Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Szereléssel, javítással, tuninggal kapcsolatos kérdések, válaszok.

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

8513  IL 2020-11-28 11:29:55

Sziasztok!
Trabant 1.1. gyújtáskapcsolóról keresnék robbantott rajzot (mechanikus rész érdekelne.)
Segítséget előre is köszönöm.

8512 Őry Gábor 2020-11-22 12:16:46  Előzmény: Spityu: 82083

Azért jó vastag, 10-es vezeték van/volt rajta. Az önindítónál az indítás pillanatában jelentkezik hatalmas áram, ezért kell vastagnak lennie.

8511 Őry Gábor 2020-11-22 12:15:03  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82082

Csak elmosódott a kép :) . Nem kaptam 8-as sarut, ezért ment az akksira. De gyáriban is láttam hasonló megoldást.

8510  Spityu 2020-11-22 00:23:36

Egyébként az hogyan jön össze, hogy a generátornál 42 A névleges (maximális) áramerősséget szállít az akksi irányába az a többinél valamivel vastagabb madzag, míg az önindítóra az akksiról sokkal vastagabb rudazókötél megy, ami elvileg maximum 50 A-t szállít. (600 W / 12 V). Mondjuk ez utóbbi alumínium, nem réz.

8509 Kacsándi Szabolcs 2020-11-21 22:07:49  Előzmény:Őry Gábor: 82080

Elég lett volna az önindítóig vinni az áramkábelt.Azért arra a generátorra ráférne egy frissítés.Elég nehezen felismerhető.

8508  Spityu 2020-11-19 21:21:37  Előzmény:Őry Gábor: 82080

Már tudom, miért hívják "bipolár" csőnek. :)

8507 Őry Gábor 2020-11-19 19:34:48

Vakulj paraszt: gyártottam egy kábelt.

8506 Kacsándi Szabolcs 2020-11-18 18:26:05  Előzmény:Őry Gábor: 82074

Suzuki maruti és samurai generátor elvileg ékszíjtárcsás.De egy sima swift gen szinte mindenhol fellelhető manapság.Csak egy ékszíjtárcsa kell rá.Az MZ karbival még lehet elfér a gyári generátor,csak a tartót kell kicsit alakítani.Nekem 34 Jikov ill.34 Mikuni került fel,de ettől van nagyobb karbim is,40-es Dellorto és Bing,illetve talán 38-as Keihin.Ezek már nagyobbak kicsit,muszáj variálni egy kisebb generátorral.Amúgy egy utcai verziónál nincs akkora baj,mert kicsit hosszabb szíjjal vagy a tartó átgondolásával is megoldható.Az ültetett megoldásnál már kicsit lejjebb kerül a generátor az úthoz.De leginkább ez a kartervédő felhelyezésénél probléma.De utcára az nem annyira kell.

8505  Spityu 2020-11-18 12:40:35  Előzmény:Őry Gábor: 82077

Az átfolyó áram erősségétől függően bármi megeshet sajnos. De valóban, 1-2 mp alatt ritkán gyullad fel szabályosan. De inkább úgy mondanám: ha megszakítod a kiváltó kontaktust, nem nagyon szokott súlyosbodni az addig kialakult helyzet. Kivéve a jelen és a hozzá hasonló esetekben, mivel úgy összeégett a két vezeték, hogy még jobban elkezdtek érintkezni. Talán össze is olvadtak (fémesen). Igen. Az áramtalanítás nagyon fontos. És soha ne bízzunk meg a készen kapott korbácsokban sem. Egyszer egy gyújtás modulra menő vezeték köteg okozott hasonlót. A modul a 4T-vel kompatibilis történet volt egyébként. A csatlakozó gumisapkával volt ellátva a vezetékek felől. 2 vezeték fel volt cserélve a sapka alatt, ami nem látszott kívülről, ugye. Csak miután elégett, derült ki a turpisság. Szerencsére elég volt a vezetéket cserélni, a modul és a jeladó megúszta.

8504 Őry Gábor 2020-11-18 11:18:25  Előzmény: Spityu: 82076

Ja, meg a kocsibeálló, meg a szomszéd háza.
Tapasztalat: Áramtalanítás!!!! Mert nem lehet tudni, hogy milyen állapotban vannak a vezetékek. Szerintem egy jó állapotú vezeték egy pillanatnyi zárlat miatt nem gyullad ki.

