Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8722 Bozsik Márton Zsombor 2023-01-24 19:05:53  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82537

Üdv! Én is próbáltam golyós csapággyal kiváltani de sajnos nem lehet olyan méretben kapni.

8721 Kacsándi Szabolcs 2023-01-24 19:02:10  Előzmény:Bozsik Márton Zsombor: 82536

Üdv!
Itthon nem találtam én sem.Németektől rendeltem.Nekem volt egy hibátlan főtengelyem,de széthullott a csapágya és az nem volt meg hozzá amikor hozzám került.Láttam már olyat is amire már csak golyós csapágy került,szíjtárcsa oldalra is.De lehet jobban jössz ki,ha elviszed egy felújító műhelybe és ott kicserélik neked a csapágyat.

8720 Bozsik Márton Zsombor 2023-01-24 11:11:15  Előzmény: Spityu: 82535

Szia! Köszönöm a választ! tudok róla, csak először itthon probálkoznék, hátha találnék.

8719  Spityu 2023-01-23 13:41:37  Előzmény:Bozsik Márton Zsombor: 82534

Szia!
Trabantweltnél szerintem tudsz rendelni, talán mindkét típus kapható. Ha nem, akkor új típusút biztosan, akkor pedig (ha régi típusú most a főtengelyed), érdemes lehet átállni labirintosra.

8718 Bozsik Márton Zsombor 2023-01-23 12:55:05

Sziasztok! Valakinek nem lapul valahol szíjtárcsa felőli főtengely csapágya? Sajnos az az egy csapágy adta meg magát pedig nem is olyan régi az a főtengely nincs benne 3000km és nem is volt terhelve meg full szintetikus olajjal ment.
Segítségeteket Előre köszönöm!
Üdvözlettel: DHN-és Bozsik Zsombor
trabi611@gmail.com

8717  Spityu 2023-01-19 22:38:08  Előzmény:Balázs Peter: 82528

Nekem kb. az összes olyan volt. Úgy vettem, és ugyanazokkal adtam el 6 évvel később. Sosem szóltak értük. Nem jártam utána a problémának, de talán a dugattyú lehet lelazulva vagy nem is tudom.

8716 Balázs Peter 2023-01-19 15:19:57  Előzmény: Spityu: 82527

Már csak a bal első teleszkóp kattogásra kell valamit kitalálni.Jól csillapit meg minden csak kattog… lehet egy olaj-szimering csere megoldja :D

8715  Spityu 2023-01-18 10:28:53  Előzmény:Balázs Peter: 82526

Királyság. Egyébként azért jó, amikor egy probléma miatt mindent rendbe rak az ember, de csak nem akar megjavulni, mert amikor mégis megtalálja a probléma valódi okát és megszünteti, akkor utána valóban úgy megy az adott gép, mint a szélvész. :D

8714 Balázs Peter 2023-01-17 21:40:42  Előzmény: Spityu: 82524

Köszi! Visszakerestem! SIKEEER!!!!! Pöpec lett a gép! Indul hidegen melegen,nem torpan nem gondolkodik csak megy mint a rakéta! ;)

8713  Spityu 2023-01-16 23:19:37  Előzmény:Balázs Peter: 82523

Király! Ezzel bárhonnan eljutsz a legközelebbi kútig... :D Valamelyik topikban egész biztosan volt szó úszószintről az utóbbi max. 20 hozzászólásban (Trabant, Barkács, Veterán, nem tudom). Kb. fél éven belül. Ott leírtam mindent, amit tudok az úszószinthez.

8712 Balázs Peter 2023-01-15 18:56:53

Sziasztok 1.1 karburátor uszoszint beállítást a tudtok valami hatékony módszert? Sokat kap a gép és melegen nem indul. Ja és ilyen lett az önindító felújítva! Rá se ismerni úgy működik :)

8711  Spityu 2023-01-12 20:08:16  Előzmény:Balázs Peter: 82507

Úgy emlékszem, hogy én jól felemeltem és levettem a jobb kereket. Mást szerintem nem kellett megbolygatnom.

