Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Keresek Budapesten olyan szakit, aki rendbe tenné a 4T trabim váltóját, mert az első és főleg a második fokozatot nagyon nehezen, sokszor csak hangos reccsenések közepette lehet kapcsolni. Újabban kezdte el azt is művelni, hogy hátramenet közben is recseg. Megköszönöm, ha ajánlotok pár megbízható szerelőt.
Ahamm, az hiszem értem, és ez is lenne a logikus. Max próbaképp, még a másik irányba is eltekerjük a vezérlést 1 foggal, hogy mit szól hozzá, ha nemgyerebe, akkor vissza gyári jelölésre. Most gyárival fogok járkálni 1 darabig, használni kell az autót, de legközelebb ki lesz próbálva a másik verzió is.
Ha csak a ciripelés a gond, azt esetleg a bowden vagy a gázpedál is okozhatja. A szétszedés lehet hogy tényleg felesleges ha csak ennyi a gondja. Az hogy sérül a porlasztó tömítése nem törvényszerű, esetleg ha évek óta nem volt leszedve a karbi. A kipufogótömítés viszont inkább hajlamos elrepedni a csonk leszedésekor, ha már jól megsült. A lomhaságot a HB-s porlasztó valószínűleg megszüntetné, lehet hogy kb 1 literrel nőne a fogyasztás is, ami viszont nem nagy baj mert jobb a motor kenése, belső hűtése. Ez főleg hosszútávú magasabb fordulatszámú üzemben fontos. Szerintem legalábbis kicsit fogyasszon többet mint rövidebb legyen a motor élettartama.
Valakinek van tapasztalata az otthoni trabi festéssel kapcsolatban? 1K festékkel mi a tapasztalat? Mert én arra gondoltam, hogy 1K festékkel szépen telibefújom. Eddig a hátulját fújtam le, kérdés hogy mennyire lesz tartós.:confused:
[justify]Igazából nincs semmi gond ezzel a misztikus H 1-1 karbival. Remekül indul, nagyon jó a fogyasztás (tartós, hosszú távú üzemben 5 liter), bár meglehetősen lomha. Akkor meg minek piszkálnám? Ami a karbantartás elhanyagolására utal, az egy nyiszorgó, ciripelő hang, ami néha a gázpedál mozdulatlan tartása mellett is fellép, de kimondottan hidegindításkor hallatszik az utóbbi időben. Igazából tényleg nem tervezetem szétbontani, annál is inkább nem, mert a kezelési utasítások szerint sincs erre szükség. Legalább a blokk felőli tömítés sem fog megsérülni. Talán az úszóház fedelét leveszem, belekukkantok, ecsettel kimosom (csak a szőrét ne hullassa!) a hozzáférhető fúvókákat kiveszem, megtisztítom, működtető tengelyeket kívülről megzsírozom és annyi. Így viszont a burkolatot és még kipufogó könyököt is le kell vennem, mert másként nem férek hozzá.[/justify]
Ez a siettetés, késleltetés úgy működik, hogy ha sietteted, "előre" húzod a nyomatékgörbét, ha hátra tolod, akkor pedig hátra tolódik. Első eredménye az, hogy alul húz, de fent "elfogy" a kraft, a másodiknál pedig alul hajlamost kicsit dadogni (nem gyalázatosan), felül pedig üvölt és teker a moci, amennyiben nincs szabályozva a motor végső fordulatszáma, úgy ez emelkedik. A gyári beállítás kb. középre van belőve, a változtatás "életképes" tartománya kb. 5-8 főtengely fok között variálható mindkét irányban GYÁRI vezérműtengellyel, ezen túl nagy az esélye a szelepek dugattyúk általi halálának, illetve több a veszteség mint a nyereség.
Azért az 5W/40-et sajnálom a gépbe, az már árban is húzósabb sztem. Legközelebb valami jófajta 10W/40 megy bele.
