Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8104  Spityu 2017-08-21 20:47:35

Szia!

Hova valósi vagy?

8103 Koltai Szabolcs 2017-08-21 20:31:39

Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni 601 S teljeskörű felújításával kapcsolatban. Ha tudnátok ajánlani egy igazán jó és hozzáértő restaurátort aki újjávarázsolja, nagyon hálás lennék! Előre is köszönöm! Szabolcs

8102  Spityu 2017-08-13 20:23:56  Előzmény:Őry Gábor: 79779

OK. Szerintem érdemes megmentened a gyárit, próbáld meg.
Az utángyártott beszerelésénél viszont ügyelj a pontos levágásra. És ragaszd össze a két végét, mert zsugorodni fog és rés lesz közöttük.

8101 Őry Gábor 2017-08-13 20:09:33  Előzmény: Spityu: 79776

Köszönöm a segítséget és a tippeket . Ha ezt előbb megkérdezem, lehet, hogy nem rendelem meg a kédert. Mindegy, cserélem, legfeljebb elrakom a gyárit.

8100  Spityu 2017-08-13 19:45:12  Előzmény:Őry Gábor: 79774

Szinte bárhol. Ragasztó-tömítő, szélvédőragasztó, így kell kérni. Poliuretán alapanyagú legyen. Én anno Car System gyártmányút használtam ehhez.
Esetleg még kiderítheted azt is, hol folyik be a víz. Általában az üveget kerüli meg, nem pedig a kasztni és a gumi között szivárog be. Ha nálad is így van, nem is biztos, hogy érdemes kiszerelned. Anno a 4T-nél egyszerűen fogtam, és kívülről szépen betuszkoltam a kinyomó csőrt, és adagoltam szépen a cuccot. :) Aztán megnyomkodtam kissé a gumit, a felesleget meg elhúztam. Igényes munkához érdemes lehet maszkolni. Vagy simán, frissen elhúzni + nitrós ronggyal végigsimítani, így semmi sem fog látszódni. Ki kellene próbálni a beázást: ragaszd le dobozragasztóval az üveg és a gumi találkozását kívülről, majd locsold sokáig vízzel. Nem kell, hogy sok folyjon, csak az a lényeg, hogy sokáig, hogy legyen ideje beszivárogni. Ha nem szivárog be semmi, azt jelenti, az üvegnél van a tömítetlenség, ekkor érdemes lehet kinyomni a fenti módon. Ha mégis vizesedik belül, akkor a kasztni és az üveg találkozásánál folyik be. Vagy egyszerűen fogj egy locsolófejet, irányítsd a szélvédőre, ülj be, és figyeld, hol jelenik meg a víz. Jellemzően alul szokott a két saroknál az üveg alatt átszivárogni az utastér felé.

8099  Spityu 2017-08-13 19:37:40  Előzmény:Lakatos Árpád: 79772

A Wartburgot nem ismerem. Kategorikusan nem lehet kijelenteni, de egy jó állapotú gyári biztos, hogy jobb lesz 3-4 év múlva, mint egy most új utángyártott.

8098 Őry Gábor 2017-08-13 16:37:38

Ilyen ragasztót hol lehet venni?

Dilemmában vagyok, mert én sem bízom az utángyártott cuccokban, de féltem az üveget is...

8097 Lakatos Árpád 2017-08-13 00:24:11  Előzmény: Spityu: 79770

Na ez nekem is aktuális lesz. Szakadó esőben, ha állok (áll, parkol az autó), a visszapillantónál becsöpög a víz. Ráadásul a bal oldalon is, az ajtó mellett a műszerfal aljánál (ahol a kis légbefúvó van) is befolyik.. (itt hogyan, azt nem tudom...)
Itt ahogy néztem, a kéder eléggé porlik, töredezett (főleg a sarkain). Érdemes ezt visszatenni vagy bontóból kéne vadászni egy jobb állapotút? (akár négyüteműéről ?)

