Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8254  Spityu 2019-01-15 00:24:16  Előzmény:Piret Endre: 80572

No, akkor úgy látszik, 1974-ben már nem a gyanta alapút használták oda. Esetleg kombi-limó gyár eltérés az oka, mivel az említett 600-as limo kivitelű. Ez már négyütemű, itt annyi látszik, hogy előre maszkolták a tetőkárpitot egy fóliával. A tetőlemezek két rakatban állnak, mintha a másodiknál meg lennének kenve masszával, de egyáltalán nem biztos.
https://youtu.be/1M7qLzN0vno?t=1548

8253 Piret Endre 2019-01-14 21:42:37  Előzmény: Spityu: 80561

Én szedtem le (és tettem is vissza) kombitetőt. Gyárilag én egyértelműen azt a kicsit sárgás, nagyon kemény, és csiszolás - drótolás közben eléggé büdös anyagot találtam a tető alatt körben, mint amivel az oldalsó durók függőleges éleit is ragasztották. Az volt hátul a kérdéses helyen is. Össze k+d-vel raktam, egyelőre még nem vált el...
Amúgy tudok adni egy tubussal a Würth anyagból, mert maradt egy bontatlan, csak kicsit messze vagyok.

8252 Rell Miklós 2019-01-13 16:07:31  Előzmény: Spityu: 80567

Viszont ha a hideg-meleg ilyen mértékben belekavar, akkor ide valami csodaragasztó kell... :S
Amúgy ha már beázás: Én a szélvédősarkokban tapasztaltam beázást, azt hiszem, a gumi nálam nem gyári, nem is tudom, milyen a gyári, de ennél tudom, hogy miért ázik be (és a tervezőjével elbeszélgetnék róla...): A gumi belső pereme alacsonyabban van, mint a külső. Tehát ha belefolyik a gumiba a víz, (márpedig a víz az mindenhova belefolyik, ahova tud) az alacsonyabb oldalon, tehát belül fog kifolyni... Régebben próbáltam kívülről valami csodagumis ragasztóval szigetelni, de a hatás elmaradt. Azóta olvastam is róla, hogy miért: Itt menet közben minden csavarodik-mozog, és igazán semmilyen ragasztó nem bírja ezt. Idén először belülről nyomtam a gumi és az üveg közé alulra valami képlékenyenmaradó bitumenes vackot... undorító, de eddig jó volt. Aztán hogy a gumival mit csinál, az majd 10 év múlva kiderül...

8251  Spityu 2019-01-13 13:20:44  Előzmény:Rell Miklós: 80563

Elválás oka: alapvetően kétféle tömítő-ragasztót használtak a gyárban. Az egyik csontkeményre száradt, a másik rugalmasabb maradt egy ideig. Nem tudom, hogy ezen a helyen melyik volt használatban, de az biztos, hogy a rugalmas is elöregszik, kikeményedik. Emiatt és a karosszériát érő erőhatások következtében egy idő után ezek a ragasztások elengednek. Ilyenkor kezd el beázni az autó, amitől szépen a padlólemez elkezd rohadni az oszlopok környékén, na meg az üregekben.
A peremezés gyakorlatilag egy atomcsapást is túlélne, az max. kívülről kezd el rohadni és úgy válik szét, amúgy örök. Ott egy harmadik fajta anyagba ágyazzák magát a tetőlemezt (legalábbis egy 600-as, gyári tetőperemének felbontásakor azt tapasztaltuk). A mai Loctite 5123-mal tökéletesen megegyező illatú, színű és állagú anyaggal kenték meg a vázat, majd ráhelyezték a tetőt és végül leperemezték egy spéci géppel, ami a gyári videón is látszik. Ezután a rugalmasabbra kötő (Mester karosszéria akrilhoz nagyon hasonló) anyaggal kenték meg ezt a peremezést, és ebbe nyomták bele díszléceket, amiket aztán csavaroztak, majd (gondolom) a felesleges masszát letörölték.

