Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

685  Krisztián 2009-08-22 08:46:05  Előzmény:hier olivér: 67758

Diego-ban nem tekercses, hanem dobozos:-) 10 nm2 3700ft.
Igen az a lepedőpotló:-( De legalább olcsó:-)

684 hier olivér 2009-08-22 08:40:43  Előzmény: Krisztián: 67757

szia !
ezt a "hőtükör" cuccot én is ismerem.
nagyon jó dolog. az eggyik fele polifoam, a másik pedig vékony alulemez.
én is ezt teszek az ajtókba, és körbe mindenhova.
vem tudom ez mekkora kiszerelés, nálunk a piktor festékboltban lehet venni, kis tekercsben-horror áron.
most vadászok nagy tekercses kiszerelésre.
a tecsós polifóm az a strandon használatos lepedőpótló :D ?

683  Krisztián 2009-08-22 08:28:33  Előzmény:Gonda László: 67756

Ok.
Polifoam-ot én csak nagyon drágán találtam. Viszont Tescoban van akcios kék, 599ft-ért 6mm vastag, 180x50 cm méretben. Az eredetihez hasonló alsó filcet lehet kapni diego-ban ha az kellene esetleg.http://www.diego.hu/kiegeszitok_kellekek_termek.php?id=5996285015547
Én most még ajtók, stb szigetelésén is agyalok, arra pedig laminált padló alá való cuccost találtam
http://www.diego.hu/kiegeszitok_kellekek_termek.php?id=5996285706964
Kérdés hohy hang, hő, szigetelés tekintetében megérné-e a befektetést?

682 Gonda László 2009-08-22 08:17:18  Előzmény: Krisztián: 67755

Délután szabom, szerintem estére dobok párat :-). Bár én is nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz. Csak polifoam-ot kellene szereznem még bele...

681  Krisztián 2009-08-22 07:24:44  Előzmény:Gonda László: 67754

Értem, dobhatnál majd fel róla képeket!

680 Gonda László 2009-08-22 06:53:54  Előzmény: Krisztián: 67752

Egy négy méter széles tekercsből vettem 1,6m széles csíkot (tehát 4*1,6m), ebből kifutja kényelmesen az utasteret, meg a csomagtartót is (ha jól számoltam még a csomagtérben oldalra is tudok tenni belőle). De ma vagy holnap kiderül, mert be is szabom :cool:

679   2009-08-22 06:39:13  Előzmény:Mazák Viktor: 67748

Én megnézném, hogy kell e oda tömítés, mert nekem anélkül is működik. ;)

678  Krisztián 2009-08-22 06:13:30  Előzmény:Gonda László: 67751

Üdv!

Ez jó hír! Mennyit vettél pontosan? Én Hétfőre tervezem.

677 Gonda László 2009-08-21 19:37:56  Előzmény: Krisztián: 67742

Az emlitett üzletben vettem vasárnap 750-ért négyzetméterét az erősebb fajta padlószőnyegnek. Most fogom beszabni a Trabiba.

676 Gonda László 2009-08-21 19:36:03  Előzmény:Mazák Viktor: 67746

Szerintem sok. Én egy éve vettem két övfeszítős övet csattal csavarokkal, plusz vagy tíz kapcsolót 5000-ért.:eek:

675 Pátkai Antal 2009-08-21 19:09:29  Előzmény:Sipos Tamás: 67723

Hát köszi szépen a választ akkor marad úgy ahogy van:)

674 Mazák Viktor 2009-08-21 18:56:50  Előzmény:Szabó Gergõ: 67685

Nos, most ott tartok, hogy kicseréltük a hőgombát faterral, alapjáraton felmelegítettük, és a felső zöldben kapcsolt a venti. Csak a felső zöld égett. Ez valamivel jobb mint az előző, ennél nem várta meg amíg a piros is megjelenik. Ez érzésem szerint max. olyan 10 fok különbség lehet. Két dolgot vettem észre, kb egy deci víz elment a gombacsere közben, eléggé szutykos volt, át kéne vízzel öblítenem párszor a rendszert, illetve a másik az, hogy fater egy csík teflonszalaggal vonta be a gombát, és úgy csavarta a helyére. Én erre azt mondanám, hogy szigeteli a gombát, a fater meg utólag rájött, hogy hülyeséget csinált, igazam lehet. Szerintem a felső zöld még mindig túl későn van, de még megpróbálom azt, hogy kimosom a hűtőrendszert többször vízzel, meg leszedem a gombáról a tefloncsíkot, és inkább egy alátétet rakok be.