8096  Spityu 2017-08-12 20:37:22  Előzmény:Őry Gábor: 79769

Szia!
Jó kis szopóroller. :)
Kiszedés: Műszerfal ki. Fogj egy jó marék szeget, kb. 2mm vastag legyen az anyag. Le is kerekítheted akár a végüket. Belülről a kasztni és a gumi közé nyomd be őket egyenként, addig, amíg a kasztni peremig elér már a vége belül. Ekkor derékszögben "nyisd fel". Szóval a hegye kifelé nézzen gondolatban, a fej pedig rád. Persze a gumi majd kicsit visszanyomja az eredeti pozícióba, ezért párszor át kell menni rajtuk utólag. Kb. 10 centinként tegyél, úgy emlékszem, annyi elég. Ha fel van díszítve végig, akkor a gumi már engedni fog. Kell egy ember kívülre, aki ellentart. Te meg belülről szépen nyomd kifelé az üveget. Óvatosan, egyenletesen. Az régi, edzett üveg sokat kibír, a ragasztott azért hajlamosabb a repedésre.

Érdemes megmenteni a kédert is, főleg, ha gyári. Az utángyártott 1-2 évig tökjó, aztán szépen zsugorodik, repedezik, és trágya lesz. Gyárit, jó állapotban nem találni. Csapinál van, de mind tekeredett. Egy használt, jó állapotú gyári többet ér. Javaslom, csináld azt, amit én: miután elmostam mindent nitróval, szépen a kéder két végét összeragasztottam pillanatragasztóval (statikusan lesz a helyén, teljesen jó ide). Ezután fekete tömítőragasztóval (szélvédő ragasztó) nyomtam az üveg vájatába egy hernyót végig. Kb. 3-4 mm átmérőjű csíkot. Még frissen rápattintottam az üvegre úgy, hogy az aljára illesztettem rá először, majd az egyik felső sarkát, végül a másikat (tompaszöget kell utolsónak választani, az a lényeg). Ezután egy darabig körbe-körbe járva nyomkodtam a gumit az üvegre, hogy minél jobban a helyére kerüljön. De kissé azért eltartotta, mivel száradást követően alig tudtuk többszöri nekifutásra is behúzni a helyére. Viszont tömített, mint egy űrhajóé. Ma már lehet, hogy inkább madzaggal húzatnám rá a gumit, amíg megköt valamennyire a ragasztó. Az talán egyenletesebben és jobban a helyére nyomja. De sebaj, bent van, az a lényeg.
Aztán ha ez megvan, kell egy kis folyékony szappan pl., amivel be kell jól kenni a gumit és a keretet is. A könyv leírása teljesen jó (madzag befűzés, alját betenni amennyire lehet, madzagot kihúzni.) Nem árt ha van két ember, az egyik kívülről nyomja az üveget, a másik meg bent húzza a madzagot. Ami vagy elvágja a gumit, vagy nem. :) Ez a legszarabb része a dolognak. Persze, ha lenne rugalmas gyári új, azzal szárazon is nyugodtan be lehetne rakni, jó lenne 10-20 évig. :) Műszerfal be.

8095 Őry Gábor 2017-08-12 19:50:59

Sziasztok!

Az első szélvédőn kédert akarok cserélni, mert reménytelenül beázik. Szerintetek egyszerűbb sniccerrel kivágni a régi gumit, vagy nem árt eltenni a gyárit. Csak mert a szélvédőt nem akarom eltörni.
A berakásra van valami trükk? Egyszer mindha már tettem volna be, de nem emlékszem a részletekre...
Előre is köszönöm a segítséget!

8094 Lakatos Árpád 2017-08-08 16:37:53  Előzmény: Spityu: 79764

Szia!
Persze, nem kókányolni akarok, a kérdés az, hogyan cserélhető ez a rész (bowdennel vagy külön). Igaz, majd azért visszaolvasok itt a fórumban (tegnap este már fáradt voltam, ez kiment a fejemből :) ).
Azt az öreg is említette, hogy a kormány alatt van egy kis ,,pöcök'', amivel rögzíthető a szabadonfutó, de most is ki van akasztva, vagyis ,,szabad". Ezzel volt is szerencsém, mikor beesett a pedál, amíg a piros lámpa meg nem fogott Dföldvárnál, tudtam váltani :)
Amúgy itt este is megy az a 3 lámpa, ami van (pedig, ha villognának, már rég hazaértünk volna). NA meg tegnap vagyis vasárnap még el is áztam kicsit.. :D

