kerék felé. Valahogy talán ki lehet forgatni. Talán le kellene oldani a bal felfüggesztést teljesen (a féknyerget valahova felkötözni), lebontani a váltóra menő dolgokat (rudazat, bowden stb.), leoldani a blokkról és megpróbálni kiforgatni. Úgy emlékszem, a féltengelyek simán kihúzhatók, és ilyenkor ki fog folyni az olaj. De ezt a donoron látod, hogyan csatlakozik. Szóval váltó olajad mindenképpen legyen, de nem árt, ha van fagyállód is, hátha szét kell kapni a hűtést. Vagy edényed legyen, amibe fel tudod fogni a vizet.

8140 Varga Péter 2017-11-20 11:34:54

Sziasztok! Tudom szentségtörés. de négyütemű Trabi ügyben kérnék segítéget. Valami tönnkement a váltóban, recseg-ropog, még üresben, vagy vontatáskor is. Sebaj, vaaan máásik (váltó-kuplung)! Csak ki kéne operálni a donorból, és átültetni a betegbe. Nem vagyok egy agysebész, de mégis én végezném a műtétet, hely, szerszám van (csak hálapénz nincs a szerelőre).
Megköszönném, ha valaki tanácsot adna - pláne lépésről-lépésre - hogy mit, milyen sorrenben bontsak, majd rakjak össze.
Plusz a gyakorlati tapasztalatok, buktatók is jól jönnének...
Köszönöm előre is!

8139 Borsos Attila 2017-11-09 21:29:04  Előzmény: Spityu: 79998

Megoldódott a probléma a házra kellett kötni a testet és az a4 kapcsoló rajta tartja az áramot a c6-os lábon amíg visszahűl.

8138  Spityu 2017-11-08 22:14:13  Előzmény: Spityu: 79997

Találtam még egy oldalt: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_1992859.html

Itt van egy hozzászólás, amiben 5 kapcsrajz van egymás mellett. A 3. képen az látszik, hogy ha a fűtés rá van adva, akkor mindenképpen megy a ventilátor. Vagy azért, mert a fűtés ad neki +12 vagy azért, mert a ventilátor kapcsolója (ez a jobb oldali váltókapcsoló). Továbbá van a két kontrollámpa, amiből nekem az jön le, hogy a 2-es és a 4-es kapocs test. Mivel a lámpák másik pólusa +12-t kap, ha kap. Viszont ha megnézem a 2-es képet, akkor nem úgy tűnik, hogy a 2-es és 4-es kapocs test lenne...

8137  Spityu 2017-11-08 21:48:04  Előzmény:Borsos Attila: 79996

Sajna most néztem meg életemben először a kapcsolását ennek. Én sem látom tisztán a dolgokat. Arra gondolsz, hogy ha megy a fűtés és kikapcsolom, akkor mi az, amitől tovább pörög a ventilátor, hogy kihűtse a kályhát? Szerintem semmi. Kézzel kell kikapcsolni a ventilátort, de ez csak tipp. Az elektronikában nem nagyon látok olyat, ami ilyesmit csinálna. Esetleg valami piezo mágnes, ami a gáztűzhelyeknél benyomva tartja a szelepet, amíg melegíti a szonda végét a láng? És miután kihűl, elengedi, csak itt nem egy gázszelepet, hanem a ventilátor kapcsolóját. Más ötletem nincs.
Esetleg keresd meg ennek a Barkasnak a tulaját, mintha lenne Sirokko az övében, úgy emlékszem. http://barkas1000.blog.hu/

8136 Borsos Attila 2017-11-08 21:09:54  Előzmény: Spityu: 79995

http://trabantklub.hu/index.php?mit=cikkek&mit1=mutat&id=6&forum_hova=79983#79983

8135  Spityu 2017-11-08 20:54:05  Előzmény:Borsos Attila: 79982

Nincs valami kapcsolási rajzod, esetleg közelebbi fényképed?

