Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
OFF Valaki leírhatná, hogy kell linket normálisan kattinthatóvá tenni, mert a help nem működik, nomeg már elfelejtettem ami a régi oldalon volt :D Köszi! ON
Ajánlatos szintereztetni, megéri a pénzét, mert egy tartós bevonatot kapsz évekig. Én megjártam 1 éve, mert makacs fejjel nekiláttam szórófestékezni őket, meg lakkozni. Kb. 15e Ft-ban voltak az a alapanyagok (drótkorongok a fúróba meg flexbe, na meg a festék, meg a lakk) Szép is volt kb. fél évig aztán elkezdett lepattogni, repedezni a festés, arról nem is beszélve hogy menynit szívtuk mire kész lettek. Mondjuk az igaz, hogy a rétegek száradása között nem vártunk túl sokat, ez is közrejátszhatott abban, hogy ilyen hamar tönkrement. Szóval én nagyon ajánlom a rendes szinterezést, nemsokára én is viszem őket. Keresgéltem neten műhelyeket, eddig ez tűnik a legolcsóbbnak, és választhatsz is, hogy csak a felni külső felét, vagy belsővel együtt, vagy akár az egészet csináltatod:
[a]https://www.porfesto.hu/[/a] Itt magáról a szinterezésről és a többi festési eljárásról is olvashatsz!
De van még rengeteg hely ahol szinterezéssel foglalkoznak, google a barátod! ;)
Sziasztok! Tudnáátok segíteni mert én már nem tom megoldani ezt a trabi hibát?!! A trabi motorja cirippelő hangot ad sebességenkénti kipörgetéskor (ahogy bemelegszik)és 80km/h körül.A gyujtás beállítást profikra bíztam,a karbit lecseréltem egy gyári beállítottra(bár annak a benzin keveréke sok volt így ráálítottunk kis oxigént),és persze a benzin keverékkel és minőséggel is próbálkoztunk.nem tom mit tehetnék még. Előre is köszönöm..
Most azoknak a tippjeit várom, akiknek TWK küszöbspoiler van fent a kocsin. Az ajtó alatti részen hogy oldottátok meg a rögzítést? Tudna vki képet berakni erről a részről, nyitott ajtónál? Ahogy néztem, a küszöbről az élvédőt azt mindenképp le kell szedni, de valami még nem stimmel...
és ez a szinterezés hogy működik még nem ismerem annyira? és mennyibe lenne az öt felni? nekem valami olcsó házilag megoldható megoldásra lenne szükségem! köszi a tippeket mindenkinek
ha tutit akarsz:csiszolás után(ami legyen alapos)alapozo festékkel jo vastagon lefujod,majd egy nap pihenés után sima ALUKON ezüsttel fujjod le,megint egy nap és jöhet egy egyszerü trinát lakk!Vigyázzni kell a lakkal nehogy megmarja az ezüstöt,ezért kell min.1napot mindig kihagyni.Ja,szükséges:kompresszor,festékpisztoly,türelem:))Végeredmény: https://kepfeltoltes.hu/view/090711/DSCF1876_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Az a csörgés nem ciripelés inkább? Lehet, hogy a dugattyú billeg a hengerben. Ha már szemmel is látható, akkor durván "klaffog", de minimális hézagnál is hallható a bizonyos előbb említett hang, persze halkabban, mintha a ventilátorba beleérne valami. Szereld ki a gyertyákat, és karcold meg a dugattyúk tetjén a kormot, majd nézd meg külön-külön, hogy felsőholtponton oda-vissza tekergetve mozog-e a dugó.
Sziasztok, tudna valaki segiteni? A következő problémámmal, csörög a motor alapjáraton. Hengerfejtömitést ma raktam bele, minden tömitést kicseréltem megtisztitottam, csapszeget is mindent. De olyan mintha valami fémbe beleérne a baloldali henger. Nem olyan a hangja mint mikor csilingel hanem roszabb de megy az auto mint a golyó. A főtengely jó meg minden. Találkozott már 2Ts ilyennel?
valaki tudna egy okos tippet adni felnifestés ügyben? gyári felnit szeretném lefujni valamivel, hogy ugy nézzen ki mint eredetileg! Milyen festéket ajánlatok hozzá? a kimondott felnifestéket már ismerem enyhén szólva sz@r. egyép tippet is elfogadok ami már csinált ilyet!