8093  Spityu 2017-08-08 00:03:12  Előzmény:Lakatos Árpád: 79763

Hát, szerintem ne kókányolj, megfelelő valamivel helyettesítsd. Nézz szét, lehet, hogy kapható a kérdéses alkatrész. Ha nem, marad a bontás. Sajnos nem ismerem annyira a típust, de ha tényleg valami spéci alkatrész, hosszú távon biztosan jobban jársz, ha nem rögtönzöl.
Egyébként esetleg átmenetileg megpróbálhatod úgy hazavinni, hogy beteszed 1-esbe, és elindítod az autót. Nálam simán el lehet, van olyan erős az önindító és az akksi is (2T és 4T Trabantot is). Vagy húzzátok el egy lejtőig és gurítsd be, mondjuk 2-esben. Aztán ha ez megvan, akkor érzékkel és érzéssel lehet kapcsolgatni. De mondjuk Dunaföldvár nem olyan nagy távolság, haza is lehet húzni. És otthon normálisan megszerelni. Illetve ha be van indítva, akkor kapcsold a szabadonfutót olyan állásba, hogy oldjon gázelvételnél (ha jól tudom, Wartburgnál kapcsolható és az összes fokozatra vonatkozik). Így a többi fokozat egyszerűbben lesz kapcsolható. Este célszerű menni, akkor nincs forgalom és a lámpák is szünetelnek. Minél magasabb rendű úton célszerű menni úgy, hogy lehetőleg csak jobbra kelljen kanyarodni. Párszor már voltam ilyen jellegű hibával rendelkező járművel, van tapasztalatom, ahogy a vontatásban is, 100+ km-ről. :)

8092 Lakatos Árpád 2017-08-07 22:19:12

Sziasztok!
Én tegnap (vasárnap) óta vagyok boldog tulajdonosa egy 1987-es Wartburg Turist gépjárműnek, amit Pécsről hoztam el (Budapestre -- majdnem :) ).
A gond azzal van (Dunaföldvár magasságában áll most még az autó), hogy a kuplung pedál motortéri végén, ahol van a bowden, amin egy alumínium fül van, ez ugye beakaszkodik a kuplung-váltó ház oldalán a kinyomócsapágy mechanikába. Na ez a bowden végén lógó cucce eltörött, most olyan mint egy pici hangvilla :)
Próbáltam valami acélkulcskarikával, karabiner-szerűséggel összeházasítani, hogy elmenjek vele Budapestig (minél közelebb), de ez elég erős mechanika, vagy eltörtek a dolgok vagy eleve elnyúltak. (a kinyomó csapágy holtjátéka pont elég volt ahhoz, hogy benyomott pedálnál még éppen nem emelt ki...)
A kérdés, hogy ez a letörött fül (szem) ez miként cserélhető?

Egyébként tetszik az autó, persze ez már padlóváltós, bár most így utólag kipróbálnám a kilincses váltót is (olyant még sose vezettem).

8091 Rumán Róbert 2017-07-27 17:56:46  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79739

Köszi az infót! :)

8090 Kacsándi Szabolcs 2017-07-26 21:33:41  Előzmény:Rumán Róbert: 79735

Úgy emlékszem hogy a váltó alján van a nívó csavar 8-as talán.Ha elöl aláfekszel akkor látni fogod.Kissé feljebb előrefelé a féltengely vonalától feljebb egy sima részen.Bár már elég rég szereltem ,6 éve már nem küzdök ezzel a típussal..

8089 Kacsándi Szabolcs 2017-07-26 21:29:02  Előzmény:Sárik Gergõ: 79734

Valószínű a kinyomócsapágy szól.Váltót le kell venni és cserélni.De akkor már a szerkezetet és tárcsát sem árt megnézni,szükség esetén cserélni.