8134 Borsos Attila 2017-11-07 20:17:54

Sziasztok! Problémákba ütköztem barkas kályha (Tip:231) bekötésénél.Nem látom a rajzon hogy hova kell kötni a testet, nem értem mi vezérli a szellőztetést ("utánfutást")

8133 Őry Gábor 2017-11-06 20:52:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79978

A gyári karbi is veszélyes ilyen szempontból, de a lényeg, hogy fél-egy csentinél nem akarom közelebb vinni. Meg aztán vigyázni kell... :)

8132 Kacsándi Szabolcs 2017-11-06 20:24:36  Előzmény:Őry Gábor: 79970

Gyakorlatilag tök mindegy mit szerelsz fel.Bármilyen koccanás letörheti a szívócsonkot.Vedd ki a gyári motort és építs egy olyan blokkot bele amit nem sajnálsz.Ha ilyen terveid vannak,akkor tegyél félre minden aggodalmadat és próbáld ki.Én 34-es Jikov karbit is feltettem úgy,hogy nem kellett az összekötőt bántani.Amúgy évekig használtuk versenykörülmények közt és nem volt gond.

8131 Őry Gábor 2017-11-05 20:09:17  Előzmény: Spityu: 79969

Köszi, ismerem a leírást, de sajna nem visz sokkal közelebb, mert a részleteket kihagyja. Túl sokat nem lehet toldani, mert a könyök hozzáérhet elöl az összekötőelemhez. De nem is kell hozzáérnie, ha túl kevés a hely, egy kisebb koccanásnál mehet a blokk a kukába.
Hagyom magam lebeszélni, de meg kell küzdeni érte, mert egy tolattyús karbit ki kell próbálni az életben...
Én azt nem értettem a felfúrt karbikban, hogy a gázáramlást hogy nem vágja tönkre, ha a szűkítést kifúrják? Marad az előporlasztó.

8130  Spityu 2017-11-05 19:28:19  Előzmény:Őry Gábor: 79966

http://web.archive.org/web/20080531044537/http://www.mgvac.sulinet.hu:80/trabi/trabi/index1.htm

Nem tudom, lehet, hogy ennél a közdarabnál a blokkból ki kell fúrni a gyári tőcsavarokat? Passz. Vagy csak simán kihajtani és az adapterbe meg süllyesztett fejű bkny. csavart kell tenni összerakáskor. Úgy már elfér. Nem akarlak lebeszélni róla, de lehet, hogy érdemesebb volna egy gyári karbit átalakítani. Már kissé elfelejtettem, hogyan megy, de úgy rémlik, 28mm-re fel lehet fúrni a gyárit, ami már elég jó utcai pöckölt gépnek. De sokan versenyeznek is olyannal, pl. szlalomon. Oda nyomaték kell inkább, széles munkatartomány, amihez elég a kisebb légszállítás is. De ha mindenképpen másikat akarsz, akkor igazán csinálhatnál valami membránvezérléses, kétkarbis gépet. :D

8129 Őry Gábor 2017-11-04 12:47:00

Sziasztok!

ETZ karbit tett fel valaki valaha is? Persze: 2T-ről van szó. Van egy kis probléma: ha csináltatok is közdarabot, az ETZ széles kilépő karimája miatt nem fér el a csavar.

8128  Spityu 2017-10-31 13:33:50  Előzmény:Frank Máté: 79962

Szerintem maga a kapcsolófej és a vonóhorog kiképzése szabványos. Nálad valami gyártási szórás miatt lehet eltérő méretű valami. Esetleg deformálódott valami a kapcsolófejen, azért szorul. Nézd meg a vonóhorgot, azon van-e esetleg valami sérülés. Ha igen, akkor azt javítsd le esetleg reszelővel. De az volna a legjobb, ha az utánfutó rá lenne akasztva másik vonóhorogra és a vonóhorgodra másik utánfutó is, így talán be lehetne határolni a hibát.

8127 Frank Máté 2017-10-30 18:56:50

Ma utánfutóztam :)
(Trabant 1.1) - van egy Lady típusú utánfutóm, a lakatoshoz szerettem volna eljutni vele. Már az utánfutó felrakásánál éreztem hogy valahogy nem pattant be rendesen a kar, de az még hagyján, ahogy oda értem a lakatoshoz nem tudtam levenni az utánfútót. Csak úgy tudtam leszerelni, hogy eltávolítottam az utánfutótól a vonófejet.
Tud bárki arról, hogy a trabanton nem "új" szabványos vonóhorog lenne, vagy volt ezzel bárkinek problémája, aki már vontatott trabanttal?
Létezhet külön trabant utánfutó (mármint speckó trabanttal kombatibilis vonófej) vagy éppen most ment tönkre az utánfutó vonófeje?
Lehetséges, hogy kicsit le kéne csiszolni az autó-vonóhorog gömbfejéből, mert csak pár tizeden múlik az egész?
Mi a véleményetek, ötletetek?

