Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

335 Mazur Balázs 2009-08-06 08:53:01

Sziasztok! Tetszik ez a vizesblokk megoldás. Mondanátok erről pár szót nekem, hogy működik, mire jó, mivel lesz jobb stb...? Köszi :)

334 Tóth Péter 2009-08-06 08:30:22  Előzmény:Őry Gábor: 67407

Akkor a tűszelep és az úszó nem is kell??

333 Őry Gábor 2009-08-06 08:27:33  Előzmény:Tóth Péter: 67406

Az egyész tulajdonképpen egy komplett karburátort alkot a rendes karbival együtt. Egy HB-s karbiról levágtam az úszóházat, az alapjárati és a szívató járatokat lezártam. A keverőakna kilépőjébe egy 5-ös rézcsövet ragasztottam. Ez megy egy csövön az előporlasztóba. Az előporlasztó vak cöve gyárilag ki van fúrva, és le van dugózva. ezt a dugót kivettem és kifúrtam a szívúkönyök és a karbi karimájánál, és ide ment egy másik rézcső. A kiegyenlítés pedig a szívócsonkból történik. Az úszóház kiegyenlítő furatába is egy rézcső, ez összekötve a gumi szívócsőben lévő csonkkal, amit nem árt a légárammal szembefordítani. A főfúvóka 45-ös (egy egyelőre soknak tűnik), a kiegyenlítő 150-es. A rögzítés: a karbitengely maradék furatát felfúrtam 9-esre, 10-es menettel, és a homlokfalhoz rögzítettem egy 10-es csavarral.

332 Tóth Péter 2009-08-06 08:05:03  Előzmény:Őry Gábor: 67392

A tőszelepre és az úszóra van csak szükség a karbi belsejéből?

331 Tóth Péter 2009-08-06 08:01:13  Előzmény:Őry Gábor: 67403

Az enyémmel ilyan szempontból nem volt gond, mivel hugyozta a vizet (a túlfolyón).

330 Őry Gábor 2009-08-06 07:40:13  Előzmény: Spityu: 67396

Semmi gond, így legalább belefér az egyész Háború és béke egy sorba.

329 Őry Gábor 2009-08-06 07:38:31  Előzmény:Tóth Péter: 67402

Nagyon jó, csak az adagolást kell még belőni, mert nem tudtam lemérni a fogyasztást. A előnye a korábbival szemben, hogy hideg vizet porlaszt a motorba, nem gőzt, ergo akkor válik gőzzé, amikor kell, és jobban hűt. Tegnap direkt hegymenetben próbáltam ki, egy kb két kilométeres húzatón, és padlógázzal se csörgött.

328 Tóth Péter 2009-08-06 07:34:34  Előzmény:Őry Gábor: 67401

És milyen lett?
Nem tűnik kókánynak, látnád az enyémet! ;)

327 Őry Gábor 2009-08-06 07:31:46  Előzmény:Tóth Péter: 67400

Én kókányoltam, tegnap lett kész.

326 Tóth Péter 2009-08-06 07:29:56  Előzmény:Őry Gábor: 67399

Tudom, hogy Te raktad be, de honnan szerezted??

Vagy pedig ez a Te szerzeményed, csak kíváncsi voltál, hogy tudjuk-e?

Kicsi összezavartál ezzel az egyszerű válasszal. :)

325 Őry Gábor 2009-08-06 07:25:56

Tőlem.

324 Tóth Péter 2009-08-06 07:18:47  Előzmény:Őry Gábor: 67392

Honnan van ez a kép?
Szívesen kipróbálnám, komolyabb megoldásnak látszik ,mit az én vízadagolóm! :P

323 Tóth Péter 2009-08-06 07:17:08

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090806/IMG_1392_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

322  Spityu 2009-08-06 07:12:40

Szorri az előzőért.

321 Tóth Péter 2009-08-06 07:11:33  Előzmény:Őry Gábor: 67394

Klónozta, inkább kétszer, mint egyszer se! :)
Csak az a bibi, hogy egyik se jó. :(

320 Őry Gábor 2009-08-06 07:10:17

Miért teszi fel duplán...?!

319 Tóth Péter 2009-08-06 07:09:56  Előzmény:Őry Gábor: 67392

Nem jönnek be a képek.

