Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Jah ha fiat motoros a trabi akkor marad úgy, mint a 4T esetében. Kondira rá a jelet azt viszontlángos. Én úgy néztem meg, hogy az akksira rákötöttem a plusz ill test kábeleket értelemszerűen és járó motornál hozzátartottam a kondi pólusaihoz a jelkábelt, ahol mért ott jó. Ennyi. Egyébként a LADA műszer jó, a Skoda 210 GLS-é is. Ha ilyet ud valaki szóljon. Vagy bármilyen autóé, ami elektromos úton dolgozik.
Ha már fordulatszám mérő a téma. 4T-be milyent érdemes betenni, keresnem... Nekem Ladáé nem jó, én azt a kisseb fajtát keresnék valamilyent. Van egy IFA vízhőfokmérőm:) annak a helyére lenne jó valami!
4T-be egyszerű beépíteni: a fordszámmérőknek általában 3 vezetékük van. Egyik a test, második a táplálás, a harmadik meg a jelvezeték. A tápot rákötöd gyújtásra, a testet a kasztni valamely fém részére kötöd. A jelvezetéket meg a gyújtótrafó (amiből 4T-ben ugye csak 1 van:p ) asszem 15-ös lábára kötöd. Viszont van egy jó megoldás, hogy kiderüljön, hova megy a jelvezeték: járó motornál megfogdozod a trafó 2 kis kivezetését. Amelyik ráz, arra megy a jelvezeték.:D
a ford.számmérővel kapcsolatba: az a kép megvan valakinek ami az itteni oldalon lévő szikkhez tartozik? nekem az kéne, 4Thez :D hogy hol és melyik kondihoz kell toldani :)
Isten király vagy, + - ok megvannak de a "kondi"-t nem értem mire gondolsz. Ladából való a szerkezet, csak a jelet nem tom hova kössem. Gyujtásom az tilisztoros, és fiat trabiban volt a ketyere, így gondolom nem kell kondenzátort cserélnem amit olvastam h kell. De ha küldesz képeket azt nagyon nagyon megköszönöm.:)
Egyszerű. Nekem a 2Tben az a verzió volt ami az átfolyásmérőre hasonlít. Majd keresek róla képet is. Hasonló ehhez: [url]https://www.youtube.com/watch?v=Ti5Cq8ZPmTA[/url]
[url=https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_6915.html]Itt egy oldal hozzá.[/url]
Nem tudom mennyi km van a váltódban,de nekem már kétszer volt kuplungozva és 150 ezernél cseréltem a féltengelyeket,de még mindig alig lötyög.Igaz rendszeresen cserélem a váltóolajat és nem gagyit teszek bele.Ugyan gyorsabb váltásnál hajlamos a reccsenésre,de kényelmes váltásoknál még mindig hibátlanul veszi a sebességeket.Lehet nálad már jobban fennáll a kopottság a váltóban. A váltót ,ha jobban belegondolsz,a bölcső miatt nem igen tudod lefelé kivenni.Ha oldalra próbálnád ott van a futómű és talán a doblemeztől ki sem férne amúgy sem.Tehát marad a felfelé előre.Ahhoz hogy jól kiférjen ezeket a dolgokat le kell szerelni.Kényelmesebb is és valamennyire kell forgatni a váltót azthiszem.Nekem ebben a verzióban kijött,de akkor még nem tudtam hogy sikerülni fog,mert a könyv szerint nem lehet.Én azért sem úgy csináltam és ki tudtam szedni egyedül.
Na megvan lada fordulatszámmérőt sikerült találnom, csak a kép nem jelenik meg itt az oldalon..:( Ha valakinek van valami segitsége kérem küldje el vagy jelezzen mert így eléggé magas nekem h mit kell hol kicserélni...:(
Sziasztok, igen megtaláltam de a képet nem mutatja nálam.:( Megrpobálom így is belemahinálni remélem sikerül.