8250 Rell Miklós 2019-01-13 13:16:33  Előzmény: Spityu: 80565

Nna... újabb fejlemény: a rés szinte teljesen eltűnt! :O Arra gondolok, hogy talán hőmérsékletfüggő! Az elmúlt hetekben elég hideg volt, most meg egész jól megmelegedett. Valószínűleg ezért is nem tűnt fel eddig: vagy 15 éve van nálam, és most kényszerültem először arra, hogy télen használjam. Szóval akkor most hogyan tovább? :D Ha jó meleg van, és lehetne ragasztózni, akkor eltűnik a rés. Ha meg hideg van, és rés van, akkor nem lehet ragasztani!
Lehet, hogy csak szimplán kerülnöm kéne a téli használatot a jövőben... :)

8249  Spityu 2019-01-13 12:24:25  Előzmény:Rell Miklós: 80563

Ez szerencsére azért viszonylag kommersz anyag. Kb. mint a sziloplaszt. Ugyanúgy kismillió féle változatban gyártják a konkrét felhasználási területhez igazítva, ill. simán lehet, hogy két márkanév, típus mögött is ugyanaz az anyagösszetétel rejlik.
Nagy barkácsboltokban is elég nagy választék szokott lenni. Ha van valami konkrét típus, amit vennél, rendelnél, írd meg, aztán megnézzük, hogy vajon jó-e neked a kérdéses helyre. Én amúgy Würth-öset használtam, ahhoz jutottam hozzá olcsón annak idején. De pl. jó lehet szerintem a Sika 227 is, nem is túl drága.

8248 jocking . 2019-01-13 10:58:02  Előzmény:Rell Miklós: 80563

Würth boltokban szokott lenni, van pár helyen az országban:
https://www.wuerth.hu/hu/wuerth_hu/wurth_shop_halozat/wurth_shop_lista/Wurth_shopok.php

Ha nincs ilyen bolt a közelben, akkor lehet még Sika márkájú is a tömítő, nekik is van poliuretános, barkács és festékboltokban (kisebbekben, nem praktiker meg hasonlók, bár lehet, hogy ott is van) szokott lenni.

1000-3000 között mozog egy 300 ml-es tubus, márkafüggő.

8247 Rell Miklós 2019-01-13 02:05:36  Előzmény: Spityu: 80561

Köszi... Remélem, ez a "poliuretán bázisú ragasztó-tömítő (K+D)" egyszerűen beszerezhető, mert a spéci mindenre is jó anyagokból már általában akkor elegem lesz, amikor kiderül, hogy csak Jamaikából rendelhető, 10000 darabja, szállítás 30000, 3 hónap mire ideér, és csak egy 10 oldal kitöltését igénylő regisztráció után rendelhető...
Persze... gondolom tavasz előtt úgysem lenne célszerű belekezdeni...
Azért csak érdekelne, hogy ez mitől válik el és távolodik így el egymástól. És miért most, ennyi év után?! Kétoldalt a peremezésnél nem látszik semmi.

8246  Spityu 2019-01-13 00:01:37  Előzmény:Rell Miklós: 80559

Nekem 4T kombim volt. Ilyesmi hibával nem találkoztam, és nem is nagyon nézegettem a kérdéses részt, emiatt most nem is tudom hirtelen, hogyan néz ott ki. Ha jól értem, akkor ott egyszerűen túllóg hátrafelé a duroplast és ráül a zsanérokat is tartó fém ajtókeretre? Tudni kéne, mennyire kell vigyázni az autó esztétikai állapotára, mik a lehetőségek.
Sziloplasztot ne nyomj oda (máshova se a kasztnira!), mert az bizony korrozív. Sejtésem szerint gyárilag a Mester karosszéria akrilhoz hasonló anyag került ide hátra is, ahogy a díszlécek alá szintén. Én azonban mégsem ezt ajánlanám. Inkább valamilyen poliuretán bázisú ragasztó-tömítőt (K+D) masszát, ami szintén kapható tubusos kiszerelésben. Szilárd anyaggal ne ékeld ki, mert az valóban félmegoldás.
Ha a PU tömítő mellett döntesz (nem, véletlenül sem hab!), javaslom, jól pucold ki a rést, legyen pormentes, többször töröld ki valahogy nitrós ronggyal, pl. egy csavarhúzó segítségével. Ezután esetleg maszkold ki a tetőlemez alját, illetve az ablakkeret tetjét, hogy ne nagyon jusson oda anyag. Ha ez megvan, akkor egy picit ékelhetsz a résen 2-3 helyen úgy, hogy a tömítős tubus vékonyan elvágott csőre kényelmesen beférjen. Ezután nyomd ki a rést a megfelelőnek ítélt mértékben. :) Majd vedd ki az ékeket. Ekkor remélhetőleg a tető az eredeti formájára törekedve visszanyeri az alakját, így valamelyest kinyomja majd a ragasztót (befelé, kifelé). Ezt szükség szerint ujjal (nylonzacskón keresztül) el tudod húzni, gyakran letörölve az ujjadról a ragasztót egy rongyba. Majd a maszkoló szalagokat is kapd le, frissen. Remélhetőleg így megfelelően fog majd tapadni mindkét felülethez a ragasztó, ami egyébként eléggé durván fog. Pár perc alatt porszáraz lesz, vastagságtól függően kb. 1-2 nap alatt keményedik át teljesen, de akkor is rugalmas marad. A tubus jól visszazárva pár napig használható még, de könnyen beszárad így is, és akkor csak széttöri a kinyomópisztolyt. :) Szükség esetén az ékek helyét is majd ki kell pótolni, de azt akár azonnal is megteheted.
Az említett anyag általában fekete, szürke, fehér színben kapható.

