Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

635 Tóth Péter 2009-08-19 13:04:02  Előzmény: Spityu: 67704

8 liter H1-1el.
Csak azért kérdeztem, hogy már nagyon nem lehet elvenni tőlle a kaját.

634 Őry Gábor 2009-08-19 13:01:14  Előzmény: Spityu: 67706

Nem hiszem hogy a kormánymű lenne, mert az inkább olyan 100-120-as tempónál zavarna be. A múltkor az R19-esemen volt szarrá kopva az trapázgömbfej, kb 120-as tempónál kezdett rezonálni. Lehet, hogy a difi lesz, de olyanom még nem volt.

633 Őry Gábor 2009-08-19 12:57:53  Előzmény:Tóth Péter: 67699

nem akarok keverni, egy szer nekem is volt fenn reszelt hengerpár (csak kipufogónyílások) a fogyasztáson nem változtatott. De érdemes megmérni azt a végnyomást.

632  Spityu 2009-08-19 12:57:10  Előzmény:Őry Gábor: 67703

Legelőször kb. 2 éve tapasztaltam a kormányon. Aztán hónapokig nem jelentkezett. Kb. egy-másfél éve már egyre gyakrabban előjött, most meg szinte mindig van benne valamennyi remegés / ide-oda járkálás.


Másként fogalmazva: nem az említett alkatrészektől van. Ezeket részben pont emiatt cseréltem, hátha ezek okozzák: nagy kottyanású csukló, kiverődött szilentek, perselyek, de a remegés nem szűnt meg. Tényleg csak a kormánymű és a diffi lehet.

Tudom, egyszerű, tegyek fel egy másik kormányművet, mondván, hogy a kotyogó fogasléc inkább okozhatja, mint a szemrevételezés alapján jónak tűnő diffi. Csak gondoltam leírom, hátha valakinél már előjött ez a hiba, hasonló alattomossággal.

Elfelejtettem: gömbfejek még gyáriak, de jók.

631 Őry Gábor 2009-08-19 12:55:31  Előzmény:Tóth Péter: 67680

Nem lehet, hogy a szívatónál folyat valami? Az úszóház tetején a beömlőcsonk tömítései jók? Bár nem hiszem, hogy itt folyik el a két liter.

Egyébként javítok: lehet, hogy marad néha benzin a csőben, mert lehet, hogy nincs benne akkora légáram, hogy az összeset kikapja.

630  Spityu 2009-08-19 12:52:09  Előzmény:Tóth Péter: 67702

Fentről mérve 24mm. De ha a H1-1gyel is rossz volt a fogyasztás - amit ma tudtam meg - fölösleges próbálkoznod.

Amit Szabi is ír: ki kellene próbálni talán egy másik hengerpárt.

629 Őry Gábor 2009-08-19 12:51:30  Előzmény: Spityu: 67684

Magától jött elő, vagy az előbb említett cserék után?

628 Tóth Péter 2009-08-19 12:46:06

Ugye jól emlékszem, hogy kisebbre állítottad a benzinszintet, mint amit a könyv írt.(22 m)
26 mm rémlik, de lehet, hogy rosszúl. :)

627  Spityu 2009-08-19 12:35:55  Előzmény:Tóth Péter: 67700

A (gyári) dugattyúk tetejének (gyűrű feletti rész) átmérője pl. kisebb mint a palásté, pl. 72.47-est kezembefogva 72.00 mérhető. Vagyis a támasztásba nem játszik bele.

Hogy a szoci autóknál maradjunk, ott van példának a Lada, ahol ~2-2mm szabad tér van a blokk illetve a hengerfej felől. Bevett szokás a szintbejárósra húzás, vagy olyanra, amikor a dugó belejár a hengerfejtömítés vonalába. Ritka esetekben feljebb is.

626 Tóth Péter 2009-08-19 12:27:40  Előzmény: Spityu: 67696

Alap, hogy nem a gyűrű, meg ha 2 mm, akkor ugyse járna ki a gyűrű.

625 Tóth Péter 2009-08-19 12:26:12  Előzmény:Tóth Péter: 67698

Félreértés ne essék nem kötelező, nem várom el hogy segítsenek, csak örülnék neki, ha igen.