8126  Spityu 2017-10-20 23:29:49  Előzmény:Frank Máté: 79946

Hát, őszintén szólva, nem tudom pontosan, hogy mit értesz rugó alatt a kuplungbowdennél, ilyesmivel nem találkoztam még 4T-nél sem. A lényeg, hogy meg tudtad oldani. :) Bevallom, nem gondoltam volna, hogy csak ennyi a baja. Az amúgy tény, hogy elég nehéz hozzáférni az utánállító kockához. Fogóval és villáskulccsal szoktam állítani anno. Kicsit eltekertem egyik irányba fogóval (vissza), ekkor megfogtam kulccsal a kockát, majd igazából magát a bowdenvéget csavartam befelé a fogó segítségével. Gyötrelmes munka így. Utáltam is. :) Nálam kb. középen van a holtpont. Érdekes, én meg úgy tudom, hogy ott kell lennie. A lényeg, hogy nem fent, és nem is nagyon lent, és határozottan érezzed, amikor átugrik a tányérrugó. Ha nagyon fent már kiemel, akkor kicsit csavard lejjebb a kockát a bowden végéről. A lényeg, hogy rendesen zárjon, ha fel van engedve, különben hamar elfogy a tárcsád vagy a kinyomócsapágyad. Egy jól beállított kuplung esetében is, ha csak érintőlegesen (a holtjátékon túl persze!) pihenteted a bal lábadat a kuplungpedálon, már akár attól is meg meg tud csúszni a tárcsa úgy, hogy észre sem veszed. Ez egy nagyon rossz szokás, ne szokj rá. :)
Jó volna tudni, hány fokosra van keverve a hűtővized. Ha pl. mondjuk -20-ra, akkor szerintem simán mehet rá egyszerűen víz, amennyi kell. De ha csak -10-re mondjuk, akkor azért fagyállót is kellene bele tenni. Szerintem mindegy, a lényeg, hogy egyféle bázisú legyen az új és a régi. Valószínűleg glikolos van benne. Ha megnyalod (mérgező, ki kell köpni! :D) és édes, akkor glikolos. Vagy ha hagyod kicsit "száradni" és ragacsos lesz a tapintása, akkor szintén ilyen. Mintha cukoroldat lenne egyébként. Úgy rémlik, van másik is, de én még sosem láttam. :)
Én sosem légtelenítettem a rendszert. Azért kell nyitva lennie a fűtéscsapnak, hogy mindenhol áramoljon a víz, és odagyűljön a levegő (a ventilátoros-rácsos-fekete kockába a motortérben.). Én mindig azt csináltam, hogy egy-egy műtét után felöntöttem a MAX jelzésig, mentem vele néhány kilométert, hogy üzemmeleg legyen, aztán újra ellenőriztem és pótoltam a szükséges mértékben a folyadékot. Vigyázat, kis túlnyomás lehet a rendszerben, ha levegős, akkor a kupak oldásakor "felforr" a víz, ugyanis az addig összenyomott légbuborékok sokkal nagyobb térfogatot igényelnek, mint 20 fokon. Egyébként ilyenkor úgymond légtelenedik is a rendszer. Viszont. Van egy légtelenítő csavar a fekete fűtésbox jobb oldalán, az akksi felől. Egy pici, réz, hatlapfejű csavar. Na, ez nekem beleszakadt, mivel réz és puha. És oxidálódott volt a menet. Javaslom, ha azzal akarsz valamit csinálni, akkor előtte jól öngyújtózd meg, az segít lazítani a berohadt csavarokat. És először picit lazítási irányba, majd vissza tekerd. Szépen, lassan játsszál így egy kicsit, és csak utána próbáld meg kihajtani. DE! Ha üzemmelegen lecsavarod párszor a kupakot, nem tapasztalsz forrást (heves buborékképződés a túlnyomótartályban), és a fűtőlevegő hőmérséklet is jó az utastérben, akkor megfelelő a rendszer. A levegő jelenlétét egy jól bemelegedett motor azonnal jelzi. Egy kevéske túlnyomás amúgy is van a rendszerben, így az üzemmeleg állapotban történő sapkanyitásnál mindenképpen van egy rövid szisszenés.
Ja, a fűtéscsap az nem más, mint a műszerfali középső csúszka által működtetett csap, ami a légtelenítő csavar fölött van, a tűzfalnál.

