Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8073 Oldal Tibor 2017-04-24 12:40:51  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79469

az a csavar a fojtoszelep hézag állítására szolgál és utánna be kell szabályozni a karburátort

8072 Kacsándi Szabolcs 2017-04-19 21:00:56  Előzmény:Őry Gábor: 79640

A kézifékbovden cserét nem említetted még.Ha ennyire gáz ,akkor teljesen új fékpofa kellene bele ,ami nem felújított,hanem új.Sok esetben egy kopott fékvasat betéteznek fel,ami lehet probléma.Fékkulcsokat is vadi újra kell cserélni.Az után állítókat is illő cserélni,de a fékfalon lévő csúszkaházat sem árt megnézni,hogy az után állító tengelye ne tudjon lötyögni.A dobokat hiába szabályozzák 80-szor,ha nem is az a baj.Fékrugók is lehetnének újak,és a szerelési iránya sem mindegy.

8071 Kacsándi Szabolcs 2017-04-19 20:43:30  Előzmény:jocking ***: 79637

Az utolsó széria nem tudom pontosan mikortól szerelt,talán 88.A tekercsrugósak már nagyjából egyformák.Bár úgy emlékszem hogy csak a 4T-n van a lengéscsillapító és csapágyház között egy vízkifolyó.Amit már a kezdetektől kellett volna gyártani,és akkor nem rohadtak volna annyira szét a nyakban.Meg a sár sem állt volna meg és nem tette volna tönkre a csapágyat ,ahova a víz lassan beszivárgott.De amúgy csereszabatos a 86-osra és bármelyik másikra,apróbb változtatásokkal.Annyi a lényeg,hogy nagyon meg kell nézni,hogy mennyire rozsdásak,mert az utolsó széria az anyagminőség gyengülése miatt,eléggé megrohadtak belül és a gumipogácsák alatt is.Ilyenkor jön a lengőkar törés.Bár ez tárolástól és használattól is függött,de korábbi lengőkarok kevésbé törtek,de azért volt kivétel.

8070 Őry Gábor 2017-04-19 14:30:08  Előzmény:Domokos Endre: 79632

Co csavar beteker, főfúvóka csere kisebbre, légszűrőcsere? Esetleg az előgyújtást kisebbre állítod, de csak a mérés erejéig. Ez utóbbi kétesélyes.
Kipufogó kiégetés, ráolvasás, fekete mágia....
Kompresszió rendben?

8069 Őry Gábor 2017-04-19 14:25:36  Előzmény:Domokos Endre: 79631

Sajnos a szabályozásra nem volt ráhatásom, de most, hogy kitakarítottam az illesztést, lehet, hogy vissza fogom vinni, hogy a dob üt-e?
Azóta sajnos semmi nem oldódott meg. Új betétek, a dugattyúk simán járnak, az eredmény 45% eltérés.
Kézifék: hiába az egyformán szabályozott dob és a betét, egyforma gyári méretű távtartó esetén a jobb oldalon alig lehet feltenni a dobot, az eredmény: óriási eltérés. Megreszeltem a távtartót, most kb. 5 mm-rel rövidebb a jobb oldalon, a dob felmegy, a fék kb egyszere kezd el fogni, a fékpad: 50 % eltérés.
Üzemi fék: dettó, a mérés, mint fentebb.
Első fék: masszv 30% eltérés, holott rendberaktam mind a négy munkahengert.
Csak azért nem téptem ki a hajamat, mert nem lett volna értelme...
Az elsőn megtehetném, hogy felszabályoztatom a dobot + új betétek, de ahogy hátul sem segített, elöl miért tenné?
A hátsón meg nem tudom még mit lehetne tenni, de megtenném, ha tudnám. Olyan, mintha a kalapács nem működne: fejcsere, nyélcsere. Ha így se működik, mi a rosseb lehet még rossz?
Úgyhogy egyelőre áll a projekt, várom a csodát, hátha arra jár Jézus.

8068 Matkó Ádám 2017-04-18 22:52:20  Előzmény:jocking ***: 79637

88-as a 2t-m,már tekercsrugós,elvileg 91-ig már így szerelték őket.Nekem a gumi pogácsa tartója,az a gyűrű a lengőkar végén,elporladt,és régifajtából volt másik,a laprugósé,most az van benne.Gumi ütköző le,teló tartóvassal együtt le,a saját teleszkóp tartójával fel,tengelycsere,és kész.Valószínű,megy visszafelé is.A lukakra nem figyeltem,a fékcső tartó kis lemez ténleg máshol van,a 4t tengely megoldással meg már meggyűlt a bajom.Erdőszélen kötött ki a kerekem,ha lehetőséged engedi,a kúpos tengellyel rakd össze!

