Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

185 Őry Gábor 2009-08-01 05:32:35  Előzmény:Varga Tibor: 67253

Ja, és 2T, vagy 4T?

184 Őry Gábor 2009-08-01 05:19:23  Előzmény:Varga Tibor: 67253

Hogyhogy nem tökéletesre? Az a helyzet, hogy már fáradt a szerkezet, csak annyi kell, hogy ne dobáljon annyira, nem szlalomversenyre lesz.

183 Marton Tamás 2009-08-01 02:19:47  Előzmény:Mazák Viktor: 67256

Aha, szóval össze tudna rendesen borulni.
Már csak azért is kérdezem, merthogy jáccok most a vezérléssel, nehogy az legyen, hogy túlságosan elfokolom, aztán szépen csókolóznak a dugattyúk a szelepekkel.
De józan paraszti ésszel belegondolva, 1-2 fognyi eltérés tán nem okoz efféle galibát.

182 Mazák Viktor 2009-07-31 20:33:28  Előzmény:Marton Tamás: 67255

Ha jól tudom, akkor a dugók nem zsebesek, és biza összeaprítják a szelepeket egy szétesett vezérlés után. Amúgy a dugattyúkat hasonló ok miatt zsebelni nem hülyeség (szerintem), és aki esetleg valamiféle kompressziónövelést túlzásba vitt (kopog a 95sel) akkor ez lehet egy gyógyír. Mondjuk a gyári dugattyúk nemtudom mennyire szeretik az ilyesféle átalakításokat, ez nem is lenne egy rossz téma.

181 Marton Tamás 2009-07-31 18:56:47  Előzmény:Varga Tibor: 67250

Most pont úgy állítottuk be ahogy haver waresza van, de qrvára nem akar menni, 3000RPM körül már berángat, afölé taposva meg már durrog is. Sztem nagyon kevés neki az előgyújtás, pedig koppig van tekerve. Azon filóztam, hogy lehet a karbit is után kéne állítani hozzá, mert az még nem történt meg.
Ha az sem hoz megfelelő eredményt, visszateszem jelre, ez úgyis csak egy kísérlet volt, hogy így jobban megy e, mert fura hogy a waresznak pont ugyainde van állítva.
Apropó: Ennél a motornál előfordulhat az, hogy a szelepeket elérik a dugók? Magyarul ha elszakad a vezérműszíj, össze tudják borítani a szelepeket?

180 Gonda László 2009-07-31 16:55:16

Pepe87!

Ha pár napot tudsz várni, csinálok képet a Trabim központi zárjáról.
A kasztnija kupáláson esett át (szerencsére visszakapta a KPM által elvett műszakit), s amikor visszarakom, teszek fel képeket.
Komplett leírással,képekkel, mert risztó+kp zár van benne.

179 Varga Tibor 2009-07-31 16:54:10  Előzmény:Őry Gábor: 67249

Ha nem kell betonkemény akkor motorolaj. De a házi keményítés még sose sikerült tökéletesre.

178 Gonda László 2009-07-31 16:52:34

4 TRed-nek:
Nekem a kagylós cég piros 15W40 olaja van 3 éve a Trabimban.
Nem fogyasztja, nem füstöl, hidegben-melegben egyaránt gond nélkül fut.
És nem is iszapol, cserénél sincs trutyi. Nekem bevált.

177 Varga Tibor 2009-07-31 16:52:30  Előzmény:Mazák Viktor: 67239

Motorolajnak tökéletes az amit írtál.
Váltóolajnak is sima váltóolaj elég, nem kell félszinetikus se, nem igazán érzékeny rá. ha öregek a szimmeringek el is folyatja a hígabb olajat.

176 Varga Tibor 2009-07-31 16:50:10  Előzmény:Marton Tamás: 67235

Tedd jelre, kis eltérés belefér, ha egy foggal el van téve, akkor nagyon nem a jelnél van. De illik a V alakba beleesnie a lenti jelnek ha a vezérműkerék pöttye pont a nyílnál van.

