Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Hát ha nagyon zsonglőr vagy, vagy csak szimplán idióta akkor bent is hagyhatod a féltengelyt, és hátha sikerül úgy kicserélni a gumit :) Ki kell szedni igen, persze ez azzal jár, hogy a futómű egy-két részét is bontani kell hozzá, hogy ki tudd húzni a kerékagyból a csuklót, és utána a difiből a egész féltengelyt. De mivel már tudom, hogy a 2T-nél nem kosárral együtt jön a cucc, hanem egyből a csillag, így már akkor vigyázni kell, nehogy széthulljanak a gyűrűk, és a tűgörgők.
2.-3. olvasásra meg is értettem :) Nálam ez nagy teljesítmény xD Ha meglesz az új porvédő, neki is látok a munkának... De annyit még had kérdezzek meg, hogy akkor az egész féltengelyt ki kell szerelni? Mivel azt írtad hogy tartsam függőlegesen, mert másképp Lehullanak az alátétek, utána meg a tűgörgők, ami tényleg nem lenne túl szerencsés dolog... Köszi mindenkinek a segítséget!
Azt hiszem megelőztek, mert szerintem motorolaj volt benne, úgyhogy nem lett sokkal keményebb, viszont a dugattyú alatti rugó alá tettem egy alátétet, kíváncsi vagyok, hogy menetben milyen lesz a kirugózás.
Trabantba jó a cső féltengely is(csak rövidíttetni kell így), ha golf fék van a gépen, vagy kerülhet kivülre golf csukló gyári fékkel is, ez esetben szedni kell kicsit a csuklóból, mert nagyobb, és beleszorul a csonkállványba.
fogsz egy 6-os köracélt hajtol belőle egy u alakot a két végét meg derékszögben meghajtod és kész a célszerszámod.lehet hogy a végét kicsit el kell lapítani hogy belemenjen a horonyba.a lengéscsillapítót mindig tesztel kell ellenőrizni hogy elég-e bele az olaj ha nincs "lyuk benne"akkor jó.
Emberek! Hogyan lehet kivenni célszerszám nélkül a lengéscsilla menetes zárógyűrűjét? Ja, és mennyi olaj kell bele? A kiskönyv 118 cmhármat ír az elsőre, de nem egyértelmű, hogy a hátsóba is annyi kell.
Na, jelentem, ma délelőtt újra próbálkoztam a HB4-1-el, esőben a parkolóban, de meg van, működik! Menni nem mentem vele, mert a tököm is vizes lett, de szépen beállítottam a levegőcsavart az előírtra, a Fojtószelep-ütközőcsavarjára pedig szépen reagál, beállítottam az alapjáratot, mondom, nagyon szépen állítható.
Az, hogy mitől lett jó, nem tudom. Éjjelre beáztattam tisztító lötyibe, délelőtt az új tömítéseket megzsíroztam, és úgy raktam fel. az állító részeit WD40-el befújtam, az érintkezéseknél megcsiszoltam őket. A karbi-henger közötti tömítés, mármint amit régebben vettem, gyanús volt, mert nagyon vékony papír, még a Simsonomban is vastagabb. Most amit vettem azért vastagabb. Két iylen papír tömítést is beraktam, köztük ugye a bakelit lemez (a hő miatt). Van a karbin egy rúd, azon is állítottam, hogy hosszabb legyen. Így szépen felraktam, és igen jó, nem is folyat/csepeg, meg végre van alapjárat. Remélem menni is gond nélkül fog.
Köszönöm még egyszer az itt elhangzott segítségeket is! :D
Szinte tökéletes, annyi a különbség, hogy 2T-n csak csak simán a difibe van dugva a féltengely, nincs belső csukló, csak a 3 ágú csillag. Ha a gumi rögzítőgyűrűjét leveszed, már ki is lehet húzni. (persze, ha kívül már le van bontva. :) )
Ha nem bántottad, akkor valszeg megvannak. Az alapjárati fúvóka egy csavar alatt lapul az úszóházzal átellenben. Az alapjárati levegőfúvóka pedig a szívótorok fölött, ha szemből belenézel, egy 150-es.