4TRed, madogery, Bajusz79: Na visszatettük jelre a vezérműkereket, és hozzáállítottuk a szíjtárcsát. Nekem így kb. pont a Z alá esik a jel. Kiszámoltam a fogak számából (44 van), hogy 1 fognyi eltérés 16,36°-os főtengelyfordulatot jelent. Azon gondolkoztam, ha ez a gyári beállítás, akkor a másik irányba (tehát a Z felé) is tolerál minimum 1 fognyi eltérést, és talán úgy már nem lenne gond a gyújtásommal, mert ez a koppig előgyújtásra tekert elosztó nem tetszik nekem. Valahogy össze kéne hozni a 2 dolgot.
Köszi szépen ezt a kifejtést az olajról, és a link is jól jött amit közzétettél. A motorolaj jelöléseivel tisztában vagyok, közlekedésmérnöknek tanultam, a kémia része mindig is érdekelt, és jól is ment. W=winter. Szóval tapasztalati oldalra voltam kíváncsi, a motorindítási tőkecsattogás pedig ennek a konstrukciónak sajátja. Mondjuk egy-két hónapja rámhozta a frászt a gépezet, amikor még melegen sem akart elmúlni a csattogás, de egyről a kettőre hirtelen elmúlt, azóta még hidegen sem csattogott be. Szar napja volt akkor, vagy csak valami olajsár ragadt meg. Nálam a csattogás télen, -10 fokban szokott úgy előfordulni, hogy egy hete nem ment, de 2-3 mpnél sosem többet. Azért hirtelen nem akarnék 0ás olajat venni, de a 10est simán bepróbálom, most van 80 ezer a gépben, nem hajtom szét, hidegen nem forgatom, persze néha neki is meg kell mutatni 3asban a 80at. Fogyija nem megy 6,5-7 fölé, még ha csak városban is használom. Ezekből gondolom, hogy nem szabad kopottnak lennie. Félszintetikus fog szerintem belerepülni.
Olajcsere után az első másodpercekben természetes a "szelephang" vagy hidrotőke hang, még a legeslegjobb olajnál is. Mivelhogy az olaj (tegyük fel melegen volt leeresztve) mindenhonnan kifolyt, még a hidrotőkékből is, akkor azt először fel kell "nyomnia" olajjal. Hosszabb állás után is.
Szia! Motorolaj Az én 4T Wartburgomban, mióta lehet kapni, 5W40-es olaj van /Castrol/. Jelenleg 260.000 km-nél tartok. Barátnőm tavaly vásárolt Trabijába 10W40-re /Q8/ cseréltem, de az első néhány másodpercben egészen hangos szelephangot produkál, amit én a Wartburgnál ezidáig még soha nem hallottam.
Mi a baj a motormosóval? Kifejthetnéd! :) Ezt a jelre állítós dolgot ma még nem sikerült megnézni, de holnapra meglesz ez is. Bár úgy emlékszem, hogy ha a veztengelyt jelre tesszük, akkor kb. pont a Z-nél kell állnia a szíjtárcsának.
Sztem, ha H1-1 wan fönt és müxik, akkor adj hálát a jóistennek, és hozzá ne nyúlj, amíg nem muszáj!!!
Egyik cimbim ex-Trabiján figyelt egy ilyen H1-1, olyat lötyögött a fojtószeleptrengely, h fél centiket lehetett mozgatni föl-le, mégis atompatent alapjárat, tuti üzem és zsír fogyasztás jellemezte a gépet a wégsőkig. Sosem mertünk hozzányúlni, nehogy "kiszálljon belőle a lélek". Hozzáteszem, ez wolt az egyetlen általam wizsgált gép, ami normálisan müxött ezzel a fajta karbiwal.
Sztem ennek a karbinak a titka (?) a tárcsák tökéletes++ tömítése. Ha a legkisebb mértékben nem tömít, akkor sohasem fog normálisan működni. (nálam így történt, uis csináltam egy 0km-es darabot, utángyári, oversize, 8.5mm-es tengellyel; ehhez tökéletesen lett feldörzsárazwa a ház, minden csere, minden állítási lehetőséget határok közt próbálgatwa, de meg sem nyikkant a gép, uolyan xar maradt... nincs alapjárat/pörög és bőg, sem alacsony fogyi, sem erő)
Ha ez tényleg így wan, akkor ez egy tárcsatömítés-teszter karbi;).