8503  Spityu 2020-11-17 19:35:26  Előzmény:Őry Gábor: 82075

Hát, bevallom, az elején eszembe sem jutott (volna), hogy ez a hiba oka. Azért jó, hogy a generátorod bele legalább megúszta. Na meg a kábelkorbács és a kocsi!

8502 Őry Gábor 2020-11-17 19:02:47

Úgy néz ki, megoldódott a bibi. A gyanúm beigazolódott, a töltőkábel volt zárlatos. Ez akkor következett be, amikor a kipufogócsonk csavarjait meghíztam, megbirizgálhattam a kábelt, amely már a végét járta. Ezután következett a diszkófény a műszerfalon. A többi történelem...
Kicseréltem a kábelt és minden oké, töltés, index, sípoló stb. Sajnos csak egy olyan kábelt sikerült szereznem, ami összevissza tört, úgyhogy gyártanom kell egy új töltőkábelt.

8501 Őry Gábor 2020-11-17 14:31:40  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82072

Ez a Suzuki generátor téma érdekel, mert már nálam is figyel évek óta egy ETZ karbi...

8500 Őry Gábor 2020-11-17 09:12:41  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82072

Köszi!

Egyelőre sikerült szereznem egy új kábelt, berakom, aztán meglátjuk mi lesz. Kezdek gyanakodni, hogy nem a generátor volt a hibás, hanem a kábel húzott át.

8499 Kacsándi Szabolcs 2020-11-16 19:10:16  Előzmény:Őry Gábor: 82071

A generátor nem szokott csak úgy leégni vagy zárlatos lenni.Meglepő módon a sok évnyi benzinráfolyást,ami nagyjából adott,illetve a sok por meg olajsár képződés ellenére is működni tudnak,amíg mechanikai hibája nem lesz.Ez általában a széngyűrű vagy szénkefe kopása.Talán ha egyszer találkoztam feszültségszabályzó hibával nagyon sok év alatt.Diódahibással is talán csak egy,az még javításra vár,de már feltártam a belét.Viszont volt nemrég olyan ami szinte tengelyig kopott széngyűrűvel szedtem szét.Valamiért a kombi már a 4. generátort eszi.De szinte mindig azonos hibával.Diódahibánál ,szénkefe kopásnál általában parázslik a visszajelző.Feszszabályzó hibánál meg forralja az akksit,illetve biztos van befolyása a biztosítékokra is,ha túláram van.Persze lehet álló vagy forgórész is,de ilyet soha nem kellett cserélnem,tisztítás után kiválóan működtek.
Szerintem ez vw generátor innen nézve,de nem biztos,sok autóba szereltek Bosch generátort.Amúgy nem hiányzik semmi,csak egy kábelcsatlakozó megy rá.Nem egy sarús hanem több és ez egy műanyag csatiba egyesül.
Egyébként ha jó generátort akarsz feltenni,akkor régi suzuki swift.Illetve korai terepjáró változata a suzukinak.Azok még ékszíjtárcsásak voltak.Utána hosszbordás lett,de simán lehet esztergáltatni egy ékpályást aztán ki kell cserélni.Én évekig használtam a versenytrabin.Előnye hogy kicsi és jól fel lehet húzni a blokkhoz.Ebből adódóan nem lóg le,és teljesítményre simán jó vagy még jobb is mint a gyári.Sokáig szenvedtem a gyárival,de másik tartót tervezve sem volt az igazi.Aztán szereztem suzukiét és az kiváló volt.főleg mert a krosszmotor karbija miatt nem nagyon fértek meg egymás mellett.Ha a generátort felütött akkor törte a karbit ,blokkot is,annyira szorosan voltak.

8498 Őry Gábor 2020-11-16 10:40:53  Előzmény: Spityu: 82068

Igen, a mellette lévővel. Valószínűleg néha-néha összeérhetett, aztán amikor kapott egy kis plusz meleget, amikor a kulccsal hozzáértem, már lángolt is.

8497 Őry Gábor 2020-11-16 10:38:54  Előzmény:jocking .: 82069

Azt is megnézem, köszi!