Ma én is megnéztem, és én is ezt az Olvicolort vettem a kocsira. Jól fed és eléggé ragaszkodik is a padlólemezhez. Már 3 éve ilyesmikkel kenegetem évente 1X és még nincs sehol új rohadás.:)
Kérdés: ezekszerint a rücsi és az alvázvédő az két külön dolog?:eek::confused:
Most készül a trabimhoz egy kicsit combosabb moci és jó lenne egy hosszú 4ikes váltó is mellé...:confused: Esetleg valakinél elfekvőben lenne egy olyan fogaskerékpár????
A hazai hátsódob az igen jó:) Főleg az aminek a kivezetőcsöve vastagabb mint a gyári. A gyári hátsódob viszont A-s dobbal is halkabb mint az széria utángyári. A kombin még az eredeti hátsódob van összekötőcsővel együtt, és még csak nem is rozsdás. Az első dob is kibírt 25 évet. Volt pár évjárat amikor "feueraluminiert" vagy micsoda volt a kipufrendszer, ez nagyon jól bírja.
Csatlakozom előttem szólokhoz, ne rücsizz.A legjobb alapozó, majd magasfényű zománc, annak kemény a felülete, bírja a kavicsokat is, rücsi puha, megpattan, alámegy a víz, és már rohad is. enyémen nincs rücsi, jópár éve volt lakatolva, és még bírja, igaz újabban nem sokat ment szegény:) (konkrétan elment tavaly műszakizni azt annyi)
Ha magyar az az új tűszelep, akkor az még simán folyathat. Szokása szorulni. Legjobb a bontott, azokban sose csalódtam. Magyar 5 percig volt a kocsimban,még a krétás trükk se segített rajta.
Rücsit szerintem ne. Szar. Láttam mások autóján, jobb ha nincs rajta csak alapozó, mert maga alá engedi a vizet. Szerintem valami alvázvédő, ecsettel véknyan felhorva. Vizsga előtt maszkíroztam a küszöböket festőszalag+alvázvédő, legolcsóbb Olvicolor vagy mi, 1000Ft volt egy kg. Bőven elég az egész autóra. Kiöntöttem keveset egy dobozba, kitettem a napra, hogy sűrűsödjön, majd lekentem a papírszalaggal foltozott küszöböket. Könnyen ment a mutatvány, fényes feketére, rugalmasra száradt. Magasnyomású mosó eddig nem bontotta le.
Már pedig az ablakfűtést nézd át, mert két könyv szerint is a fekete-zöld vezeték az ablakfűtésé. Az elképzelhető hogy a kapcsoló visszajelző fénye működik, de a fűtés nem. Üdv: Gergő
Itt egy kis 4T elektronikai kérdés: A kombi hátsó ajtóba 3 db vezeték van áthúzva. Ebből nekem az egyik el van szakadva, láthatóan nem mostanában szakadt el. Fekete vezeték zöld csíkkal. Az mi akar lenni? Érdekes módon az ajtó összes funkciója (ablakfűtés, ablaktörlő, és még nyílik is:p ) megvan. Akkor mégis mi az?
Zsombiéknál a H betű Hungary-t jelent. A magyar hátsó dob iszonyatosan hangos, de én szeretem. Viszont, ha nem találok gyárit, akkor TWK-sat fogok venni, úgy hallottam az tömött. Első dobból meg valószínűleg jó állapotú bontottat fogok szerezni.
NDK-sra gondoltam, de ha jó minőségű (amit kétlek) az utángyári, akkor nekem az is jó lenne (nem rohad el 2 év alatt és nem lyukas az első dob). Zsombinál néztem, de a cuccok neve mögött ott volt egy "H" betű, ebből arra következtetek, hogy használt.
Gyári alapján azt érted, hogy NDK gyártmány, vagy azt, hogy eredeti alapján gyártott utángyári? Mert elvileg a TWK-nál kell hogy legyen, de az valszeg utángyári. Szerintem dobj egy üzik a klubelnök [s]elvtársnak[/s] úrnak, ő majd kész tények elé állít.;):)
Köszi, ez már jó kiindulásnak! Ha jól számolom akkor elvileg nekem a fújósból elég lesz három doboz!Eddig 400ml kiszerelésben láttam csak. Mennyobe került az 1.3-as? márka?