8088 Rumán Róbert 2017-07-24 10:13:52

Sziasztok! Most vettem egy 1.1-es trabit és azt szeretném kérdezni,hol tudom ellenőrizni a váltó olaj szintjét? Ha valaki tudna segíteni akár egy képpel,vagy valami mással,azt nagyon megköszönném! :)

8087 Sárik Gergõ 2017-07-24 09:05:47

Sziasztok!

Már elég rég írtam ide.
De a 601-es mellé be szereztem egy 1.1-est is. :)
Máris lenne vele egy kérdésem, sajnos elkezdett a nyelestengely csapágy szólni.
Gondolom az mivel, ha be nyomom a kuplungot, akkor teljesen elhallgat.
Mit lehet ilyenkor tenni? Mennyire baj így járni vele ?
Nyilván az a cél hogy, jó legyen.
Előre is köszönöm :)

8086 Kacsándi Szabolcs 2017-07-14 21:11:16  Előzmény:Őry Gábor: 79727

Ha a kötél gyári ,attól még lehet hibás.Minden autón nyúlik idővel,hát még ezeken.30 év nem múlik el nyomtalanul.Ha még mozog könnyen akkor sem biztos,hogy megfelelő a hossza.

8085 Őry Gábor 2017-07-14 20:31:12  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79726

A kötél még gyári, és durván megzsíroztam mindkét végét és a kötélátvetőt is. Simán jár. A fékpofákkal meg az a bajom, ha megveszem, kapásból vihetem 5-mm-es betétet tenni rá. Tudom, az autózás pénzbe fáj, de hát....

8084 Kacsándi Szabolcs 2017-07-13 21:12:25  Előzmény:Őry Gábor: 79725

Továbbra is kérdésem ,hogy a kézifékkötél lett cserélve?Ha igen gyári új vagy után gyártott?A fékpofából tudsz venni újat gyártói csomagolásban SBR,LPR szerintem nem felújított.Ha viszont felújításra viszed akkor fékfelújító üzembe vidd.Ott szabályozzák a dobot,és a felfekvő felületét is,illetve hozzá gyártják a fékpofát,és összecsiszolják,ami nagyon fontos.Reszelni semmit sem szabad,összehúzó rugót cserélj alul,lehet vadi újat venni.Kitámasztót és fékkulcsot szegeccsel szintén gyári újat.

8083 Őry Gábor 2017-07-13 17:55:13

Sziasztok!

Folytatódik a fékszopás című szappanopera. Elvittem újraszabályoztatni a már esztergált hátső dobot, azt mondták, jókora ütés volt benne. Ennyit az esztergályosokról...
A hátsó fékkel ugyanaz a helyzet: a fékpofának van egy kis hintázása. Ez baj? Ennél vastagabb betéttel már nem tudom feltenni, így is nehéz felbűvészkedni.
Továbbra is a jobboldali a problémás, alig megy fel a dob, a kézifék azonnal ott harap.
Kérdés? A távtartókon lehet reszelni?
A fékpofákkal az a bajom, hogy:
1. nem tudom mivel és hogyan összehasonlítani, van-e kopás.
2. Ha utángyártottat veszek, az állítólag szar.
3. Ha veszek, az is lehet, hogy felújított.

Esetleg kézifékkart lehet kapni külön? Mármint a pofán lévő kart.

Még egy kis bibi: az alsó fékcsapon nem fekszenek fel a betét végei. Tapasztalatom szerint ebből frankó kis kattogás lesz.

És még valami: elemezgetem a fékmérés eredményét. A fékerő értéknél a nagyobb szám erősebb fékhatást jelent?
Előre is köszönöm, ha tudtok segíteni.

8082  Spityu 2017-06-23 19:36:44  Előzmény:jocking _: 79702

Fúróval kifúrni a régit? Esetleg csavarkihajtóval még kisebb furat átmérőnél. Vagy rátenni és ráhegeszteni egy 8-as körüli anyát, amiből akár köszörülhetsz is le, hogy könnyebben rá lehessen pöttyölni.