A gumi 165-ösek, de a 2 lityót akkor is soknak tartom.
Meg persze van egy kis nyomtávszélesítő is.
Oldalanként 3 dobfék leesztergálva, elég kókány, de nekem eddig nem volt vele gondom.

318 Őry Gábor 2009-08-06 07:05:38

Szerintetek ez mi?
[imgw][url=http://kepfeltoltes.hu/view/090806/IMG_1392_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090806/IMG_1392_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url][/imgw]

317 Őry Gábor 2009-08-06 07:04:44  Előzmény:Tóth Péter: 67389

Szélesebbek a gumik?

316 Tóth Péter 2009-08-06 06:18:29  Előzmény:Tóth Péter: 67389

Még annyi, hogy H1-1-es karbi.

315 Tóth Péter 2009-08-06 06:17:54

Néhány hete föltettem az alufelniket, most mértem fogysztást.
Amikor Parádsasvárra mentünk, olyan 6 liter körül kijött 100-on. 650 km-ből kb 300at hegyekbe tettem meg.

Most mértem városban is és 8-ra jött ki (máskor 6 volt), lehet hogy az alufelni dob rajta 2 litert, mert ha picivel több lenne, akkor megérteném, de nekem soknak tűnik a 2 liter.
A hétvégén visszarakom a gyári felniket és úgy is mérek egy fogyasztást, kíváncsi leszek az eredményre.

314 Tóth Péter 2009-08-06 06:10:31  Előzmény:Kálmán Imre: 67372

Nekem is ez a problémám, a fékpofa kibillen a helyéről és a fékdobba beleér.
2 hete szétszedtük apóssal, a rúgón hajlított, majd összeraktuk.
2-3 napig hangja se volt, utánnal megint elkezdett pofázni, mondjuk nem olyan hangosasn, de cak pofázik.

tschabi mondott egy ötletet, de elveszett a régi Trabant topikban... :(

313 Őry Gábor 2009-08-06 05:48:18

Nem tudja valaki, hogy a csavarrugós 2T Trabi első és hátső lengéscsillapítója egyforma? Mármint a beltartalom és a paraméterek persze.

312 Marton Tamás 2009-08-06 05:24:10  Előzmény:Kálmán Imre: 67372

Hali!

Normálisabb ótósbótok tudnak hozni rendelésre, nem beszerezhetetlen dolog! Ha másképp nem megy, akkor rendelni kell a Zsombicar-tól vagy a Travala-tól, mondjuk többe kerül majd a leves mint a hús.
Azért érdeklődj több bótban, hátha valamelyik megszán, és rendel ebből a 2-300Ft-os tételből :)
N1tr0 téged meg jól lehúztak! ;)

Bajusz:
Ezt a hideg-meleg szíjas dolgot majd megnézem, de nem hinném, hogy sokat számítana. Szóval 2 fog még rendben van. Mondjuk ha 2 foggal előrébb raknám, sztem koppra tekert előgyuszival igen erőteljesen kopogna már a moci. Szerintem nem piszkálom most egy darabig a vezérlést, örülök, hogy úgy-ahogy megy a kocsi. Amúgy a karbim patika tiszta a hozzá tartozó dolgokkal együtt. Szinte gyakrabban takarítom azt, mint tankolom a kocsit :)
A motormosós dolog meg végülis logikus. Ezek után nem fogom mosni, majd megy bele egyből az új olaj.

311 Szedlák Tibor 2009-08-06 00:12:20  Előzmény:Kálmán Imre: 67372

Én nemrég vettem egy boltban 4 db 800Ft volt ...

310 Szabó Gábor 2009-08-05 21:30:00  Előzmény:Marton Tamás: 67300

2 fognyit lehet pakolni előre-hátra, addig nem ér össze.
Meg kéne nézni hideg és meleg motornál is, hova esik a jelölés, mert a szíj hidegen szinte lóg, melegen meg majdnem pengetni lehet. Nem biztos, hogy van jelentősége.
A gyújtást nem emiatt nem lehet belőni szerintem. Nekem a karbi volt megrakodva a kartergázból kivállt retekkel. Emiatt erősebben és hamarabb kezdte el szívni az elosztó vákumdobját. Sőt a vákumcsövekben is volt a kartergáz lerakódásából. Na meg a boxkesztűben lévő bimetálos hőkapcsoló is tele volt vele. Ez úgy derült ki, hogy szétvágtam. Volt benne egy bogár is.
Másik karbival a gyári értékre van állítva a gyújtás és minden OK.