673 Petrovszki Dávid 2009-08-21 14:33:18

hali
mindenkinek
olyan iránt érdeklödnék hogy
vw tipusu motorok közül meiket a legkönyebb beépiteni az 1.3 as wartburgba

672 Mazák Viktor 2009-08-21 13:45:20

Ma voltam bontóban. 4T jobb hátsó teljes lámpa, biztonsági öv csat, vízhőfok-gomba, és egy ülés fogasív volt a bevásárlás tárgya. Első bontó: Csak lámpa van 3 ezer, és övcsat 4 ezer. A vége az lett, hogy egy búra repedés miatt odaadta a lámpát egy ezresért, az övcsatot nem vettem meg. Másik bontó, a fogasív, és a hőfok gomba volt egy ezres. Szerintetek, az övcsat megéri azt a 4 ezer forintot? Őszíntén szólva nevetséges árnak találtam, gondolom a ritkasága miatt ennyi.
Én 2,3-at szoktam. előre hátra egyaránt, 4T limuzinom van, bár a súly nagyjából megegyezik a trabiknál, nagyjából :)

670 szilágyi József 2009-08-21 10:43:59

hali! 145/80R13 gumim van 2T kombin ti milyen guminyomást ajánlotok??

669 hier olivér 2009-08-21 10:27:17

sziasztok!
jut eszembe, el is felejtettem megkérdezni, van-e valakinek átlátszó hátsó búrálya 4T-hez. illetve tud-e valaki ledes világítást hátra.
kösz mindenkinek.- jó barkácsolást farigcsálást a hétvégére.:p

668  Krisztián 2009-08-21 09:25:40  Előzmény:Biró László: 67737

Köszi!
Kárpitnak majd utána nézek, nálunk sajna csak DIEGO van, de hátha lesz...

667 jocking _ 2009-08-21 00:06:06  Előzmény:hier olivér: 67740

Itt az oldalon fogod az ünetet írása pontot és írsz neki. Bent van a listában a neve.

666 hier olivér 2009-08-20 23:28:22  Előzmény:jocking _: 67733

kösz a tanácsot.
lehet, hogy vaksi vagyok, de nem találom tibkét.
meik csetszobába van, vagy mien login néven jelentkezik be?
kösz mégegyszer is

665 Karches Attila 2009-08-20 19:58:10  Előzmény:jocking _: 67727

Az I-esbe is szereltek ilyet is olyat is. Nálam épp egy 1.5ös kislámpás van, hátradőlős motorral. Ezen elől van a leömlő és hátul a karbi.

664 Biró László 2009-08-20 18:18:19

Sziasztok van trabi csomiba való hifi beépítésem kárpitokkal stb. Részletesen a hirdetésben olvashatjátok: http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter/komlett_trabi_csomi_hifi_beepites

663 Biró László 2009-08-20 17:57:46  Előzmény: Krisztián: 67736

Hello!
Én az aljára a barkácsáruházakban kapható polifoamot javasolnám és arra a szőnyegboltokban kapható kárpitot!

662  Krisztián 2009-08-20 17:36:10  Előzmény:Bálint Rezsõ ( T®abiorr): 67735

Üdv!

lehet félreérthetően fogalmaztam!
Szóval én a teljes aljára keresek szőnyeget, a gyári "filc"-et vagy milyen anyag szeretném cserélni!

661 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2009-08-20 16:07:26  Előzmény: Krisztián: 67734

Szia!
Itt egy pár hely ahol lehet autós szőnyeget venni:
[url]http://www.thunderwebshop.hu/?p=productsList&iCategory=13[/url]

[url]http://www.vatera.hu/auto_motor_alkatresz_felszereles_szemelyauto_utaster_c3856.html[/url]

Vagy a legjobb ötlet egy kárpitoshoz elmenni és venni anyagot.
Ajánlom figyelmedbe hogy a Suzuki Ignisben majdnem ugyan olyan szőnyeg van mint a Trabant 1.1-ben!
Csak egy kicsit meg kell szabni!


Üdv.: TrabiORR

660  Krisztián 2009-08-20 14:46:50

Üdv!

Régóta próbálok már 4T-be teljes gumiszőnyeget szerezni, sajnos sikertelenül. Így arra gondoltam vennék valami "hagyományos" szőnyeget bele, aztán frankón méretre szabnám. A szakadozott barna eredetitől csak szebb lesz:):)

Gondolom más is próbállt már hasonlót művelni? Érdekelne van-e valami konkrét típus, név, akármi, ami alapján tudnék választani.