8067 jocking *** 2017-04-18 20:47:42  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79636

Az enyém 86-os, az már "utolsó szériának" számít? :) Amit első ránézésre észrevettem mint különbség, az az, hogy a 4T lengőkarján van egy kifolyó furat a belső kar alján, a 2T-én meg nincs.

8066 Kacsándi Szabolcs 2017-04-18 20:20:27  Előzmény:jocking ***: 79633

Igen.Az utolsó szériás 2T -n ugyanolyan a lengőkar.Csak a fékcső elvezetése megy máshol,de ez könnyen áthidalható.Tengelyt kell még kicserélni,mert az hosszabb a 4T-nél.Én sokat cserélgettem a 4T-n,hamar fáradtak,főleg télen.

8065 jocking *** 2017-04-18 18:56:24

Azt hiszem, ide illik legjobban a kérdésem.
Az érdekelne, hogy a (laprugós) 2T és a 4T hátsó lengőkarja megegyezik? Úgy értem ok, hogy nyilván más a teleszkóp, meg a spirálrugósnál nincs meg hátul a gumituskó amin felfekszik a laprugó, de ezeken kívül át lehet "konvertálni" egyik lengőkart a másikra? Rá lehet tenni 4T lengőkarra a "sima" lengéscsillapítót és a laprugó gumituskóját? Vagy tök más, és pl. az agyrész is különbözik? A fék része nem érdekel, azt át lehetne rakni simán, ha ugyanakkorák a csapágyak.

8064 Domokos Endre 2017-04-17 22:16:08

Szevasztok! A co leszorítására adjatok egy néhány jó tippet.

8063 Domokos Endre 2017-04-17 22:13:55  Előzmény:Pápai László: 79511

Őry Gábor! A kézifék problémád olvasva arra jutottam,hogy sokszor volt már szabályozva a dob és ilyenkor ragasztani kell a pofákra vastagabb ferodolt, úgy hogy a fékdobba feszited szét egy csavarral miután bekented eporapiddal és frankon beillesztetted.A dobot mindég olyan esztergán szabályozzátok melynek jól fut a tokmánya, és felfogás előtt jól meg kell takarítani a síkot és a közép furatot.Az autómata pofa tartókat is ellenőrízd le ,hogy működnek -e.Mindég úgy figyeld ,hogy legalább két csavarral átlósan meglegyen a dob húzva.A bovden is ha be van rohadva zavarokat okoz.A két pofa közti távtartó villa bemarása nagyon be van kopva vagy újat szerezz be vagy heggeszd ki a kopást!

8062 jocking *** 2017-04-16 13:05:44  Előzmény: Spityu: 79623

Hát, nem nyertünk, ami a tippelést illeti. :D
Rápróbáltam a trafóra ahogy írtad, az 1-es lábon hegesztés ment, és a trafó kivezetés is "érezhetően" csapott...

Elkezdtem körbenézelődni. Lehúztam a gyújtáselosztóról azt a 3 vezetékes csokit, ami az elektronikától jön, és elkezdtem multiméterrel végigmérni a 3 drótot. A középsőnél szakadást jelzett az elektronika és a gyújtáselosztó között. Lehúztam az elosztó felől a csoki végéről azt a szigetelő gumizsákot, és akkor láttam, hogy a középső vezeték egy az egyben eltört, a másik kettő meg szanaszét volt repedve.

Mindet elvágtam, blankolás-forrasztás-szigetelés. Ezután próba, fél fordulatot tekert az önindító, és beindult. :)

8061  Spityu 2017-04-13 18:03:55  Előzmény:jocking ***: 79622

Trafó szerintem is. Esetleg akkor lehetne még ilyen, ha túl kicsi lenne a zárásszög, megszakítós gyújtás esetén. Ilyenkor nem tudna felépülni megfelelő erősségű mágneses tér a trafóban és gyengébb lenne a szikra. Esetleg meg lehetne próbálni azt a tesztelés érdekében, hogy átkonvertálod megszakítóssá, egyben kiiktatva több hibalehetőséget is: fix 12V a 15-ös sarura (ahol a sok vezeték van) és egy test a másikra (sárga megy rá, az elektronikából). A nagyfeszben meg legyen egy biztosan jó kábel, aminek a túlsó vége test közelében van. Semmi más ne legyen a trafón. Ha ekkor szaggatod a testvezetéket, elméletileg szikráznia kell. Ha gyenge, akkor a trafó lesz a bibis. Vigyázz, rohadt nagyot tud ütni egy jól működő, gyári trafó.