309 Szabó Gábor 2009-08-05 21:13:57  Előzmény:Marton Tamás: 67293

Marad belőle vissza, ami az új olajjal összekeveredik és lerontja azt. A feloldott retek meg van ahová kell, tömít, hézagol, stb.

308 Szabó Gábor 2009-08-05 21:10:02  Előzmény:Madocsai Gergely: 67291

Szerintem '0'-ra kéne a jelnek esni.

Sajna nem emlékszem, mert nagyon retkes volt a szíjtárcsa, leszedtem és a vezérműkereket jelöltem, úgy is raktam fel az új szíjat.

307  Spityu 2009-08-05 21:02:48  Előzmény:Kalmár Dániel: 67380

Semmi különös, egy ismerős versenyvasának esete: mindent előkészített, csak a szórót nem. :)
És akkor még nem beszéltem egy másik barbárról, nem is mondok többet: teddy-henger. :D

306 Kalmár Dániel 2009-08-05 20:56:06  Előzmény: Spityu: 67378

Milyen esetre, ha nem titok?

305 Nagy Zsolt 2009-08-05 20:55:50  Előzmény:Marton Tamás: 67363

Köszi a segítséget:D
Volt egy olyan rossz érzésem,hogy nem lesz egyszerű "kibányászni" őket.
Valahol,mintha lenne egy összehúzom,de már nem emlékszem rá.

304  Spityu 2009-08-05 20:51:19  Előzmény:Kalmár Dániel: 67377

Ez szerintem abból adódik, hogy nem lett lelkiismeretesen előkészítve: a szóró szerintem meg sem lett csiszolva. Persze más oka is lehet, csak kísértetiesen emlékeztet egy esetre...

303 Kalmár Dániel 2009-08-05 20:30:56  Előzmény:Nagy Donát: 67375

Az enyém sajnos mindenhol ilyen :(
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090805/IMG_6486_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
(A színe nem ilyen, csak a kép nem akarja visszaadni a valóságot)

302 jocking _ 2009-08-05 20:29:31  Előzmény:Kalmár Dániel: 67374

Mi múltkor fújtuk itthon a 2T fenekét és az is rücsis lett picit, de csak ott, ahol látszólag vékony a festékréteg. A 4T-t is nemrég fújtam, az már nem lett rücsis mert az eggyel több réteget kapott. A nagyobb baj, hogy nincs nagy hely a garázsban, úgyhogy beleépült 1-2 muslinca.:D:D

301 Nagy Donát 2009-08-05 20:13:09  Előzmény:Kalmár Dániel: 67374

Nekem is kamra nélkül lett fényezve két hete. Helyenként itt-ott narancsbőrös, de a felület kézzel tapintva elég sima. Szóval csak pár helyen, messze nem az egész kocsi.

300 Kalmár Dániel 2009-08-05 20:11:20

Üdv.

Az lenne a kérdésem hogy van-e olyan közületek akinek az autóját hőkamra nélkül, simán csak fólia alatt fényezték, és szép sima lett az autó fényezése.
Csak azért kérdezem mert narancsos lett a fényezés, és a festőm esküszik rá hogy a körülmények miatt ilyen.
Válaszokat előre is köszönöm!

299  mafa 2009-08-05 19:38:41  Előzmény: hks: 67368

OK, köszi, megpróbálom!

298 Kálmán Imre 2009-08-05 19:14:12

Halli

Egy viszatérö problémával fordulok hozzátok.
Pár hónapja írtam a zörgő fékbetétekről.
De sehol nem találtam olyan lemezt amit valamelyikőtök ajánlot.
A házilagos kihézagolásom meg eddig bírta.
Ha valamelyikőtök tudna abban segíteni hagy hol lehetne beszerezni hozzá való lemezt azt nagyon megköszönném.


Üdv:. kalmim :):):):)

297 Őry Gábor 2009-08-05 18:46:35

Ja, és még valami: Az első és a hátső lengéscsilla belseje megegyezik? Az első nek a bele áttehető a hátsóba? Csavarrugós.