8710 Balázs Peter 2023-01-12 12:40:33  Előzmény: Spityu: 82506

Valamelyik nap nekiállok szetszedni! Van valami trükkje esetleg? Minél egyszerűbben hogyan lehet szetszedni?( kiszedni) akar felűlről is

8709  Spityu 2023-01-12 09:23:58  Előzmény:Balázs Peter: 82505

Hát, akkor talán a benzinszint nem jó. Vagy valamiért rajt marad a szívató. Gondolom, a bovdenes kikötésed jó, úgyhogy akkor az utóbbi talán kizárható.
Nekem az volt az önindítónál, hogy a pozitív kábel, ami ráment az akksiról, laza volt. Emiatt nehezen ment át a delej.

8708 Balázs Peter 2023-01-11 21:09:57  Előzmény: Spityu: 82504

Csak egy karbitakaritas volt. Szerintem az úszó szint mehetett el. Ma pedig azt produkálta hogy vadi új akksival csak épphogy teker az önindító mintha le lenne merulve az akku. Kábelek rézre cserélve. Mondjuk nem vettem le az önindítót lehet oxid is?Ez mitől lehet? Lehet kopottak a bronzperselyek,vagy nincs zsír rajtuk?

8707  Spityu 2023-01-11 19:33:56  Előzmény:Balázs Peter: 82500

Nekem ez szimplán sok benzinnek tűnik. Tökéletlen égés. Tehát nem az olaj dolgozódik fel, se nem működésképtelen henger (akkor tocsogna a benzintől). Itt szimplán az van, hogy sok naftát kap és egyszerűen kormolva ég az elegy. Ezt az elméletet erősíti, ha az összes gyertya így néz ki nagyjából). Sok benzint kaphat: nem megfelelő úszóbeállítás (túl magas benzinszint az úszóházban). Túl nagy furatú főfúvóka (sok benzint szippant át rajta). Túl kicsi levegőfúvóka (túl kevés levegőt szív a keverőbe adott mennyiségű benzinhez). Ki nem kapcsoló szívató (gyakorlatilag folyamatosan dúsítja valamennyire a keveréket azután is, ha már üzemmeleg a motor). Ezeket próbáld meg felmérni szerintem. Illetve ha valamikor is jó volt nálad, tehát őzbarna közeli, akkor próbálj meg rájönni, mi mászhatott el. Szereltél valamit a környéken?

8706 Balázs Peter 2023-01-10 21:10:39

Sziasztok tr 1.1 min kellene állítani hogy a gyertyakép normális legyen?????

8705 Kacsándi Szabolcs 2022-12-31 12:35:23  Előzmény:FUX Jani: 82496

Üdv!
Már nem emlékszem pontosan,de kétütemű csonkállványra építettem rá a tárcsaféket.Persze ott másabb a táv mert kell egy külön távtartó,ami fogja a nyerget.Itt ez nem kell,de a golf 1 kerékagy passzol mert én is azt raktam rá,de elvileg a golf 2 valamelyik agy is passzol.Úgy rémlik hogy az agy csapágy felöli oldalán picit kell leesztergálni,mert nem fekszik fel teljesen a csapágyra,de ez kétütemű agynál van.Négyüteműt nem próbáltam,de lehet ott semmit se kell alakítani.Szerezz mintát és méregesd ki hogy minden passzoljon.Lehet más a tárcsa felfekvő felülete és így nem megy el a tárcsa a nyeregben.Kiindulásnak biztosan jó a golf agy,csak a fogszámokat és csapágyátmérőt nézd meg,biztosan van több fajta.

8704 FUX Jani 2022-12-31 03:37:51

Sziasztok!
Szeretném kérdezni hogy 4T-n hogy a legkönnyebb felrakni a 4x100-as felnit ugy hogy stabil legyen!??Golf2 kerékagy az passzol hozzá?Köszi srácok

8703 Kacsándi Szabolcs 2022-12-27 22:18:22  Előzmény:Balázs András: 82479

Akkor rendesen átvert az eladó.Simán visszamennék hozzá egy ügyvéddel.Rejtett hibának számít,amit eltitkolt,feltéve hogy friss volt a javítás.Ha csak továbbadta,akkor nem feltétlen tudott róla,de friss javítás nyomok mindig árulkodnak,azt le se tudná tagadni.Sajnos messze lakunk ,de keresd meg Sarudi Mátyást.Ilyennel foglalkozik még talán.