8060 jocking *** 2017-04-12 19:02:12

Van egy kis gáz a 4T-vel, tömören annyi, hogy bármennyit van tekerve, meg se nyikkan. Elmondás alapján az történt, hogy elment az ereje, elkezdett durrogni a kipufogó, aztán se kép, se hang.
Benzint úgy tűnik, hogy kap, a trafó "lábain" is ott a 12 volt, viszont egy gyertyavezetéket test közelébe rakva (aztán magát a trafó főkábelt is testre rakva) az volt tapasztalható, hogy van szikra, de csak nagyon-nagyon minimális, kb. mint egy piezo öngyújtónál, érintésre is alig "csikiz".

Jól sejtem, hogy a trafó meghalta magát? Mi hajlamosabb megpusztulni ilyenkor, a trafó maga, vagy a gyújtáselektronika doboz a lámpatök mögött?

8059 Konkoly Márton 2017-04-11 14:46:20

Sziasztok!
Keresek 1986-os évjáratú 601-es Kombi Trabantba ülés garnitúrát, ajtókárpitokat. Esetleg komplett belsőt. Csak szép állapotúak érdekelnek, esetleg minimális hibával. A képeken látható színkombináció érdekel. Elérhetőség: 06203126452 vagy marton.konkoly@gmail.com

8058 Matkó Ádám 2017-04-10 22:33:25  Előzmény:Borsos Attila: 79615

Hát,ezt elmondani..beszéljenek a képek..Végülis,ha a gumi a jó oldalon van,mert a másik felén műanyag kupak van,na,a jó oldalon van,vagyis a felfogató fül bordái feléd néznek,akkor a jobb oldal a bejövő,a bal a kimenő oldal!Tippek,trükkök,praktikák rovatba annyik,véletlen se fújj bele,nem száraz pörgésre,és nem akkora fordulatra van tervezve,amit így lehet generálni.Sajnos,saját tapasztalat..A benzin csövet erőltesd fel egészen a műanyag házra is,szeret szivárogni a műanyag meg a rézcső között a nafta!Beépítés után élvezheted a technikát,igazából arra jó,hogy tudd,kifogyott a benzin,vagy nem nyitottad ki a csapot,esetleg erősen világít,ha közte,meg a karbi közti húsz centin valami gáz van a csővel...Aranyos,egyébként.Nekem 50-60km/óránál az első három zöld led virgoncan jelzi,hogy csak annyi benzin folyik bele a motorba,hogy 10-et egyen százon..

8057 Borsos Attila 2017-04-09 21:59:21  Előzmény:Matkó Ádám: 79614

Köszönöm a választ. Nem tudtam hogy számít hogy hogy áll. Hálás lennék,ha megnéznéd. Nem vágom hogy mi a jelentősége az Y-nak.

8056 Matkó Ádám 2017-04-09 21:51:44  Előzmény:Borsos Attila: 79611

Szia,nekem van y,működik az átfolyásmérőm is,így legalábbis biztos a történet.Nem leszel előrébb,csak egy kicsit a válasszal:próbáld ki..Tudod,hogy nem mindegy,hogy áll?Mondjuk,most nem megy fejből,de,ha érdekel,holnap megnézem!

8055 Borsos Attila 2017-04-09 20:42:24

Sziasztok! Szert tettem egy ledes átfolyásmérőre. Az lenne a kérdésem, hogy a működéséhez szükség van e az Y eágazáshoz a tankszellőzőnél?

8054 Piret Endre 2017-03-31 14:33:39  Előzmény: Spityu: 79581

Ez az a két darab, amit javítófoltnak mellékeltek az enyémhez, a hátsó belső burkolatok belsejébe ragasztva. És igen, az egyiknek az egyik, a másiknak a másik oldala látszik a képen.