175 Őry Gábor 2009-07-31 16:38:11

Szerintetek milyen olajjal lehet gátlót keményíteni? Nem kell durvára, épp csak egy picit keményebb legyen, mint a gyári.

174 Őry Gábor 2009-07-31 16:36:57  Előzmény:Marton Tamás: 67208

Szerinted melyik festék adja leginkább vissza a gyárit? A szinterezés most valahogy nincs bekalkulálva a költségvetésbe.

173 Babecz Tamás 2009-07-31 16:17:43  Előzmény:Muczán Gábor: 67245

Üdv TWK-001

Nem durrant el az agyam csak nem hagyhattam ki, hogy ne írjam le ezt a "szép"
szót (NEFLEXEJJÉSZÉT).
Hali

172 Mazák Viktor 2009-07-31 16:07:25

Köszi az olajos hozzászólásokat Bepe és PAtr0n, valamikor a héten, jövő hét utáni héten le is cserélem.

171 Muczán Gábor 2009-07-31 16:02:13  Előzmény:Babecz Tamás: 67243

babecztomik!

Ne ugorj te se teliarcost erre a Flexes szövegre!
Szimpla provocateour az ember!
Magába jót röhög azokon aki felszívja az általa kifolyatott savat. Közben meg anyuka manikűrkészletéből csórt kiscsipesszel rezonálja a nemzőkéjét. Ez már ugyan nem a mi dolgunk, csak ne érezzük itt, az a lényeg.

Pont az ilyenek miatt lesz csak a klubtagonkak regisztráció, és a klub vezetőségének elbírálásával.

MG

170 Marton Tamás 2009-07-31 12:19:54  Előzmény:Mazák Viktor: 67239

Shell olajjal nincs tapasztalatom, én már egy jó ideje csak Castrol 15W/40-et rakok bele, (volt már GTX többször, LX is, most meg Magnatec) nagyon meg vagyok vele elégedve.
Különben meg azt mondják, ha megkímélt a motor, akkor ajánlatosabb 10W/40-el itatni, mert az ásványi olajnak rosszabbak a tulajdonságai a félszintetikus és persze a full szintetikushoz képest (több lerakódás a motorban, ezáltal hamarabb csereérettek lesznek a hidrotőkék is, nagyobb kopás lép fel hidegindítás közben, mert a ásványi sűrűbb, nehezebben veszi fel a pumpa stb.)
Bár ha kopott a motor, akkor meg hajlamos a 10W/40-et enni, rossz tömítéseknél jobban engedni, ezért használom én is inkább a 15-öset. Motorfelújítás után tuti 10W/40-et kapna.

Váltóolajból, jó bármely 80W/90-es hajtóműolaj, bár az okosak azt mondják, hogy bizonyos váltókba jobb a 75W/90, mert halkabb működést eredményez, és persze kemény fagyban elinduláskor nem kell feltétlen 2 kézzel sebességbe rakni :)

169 Babecz Tamás 2009-07-31 09:23:10  Előzmény:: 67216

Csá!

NEFLEXEJJÉSZÉT semmit amig nem tudod mi az.
Csumi

168 Tóth Zoltán 2009-07-31 08:03:27

Biztos ,hogy marad a karbi mert amúgy gyenge,meg bármit teszek csörög a motor.
De azért a fogyasztást ellenőrizni fogom.Kössz
A kipufogó egy 2ütemű Wartburg első kipufogójából lett átalakítva annó az NDK álltal kiadott műszaki rajzok alapján.Kissebb a fojtás ,de épp annnyi ,hogy a motor nem sérül.A motor nincs átalakítva.

167 Benke Péter 2009-07-31 07:46:26  Előzmény:Mazák Viktor: 67239

Szia!
Én Total quartz 7000 10W/40-et használok. Szerintem jó.

166 Tóth Péter 2009-07-31 07:37:51  Előzmény:: 67236

Nem raktál föl képet Kutya.

Már az első hsz. kor tudtam, hogy te vagy.

Szerintem csak kaumzol, folytatod a fórumtársak zrikálását!

165 Mazák Viktor 2009-07-31 07:03:33

Szevasztok emberek

Tudom ez egy régi téma, de hogy újra meglegyen.