8245 Rell Miklós 2019-01-12 23:42:43

Üdv újra mindenkinek, így több év után egy kérdésem lenne... Annak idején egy Trabival már megszenvedtem ezt a dolgot, és nem született tökéletes megoldás... hát most újra ez a helyzet, és nem akarok feleslegesen kínlódni. Szóval van-e valakinek valami igazán jó megoldása a kombi Trabant tetőlemezének a hátfalról való leválása, majd menet közben éktelen zörömbölése ellen? Annak idején próbáltam mindenféle szilikonokkal meg tömítőkkel, de mivel a felületekhez nem lehet hozzáférni és megtisztítani, esélye sincs megtapadni rendesen. Mindenféle francokat tömködtem bele még, de hát azok egyrészt csak mégjobban szétfeszítik, másrészt idővel kimozognak onnan. Van erre valami jól bevált dolog? És egyáltalán mi váltja ezt ki? Az előző kocsinál mindig is ilyen volt, azt hittem azért, mert a tető túl lett terhelve. Ennél most így 29 év után jött elő, de ennek nem volt terhelve a teteje... Szóval: Miért? :(

8244 Ürmös Attila 2019-01-08 11:23:26

Sziasztok!Keresek olyan tagot aki csinált Trabantba Wartburg motor beépítést Pápa környékén.Problémám a következő:vettem egy közdarabot ami állítólag már volt autóba összeraktam és nyomja a kuplungomat a közdarab 30 mm-es .vettem hozzá Traburg kuplungtárcsát (gyári BSX gyártotta ) és fém kinyomócsapágy van benne.Tudna valaki segíteni?előre is köszönöm Ürmi.

8243 Liszkai Attila 2019-01-05 16:40:03  Előzmény: Spityu: 80556

Rákérdeztem facebookon, és ketten igérték hogy lefotózzák a leírásokat és elküldik. Szeretnék egy jó minőségű pdf-et készíteni belőle magyar leírásokkal, Egyfajta "hiánypótlásként." Ha összejön akkor megosztom. A Maróthi könyvvel megleptem magam karácsonyra, de nem annyira részletes mint az általam keresett könyv.

8242  Spityu 2019-01-04 17:22:42  Előzmény:Liszkai Attila: 80555

Jah, igen, ez eléggé elkerülte a figyelmem. :) Sajnos én még nem láttam magyarul, pl. antikváriumban vagy hirdetésben. De még digitális formában sem. :(

8241 Liszkai Attila 2019-01-04 15:29:36  Előzmény: Spityu: 80553

Pár kép a tartalomból:
http://p.coldline.hu/2019/01/04/3024279-20190104-hazjwj.png

8240 Liszkai Attila 2019-01-04 15:25:22  Előzmény: Spityu: 80553

Köszi, innen töltöttem le én is. Magyar leírásos érdekelne hogy ne kelljen fordítgatnom.