A karikával az a baj, hogy nincs másik, tehát mindenképpen le kell szedni, és át kell rakni. De ha már évjáratokról és eltérésekről beszélünk: az újhoz olyan a kétrészes műanyag persely, ami a harang tengely felőli vége alatt van, hogy van egy nagyobb belső átmérőjű vége, és egy sima gumikarika van hozzá, ami a tengelyen ül, és belemegy ebbe a végébe. A gyárilag benne lévő viszont olyan, hogy nincs karika, a műanyag belső átmérője végig ugyanaz, és a tengelyen levő csészeszerű gumi kívülről borul rá az egészre a harang végével együtt.
Ezek hogy vannak, voltak, változtak vajon?

8053  Spityu 2017-03-31 10:25:36  Előzmény:Piret Endre: 79580

Lehet, hogy hülyeséget állítok, de a képen két fajta van. Gondolatban elforgattam az egyiket, úgy is. :) (Vagy csak ki van fordítva és az egyiknél a belső oldalát látni?) Szóval kicsit más a cikkcakkok mintája. A balos 1:1-ben megegyezik a '76-'84 közöttivel. Nekem is ilyenem van még, utolsó szériás. A jobbos lehet viszont a korábbi, amit említettél. Amúgy én egy harmadikra gondoltam, magamban csak zabszem mintásnak hívom. Sajnos nem találok róla képet. Valahogy úgy kell elképzelni, hogy 4 zabszem fektetve egymáson, utána 4 zabszem állítva, egymás után és ez ismétlődik. :) Nem akarok senkit sem félrevezetni, így nem állítom biztosan, de talán már a púposoknál is volt az a textil. A '70-es évekbeli kombik valamelyikénél biztosan ('72-'74 környékén).

A gumikarikáról el is feledkeztem. Azt valóban csoda volna lehúzni a csapon keresztül. Esetleg fent lehet hagyni, ha átmegy rajta a külső harang, ezt nem tudom. Nálam utoljára minden atomjaira volt szedve, így nem jelentett problémát.
Én anno még a közepes, 125-ös magyar satummal préselgettem, az könnyedén vitte. Szerintem egy 100-as is jó a célra, a 75-ös már necces, azt gondolom. De igen, ha van lehetőség préselésre, akkor jó, azzal a legkényelmesebb. Úgy emlékszem egy nagyobb és egy kisebb krovafej kellett csak hozzá. A nagy, ami fogadta a csapot, a kicsi, ami átment a furaton is. A kínai készletet ezért (sem) dobtam ki. :)

8052 Piret Endre 2017-03-31 09:24:46  Előzmény: Spityu: 79579

Nem tudom, hogy felmegy-e a kép, de ilyen cikkcakkos.

Szerencsére kézben vannak a féltengelyek még. Harangjaim vannak is az újhoz, de a csésze alakú karikát, ami a külső harang végénél van, át kell raknom. Na azt esélytelen átküzdeni a csapon, főleg 43 éves korában.
Nekem sosem akart kijönni a csap, lehet, hogy kicsi a satum. Majd átmegyek vele oda, ahol van palackemelőből hekkelt hidraulikus présberendezés.

8051  Spityu 2017-03-31 00:18:50  Előzmény:Piret Endre: 79578

A cikkcakkos, ami később is volt?

Igen, ha a csapot kipréseled, sokkal könnyebb felhúzni a gumiharangokat. Tervben van, hogy készítek egy kinyomót - behúzót, és akkor nem kell kivenni a csonkállványokkal együtt a féltengelyeket, hogy satuval kipréseljem a csapot. Másik lehetőség, bár nem tudom, hogy hozzáférni-e: a féltengelycsuklónál leoldani a féltengelyt, így ki lehet venni a szárakat a két gumiharanggal. Ekkor már ki lehet préselni satuban a csapot. Persze a trapézkarokat így is le kell oldani.
Amúgy kifordított állapotban, meleg vízbe áztatva sokkal könnyebben felmennek a gumiharangok.

8050 Piret Endre 2017-03-30 21:16:16  Előzmény: Spityu: 79577

Ehhez képest az én 74-es kombimban szürke-fekete volt a gyári kárpit. Gondolom éppen olyan volt kéznél a tervteljesítéshez.

Más: azt jól látom, hogy ha egy régi, diós féltengelyről le akarom fűzni a gumi biszbaszokat, akkor nem úszom meg, hogy a csapot valahogy ki ne nyomjam a végéből?