8702 Balázs Peter 2022-12-17 21:24:28

Sziasztok 1.1 első teleszkópokat mennyire bonyolult cserélni? Kell valami különleges szerszám hozzá????

8701  Spityu 2022-12-15 12:43:23  Előzmény:Balázs Peter: 82483

Wow, szép megoldás, ha működik. Én is gondoltam ilyesmire, csak lusta voltam hozzá. A lényeg, hogy iktass ki mindent, ami beleavatkozhatna, hogy biztosan úgy működjön, ahogy akarod a bowdennel. Egyszerű, ahogy melegszik be a motor, úgy tolod vissza folyamatosan, hogy ne fojtson a szívató pillangószelepe.

8700 Balázs Peter 2022-12-14 20:10:25  Előzmény:jocking .: 82481

Ugy döntöttem hogy meg lesz csinálva manuálisra.Nem szarakodok vele.
Van esetleg itt valakinek úgy átalakítva?

8699 jocking . 2022-12-13 12:42:40  Előzmény:Balázs András: 82479

Ezt azért érdemes lenne behajtani az eladón, minimum a javítás költségeit. Akár magánszemély, akár cég árul autót, fél évnyi "garancia" minden esetben van olyan problémákra, főleg így, hogy az eladó által elhallgatott problémáról van szó. A hogyanban már nem vagyok biztos, nem vagyok közlekedési szakjogász. :)

8698 jocking . 2022-12-13 12:40:09  Előzmény:Balázs Peter: 82477

Akkor ott valami még mindig nem kóser.
Az autóban hivatalosan félautomata szívató van, amit hidegen, indítás előtt a gázpedált egyszer teljesen lenyomva és elengedve lehet aktiválni, majd ezután indítani.
Ha -5-ben is indul a szívató bekapcsolása nélkül, akkor ott gyanús, hogy a szívató valamennyire az állandóan bekapcsolt állapotban van megszorulva.

8697 Balázs András 2022-12-10 23:41:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82474

Szia, igen a tréleren lévő Trabit sikerült megvennem. Sajnos nem néztem át alaposan és elhittem az eladónak, hogy "rozsdamentes" és nem kell lakatolni. Az első emelésnél derült ki, hogy az emelési pont üvegszálas gittből van, szépen lefestve alvázvédővel.
Budapesten, 18.ker.

8696 Balázs Peter 2022-12-01 08:50:39  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82474

Szia! Matraderecske.
A hideg indítás megoldódott ma reggel -5 fok gázpedál érintése nélkül pöccre indult,viszont melegen pici gazzal indul csak. Ő a tettes

8695 Kacsándi Szabolcs 2022-11-30 20:35:15  Előzmény:Balázs András: 82469

Helyileg merre laksz?Képen látható kétütemű a vásárolt gép?

8694 Kacsándi Szabolcs 2022-11-30 20:33:54  Előzmény:Balázs Peter: 82472

Nézd meg az úszót,meg a tűszelepet.

8693 Balázs Peter 2022-11-29 17:23:00

Sziasztok! Nem indul a verda :( trabi 1.1
Karbi kipucolva új gyertyák… a gyertyák indítás után úsznak a benzinbe. Szikra van még csak be se röffen. Levettem a karbit, a fűtősün tocsog a benzinben (gondolom a sok gázpumpálás végett) tegnap még indult rendesen. Igaz kicsit dadogva de különösebb baj nem volt vele.

