Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

535 szilágyi József 2009-08-16 06:57:48  Előzmény:Bohus Kristóf: 67605

hát dob lehúzó nem árt ha van sőt kellene legalább is én nélküle sosem bolodogulok.Sztem ha van szakirodalmad szerelési könyved a trabantról akkor bele lehetne kezdened a szerelgetésbe, légteleníteni nem kell most és az a legegyszerűbb a világon.Szerszámilag kell hozzá akkor a lehúzó egy kombinált fogó egy kalapács egy dorni vagy bármi amit tudsz ütni meg egy lapos csavarhúzó.sztem próbálj meg vkit olyat keresni helybe aki ért hozzá és akkor ketten fogjatok bele eza legbiztonságosabb.de ha segítség kell itt vagyunk!:D

534 Nagy Zsolt 2009-08-15 21:36:13  Előzmény:Török Máté: 67601

Szia:-)

Csak 4T-ről tudok nyilatkozni.
A olajleeresztő csavar elölről nézve,alul van,amit a négyes kerék kereszt kulccsal meg tudsz lazítani,és nem kell felemelni hozzá az autót.Ha lefolyt az olaj,akkor inkább ne indítsd be,mert nembiztos,hogy jót fog tenni neki.Nálam amíg lefolyik,gyertyát szoktam cserélni.Utána be a friss,aztán mehet megint.


Szia:-)

533  Spityu 2009-08-15 20:39:29  Előzmény:Gonda László: 67606

A szigetelő nem biztos, hogy jó ötlet. Legalább is alulra. Hasonlóan nagy károkat tud okozni, mint a gyári vastag alsó filc... Én mondjuk jelenleg csak azt a tipiukus, kifejezetten Trabantra gyártott gumiszőnyeget használom, ami azért jó, mert ha beázna a kocsi, seperc alatt ki tudom szárítani, illetve időjárástól függetlenül viszonylag gyorsan tisztítható.
Alulra lehet, hogy jobb lenne valami vékonyabb fürdőszobarács, bár Trabiba nem igazán passzolna egyik sem. Jó párosítás a vékonyabb, felső filc + gumiszőnyeg, de azt is lelkiismeretesen ellenőrizve. Még ha 100%-osan szigetelnek is az ablak-, ajtókéderek, akkor is be tud párásodni sajnos. :(

532 Gonda László 2009-08-15 20:27:54

A Trabiba kasztni felújítás után tennék új szigetelő anyagot az új szőnyeg alá. Hol lehetne, s mennyiért kapni polifoamot, ami a szőnyeg alá, s a kárpit alá az ajtóba jó lehetne? Vagy van valaki aki ilyet barkácsolt? Milyen más ilyen szivacs szerű anyag lehetne jó?:confused:

531 Bohus Kristóf 2009-08-15 20:16:20  Előzmény:szilágyi József: 67603

Helyzet az, hogy eddig még sosem szereltem komolyabban, korábban volt valaki, aki műszaki előtt rendbetett rajta ezt-azt, de itt Cegléden még nem találtam szakit, akire rá merném bízni. Pedig már vagy három éve, hogy utoljára átnézte valaki, a tavalyi műszakit mindenféle felkészítés és kenőpénz nélkül abszolválta, én viszont állandóan figyelek a gyanús zörejekre és viselkedésre, csak még sose mertem belefogni a dolgokba úgy igazán.

Azért sem szereltem még, mert félek, hogy vagy elrontok valamit, vagy rosszul rakom össze, vagy feleúton rájövök, hogy nincs meg valami szerszám, ami kéne, pedig beszereztem minden fontos szakirodalmat már arra az esetre, ha majd csak saját magamra (és persze rátok) számíthatok, de még fék légtelenítést se biztos, hogy meg tudnék csinálni, nemhogy szétszerelni bármit komolyabban.

Szóval ilyen háttér mellett is javaslod, hogy kezdjek bele saját magam, vagy inkább nézessem meg szervízben? Azért a fék és a menetbiztonság nem játék. Mondjuk most egy pár napig nem leszek itthon, úgyhogy a dologra csak később kerül sor így vagy úgy.