8081 jocking _ 2017-06-23 15:38:07

Az újabb típusú hátsó tengelycsonkból ki lehet falahogy robbantani az "éket"? Eléggé alacsonynak találom (a másik oldalhoz képest), jó lenne betenni egy kevésbé kopottat. Vagy ilyenkor tengelycsonk csere? Milyen a magyar, amit kapni lehet, ugyanolyan xar, mint minden más itteni utángyártott cucc?

8080 Piret Endre 2017-06-05 23:36:14  Előzmény: Spityu: 79685

Egyezik, pontosan erre jutottam én is. Nemrég ragasztottam vissza a filcet.

8079  Spityu 2017-06-04 16:44:33  Előzmény:jocking _: 79684

Azon kevés alkatrészek egyike, ami maradt a helyén nálam. Úgy emlékszem, a tengelyvégek el vannak lapítva vagy valami ilyesmi. Emiatt roncsolás nélkül nem lehetett volna kiszedni. Viszont ha jól emlékszem, van alatta egy filc csík, azt természetesen kiszedtem és Palmatex-szel visszaragasztottam szemcseszórást, fényezést követően.

8078 jocking _ 2017-06-04 11:06:38

Trabinál a fűtés bevezető csövének tűzfalba épített szakaszában van egy kis "csapóajtó", amivel a lábtér felé lehet irányítani a levegőt. Ennek a kiszerelésére van valami mód? Nem tudok rájönni, hogy jönne az ki onnan.

8077 Bartkó László 2017-05-12 17:38:42

Úgy néz ki sikerült orvosolni a problémát, köszönöm a tippeket. Mivel TMK lakatos vagyok (karbantartó) van időm maszekolgatni csináltam 1,5mm-es klingeritből tömítést a henger és a karburátor közé. Most már szépen visszaesik nagy gázadásról is és beáll alapjáratra. Köszönöm még1x, további szép napot.

8076 Bartkó László 2017-05-12 14:39:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79667

Köszönöm a tippet. A trabim 88as, a karbit már lecseréltem a régebbi tolórudasra mert a gyárinak ki volt kopva a pillangó szelep tengelye. Most csináltam a gyárban klingeritből 1mmes tömítést a karbi és a henger közé majd meglátom mit mutat. Főtengely szimering szerintem azért nem lehet mert akkor nem lenne benne erő, de hála istennek nagyon jól megy egyenes úton és emelkedőn is.
Köszönöm még egyszer a segítséget.

8075 Kacsándi Szabolcs 2017-05-11 20:52:23  Előzmény:Bartkó László: 79666

Üdv!
Feltételezzük,hogy kétüteműről van szó,mert ezt nem írtad ,csak sejthető.Milyen évjáratú a kocsid?Első gondolat a fals levegő.Nézd át nem szivárog e valahol nagyon a tömítéseknél.Ha régi a motor,akkor lehet valamelyik főtengely szimering.Esetleg a karburátor talpa ferde vagy kikopott a tengelye.Ha új típusú a motor,akkor leginkább az újfajta karburátor a bűnös.Még a hengertalpakat sem árt átnézni.

8074 Bartkó László 2017-05-11 17:29:09

Sziasztok.
Még csak nem rég regisztráltam de egy kis segítségre lenne szükségem. Az lenne a problémám, hogy az alapjárat gázadáskor nem megy egyből vissza hanem olyan 8-10 másodpercnek el kell telnie mire visszaáll.
A gázbovdent már néztem nem akad és van egy pici holtjátéka vissza húz a rugó is rendesen, az úszót is hiába próbáltam állítani arra sem reagál, benzin-levegő csavart is próbáltam de semmi.

8073 Oldal Tibor 2017-04-24 12:40:51  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79469

az a csavar a fojtoszelep hézag állítására szolgál és utánna be kell szabályozni a karburátort

8072 Kacsándi Szabolcs 2017-04-19 21:00:56  Előzmény:Őry Gábor: 79640

A kézifékbovden cserét nem említetted még.Ha ennyire gáz ,akkor teljesen új fékpofa kellene bele ,ami nem felújított,hanem új.Sok esetben egy kopott fékvasat betéteznek fel,ami lehet probléma.Fékkulcsokat is vadi újra kell cserélni.Az után állítókat is illő cserélni,de a fékfalon lévő csúszkaházat sem árt megnézni,hogy az után állító tengelye ne tudjon lötyögni.A dobokat hiába szabályozzák 80-szor,ha nem is az a baj.Fékrugók is lehetnének újak,és a szerelési iránya sem mindegy.