8496 jocking . 2020-11-15 22:22:48  Előzmény: Spityu: 82068

Nálam a napokban a 4T produkált ilyen műszerfal össze-vissza villogtatást. Ott a megoldás az akksi negatívról a tűzfalra húzott barna testkábel újrasaruzása lett végül, mert már 3/4 részben el volt szakadva.

8495  Spityu 2020-11-15 21:08:38  Előzmény:Őry Gábor: 82067

Na jó, de mivel lehetett zárlatos a töltőkábel? A mellette lévő vékonnyal? Kicsit fáradt vagyok, ez jelenleg meghaladja az agykapacitásomat. :) Vagy a testtel? Én is azt gondolnám, hogy az a biztosíték már csak okozat. Egyébként ez a biztosíték csak a mostani próbálkozások során égett ki vagy előtte is ki lehetett már? Azt egyébként el bírom képzelni, hogy valahol valami kontakt nem túl jó. Pl. a töltésellenőrző izzó tűzfali toldásánál vagy magánál a biztosítéknál stb. Ez esetlegesen feszültségnövekedést is eredményezhet, ha jól tudom. Ami vezethet talán generátor kipurcanáshoz. De ez csak tipp és korántsem biztos, hogy helyes (lehet). Ha csak egy pillanatra érintetted zárlatosra, de utána folytatódott a hevülés, akkor sanszos, hogy ami addig mellette volt (bármi), azzal összegyógyult galvanikusan és az okozta a nagyobb füstöt. Akkor tényleg lehet, hogy már korábban is "kicsit" zárlatos volt. Kiégett biztosítékkal valamiféle kóborúton odakerülő elektronok birizgálhatják az egyes fogyasztókat, azt gondolom. Tudnak egészen fura dolgokat is művelni az ilyen hagyományos elektromos rendszerű autók, hogy a moderneket ne is említsem.

8494 Őry Gábor 2020-11-15 19:25:30

Igen, egy kissé zavaros lett a történet, ráadásul egy kis Mr. Bean jellege is lett....
Szóval, a 7-es biztosítékon van az ablakmosó, a törlő, a töltésjelző és szerintem az index. Namost ezekkel volt a baj. Csak az nem világos, hogy ha a biztosíték kiment, akkor mi volt az összevissza villogás. Ha a bizti elszáll, se kép, se hang, nincs átmenet.Szerintem a biztosíték kiolvadása csak a tünete volt valaminek, ez pedig a töltőkábel lehetett. Eleve lehetett valami zárlata, vagy mozgás hatására érintkezhetett össze a két vezeték. Amikor a leszedéskor elégettem, csak egy pillanatra volt zárlat, ehhez képest totálisan elfüstölt a vezeték, azt hittem, leég az egész autó. Egy pillanatnyi zárlattól nem füstöl így el, az a vezeték eleve a zárlat határán billeghetett, lehet, hogy többször megégett már korábban.

8493  Spityu 2020-11-15 18:57:31  Előzmény:Őry Gábor: 82064

Mi van a biztosíték miatt? Az egész generátoros herce-hurca? :D Ezt így már nehezen tudjuk meg, a kezdeti (hibás) állapot már korántsem intakt. Legalábbis nekem nem tűnik annak. :) A mutatott generátorról valami csatosan rögzülő alkatrész hiányzik. Ami lehet, hogy csak kivezetés / csatlakozó, de az is lehet, hogy fesszabályzó. Én nem faragnék ilyesmikkel, annyira azért nem beszerezhetetlen egy 12V-os Trabant generátor, szerintem. De szerintem meg is javíthatod házilag. Kell egy lapos csavarhúzó, 1-2 villáskulcs (vagy kicsi fogó), egy forrasztó, meg egy légkulcs. Vagy valahogy le kell fogni az ékszíjtárcsát, pl. satuval, de az megsérti.

8492 Őry Gábor 2020-11-15 14:53:39

Biztosítékcsere után a töltésjelzőt leszámítva minden működik. de most nincs fenn a generátorkábel.
A gyanúm a következő: A kábel túl hamar összeégett, pedig csak egy pillanatra lett zárlatos. Szerintem eleve volt benne áthúzás, ezért nem töltött, és a biztosíték kivágásához is köze lehetett.