Mostanában fog elérkezni a csereperiódusom vége, már ami a motorolajat illeti, illetve most pont úgy jött ki, hogy a váltóolajé is. Édesapám régi idők óta Shell 15W/40s motorolajat használt, a mocinak semmi gondja nincs.

Sajnos a váltóolaj márkája/tulajdonságai nem jutnak per pillanat eszembe, de még a váltóművel sem volt még gondunk.

1. Megfelelő-e ez a motorolaj a gépbe? (esetleg ez a márka pont szar, vagy nálatok sok év alatt inkább egy gyengébb minőségű, olcsóbb, mégis jobban bevált kenőolajat használtok?)

2. Váltóolajnak mit ajánlotok? (Arra emlékszem, hogy fater egy littyó márkás olajat szokott venni, ehhez a maradék 3 decit hycomol olajból pótolta, amiért én a napokban le is basztam.)

164 Nagy József 2009-07-31 06:33:16

helló akinek van központi zár a trabijába és nem lusta lefényképezni nekem hogy hogy oldotta meg az legyen szives képet küldeni róla mert én olvastam a cikket de szeretném látni képeken is!!! Mert túl hülye vagyok hozzá!!!!:D

163 Nagy József 2009-07-31 06:28:29

Képzeljétek egy hónappal ezelőtt elmentem trabit nézni nem akár milyet P50-est találtam is igaz nem lehetett már megmenteni de amit bírtam kiszedtem belőle a gazdájával beszéltem a trabantokról és képzeljétek a telepén nem egy p50-es volt hanem kb. 25-30 db volt de amire eljutottam oda addigra csak egy nagyon rossz állapotú volt egy darabot láttam nála egy évvel ezelőtt ami kitűnő állapotú volt és a 25-30 db P50-ket vejmárral felpakolták a pótkocsikra de előtte öszzenyomkodták hogy minél több férjen rá a pótkocsira és kivitték a mélytelepre ahol békében nyugodtak onnatól kezdve nem beszéltem a csávóval meg még jól le is basztam hogy hogy lehet ilyen hülye barbár állat hogy ilyen gyönyörű trabantokat összezűztak a szivem majd megszakadt és hozzáteszem hogy volt köztük AWZ-is:mad::(

162 (Törölt felhasználó) 2009-07-31 04:57:15  Előzmény:Varga Tibor: 67226

Csak az orrát, csoppolás, és kicsit rövidebb lett a hátulja! Létraalvázas, és a motor előrébb került!

161 Marton Tamás 2009-07-30 21:27:37  Előzmény:Szabó Gábor: 67233

Jó ez a rajz!
Persze azt elfelejtettem hozzátenni, hogy az én motorom is 1.3-mas, még mielőtt valaki arra fogná az eltérést, hogy 1.1-es.
A rajz alapján, ha haver wareszának vezérmű kerekét full jelre tennénk, akkor esne a főtengely jelölése a feketével egybe. Viszont ha az enyémet tennénk jelre akkor vagy a pirossal esne egybe, vagy még azzal se.
Holnap ez kiderül, mert úgyis kell nekem is vezérmű szimeringet cserélnem.
Valószínű, úgy fogom a kereket visszatenni, ahogy a wareszé van, és ahhoz állítom a gyújtást. Aztán meglátjuk mit megy a vas ezzel a beállítással...

160 Lizák Péter 2009-07-30 21:26:03  Előzmény:: 67216

Szerintem ne nagyon kerülj a többiek elé, ha élve akarsz maradni. Egy AWZ P50-est flexszel megszabdalni felér egy erőszakkal ember. Ne csodálkozz, ha mondjuk valamelyik hithű veterános a csapatból kérdés nélkül megpofoz. Ugyanis sikerült egy valódi ritkaságot elpusztítani.