8071 Kacsándi Szabolcs 2017-04-19 20:43:30  Előzmény:jocking _: 79637

Az utolsó széria nem tudom pontosan mikortól szerelt,talán 88.A tekercsrugósak már nagyjából egyformák.Bár úgy emlékszem hogy csak a 4T-n van a lengéscsillapító és csapágyház között egy vízkifolyó.Amit már a kezdetektől kellett volna gyártani,és akkor nem rohadtak volna annyira szét a nyakban.Meg a sár sem állt volna meg és nem tette volna tönkre a csapágyat ,ahova a víz lassan beszivárgott.De amúgy csereszabatos a 86-osra és bármelyik másikra,apróbb változtatásokkal.Annyi a lényeg,hogy nagyon meg kell nézni,hogy mennyire rozsdásak,mert az utolsó széria az anyagminőség gyengülése miatt,eléggé megrohadtak belül és a gumipogácsák alatt is.Ilyenkor jön a lengőkar törés.Bár ez tárolástól és használattól is függött,de korábbi lengőkarok kevésbé törtek,de azért volt kivétel.

8070 Őry Gábor 2017-04-19 14:30:08  Előzmény:Domokos Endre: 79632

Co csavar beteker, főfúvóka csere kisebbre, légszűrőcsere? Esetleg az előgyújtást kisebbre állítod, de csak a mérés erejéig. Ez utóbbi kétesélyes.
Kipufogó kiégetés, ráolvasás, fekete mágia....
Kompresszió rendben?

8069 Őry Gábor 2017-04-19 14:25:36  Előzmény:Domokos Endre: 79631

Sajnos a szabályozásra nem volt ráhatásom, de most, hogy kitakarítottam az illesztést, lehet, hogy vissza fogom vinni, hogy a dob üt-e?
Azóta sajnos semmi nem oldódott meg. Új betétek, a dugattyúk simán járnak, az eredmény 45% eltérés.
Kézifék: hiába az egyformán szabályozott dob és a betét, egyforma gyári méretű távtartó esetén a jobb oldalon alig lehet feltenni a dobot, az eredmény: óriási eltérés. Megreszeltem a távtartót, most kb. 5 mm-rel rövidebb a jobb oldalon, a dob felmegy, a fék kb egyszere kezd el fogni, a fékpad: 50 % eltérés.
Üzemi fék: dettó, a mérés, mint fentebb.
Első fék: masszv 30% eltérés, holott rendberaktam mind a négy munkahengert.
Csak azért nem téptem ki a hajamat, mert nem lett volna értelme...
Az elsőn megtehetném, hogy felszabályoztatom a dobot + új betétek, de ahogy hátul sem segített, elöl miért tenné?
A hátsón meg nem tudom még mit lehetne tenni, de megtenném, ha tudnám. Olyan, mintha a kalapács nem működne: fejcsere, nyélcsere. Ha így se működik, mi a rosseb lehet még rossz?
Úgyhogy egyelőre áll a projekt, várom a csodát, hátha arra jár Jézus.

8068 Matkó Ádám 2017-04-18 22:52:20  Előzmény:jocking _: 79637

88-as a 2t-m,már tekercsrugós,elvileg 91-ig már így szerelték őket.Nekem a gumi pogácsa tartója,az a gyűrű a lengőkar végén,elporladt,és régifajtából volt másik,a laprugósé,most az van benne.Gumi ütköző le,teló tartóvassal együtt le,a saját teleszkóp tartójával fel,tengelycsere,és kész.Valószínű,megy visszafelé is.A lukakra nem figyeltem,a fékcső tartó kis lemez ténleg máshol van,a 4t tengely megoldással meg már meggyűlt a bajom.Erdőszélen kötött ki a kerekem,ha lehetőséged engedi,a kúpos tengellyel rakd össze!

