Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

85 Kacsándi Szabolcs 2009-07-25 19:01:53  Előzmény:Marton Tamás: 67152

Jobbhátsó,balhátsó,jobbelső,balelső a sorrend.A félliter elég lenne hozzá.De ilyen munkánál több kell.

84 Szabó Gábor 2009-07-25 18:27:12  Előzmény:Irinyi Norbert: 67156

Máshová esik a reteszhorony a vezérlés felőli oldalon, így nem a gyári jelölésnél lesz jó helyen a vezérlés.
Egyébként meg kapar.

83  hks 2009-07-25 18:16:47  Előzmény:Marton Tamás: 67152

azt mondják hogy a munkahengertől leg távolabbival kell kezdeni és a legközelebbivel befejezni csak azt nem értem hogy miért mert végül is minden honnan ki kell engedni a levegőt akkor nem teljesen mindegy:confused:

82 Irinyi Norbert 2009-07-25 18:10:04

Sziasztok! Érdeklődnék én olyan felől hogy valaki próbálta -e már a 4T trabiba az 1,6os Golf Vezérműtengelyt betenni ??
És ha igen akkor milyen a hatása?

81 Marton Tamás 2009-07-25 14:15:19  Előzmény:Őry Gábor: 67154

No de a kéziféknek nincsen köze a munkahengerekhez, mert a fékpofák a bowden által feszítődnek szét, a dugattyúkhoz olyankor nem is érnek (hacsak behúzás után rá nem lépsz még plusszban a fékre). Azért van az az effekt, hogy ha enyhén fékezve megáll az ember, ráhúzza a kéziféket kajakból, a pedál beljebb esik.
Lehet te másra gondolsz, de bocsánat nem értem mi köze a kéziféknek a levegős fékhez, meg az utánállítókhoz. Teljesen független tud maradni ugyanis mind2 dologtól.
Azt viszont most már el tudom képzelni, hogy rossz az utánállító, néha nem fogja meg az egyik pofát, és olyankor visszahúzzák a pofát a pofaösszehúzó rugók.
Szét fogom szedni, és újból felülvizsgálom az utánállítókat!
Köszönöm!

80 Őry Gábor 2009-07-25 12:03:41  Előzmény:Marton Tamás: 67153

Pedig, ha kézifékkel jó, akkor nagy a valószínűsége, hogy az lesz, nekem is volt már ilyen esetem. Mert ha levegős, akkor kézifékkel is beesik.

79 Marton Tamás 2009-07-25 11:54:23  Előzmény:Őry Gábor: 67151

Normális a pedál, de az az érdekes, hogy csak néha csinálja ezt amit írtam.
Gondolom az önbeállókra gondolsz. Úgy tettem össze a féket, hogy az utánállítókat is ellenőriztem. Meg ha rossz lenne az utánállító, sztem akkor sem tudná teljesen visszanyomni a pofa a munkahengert, legalábbis nem annyira, hogy nekem ekkorra pedál-beesést produkáljon a fékezés :)

78 Marton Tamás 2009-07-25 11:44:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67150

Legjobb tudomásom szerint teljesen lecserélve még sosem volt, csak mindig utántöltögetve a szerelések alkalmával. Az az iszapszerű dolog meg már ott volt a flakonok alján Valószínű, hogy még gyári olaj is van benne, na meg az összes többi amivel keveredett ez idő alatt.
Amúgy is venni szerettem volna 2liter fékolajat, annyi csak elég lesz a teljes cseréhez. 1-et feláldozok a pumpálgatásra, 1 meg marad teljesen tisztán.
Amúgy kb. mennyi fékolajat vesz be a teljes rendszer? És ha megvan a teljes csere, és jön az egyenkénti légtelenítés, milyen sorrendben csináljam? Haver azt mondta, hogy először a hátsót szokás.

77 Őry Gábor 2009-07-25 11:40:56  Előzmény:Marton Tamás: 67136

Ha a kéziféket behúzva normális a pedál, akkor az automatikus utánállító lesz a gond.

76 Kacsándi Szabolcs 2009-07-25 08:34:12  Előzmény:Marton Tamás: 67148

Nem árt lecserélni,pláne ha már keveredett is más olajjal,amúgy meg 3-4 évente kellene cserélni,ha pontosan betartaná az ember az előírt élettartamot.
Nem szabad üresre hagyni a rendszert.Ki kell pumpálni hogy egy kicsi maradjon benne aztán az újjal feltölteni.Felbakolni csöveket a légtelenítőre,azok végét némi fékolajba tenni,kinyitni a légtelenítőket és pumpálni amíg teljesen ki nem nyomja a régi olajat.Közben töltögetni a tartályt.Ha biztosra akarsz menni akkor lehet kell még egy flakon olaj.Amúgy elégnek kellene lenni,de a poharakba is kell tenni és ha az új flakonból fogy akkor nem elég 1.Régit visszatölteni nem szabad.De ezt észreveszed mikor a poharak alján látod mi jött ki a régi fékolajjal.Általában koszos iszapszerű anyag jelenik meg.Nagyon ritka hogy tiszta rendszer legyen.Ha áttisztult az új folyadékkal,akkor elzárni mindet és egyenként légteleníteni.Léteznek különböző erre a célra készült légteneítő szerkezetek,de általában ez nem áll rendelkezésre.Úgyhogy marad az egyszerű otthoni módszer.