8125 Frank Máté 2017-10-20 22:57:25

bocsi, hogy propánul fogalmazok, nem ismerem a terminológiát :)
Szóval kivettem a hőtő, így hozzáfértem a kuplung bowdenhez, és meglepődve tapasztaltam, hogy a bowden egy rugón keresztül kapcsolódik egy függőleges tengelyhez, ami egy zsákfuratban ül. A furatot felülről látni lehet illetve benne a tengelyt is. Teljesen véletlenül megtaláltam a műanyag dugót, ami gondolom egyrészről porfogó, másrészről kvázi központosítja ezt a "tengelyt". Visszaraktam de sajnos nem próbáltam ki egyből, levettem a hűtőt, és utána húztam a kuplung-bowdenen, Az eredmény olyan fasza lett, hogy minden fokozat könnyebben megy mint eredetileg amilyen volt.
(Kicsit problémás ugyan mert túl magasan fog a kuplung- alig érek hozzá már lehet váltani, de majd holnap lazítok rajta.)

A kérdésem a hővízre vonatkozik:
tapasztalat híján nem tudtam, hogy pontosan hogy kell állítania bowdent, ezért jó ötletnek tűnt levenni a hűtőt, csakhogy kifolyt belőle vagy 0,5 liter hűtővíz.
Olvastam a kezelői kézikönyvét a típusnak - trabant 1.1 - és (hát) azt írják benne, hogy ha utántöltöm hűtőfolyadékkal, és melegjáratom a motrot, akkor a rendszer autómatikusan légtelenítődik, DE NYITVA KELL LENNI A FŰTÉSCSAPNAK.
1. Attól függetlenül, hogy milyen hűtővíz maradt benne, hozzá tölthetek bármilyen más (új) hűtővizet?
2. Hol kell keresni a fűtéscsapot (és miért fontos hogy nyitva legyen? gondolom azon át jön ki a levegő?)
3. A fűtéscsap és a légtelenítőcsavar egymás szinonímái?

4. Most akkor jó értelmezem, hogy csak után kéne tölteni a hűtővizet és járatni a motrot üresben, amíg minden levegő ki nem jön a rendszerből?
Amúgy azóta ilyen állapotában mentem vele mondjuk kb. 10 km-t és a hűtővíz hőmérséklet mérő, eggyel van a piros alatt, de a piros soha nem gyulladt ki,a mi jó - gondolom - de az is igaz, hogy ilyen igénybevételnél inkább csak a 2. led szokott világítani, vagy a legalsó (narancssárga).

És ez bár nem olyan fontos, de azért megkérdezem, hogy egyébként miért olyan fontos, hogy a kuplung inkább az alsó 3/4-ben fogjon, mintsem felül.
(Lehetséges ezek hülye kérdések, ezért elnézést kénék a tapasztaltabbaktól; nekem még a jogsim is elég friss.)

8124  Spityu 2017-10-20 19:41:57  Előzmény:Frank Máté: 79944

Szia!

Ha hirtelen jött az elromlás, akkor valószínűleg hiába állítanánk után a kuplungbowdenen, nem javulna a dolog. Valószínűleg a kiemelő karban vagy a szerkezetben történt valami deformáció, törés. Esetleg a kuplungtárcsából szakadt le egy darab és ékelődött be, így benyomott kuplungnál is átvisz egy kis hajtást. Konkrét szerelőt nem tudok ajánlani arrafelé, de nem egy űrtechnika... Aki kicsit is ért a szakmájához, meg tudja csinálni. Ha pl. elviszed egy Volkswagen specialistához, akkor jársz talán a legjobban. Vagy egy átlagos, "nem ma kezdte" autószerelőhöz. Kérdezgess autósboltokban, tudnak-e ajánlani ilyen embert. Aztán érdeklődj azoknál a szerelőknél, akiket a legtöbben ajánlottak. Más ötletem nincs. :)

8123 Frank Máté 2017-10-19 20:19:44

Sziasztok!