Azért köszi a tippeket, lehet, hogy megpróbálom magam kideríteni, előbb-utóbb meg kéne tanulnom saját magam is szerelni az autóm, mint egy igazi Trabantos ;)

Ehhez a szereléshez kell valami speckó szerszám, vagy csak fogók és csavarhúzók? Mert itt mintha olvasnék valamiféle fékdoblehúzó eszközről, ami nekem biztos nincs.

530 Kacsándi Szabolcs 2009-08-15 19:12:54  Előzmény:Bohus Kristóf: 67602

Ennek sok oka lehet.Beállt kézifékkötél,beállt munkahenger,kiakadt utánállító,elkopott betét ami már vason fog,de lehet egy beállni készülő kerékcsapágy is.Mindenképp szét kell szedni és megnézni van e látható hiba.

529 szilágyi József 2009-08-15 19:07:22  Előzmény:Bohus Kristóf: 67602

hali!a kézifék nem mindíg egyformán fog majd később visszatérek.Sztem a munkahengerekben a dugattyúk berohadtak a helyükre és az automaták valamint a visszahúzó rugók nem tudják visszahúzni vagy túl vastag a fékbetét be kell csiszolni de ha mostanában nem bojgattad akkor berohadta munkahenger.szedd le a csapágy fedelet és sz7edd le pofákat. a munkahengerbe fújjálcsavarlazítót wd40-et vagy fékfolyadékot és kalapáccsal meg egy dornival üsd vissza helyükre a munkahengereket vigyázz mert előfordulhat hogy a dugattyú a másikoldalon megindul és kifele halad figyelj oda rá ha ez van akkor tartsd nyomva.felváltva nymokodjad vissza utána járasd meg őket.ha kézifék fog be akkor a kis távtartót kell reszelni vagy heggeszteni de ha ez van akkor majd írj és akkor segítünk benne is.a visító hang meg a hogy felmelegszik a feradol és attól nyikorog.majd írj hogy mi van!

528 Bohus Kristóf 2009-08-15 18:11:36

Sziasztok! A jobb hátsó fékem túlmelegszik, és nem tudom, hogy mitől. Amikor túlhevül, olyankor borzasztó hangosan nyikorog menet közben is, fékezés nélkül is, közben meg pláne.

Biztosan a jobb hátsó az, múltkor lejöttem Kékesről Parádsasvárig, és a parkolóban megfogtam a felnin a megfelelő részt, és az összes többi normális hőmérsékletű volt, csak a jobb hátsó volt forró.

Arra lennék kíváncsi, hogy mit kellene megvizsgálnom vagy megcsinálnom rajta, hogy ne melegedjen. Ha a kézifék akadna, akkor a bal oldalinak is melegednie kéne, nem? A fékbetétek lehetnek már ennyire elkopva, vagy mi lehet még? Előre is köszönöm az ötleteket!

527 Török Máté 2009-08-15 17:27:09

Üdv.

Motorolaj cseréhez kéne egy kissegítség.Azt szeretném kérdezni hogy a le eresztő csavart elérem úgy hogyha felemelem a kocsit és leveszem a kereket,és az igaz hogyha lefolyt az olaj akor egy kicsit meg kell pörgetni a motort?

Válaszotokat előre is köszönöm.
trabigo2

526  mafa 2009-08-15 14:59:36  Előzmény:Kovács István: 67597

Ez lesz. Kösz!

525  mafa 2009-08-15 14:59:22  Előzmény: : 67598

Rájöttem, mire kell. Hogy szállítás közben ne essen le róla a fékdob. Komolyan, más ötletem nincs egyébként :-)

524   2009-08-15 10:10:56  Előzmény: mafa: 67574

Hááát, szerintem a német mérnökök szerint kell az oda :D

523 Kovács István 2009-08-15 09:41:58  Előzmény: mafa: 67587

hát én a te helyedben ha van a közelben láng heggesztő akkor megmelegíteném az anyát de csak annyira hogy még ne legyen vörös hagyood egy 10 percet hülni és utánna még kalapáccsal megütögeted és ahogy csináltad egy méteres csövel kezded lazítani meg kel lneki indulni olyan nincs hoggy nem indul. da ha végképp nem indul ilyyen anyátlehet kapni meg a biztosító lemezét is ujjat akkor vegyél és ha az a végsőő megoldás hidegvágóval kezd megindítani az anyát nemszép megoldás de szerintem ha felhevíted le kell jönnie nekem sikerült.
nah jóóó szerelgetést:)

522 Csády Szabolcs 2009-08-14 21:16:32  Előzmény:Szabó Gábor: 67593

Köszönöm szépen!