8067 jocking _ 2017-04-18 20:47:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79636

Az enyém 86-os, az már "utolsó szériának" számít? :) Amit első ránézésre észrevettem mint különbség, az az, hogy a 4T lengőkarján van egy kifolyó furat a belső kar alján, a 2T-én meg nincs.

8066 Kacsándi Szabolcs 2017-04-18 20:20:27  Előzmény:jocking _: 79633

Igen.Az utolsó szériás 2T -n ugyanolyan a lengőkar.Csak a fékcső elvezetése megy máshol,de ez könnyen áthidalható.Tengelyt kell még kicserélni,mert az hosszabb a 4T-nél.Én sokat cserélgettem a 4T-n,hamar fáradtak,főleg télen.

8065 jocking _ 2017-04-18 18:56:24

Azt hiszem, ide illik legjobban a kérdésem.
Az érdekelne, hogy a (laprugós) 2T és a 4T hátsó lengőkarja megegyezik? Úgy értem ok, hogy nyilván más a teleszkóp, meg a spirálrugósnál nincs meg hátul a gumituskó amin felfekszik a laprugó, de ezeken kívül át lehet "konvertálni" egyik lengőkart a másikra? Rá lehet tenni 4T lengőkarra a "sima" lengéscsillapítót és a laprugó gumituskóját? Vagy tök más, és pl. az agyrész is különbözik? A fék része nem érdekel, azt át lehetne rakni simán, ha ugyanakkorák a csapágyak.

8064 Domokos Endre 2017-04-17 22:16:08

Szevasztok! A co leszorítására adjatok egy néhány jó tippet.

8063 Domokos Endre 2017-04-17 22:13:55  Előzmény:Pápai László: 79511

Őry Gábor! A kézifék problémád olvasva arra jutottam,hogy sokszor volt már szabályozva a dob és ilyenkor ragasztani kell a pofákra vastagabb ferodolt, úgy hogy a fékdobba feszited szét egy csavarral miután bekented eporapiddal és frankon beillesztetted.A dobot mindég olyan esztergán szabályozzátok melynek jól fut a tokmánya, és felfogás előtt jól meg kell takarítani a síkot és a közép furatot.Az autómata pofa tartókat is ellenőrízd le ,hogy működnek -e.Mindég úgy figyeld ,hogy legalább két csavarral átlósan meglegyen a dob húzva.A bovden is ha be van rohadva zavarokat okoz.A két pofa közti távtartó villa bemarása nagyon be van kopva vagy újat szerezz be vagy heggeszd ki a kopást!

8062 jocking _ 2017-04-16 13:05:44  Előzmény: Spityu: 79623

Hát, nem nyertünk, ami a tippelést illeti. :D
Rápróbáltam a trafóra ahogy írtad, az 1-es lábon hegesztés ment, és a trafó kivezetés is "érezhetően" csapott...

Elkezdtem körbenézelődni. Lehúztam a gyújtáselosztóról azt a 3 vezetékes csokit, ami az elektronikától jön, és elkezdtem multiméterrel végigmérni a 3 drótot. A középsőnél szakadást jelzett az elektronika és a gyújtáselosztó között. Lehúztam az elosztó felől a csoki végéről azt a szigetelő gumizsákot, és akkor láttam, hogy a középső vezeték egy az egyben eltört, a másik kettő meg szanaszét volt repedve.