75 Marton Tamás 2009-07-25 00:01:47  Előzmény:Karches Attila: 67145

Ő az alapjárati elektronikára gondol, nem az alapjárati mágnesszelepre :)

74 Marton Tamás 2009-07-24 23:53:32

Köszi a tippeket, akkor sztem fúratva lesz 4X100-ra, az a tuti.
Viszont azt találtam ki, hogy az egész fékrendszerből leengedem az olajat (asszem DOT 3-mas van most benne), és feltöltöm DOT 4-essel. Mi ennek a cserének a pontos menete? Nem lesz gáz, ha a főfékmunkahenger levegős lesz ezalatt?

73 Busa Attila József 2009-07-24 20:32:24

Adjatok nekem tippet, hogy ki és mennyiért csinálna az én 4t drágámból 5 sebességes csodát!!!
Üdv: Atesz

72 Kacsándi Szabolcs 2009-07-24 20:24:53  Előzmény:Marton Tamás: 67136

Ha javítottad a hátsó fékmunkahengert akkor légteleníteni kell.Azért fog lent keményen mert az első kör még jó.
Az agyat és fékdobot fúrasd meg 100-asra,és már nem is lesz gond.Nekem is így van csinálva.Régen nekem is BMW felni volt eredeti agyakkal,de sose volt gond vele.Most Könnyűfém van,de ez már jobban észreveszi,hogy nem központos.

71 Karches Attila 2009-07-24 19:48:01  Előzmény:Dobos László: 67144

Rá kell kötni a 12V-ot és akkor mozdul vmerre. Meg nézd meg, hogy nincs-e lecsípve a vége.

70 Dobos László 2009-07-24 17:09:52

Sziasztok!
Ha bontóban veszek trabant1.1-hez alapjárati elektronikát hogy tudom megnézni hogy működik-e? Illetve ez http://www.zsombicar.hu/catalog/product_info.php?cPath=44&products_id=139 a szamara vezérlés jó e a trabihoz ha megfelelően átrendezem a csatlakozó kábeleit.

69 Halász Sándor 2009-07-24 15:29:43

Köszi a tippet:)
Amugy nincs valakinek eladó 4t karbia mert az enyémet szokáig nem megfelelő légszürővel használták és hát mindenféle kosz rátapadt 1 szer már próbáltam kitakarítani de nem nagyon ment.
Másik hogy mikor ráadom a gyujtást akkor az elosztófeldél alatt olyan mintha szikrázna vagy nemtudom pontosan elég fura hangja van.Akinek van ötlete érdekel.
:p

68 Benke Péter 2009-07-24 15:13:39

Nem lehet, hogy kicsi az úszószint és így nem kap elég benzint. Vagy: Haverom motoros 4T fűnyírójával volt az, hogy beindulni mindig beindult, de leállt utánna valamennyivel. Gyertyacsere megoldotta a problémát.

67 Halász Sándor 2009-07-24 14:30:47

Jah amugy 4t ről van szó:D:D:D:p:p:p

66 Halász Sándor 2009-07-24 14:29:47

Sziasztok!Ma a kicsikém előzés közben leált:( ha elindítom elindul csak leál alapjáraton ha sebbeségben megyek leáll valami a benzinnél nem kóser szerintem.Gyújtás az jó nemrég ki lett cserélve mindene.Szerintetek mit nézzek meg??:cool:

65 Soós Árpád István 2009-07-24 13:52:52  Előzmény:Farkas Zoltán: 67133

Köszönöm a segítséget,majd megpróbálom amit mondtál.

64 szilágyi József 2009-07-24 11:16:27

hali!srácok kellene nekem egy plüss trabi papírusz fehér szanben:D!!

63 Karches Attila 2009-07-24 06:50:23  Előzmény:Marton Tamás: 67136

Felni:
Teljesen jó megoldás ha megfuratod, de akkor én már csináltatnék bele egy tehermentesítőt meg a 12x1,5ös menetet.

