Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Aha, szóval össze tudna rendesen borulni. Már csak azért is kérdezem, merthogy jáccok most a vezérléssel, nehogy az legyen, hogy túlságosan elfokolom, aztán szépen csókolóznak a dugattyúk a szelepekkel. De józan paraszti ésszel belegondolva, 1-2 fognyi eltérés tán nem okoz efféle galibát.
Ha jól tudom, akkor a dugók nem zsebesek, és biza összeaprítják a szelepeket egy szétesett vezérlés után. Amúgy a dugattyúkat hasonló ok miatt zsebelni nem hülyeség (szerintem), és aki esetleg valamiféle kompressziónövelést túlzásba vitt (kopog a 95sel) akkor ez lehet egy gyógyír. Mondjuk a gyári dugattyúk nemtudom mennyire szeretik az ilyesféle átalakításokat, ez nem is lenne egy rossz téma.
Most pont úgy állítottuk be ahogy haver waresza van, de qrvára nem akar menni, 3000RPM körül már berángat, afölé taposva meg már durrog is. Sztem nagyon kevés neki az előgyújtás, pedig koppig van tekerve. Azon filóztam, hogy lehet a karbit is után kéne állítani hozzá, mert az még nem történt meg. Ha az sem hoz megfelelő eredményt, visszateszem jelre, ez úgyis csak egy kísérlet volt, hogy így jobban megy e, mert fura hogy a waresznak pont ugyainde van állítva. Apropó: Ennél a motornál előfordulhat az, hogy a szelepeket elérik a dugók? Magyarul ha elszakad a vezérműszíj, össze tudják borítani a szelepeket?
Ha pár napot tudsz várni, csinálok képet a Trabim központi zárjáról. A kasztnija kupáláson esett át (szerencsére visszakapta a KPM által elvett műszakit), s amikor visszarakom, teszek fel képeket. Komplett leírással,képekkel, mert risztó+kp zár van benne.
4 TRed-nek: Nekem a kagylós cég piros 15W40 olaja van 3 éve a Trabimban. Nem fogyasztja, nem füstöl, hidegben-melegben egyaránt gond nélkül fut. És nem is iszapol, cserénél sincs trutyi. Nekem bevált.
Motorolajnak tökéletes az amit írtál. Váltóolajnak is sima váltóolaj elég, nem kell félszinetikus se, nem igazán érzékeny rá. ha öregek a szimmeringek el is folyatja a hígabb olajat.
Tedd jelre, kis eltérés belefér, ha egy foggal el van téve, akkor nagyon nem a jelnél van. De illik a V alakba beleesnie a lenti jelnek ha a vezérműkerék pöttye pont a nyílnál van.
Ne ugorj te se teliarcost erre a Flexes szövegre! Szimpla provocateour az ember! Magába jót röhög azokon aki felszívja az általa kifolyatott savat. Közben meg anyuka manikűrkészletéből csórt kiscsipesszel rezonálja a nemzőkéjét. Ez már ugyan nem a mi dolgunk, csak ne érezzük itt, az a lényeg.
Pont az ilyenek miatt lesz csak a klubtagonkak regisztráció, és a klub vezetőségének elbírálásával.
Shell olajjal nincs tapasztalatom, én már egy jó ideje csak Castrol 15W/40-et rakok bele, (volt már GTX többször, LX is, most meg Magnatec) nagyon meg vagyok vele elégedve. Különben meg azt mondják, ha megkímélt a motor, akkor ajánlatosabb 10W/40-el itatni, mert az ásványi olajnak rosszabbak a tulajdonságai a félszintetikus és persze a full szintetikushoz képest (több lerakódás a motorban, ezáltal hamarabb csereérettek lesznek a hidrotőkék is, nagyobb kopás lép fel hidegindítás közben, mert a ásványi sűrűbb, nehezebben veszi fel a pumpa stb.) Bár ha kopott a motor, akkor meg hajlamos a 10W/40-et enni, rossz tömítéseknél jobban engedni, ezért használom én is inkább a 15-öset. Motorfelújítás után tuti 10W/40-et kapna.