8692 Balázs András 2022-11-25 23:42:02

Sziasztok! Nem rég vettem egy Trabit aminek sajnos cserélni kell a köszöbét, az is lehet, hogy mást is...
Ehhez a melóhoz kersnék valakit aki látott már ilyet! :)
Köszi

8691 Balázs Peter 2022-11-13 21:22:20  Előzmény: Spityu: 82464

Megoldódott a probléma. El volt tekergetve az egyik csavar a karbin :)

8690 Balázs Peter 2022-11-13 21:19:33

Hello! Trabi 1.1 hidegen olyan jelenséget produkál mintha nem menne egy henger. Furcsán jár és erőtlen.De ez a jelenség kb 2-3 perc menet után abbamarad és tökéletes az auto . Gyertyák újak benne. Szívató elvileg jól működik.

8689  Spityu 2022-11-03 23:13:34  Előzmény:Balázs Peter: 82462

Hát, sok minden okozhatja. Tapasztalsz többletfogyasztást? Drasztikusat. Tehát 10l / 100 km körülit vagy durvábbat. Tippem szerint túl nagy a pillangószelep alapnyitása. Vagy a benzinszint. Vagy az előgyújtásod van rossz helyen. Ezek mind-mind tudnak ilyet okozni.

8688 Balázs Peter 2022-10-31 06:11:13

Sziasztok trabi 1.1 nél melegen nagyon magas az alapjárat.Mitől lehet? Hidegen normális.A bimetálházban a víz kering rendesen.

8687  Spityu 2022-10-11 08:28:36  Előzmény:Balázs Peter: 82459

Elképzelhetőnek tartom, hogy a szívató nem jól nyit / zár. Amire rámegy a két vékony, fekete vízcső, azt a részt lehet tekergetni, ezzel siettetni vagy késleltetni a szívató nyitását / zárását. 3 db leszorító csavar van ott. Ha azokat fellazítod, tudsz állítani az egészen. De előtte a két felet jelöld össze filccel. Gyárilag (úgy tudom, hogy gyárilag) egyébként össze szokták jelölni őket, karcolással. De az évek során ez általában már máshova esik, kevés kocsi van, aminél nem tekergették őket, úgy mintha muszáj volna. :)

8686 Balázs Peter 2022-10-10 19:04:29

Sziasztok! Reggelente ahogy hűvös van,elég fura az alapjáratom. Nagyon alacsony majdnem le is all.Ha egy picit játszok a gázzal vagy megyek vele pár száz métert akkor beáll rendesen. Mitől lehet ez?? Egyébként semmi probléma az autóval. Trabi 1.1 a páciens

8685 Kacsándi Szabolcs 2022-10-09 21:02:23  Előzmény:havasi viktor: 82454

Azt vágjuk hogy 5ös váltó,de hogy ilyet találj!Régebben is ritka volt,most meg pláne.Nem tudom hogy csinálnak még,ha igen az borzalmas áron .Ha annyira ragaszkodsz hozzá,tegyél bele gyári vw váltót.Van pár fajta ami jó bele.Amennyiből kijön egy ilyen váltó annyiból kapsz egy jó vw váltót bontottan.És még a féltengelyeket is át tudod alakíttatni hozzá.Sokan így csinálták régebben.

8684 Kacsándi Szabolcs 2022-10-09 20:58:19  Előzmény:Balázs Peter: 82455

Ez gyári sajátosság.Sajnos.Úgy tervezték hogy ha terhelést kap akkor pont jól álljon,de többnyire nem pakol bele senki annyit hogy normálisan álljon,így meg a gumik bánják.Ültetni is lehet ,meg alápogácsázni a belső vezetőkarokat.

8683 Balázs Peter 2022-10-09 07:59:50

Sziasztok! Trabi 1.1 hatso kerekek teteje van kijjebb.Jó ez így vagy pont fordítva kellene terpeszteni neki? De ha bele ülünk akkor teljesen jól állnak

8682 havasi viktor 2022-10-03 19:01:36

ez egy 5-ös váltó

8681 havasi viktor 2022-10-03 19:00:52

sziasztok !
viktor vagyok
iyet keresek
bármi áron.....

8680  Spityu 2022-10-03 09:03:28  Előzmény: : 82448

Szeptember 8-án írtam az elektronikát. :) Bizony, az is tud ilyet produkálni. Nekem is volt egy ilyen kis vicces példányom. Alapjáraton szépen ment, ill. magasabb fordulaton is. Csak néha elkezdett rángatni. Szerencsére hamar ki tudtam szűrni.