62 Marton Tamás 2009-07-23 21:51:20

Szakértést kérek, 4T-ről van szó:

Főfékmunkahenger téma:
Múlt héten kicsit felújítgattam a hátsó féket, munkahengereket kipucoltam, megpolíroztam belülről, dobokat felszabályoztattam, légtelenítettem, így lettek összerakva. Most elkezdte azt csinálni, hogy fékezéskor néha elkezd beesni a pedál, de úgy, hogy a fékhatás megmarad, és nem padlóig esik. Ha rápumpálok egyet felkeményedik újból. Olyan érzés mintha valahol kinyomná az olajat. Megnéztem a tartályt, de nem hiányzik belőle semmi! Mitől lehet ez? Levegős a főfékhenger? Vagy kezd meghalni és visszafele enged a tartály felé?

Felni téma:
BMW felnik a vason, 4x100 az osztó. Rájöttem, hogy rohadtul nem tudom központosan feltenni őket. Ki hogy oldotta meg ezt a kérdést? Azon gondolkoztam, hogy a dobokat, meg az első kerékagyat megfuratom 4x100-ra is, és ütök beléjük új tőcsavarokat. Bármilyen ötlet érdekel.

Féltengely:
Elvittem a tengelyeket felújíttatni, pontosabban a kihajtás részét amiben a csillag lakozik, ugyanis ki volt már verődve, és ezért is rázta a kormányt. Faxa feszesre megcsinálta az ürge, de visszarakáskor azt vettem észre (felemelt autó, járó motornál, 1-esben, hogy forogjon a tengely), hogy a rövid tengelyben vagy 4-5mm-es kilengés van, tehát üt! A hosszúban is van valamennyi, de az nem vészes. Lehet, hogy nem központban marta ki a kihajtást? Olyan ideges lettem, ami hagyján, ha nem rázna ismét. Elvitelkor mondtam neki, hogy nézze meg a szárat is, nem e görbe, de azt mondta nem az. Vajon jó a teóriám, attól van benne 8-as mert nem központosan marta ki a kihajást? Egyébként a csukló része nem kopott, majdnem új.

61 Varga Tibor 2009-07-23 20:10:47  Előzmény:Madarász Viktor: 67134

Fel

60 Madarász Viktor 2009-07-23 20:05:00

Sziasztok!
4T Wartburgra felmegy a 2T Trabi felnije?
Úgytudom az osztókör ugyanaz.
Köszi

59 Farkas Zoltán 2009-07-23 19:21:27  Előzmény:Soós Árpád István: 67131

Szia! Nekem is kinyomta a zsírt azaz lecsúszott a bal gumiharang a féltengelyről.Lehet hogy bizonyos helyzetekben beleér az alvázba mivel szűk a hely... A váltóbak többszöri fellazulása miatt előfordult hogy lenyomta a bilincset a gumiharangról az alváz ezért most gyorskötözővel oldottam meg.A gumiharangot és a peremes csatlakozórészt tisztítsd meg és skf szalaggal vagy bilinccsel esetleg gyorskötözővel erősen meghúzva rögzítsd.

58 jocking _ 2009-07-23 18:50:08  Előzmény:Török Máté: 67128

A kondenzátorok a műszer belsejében figyelnek. Feltölteni csak feszültséggel tudod őket, azt is csak úgy, hogy ráadod a gyújtást a trabira.:D:evil:

Viccet félretéve: ha a kondi kiszárad, az annyit tesz, hogy elmászik a kapacitása, ergo adott körülményekhez mérten tönkremegy. Felfeszegeted a kombiműszer házát, kiveszed belőle a műszert, kiforrasztod belőle a kondikat és beforrasztod az újakat. Persze leírni könnyű...:p:D

57 Soós Árpád István 2009-07-23 15:59:03


Sziasztok!
1.3-as Wartburgnál hogy tudnám orvosolni azt,hogy a baloldali féltengelynél,(a rövidebbnél) ahol a váltóba bemegy,kinyomja a zsírt,pedig már mindent kicseréltem,:új gumiharang,új bilincs,és szorosva van húzva,mégis kinyomja a zsírt.
Előre is köszönöm!

56 Benke Péter 2009-07-23 15:36:11

Jót ötlet. Minden képpen átvizsgálom. Merre találom ezeket a kondenzátorokat?

55 Török Máté 2009-07-23 14:33:13

Vagy a Tecnokol is jó lehet nem.

54 Török Máté 2009-07-23 14:31:37

És ezek a kondik hol találhatók és mivel kellene feltölteni.