624 Tóth Péter 2009-08-19 12:25:07  Előzmény: Spityu: 67697

Hány hónapja? :(

623  Spityu 2009-08-19 12:22:15  Előzmény:Tóth Péter: 67693

Mindenki nyári szüneten van. ;)

622  Spityu 2009-08-19 12:21:36  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67691

Nem egészen, "sajnos" a henger tetejéből lett leszedve a 2mm, és a kompenzálás miatt be kellett ugye tenni alulra, így viszont elmozdultak az ablakok függőlegesen. Ezen kívül gyakorlatilag semmi nem változott Peti motorján a felújításkor - a karbi sem - és mégis jóval többet eszik. Ezért gondoljuk, hogy a vezérlés módosulás okozza.

Ha elbírja a dugattyú ezt a -2mm-t akkor az valóban jobb ötlet lenne, mintsem belesüllyeszteni a hengerfejbe. Személy szerint én már hallottam hengerből kijáró dugókról Trabantnál is de más, négyütemű tuningolt járműnél egyaránt. Persze csak a dugók teteje, nem a gyűrűk. :)

621 Tóth Péter 2009-08-19 12:21:08  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67694

Azért gynakszok a karbira, mert mielőtt felkerültek ezek a hengerek 6 lityó volt a fogyasztása városban, 5,3 volt hosszú távon, kevés városi forgalommal.

Meglátom mit tudok tenni a hengerek tekintetében, ugyanis nincs külön gyári hengerem, csak a tartalék moci hegerei vannak, azt meg nem szívesen dúrnám szét.

620 Kacsándi Szabolcs 2009-08-19 12:17:57  Előzmény:Tóth Péter: 67692

Mielőtt nagyon belebonyolódsz,tegyél fel egy széria hengerpárt és azon próbáld ki a karbikat.Mindenképp mérj kompressziót mindkét fajta hengeren.Csak utána szereld fel a gyárit.Aztán azon is mérni.Gyújtást beállítani és próbálni.Ezzel legalább kiküszöbölöd ha a henger nem jó.És felesleges esztergálásokba sem mész bele.Ha utána sem javul akkor nem a henger a hibás.

619 Tóth Péter 2009-08-19 12:00:41

Orygabor szokott még tippeket adni/segíteni.
Régebben meg még segített tschabi is!

618 Tóth Péter 2009-08-19 11:58:02  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67691

Így vettem a hengereket, a 2 mm meg az ablakok helyét változtatja, de mivel csak egy szimpla Trabi szerető ember vagy (nem vagyok versenyző, nem vagyok autószerelő) így nem tudom mit kellene/lehet tenni vele. Ezért kérdeztem meg itt, de Spityun kívül senki nem segítene, pedig tuti van, aki ért hozzá. :S

617 Kacsándi Szabolcs 2009-08-19 11:52:50  Előzmény:Tóth Péter: 67686

Nem igazán követtem az elejét,de ha kiveszed a 2mm-t alóla akkor a dugó kilóg a hengerből.Feltéve hogy abból le van szedve.A dugattyú simán elbírja az esztergálást,nekem is van itthon ilyen,de korábban komolyabb motorok is mentek így.Az viszont már nem annyira jó hogy a dugó kijár a hengerből.Hallottál már ilyenről valahol?Szerintem nem nagyon.Ha leszedettél a henger talpából 2mm-t és visszatettél ugyanannyit alá csak nem saját anyagából ,akkor mit változtattál meg?Ha meg nem adsz neki több anyagot akkor nem ehet többet,max ha nagyobb a talpad és úgy érzed jobban megy és jobban nyomod neki.Minimális változtatás segít a motornak könyebben öblíteni és nem erőlködik hogy többet fogyasszon.Szerintem itt leginkább a karbi a bűnös.

616 Tóth Péter 2009-08-19 11:37:46  Előzmény: Spityu: 67689

alap 1-1.
Képet tudnál betenni róla, vagy hogy-hol keresem.Ugyanis lövésem sincs, hogy merre kezdjek kutakodni.

615  Spityu 2009-08-19 11:34:26  Előzmény:Tóth Péter: 67688

Az bizony nem kevés, akkor lehet, hogy a vezérlés ilyen jellegű módosulása ennyit számít önmagában? Hmmm... Ja, a H1-1 széria, vagy piszkált?

A süllyesztést bármelyik esztergályos megcsinálja, ha nem ismerős akkor is pár ezerért. Vannak neten rajzok, de lényegében csak a dőlésszög számít igazán.

614 Tóth Péter 2009-08-19 11:30:50  Előzmény: Spityu: 67687

A fogyi az 1-1el 8 lityó volt, szóval tényleg lehet, hogy ez lesz a bibi.
A dugattyúból való lemarás nekem se jön be.
Ezt a besülyesztős dolgot viszont megnézem, lehet hogy meg is tudnám csináltatni.

