Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

385 szilágyi József 2009-08-08 09:10:26  Előzmény:Varga Tibor: 67455

nah ez jó köszönöm szépen! még valami a furatok passzolnak??? mármint az a kettő aminek passzolnia kell

384 szilágyi József 2009-08-08 09:08:10  Előzmény:: 67457

nekem is ilyen az egyik trabantom:D de abszolút nem káros és kitűnően működik.én is kerestem az okát dd enem találok semmi hibát.nekem tirisztoros gyújtásom van és anno 6V-ról lett átalakítva. Szal nem tudom mi az oka de nyugodj meg nem lesz vele gond.

383 (Törölt felhasználó) 2009-08-08 09:02:49

Hello!
Köv. lenne a problémám, 2T trabi, gyújtást ráteszem, kivillan a töltés visszajelző, és 1idöbe vele villanik 1et az index visszajelzője,ez mi a ... lehet??

382 Tóth Péter 2009-08-08 07:35:40  Előzmény: Spityu: 67448

A hűtőbordák közé, át van fúrva a hátsó takarólemez.

Most viszont levettem a lemezt, így nincs ami fixen rögzíti, de így is hozzáért a hengerhez.

381 Varga Tibor 2009-08-08 07:02:29  Előzmény:Varga Tibor: 67454

[url]http://users.atw.hu/tibke/sajat/btr/btr%20025.jpg[/url] Ez például ladáé.

380 Varga Tibor 2009-08-08 07:00:48  Előzmény:szilágyi József: 67452

Szinte szabadon választható, a régi gépjárművek közül 1500-as ladáé, Wartburgé tökéletes bele.

379   2009-08-08 06:57:27  Előzmény:Gulyás Tamás: 67451

Szia, nekem is volt ilyen gondom. Nekem alapjáraton úgy rázta az autót a motor, hogy csak na, ami valószínűleg azért volt, mert nem ment mindegyik henger (1-2). Nálam elosztófedél volt a gond, ugyanis a benne lévő grafit rudat nyomó rugó elrohadt. Vettem újat, és az megoldotta a problémát. Másik lehetőség, hogy egy másik karburátort ideiglenesen kipróbálni, ami biztos hogy jó. Ha dugulás van, akkor nem biztos, hogy az első takarítás megoldja a gondot, továbbá az összerakásnál is van egy-két dolog, amire oda kell figyelni. Amikor először szétszedtem a karbit, összerakás után be sem indult a kocsi. Van itt az oldalon a cikkek között a szerelés menüben "Trabant 1.1 / Wartburg 1.3 hidegüzem zavarai - bővítve" nevű cikk, érdemes elolvasni. ;)

378 szilágyi József 2009-08-08 06:30:08

hali!Segítségetek kérném abban hogy 2T trabiba milyen "könyöklő , karfa" amivel becsukom az ajtót belül melyik autó típusé illene bele?????:D:confused::confused:

377 Gulyás Tamás 2009-08-07 21:12:35

Sziasztok!
A segítségeteket kérném a következőre! 1.1-es Trabim van és iszonyatosan rángat, nem megy. Van h be sem indul, de néha minden jel nélkül pöccre, és megint megy egy darabig. Először azt hittük elektromos baj van, de miután kicseréltünk mindent, a hiba megmaradt. Most úgy néz ki, h vmi üzemanyag gond lehet, de a karbi is szét volt már szedve. A baj nem szűnik. Már ott tartok h begyújtom!! Az érdekesség, h mindig mikor vmi babrálva lett, akkor vminyyi ideig jó volt, de mikor fellélegetztünk, akkor mondig visszatért. Köszi

376 Sipos Tamás 2009-08-07 20:11:39  Előzmény:Őry Gábor: 67435

[justify]Ha nincs rá szükséged, szívesen megvenném. Írtam neked üzenetet is.[/justify]

375 Varga Tibor 2009-08-07 20:09:49  Előzmény:Nagy József: 67447

Spal univerzális ablakemelő. Ez a legjobb, és annyira nem is vészes az ára. csendes, erős, bowdenes. nem kell más.(régen volt nekem más autóé berakva, de az ki is emelte a kárpitot, és jóval hangosabb volt, és lassabb)

374  Spityu 2009-08-07 20:06:37  Előzmény:Tóth Péter: 67446

Az érzékelő hova van helyezve pontosan?