659 jocking _ 2009-08-20 12:38:11  Előzmény:hier olivér: 67729

Ezt az engedély dolgot meg felejtsd el, bürokrata barátaink annak idején jól kitalálták, hogy egy autóba csak olyan motor építhető be, amivel gyárilag is szerelték. Ha tehát a trabiban menthetetlenül elrepedne a blokk, akkor csak egy másik trabi motorját teheted bele, feltéve, hogy a cseremotor származása igazolható. Aztán utána már csak pár hét és néhány raklap irat és már mehet is.:rolleyes: Legegyszerűbb, ha Tibkével beszélsz, ő jártas a témában és talán segíthat is neked. Dobj neki egy privát üzik itt az oldalon.;)

658 jocking _ 2009-08-20 12:32:12  Előzmény:hier olivér: 67730

Fauvééknél (legalábbis a golfoknál, poloknál) főleg 2 féle motort használtak. Van az előredőlő, amit ha megnézel, beépítve a szelepfedél a kocsi eleje felé "bólint". Ezeknél a motoroknál a tűzfal felől van a szívósor és a kocsi eleje felé a kipufogócsonk. Tulajdonképpen a kipuffra dől rá a motor (persze nem fizikailag, csak így lehetne leírni;) ). Ilyen motor van a Trabiban is gyárilag, meg még a régebbi 2-es polokban, golfokban. A hátradőlő motornál a szelefedél a tűzfal felé dől és a tűzfal felé van a kipufogó is, a szívósor pedig a kocsi elejéhez van közelebb, tulajdonképpen az előredőlő moci fordított változata.

Vizuális magyarázattal:
[imgw]http://image.eurotuner.com/f/9791522/eurp_0806_02_z+1989_vw_golf_cl_mk2+engine_view+1_8_20v_engine_garrett_t4_turbo.jpg[/imgw]
Ez a hátradőlő moci, szívósor elöl, kipufogó hátul, a tűzfal előtt.


[imgw]http://i278.photobucket.com/albums/kk116/bikerestorer/new%20engine/PICT0716.jpg[/imgw]
Ez meg az előredőlő moci, szívósor a tűzfalnál, kipufogó a kocsi eleje felőli oldalon van.

657 Madocsai Gergely 2009-08-20 12:25:12  Előzmény:hier olivér: 67729

"átépítési engedélyt"

Ez még wiccnek is rossz: nem adnak, ill. ha mégis, akkor annyiért, h azt már wégkielégített BKV-s wezérzsírnyak is +irígyelné... Felejtős, 1.1+csókos, a motorszámot meg - ha jól t'om - "sajnos" takarja a hengerfejtömítés...:rolleyes:

656 hier olivér 2009-08-20 12:04:10  Előzmény:jocking _: 67727

miért is fontos merre bólint vagy dől? ezt magyarázd el légyszi.
kösz;)

655 hier olivér 2009-08-20 11:59:49  Előzmény:jocking _: 67727

nem tudom merrefelé dől :D nem vagyok autószerelő, és ez az első kocsim.
4 hónapja van meg, és nem tűröm valahogy azt az állapotot ahogy most van.
hozzá kell nyúlnom. mindíg ez volt az álmom.
nekem ezt sikerült megvennem jó áron. ezért ezt kel belefabrikálnom valahogy.
az előző hozzászólásban kérdezted "janko601s".
ezen én is sokat gondolkoztam. sok szembetűnő dolog van ami koránt sem emlékeztet a trabi-polo motorjához.ezért csak 1 fajta műszakin megy át :D
persze meginterjuvolom majd a kpm-et, hogy mien feltételek mellett adnak átépítési engedélyt. a selytésem az, hogy nem fűlik hozzá a foguk, de majd kiderül.

valaki faragott már be 1.6-ost-tudom. remélem segíteni is tud, ha máshogy nem legalább tanácsal.

654 Nagy Donát 2009-08-20 10:49:22  Előzmény:Madocsai Gergely: 67725

Köszönöm a tanácsot!

653 jocking _ 2009-08-20 10:40:26  Előzmény:hier olivér: 67721

Én úgy tudom, hogy a 4T-be a II-es Golf 1.6-os motorja meg bele kisebb átalakításokkal. Az I-es golfoknak nem hátrafelé dőlő motorjuk volt?:confused:

652 Bíró János 2009-08-20 09:46:18  Előzmény:hier olivér: 67721

szevasztok.érdekelne hogy miként lehet levizsgáztatni egy 1.6 trabit,mert gondolom nemnézik joszemmel műszakivizsgán.irjátok meg légyszi,komojan érdekelne!