159 Szabó Gábor 2009-07-30 20:09:30  Előzmény:Marton Tamás: 67229

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090730/vez_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Nekem, ha a vezérmű kereket jelre állítom, lent a pirossal jelölt helyre esik a jelölés. De ez nem egész fognyi eltérés.
Viszont feltettem egy gyári új karbit, azóta nem kell koppra előretekerni a gújtást. Nem torpan és ugrik rendesen. De nem sokat mentem vele azóta. Hidegüzem rendben, melegen alapjárat stabil, bár kicsit alacsonynak érzem.
Viszont alapjáraton, ha tekerek a gyújtáson, nem változik a fordulat érezhetően.

158  Spityu 2009-07-30 19:40:35  Előzmény:Tóth Zoltán: 67231

Kicsit kifejthetnéd ezt a kipufogót. Meg azt is, ha valami módosítás van a motoron. ;)
Valószínűleg a régi karburátor jobban etet, ezért nem csörög vele a motorod. Ha a fogyasztás nem nő meg drasztikusan, akkor hagyd rajta!

157 Tóth Zoltán 2009-07-30 19:29:13

Köszönöm a válaszokat a csörgő(főleg kipörgetéskor) motorral kapcsolatosan.
Megoldottuk egy régebbi karbival már fele annyira se csörög és piszokúl megy.A későbbiekben még kap egy röpsúlyos gyújtást és tökéletes lesz.
Egyébként ti hallottatok már trabi 2t sport kipufogóról(ami egy wartburg első kipufogóból van kialakítva) meg légszűrőröl?Ezt nekem Szegeden egy olyan mester csinálta aki a 80-as években Trabival versenyzett.Átkozottul megy a hangja meg méllyebb(vaddisznós).Ha valakit érdekel tudok segíteni..

156 Szabó Gábor 2009-07-30 19:26:43

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090730/Image_1010__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

155 Marton Tamás 2009-07-30 19:14:02  Előzmény:: 67216

No ilyet se láttam még, dobhatnál képet! ;)

Viszont:
Ma haver 4T wareszát berheltük (vezérműszimering csere). Mielőtt leszedtük a vezérműkereket, jelölésre forgattuk a főtengelyt és megnéztük hol áll a vezérműkerék jelölése is. Kíváncsiságból megnéztük a Trabimat is, hogy ugyanott van é a jelölés. És kiderült, hogy nem! Egy foggal odébb van téve nekem a vezérlés, amit még 2 éve egy szerelő csinált.
De lerajzoltam miről is van szó. Szemből van csinálva:

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/090730/Vez_rl_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Lehet ezért nem tudom a gyújtást sem rendesen belőni? Mi a vélemény? Állítsam én is oda ahová a wareszé van? Gyanakszok, hogy ezért nem tudom odáig feltaposni a Trabit ahol a waresz még bőven megy. (pl. 3-dikban 120 meg se kottyan a waresznak, enyém 100-nál elhal)


154 Kacsándi Szabolcs 2009-07-30 19:07:15  Előzmény:: 67216

Ha ez egy AWZ P50 volt akkor azonnali fejlövés.Ugyanis ez a legkorábbi trabik egyike,de a korai darabokat még nem trabant-nak hívták.Ha lehet kínáld fel eladásra a megmaradt alkatrészeit,ha már tönkretetted,legalább azoknak jól jöhet aki ezen típus felújításán fáradozik és vadássza az alkatrészeket,akár éveken át is.

153  hks 2009-07-30 17:37:22  Előzmény:Soós Árpád István: 67225

ja értem és jóféle kasznis nincs felétek aki rendbe tenné a dolgokat.tegnap dunakeszin is láttam egy fekete transot ronal felnikkel meg crom bukókeretten.

152 Varga Tibor 2009-07-30 17:35:50  Előzmény:: 67216

Nee, és szétvágtátok? :(

151 Soós Árpád István 2009-07-30 17:35:11  Előzmény: hks: 67224

Nem vagyok bekatattanva rá,csak az én Transomnak kilyukadt a tankja,hátfala meg be van horpadva,és nem találok hozzá sehol.De amúgy köszi

150  hks 2009-07-30 16:47:37  Előzmény:Soós Árpád István: 67222

ennyire be vagy kattanva a transra? a flexes tud egyet gyöngyösön én meg 2 db domoszlón de nem tudom hogy eladó-e a domoszlói ha jól tudom egyik 2 t