521 Szabó Gábor 2009-08-14 21:12:41  Előzmény:jocking _: 67591

Az is megoldás, de veterán vizsgakor meg lehet vissza, feltéve ha emlékszel, mi hol volt:)
Azt tudod, hogy fordulatszám mérő jó lehet e átfolyásmérőnek?
Meg milyen autóban van időóra, amit be lehet faragni a lenti műszereim közé, pontos és nem meríti le az akksit 2 nap alatt?

520 Szabó Gábor 2009-08-14 21:01:42  Előzmény:Faragó Zoltán: 67590

Hát összesen egy műszerért kellett pénzt adni, a többiért szeszesitalt. A voltmérő ladából van, de csak a bele, a számlapot nyomtattam, a mutató meg a ház egy leégett tankszitjelzőé. Az olajnyomás jeladó menetét le kellett szedni esztergán, mert 12x1es volt, a hengerfejben meg 10x1-es menet van.
Bent figyelnek már rég a kocsiban egy ideiglenes foglalatban. A megvilágítás full piros, LED-es, ráadott gyújtáskor éled az összes.

519 Szabó Gábor 2009-08-14 20:50:37  Előzmény:Csády Szabolcs: 67584

Waresz műszernek is működni kell, csak nagyon gyorsan eléri a legmagasabb hőfokot, ezért kell egy 100 Ohmos ellenállást tenni a gomba és a műszer közé.

518 (Törölt felhasználó) 2009-08-14 20:29:44  Előzmény: mafa: 67587

Akkor marad a hidegvágó+kalapács, v két kalapács, 2 kalapács jobb, mert nem ba...a
szét annyira az anyát.Én úgy szedtem le nem rég az anyát, hogy rá tettem a kulcsot és rárugtam 1et, megindult 1ből.

517 jocking _ 2009-08-14 19:30:04  Előzmény:Szabó Gábor: 67588

Közdarab? Minek? A műszer amúgyis csokival van bekötve, abból kell kihúzgálni a kábeleket és az új műszer szerint átdugdozni.:)

516 Faragó Zoltán 2009-08-14 19:22:12  Előzmény:Szabó Gábor: 67579

Szép gyüjtemény mibe került?:confused:

515 Szabó Gábor 2009-08-14 19:19:08  Előzmény:Lizák Péter: 67583

Jól van, de az átalakítót nem adom:)

514 Szabó Gábor 2009-08-14 19:17:39  Előzmény:Lizák Péter: 67582

Ne mondd már, hogy ez kifog rajtad!
Egy eredeti óráról levágod a csatit meg egy waresz kábelkötegről is és csinálsz e két csatlakozó segítségével egy közdarabot a waresz műszer és trabi kábelköteg közé.

513  mafa 2009-08-14 19:05:42  Előzmény:Tóth Péter: 67581

Próbáltam kocokgtatni, 2 napot ázott WD40-ben - s le kellett fúrni, pedig külön ennek vettem jó minőségi nagy csavarhúzót. Semmi nem sérült, akár mehet bele új :-)

Ez egy bontott, újfajta hátsó lengőkar. Állt esőben, van is rajta rozsda. Belül is szép ronda :-(

Sehogyan sem bírom levenni a 36-os anyát az agy elől..:-( Már méternél hosszabb erőkarral próbálom, semmi. Pedig jó irányba tekerem :-) Szintén ázott WD40-ben :-( Vajon légkulcs? Vagy melegítés?

