Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
azt mondják hogy a munkahengertől leg távolabbival kell kezdeni és a legközelebbivel befejezni csak azt nem értem hogy miért mert végül is minden honnan ki kell engedni a levegőt akkor nem teljesen mindegy:confused:
Sziasztok! Érdeklődnék én olyan felől hogy valaki próbálta -e már a 4T trabiba az 1,6os Golf Vezérműtengelyt betenni ?? És ha igen akkor milyen a hatása?
No de a kéziféknek nincsen köze a munkahengerekhez, mert a fékpofák a bowden által feszítődnek szét, a dugattyúkhoz olyankor nem is érnek (hacsak behúzás után rá nem lépsz még plusszban a fékre). Azért van az az effekt, hogy ha enyhén fékezve megáll az ember, ráhúzza a kéziféket kajakból, a pedál beljebb esik. Lehet te másra gondolsz, de bocsánat nem értem mi köze a kéziféknek a levegős fékhez, meg az utánállítókhoz. Teljesen független tud maradni ugyanis mind2 dologtól. Azt viszont most már el tudom képzelni, hogy rossz az utánállító, néha nem fogja meg az egyik pofát, és olyankor visszahúzzák a pofát a pofaösszehúzó rugók. Szét fogom szedni, és újból felülvizsgálom az utánállítókat! Köszönöm!
Normális a pedál, de az az érdekes, hogy csak néha csinálja ezt amit írtam. Gondolom az önbeállókra gondolsz. Úgy tettem össze a féket, hogy az utánállítókat is ellenőriztem. Meg ha rossz lenne az utánállító, sztem akkor sem tudná teljesen visszanyomni a pofa a munkahengert, legalábbis nem annyira, hogy nekem ekkorra pedál-beesést produkáljon a fékezés :)
Legjobb tudomásom szerint teljesen lecserélve még sosem volt, csak mindig utántöltögetve a szerelések alkalmával. Az az iszapszerű dolog meg már ott volt a flakonok alján Valószínű, hogy még gyári olaj is van benne, na meg az összes többi amivel keveredett ez idő alatt. Amúgy is venni szerettem volna 2liter fékolajat, annyi csak elég lesz a teljes cseréhez. 1-et feláldozok a pumpálgatásra, 1 meg marad teljesen tisztán. Amúgy kb. mennyi fékolajat vesz be a teljes rendszer? És ha megvan a teljes csere, és jön az egyenkénti légtelenítés, milyen sorrendben csináljam? Haver azt mondta, hogy először a hátsót szokás.
Nem árt lecserélni,pláne ha már keveredett is más olajjal,amúgy meg 3-4 évente kellene cserélni,ha pontosan betartaná az ember az előírt élettartamot. Nem szabad üresre hagyni a rendszert.Ki kell pumpálni hogy egy kicsi maradjon benne aztán az újjal feltölteni.Felbakolni csöveket a légtelenítőre,azok végét némi fékolajba tenni,kinyitni a légtelenítőket és pumpálni amíg teljesen ki nem nyomja a régi olajat.Közben töltögetni a tartályt.Ha biztosra akarsz menni akkor lehet kell még egy flakon olaj.Amúgy elégnek kellene lenni,de a poharakba is kell tenni és ha az új flakonból fogy akkor nem elég 1.Régit visszatölteni nem szabad.De ezt észreveszed mikor a poharak alján látod mi jött ki a régi fékolajjal.Általában koszos iszapszerű anyag jelenik meg.Nagyon ritka hogy tiszta rendszer legyen.Ha áttisztult az új folyadékkal,akkor elzárni mindet és egyenként légteleníteni.Léteznek különböző erre a célra készült légteneítő szerkezetek,de általában ez nem áll rendelkezésre.Úgyhogy marad az egyszerű otthoni módszer.
Köszi a tippeket, akkor sztem fúratva lesz 4X100-ra, az a tuti. Viszont azt találtam ki, hogy az egész fékrendszerből leengedem az olajat (asszem DOT 3-mas van most benne), és feltöltöm DOT 4-essel. Mi ennek a cserének a pontos menete? Nem lesz gáz, ha a főfékmunkahenger levegős lesz ezalatt?