149  hks 2009-07-30 16:45:54

a 2t motor hibái csörög a motor:túl nagy előgyújtás.hullára kopott gyűrűsor,illetve sz.rrá ment tűgörgők. kopogás:kopott dugó ami bebillen,illetve túl nehéz túlméretes dugattyú általában valami kisipari.időnként kopogó hang:tördeli a gyűrűt,kiesett a gyűrű reteszelő stiftje.a benzin levegő csavart a szakértők addig csavarják míg nem áll át a 2 ütemű motor levegő hajtásra,illetve forgácsolásra.:D:evil:

148 Soós Árpád István 2009-07-30 14:38:41  Előzmény:: 67216

ÓÓÓÓÓ....De jó!Egy bontós!Wartburg Trans van ott van a bontóban?

147  Spityu 2009-07-30 14:25:02  Előzmény:: 67216

Valahogy sejtettem, hogy kutyulimutyuli új accountjával találkozik a figyelmes olvasó.

146 Tóth Péter 2009-07-30 13:45:00  Előzmény:: 67219

Jöhet az is.

145 (Törölt felhasználó) 2009-07-30 13:34:56  Előzmény:Tóth Péter: 67218

Majd keresek róla! Munkafázis is érdekel?

144 Tóth Péter 2009-07-30 13:22:39  Előzmény:: 67216

Dobj föl róla néhány képet.

143 Bíró Norbert 2009-07-30 13:18:50  Előzmény:: 67216

b..meg sikerült szétvágnotok egy legelső szériás Trabit.......

142 (Törölt felhasználó) 2009-07-30 13:14:51

Sziasztok szeretnék bemutatkozni! Flexes a becenevem, mert autóbontóban dolgozom, -flexel- és igen hatékonyan! A Trabizást nem rég keztem, amikor betoltak egy gömböjded trabit! A legjobb barátom segítségével (flex) átszabtuk, és egy csini kis hot-rod lett belőle! De valamit nem értek! Ez a régi kocsi vajon csak hasonlított a trabira, vagy volt neki másik neveis? Mert az orr díszre az volt írva, hogy AWZ! Ez lehetséges?

141 Marton Tamás 2009-07-30 12:02:39  Előzmény:Tóth Péter: 67213

óóóó, pedig néztem a szmályliknál az ikonokat, és nem vettem észre :)
Köszi!

140 Bende Endre 2009-07-30 08:19:06  Előzmény:Tóth Ádám: 67196

szerintem is a szinterezés a jó, bár ha megkínálod hőálló ezüsttel (600 fokig) ideig óráig jó marad. mondjuk a színe nem az eredeti, meg előbb utób ez is lejön, de nagyságrendekkel olcsóbb, mint egy szinterezés

139 Tóth Péter 2009-07-30 05:57:37  Előzmény:Marton Tamás: 67209

Így:

[ url ]??????[ /url ]

Ezt úgy is meg lehet csinálni, hogy: Amikor írod a hsz-t, akkor a smiley-k alatt van egy földgömb szimbólúmú gomb, arra kell klikkelni.

138 Mazák Viktor 2009-07-29 19:19:29  Előzmény:Varga Tibor: 67211

ja, csak sajnos nem él egy link sem az oldalon... semmi árlista vagy hasonlók mint ahogy régen.... Azért fejlődik a technika, egy éve néztem kb. akkor még csak tengelyeket meg szívómotorokat vállalt az öreg, most meg turbóssá alakít, meg MOTECet programoz hááááát elég erős váltás ez nekem:eek:

137 Varga Tibor 2009-07-29 19:07:51  Előzmény:Mazák Viktor: 67210

Vegyél eredeti Schricket:D Amúgy meg lehet nézni ha figyelmen kívül hagyod a böngésző reklamálását. Vagy hívd fel őket, vagy személyes találka.

136 Mazák Viktor 2009-07-29 19:03:25

OFF

Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lett Havassy Péter mester cégének weboldalával? Támadó webhelynek van titulálva, most hogy lesz így 272s tengelyecském?:D