Sosem tudjuk meg. Ha az egyes hengerben a dugattyú a felső holtponton áll és a vezérműtengely oda tartozó bütykei 'mérlegállásban' vannak, elvileg akkor van jelen minden. Az autodata szerint a motorrokon vw-k szíjtárcsa jelölése alapesetben* 0-nál van, ha a vezérműkerék jelen van. Meg ennek van értelme, ha csak a gyűjtásállításra gondolunk, akkor is. A trabi-waresz motoroknál meg a z-nél van jelen. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/090801/vez1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
*alapeset, hogy nem volt síkolva a blokk ill. hengefej, a tömítés is gyári vastagságú és a veztengely is sajátja a motornak.
Motormosót bele ne önts! 10W-40 OK, olajfogyasztás és a viszkozitás között nem mindig áll fent egyenes arányosság. Meg a sűrúbb olajjal hidegen nagyobb az olajnyomás, ami a tömítéseknek plusz igénybevétel.
Annyira nem bonyolult a tisztítás. Szétszedés és ecsetes, fogkefés mosás után/közben (én tiszta benzinnel szoktam mosni) sürített levegővel, ha más nincs pumpával ki kell fújni a fúvókákat, járatokat. A fojtószelep tengelyén van két csavar anyával kontrázva azokat nem is kell kicsvarni, ezek beállításához kellene a mérőóra, de ha tényleg nem volt szétszedve a porlasztó akkor ezek is gyáriak. Benzinszint az úszó hajlításával beállítható. Ennek értéke benn van a trabi.hu-ról letölthető javítási segédkönyvben, rajzokkal beállítási értékekkel együtt. A szakadt, elhúzódott úszóháztömítést is ki kell cserélni. A fúvókákat mindig megfelelő mérető csavarhúzóval csavard ki, mert könnyen "lenyalódik" a feje. Viszont én megkockáztatnám egy HB-s porlasztó felszerelését, egyszerűbb, üzembiztosabb, jobb a motornak is, fogyasztás sem magasabb sokkal és még a retrósított évjárathoz is jobban passzolna. A valóságban egyszerűbb az egész művelet, de célszerű megcsinálni, gyakorlatszerzésként sem rossz, egy esetleges útszéli porlasztóhiba elhárításánál.
[justify]Jó kis oldal. Úgy rémlék már egyszer olvastam is, de most ez nem ugrott be. Tehát nem kell túllihegni a dolgot. Rendben. Még arra gondoltam, hogy egy-egy festékpöttyel összejelölöm a beállítócsavarok helyzetét, és így közel eredeti állapotára tudom visszaállítani tisztítás után.[/justify]
A javítási kézikönyvek a műhelyeknek szólnak. A Trabikarbihoz csak egy kis türelem és alaposság kell. A lényeg: Jól ki legyenek tisztítva a járatok (létezik karbitisztító folyadék, mindent felold), a fúvókák és az egyéb alkatrészek. Fontos, hogy ne lölyögjön a pillangószelep tengelye, ha igen, "O" gyűrű a megoldás. Az összerakás, ahogy mondani szokták a szétszereléssel fordított sorrendben. Nem árt egy kiterített rajz. Ha kész van, jöhet a beállítás. Itt van egy: https://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/index1.htm A raz virtuális, egy síkban ábrázol minden részt, nem ahogy a valóságban, de minden beazonosítható.