651 Madocsai Gergely 2009-08-20 07:56:23  Előzmény:Nagy Donát: 67718

Fogod, a szegecs közepén +pontozod pl. egy rossz fúrówal+kalapáccsal. innentől egy wékony fúrówal átfúrod (ügyelj, h a szegecs közepén fúrd!!!), majd jöhet egy vastagabb.(én egy praktikeres gagyiwal toltam, wiszi az, csak nyomd!) Mindig nézd, h magát a wasat, amibe a szegecs megy ne tágítsd ki!
Ha kellően elzrikáltad már a szegecs fejét, akkor egy hidegwágó-kalapács kombó könnyedén táwozásra bírja a szegecs maradék fejét. Utána leütöd az alaplapot, és kiütöd a szegecseket.

Amit nekem nem sikerült eliminálnom a Waresz féken: folyamatosan, állat módon ütött. A központosítás nagyon fontos! Sztem csak olyat érdemes felrakni, ami már futott Trabin, hibátlanul!
Másik: a bordás fékdobot - sajnos - magyarok is gyártották, ennek megfelelően a külseje is ütött nekem, helyenként 2cm-t(!!!!!!!!!!!!!!!!!). Szerezz jót, wagy gyárit, ha lehet.


Csawarok ügyében én 10.9-es imbuszfejűeket tettem fel anyákkal piszokul rákontrázwa, tartott is. Elméletileg elég a 8.8-as is, de nekem nem pattogott le a feje a 10.9-nek sem, uh bátran ajánlom.

650 Marton Tamás 2009-08-20 00:19:39  Előzmény: Spityu: 67720

Nekem ugyanez a problémám (4T), és sajnos rájöttem igenis a dificsapágy miatt van :(
Annyira lóg már a csapágy, hogy a féltengely táncot tud járni, és rázza az egész hóbelebancot. Minden gömbfejem új, féltengelyek felújítva, kormánymű szintén, kerekek centírozva, gumik nem szálszakadtak.
Nemrég néztem meg és kézzel is tudtam mozgatni a féltengely kihajtását amibe a csillag megy :( Ezzel az a gáz, hogy így az olajat is nyomja a kihajtás mellett, hiába a szimering. A difiben elvileg 32008-as számú kúpgörgős csapágy van, amit külföldi oldalakon kb. 12eurós árban találtam meg. Úgy vélem itthon olyan 2500Ft kürül lehet kapni per darab.
A következő project ezek cseréje lesz, mert már nagyon régóta küzdök a rázkódás hibával :(

649 Sipos Tamás 2009-08-20 00:11:38  Előzmény:Pátkai Antal: 67722

[justify]Az alumínium homlokfal rácsot én lekrómoztattam. Ez tartós, de igen drága megoldás. Lehet polírozni is, de ezek úgy tudom eloxálva vannak, ezért előtte azt le kell maratni róla. Ugyanez a helyzet a szellőzőrácsokkal is (kivétel persze a késői kombik, mert azokon acélból készült, műanyag bevonattal)
Az alukilincsket azért lehet szépen kipolírozni, mert azokat nem eloxálták.[/justify]

648 Pátkai Antal 2009-08-19 21:32:48

Nincs valami tippetek hogy a homlokfal rácsot mivel pucoljam meg?
Már próbáltam krómtisztítóval speckós fémtisztítóval vizes 2000-es csiszolópapírral és egyéb súroló szerekkel berágok lefújom kályha ezüsttel:)
Segítsetek!:):)

647 hier olivér 2009-08-19 21:11:45

sziasztok trabi mániások !
nagy szügségem lenne 1 vagy akár több hozzáértő emberre.
nem rég vettem golf 1 1.6 gti mocit +váltót. illetve a gti futóművét is szeretném belefabrikálni.
a gondom csupán az, hogy tapasztalat zéró. aki már szuszakolt 1.6-os mocit trabiba, annak szívesen venném a segítségét.
kérlek segítsétek meggárgyult kollégátokat sok sok tanácssal.
köszönettel: hier olivér

646  Spityu 2009-08-19 21:05:34  Előzmény:Kiss Krisztián: 67719

Kerékagyanyától a másik kerékagyanyáig minden új. :) Holtjáték: 0.
Váltórevízió alkalmával a bolygómű szintén jónak tűnt kottyanásügyileg. Legjobb lenne talán egy másik váltót is betenni, kiszűrve ezzel a diffit. De a kormánymű ugye kisebb meló...