8049  Spityu 2017-03-30 13:14:04  Előzmény:Konkoly Márton: 79576

Darázsfészekbe nyúltál. Nagyon sokféle volt, és nem is mindig volt éles váltás a felsorolt szempontok alapján.
Még hozzá lehetne venni a dízsvarrással ellátott huzatokat is.
1974-1976: bordó-fekete cikkcakkos,
1976-1984: szürke-fekete cikkcakkos,
1984-: barna-fekete cikkcakkos szövet
Úgy rémlik, a felsoroltakból volt felső műbőr nélküli és műbőrös változat is, de utóbbi esetben mindig díszített volt (szerintem).
Amennyiben teliszövetes volt, akkor nem volt dísz varrás, egyéb esetben volt.
A korábbi, vékony háttámlás (esetleg vastag háttámlás, de a fentiektől eltérő szövetű) ülésekről nem tudok biztos infót mondani. A de Luxe változatoknál szerintem végig volt másféle, műbőrős.
Visszatérve még a teli-/részszövetes kérdésre: Hycomatnál később is (de lehet, hogy korábban is csak ott?) teliszövetes volt, varrás nélkül.

8048 Konkoly Márton 2017-03-30 10:48:05

Sziasztok! Tudnátok abban segíteni, hogy évjárat szerint, hogyan változtak a 601-es Trabantokban a kárpitok ? Az érdekelne, hogy mikor volt teli szövet háttámlás, mikor volt félig szövet félig bőr besütés nélküli, és hogy mikor volt félig szövet félig bőr dísz besütéssel. Köszönöm a segítséget!

8047 Léber Balázs 2017-03-28 23:11:30

Sziasztok!

Ha már szóba került a kuplung.
1.1-hez korábban úgy kellett normális szettet összevadászni több helyről, meg esztergáltatni.
Változott ez azóta, tudtok bevált szettet?

8046 Piret Endre 2017-03-20 21:50:39  Előzmény: Spityu: 79565

Ha megépítetted az eszközt, szólj :-) De lehet, hogy valami mást kéne beletenni az üveg helyett is, ami jobban bírja a gyűrődést.
Evvel bajban leszek, remélhetőleg nem is olyan sokára. Mert a régi repedezettet csak nem kéne visszatenni. Annak bezzeg tökéletes szélvédő alakja lett az évek során.
Legközelebb majd beteszem előre egy vödör meleg vízbe, aztán hajszárító bevonásával próbálom alakítani. De elég reménytelennek látszik.

8045  Spityu 2017-03-19 22:53:48  Előzmény:Piret Endre: 79564

Ez egy nagyon jó kérdés... Pár hete én is ezen töprengtem. Van 2 db gyári, az egyiken van egy csavarodás, de az talán kijön, a másik csak fel van hajtva, rendesen. Az biztos, hogy némi melegítés nem ártana neki. Arra gondoltam, hogy egy bontásra ítélt kasztniból a szélvédő keretet felhasználnám egy nyitható, zárható kaloda készítéséhez. Először is kell egy-egy zsanér az alsó sarkokhoz, amiket előre fel kell hegeszteni. Ezután elvágni az alsó sarkoknál, valamint középen, felül. Így kinyithatóvá válik a keret, be lehet valahogy feszegetni a gumit az üveggel, majd rá lehetne csukni a két felet és a középső vágásnál valahogyan rögzíteni a két véget. A sarkoknál azért kell előre felhegeszteni a zsanérokat, mert a legvékonyabb fűrészlap vagy vágókorong is elvesz némi anyagot, ugye, és az a kb. 1 mm szerintem sokat számítana.

8044 Piret Endre 2017-03-19 14:10:51

Szélvédőgumi formára idomítására van valakinek valami jó módszere? "Új" darab, tehát az elmúlt évtizedeket tekercsben töltötte. Gondoltam, hogy adok neki lehetőséget felvenni a majdani alakját, úgyis nagy szopás lesz majd berakni. A kaszniról lerúgja magát, az üvegről lefordul, kicsavarodik stb, és amúgy elég irreális erőt igényelne a sarkokon a kívánt rádiuszra hajlítani.