Gondolom muszáj levenni, mert nem tudom ki / beakasztani a kézifékbowdent... (na meg ki is kéne takarítani)

512 jocking _ 2009-08-14 16:33:02  Előzmény: Spityu: 67585

Baszki, én ezt ismerem!:eek::eek::eek: Itt lakik a tulaj 2 utcányira.:D:D:D:cool:

511  Spityu 2009-08-14 16:06:15

[url]http://duen.hu/hirdetes.php?o=hir_resz&hirkod=7a5b357f47fa94c5f222fccf40f7bd3e&s=70[/url]

:) :D

510 Csády Szabolcs 2009-08-14 13:54:02

Üdv!
A 4T hűtővíz hőfok műszerének a jeladója kompatibilis a Waresz hőfok műszerével? Mert a skoda műszer az mükszik vele, de ha a Waresszáét kötöm be, akk az nem igazán működik. Pedig jó lenne, ha vhogy meg lehetne oldani a dolgot, mert a tankműszer az waresz, s ha lehet maradnék az NDK ipar remekeinél:)

Előre is kösz a segítséget!

509 Lizák Péter 2009-08-14 11:20:50  Előzmény:Szabó Gábor: 67579

a LEDes műszer akkor érdekelne engem. :-)

508 Lizák Péter 2009-08-14 11:10:36  Előzmény:Szabó Gábor: 67572

de az eredeti órának csak hatos csatija van

507 Tóth Péter 2009-08-14 10:42:05  Előzmény: mafa: 67574

Csavarlazítőt is érdemes lenne neki adni.
Ha más nincs és szar a menet, akkor én is lefúrnám, de csak óvatosan.

506 (Törölt felhasználó) 2009-08-14 10:40:12  Előzmény: mafa: 67574

Ne fúrd ki. Csak be van rohadva, ütögesd meg kalapáccsal finoman körülötte a dobot, utána máris enged.

505 Szabó Gábor 2009-08-14 10:06:59  Előzmény:jocking _: 67573

Jól tudod.
Nekem hamarosan kikerül belőle a ledes műszer, helyette külön óra mutat mindent.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090814/Image_1114__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Az üzemanyag szintet mutató óra még nem tökéletesen mutat, meg a jeladónál állítólag van egy kapcsoló, amit arra szántak, hogy külön lámpa is jelezze az üresedő tankot. Ezt még meg kell oldani, valószínű az órába ugrik bele a lámpa, ahogy a töltésé és az olajnyomásé van. Illetve lesz még mutatós időóra meg ha sikerül, akkor mutatós átfolyásmérő. Utóbbihoz nem sok ötletem van.

504 G Attila 2009-08-14 09:39:31

Helló
Tervben van 1 trabi 2 ütemű :) de motor cserét terveznék bele ha tudna valaki segiteni :) suzuki swift 1.3as gti motorra gondoltam ha belefér vagy vmi izmosabbra 1.6-ig
Ha valaki tudna segiteni léci msn-re vegyetek fel :) Szundee.atoka.89@hotmail.com
Előre is Köszi Attila

503 szilágyi József 2009-08-14 07:06:11  Előzmény: mafa: 67574

jól látod teljesen felesleges nyugodtan távolítsd el és nem múszűly bele másikat tenni:D

502 Támba Csaba 2009-08-14 06:37:38  Előzmény:jocking _: 67570

Igényes elrendezés, csak gratulálni tudok!

501 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-14 06:11:46  Előzmény:Lizák Péter: 67566

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090814/K_p008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090814/K_p008_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]

Nálam így van fent kb 30cm távolság. de majd este megírom.

500  mafa 2009-08-13 22:07:38

Sziasztok,

a hátsó fékdobot rögzíti egy csavar az agyhoz. Kell az oda?
Sztem le kell fúrnom, mert nem bírom kitekerni.. :-(

De ahogy nézem, semmi értelme annak ott, hisz' a kerék úgyis fogja a dobot. Tehát nyugodtan lefúrhatom, s nem baj ha nem pótolom?

Kösz!

499 jocking _ 2009-08-13 21:45:38  Előzmény:Szabó Gábor: 67572

Úgy tudom, a benzinszint visszajelzés még pontosabb is vele.:)

498 Szabó Gábor 2009-08-13 21:38:23  Előzmény:Lizák Péter: 67571

100Ohm kell a hőgomba és a műszer közé, a többi pászol.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090813/_tfoly_sm_r__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

497 Lizák Péter 2009-08-13 20:29:54  Előzmény:jocking _: 67568

Az átfolyásmérő neked működik benne? Hogy kötötted be? Az eredeti jeladókkal működik a hűtővíz, és a benzinszint visszajelzés pontosan?