4T féltengelyt ismerem, remélhetőleg a 2T-é (majdnem) ugyanez lesz. Először is, a féltengelyt egyben húzd ki a váltóból kosárral 1ütt, tehát kompletten. Nagyobb csavarhúzóval kicsit elfeszíted a difitől, vagy kocogtatod és szépen ki kell jönnie. (egy karika tartja a helyén a difiben ami a kosár ricnizett rudas végén van). Ha kiszedted, fejtsd le a hibás gumit, ha már nem kell le is vághatod. Láthatod, hogy a kosárba megy bele a rúd, és a rúdon van csillag 3 ággal, azokon pedig az általad golyóknak nevezett gyűrűk. Na most az új gumi felrakásához muszáj lesz ezt a csillagot kihúzni a kosárból. Érdemes megjegyezni, hogy hogy volt a csillag, mert így "kopott" össze, bár feszesnek kell minden esetben lennie. Tehát kihúzod, de próbáld meg függőlegesen tartani az egészet, mert a gyűrűk sajnos lejárnak a csillagról, és ha leesnek, szétpotyoghatnaknak az alattuk lévő tűgörgők is,a miket jó móka visszarakosgatni. Ha megvagy, kell egy zégerfogó, ugyanis zégergyűrű tartja helyén a csillagot a rúdon. Ha megvan, lehúzod a csillagot, felhelyezed az új gumit, megfelelő bilincssel/pánntal/ -ezek hiányában akár gyorskötőzövel- rögzíted a rúdon, visszateszed a csillagot, a zégert, és jól bezsírozva visszahúzod a kosárba, utána arra is rábilincseled a gumit. Ez a kihajtás felöli gumicserére vonatkozik! A csukló felöli oldal gumicseréje egyszerűbb. Régi gumi/bilincs levág, csukló leüt a tengelyről, új gumi fel, csukló vissza, gumi rögzít! Tömören ennyi. Leírva sok, megcsinálni tán kevesebb :)
Hali! Féltengely porvédő cserére kell rászánnom magam...(2T) Az a kérdésem, hogyha kihúzom a féltengelyt a váltból, akkor hogyan tudom összerakni? Csakmert én még sosem szedtem még szét a Trabinak ezt a részét...:D Azt tudom hogy valami 3 golyó csúszkál egy nútban, avgy valahogy így van, de azt nem tudom, hogyha szétszedem, akkor hogyan tudom összerakni xD És gondoltam megkérdezem, mielőtt nekiesek...Bocsi Ha nagy hülyeséget írtam, de ezt a részt még tényleg nem szereltem :) Előre is köszi a segítséget! További szép estét!
hát igy elsöre,én a bowden állito csavarnál,a lemezt(amibe a menet van,a motorburkolat része(remélem érthetö:) igy egyszerüen,lefele megnyomnám,(megfogod egy fogoval,azt megnyomod lefele)addig mig el nem éri alul az alapjáratállitocsavar a lemezkét,(vagy kicsit tulnyomni,)és utána a csavarokkal már lehet játszani.
Sajnos ma este már nem tudom megnézni, hogy esetleg valami fordítva van-e beszerelve, mert besötétedett (és esik is), de ha képről láttok valamit, szívesen fogadom.
Hú... ezt ne vedd teljesen konkrét beállítási paraméternek. Szóval: szerintem ott valami fordítva lett összerakva, vagy én nem tudom...
A padlógáz végállást ugyebár az alumínium test egyik nyúlványa határolja a pillangószelep tengelyére szerelt lemezen keresztül. Az alapjárati végállást pedig a rugós csavar.
Addig csavard az óramutató járásával ellentétesen, amíg nem látod a rést a csavar és a lemezkar között. Ezután csavard vissza addig, hogy érintse. Vagyis a pillangószelep teljesen zárt még, de már eléri a csavar a kart. Aztán indítózz. Valószínűleg nem lesz alapjárat, kb. 1-2 menetet kell az óramutató járásával megegyezően hajtani, hogy normálisan pöfögjön a motor.
Nem lötyög. Viszont, amit írtatok, hogy a Fojtószelep-ütközőcsavarját teljesen tekerjem be, aztán "1 és 1/3 fordulatnyira kicsavarni". Na, ha teljesen betekerem, a csavar vége még akkor sem éri el a lemezt, amit állítania kéne. Ez lehetséges? :O
SZóval ha teljesen becsavarom, akkor sem éri el a lemezt. A bovdenen viszont többet nem tudok állítani, hogy tovább engedjen.