8239  Spityu 2019-01-04 15:16:46  Előzmény:Liszkai Attila: 80551

Szia!
Hirtelen ezt találtam, innen le tudod tölteni németül: http://trabitechnik.com/index.php?page=78&lang=de

8238  Spityu 2019-01-04 15:16:13  Előzmény:Antal Péter: 80548

Külső képeket is láthatunk róla?

8237 Liszkai Attila 2019-01-04 14:11:35  Előzmény:Liszkai Attila: 80550

És a kép a borítóról, mert hiába csatoltam úgy látszik nem jelenik meg.
http://p.coldline.hu/2019/01/04/3024230-20190104-i7E6nW.png

8236 Liszkai Attila 2019-01-04 13:59:08

Sziasztok.
Ezt az alkatrészkatalógust keresem trabi 1.1-hez magyar nyelven. Neten nem találom csak német/angol nyelven. Ha esetleg valakinek meglenne, megköszönném ha átküldené vagy felrakná valahová.
Üdv!
L. Attila

8235 Antal Péter 2018-12-30 20:37:28

Mellékeltem egy képet,melyen a Trabi kormánya is rajt van.Az a sejtésem,hogy ez nem típusazonos,ugye? Talán négyütemüé. http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=20020181229_103102.jpg

8234 Antal Péter 2018-12-30 20:34:12

Boldog új évet kívánok! http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=26820181229_103128.jpg

8233  Spityu 2018-12-19 19:54:19  Előzmény:Antal Péter: 80543

Sajnos nem működik... inkább töltsd fel ide: http://www.kepfeltoltes.eu/index.php
Aztán a linket másold be a hozzászólásba.

8232 Antal Péter 2018-12-19 18:41:20

Biztos az én készülékemben a hiba,de a képfeltöltés sikertelen.
Kellemes karácsonyi ünnepeket!

8231 Antal Péter 2018-12-19 17:16:45

Eddig nem jelentkezett probléma,bár most a csúszós,sózott utakon nem szívesen használom.

8230  Spityu 2018-12-17 21:52:54  Előzmény:Antal Péter: 80532

Ezek mondjuk vastagabbak, mint kellenének. Persze, ha nem tapasztalsz problémát, megteszik. A váltónál váltáskor ha nem recseg ill. a szabadonfutó sem csúszik meg, főleg hidegben, akkor jónak mondható. A Hycomat résznél pedig a kuplung kiemelés késését okozhatja, ha túl sűrű az olaj, azt olvastam. Szóval ezekre figyelj, hogy nem jelentkeznek-e. Most pont megfelelő az időjárás hozzá, feltéve, ha már nincsen latyak.

8229 Antal Péter 2018-12-17 20:45:27  Előzmény: Spityu: 80530

A váltóba 1,5l hykomolt 80w90 et raktam.A hidraulikába próbaképp beleöntöttem az Atf2 es olajat,amin sajna viszkozitás nem volt megjelölve.Legyártották a hidraulika csöveket,képzeld mindössze 2400ft volt darabja.Összeraktam,szépen működik,öröm vezetni,és úgy nézem ,hogy tömör a rendszer,semmi szivárgás.

8228 Antal Péter 2018-12-17 20:39:05  Előzmény:jocking .: 80529

Köszi,szerzek egy jeladót,rákötöm.

8227  Spityu 2018-12-17 01:08:58  Előzmény:Antal Péter: 80527

Kicsit olvasgattam. Először 46-os olajra tippeltem volna a Hycomat szivattyúhoz. Bizony, az vastag oda. HLP 10 típusút vegyél. Bár ilyen nem biztos, hogy lesz valahol. Viszont kapható pl. Mol HME 10, 1 literes kiszerelésben is, ahogy nézem. Fogalmam sincs, hogy a betűk mit jelölnek, a lényeg a viszkozitás, attól ne térj el.

Magába a váltóba sajnos már nem készítenek olajat, abba Mol Hixol T passzolt. Annak 46-os a viszkozitása, ilyesmi jellegű hidraulika olajjal lehet kiváltani. De van olyan, aki motorolajat, van, aki ATF-et, van, aki pl. 75W90-es olajat tölt bele. Nincs általános recept. Nekem az utóbbival nem volt túl jó. Túlságosan vastag volt, és a szinkrongyűrűket is túlzottan kente, ami miatt váltáskor recsegett néha télen. Hixol T-vel jól működik. A 75W90 előtt, mintegy 12 évig ugyanaz a töltet "Trabant hajtóműolaj" volt benne, ami ugyanaz volt, mint a HIxol T, csak más néven. Azzal is szépen működött.