Mérni viszont nem tudok! :(

613  Spityu 2009-08-19 11:26:16  Előzmény:Tóth Péter: 67686

Abban az esetben visszaállna eredetire a vezérlés. Viszont az alakja nem egyezik meg a hengerfejtömítésével, nem lenne jó. A másik probléma, hogy tűzgát hiányában hamar elégne. Ha vissza akarod állítani a vezérlést, akkor két dolgot tudnék javasolni:
- a dugattyútetőből 2mm-t leszedni (szerintem nem birná ki az anyag), vagy
- a hengerfejbe 2mm-rel belesüllyeszteni a meglévő alakzatot, mondjuk 74mm átmérőig.

Ezáltal hengerfejbe járós dugód lenne, kissé nőne a sűrítési végnyomásod.

Előtte azért próbáld ki, hogy H1-1-gyel mennyi a fogyasztásod - amennyiben most is sok lenne a 4-1-é. Lehet, hogy tényleg csak a karbi rossz.

Ja meg mérd meg a végnyomást a hengerekben.

612 Tóth Péter 2009-08-19 11:05:17

Ha kivenném a henger alól a 2 mm-s alulemezt és betenném fölé, akkor üzembiztos lenne??

611 Szabó Gergõ 2009-08-19 10:06:04  Előzmény:Mazák Viktor: 67681

Nekem mikor a termosztát rossz volt, akkor a hűtő alján levő csövek teljesen hidegek voltak többperces egy helyben járatás után is. Ekkor csinálta azt, hogy elkezdte nyomni a tartályból kifele a vizet. Aztán egy termosztát-csere megoldotta ezt a problémát. Szerintem nézd meg, hogy az alsó vízcsövek is melegek-e egy idő után és ha nem, akkor esélyes, hogy a termosztát nem jó. (szerintem).

610  Spityu 2009-08-19 10:04:09

Sziasztok!

Lenne egy kérdésem: Trabant 2T kormánykerék ütemes rázása mitől jelentkezhet néha? Amikor előjön, akkor lassú pl. hegymenetnél tisztára ki lehet érezni a periodikus mozgást, gyorsítva pedig átmegy értelemszerűen rázásba.
Az alábbi alkatrészek gyári újak azóta:
- szilentek,
- rugóvillaszilentek,
- függőcsapszegperselyek,
- féltengelyek(!),

Gumibakok, kerekek centrírozása jók. Más kerékkel is csinálja. Néha. Fékek szintén jók, nem azok ráznak. Gumibakok szintén jók.

A kormánymű fogaslécét megvezető éknek van egyfajta kottyanása én erre gyanakszom. Egy autószerelő ismerősöm, akinek 20 évig volt Trabantja azt mondta, hogy nem a kormánymű okozza, valószínűleg a diffinél a rózsakerekek alatt lévő lemez(ek) okozzák. De azt meg múlt nyáron revízióztam, és minden tökéletesnek tűnt. A másik ok amiért kizárnám a diffit, az az hogy egyenesben is csinálja, amikor ugyebár maga a bolygómű nem dolgozik, hanem csak menesztő funkciót lát el.

Hogy is van ez?!?!

609  Krisztián 2009-08-19 09:54:33

Hmm...
Érdekes ez a víz, hűtés téma nálam is. nekem wartburg műszer van bennne, gyakorlatilag ha jól tudom az teljesen ugyan az. Eddig mindíg csak a legalsó led világított, viszont kb egy hete már a második (zöld) is, illetve most így tűnik normálisnak, üzem melegnek. 200km-et mentem vele egyhuzamba, és akkor kezdte ezt el csinállni. Azóta meg így van. Venti nem kapcsol, nem forr, stb...

Már arra gondoltam hogy eddig többször lett leengedve a fagyálló, főleg vízcső cserék miatt. iszonyat dzsuvás, rozsdás víz jött le mindíg. Egyszer már próbálltam átmosatni vízkőoldóval is hátha tisztulna szépen. lehet hogy ezek szerint most tisztulhatott át teljesen a rendszer, ezért világít már a második led. Tény az is hogy folyamatos 100-110-el mentem akkor végig szinte.

Egyébként annyi mindent hallani. most akkor valójában hanyadik led jelzi az üzemi hőfokot trabinál-warburgnál?

608 Mazák Viktor 2009-08-19 08:19:39  Előzmény:Mazák Viktor: 67681

A nyomásszelep cserét próbálom meglépni én is, ahhoz még nem lett nyúlva, és talán az a legolcsóbb, legkönnyebben megejthető.