645 Kiss Krisztián 2009-08-19 20:51:09  Előzmény: Spityu: 67684

A féltengely cserénél a tengelycsonkot is cserélted?Sokan kifelejtik.Ellenörzid ugy ,hogy felemeled,megfogod a féltengelyt,és a másik kezeddel ovatosan elöre,majd hátra,ide oda forgatod(20cmelöre20cmhátrafele)a kereket,mekkora holtjátéka van,a legjobb ha semmekkora.Ha jol telenyomod a gumiharangot zsirral,az valamelyest csillapit(rövid idöre)Amig ezt még nem nézted máshoz ne nyulj.Én erre fogadnék.

644 Nagy Donát 2009-08-19 20:38:33

Sziasztok!

Nagy segítség kellene! Van egy Trabira való Wartburg fékem (Trabiról lett leszedve, "átalakítóval", mindennel). Olvastam a felrakást. Lebontottuk Mazsival a régi féket, de a szegecseket nem tudjuk egyszerűen kiszedni :S. Próbáltuk flexszel levágni a fejüket, de nem férni hozzá rendesen. Akkor próbáltuk megfúrni őket, de a fúrófej (vadi új) se vitte el. Most a kocsit is nála kellett hagynom (mert ott szereltük).
Kérem, aki már csinált iylent, vagy van valami ötlete, az segítsen rajtunk.

Köszönöm!

643 Korpai Tamás 2009-08-19 20:23:58  Előzmény: Spityu: 67716

Hát remélem hogy a kormányműtől van és nem a diffitől. A difi nekem gyári, csak a bolygókerék tengelyt cseréltem, meg kipucoltam, a gyári összejelölés szerint összerakva. Van egy keveset futott kormányművem, majd azzal kipróbálom, bár a mostani sem túl kopott.

642  Spityu 2009-08-19 20:17:14  Előzmény:Korpai Tamás: 67715

Szerintem a kormányművet összerakom: vagy felújíttatom (persely a ház végébe ill. új ék) vagy összerakom a felújítókészlettel (gyári NDK-s).
Ha ez sem oldja meg... hát nem tudom... akkor Bucinak lesz igaza, miszerint a difitől van. :(

641 Korpai Tamás 2009-08-19 20:01:07  Előzmény:Korpai Tamás: 67714

Ja a zsír is biztos elég, 0,3 kg-ot írnak, belenyomtam egy 0,4 kg-os tubust. NLGI 2 zsír van benne, ami ugye ugyanaz mint régen az LZS 2

640 Korpai Tamás 2009-08-19 19:54:15  Előzmény: Spityu: 67713

Gyakorlatilag ugyanezeket a problémákat tapasztalom én is a kombin, a rózsakerekek kivételével én is mindent kicseréltem. Nemrég tettem be a gyári csuklókat, új kerékcsapágyakkal (C2). A zsírra gyanakodtam hogy nem jó, 500 km után szét is szedtem, de semmi kopás nem volt látható. Főleg kettesbe gyorsításkor jön elő, meg néha teljesen rendszertelenül 4.-be 80 környékén. A kormánymű nekem is gyári, másra nem tudok gondolni. A 84-esnél meg akkor volt hasonló jelenség amikor kenetlenek voltak a csuklók, de pucolás-zsírzás után megszűnt.

639  Spityu 2009-08-19 19:14:28  Előzmény:Schéder Csaba: 67712

Köszi a választ! Én is erre gyanakodtam leginkább, de a féltengelycsere alkalmával kapott bőven a belső csukló is - régi típusú. A rózsakerék meg ugye akkor volt szintén fél éves.

638 Schéder Csaba 2009-08-19 18:53:50  Előzmény: Spityu: 67684

Szerintem azért rázza akormányod mert kevés azsir aféltengelyekbe

637 Őry Gábor 2009-08-19 18:42:51

Nekem meg van egy olyan kehém, hogy rázós úton, úthibákon elkezd rángatni a hajtáslánc. Ez nem lehet a puha gumibakok miatt? A gyári az puha vagy kemény? Egyszer írt erről itt valaki.

636 Tóth Péter 2009-08-19 13:05:17

Ok, most lépek haza, hosszú a hétvége, meglátom mit tudok kezdeni vele.
Köszi mindent!
Kellemes hétvégét és Ünnepet!