Mindet elvágtam, blankolás-forrasztás-szigetelés. Ezután próba, fél fordulatot tekert az önindító, és beindult. :)

8061  Spityu 2017-04-13 18:03:55  Előzmény:jocking _: 79622

Trafó szerintem is. Esetleg akkor lehetne még ilyen, ha túl kicsi lenne a zárásszög, megszakítós gyújtás esetén. Ilyenkor nem tudna felépülni megfelelő erősségű mágneses tér a trafóban és gyengébb lenne a szikra. Esetleg meg lehetne próbálni azt a tesztelés érdekében, hogy átkonvertálod megszakítóssá, egyben kiiktatva több hibalehetőséget is: fix 12V a 15-ös sarura (ahol a sok vezeték van) és egy test a másikra (sárga megy rá, az elektronikából). A nagyfeszben meg legyen egy biztosan jó kábel, aminek a túlsó vége test közelében van. Semmi más ne legyen a trafón. Ha ekkor szaggatod a testvezetéket, elméletileg szikráznia kell. Ha gyenge, akkor a trafó lesz a bibis. Vigyázz, rohadt nagyot tud ütni egy jól működő, gyári trafó.

8060 jocking _ 2017-04-12 19:02:12

Van egy kis gáz a 4T-vel, tömören annyi, hogy bármennyit van tekerve, meg se nyikkan. Elmondás alapján az történt, hogy elment az ereje, elkezdett durrogni a kipufogó, aztán se kép, se hang.
Benzint úgy tűnik, hogy kap, a trafó "lábain" is ott a 12 volt, viszont egy gyertyavezetéket test közelébe rakva (aztán magát a trafó főkábelt is testre rakva) az volt tapasztalható, hogy van szikra, de csak nagyon-nagyon minimális, kb. mint egy piezo öngyújtónál, érintésre is alig "csikiz".

Jól sejtem, hogy a trafó meghalta magát? Mi hajlamosabb megpusztulni ilyenkor, a trafó maga, vagy a gyújtáselektronika doboz a lámpatök mögött?

8059 Konkoly Márton 2017-04-11 14:46:20

Sziasztok!
Keresek 1986-os évjáratú 601-es Kombi Trabantba ülés garnitúrát, ajtókárpitokat. Esetleg komplett belsőt. Csak szép állapotúak érdekelnek, esetleg minimális hibával. A képeken látható színkombináció érdekel. Elérhetőség: 06203126452 vagy marton.konkoly@gmail.com

8058 Matkó Ádám 2017-04-10 22:33:25  Előzmény:Borsos Attila: 79615

Hát,ezt elmondani..beszéljenek a képek..Végülis,ha a gumi a jó oldalon van,mert a másik felén műanyag kupak van,na,a jó oldalon van,vagyis a felfogató fül bordái feléd néznek,akkor a jobb oldal a bejövő,a bal a kimenő oldal!Tippek,trükkök,praktikák rovatba annyik,véletlen se fújj bele,nem száraz pörgésre,és nem akkora fordulatra van tervezve,amit így lehet generálni.Sajnos,saját tapasztalat..A benzin csövet erőltesd fel egészen a műanyag házra is,szeret szivárogni a műanyag meg a rézcső között a nafta!Beépítés után élvezheted a technikát,igazából arra jó,hogy tudd,kifogyott a benzin,vagy nem nyitottad ki a csapot,esetleg erősen világít,ha közte,meg a karbi közti húsz centin valami gáz van a csővel...Aranyos,egyébként.Nekem 50-60km/óránál az első három zöld led virgoncan jelzi,hogy csak annyi benzin folyik bele a motorba,hogy 10-et egyen százon..

8057 Borsos Attila 2017-04-09 21:59:21  Előzmény:Matkó Ádám: 79614

Köszönöm a választ. Nem tudtam hogy számít hogy hogy áll. Hálás lennék,ha megnéznéd. Nem vágom hogy mi a jelentősége az Y-nak.

8056 Matkó Ádám 2017-04-09 21:51:44  Előzmény:Borsos Attila: 79611

Szia,nekem van y,működik az átfolyásmérőm is,így legalábbis biztos a történet.Nem leszel előrébb,csak egy kicsit a válasszal:próbáld ki..Tudod,hogy nem mindegy,hogy áll?Mondjuk,most nem megy fejből,de,ha érdekel,holnap megnézem!

8055 Borsos Attila 2017-04-09 20:42:24

Sziasztok! Szert tettem egy ledes átfolyásmérőre. Az lenne a kérdésem, hogy a működéséhez szükség van e az Y eágazáshoz a tankszellőzőnél?