496 jocking _ 2009-08-13 20:21:27

Naszóval, nálam így van:

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/80/48/48048_1250194183.jpg[/imgw]

495 jocking _ 2009-08-13 20:20:45

Na, ügyesen beraktam pont azt a képet kétszer, amin nem is látszik...:rolleyes::D:D:S

494 jocking _ 2009-08-13 20:19:57

Ha már fordulatszámmérőnél tartunk, nálam így néződik kifele:D :

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/80/48/48048_1250194214.jpg[/imgw]

[imgw]http://img.carstyling.hu/usercars/00/04/80/48/48048_1250194214.jpg[/imgw]

493 Lizák Péter 2009-08-13 20:07:51  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67565

Nekem a 4T-m néha csinál ilyet olyankor oldalba lököm a relét, a műszerfal alatt, hogy ébresztő, és akkor rögtön tudja a dolgát a kis mocskos.
Próbáld meg először egy másik kapcsolóval. Ha akkor is csinálja akkor a relét lehet kuka.

492 Lizák Péter 2009-08-13 20:04:13

Tetőablakkal kapcsolatban lenne néhány érdeklődő kérdésem. Ki tud segíteni?
Hol szokott pontosan a tetőn lenni? Mármint a pozicionálásra gondoltam.

491 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-13 20:03:06

Sziasztok,
"Ember tervez, Isten végez"... Reggel komoly tervekkel mondván bekötöm a fszmérőt, keresgépem a helyet, motorház fel na nézzük meg tom-e oldani. Ráad gyujtás felpörög a motor megmozdul a mutató (Jó még ha hazudik 2Thez nézve, de jól néz ki), wow ez ütős. Véletlenül benyomtam az elakadásjelző gombocskát kattanás, se index se elakadás jelzés semmi. Na nézzük biztit minden ok rájövök hogy a relé szált el. Na király... Fszmérő arréb keressünk relét nináá hogy 3 bontott trabi áll a telken persze h mind1ikbe más van mint az enyémbe. Csere, azota index van elakadás nyista ha rá kapcsolok bizti annyi. Lehet kapcsoló zárlatos vagy valami nyavajája lehet? Mert simán müködött minden a mai napig...:D
Lehet ember ennyire szerencsétlen...:D Még a saját autója is alárak csak hogy foglalkozzon vele az ember...:P

490 Lizák Péter 2009-08-13 20:01:51  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67551

Na nekem a 601-esemben ilyen van
[imgw]http://2utem.uw.hu/TWK/rpm1.jpg[/imgw]
[imgw]http://2utem.uw.hu/TWK/rpm2.jpg[/imgw]

489 Szabó Gábor 2009-08-13 18:06:04  Előzmény: Krisztián: 67561

Minden kínai:)
Három vezeték, meg szokott lenni kapcsoló, amivel beállítod, mennyi henger van 3,4,6..
Nekem gyújtás ráadáskor éles a műszer.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090813/Image_005__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

488 Nagy Zsolt 2009-08-13 13:27:11  Előzmény: Krisztián: 67561

Pff,ha jól tudom,akkor német,de ebben nem vagyok biztos.
A bekötés ugyan az.
Elég sok választék van náluk.Itt az FK,ami megint rohadt jól néz ki:D
http://www.frigate.hu/index.php?mit=99&termekfocsoport_id=23&termekcsoport_id=54&tipus_id=272
Itt megtalálod az árakat is,de egy kicsivel drágább,mint a többi.
Képről én is gagyinak néztem,amikor meg bementem megvenni,azonnal tetszett.
Mellesleg,sötétben,rohadt jól néz ki:D
Egy a bajom,hogy sima mezei órát,ilyenben,nem gyártanak,vagy legalább is még nem találtam sehol:-(

487  Krisztián 2009-08-13 13:16:18  Előzmény:Nagy Zsolt: 67557

Köszi!
Állat:-D

Lehet rápróbálok!
Minőségre milyen, anyaga, stb... Picit így képről nekem nagyon kínai cuccnak tűnik:-)
bekötése? A már kitárgyalt 3 vezeték és hali?

486 Sövényházi József 2009-08-13 12:46:56

köszi minden hozzászólónak! :)