373 Nagy József 2009-08-07 19:51:11

Helló mindenkinek ki milyen ablakemelőt ajánl a trabantba melyik tipus vált be a legjobban neki!!!

372 Tóth Péter 2009-08-07 15:07:34

tschabi!

Itt vannak a képek a hőfokmérőről.Igaz, már rég föl kellett volna tennem, de sajnos elfelejtettem. Sory :(

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090807/P1030791_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090807/P1030794_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

371 Tóth Péter 2009-08-07 14:41:26  Előzmény:Kálmán Imre: 67442

Persze meg fogom.

370 Faragó Péter 2009-08-07 13:52:42  Előzmény: mafa: 67427

Kis szereléssel kezdj! Szedd ki az aksit! A gerenda nem rossz ötlet, de inkább rossz külsőt használj! A kereket nem kell kiszedni! A gumik az övvonalba essenek, mert az a legszélesebb pontja az autónak. Így elkerülöd a festés, kilincs sérüléseit! Ketten, feltudjátok borítani! Sok sikert.

369 Faragó Péter 2009-08-07 13:47:12  Előzmény:Tóth Péter: 67423

Ne, ez most humoros volt! +pont.

368 Kálmán Imre 2009-08-07 13:13:08  Előzmény:Tóth Péter: 67437

hal i

én azért megnézném.

367 Petrovszki Dávid 2009-08-07 11:45:13

segítségeteket köszönöm

366 Petrovszki Dávid 2009-08-07 11:44:49

esetleg van valaki aki tud Irmscher sportkormányt is keresek

365 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-07 11:16:40  Előzmény:Petrovszki Dávid: 67438

Ha jól láttam akkor 4*160as volt. De már lehet h elkelt, de kérdeztem a srácot mondta h szoktak lenni nála ilyen felnik. Ez csak egy 5let én is sokaltam a 40et. Nem tok mást mondani MUTYIZNI kell.:D

364 Petrovszki Dávid 2009-08-07 10:45:03

köszi dolar és azok a felnik mien osztókörrel vannak mert ugyebár a wartburg 4*160 as

363 Tóth Péter 2009-08-07 05:53:50  Előzmény:Kálmán Imre: 67430

Nem hinném, hogy rosszúl van összerakva, mert amikor meg lett csinálva műszakira, ugyan cserélve lettek, de azóta mentem több mint 2000 km-t és csak utánna kezdte csinálni. :S

362 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-07 04:32:45  Előzmény:Petrovszki Dávid: 67434

SZia,
Ha pesten vagy van a 18 ker hangár utcában egy bontó és egy gumis, tegnap elött kérdeztem tölle alufelni igaz nem Irmscher de nagyon jól nézett ki kemény 3000ft darabja. Igaz munka van vele de mégse 40be kerül ha gondolod nézz ott körbe.

361 Őry Gábor 2009-08-06 23:10:01  Előzmény:Sipos Tamás: 67428

A generátor burkolathoz: nekem van egy, de sose volt fenn, semmi bajom nem volt emiatt.

360 Petrovszki Dávid 2009-08-06 21:01:35

azért gondoltam hogy itt is megkérdezem

359 Petrovszki Dávid 2009-08-06 21:00:45

köszike
de ott csak 1 db van és az 75 ezer forint ami nekem kicsit sok

358 Vári László 2009-08-06 20:56:19  Előzmény:Petrovszki Dávid: 67431

Nézz körül a hirdetések közt: www.racing-bazar.hu oldalon, beütöd a keresőbe, és megnézegeted őket!;-)

357 Petrovszki Dávid 2009-08-06 20:25:22

hali mindenkinek
keresnék wartburgomhoz Irmscher alufeliket
létszives jelezetek
elöre is köszi

356 Kálmán Imre 2009-08-06 20:02:48  Előzmény:Tóth Péter: 67412

Hall i

Szerintem a azért ér hozá a fékbetét a fékdobhoz
mert a rugó kívülről van beakasztva, és kifelé haza a fékbetétet.
Próbáld meg belűre akasztani a rugót nekem. Tanult szerelők műszakira való félkészítésnél is kívülről akasztották be mert úgy könnyebb és kb. 2km múlva karistolt.

Nekem a tárcsafékkel van a gondom.
Öt boltban is kérdeztem de nem halottak róla.
No mindegy majd elmegyek a szomszéd városba és körbenézek ott is.