8491 Őry Gábor 2020-11-15 14:36:26

Wazze! Most látom, hogy kiment egy biztosíték. Lehet, hogy emiatt van????

8490 Őry Gábor 2020-11-15 14:27:59

Közben csekkoltam ezt azt: Az akksiról is minden ugyanúgy működik, ill. nem működik. És az ablaktörlő se megy.
Közben majdnem felgyújtottam a Trabit. A generátokábel leszedésekor nem vettem le az akksiról a sarut (alapkövetelmény), kapott egy kis testet és már el is füstölt a kábel, ráadásul összegégve zárlatolt is, úgyhogy nagy lendülettel kaptam le a sarut az akksiról. Akkora füstfelhő lett, mint egy kétperces szívatós járatás után. Balfasz!
Remélem nem tetéztem tovább a bajt, mindenesetre egy kábel mínusz.
A biztosítéktábla így néz ki, szerintem nem húztam ki semmit, mert nem látok lifegő vezetéket. A rajz szerint a 2-es biztosíték tetejénél egy fehér kábelnek kéne kijönnie, de a valóságban hidalva van, úgyhogy az lehet, hogy csak egy elméleti kábel. A képet mindjárt küldöm.

8489 Őry Gábor 2020-11-15 13:12:05

Szerintetek erről a generátorról hiányzik valami? Mármint a feszszabályzóra gondolok. Milyen típus lehet? Méretileg bele is menne a Trabiba, az ékszíjtárcsája valamivel kisebb.
Egyébkét hogy lehet lecsekkolni egy generátort szétszedés nélkül? A problémák, feltételezem a következők lehetnek: Zárlatos tekercsek, szénkefe kampec, diódahíd, feszszabályzó.

8488 Őry Gábor 2020-11-15 13:04:51

És a generátor zárlat okozhatja a visszajelző lámpák összevissza működését? Pl. az index tegnap egyátalán nem működött.

8487  Spityu 2020-11-14 23:54:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82059

Ja, már emiatt is gyanús. Nekem amúgy 13.68-at mutatott egy 2000Ft-os multiméter anno, amikor összeraktam a kocsit. Mindene eredeti a generátornak, csak a gyűrű lett szabályozva, meg kapott két szénkefét. A feszültségszabályozóm "fix". Pontosan nem is tudom, mit lehet állítani rajtuk, de szerintem semmit. Annyit megfigyeltem, hogy némelyiken van valami kis akármi, ami mintha valami csavar lenne, de szerintem az sem állításra való. Őszintén szólva nem is ismerem a szabályozó belső felépítését. Én úgy gondolom jelenleg, hogy az összes fix, csak valaki kitalálta egyszer, hogy állítható.

8486 Kacsándi Szabolcs 2020-11-14 21:38:10  Előzmény:Őry Gábor: 82056

Az akksi jó.A generátornak 14 volt körül kellene tölteni.

8485  Spityu 2020-11-14 21:08:26  Előzmény:Őry Gábor: 82056

Ja, jó, közben összeállt a fejemben, hogyan értetted. :D Igen, szerintem zárlatos a generátor (vagy valami ilyesmi).

8484  Spityu 2020-11-14 20:53:13  Előzmény:Őry Gábor: 82056

Hát, szerintem a zárlatos akksi nem így viselkedik. Csináld azt, hogy lekötöd a generátort, beindítod a kocsit és úgy is megméred az üzem közbeni feszültséget. Hogy miért esik bő 3 tizedet járó motornál a feszültséged? Két dologra tudok gyanakodni: ennyit fogyaszt a gyújtás vagy a generátor ment úgy tönkre, hogy átment "disszipátorba". :) Ha lekötött generátornál nem esik be üzem közben a feszültség, akkor az lesz a ludas. De járatás előtt és után is mérd meg az akksi sarkain a feszültséget (lekötött generátorral).

8483 Őry Gábor 2020-11-14 19:18:32

Az előbb rosszul írtam, szóval nem az akksi halt meg, hanem akkor valszeg a generátor.

8482 Őry Gábor 2020-11-14 17:54:33

A villanyos problémámhoz: Ma megmértem a töltést. 11,9 volt volt (értitek, volt volt:))) járó motorral az akksi sarkain mérve. Álló motornál viszont 12,23. Lehet, hogy halott az akksi, sőt zárlatos?