[justify]Kezdek aggódni. Vásárlás óta kb. 16000 km-t mentem a gépemmel, és 20000 km-enkét a karburátort ki kell tisztítani. Azonban van egy olyan gyanúm, hogy az előző (egyébként első) tulajdonosa sosem nyúlt hozzá és a 80000 km-hez közeledve időszerű lesz. A baj az, hogy az itteni aranykezű kollégákkal ellentétben, én még sosem szedtem szét, főleg nem raktam össze és nem állítottam be karburátort. Talán azért, mert sosem volt szükség ilyen műveletekre. De most van. Az autó 1986 decemberi, tehát a sokak által nem szeretett 28 H 1-1 típusú van rajta. Van egy javítási könyv változásjelentés c. füzetem, ami részletesen ír erről, de meglehetősen bonyolult fogásokat ismertet, és nyomatékkulcs, sűrített levegő, mérőóra is szóba kerül benne. Ezek közül egyik sem áll rendelkezésemre. Szóval első ránézésre elég kemény diónak látszik. Mégis, mit javasoltok; hogyan fogjak neki, mire vigyázzak? Szeptemberben úgyis megy zöldkártyára és előtte jó lenne elvégezni a takarítást. [/justify]
Ez teljesen logikus, bár még ennyire nem mentem bele a dologba, köszi, hogy leírtad! Az én gondolkodásom szerint pont az benne a veszélyes, hogy míg a veztengely kicsit fordul, a főtengely már jóval többet az áttétel miatt. Holnap számolgatunk haverral, hogy mennyi is lehet az annyi. De valószínű, megy vissza ott ahol volt, úgy jobban is ment, ez csak egy kísérlet volt. Csak azt nem értem neki mért így megy normálisan?
madogery: Jó kis okfejtés, sztem megfogadom én is, és köv olajcserekor már minimum 10W/40 megy a gépbe, persze belső motormosás után.
Nekem is ez a tapasztalatom igaz még kezdőnek titulálhatom magam vigan de a H1-1 nekem se jött be.:( Nekem most egy 28HB4-1 és az jól dolgozik. Ajánlom h hagyd a 1-1est mert valamiért nem szereti az enyém se. És itt van egy oldal https://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/index1.htm itt van karburátor beállitás is.;)
hali mindenkinek keresek gyári 160 as órát és gyári alufelnit és fordulatszámérős kombinált órát aki tud esetleg bármejikből az Írjon elöre is köszönöm
Ha a moci már sokat futott, esetleg picit eszegeti is az olajat, akkor se menj 10W-40-es ACEA A3, résszintetikus olaj "alá". Ugyanannyiba kerül, mint a 15W-40, csak nagyságrendekkel jobb!
Én legutoljára C@strol TXT 5W-40 full-synth-et (igen, újra gyártják ezt a fajtát) toltam Édesanyám 4T-jébe, és a 10percig tartó fülsüketítő hidrotőkecsattogásból, 1mp(!) lett, a 10W-40 GTX Magnatech-hez képest!
Ekkora a különbség hidegen, én sem hittem wolna, pedig 0W-40/0W-30-at akartam hozzá eredetileg, mert csak kis táwokat, és kizárólag "hideggyötrést" lát, szegény pára.
A Valvoline ehhez az ősi motorhoz még 5W-30-at is ajánl, [url=https://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/select.asp]itt[/url].
Attól a téwhittől nem kell fosni, h húúú, de wékony lesz az olaj, mert a W előtti szám ugye a hidegoldali wiszkozitás, minél kisebb ez a szám, annál hígfolyosabb a cucc hidegen. A W utáni szám értelem szerűen a melegoldali wiszkozitás, minél kisebb ez a szám, annál hígfolyosabb az olaj melegen.
Általánosan elmondható, h a legwékonyabb olaj hidegen mindíg sűrűbb, mint a legwastagabb olaj melegen!
A 30-as melegoldal pedig sztem - de főleg a Valvoline szerint - nem gáz, ugyanis egy kőkorszaki, áswányi 15W40-es néhány ezer km alatt úgyis max 30-assá nyíródik a motorban, plusz ez utóbbi hagy maga után némi iszapot, ezt-azt, gyorsabban is öregszik, nem olyan stabil, mint egy rész- ill. egy full-synth olaj.
Ja: és a másik legfontosabb, jófajta, wisszacsapószelepes olajszűrőt kérj, mondd, h VW-hez kell. (nehogy wmi gagyit sózzanak rád, "jó lesz a hülye Trabantosnak" címen)
felejtsd abba, nekem, mikor már a wezérlőtárcsák sz@rt sem tömítettek kezdett el ilyet játszani...
Fogd a H1-1-et, és egy mozdulattal tedd el, jó messzire, és még ezzel a lendülettel rakj fel egy HB-set, azzal wígan (és persze szuperül) muzsikál még, míg csak benzin lesz a tankban...