Váltóolajból, jó bármely 80W/90-es hajtóműolaj, bár az okosak azt mondják, hogy bizonyos váltókba jobb a 75W/90, mert halkabb működést eredményez, és persze kemény fagyban elinduláskor nem kell feltétlen 2 kézzel sebességbe rakni :)
Biztos ,hogy marad a karbi mert amúgy gyenge,meg bármit teszek csörög a motor. De azért a fogyasztást ellenőrizni fogom.Kössz A kipufogó egy 2ütemű Wartburg első kipufogójából lett átalakítva annó az NDK álltal kiadott műszaki rajzok alapján.Kissebb a fojtás ,de épp annnyi ,hogy a motor nem sérül.A motor nincs átalakítva.
Mostanában fog elérkezni a csereperiódusom vége, már ami a motorolajat illeti, illetve most pont úgy jött ki, hogy a váltóolajé is. Édesapám régi idők óta Shell 15W/40s motorolajat használt, a mocinak semmi gondja nincs.
Sajnos a váltóolaj márkája/tulajdonságai nem jutnak per pillanat eszembe, de még a váltóművel sem volt még gondunk.
1. Megfelelő-e ez a motorolaj a gépbe? (esetleg ez a márka pont szar, vagy nálatok sok év alatt inkább egy gyengébb minőségű, olcsóbb, mégis jobban bevált kenőolajat használtok?)
2. Váltóolajnak mit ajánlotok? (Arra emlékszem, hogy fater egy littyó márkás olajat szokott venni, ehhez a maradék 3 decit hycomol olajból pótolta, amiért én a napokban le is basztam.)
helló akinek van központi zár a trabijába és nem lusta lefényképezni nekem hogy hogy oldotta meg az legyen szives képet küldeni róla mert én olvastam a cikket de szeretném látni képeken is!!! Mert túl hülye vagyok hozzá!!!!:D
Képzeljétek egy hónappal ezelőtt elmentem trabit nézni nem akár milyet P50-est találtam is igaz nem lehetett már megmenteni de amit bírtam kiszedtem belőle a gazdájával beszéltem a trabantokról és képzeljétek a telepén nem egy p50-es volt hanem kb. 25-30 db volt de amire eljutottam oda addigra csak egy nagyon rossz állapotú volt egy darabot láttam nála egy évvel ezelőtt ami kitűnő állapotú volt és a 25-30 db P50-ket vejmárral felpakolták a pótkocsikra de előtte öszzenyomkodták hogy minél több férjen rá a pótkocsira és kivitték a mélytelepre ahol békében nyugodtak onnatól kezdve nem beszéltem a csávóval meg még jól le is basztam hogy hogy lehet ilyen hülye barbár állat hogy ilyen gyönyörű trabantokat összezűztak a szivem majd megszakadt és hozzáteszem hogy volt köztük AWZ-is:mad::(
Jó ez a rajz! Persze azt elfelejtettem hozzátenni, hogy az én motorom is 1.3-mas, még mielőtt valaki arra fogná az eltérést, hogy 1.1-es. A rajz alapján, ha haver wareszának vezérmű kerekét full jelre tennénk, akkor esne a főtengely jelölése a feketével egybe. Viszont ha az enyémet tennénk jelre akkor vagy a pirossal esne egybe, vagy még azzal se. Holnap ez kiderül, mert úgyis kell nekem is vezérmű szimeringet cserélnem. Valószínű, úgy fogom a kereket visszatenni, ahogy a wareszé van, és ahhoz állítom a gyújtást. Aztán meglátjuk mit megy a vas ezzel a beállítással...
Szerintem ne nagyon kerülj a többiek elé, ha élve akarsz maradni. Egy AWZ P50-est flexszel megszabdalni felér egy erőszakkal ember. Ne csodálkozz, ha mondjuk valamelyik hithű veterános a csapatból kérdés nélkül megpofoz. Ugyanis sikerült egy valódi ritkaságot elpusztítani.
Nekem, ha a vezérmű kereket jelre állítom, lent a pirossal jelölt helyre esik a jelölés. De ez nem egész fognyi eltérés. Viszont feltettem egy gyári új karbit, azóta nem kell koppra előretekerni a gújtást. Nem torpan és ugrik rendesen. De nem sokat mentem vele azóta. Hidegüzem rendben, melegen alapjárat stabil, bár kicsit alacsonynak érzem. Viszont alapjáraton, ha tekerek a gyújtáson, nem változik a fordulat érezhetően.