Üdv.: kalmim

355 Kalmár Dániel 2009-08-06 18:20:49  Előzmény: Krisztián: 67426

Így hirtelen nem tudom hogy milyen festék, de megvan a papírja, úgy lett kikevertetve, és az eladó is ezt ajánlotta.
Én szerintem szépen vissza fogom kérni a munkadíjból a javításhoz/újrafényezéshez szükséges összeget, és úgy még olcsón is fogok kijönni.
Ha elszúrta akkor ne az én pénzemből legyen helyrehozva.

354 Sipos Tamás 2009-08-06 17:13:57

[justify]Ma délután elszántam magam a karburátor tisztításra (28 H 1-1). Egész szépen lebontottam körülötte mindent, még a kipufogó öntvényt is leszedtem, hogy jól hozzáférjek.
Egy merő olajsár volt az egész. Most éjszakára kellett jönnöm dolgozni, úgyhogy a külső tisztításnál tovább nem jutottam.
Csakhogy néhány csontváz kipotyogott a szekrényből.
Az ékszíjat már csak a szentlélek tartotta, majdnem teljes keresztmetszetében elszakadt. Le akartam venni, de úgy tűnt, ez egy bennszülött alkatrész. Le kell hozzá bontanom a megszakító szerkezetet, mert a vezeték nem lett az ékszíj mögötte áthúzva. Megnéztem képeken, és mindenhol bemegy a vezeték a ventilátorház öntvényébe. Ez más autókon hogy van megoldva?
Másik csontváz, a generátor diódapajzs oldaláról elveszett a porvédő. Az egész mindenség szabadon van. Lehet ilyen porvédőt külön kapni? Vagy hogyan szoktátok ezt megoldani?
Harmadik csontváz, az egyik henger kipufogó csatornájában van egy adag odaégett koksz. De miért csak az egyikben? Okozhatja-e ezt a hibás kipufogó tömítés?
Negyedik dolog, de ezt már könnyen meg tudom oldani, hogy az egyik kipufogó tőcsavar rövidebb a kelleténél, de azért még elég hosszú. ezt ki fogom cserélni.[/justify]

353  mafa 2009-08-06 15:23:55

Még valami a kocsi oldalra borításával.
Arra gondoltam, hogy fagerendákra teszek polifoam-ot, és arra borítanám rá.
DE hova tegyem a gerendákat? Az A és C oszlophoz gondoltam - az jó?
A kerekeket ki kell előtte szedni vagy nem?
Hány ember kell a művelethez a gyakorlatban? 3 elég vagy inkább 4?

Mentségemre legyen mondva, sosem borogattam kocsikat :-)

kösz.

352  Krisztián 2009-08-06 14:39:32  Előzmény:Németh Botond: 67425

Persze hogy nem! Csak ezt így fényképről nagyon nehéz megitélni! Ezért lenne érdemes megmutatni valódi szakiknak! Egyébként ne hidd hogy csak az újrafújás éri meg. Ha lehet polírozni az rövidebb idő alatt nagyobb, könnyebb pénz!!!

Azt meg tudod méretni hány mikron vastag a cuccos rajta? Milyen festék?

351 Németh Botond 2009-08-06 14:21:24  Előzmény: Krisztián: 67424

Persze én sem "tecskós" polírpasztával, meg géppel gondoltam. De szerintem nem lehetetlen, egy kis javítás...
Az igazi fényező valszeg az újrafújást fogja javasolni, hisz neki az éri meg.
Nem a másik "munkájának" a javítgatása.
De amúgy egyetértek veled. ;)

350  Krisztián 2009-08-06 13:44:30  Előzmény:Kalmár Dániel: 67377

Szia!

Akkor írnám szerény kis véleményem:-)
A narancsosságot sok minden okozhatja, de főként, és én itt most ezekre tippelek:
-Túl sűrű festék
-Nem megfelelő levegő nyomás
-Túl gyors száradás
-Minősíthetetlen ratyi festék
-Béna "fényező"

Ha az alapozó, szorókitt... nem lett megcsiszolva, készülj rá hogy levelekben leválik a festék!