Van egy kombi trabant 1.1-sem (gyártási év: 1991). Vasárnapra bedöglött a váltója, nem lehet vele váltani, teljesen benyomott kuplungnál egyből indul az autó, amugy könnyen indul. Ha már elindult,utána nehezen lehet tenni a többi sebességet. Én a kuplungra gyanakszom, talán nem emel ki, de laikus vagyok (abszolút).
Mi véleményetek?
Tudtok javasolni szerelőt, aki vállalkozna a javítására - akár cseréjére, akár a kuplung akár a váltót érinti, vagy mindkettőt - (az egész ország területe játszik), de amúgy Székesfehérvári vagyok. ?

Köszi a válaszokat.

8122  Spityu 2017-10-02 17:04:00  Előzmény:Berecz Tibor: 79879

Nem vállal sajnos, megkérdeztem. Pécsen sem tudok jót ajánlani (már). Minden fényezőtől láttam már gány és profi munkát is. Konstans jó minőségű munkát végzőről nem tudok. Sokan el vannak kényelmesedve, éppen csak mattítani kelljen, meg lefújni, aztán jó napot. Ha már kittelni kell, sokan picsognak, hogy az milyen trágya meló (valóban az), és összecsapják.

8121  Spityu 2017-09-24 20:23:09  Előzmény:Berecz Tibor: 79879

Folyamatban...

Privát üzeneteket szerintem nem kezel az új felület. :( Keresni sem nagyon lehet, tudtommal. Az a baj, a réginek meg recsegett már a backendje, ezért azt le kellett váltani.

8120 Berecz Tibor 2017-09-20 08:18:21  Előzmény: Spityu: 79875

Bonyhád jó nekem: érdeklődd meg és írd meg privátban! (Bár nem tudom, hogy ez hogy megy az új honlapon.)

8119  Spityu 2017-09-19 17:23:02  Előzmény:Berecz Tibor: 79872

Tudom, nem az a kérdés, hogy felesleges-e vagy sem, de szerintem az. Nem jó a gyári kábel? Nekem nagyon ramatyul volt felhányva az önindítóra, kapott egy kis törődést és hibátlanul szolgált mindvégig onnantól fogva. Amúgy lehet kapni olyan sarukat, amik szétszerelhetők. A bilincses részbe be lehet fogni a rézsodronyt, aztán a két csavarral lehet rögzíteni a bilincs levehető részét. Ha nagyon tutira akarod, akkor kis cinkes sósavba mártást, öblítést követően biztosan be tudod futtatni forrasztóónnal. De ilyen anyagvastagsághoz minimum bádogos páka vagy gázégő kell. Na, ezt a kettőt kombinálva biztos, hogy eléggé jó kötést kapsz.
Van egy bonyhádi klubtársunk, gyönyörű fényezésű a Trabantja. Nem tudom, hogy a készítő fényező-e és elvállalná-e, de ha Bonyhád jó neked, megérdeklődöm.

8118  Spityu 2017-09-19 17:17:07  Előzmény:Süle Gábor,Imre: 79871

Hőgomba? Abból 1 van, ha jól tudom. Szerintem az alapjáratba nem szól bele, a karburátor szabályozása független ettől (magától a hőgombától). Ha a műszerfalon szépen emelkedik a vízhőfokjelző, akkor jó a gomba is és a műszer is. Ha nem, akkor minimum az egyik rossz.
Az alapjáratra visszatérve: legyen jó az úszó szint: úszóházfedelet 45 fokban kell dönteni úgy, hogy az úszó felfelé álljon. A lényeg, hogy a tűszelepet pont elzárja, de ne nyomja be. Na ekkor az úszó alsó sarkán lévő kis egyenes résznek párhuzamosnak kell lennie az úszóházfedél tömítőfelületével. Azt hiszem, 26mm távolságot jelent ez. De a 4T Trabant szerelési könyvében le van írva mindez. Ez az egyik legfontosabb. Tegyük fel, hogy a karburátor tisztítás is jól sikerült, a tömítések is jók stb. Ha szépen húz terheléskor a kocsi, akkor szerintem a benzinellátás bőven jó az alapjárathoz is. Persze nem árt ha a benzinszűrőt néha kicseréled, addig, mígnem nem jön már több dzsuva a tankból.
Szóval ha ezek megvannak, akkor van a karburátoron a pillangószelep ütközőcsavarja a bowdennél. Aztán csavard kifelé, mígnem eltávolodik a kartól a csavar vége. Ezután csavard addig be, hogy éppen érintse. Majd fél fordulatot még. Ezzel be van állítva a pillangószelep alaphelyzete. Tegyük fel, hogy a szívató jó, üzemmeleg a motor, és ki is kapcsolt (a szívató rendszer). Ha ez megvan, akkor a karburátor talpon lévő nagyobb és kisebb csavar tekerésével kell beállítani az alapjáratot. A metodikára már nem emlékszem pontosan. Megvan, ebben a topikban, február 14-én leírtam, amit tudtam.