Tulajdonképpen az egész úgy kezdődött, hogy már nagyon erős volt ez a recsegés váltáskor. Függetlenül ettől, de elmentem egy futóműveshez átnézetni a trabit, aki észrevette, hogy az előző tulaj (öregapám :) ) annyira odacsapta az alját annó, hogy szépen elcsavarodott a bölcső! - és gondolom azzal együtt sok minden egyéb is. Bal oldalon szépen meg is volt gyűrődve az anyag, olyan 2 centivel rövidebb lehetett az az oldal. Kicseréltük a bölcsőt egy hibátlan darabra, azóta sokkal-sokkal jobb lett a helyzet váltáskor. De azért még mindig sokszor csak 3-4. kulungolásra veszi a sebességet. Előveszem kiskönyvecskémet és megnézegetem amiket javasoltok, hátha segít valamit. Szép estét mindenkinek!
Nem ártana megpróbálni tekerni a kuplungállítón.Lehet kopottabb a tárcsa benne és nem emel ki rendesen,vagy már nagyon kopott és ezért nem biztos hogy jó is lesz.De mielőtt költekezni kezdesz nézd meg a kulisszát is.
Ez az alapjárati keverékcsavar, ami a H 1-1-nél a másik oldalon van a pillangószelep-tengely mellett leplombálva. Itt nincs levegőállítás, hanem a pillangószelep adja a levegőt. Az alapjárati fúvóka megvan?
Már az is segít, hogy a főfúvókát kicseréled egy 125-ösre, a dúsítót meg egy 70-esre. Ezzel még nem nő jelentősen a fogyasztás, viszont tűrhetően megy.
Keverékcsavart teljes betekerés után másfél fordulatra hajtsd ki.
Aztán csavard ki a pillangószelep ütközőcsavarját, egészen addig, amíg fel nem ütközik a pillangószelep teljesen. Ha ekkor is pörög, valószínűleg falsot szív valahol.A felszerelésnél ugye nem húztad meg izomból az anyákat? Ajánlott az önzárósak használata.
Helló! A segítségeteket szeretném kérni. 4t Trabi egyenletes haladás közben minden sebességnél a következőt csinálja: egy pillanatra kihagy, majd ismét megy tovább, kis idő elteltével újból. Elosztó fedél, rotor, gyertyák cserélve. Most szántam rá magam a karbi tisztítására. De az úszószintet nem tudom mennyinek kell lenni. A javítási könyv szerint "megmérjük az úszóbeállítási méretet". Csak éppen ezt az adatot sehol nemtalűlom. A benzinszint szétszedéskor a karbiban 16mm volt. Ezt az adatot sem találtam, hogy mennyinek kell lenni. Köszi előre is a segítséget.
Sikerült vennem 28HB4-1-es porlasztót. Szépen kipucoltam, tömítéscserék, felraktam. A "Fojtószelep-ütközőcsavarjá" és a "Levegőszabályozó-csavart" beállítottam az előírtra. Pöccre indult, de a motor nagyon magas fordulaton jár, nagyon felpörög. Az alapjárat állításra semmit sem reagál :(. Kérlek segítsetek :(.
Először is tömör féltengelycsonk legyen a belső. Ezt leesztergálni úgy hogy külső(másik)féltengelyt rá tud csúsztatni(persze századmiliméterre kimérni..stb). És ezt körbe heggeszteni. Nekem így készült! Ha pontosabb instrukciókra vagy kíváncsi. Keresd Tibke-t itt a fórumon. Nekem ő csinálta a poloGT(5gang) váltót wareszba.
Az lehet, hogy feltöltötték, de típushiba a 4T Trabinál, és Warbinál, hogy idösebb korában ereszti az olajat a váltó az összetételnél, meg a szimeringeknél ahol a féltengely megy a difibe. Javaslom nézz alá, hogy van e olajfolyás, mert lehet ereszti, és már most sincs benne elég!
Egyáltalán nem biztos, hogy teljesen orvosolja a problémát, de próbálj meg a váltóban olajat cserélni először. Eleinte az enyém is nehezen vette főleg a kettest, de a friss olaj csodákra képes. ;):)
grrrrrrrrrr........ Irigyellek! :) Amikor motort vettem kinéztem én is egy 0km-es Wartburg motort, szerdán került fel a hirdetés, csütörtökön hívtam fel és már sajnos tárgytalan volt.