Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Tekerd le a tartály kupakját és nézd meg, folyik e a visszafolyó csövön a víz. Esetleg a fűtőradiátor fölött lévő 6os csavart is tekerd ki óvatosan. Szivatófűtés csövei melegek? 5-10km után az alsó vízcsőnek is melegnek kell lenni a hűtőnél. Ha nem így van, nem nyit ki a termosztát.
Hát az akksira rá van írva hogy gondozásmentes, de a "cellakupakokat" levéve azt tapasztaltuk, hogy látszanak a lamellák. Adagoltunk hozzá vizet, hogy legalább a lamellákat befedjük. Előfordulhat, de elég nagy baromságnak gondolnám azt, aki úgy tervezi meg az akksit, hogy a lamellákat ne fedje teljesen az elektrolit. A héten megpróbálok töltőt kérni valakitől, nem akarnék egyből akksit, hátha a zárlat rakta sírba az akksit, más akksiját meg nem lenne pofám szétvágni ilyen módon. Az elektromos dolgokhoz sajnos nem értek, ezért lehet hogy hülyeségeket írkálok, de így tartom legbiztonságosabbnak.
csak érdekelt a dolog, mert lenne egy ingyen, de faragni persze nem nagyon akarok, meg a azért is kérdeztem, hogy egyáltalán szabad e? hagyom az egészet jó ez így :)
A trabit hidegen elindítottam, kocsin bekapcsoltam a fűtést. Eredmény: fűtés jó a kocsiban, zöld led világít, viszont nem mindegyik vízcső meleg.Hideg a hűtő tetejéről a tartályba visszamenő cső, és ugyancsak hideg a hűtő legalján levő cső is.
nem azt mondtam hogy durva kormányt hanem ami a kereteken belül van. a haver autóját se akarták műszakin átengedni a fakormány miatt de egy ócska trabanthoz gyártott sportkormánnyal átment.
Én annó azt hittem, hogy forr a vizem, de nem! A hűtőfolyadék tartályán lévő kupak alatt található egy szelep, nekem az volt meghalva, és ott jött ki a víz.
Apránként jutnak eszembe a dolgok. Kiszedtem az összes szigetelő anyagot a padlóról, mert bele volt rohadva a padlólemez. Mivel lehetne rendesen pótolni a szőnyeg alatt? Polifoam, vagy üveggyapot? Ki mivel pótolta, ha csinált ilyet? Illetve honnan, kb mennyiért szerezte meg?
Azon gondolkoztam, hogy a 4T Trabiban a tetőkárpitot úgy csinálnám meg, hogy vízszintesen fedném be valami vékony falemezzel, arra kárpit. S a falemez alá lehetne rejtett hangszórókat tenni, meg belső világítást. Valakinek tapasztalata ezzel kapcsolatban?
Valóban javasolt fagyállóval keverni, mert az valamennyi kenést is ad a hűtőrendszerben. Amúgy a hőgombát sem ártana megnézni, mert lehet az nem "mér" rendesen...
Szia, nekem kb 2hete kezdte azt, hogy indítanék, katt, nem indul, majd néhány kulcselforgatás után egyre gyorsabban tekert az önindító. Nálam ez akkumulátor cserét jelentett, de nekem nem tompult a világítás alacsonyabb fordulaton. Ha tudsz, kérj kölcsön valakitől egy akkumulátort egy hétre és kiderül, hogy az akksi e a bűnös.:)
[justify]Kitakarítottam a leműtött karburátort, de semmi komolyabb piszkot nem találtam benne. Az úszóháznál tettem be új papírtömítést, a talpához ugyancsak. Az egyik kipufogó tőcsavarom rövidebb a kelleténél, és ki akartam cserélni, mert van tartalék hengerem, és abban egy fölös tőcsavar. De ezt a tartalékot nem tudtam kiszedni. Már két kontraanyát is ráhajtottam, de úgy sem ment, biztos be van ragasztva. Így hát maradtam a réginél, de arra a tőcsavarra nem tudtam alátétet tenni. Összeraktam a gépet, minden klassz, jól húz, de továbbra is cirreg hidegindításkor és gázadáskor. A karburátor mozgó részeit megkentem, a gázbowdent beolajoztam. Sőt terhelés alatt, magas fordulaton a cirregés erőteljesebb zörgésbe megy át. Mi a túró lehet ez?[/justify]
Nem halványodik el semmi, alapból halvány a visszajelző, és ha indítozok, akkor a kattanás után minden led kimegy(ezért is gyanakszom zárlatra). Mindegy, ezt a töltést még megpróbálom.
Hát Róland, a víz felforrásának elég sok oka lehet. Eltömődött hűtő, későn nyitó termosztát, elforog a vízpumpa lapátkereke (ritka), levegős rendszer, rossz nyomásszabályzó szelep a kiegyenlítő tartály kupakjában, rosszul beállított gyújtás, kiégett hengerfejtömítés, ilyenek. Sima vagy desztilált víz mindegy lenne, csak illik fagyállóval a gyártó által javasolt arányban keverni.
Üdv! 4ütemű trabimon pár dolgot meg kellett javítani (váltócsere, karburátor tisztítás, gyújtáselosztó fedél csere). Most viszont elakadtam. A probléma: felforr a víz. a műszerfalon nem jelez hibát (zöld led ég). Azt észrevettem hogy a ventilátor nem mindig kapcsol be. A kocsiban most sima víz van, nincs benne desztillált víz.
Akksit még egyszer próbáld töltőre rakni, hátha megához tér. Nem tudott elég áramot leadni az indítómotornak, olyankor csak kattan a behúzó, vele párhuzamosan elhalványulnak a műszerek. Nem gondozásmentes akksikkal előfordul nyáron, hogy gyosan fogy az elektrolit, néha segít a pótlás + többórás töltés.