8117  Spityu 2017-09-19 17:07:08  Előzmény: IL: 79851

Passz. A 4T-s szerelési könyvben nincs benne? Úgy emlékszem, elég sok ampert vesz fel, érdemes volna direktben rákötni egy akksira és megnézni, hogyan melegszik. Esetleg valami erős ampermérővel sorba kötni még. Amúgy igen, elképzelhető, hogy emiatt nem túl jó hidegben a motor indítást követően. Nálam mondjuk ki volt kötve, mert egyszerűen elégett a reléje az akksi mellett. :) A szívató is ki volt iktatva mechanikusan. Emiatt rángatott is az első pár percben, de legalább nem fogyasztott túl sokat.

8116 Berecz Tibor 2017-09-19 10:54:30

Sziasztok!
Trabant 1.1-hez szeretnék rézből akkumulátorkábeleket készíteni: tud abban valaki segíteni, hogyan lehet ezt korrektül megoldani? Jobban belegondolva nem tűnik olyan egyszerűnek. Vagy lehet valahol venni is? (Lehet, hogy már volt erről szó, de nem találom a "keresést" az új honlapon.)
A másik kérdésem az, hogy azon gondolkodom, hogy fényeztetném az autót: ismer valaki olyan szakembert Tolna megyében (vagy a környéken, esetleg Budapesten), aki ezt korrekt módon el tudja végezni?

8115 Süle Gábor,Imre 2017-09-18 20:32:50

Sziasztok olyan kérdésem lenne a 4 waresz hőgomba müködését hogy tudnám le ellenőrizni ?Lenne még egy kérdésem a a járgány 2 éve nem ment kb most már elindul de alapjárat az nincs rendes karbit kipucoltam de a szűrő televan rozsdás lével lehet hogy ettől nincs alapjárat rendes? egy darabig megy aztán le esik aztán meg áll, szivesen veszek minden segitséget most kezdtem a warburgozást .

8114  IL 2017-09-06 07:56:18

Sziasztok!
Trabant 1.1 "Fűtősün" elektromos műszaki adatait tudja-e valaki? Hogyan lehet kimérni, hogy jó-e? Sima ellenállásmérő műszerrel az ellenállás 1.1 ohm. Ez az érték jónak mondható? Az elképzelhető, hogy hideg motornál (télen) amíg be nem melegszik a motor, az alkatrész hibája miatt köhög, prüszköl?
Válaszokat előre is köszönöm!

8113 Őry Gábor 2017-09-01 20:13:30  Előzmény: Spityu: 79839

A lábfék jó lett, a kézivel valószínűleg trükközni kellett. De hát kit érdekel???

8112  Spityu 2017-08-30 19:17:38  Előzmény:Őry Gábor: 79837

Fék is jó lett? Vagy átrugdosták?

8111 Őry Gábor 2017-08-30 10:38:13

Megvan a Trabika műszakija, halleluja!!!!

8110  Spityu 2017-08-29 20:38:39  Előzmény:Koltai Szabolcs: 79832

Itt a fórumon szakmailag / mi hogyan volt?, alkatrész beszerzésileg, reménytelennek tűnő helyzetek megoldásában mindenképpen tudunk támogatni, azt gondolom. Meg talán az is inspirál, hogy 2-en is restaurálnak éppen. Jó szakember, feléd? Hmmm... eszembe jutott... érdeklődj Muczán Gábornál. Neki van egy pick-upja, nem rég készült el, nagyon szépen dolgozott, aki csinálta. Beszélgettem is vele, sajnos nem emlékszem a nevére. :( Tényleg szép munkát végzett. Lehet, hogy elvállalná.
Amúgy mik a lehetőségeid? Pl. legózásra lenne időd, szakértelmed? Szerintem sokat segít, ha nem másnak kell tárolnia a holmikat, csak amíg dolgozik az éppen aktuális feladaton. :) De igazából így is, úgy is kell egy fix, fedett, száraz hely a kocsinak, mivel ha elkészül, gyanítom, nem ridegtartású lesz.