8481 Őry Gábor 2020-11-13 19:01:54

Sziasztok!

Teleszkóp kellene a hátsó ajtómhoz. Mindkét végén faudifejes. Milyen lenne jó hozzá? Nemcsak a hossz számit, fontos, hogy ne legyen túl erős, mert kilövi az ajtót az űrbe, ill. letöri a konzolt (megtörtént). Az a lényeg, hogy valami gyengébb fajta kéne. Bontóból szoktam hozni, de rövid időn belül kipurcannak.
Előre is köszi!

8480 Őry Gábor 2020-11-05 08:47:33  Előzmény: Spityu: 82047

:)

8479  Spityu 2020-11-04 22:48:52  Előzmény:Piret Endre: 82046

Na, ezek után mondja még valaki, hogy nem lehet olyan, hogy az index belever a karterba!

8478 Piret Endre 2020-11-04 22:22:51  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 82045

Volt a kezem között Trabi, ami azt produkálta, hogy a helyzetjelző csak kicsit volt szar, viszont amint komolyabb fényt kapcsoltak rajta, azonnal leállt a motor.
A trafóknál lévő testelés nem ért el a kaszniig, csak egymással volt kapcsolatban ott a jobb lámpa és a gyújtáselektronika negatív vége. Azért méricskéltem egy darabig, mire meglett a rozsdás csavar.

8477 Kacsándi Szabolcs 2020-11-04 20:21:10  Előzmény:Őry Gábor: 82044

A testelés hiánya fura dolgokat tud eredményezni.Épp a napokban került hozzám egy ignis,indítási hibával.Lassan tekert az önindító,mintha az akksi lemerült volna.Akksi csere,de semmi.Aztán meg lettek mozgatva a kábelek,és indult a kocsi.Kikerült hozzám,én már nem tudtam csak tolásra indítani.Aztán odáig jutottam hogy a gyújtáskapcsoló indítási funkcióban nem tekert,hanem kapcsolgatta az elektromos ac-t.Gondoltam talán a gyújtáskapcs szétolvadt,mert volt kis füstszag is bent.Miután leszenvedtem az önindítót,leteszteltem és hibátlanul ment.Ekkor néztem végig a kábeleket,és vettem észre,hogy a váltónál lévő része a testkábelnek furán hajlik.Miután kicsavartam és leszedtem a szigetelőt róla ,vettem észre hogy a szemes saru és kábel nem nagyon kapcsolódik egymáshoz,elszakadtak a szálak.Kicseréltem a sarut,és hibátlanul működik minden azóta.
A lényege a leírtaknak,hogy akár közvetett hiba is lehet,amire elsőre gondolunk .Érdemes végignézni a fő dolgokat.

8476 Őry Gábor 2020-11-04 10:39:13

Köszönöm a tippeket! Akkor most indulhat a nyomozás!

8475 Kacsándi Szabolcs 2020-11-03 18:46:03

Szerintem nézd meg a testeléseket.Gyújtáskapcsolót,illetve indexkapcsolót.Mérj egy töltést a generátoron,hátha ott ment szét valami.

8474  Spityu 2020-11-03 18:42:54  Előzmény:Őry Gábor: 82041

A Zsigulik szoktak olyat csinálni, ha szar a testelés, össze-vissza villog minden, mint a karácsonyfa, ha éppen indexelsz vagy ilyesmi. De én még mindig sanszosnak tartom, hogy elment tönkre a generátorod. Az említett kocsimnál egyébként az volt, hogy megérkeztem vele, mindene jó volt, másnap elindultam vele és mindjárt indítás után elfüstölt. Hol parázslott, hol világított rendesen a töltésjelző utána. És az elfüstölés pillanatában bűz jött be az utastérbe. Próbáld meg azt, hogy lekötöd a generátort, ráadod a gyújtást és működteted az egyes fogyasztókat. A biztosítéktáblát ellenőrizd, pl. a motorháztető nyitó húzása közben nem taszítottál-e ott szét valamit. Gyakran leverem fedelet nyitáskor... Jobb ötletem nincs így távolról és laikusként.