8043 jocking *** 2017-03-12 22:06:54  Előzmény:Kotowsky Mozes: 79471

Spityu jól írta, ez az alapjárati mágnesszelep egyik "jelvételező helye" (a másik a fordulatszámjel). Ha jól van beállítva, akkor meleg motornál épp hogy csak hozzáér a csavar vége a mögötte lévő pillangószelep tengelyen látható L alakú lemezhez. Tulajdonképpen ez szabályozza, hogy meddig legyen motorfék és hogy legyen alapjárat. Ha rosszul működik azt az is mutatja, hogy melegen egyáltalán nincs alapjárat (már ha még nem barmolták szét a mágnesszelepet a karbiban).
Két dologra kell ezzel kapcsolatban ügyelni: 1 - az L alakú lemezt és a csavar kilógó végét néha meg kell smirglizni, hogy ne legyen gond a kontaktussal. 2 - a karbi testelésére szolgáló vezetéknek a helyén kell lennie, mert nélküle szigetelt a karbi (gumitalpon ül) és nem záródna az áramkör.

8042 T. Adam 2017-03-12 15:40:18

Sziasztok!
80km/h-nál néha-néha előjön egy erős zörgés(mintha a kerék bekapna valamit és az súrlódna) és nem tudom honnan ered. Gurulás közben üresbe teszem, motort is leállítom, elkezd lassulni az autó de csak olyan 20km/h-nál marad abba ez a zaj. Megállok teljesen, újra beindítom az autót és már nem jelentkezik a hang 80km/h felgyorsítás után sem. Tapasztalt már valaki ehhez hasonlót? Illetve még probléma, ha rükvercbe rakom, akkor nem kapcsol.

8041 Pápai László 2017-03-11 12:39:23

Sziasztok!

Van esetleg valaki,aki autóvillamossági kérdésben (immobiliser) tud segíteni? Helyszini javitás esetén Érden van a kocsi,és 98-as MK2-es FordMondeo.Az immobiliserét szeretném vagy javíttatni, vagy kikötni.

8040 Kacsándi Szabolcs 2017-03-10 21:07:31  Előzmény:Po. Balázs: 79547

A veterán újság e havi számában hirdetnek váltót és egyéb hycomat alkatrészt.Szerintem nézz utána,ha még kell.

8039 Po. Balázs 2017-03-04 23:07:56

Köszönöm. Tartottam tőle hogy nem egyszerű megoldás. Inkább kutatok egy váltót hozzá.

8038 Kacsándi Szabolcs 2017-03-04 20:52:37  Előzmény:Po. Balázs: 79545

1:Nem
2:Nem
3:Nem
Nem érdemes belemenni,pontos furatok kellenek hozzá.Nyelestengelyt meg nem hiszem,hogy lenne olyan ember aki átrfúrja.Jobban jársz ha veszel egy gyári váltót.Lehet még találni.

8037 Po. Balázs 2017-03-04 07:00:19

Sziasztok.
Hycomat váltót lehet csinálni nem Hycomatból? A nyeles tengelyén vegigmenő furat megvan a sima váltóban is? Illetve az olajszivattyúnak megvan a felerősítési helye a sima váltón is?
Köszönöm!

8036 Őry Gábor 2017-02-28 20:38:35  Előzmény: Spityu: 79535

20 menet nincs is a rugón!!!

8035  Spityu 2017-02-28 12:25:45  Előzmény:Őry Gábor: 79533

A kitámasztón? Még soha. Csak a bowden rugójának menetszámát szoktuk csökkenteni. Ladánál is ilyen az utángyártott. Emlékeim szerint oldalanként kb. 10-20 menetet ki kell vágni. Ha nincs gyári bowdened, írd meg és lemérem a dolgokat, hogy minek mekkorának kell lennie. És egyúttal egy kitámasztót is előtúrom, ha van, azt is megmérem.

8034 Őry Gábor 2017-02-27 21:16:55

Jó ötlet, megnézem a kötelet.
A távtartón ti is szoktatok reszelgetni?

8033  Spityu 2017-02-27 16:37:09  Előzmény:Őry Gábor: 79529

Hát, az utángyártott kötél, főleg ha nem zsír új, akkor eléggé ratyi tud lenni. Egy tél alatt pl. az egyik fele ha egy kicsit korrodálódik, máris máshogy fog a két oldal. Mindentől függetlenül ajánlom, hogy cseréld ki. Az utángyártottnál pl. a rugóból is kell csípni, mert egyszerűen túl hosszú összenyomva, és nem húzza meg eléggé a kilincset a bowden.
De igen, lehet, hogy a pofa vasak is túlzottan ki vannak kopva.