8109 Koltai Szabolcs 2017-08-29 19:22:08  Előzmény:Piret Endre: 79824

Szia Endre!
Sok igazság van abban amit írtál! Tudom, hogy kihalófélben lévő állatfajta vagyunk. Én is egészen fiatalon fertőződtem meg, az első autóm amit az első keresetemből vettem ( 68.000 HUF ) egy csodás kis Trabi volt! Szívesen felújítanám magam is az immár két éve nálam lévő kis drágát, de sajna az élet most más feladatokkal bombáz!
Ha mégis beugrik valami/ki ami/aki segíthet, mindenképp írj!
Előre is köszi.
Szabolcs

8108 Koltai Szabolcs 2017-08-29 19:14:17  Előzmény: Spityu: 79816

Szia Spityu!
Az autó hála istennek már két éve az enyém. Egy gyönyörű 1982-es 601 S, 6 voltos kis csoda! Őszintén szólva akár azonnal belevágnék a felújításba magam is, de a szokásos okok ( rengeteg munka, 3 gyerek, követelőző feleség stb.) egyelőre távol tartanak a céltól. Azért is keresek egy igazán jó szakembert, mert az ő munkájával és az én közreműködésemmel talán lehet a dologból valami!
Szóval nehéz dolog ez tudom ( apósom 21-es volgája 3 évig készült), de semmiképp nem adom fel a "szinte gyári állapot" visszaállítására tett fogadalmat!
Ha tudsz bármit/kit ajánlani, előre is köszi!
Szabolcs

8107 Piret Endre 2017-08-27 21:31:36  Előzmény:Koltai Szabolcs: 79815

Csatlakozom az előttem szólóhoz: úgy lesz csak az igazi, ha a legnagyobb szívásokat magad csinálod végig. És ezt nekem először egy olyan ember mondta, aki amúgy foglalkozik restaurálással is. Csak sajnos Trabival nem.
Én úgy gondolom, hogy egyszer az életben szeretnék csak ilyet csinálni. Ebben az autóban nőttem fel, ezen tanultam vezetni, és ezt kaptam meg apámtól 90-ben. Egyébként is jó alap volt amúgy.
Bele sem mertem volna vágni a megfelelő ismeretségek nélkül,csak így, hogy egy telefonra van a szakszerű segítség és a kapcsolatok meg a tapasztalat (még ha más típusra vonatkozik is).
Náluk egyébként láttam olyat, hogy az ügyfél hozott egy felújítandó kisautót azzal, hogy újszerű állapotban, OT-s rendszámmal kéri vissza. Évekbe és bőven hét számjegyű összegbe került. Nagyon becsületes munkát végeztek rajta - de én a sajátomon sokkal aprólékosabban haladtam. Ezt így senki nem csinálja meg neked, mondta a szakember, mert senki nem fizetné meg piaci alapon.

8106  Spityu 2017-08-24 16:33:45  Előzmény:Koltai Szabolcs: 79815

Az kicsit messze van tőlem. :) Tökre csinálnék egyet, vagyis részt vennék benne. Úgy akarod, hogy leadod valahol az autót és x hónap múlva visszakapod? Nem leszel elégedett. Persze kérdés, hogy mik az igényeid. Ha fullos veteránt akarsz visszakapni, az elég drága lesz, de én még nem láttam olyat, amivel elégedett lennék, ami így készült. Javaslom inkább, hogy magad vezényeld a dolgokat, ha nincs hozzá érzéked, az egyes mozzanatokat szervezd ki megfelelő szakembernek. Így azért olcsóbb lesz, de mivel nem te csinálod a szereléseket (hobbiból), simán 7 számjegyű lesz a végére az összeg. Ha tök mindegy, melyik autóról van szó, esetleg még meg sincs, lehet, hogy jobban jársz, ha veszel egy drágának tűnő újszerű példányt (jelenleg 1-2 normális van a hahu-n).
Továbbá ezt a videót feltétlenül nézd meg, sok okosság hangzik el benne, amikre magam is rájöttem, miközben építettem a kocsit, de sokan beleesnek különféle csapdákba: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/08/13/totalcar_mesterkurzus_csikos_a_veteranozasrol/

8105 Koltai Szabolcs 2017-08-24 13:55:37  Előzmény: Spityu: 79807

Szia, Pest megye, Kistarcsa

8104  Spityu 2017-08-21 20:47:35

Szia!