8473 Őry Gábor 2020-11-03 17:40:12  Előzmény: Spityu: 82040

Tovább színeződik a történet. Tehát indexeléskor szépen villog a töltésjelző, ugyanakkor maga az index nem villog. Minek is. Alapjáraton halványabban, gázadásra rendesen. Persze az index visszajelző sötét, mint a sír. Mintha a biztosítéktáblánál valami összekavarodott volna.
Egyébként szerencsésen hazaértem, de világítást nem kapcsoltam.
Szag nem volt, talán zárlat nem lett sehol.
A bónuszhibát, a kipuftömítést azóta cseréltem. A nyári hengertakarítás után nem ártott volna utánahúzni a csavarokat.

8472  Spityu 2020-11-03 10:42:24  Előzmény:Őry Gábor: 82039

Hát, nekem elsőre valami generátor hibának tűnik, bár én nem értek annyira hozzá. Szerintem ellenőrizd a generátorra és az önindítóra menő vezetékeket. Továbbá az akksi saruknál lévő 1-1 vékony vezetéket is. A generátornál a kék vezeték két darabból áll, tehát van egy sarus toldás a vezetéken. Azt is nézd meg. Továbbá a biztosítékokat is nézd meg.
Esélyes, hogy diódahidas lett a generátor (csak mitől?). Nekem a tavasszal hasonló tüneteket produkált az F Astrám generátora. Jött is belőle az amper szag. Tényleg, a tiéd nem bűzlik? Esetleg próbálj meg mérni feszültséget üzem közben. Ha nem száll el, akkor jó a fesszab., haza is érhetsz vele. Ha nem tölt semmit, akkor azért rizikós, hogy nem merül le hazáig. Főleg, ha lámpát is kell használnod + fekete dobozos a gyújtásod. Megszakítóssal, lámpával szerintem kibírná hazáig. Helyzetjelzővel biztosan.

8471 Őry Gábor 2020-11-03 08:44:57

Sziasztok!
SOS probléma adódott, természetesen útközben. Az útközben úgy értendő, hogy megálltam, felnyitottam a motorháztetőt, mert megszólalt a kipufogó, úgy tűnik, hogy kiköpte a csonk tömítését, de nem ez a fő baj. A töltésjelző lámpa nem gyullad ki a gyújtás ráadásakor, viszont amikor indexelek, akkor halványan villog. Továbbá van egy fényszóró bekapcsolásjelző kis sípoló bizbaszom., ami a gyújtásra van rákötve, a gyújtás levételekor sípol. Namost az is halkan zörög indexeléskor. Továbbá van a narancssárga fényszóróvisszajelző, ami, ha jól tudom, akkor világít, ha magasra van állítva a fényszóró. Amikor ez világít, akkor sípol a sípoló, ha macerálok a fényszórókapcsolón és elalszik a narancssárga, akkor nem sípol. Ugye egyáltalán nem bonyolult?
Mi baja lehet? Lehet, hogy a motorháztető felnyitásakor valami vezeték elmozdult?
Kérlek, segítsetek, ha tudtok, szeretnék vele hazaérni (kb 40 km)

8470  IL 2020-11-01 14:06:37

Sziasztok!
Cserélt már valaki trabant 1.1 gyújtáskapcsoló zárbetétet?
Érdekelne hogyan lehetséges, mert az enyém szorul....

8469  Spityu 2020-10-10 23:00:19  Előzmény:jocking .: 82009

Meg nem tudnám már mondani, milyen módon van összefogatva a kapcsoló háza, de arra színtisztán emlékszem, hogy könnyedén oldható és visszazárható volt. Hasonlóan pl. a 2T kapcsolóihoz vagy épp az utasfelébresztős távfény reléhez.

8468 jocking . 2020-10-10 22:48:28  Előzmény: Spityu: 82005

Összejött az érintkező hajlítgatás, végül csak jó lett. :) Sokban segítette a helyzetet, hogy jobban megnézve a kis dobozkát, amiben az érintkezők vannak, kiderült, hogy nincs összeragasztva, hanem van két kis pöcke. Jó olyan autón szöszölni, ahol még gondoltak a szerelhetőségre. :)

8467 Kacsándi Szabolcs 2020-10-09 21:44:38

Már csak annyit kellene kideríteni,hogy milyen trafóval helyettesíthető az eredeti.Van sok fajta ,márkásabb is,de én sem mertem megvenni.Néha jobb lenne ha mondjuk egy márkás alkatrész kerülne bele,jó minőség és új.Ha mondjuk mindent újra cserélünk vagy felújítunk,azért szebben mutat egy új alkatrész.A zsiguli trafót mondták hogy jó bele,nem olyan drága lehet egy próbát megér.