53 Halász Sándor 2009-07-23 14:31:19

Patex Palmatex a legjobb csak én nem vettem le a tetejét és ugy ragasztom vissza:D
Érdekes dolog kiváncsi vagyok mennyi ideig marad fent:D:D

52 Bíró Norbert 2009-07-23 14:14:36  Előzmény:Őry Gábor: 67118

Köszi:) Bár ne Photoshop lenne:) :) :)

51 Horváth István 2009-07-23 12:50:51  Előzmény:Benke Péter: 67121

Az én szintjelzőm sem megbízható, de tisztában vagyok vele hogy egy tank üzemanyaggal kb. mennyi km-ert mehetek. Így én minden tankolásnál nullázom a napi számlálót. Nekem ez bejött.
Egyébként szerintem, ha megbízható mérést szeretnél akkor valami újabb típusú jármű szintérzékelőjét fabrikáld bele.
Eszembe jutott még egy verzió:
A szintjelző elektronikában elektrolit kondenzátorok vannak.
Ezek az autók pedig már nem mai gyerekek, így elképzelhtő az is, hogy kiszáradtak a kondik, és ezért mutat pontatlan szintet.
A kondikra ráírták a kapacitásukat, így (ha ez a gond) akkor a cseréjükkel orvosolható.

Üdv: HerrWatt

50 Horváth István 2009-07-23 12:41:26  Előzmény:Szabó Gábor: 67114

Üdv mindenkinek!

Igazatok volt, csak össze kellett, hogy kopjon!
Már simán megcsúsznak a kerekek, ha izmosabban odalépek a féknek.

Köszi a hozzászólásokat!

Üdv: HerrWatt

49 Török Máté 2009-07-23 10:38:09

Mért?Milyen ragasztóval láttál neki?Mert én is újra ragasztanám.

48 Halász Sándor 2009-07-23 10:28:04

Hozzáfogtam a tetőkárpit ujra ragasztásához :D
Veszélyes feladat óvakodjatok tőle:D:D:p

47 Benke Péter 2009-07-23 10:07:18

Köszi! Átnézem a vezetékelését.

46 Török Máté 2009-07-23 09:46:21

A benzinszintjelző nekem is így megzakant hogy eltűnek a led-es lámpák pedig a kombinált műszer cserélve volt úgy mint hátul a mérőműszer.Szerintem vagy a vezetékkel van a baj.

45 Benke Péter 2009-07-23 07:08:07

Tibke köszi az infót!

44 Őry Gábor 2009-07-23 06:45:57  Előzmény:Bíró Norbert: 67097

Argooo!
Jó az új dizájn!

43 Tóth Balázs 2009-07-23 06:08:54  Előzmény:Szabó Gábor: 67105

ez minek a gyári szűrője?

42 Szabó Gábor 2009-07-22 21:07:07  Előzmény:Lizák Péter: 67115

Igen, rácuppan. Celica.

41 Lizák Péter 2009-07-22 20:57:15  Előzmény:Szabó Gábor: 67113

Neked a gyári karbin van rajta? az milyen autó szűrője?

40 Szabó Gábor 2009-07-22 20:52:26  Előzmény:Horváth István: 67100

2T-jét könnyebben tudod légteleníteni meg találsz gyári újat, ha nagy mákod van. De ha kemény a pedál, akkor másol a hiba, amit a többiek írnak, járasd, kend meg a csúszkákat. Főfékhenger meg inkább régi escroté, ha már csere.
Ja, a tárcsának meg a betétnek kb 1000km kell, addig max 3 másodpercig tartó fékezéseket érdemes csak.

39 Szabó Gábor 2009-07-22 20:42:51  Előzmény:Lizák Péter: 67107

Régi japán autókhoz vannak ilyen jellegűek, de bármelyik jó, csak le lehessen csukni tőle a mocitetőt.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090722/Image_1212__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

38 Szabó Gábor 2009-07-22 20:40:12  Előzmény:Farkas Zoltán: 67106

Hangja is frankó szerencsére. Csavarok még nem véglegesek, lesz 'O' gyűrű meg alátét is, hogy ne tudjon mellettük beszivárogni semmi. A szívató karjának műanyag kupakját is odaragasztottam.

37 Kacsándi Szabolcs 2009-07-22 20:18:05  Előzmény:Horváth István: 67096

Nem árt szétszedni és megzsírozni a csúszkákat.Mikor az enyémet szétszedtem eléggé be volt rozsdásodva.De ha van rézpasztád az lenne a legjobb.Egyébként meg minden fékbetét cserénél meg kell vasalni a féket.Ez úgy történik hogy néhány kilóméteren keresztül enyhén tartva a féket folyamatosan haladni kell.Amíg azt nem érzed hogy keményebben kell nyomni a féket,és alig fog.Ilyenkor teljesen átforrósodik a betét,jobban hozzáigazodik a tárcsához és akkor éri el a betét a megfelelő funkcióját.Utána hagyni kell kihűlni.Ha viszont nem csináltad még akkor kérj meg egy autószerelőt.Amúgy nem bonyolult.

36 Varga Tibor 2009-07-22 20:11:09  Előzmény:Horváth István: 67094

Bekopik az, de ahogy prokee írta, meg kell járatni a nyergeket, és a csúszkákat is, hogy könnyen mozogjon. rengeteget segít. vagy golf féket neki:D