8226 jocking . 2018-12-16 19:11:35  Előzmény:Antal Péter: 80528

Igen. Egy zöld, egy barna és egy fehér vezeték a kapcsolási rajz szerint.

8225 Antal Péter 2018-12-16 18:06:19

Átfolyásmérő műszer van a műszerfalon,de nem működik.Mint kiderült,nincs bennt a jeladó.Van 3 vezeték a motortérben a kis fekete gyújtás doboz mellett.Ha jól emlékszem ez csatlkaozik az átfolyásmérőhöz,ugye?Köszi

8224 Antal Péter 2018-12-16 18:03:46  Előzmény: Spityu: 80525

Megjött a hycomat hidraulika tömlő,sajna nem lettek jók,mind a 3fajtából rendeltem ,de csak az egyik lett jó,de ami szivárgott az más méretű.Találtam egy hidraulika cső gyártót,holnap elviszem a kiszerelt csöveket,remélem tud segíteni.
Egyébként szerinted az ATF automataváltó olaj jó lesz bele?Ezt tanácsolták,mert ez hidraulika olaj viszkozitású.
Kicseréltem az ajtókédereket is.kb.3,5méter kell egy ajtóhoz,most már biztos nem ázik be.

8223  Spityu 2018-12-12 18:57:53  Előzmény:Antal Péter: 80523

Tavaly nyáron én is mentem egy Hycomattal. Elsőre furcsa, de megszokva eléggé kényelmes és használható cucc. Meglepően jól és pontosan működik, nyilván ez beállítás kérdése is. Azonban nem javaslom a 2-esben indulást. Ezt ugyebár manuális kuplunggal is meg lehet csinálni, és egyik sem túl egészséges a tárcsára nézve.
Annyira finoman működik, hogy 4. fokozatban is elindultunk vele, úgy, hogy 3-an ültünk benne, a tulaj vezette. De azért ez nagyon nem jó dolog.

8222 Antal Péter 2018-12-12 16:58:56  Előzmény: Spityu: 80522

Szia,köszi a gyors választ.Vettem a tippet,már meg is rendeltem a csöveket,és még pár egyebet is...Mindamellett,hogy folyat a cső, a váltókarban a kapcsoló sem volt jó.Egy korábbi leiratot találtam,hogy váltás esetén a váltókar megmozdításával testet kap egy kapcsoló,és egy relé behúzza a mágneskapcsolót,ami megszűnteti az olajnyomást a hidraulikán azaz old a kuplung.Most már ez is jó.Egyre jobban tetszik így ez a szerkezet.Kettes fokozatban is simán elindul,nagyobb gáznál pedig forgatja a kereket.

8221  Spityu 2018-12-12 13:16:45  Előzmény:Antal Péter: 80521

Szia! Biztosan lehet kapni, talán még gyárit is. Továbbá vannak olyan üzletek, amik speciálisan hidraulika és egyéb csövek akár egyedi gyártásával is foglalkoznak. Oda ha beviszed, meg tudják mondani, hogy mi a megoldás. Lehet, hogy teljesen kommersz a csatlakozás, akkor megmérik, hogy mekkora kell és legyártják. Viszont ha speciális, akkor is ki lehet műteni a csővégeket a tömlőből, amiket aztán újra fel lehet használni. Gyakorlatilag a roppantó hüvelyt kell levagdosni óvatosan a tömlővégekről, és akkor kijönnek a fittingek. Fontos! Meg kell nézni a végek egymáshoz képest milyen pozícióban állnak a kiterített cső esetében. Követni kell a páncélszövet mintázatát, az segít meghatározni.
Itt van 3 féle: https://www.mltautosbolt.hu/Trabant-alkatreszek-c3_0_1.htm#page=2&man=9

8220 Antal Péter 2018-12-12 08:32:34  Előzmény:Antal Péter: 80520

Megvan a hiba,sikerült kiakasztani a kuplu g pedált...
Sajna a hidraulika nyomócső repedezett és elengedte az olajat.Szerintetek lehet ilyent valahol kapni,rendelni?Amúgy amíg van benne olaj,működik.