8466 Hantó Roland 2020-10-09 19:37:07  Előzmény: Spityu: 82006

Köszönöm a válaszokat!

8465  Spityu 2020-10-08 23:55:04  Előzmény:Hantó Roland: 82002

A trafó jó kérdés. Nem tudom pontosan, hogy milyen 12V-os trafók voltak a 601-eshez gyárilag. Egyetlen dolog viszont biztos: az említett '90-es Trabanton ugyanolyan típusú van, mint az enyémen, ami 1984. márciusi. Mindkét autó esetében a kocsi eredeti trafóiról beszélhetünk. A 12V-os rendszer 1983. júliusban jött be. Kb. fél évvel az autóm legyártása előtt. Az elektronikus gyújtás 1985. szeptemberben.
A trafó pontos típusszáma: 8352.101/6
Itt is azt írja, 1983-tól ez való a Trabantba (ha hihetünk neki): https://otto-schinke.de/epages/3e57658a-383e-4215-82ad-19eeb3bb1ae5.mobile/?ObjectPath=/Shops/3e57658a-383e-4215-82ad-19eeb3bb1ae5/Products/80011500&ClassicView=1

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy a fekete dobozhoz való trafó biztosan jó a megszakítóhoz. Fordítva elképzelhetőnek tartom, hogy létezett olyan 12V-os trafó (1984 márciusa előtt), amit viszont nem szeret a fekete doboz. Bár ennek nem látom sok esélyét. De nézd meg a típusszámát a tiédnek. Ha a fenti, akkor jó lesz az elektronikus gyújtáshoz is. Illetve ha a trafók nem voltak csereberélve az évek során, akkor meg tutira. Találtam is egy linket, ez is ezt igazolja: http://p601a.de/trabant-kuebel_entstoersatz.html
Szóval minden fekete dobozhoz adott trafó jó a megszakítóhoz, de fordítva nem igaz. (Pl.: 8352.1/2 csak megszakítóhoz jó.)

8464  Spityu 2020-10-08 23:30:14  Előzmény:jocking .: 82004

A könnyen átváltó kar, ha jól emlékszem, mechanikusan reteszelt. Mármint nem az érintkezők rugózása vagy ilyesmi ellenében kell leküzdeni az átváltást. Nem emlékszem már, hogy mennyire lehet az a része javítható.
Viszont a hibás érintkezőjű, eredeti kapcsolódat szerintem meg tudod gyógyítani. Annak idején én is szívtam vele. A kölcsönkapott ugyanúgy rossz volt. Ha ráraktam reflektorra (előre toltam), egyszerűen nem kapcsolt fel, csak tompított állásban a tompított. Meg persze a helyzetjelző végig, de az független ettől. Szét lehet szedni a kapcsolót, de azért rá kell szánni 1-2 órát, kényelmesen. Valahogy úgy van, hogy van egy kétoldalú érintkező, ami ide-oda csapódik annak függvényében, hogy tompítotton vagy reflektoron áll a kar. Na, az volt a gond, hogy az érintkezőkön lévő kis "gümecsek" nem nagyon akartak kontaktálódni. Egyfelől elmostam, megkapirgáltam, megtörölgettem őket, másfelől előfeszítettem rajtuk, hogy nagyobb erővel nyomódjanak egymáshoz. Arra már nem emlékszem, hogy melyiket is, de talán a reflektor álló érintkezőjét (tehát nem a mozgót) nyomattam a mozgó irányába. Vagy valami ilyesmi, adja magát. Teljesen jó lett.
Az indexnek pedig valami csúszó érintkezője van, ami emiatt meg is van zsírozva. Persze, azt is valahogyan pótoltam, de már nem emlékszem, milyen zsírral. Szerintem sima gépzsírral. Mondjuk, nem tudom, az mennyire szigetel. :) De lehet, hogy nem is kentem oda semmit sem, passz. Már 10.5 éve volt, amikor vettem.