Az esetleges fogyasztásnöwekedésért pedig majd kárpótol a mindig tuti alapjárat, az egyszerű működés, a servo-s pedálérzet, azonnali gázreakció pöccintésre, nomeg a nagyobb teljesítmény.
Egy tőmondat. NE. A vezérlés lényegében a főtengelyfokhoz hangolja a szelepnyitást, így mindent főtengelyfokban KELL mérni. Csak hogy mégis valami tapintható logikát találj, kifejtem. Teljes 4 ciklus 720 fokos főtengelyfordulathoz tartozik. A vezérműtengely pedig érthetően nem tud egyet fordulni, miközben a főtengely kettőt fordul. Amit ki akarok hozni ebből, ha megszámolod a fogak számát a vezérműtengelyednél, és azzal a számmal elosztod a 720 fokot, akkot kapod meg, hogy valójában egy foghoz mekkora FŐTENGELY FOKOT fog jelenteni. Tippre szerintem egy olyan 10-30 közé eshet. A vezérműtengely siettetése/késleltetése pedig 10 foknál tovább nem nagyon ajánlott gyári motornál. (Pont az összeakadások miatt.)
Nos, leszedtem a karbit, teljesen átpucoltam, új tömítések stb. Most majdnem jó, de magas az alapjárata. Az alapjárat állító csavar teljesen be van csavarva, jobban már nem tudom :S. A bowdenek nem feszülnek. Szóval most magas az alapjárat, és lejjebb állítani sem tudom :S.
Hát valószinűleg vmiért nincs alapjáratod, ez lehet azért mert az alapjárat állító csavar, ami a gázkarnál van, nagyon ki van tekerve, vagy valahol dugulásod van, és ezért nincs alapjáratod. Egy takarítást megér a dolog, nem olyan komplikált... Csak arra figyelj, hogyha szétsezded, és utána rakod össze, ne cseréld fel a fúvókákat -most csak egy példát mondok- pl: a főfúvókát a járulékossal... Próbáld meg áttakarítani, és majd utána nézzük hogy változott-e az alapjáratod. Ha nem, akkor kitalálunk vmi mást lehetséges alternatívát is, de jelenleg ez tűnik a legnyílvánvalóbbnak... Remélem tudtam segíteni, és nem mondtam nagy hülyeséget semmivel...xD
Ne nézz hülyének, még az e-mail címed is ugyan az, az pedig máshogy nem lehet, csak úgy ha te vagy, de engem különösebben nem érdekelsz.Már akkor befejeztem veled a vitát, mert csak kötekedsz. A képek sem kellenek, nem is hiszem, hogy szétvágtad.
Sziasztok. Karburálási problémám van. Vane gy 28 H 1-1-es karbim Trabi 2T-n. A jelenség a következő. Ha gázt adok (nyomok) neki, akkor miután leveszem a lábam a pedálról, a fordulat pár másodpercig fent marad, majd szép lassan leesik, annyira, hogy le is áll a kocsi. Ha leállás előtt kis gázfröccsöt adok, akkor szintén jópár másodpercig visít a motor, majd szintén elkezd leállni.
Mi lehet a gond, és hogyan tudom megoldani? Valaki azt mondta, hogy túl szegény a keverék, és az állító csavarral próbáljam meg orvosolni.
Nem kutya vagyok, csak tőle netezek néha a gariba! Lusta volt, és a legegyszerűbb módon léptetett be! Semmi baj nem tudhattad! Valahol a gépen vannak fenn képek, csak a "KUTYUS" nem tart rendet, ezért folyamatban van a keresés! Az különösképp nem érdekel, hogy mit gondolsz a kutyáról, nem ismered, nem tudsz teljes képet alkotni róla! Valóban néha azt, hiszi, hogy ő huggyozta a golfáramot, és közben kiszarta a Spanyolviaszt! Töbnyire azért, mert igaza van! Bunkó is, és szemét, -azokkal akik, megérdemlik, és úgy áll az emberekhez, mint ahogy hozzá- de tőle jobb barátom nincs, és nemis kivánok!