Ablaktörlő nem egyedi eset, több autó is csinálta már az ismerősök között ugyanezt kb 1szer, de sosem jöttünk rá, mert nem jelentkezett újra. Olyan, mit a bárányhimlő, egyszer átesik rajta, utánna nem romlik el megint.
Van egy kisebb műszaki problémám a kis 4 üteműmmel. Szombat reggel pöccre indult, kigurultunk vele telekre. Át akartunk menni a szomszéd faluba, kulcs berak, gyújtás, elég lassan és gyengén jöttek be a ledes kijelzők, hát szar napja van, indítás, KATT és semmi. Ugye alapvetően itt azt mondja az ember, hogy oké ez behúzótekercs. Lehúzom a gyújtást. Felkapcsolom a villanyt. Hoppá, nem kapcsol fel. Ezek szerint a behúzótekercs ép. Biztosítékdoboz, minden biztosíték ép. Mocitető fel, akksisaruk rendben, leveszem a sarukat, megcsiszolom őket, hátha az oxid szeret minket. Nem javul semmi. Megnézem a föld csavart, laza, meghúzom, semmi. Akkor szerelő(nem volt nálam multiméter), kijön. Kihoztuk azt, hogy az akksiban lehet valahol a hiba, ugyanis terhelésre elvesztette a feszültségét. Eközben feltöltöttük az elektrolitot is, hátha emiatt megy el a fesz. Persze semmi. Szerelő kocsijáról indítókábellel már indult is, a behúzótekercsnek télleg semmi baja. Járattuk egy kicsit, töltés megvolt a generátoron. Leállítottam, onnantól megint pöccre indult. Este szeretnénk haza indulni, becsüccsenünk, fordít, KATT. Úgy voltam vele, nem állok neki szarozni, kitoltuk, és leeresztve a hegyen 3asba beröffentettem, hazajöttünk. Vicces volt, minden fékezéskor, amikor leesett a fordulat elhalkultak a tompított fényszórók :D:D:D. Az irányjelzők gyorsabban kattogtak, habár egy sem égett ki, minden úgy tűnt működött. Most bent áll a garázsban. Ja apropó az is kimaradt, hogy alapjáraton járatva egyik pirosnál bekapcsolt az ablaktörlő, és nem lehetett leállítani, de egy-két percen belül leállt szerencsére.
Nos, aki már szívózott ezzel az elektronikával, mit tud ajánlani? Egy akksi csere elég lehet? Csak mert szerintem egy zárlat is van valahol (nem kicsi).
Szóval akkor a 159-es hsz. képe szerinti piros jelölésnél kell lennie gyárilag. Nekem is kb. oda esik ha a vezérműkereket jelre állítom. No akkor innen számolva kell "tűrnie" 2 fogyi eltérést mind2 irányba. Dillemma most ez a gyújtás dolog nálam, mert nem értem mért kell enyi előgyuszit adni neki, hogy menjen is. Magasabb fordulaton mintha elcsúszna utógyújtás felé, bár még nem rángat, nem durrog. Amikor el volt téve a vezérlés legutóbb, na akkor már durrogott is meg menni se akart. Lehet kipróbálom a másik irányba is 1 foggal eltolni a vezérlést próbaképp. Múltkor valaki szedett szét gyújtáselosztót. Leírhtaná, hogy szerinte azok a röpsúly genyák el tudnak e benne használódni? Vagy esetleg a rugó ami tartja őket elfárad az idő múlásával? Kíváncsi lennék zsír új gyuszielosztóval hogy viselkedne a kocsi.
Szmuki: Normálisabb ótósbótok hoznak neked méterárban, vagy előre gyári hosszra "kimérve". A bontottat nem ajánlom, mert ha most ad neked valaki "jó állapotú" bontottat, arra mi a garancia, hogy az nem fárad el 1-2 év után? Vegyé újat az a biztos. Hatvanban beugrasz az autóssarokra a 21.esnél, az öreg tanárbá tuti tud hozni, "keleti" alkatrészben sztem ő a legjobb Hatvanban. ;) De ha nem, akkor rendelj a zsombitól: [url]https://www.zsombicar.hu/catalog/product_info.php?cPath=41&products_id=445&osCsid=f10de0c6cd48ab7c48d65304beb0189c[/url]
tschabi: Ez köll neki e: [url]https://www.zsombicar.hu/catalog/product_info.php?cPath=35&products_id=743&osCsid=f10de0c6cd48ab7c48d65304beb0189c[/url]
Sziasztok! Most vagyok festés előtt! Valaki nem tudna szerezni új gumikédert elsőszélvédőhöz? Jó bontott is csak hibátlan legyen. Várom az ajánlatokat privátban, vagy a szmuki@freemail.hu címre.
Olajcsere érett. Eddig a [url=https://www.gunk.hu/15w-40/shell-helix-red-15w-40.html]Shell piros olaját használtam[/url]. Most amivel barátkoztam a [url=https://www.gunk.hu/motorolajok/mobil-super-s-10w-40.html]Mobil1 részszintetikus olaja[/url] illetve a [url=https://www.gunk.hu/10w-40/castrol-magnatec-10w-40.html]Castrol részszintetikus olaja[/url]. Igazából a Shell-el sem volt bajom, de gondoltam nem sokkal több ez a két fajta részszint olaj. Várom a tapasztalatokat pro-kontra.
Eszerint elektronikus indexreléd van, mikor megkapja a pozitívot (ráadod a gyújtást) a benne lévő kis relé kattan és egy pillanatra kiadja a pluszt a visszajelzőre, magyarul nem hiba! ;)