8032 Kacsándi Szabolcs 2017-02-26 21:51:19  Előzmény:Őry Gábor: 79529

Gyári a kézifékkötél?Ha nem, ne várj sok mindent tőle.Lehet hibás a kézifékkulcs is.Az is kopik idővel nem csak a kitámasztó.Nem beszélve a fékpofák vasáról.Ha már sokszorosan felújítottak,azok sem gyári méreten vannak.Sok kicsi összerakódik.

8031 Őry Gábor 2017-02-26 19:14:07

Nem akar összejönni ez a tetves kézifék. Csak azt nem értem, hogy ha egyszer a dob egyformára van szabályozva, a betétek egyformák, a kézifékkötél pedig osztatlan, a távtartó is egyforma, hogy a fenébe foghat eltérően? miután egy kicsit kézzel megrángattam a kötelet, valamicskét javult a helyzet.

8030 Őry Gábor 2017-02-25 20:40:28  Előzmény:Őry Gábor: 79525

Jól sejtettem: A kilincs felült a csapágyházra. Az is megvan, hogy mit toltam el: nem a távtartó hornyát kellett volna mélyíteni, hanem a végét köszörülni. Merthogy a kilincses fékpofánál a horony tartja a kilincset, de a pofát a távtartó vége.

8029 Kacsándi Szabolcs 2017-02-23 20:32:23  Előzmény:galambos lászló: 79514

Le kell kaparni a rossz szivacsot,becsiszolni vagy higítóval lemosni ,és palma tex ragasztóval ráragasztani csak a szövetet.Lehetőleg a hőálló verzióval,de talán a másik is kibírja.

8028 Őry Gábor 2017-02-23 18:27:03

A csavar teljesen be van tekerve.

Szerintem ott rontottam el, hogy az új betétek berakásakor nem tekertem vissza a kézifékbowden csavarját, valamint a különbséget a két oldal között az "erősebb" oldali távtartó reszelésével egyenlítettem ki, holott a másik oldalon kellett volna inkább ráhegeszteni.
Ugyanakkor aggaszt némiképp, hogy a dob felrakása előtt koppig visszaengedtem az utánállítókat. Mindegy, szombaton megnézem úgy, hogy az agy nélkül felteszem a dobot.
A betétek sajna nem koncentrikusak, egy kissé hintáznak. Ez elvileg vastag betétre vall. De a felragasztás előtti kb 1 mm-rel vékonyabb betéttel meg beesett a pedál. Hogy az utánállító miért nem tette a dolgát, de kérdezzétek, azóta sem jöttem rá.

8027 Piret Endre 2017-02-22 22:15:47  Előzmény:Őry Gábor: 79522

Mit jelent az, hogy koppig tekerve? Vége van a menetnek és a kötél közben laza, vagy a lenne még menet, de a kötél feszül, és mégsincs fékhatás? Persze mindezt felhúzott karnál.

8026  Spityu 2017-02-22 21:55:47  Előzmény:Őry Gábor: 79522

Holnap megpróbálok túrni, lemérem. Úgy emlékszem, van gyári újam, de nem biztos. Szerintem amúgy inkább a pofa vasak lehetnek elkopva. Vagy vékony rajtuk a ferodol. Utóbbi kizárható könnyedén: ha a felszabályzott dobba behelyezed őket ÉS szépen felfekszenek ÉS a kopó felület párhuzamos (koncentrikus) a pofa vas ívével, akkor megfelelő. Ebben az esetben a pofa vas ütköző része vagy maga a kitámasztó van elkopva. Esetleg a pofák végei, amik alul a fix bakra, felül pedig a munkahenger dugattyúira fekszenek fel. Tényleg, a dugattyúk nem akarnak még kiesni? Csak a kézifékkel van a baj? Kopást látsz valahol, amúgy?

8025 Őry Gábor 2017-02-22 20:00:42

Nem tudjátok véletlenül, a kézifék távtartójának mekkora a hossza? Mármint a távtartási hossza?
Szalad a szopóroller: sikerült kiegyengetnem a két oldal közötti kézifékegyensúlyt, de a fékhatás eltűnt, a kötél állítócsavarja koppig tekerve. Szerintem az történik, hogy a kézifék kilincse felütközött a csapágyházra, és nincs tovább.

8024 Támba Csaba 2017-02-20 20:22:18  Előzmény:Burján Béla: 79428

Nem egyezik meg a 2 rendszer:

http://www.old-car-ranch.de/ersatzteile%20auspuffanlagen.htm