Annyit tehetsz hogy megmutatod egy valódi fényezőnek, és megmondja mit lehet tenni! Ha nincs tapasztalatod, felejtsd el a vízben csiszolást, nem olyan egyszerű ám azt eltüntetni, főleg nem utána normálisan polírozni!!! A minimum feltételek: a korrekt polirozógép, a tudás-hozzá értés, és a robbanószemcsés minőségi polirpaszta. Nem benzinkutas vackok, azok köszönő viszonyban sincsenek egy valódi pasztával! Szerintem:-)

Régebbi, rücsi téma:
Rücsiből is több féle létezik. Víz záró, zajszigetelő, "zománc alá való", stb...
Amit Én biztosan nem tennék, az alváz rücsizése után egy "kemény" zománc réteg felvitele! Mert minek??? Puhára keményet??? Megfelelő rücsit, alvázvédőt kell használlni, az előírt vastagságban,(mikron) a megfelelő pisztollyal (vékony, vastag csövű, stb...) és kész!

OFF autómon 5 évet használltam vízzáró body rücsivel, hiba nélkül!!!

349 Tóth Péter 2009-08-06 12:12:04

ezen a karburátoron hol van a folytószelep???
:D :P

[imgw]http://kep.ivpicture.hu/160152.jpg[/imgw]

348 Faragó Péter 2009-08-06 12:04:05

Bocs kihagytam a "C"-t! Helyettesítsétek a megfelelő helyre!

347 Faragó Péter 2009-08-06 11:58:25  Előzmény:Tóth Péter: 67420

Tshabi már fölajánlotta, hogy megcsinálja! Küld neki! Ha nem derogál, hogy az én motoromon lessz beállítva!

346 Tóth Péter 2009-08-06 11:56:13  Előzmény:Faragó Péter: 67419

Szívesen elküldtem volna a karbikat, hogy nézd meg, sőt még fizettem is volna!!!

345 Faragó Péter 2009-08-06 11:55:28  Előzmény:Tóth Péter: 67418

Garázsba!

344 Tóth Péter 2009-08-06 11:53:10  Előzmény:Faragó Péter: 67417

Hol laksz?

343 Faragó Péter 2009-08-06 11:51:49  Előzmény:Tóth Péter: 67389

Szerintem az a baj, hogy vizet tankolsz!

342 Faragó Péter 2009-08-06 11:48:31  Előzmény:Kalmár Dániel: 67374

Minuszba, (tehát februárban) istálóba, (tehát nem hőkamrában) fujtuk! Jó lett! A festék, és a fényező megválasztásával lehet a baj!

341 Faragó Péter 2009-08-06 11:39:37  Előzmény:Mazur Balázs: 67411

Mazsi! Ne legyél mazsola! A karbijátse tudja beállítani! Erre elő áll ezzel! Víz! Eszem, faszom megáll!:)

340 Németh Botond 2009-08-06 11:16:27  Előzmény:Kalmár Dániel: 67374

Az kamu. Udvaron is lehet szépen fényezni, nemhogy fólia alatt.
Rendes fényező volt, vagy olyan akinek az apjának a barátjának a sógora már látott olyat aki fújt?
De lehet nem reménytelen, ha 2-3 réteg van rajta legalább, vizes papírral megcsiszolod, utána meg polír. Nem kis meló de szép lesz...

339 Őry Gábor 2009-08-06 09:19:38  Előzmény:Tóth Péter: 67408

Dehogynem! Az egész ugyanúgy működik, mint egy rendes karburátor.

338 Tóth Péter 2009-08-06 09:18:12  Előzmény:Tóth Péter: 67388

A fékre tudtok valamit mondani??

337 Mazur Balázs 2009-08-06 09:09:56

Wow köszönöm szépen :) Jól hangzik. Vízhűtéses trabi :)

336 Tóth Péter 2009-08-06 09:05:41  Előzmény:Mazur Balázs: 67409

Régebben az egyik kollega cinált egy vízadagolót, arról fogok Neked írni.

Itt van a rajza:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/081016/V_zadagol__0001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

A magyarázat: Kell csinálni egy csirkeitatót, ami adagolja a vizet, kell egy fékcsődarab,ami a víz elpárologtatására szolgál, ezt a kipuff könyök köré kell tekerni.
Az a 15-20 mm ami a kiömlési és a beömlési magasság között van, azzal a vízgőz mennyiségét lehet szabályozni.

Ez a megoldás nekem nem izagán jött be, van akinek jó volt
Most nem is használom.

Nagyvonalakban a vízgőzről: Csökkenti vagy megszünteti a motor csörgésés, lebontja a kokszot, hűti a moci és csökkenti a fogyit.

amúgy itt olvashatsz róla bővebben is:
[url]http://www.zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=184[/url]

És a google is segít, ha használod! :)