8219 Antal Péter 2018-12-09 21:40:07

Rendes váltósként jól működik.

8218 Antal Péter 2018-12-09 21:39:24

Sziasztok!Van egy hycomat trabim.Most,hogy levizsgázott,szeretném kipróbálni,hogy is működik.Utánaolvastam,videót is láttam a vezetéséről,de egyszerűen képtelen vagyok beakasztani a kuplung pedált abba a kis kampóba.Próbáltam csak benyomva tartani,de úgy nem működik az automata kuplung.Kell valamit szerelni rajt az átállításhoz?Köszi

8217 Piret Endre 2018-12-08 18:38:30

Ha valaki legközelebb kombi oldalablakot próbálna berakni, és nem akar vele annyit szopni, mint én, esetleg megróbálhatja ezzel:
https://otto-schinke.de/epages/3e57658a-383e-4215-82ad-19eeb3bb1ae5.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/3e57658a-383e-4215-82ad-19eeb3bb1ae5/Products/21103000

8216 jocking . 2018-12-02 14:02:17

Feltúrtam a sufnit, és a plusz 3 csonkállványom egyikén még rajta volt a függőcsapszeg ház, abban találtam két 0.2-es hézagolót. Azokkal összerakva minimálisra csökkent a tengelyirányú játék, így már szerintem jó lesz. Felül szerencsére kevésbé volt problémás az összepróbálás, oda elég volt a bolti hézagoló (a tizenpár darab között volt 2, aminek különbözött a többitől a vastagsága - szerencsére). A javítási könyv szerint a perselyek a zsíról még dagadnak is egy picit, azzal még jobb lenne a helyzet, de már így is elfogadható lett.

8215 Kacsándi Szabolcs 2018-12-01 19:43:45  Előzmény:jocking .: 80511

Találtam is egy boltot,ahol minden méretben árulnak.Ha jól láttam darabra is vehető.
http://www.sodemann-rugok.hu/webshop/alatetlapok-hezagolo-alatetek/hezagolo-alatetek

8214 Kacsándi Szabolcs 2018-12-01 19:25:28  Előzmény:jocking .: 80511

Régebben még volt olyan készlet amiben több méret volt a hézagolóból.Vagy nem jól emlékszem.Nekem is van egy csomó,meg a bontottakat is mindig elteszem.De biztosan be lehet szerezni ilyet,egyéb hézagolásra is biztos gyártanak.

8213  Spityu 2018-11-30 23:14:37  Előzmény:jocking .: 80511

Áhh... ez nagyon nem jó ötlet. Olyat ne csinálj, hogy nem húzod meg jól. Akkor legyen inkább kis hézag. De mondom, síkolással hamar tudsz készíteni megfelelő méretű(eke)t.

8212 jocking . 2018-11-30 22:45:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 80510

Ez itt nem játszik, felül gyári DDR persely van, alul meg erősített új, németből. :)

Egyébként meg azért lehet megállapítani, mert ha nem teszek be hézagolót (vagy csak 1-et teszek be), akkor nekiszorul az alsó nagy alátét a háznak és azért nem mozog rendesen. Ha kettőt teszek be, akkor meg hézag lesz az alátét és a ház között, és ennek a hézagnak a nagyságával tud csúszkálni a ház a csapon. A fő gond, hogy két hézagoló már 1 egész milliméter plusz, amikor szerintem olyan 0.6 körül lenne az optimális. 0.4 mm-t meg már elég jól észrevenni "kottyanásilag", azt jó lenne 0.1 körülire letornázni. ;)

De őszintén szólva már arra is gondoltam, hogy mivel az új csapon nem sasszeges az anya, hanem önzáró, ott elvileg én határozom meg, hogy mennyire tépem meg a dolgokat, nem határol be egy lyuk a csapon. Ha nagyon szoros, lazítok rajta, ha meg már lötyög, akkor húzok, van benne játék lehetőség. Akár még kontraanyával is meg lehetne oldani.