Meg tudná nekem valaki mondani, hogy 4T aljának teljes "rücsizéséhez" hány doboz kell? Esetleg márka javaslat? Body-t régen használtam, de úgy látom már bővült a piac, illetve már zajszigetelő változat is kapható! Esetleg érdemes azt a típust venni?
hali!nekem is volt ilyen problémám elsőnek nézd meg a tűszelepet mert ezek a kisispari szutykok nem jók én is így jártam az enyém is szar volt vagy az úszószint magas de sztem a tűszeleppel lesz gond.
Köszi a segítségeket kipuff rencer témában, sztem 4-2-1 leömlőre befizetek hamarosan, meg akkor bizti ami bizti alapon középdob is lesz, ha már valamennyit is számít.
Sziasztok, Segitsetek problémám a következő, karbim 28HB4-1-es és cspegteti ki a benzint. Uj a tűszelep, a ház nem lukas, ráadásul zár is...:mad: Tud valaki valami megoldást? Köszönöm a segitséget.
Ha nem akarsz nagyon faragni, akkor hátulra minden gond nélkül jó a nem automata öv. Nekem ilyen van benne hátul. Függ persze attól is hogy kombid van-e, vagy limo. A kombiban ugyanis a hátsó ülés lehajthatóságát akadályozza az a merev foglalat, ami elöl a padlólemezhez rögzíti az övet. Arról nem is beszélve, hogy az automata öv csévélő részének nincs gyárilag kialakítva hely a Trabiban hátul. A többi ponton van műanyaggal fedett menet. Könyöklő: botóból nekem Corsa van, ma lehet hogy Wartburgét tenném fel. Üdv, jó Trabizást! Gergő
Hátulra is az első övet kell befaragni, azt kapsz akár bontóban, akár itt majd az apróhirdetések között. A karburátor témában van pár cikk a Cikkek között, a szerelés kategóriában, azokat ajánlom.
Valóban nem árt a középdob, kicsit nyomatékosabb lesz tőle, bár én nagyon nem vettem észre különbséget mikor be lett téve, mert évekig nekem se volt:) A 4-2-1 leömlőt azt érezni, 50es rendszer elég 1.3-1.4 alá.
Sziasztok! Új fórumozó és 4ütemű Trabi tulajdonos vagyok! Érdeklődnék, hogy hol vásároljak hátsó biztonsági övet, illetve a bal oldali ajtóra könyöklőt? Meg arról is, hogy hogyan tehetném ultra takarékossá a gépemet, nem igazán akarom amúgy sem agyonhajtani. Előre is köszi a segítséget Balázs
Helló! Nekem a 4T alatt 60 as rendszer van végig középre egy gázgyorsító dob van beépítve hátul meg egy MAGNUM sportdob amit a Bontóba guberáltam kemény 3000ft ért.És szerintem sokkal de sokkal érezhetőbb.
Mind1, a lényeg, hogy nem úszom meg szétszedés nélkül ;)
Kipufogó rencer téma: Kinek, milyen van csinálva a 4T alatt? Sokat dob teljesítményben egy 4-2-1 leömlő normális közép, ill hátsó dobbal? Nekem wartburg leömlő van most egy egyenes csővel és egy koppány hátsó dobbal. Arról nem beszélve, hogy az egyik cső kb. a fele átmérőjű a stabilizátor rúdnál (el lett kalapálva), hogy ne érjen hozzá. Azt mondta a futóműves tag amikor alánézett, hogy kéne alá egy középdob is, mert így nem lesz elég nyomatékos. Igaza lehet? Nagyon nem vagyok otthon kipuf rencer témában, érdekelnének hozzáértő Trabisok vagy akér Warbisok véleményei. :)
Annyi köze van, hogy a kézifék széttartja a pofákat, így nem alapból kell telenyomni a fékhengereket. Persze, a dugattyúk nem mennek a fékpofa után, de valahogy mégis ez a tapasztalat, de egyébként jogos a felvetés.
keress egy menthető hátsó dobot ami peremezve van. a peremét szét kell hajtani és ki kell belőle szedni a csövet de csak a csövet és cseréld egy nagyobbrakb 5 mm vastagabbra.utána mindent ugyanúgy tegyél vissza. a csőbemeneteket nem árt lemez fülekkel megerősíteni ahogy gyárilag volt mindkét oldalon és akkor nem is fog kiszakadni.ez a kipufogó jó gyári motorhoz is meg egy kissé megtuningolt mocihoz is.