Pedroh köszönöm a kimeritő válaszod...:D:D:D Blogon is kerestem hátha elárultad, hogy csináltad meg de rafkos voltál mert nem találtam semmit.:D Najó komolyra véve a szót 1 kábel az amivel nem tok mit kezdeni...:S
Lehet, de csak a fele értéket fogja mutatni, mivel nincs gyujtáselosztó, hanem hengerenként külön van a gyújtás, ergo 1 henger gyújtása kevesebb jelet ad a műszernek, itt volt fent az oldalon asszem lada ford.számmérő, hogy kell átalakítani 2T-be.;)
Sziasztok! Pár nappal ezelőtt felfigyeltem a kocsi(4T) mellet eljövet hogy valahonnan erős benzinszag szivárog ki. Átvizsgáltam az egész kocsit, a tank környékét is, de ara jutottam hogy valahonnan a motortérből jön a benzinszag. Következőleg, mindjárt leállítás után Átsziszlettem a motorteret, meghúztam az összes biincset, az összes csövet átnéztem, és azt vettem észre, hogy a karburátor gumitalpán áll a benya...:S Csavarok meghúzva, tömítés új, és mégis folyik valahonnan... Végül arra jöttem rá, hogy a szivató termosztátja felől, ott egészen alul, ahol a pillangószelep tengelye kiér, ott alatta szivárog a benya. A karbi talpán vízszintesen körbe van egy ilyen "öntési sorja", vagy mvi hasonló, és ott szivárog ki az üzemanyag...Szerintetek mit lehetne tenni? Vmilyen technikával beragasztani, ill esetleg beforrasztani? Ha van vmi ötletetek a problémával kapcsolatban, szóljatok! Köszi!
Csak tudnám, hogy mi a fenétől mentek a csapágyak szét ennyire? Tisztára olyan mintha a két oldal egymás ellen dolgozna. Amíg ezen felfelé emlkedik a tengely, addig azon lefelé nyomódik. Azt hiszem 1úttal majd kuplungova is lesz, ha már ki kell szedni a váltót. A hűtőt minek kiszedni? Tán útban van? Gondolom lefelé jön majd ki a váltó, nem felfelé, amerre a hűtő és a vízcsövek vannak. Kösz a segítséget mindenkinek!
Hát, a színekre qrvára nem emlékszem most így, de egyszerűen rájöhetsz. A motortérben a termosztátházban van 2 gomba. Az egyikre 2 kábel megy, a másikra csak 1. Na neked az kell, amire csak 1 kábel megy, az a hőfokjelző. Megnézed milyen színű az a kábel, ha nem volt buzerálva, akkor a műszernél is olyan színűnek kell lenni. Amúgy ha jól emlékszem kék vezeték piros csíkkal, de nem biztos. Az üa. mérőnél ugyanez, hátul fölveszed a szőnyeget, és megnézed milyen színű kábel megy ki a tanktól. Van egy barna, az a test, azzal ne foglalkozz, a másik ha lényeg. Ha jól emlékszem ez meg sárga, de nem 100%.
Érdekes, hogy ennyire ütnek nálad a tengelyek, biztos régebben kapott egy nagyobbat...:S A váltókivételhet le kell kötni a kulisszát, a negatív akkukábelt (mondjuk az rögzítőcsavar alatt van, úgyhogy mindenképp kijön), a féltengelyeket és a bakok csavarjait. A motort meg sztem alá kéne támasztani valamivel, mert ha nincs bent a váltó, akkor csak egy bak tartja...
Ha annyira lötyög a kihajtás akkor cserélni kell a csapágyakat.Váltó kiszedése nem bonyolult.A hűtőt,önindítót levenni,kábeleket lekötni,bowdent kikötni,bakokat oldani és a kulisszát lekötni hátul,Féltengelyt kivenni,motort kicsit aláemelni hogy ne bukjon le.összefogató csavarokat kivenni,aztán ki kell játszani a helyéről.Kicsit szűkösen de kijön.Ugyan pontosan már nem emlékszem a részletekre,mert már vagy 3 éve csináltam,de ha kifelejtettem valamit,majd kiegészítik a többiek.
Hello! Tudna valaki 4T elektronika ügyben segíteni? a kérdés, hogy melyik és ,ilyen szinű vezetékek tartoznak a kombiműszerben a vízhőfok és az üzemanyag-szint jelekhez? illetve, hogy próbálta-e ezeket már valaki a kis ladaműszerekkel?
Ma szétszedtük a gépet első kerékcsapágy csere miatt. Közben kiszedtem a rövid féltengelyt is, mert elég nagy 8-as volt benne még kihajtás felújítás után is, gondoltam szarul lett megcsinálva, de rájöttem, hogy más probléma van. A difiben lüktet valami, de nem tudok rájönni hogy mi az. Ahogy fel volt emelve az autó hagytam, hadd forogjanak a kerekek és közben néztem ahogy üt. A rövid oldali tengely nagyon, a másik kevésbé. Lehet ki kéne cserélni a difiben levő csapágyat? Csinált már valaki ilyet? Ha már itt tartunk, váltót még nem szedtem ki, miket kell oldani hozzá, hogy kijöjjön? A motort azt tudom, hogy nem kell kivenni.