Kicsit kifejthetnéd ezt a kipufogót. Meg azt is, ha valami módosítás van a motoron. ;) Valószínűleg a régi karburátor jobban etet, ezért nem csörög vele a motorod. Ha a fogyasztás nem nő meg drasztikusan, akkor hagyd rajta!
Köszönöm a válaszokat a csörgő(főleg kipörgetéskor) motorral kapcsolatosan. Megoldottuk egy régebbi karbival már fele annyira se csörög és piszokúl megy.A későbbiekben még kap egy röpsúlyos gyújtást és tökéletes lesz. Egyébként ti hallottatok már trabi 2t sport kipufogóról(ami egy wartburg első kipufogóból van kialakítva) meg légszűrőröl?Ezt nekem Szegeden egy olyan mester csinálta aki a 80-as években Trabival versenyzett.Átkozottul megy a hangja meg méllyebb(vaddisznós).Ha valakit érdekel tudok segíteni..
Viszont: Ma haver 4T wareszát berheltük (vezérműszimering csere). Mielőtt leszedtük a vezérműkereket, jelölésre forgattuk a főtengelyt és megnéztük hol áll a vezérműkerék jelölése is. Kíváncsiságból megnéztük a Trabimat is, hogy ugyanott van é a jelölés. És kiderült, hogy nem! Egy foggal odébb van téve nekem a vezérlés, amit még 2 éve egy szerelő csinált. De lerajzoltam miről is van szó. Szemből van csinálva:
Lehet ezért nem tudom a gyújtást sem rendesen belőni? Mi a vélemény? Állítsam én is oda ahová a wareszé van? Gyanakszok, hogy ezért nem tudom odáig feltaposni a Trabit ahol a waresz még bőven megy. (pl. 3-dikban 120 meg se kottyan a waresznak, enyém 100-nál elhal)
Ha ez egy AWZ P50 volt akkor azonnali fejlövés.Ugyanis ez a legkorábbi trabik egyike,de a korai darabokat még nem trabant-nak hívták.Ha lehet kínáld fel eladásra a megmaradt alkatrészeit,ha már tönkretetted,legalább azoknak jól jöhet aki ezen típus felújításán fáradozik és vadássza az alkatrészeket,akár éveken át is.
ja értem és jóféle kasznis nincs felétek aki rendbe tenné a dolgokat.tegnap dunakeszin is láttam egy fekete transot ronal felnikkel meg crom bukókeretten.
a 2t motor hibái csörög a motor:túl nagy előgyújtás.hullára kopott gyűrűsor,illetve sz.rrá ment tűgörgők. kopogás:kopott dugó ami bebillen,illetve túl nehéz túlméretes dugattyú általában valami kisipari.időnként kopogó hang:tördeli a gyűrűt,kiesett a gyűrű reteszelő stiftje.a benzin levegő csavart a szakértők addig csavarják míg nem áll át a 2 ütemű motor levegő hajtásra,illetve forgácsolásra.:D:evil:
Sziasztok szeretnék bemutatkozni! Flexes a becenevem, mert autóbontóban dolgozom, -flexel- és igen hatékonyan! A Trabizást nem rég keztem, amikor betoltak egy gömböjded trabit! A legjobb barátom segítségével (flex) átszabtuk, és egy csini kis hot-rod lett belőle! De valamit nem értek! Ez a régi kocsi vajon csak hasonlított a trabira, vagy volt neki másik neveis? Mert az orr díszre az volt írva, hogy AWZ! Ez lehetséges?
szerintem is a szinterezés a jó, bár ha megkínálod hőálló ezüsttel (600 fokig) ideig óráig jó marad. mondjuk a színe nem az eredeti, meg előbb utób ez is lejön, de nagyságrendekkel olcsóbb, mint egy szinterezés
ja, csak sajnos nem él egy link sem az oldalon... semmi árlista vagy hasonlók mint ahogy régen.... Azért fejlődik a technika, egy éve néztem kb. akkor még csak tengelyeket meg szívómotorokat vállalt az öreg, most meg turbóssá alakít, meg MOTECet programoz hááááát elég erős váltás ez nekem:eek:
Nem tudjátok véletlenül, hogy mi lett Havassy Péter mester cégének weboldalával? Támadó webhelynek van titulálva, most hogy lesz így 272s tengelyecském?:D