296 Őry Gábor 2009-08-05 18:40:42

SOS!
Olajat cseréltem a lengéscsillapítómban, de a próbaút után dőlt belőle az olaj. Nem szivárgott, hanem folyt. Tócsa lett alatta. Megint szétszedtem, és a dugattyúszáron láttam egy bemaródást keresztben. Lehet, hogy ez volt az oka?

295 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-05 17:31:36  Előzmény: hks: 67365

Okés köszönöm:D

294  hks 2009-08-05 17:16:00  Előzmény: mafa: 67366

gumira az oldalára lehet borítani nem nagy munka a lengőkar csere csak a laprugóval óvatosan lengéscsillapítót vedd bi ha egyenletesen jár meg a tengely se görbe mehet vissza.nincs semmi extra felszerelés igénye a cserének csak egy normális krova készlet meg a laprugóhoz esetleg egy pajszer

293  hks 2009-08-05 17:13:19  Előzmény:Vári László: 67357

féltengelyt úgy húzd ki hogy a görgős vége rögtön a kezedbe maradjon és akkor nem peregnek szét a görgők.és rögtön ráhúzol egy nejlont, és szorosan meg gumizod egy befőttes gumival akkor nem pereg szét vissza tételnél csak letéped a csomagolást a kihajtás előtt és vissza dugod.

292  mafa 2009-08-05 17:09:13

Sziasztok,
eltört a '82-es Trabimon a jobb hátsó lengőkar. Szétrohadt :-(

Mekkora szívás ezt cserélni? (nem tudom a teleszkóp túlélte-e, kb 3km-t kellett vele így jönnöm)
Milyen praktikák vannak itt, kell-e spéci szerszám pl?

Úgy látom a laprugó is kicsit szétcsúszott, s a keréknél csak 1db lap van már csak - azt simán helyre lehet tologatni?

A Trabit oldalra lehet borítani a szereléshez? (állvány nélkül) Képen láttam már ilyet, de fogalmam sincs mit kell hozzá csinálni hogy ne károsodjon.

Köszönöm a segítséget!

291  hks 2009-08-05 17:08:40  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67364

csak biztosíték meg kapcsoló kell meg egy ügyes elektronikás.teljesen mindegy 5 lábú már elég hozzá

290 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-05 14:53:38

Sziasztok,
Vettem ma a bontoban 2 ablak emelőt de kapcsolót már elvitték mind1 az hogy milyen kapcsolot veszek bele? Ilyen relé vagy mittom én nem volt benne semmi. Ha valaki csinált már ilyen varázslatot irjátok meg nekem lécci.
Köszönöm

289 Marton Tamás 2009-08-05 13:39:47  Előzmény:Nagy Zsolt: 67361

Első vagy hátsó?
Első: kocsi felemel, kerék le, motortér felől kicsavar a csillapítót rögzítő csavar a tornyon, tányér le, aztán kerékjárat felől oldod a csillapítót a csonkálványhoz rögzítő 2 átmenőcsavart. Itt nem árt ha van rugóösszehúzód, vagy egy erős ember aki közben az egész futóművet nyomja lábbal lefelé, mert ezek nélkül elég necces kivenni a feszülő rugó miatt. Ha sikerült valamelyiket "beszerezni" a motor felé benyomod a csillapítót, és utána a kocsi hátulja felé mozdítva lefelé lehet húzni, (a féltengely mögött), és nemsokára ki is jön, de az majd adja magát. Ez a mutatvány persze jóval egyszerűbb, vágott/nyomott rugó esetén.

Hátsó:
Kerék le, belső tornyon oldani a rögzítőcsavart, tányér le, utána lengőkaron az 1db átmenőcsavart oldani, és megint jöhet a segítség aki a futóművet lefelé nyomja, persze egy összehúzó itt is jól jöhet. Valamerre jönni fog kifelé. Én anno egyedül cseréltem gyári rugókkal. Nem volt egyszerű, de meg lehet csinálni, persze segítséggel jóval könyebb.

288 Babecz Tamás 2009-08-05 10:45:00  Előzmény:Varga Tibor: 67350

OK, köszi.

287 Nagy Zsolt 2009-08-05 08:15:41

4T-nek a lengéscsillapítóit,hogy lehet kibányászni,mert már nem emlékszem rá:-(

286 Tóth Péter 2009-08-05 08:04:10  Előzmény:szilágyi József: 67359

Nem.