Hova valósi vagy?

8103 Koltai Szabolcs 2017-08-21 20:31:39

Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni 601 S teljeskörű felújításával kapcsolatban. Ha tudnátok ajánlani egy igazán jó és hozzáértő restaurátort aki újjávarázsolja, nagyon hálás lennék! Előre is köszönöm! Szabolcs

8102  Spityu 2017-08-13 20:23:56  Előzmény:Őry Gábor: 79779

OK. Szerintem érdemes megmentened a gyárit, próbáld meg.
Az utángyártott beszerelésénél viszont ügyelj a pontos levágásra. És ragaszd össze a két végét, mert zsugorodni fog és rés lesz közöttük.

8101 Őry Gábor 2017-08-13 20:09:33  Előzmény: Spityu: 79776

Köszönöm a segítséget és a tippeket . Ha ezt előbb megkérdezem, lehet, hogy nem rendelem meg a kédert. Mindegy, cserélem, legfeljebb elrakom a gyárit.

8100  Spityu 2017-08-13 19:45:12  Előzmény:Őry Gábor: 79774

Szinte bárhol. Ragasztó-tömítő, szélvédőragasztó, így kell kérni. Poliuretán alapanyagú legyen. Én anno Car System gyártmányút használtam ehhez.
Esetleg még kiderítheted azt is, hol folyik be a víz. Általában az üveget kerüli meg, nem pedig a kasztni és a gumi között szivárog be. Ha nálad is így van, nem is biztos, hogy érdemes kiszerelned. Anno a 4T-nél egyszerűen fogtam, és kívülről szépen betuszkoltam a kinyomó csőrt, és adagoltam szépen a cuccot. :) Aztán megnyomkodtam kissé a gumit, a felesleget meg elhúztam. Igényes munkához érdemes lehet maszkolni. Vagy simán, frissen elhúzni + nitrós ronggyal végigsimítani, így semmi sem fog látszódni. Ki kellene próbálni a beázást: ragaszd le dobozragasztóval az üveg és a gumi találkozását kívülről, majd locsold sokáig vízzel. Nem kell, hogy sok folyjon, csak az a lényeg, hogy sokáig, hogy legyen ideje beszivárogni. Ha nem szivárog be semmi, azt jelenti, az üvegnél van a tömítetlenség, ekkor érdemes lehet kinyomni a fenti módon. Ha mégis vizesedik belül, akkor a kasztni és az üveg találkozásánál folyik be. Vagy egyszerűen fogj egy locsolófejet, irányítsd a szélvédőre, ülj be, és figyeld, hol jelenik meg a víz. Jellemzően alul szokott a két saroknál az üveg alatt átszivárogni az utastér felé.

8099  Spityu 2017-08-13 19:37:40  Előzmény:Lakatos Árpád: 79772

A Wartburgot nem ismerem. Kategorikusan nem lehet kijelenteni, de egy jó állapotú gyári biztos, hogy jobb lesz 3-4 év múlva, mint egy most új utángyártott.

8098 Őry Gábor 2017-08-13 16:37:38

Ilyen ragasztót hol lehet venni?

Dilemmában vagyok, mert én sem bízom az utángyártott cuccokban, de féltem az üveget is...

8097 Lakatos Árpád 2017-08-13 00:24:11  Előzmény: Spityu: 79770

Na ez nekem is aktuális lesz. Szakadó esőben, ha állok (áll, parkol az autó), a visszapillantónál becsöpög a víz. Ráadásul a bal oldalon is, az ajtó mellett a műszerfal aljánál (ahol a kis légbefúvó van) is befolyik.. (itt hogyan, azt nem tudom...)
Itt ahogy néztem, a kéder eléggé porlik, töredezett (főleg a sarkain). Érdemes ezt visszatenni vagy bontóból kéne vadászni egy jobb állapotút? (akár négyüteműéről ?)