607 Mazák Viktor 2009-08-19 08:16:56  Előzmény:Szabó Gergõ: 67675

Gyárinak gyári, csak egyszer letört a csonk a vízcső RÁcsatlakozásnál, az lett műanyaghegesztővel visszavarázsolva. Már azon is gondolkodtam hátha ott sikerült elzárni a rendszert, de "szakember" hegesztette vissza, szóval csak reménykedem. Van bármi módja annak, hogy megvizsgáljuk a termosztát nyitást szétszerelés nélkül?

A narancssárga led ha jól tudom 50 fok körül jön be, és télleg nem nagyon egészséges. Sok hűtőlevegőt kap, vagy a fabrikálgatások miatt nem eléggé zárt a motortér.

606 Tóth Péter 2009-08-19 08:12:19  Előzmény:Őry Gábor: 67677

A könyökben valóban mindig van egy pici benzin.
A tulfonyó szabad.
Tegnap azt vettem észre, hogy az úszóház teteje tök benzines, csavarok meg vannak húzva, lehet, hogy kicserélem a tömítést.

605 Őry Gábor 2009-08-19 07:36:53  Előzmény:Tóth Péter: 67652

Előbb várd meg, míg megoldódik a túlfogyasztás-probléma, de egyébként tuti.

604 Őry Gábor 2009-08-19 07:35:27  Előzmény:Tóth Péter: 67654

A fogyasztás kábé maradt olyan 6,5-6,6, de az az igazság, hogy rendesen kihasználom a töbletteljesítményt. Az előgyújtás 5 mm.

603 Őry Gábor 2009-08-19 07:33:59  Előzmény:Tóth Péter: 67651

Szerintem nem egészen normális, mert oda csak úgy juthat, hogy a könyökben áll a benzin. A hátsó nyílásból szerintem nem folyhat oda, mert menet közben részterhelésnél e csőből szippant pótlevegőt. Valahol nem folyat a cucc? Alul a túlfolyó szabad? Mert a reggeli nehéz indítást magyarázhatja, hogy megtelt benzinel a könyök.

602 Tóth Péter 2009-08-19 05:45:17

Ete meglett az 50 kilóméter az új karbival, szomorúan vettem tudomásúl, hogy 5 liter lecsúszott neki! :(
A reggeli elindulás gond nélkül ment!

601 Szabó Gergõ 2009-08-18 20:20:40  Előzmény:Mazák Viktor: 67659

Eszembe jutott még valami. A hűtőd gyári? Mert nekem pl. már nem az, és mondták, hogy próbáljak meg beszerezni egy gyárit mert annak jobb a hőelvezetése.

600 Kiss Krisztián 2009-08-18 20:14:49

1.3as Wareszmoci bontva elado.leömlök,karbi,gyujtás már nincs meg,de 1.6vezérmütengely van a hengerfejben,nagyon jo állapotban.Legjobb ajánlat viszi..

599   2009-08-18 19:42:36  Előzmény:Szedlák Tibor: 67672

az nem valami jó, ha csak a narancs világít, nem?

598 Szedlák Tibor 2009-08-18 19:37:36

Nekem mióta injektoros a gép, csak első zöldbe ment fel és kapcsolt a venti. Most, hogy nincs fent a homlokfal, csak alsó narancs világít, ha a fűtést ráadom akkor még az se. Nemrég vettem rá uj termosztátházat, a régi elég ramaty állapotban volt + el is volt repedve.

597 Gonda László 2009-08-18 19:28:02  Előzmény:Lizák Péter: 67657

Nekem a második zöldben kapcsol a venti. A második zöld akkor jelenik meg, ha városban lámpától lámpáig gyorsitok-lassitok, vagy folyamatosan araszolok, illetve országúton a huzamos 100-as feletti tempó. Viszont régen nekem is szar volt kontakthiba miatt a venti (nem kapcsolt be), s egy hengerfej töm bánta, azota van egy kontroll lámpám, ami világit, ha kapcsol a venti, s tettem egy plusz kapcsolót is a ventire, s ha tudom, hogy araszolnom kell nagy melegben, már előre bekapcsolom.