8211 Kacsándi Szabolcs 2018-11-30 20:51:47  Előzmény:jocking .: 80509

Ha alapból megtudod állapítani hogy két kis apró hézagoló megléte vagy hiánya mellett lötyög a perselyezés ,akkor valamit nem jól csináltál.Ha többet teszel bele,akkor sem lötyöghet.Kissé szorosan kell működnie,de ne túl szorosan.Különben mire műszakira odaérsz vele,már úgy lötyögnek,hogy egyből kiszúrják.Gyári esetén talán nem,de után gyártottnál ez előfordul.Olyan jó perselyeket gyártanak,hogy csuda.

8210 jocking . 2018-11-30 19:10:41  Előzmény: Spityu: 80508

Erre szükség is lesz, mert az egyik fele kb. jó, a másik oldalon viszont egy hézagolóval túl szoros, kettővel meg már túlságosan lötyög. A remek utángyártott hézagoló készletben meg az összes karika teljesen egyforma méretű (0.5 mm).

8209  Spityu 2018-11-30 13:10:44  Előzmény:jocking .: 80506

Igen, így legyen. De inkább legyen kotyogás, mint hogy szoruljon. Azonban 240 körüli kék (Bosch) csiszolóvásznon hamar le tudsz kapni pár tizedet, ha túl nagy a lépcső...

8208 Piret Endre 2018-11-30 11:30:29  Előzmény:jocking .: 80506

Egyezik, a 74-es kombimon is így volt: felül egy sima, de laposkás anya jól megtépve, alul koronás, sasszeggel.
Hézagolás úgy, ahogy írod: készre húzva könnyen mozogjon, de ne legyen tengelyirányú kotyogása.

8207 jocking . 2018-11-29 21:57:39  Előzmény: Spityu: 80505

Alul koronás anya volt, felül csak "sima", de az átlagosnál laposabb anya. Alul azért csak volt koronás, mert csere csapszegen már nincs furat és önzáró anyát adtak hozzá.
Tehát akkor hézagolni csak akkor kell, ha meghúzott alsó anyával nehézkesen tud csak mozogni a csapszeg ház? Pontosan már nem emlékszem, mekkorák az új hézagolók, de az biztos, hogy mind egyforma volt, megmértem. De nekem túl vastagnak tűntek így is, lehet megnézem majd azokat, amiket kibontottam (már ha volt benne egyáltalán).

8206  Spityu 2018-11-29 20:49:21  Előzmény:jocking .: 80504

Szerintem elég jól leírtad. Azoknak a hézagoló alátéteknek a szerepe nem más, mint a hézagolás. :D Annyit rakjál fel, hogy az anyát meghúzva kényelmesen el tudjon fordulni a ház a csapon, viszont tengelyirányban ne kotyogjon. Sajnos az u.gy. készletben csak 0.2-es alátétek vannak emlékeim szerint. De sikerült jól kihézagolnom, nem volt nagy feladat. Más szerepe nincs ezeknek az alátéteknek. Az anyát sasszeg biztosítja. Bár rémlik valami variálás, mintha bizonyos évjáratoknál vagy alul vagy felül már nem koronás volt az anya, de nem biztos. Az utángyártott készletben pl. önzáró anyát mellékelnek.

8205 jocking . 2018-11-29 15:45:05

2T első futóművel kapcsolatban felmerült egy kérdés.
Van ugye az alsó függőcsapszeg, amire rámegy a csapszeg ház, alá egy kb. akkora alátét, mint maga a ház. A csapszeg végén, az alátét alatt szétszedéskor volt pár hézagoló karika. Azoknak technikailag mi a szerepe? Kell, hogy legyen hézag az alsó nagy alátét és a csapszeg ház között?
Azért merült fel a kérdés, mert cseréltem az alsó csapszeget, és az utángyári cucc hossza pont úgy jött ki, hogy a csap menetes részének kezdete és a persely ház pereme pontosan egy magasságban van. Így ha rakok hézagolót az alátét alá, akkor már lesz egy kb. 0.5-0.6 mm-es hézag a persely ház és a nagy alátét között és így a persely ház is ugyanekkorát tud onnantól tengelyirányban mozdulni a csapon.
Van más szerepe a hézagolónak azon túl is, hogy a nagy alátét a csavar meghúzásával ne "horpadjon"?