8679   2022-10-02 12:57:40  Előzmény:Balázs Peter: 82447

Féltengely mellett, bal oldalon, 2 sárga vezeték megy rá. HA azonos a WB váltó kialakításával.

8678   2022-10-02 12:56:03  Előzmény: : 82431

UPDATE!
Egyik öreg barátom aszonta, ki ne dobjam a vasat, ő eljátszik vele, csak vonszoljam át...
1-es henger gyűrűtörés és szelepvezető, ez adta azt a "csicsergő" hangot. Tehát blokk kuka. Találtam egy keveset futottat, még a vasban egy kompressziómérés, hidegindítás, echte. Motor kicserél, a hiba ugyanaz. Gyújtásvezérlő lett a vége, de HATAN megnéztek mindent a verdán. A kapcsolást elnézve nem tudom, hogy mit tudott okozni, más sem. A trafót ki-be kapcsolgatta, előtét ellenállás hibátlan volt, szikrát adott becsülettel, időben. Hogy megérte-e munkaórában és anyagköltségben, plusz egyéb papírozási költségben? NEM! De legalább tudom, hogy most semmi baja. :-) A markoló árát megspóroltam, mert tényleg temetni akartam. ))) LOL (((

8677 Balázs Peter 2022-10-02 08:11:31

Sziasztok trabi 1.1 be hol van a tolató lámpa kapcsoló???

8676 Balázs Peter 2022-09-15 21:26:48  Előzmény: Spityu: 82442

Köszönöm szépen!

8675  Spityu 2022-09-14 22:27:06  Előzmény:Piret Endre: 82436

Köszi! Vitonos ment bele. Gáboréra emlékszem, 601-ért árulta. Elvileg jó fajta parafás. A tank már a kocsinál van, de még nem volt időm bepattintani, de remélem, hogy jó lesz. Annyit okosítottam a dolgon, hogy a tekerő talpát gyémántlapon megsíkoltam, majd finomabb (zafír) kövön, utána pedig a lehetőségekhez mérten tükrösre políroztam. A pálcás tekerővel nagyon jól érezhetően és könnyedén lehet tekerni, kiszerelt állapotban próbálgattam sokat. Talán a hétvégén a helyén is ki tudom próbálni. Majd megírom a tapasztalataimat.
A parafásak nekem eddig szétmállottak és/vagy nagyon rossz érzés volt megnyitni / elzárni a csapot. Próbáltam bőrt is, ami a '90-es években nagyon tutin bevált egy szerelőnél. Nagyon pontosan lettek legyártva, de sajnos a mai benzin 2 hét alatt úgy megette, hogy csak lestem. Mint a cserépkályha ajtó belsejében az azbeszt lap, úgy tört "hajlításra". Hihetetlen. Amúgy azzal sem volt valami jó élmény a nyitás/zárás, több példánnyal is kipróbáltam.

8674  Spityu 2022-09-14 22:22:58  Előzmény: : 82431

Hát, ez alapján sok minden lehet. Nem tartom kizártnak, hogy valami vezérlési gond van. Vagy szelepzárási. Kompressziót esetleg mérhetnél. Így messziről nem tudok jobb tippet adni.

8673  Spityu 2022-09-14 22:21:51  Előzmény:Balázs Peter: 82440

Hát, a szélvédőgumi javítására két ötletem van.
1. Kiveszed az egész mindenséget, megpucolod (nitrós ronggyal) a két végét, majd PILLANATragasztóval összeragasztod őket. Visszarakod.
2. A helyén megpucolod, amennyire tudod a végeket (csavarhúzóra tekert nitrós ronggyal pl.), majd fekete szélvédőragasztóval kinyomod a rést. Előtte érdemes körbemaszkolni szalaggal mindent, kinyomás után ujjal elsimítani a ragasztót és frissen levenni a maszkolószalagokat. Száradás után óvatosan még tudsz finomítani szikével vagy csiszolópapírral a tömítőmasszán. Ha türelmesen csinálod, alig lehet észrevenni hogy nem eredeti a gumi ott.