596 Marton Tamás 2009-08-18 19:16:40  Előzmény: : 67665

Nekem akkor is fel tud kúszni felső zöldbe amikor nagy melegben nyomom neki 130-140 között kb. 5-6 percig. Dugóban ácsorgáskor alap, hogy második zöldbe felkúszik, a venti persze visszahűti annyira, hogy mind2 zöld világít.
Most tömítettük a szelepfedelet olajfolyás miatt, meg a veztengely szimmeringet is kicseréltük hasonló okok miatt, de még mindig látok a motorszám környékén olajszivárgást. Gyanakszom rá, hogy lehet megint átégett HF tömi, mert már volt rá példa, bár a vizet nem eszi a gép, de a fűtéssel pl. gondok vannak. Nyomásszelepet már cseréltem a tartályban, de nem oldotta meg a problémát. Haver wareszának pl. megoldotta mind a vízfogyást, mind a túlmelegedő vízhőt.

595 Bíró János 2009-08-18 18:53:12  Előzmény:Bíró János: 67667

kombitrabira hátso ajto érdekel valakit?

594 Halász Sándor 2009-08-18 18:45:00

Sziasztok van eló 2 ovál hangszóróm M.N.C Devil-X nagyon jó állapotban nem volt használva akit érdekel írjon:D

593 Bíró János 2009-08-18 18:44:54  Előzmény:Biró László: 67661

hali,jön valaki szombaton kgst partyra kmétröl?

592   2009-08-18 18:09:27

A termosztátot úgy ellenőriztem le, hogy feltettem edénybe vizet főni, és beletettem a termosztátot. Elvileg mindig ugyanazon hőmérsékleten kell nyitnia, tehát ha a forrásban lévő vízben gyorsan nyitni kezd, akkor jó.

591   2009-08-18 18:06:47  Előzmény:Mazák Viktor: 67656

Szia!

Nekem soha nem megy a felső zöldbe, még nagy meleg idején sem. Pedig mikor nem működött a ventilátorom, és a víztartály zárófedele alatt lévő szelep (aminek jó lenne tudni a pontos nevét (; ) se volt jó, akkor fel tudott mászni a pirosba, tehát nálam jó a hőmérséklet jelző tutira. Nos, a probléma nálam az volt, hogy a ventilátor biztosítékán keresztül nem ment át az áram, kontakt hiba miatt.

Mennyi idő alatt melegszik? Most nyáron pár néhány perc ketyegés után max 2 kilóméter, és alsó zöldben van nekem, mint mondtam, felsőbe nem is megy.

Hosszabb utak során sem melegszik fel jobban. A venti mikor bekapcsol, a hőfokjelző akkor is az alsó zöldben van, nem tudom, hogy ennek így kell-e lennie, mindenesetre nálam így működik, viszont venti nélkül felmászna a pirosba is. hűtővizem hónapok óta ugyanannyi, tehát még párologni sem párolog a rendszerből.

Nem tudom, hogy tudtam e segíteni, de leírtam amit tudtam :D

590 pete sándor 2009-08-18 17:59:26  Előzmény:Mazák Viktor: 67656

Hali
A termosztát hibát kihagytad
Egyébként lehet olyan venti. kapcs. gombát kapni ami 80-90 foknál kapcsolbe!

589 Mazák Viktor 2009-08-18 17:19:38  Előzmény:Lizák Péter: 67662

A moci nem taknyol(nem eszi a vizet), teljesítménye sem esett vissza, mondjuk régen mérettem henger végnyomást ez igaz. Azért remélem nem ez a gond. Neked mennyi KM után ette meg a hf tömítést?

588 Lizák Péter 2009-08-18 16:47:42  Előzmény:Mazák Viktor: 67659

én egyszer láttam a pirosat össz-vissz, mikor a hengerfej tömítésem már az utolsókat rúgta. :-(

587 Biró László 2009-08-18 16:47:38

Sziasztok! Van 4db eladó BMW lemez felnim 175/70/13-as EUROTECH ML100-as gumival! A gumikról szőr éppen hogy lekopott! A felnik éppen most festetlenek!
Ára: 20ezer a 4db-nak
Ha valakit érdekel írjon vagy hívjon: 06205922356

586  mafa 2009-08-18 15:08:23  Előzmény: mafa: 67600

GOndoltam elujságom hogy szedtem le végül a 36-os anyát a tengelyről, ha már tippeket adtatok.. :-)

GOndoltam melegítés előtt leviszem a gumishoz. A légkulcs annyit mondott: ra-ta-ta-ta-ta-vrommmmmm - és lejött a csavar :-)

A menetet megnézve, valami kosz volt a meneten amikor feltekerték rá az anyát, és az akasztotta meg (itt-ott megsérült a menet)

Hátha valakinek jól jön az ötlet...

Ja, ellentartani se nagyon kellett, mert ugye itt rövid "ütések" vannak, s elég volt szinte az agy súlya.