Valószínűleg nálad a motorburkolat (is) zörög. A dugattyú ciripelés pont olyan, mint amilyen lenne az a hang, amit a hengerek között lévő terelőlemez lazasága adna. Súlyosabb esetben a ciripelés már "klaffogás", ami könnyen összetéveszthető a főtengely hibájával, bár az meg inkább morajlás. :)
[justify]Bár a hangutánzó szavaknak nem vagyok a mestere, úgy gondolom, hogy a lötyögő dugattyúgyűrű az zörög. Az a zaj is megvan, de azt természetesnek veszem, mert van egy 1973-as, 125-ös Trophy MZ-m és az ugyanúgy zörög. Régebben aggódtam amiatt is, de megnyugtattak, hogy minden MZ ilyen, akár néhány 100 km-el generálozás után. Így a Tarabinál sem aggaszt. Inkább lötyögjön a gyűrű, mintsem leragadjon. Egy nap gondolkodás után lehet, hogy sokkal egyszerűbb magyarázat lesz. Talán maga a burkolat ér hozzá valamihez és attól cirreg. Azelőtt talán azért nem, mert még feszesek voltak a csavarok. A ventilátor házról hiányzik a tömítő gumiprofil is. Most a szétszerelés után sem tudtam a burkolatot tökéletesen feltenni, mert két oldalsó csavarnál egyszerűen lehetetlen volt a lyukakat és a furatot fedésbe hozni. Elképzelhető, hogy deformálódott a burkolat. Ettől zöröghet erőteljesebben nagyobb terheléskor. Kísérletképpen majd bontóból szerzek másik burkolatot és kipróbálom azzal.[/justify]
Nagyon lent lessz a plafon! Vákony lemez nem jó. mert a hangszórósúlya huzni fogja, és idő után deformálódik! Használj inkább tetőpolcot! Ugyanúgy elfér benne a hangszóró és világítás! Plussz a fejegységis! Ami meg nem a legutolsó a fejed is!
Ismerős.Hogy a full új atót megveszik aztán a nagy bevásárlásról visszaérve a parkolóba látja az ember hogy megvan karcolva az autója,de hát nem tudunk mit csinálni.
Nekem mondod? Én majdnem ezt csinálom. :) De ezeket kell. Kocsit mosnék én is csak sokszor időm nincs a szerencsétlenre. Menet közben meg nemigazán kivitelezhető a dolog úgy sejtem. Max, ha körbe kenem a samponnal, és megvárom az esőt, vagy megpróbálok közel fénysebességgel haladni, hjogy a menetszél levigye róla a szutykot. :D
A kocsimnak a csomi tartóján meg volt pattanva a festék egy kis helyen, miután lemostan 3-4 alkalommál már elkzdte leszedni a festéket, ezután minden mosásnál cask rosszabb lesz. :(
A kocsimnak a csomi tartóján meg volt pattanva a festék egy kis helyen, miután lemostan 3-4 alkalommál már elkzdte leszedni a festéket, ezután minden mosásnál cask rosszabb lesz. :(
Akkor az van mint nekem. :-) Bár nekem annyiból kacifántos a dolog, ha a hűtőradiátor kimenetéről lehúzom a csövet, ott kijön a víz, viszont ha a tartálynál nézem a cső végét, ott már nem :-) de a csövet meg megnéztem és átereszt rendesen. :-)
Haver 4T wareszában egyszer majdnem cseréltünk HF tömítést, mert az is forralta a vizet, ráadásul fogyasztotta, meg nem is fűtött rendesen. Már a 3-dik termosztátot raktuk bele, de a hiba megmaradt. Aztán kiderült, hogy a kiegyenlítőtartály nyomáskupakja volt szar, és túl hamar elpárolgott a víz a rendszerből, persze nyomás sem volt, így nehezebben is fordult meg a rendszerben. Kb. 1500Ft egy új kupak, érdemes kicserélni ha a légtelenítés sem segít.
Amúgy nekem sem folyik vissza a kiegyenlítőtartályba a víz, ezek szerint nem sikerült még rendesen légteleníteni a rendszert, de csak nagy melegben lép át a hőfok a második zöldbe.
Fent a fűtés radiátorán kell hogy legyen egy hatos csavar,azt kitekered és járó motornál teljesen nyitott fűtésnél folyamatosan kell jönni a viznek.Lehet kicfsit majd meg kell emelned a fordulatot hozzá.