Ha javítottad a hátsó fékmunkahengert akkor légteleníteni kell.Azért fog lent keményen mert az első kör még jó. Az agyat és fékdobot fúrasd meg 100-asra,és már nem is lesz gond.Nekem is így van csinálva.Régen nekem is BMW felni volt eredeti agyakkal,de sose volt gond vele.Most Könnyűfém van,de ez már jobban észreveszi,hogy nem központos.
Sziasztok! Ha bontóban veszek trabant1.1-hez alapjárati elektronikát hogy tudom megnézni hogy működik-e? Illetve ez https://www.zsombicar.hu/catalog/product_info.php?cPath=44&products_id=139 a szamara vezérlés jó e a trabihoz ha megfelelően átrendezem a csatlakozó kábeleit.
Köszi a tippet:) Amugy nincs valakinek eladó 4t karbia mert az enyémet szokáig nem megfelelő légszürővel használták és hát mindenféle kosz rátapadt 1 szer már próbáltam kitakarítani de nem nagyon ment. Másik hogy mikor ráadom a gyujtást akkor az elosztófeldél alatt olyan mintha szikrázna vagy nemtudom pontosan elég fura hangja van.Akinek van ötlete érdekel. :p
Nem lehet, hogy kicsi az úszószint és így nem kap elég benzint. Vagy: Haverom motoros 4T fűnyírójával volt az, hogy beindulni mindig beindult, de leállt utánna valamennyivel. Gyertyacsere megoldotta a problémát.
Sziasztok!Ma a kicsikém előzés közben leált:( ha elindítom elindul csak leál alapjáraton ha sebbeségben megyek leáll valami a benzinnél nem kóser szerintem.Gyújtás az jó nemrég ki lett cserélve mindene.Szerintetek mit nézzek meg??:cool:
Főfékmunkahenger téma: Múlt héten kicsit felújítgattam a hátsó féket, munkahengereket kipucoltam, megpolíroztam belülről, dobokat felszabályoztattam, légtelenítettem, így lettek összerakva. Most elkezdte azt csinálni, hogy fékezéskor néha elkezd beesni a pedál, de úgy, hogy a fékhatás megmarad, és nem padlóig esik. Ha rápumpálok egyet felkeményedik újból. Olyan érzés mintha valahol kinyomná az olajat. Megnéztem a tartályt, de nem hiányzik belőle semmi! Mitől lehet ez? Levegős a főfékhenger? Vagy kezd meghalni és visszafele enged a tartály felé?
Felni téma: BMW felnik a vason, 4x100 az osztó. Rájöttem, hogy rohadtul nem tudom központosan feltenni őket. Ki hogy oldotta meg ezt a kérdést? Azon gondolkoztam, hogy a dobokat, meg az első kerékagyat megfuratom 4x100-ra is, és ütök beléjük új tőcsavarokat. Bármilyen ötlet érdekel.
Féltengely: Elvittem a tengelyeket felújíttatni, pontosabban a kihajtás részét amiben a csillag lakozik, ugyanis ki volt már verődve, és ezért is rázta a kormányt. Faxa feszesre megcsinálta az ürge, de visszarakáskor azt vettem észre (felemelt autó, járó motornál, 1-esben, hogy forogjon a tengely), hogy a rövid tengelyben vagy 4-5mm-es kilengés van, tehát üt! A hosszúban is van valamennyi, de az nem vészes. Lehet, hogy nem központban marta ki a kihajtást? Olyan ideges lettem, ami hagyján, ha nem rázna ismét. Elvitelkor mondtam neki, hogy nézze meg a szárat is, nem e görbe, de azt mondta nem az. Vajon jó a teóriám, attól van benne 8-as mert nem központosan marta ki a kihajást? Egyébként a csukló része nem kopott, majdnem új.
Szia! Nekem is kinyomta a zsírt azaz lecsúszott a bal gumiharang a féltengelyről.Lehet hogy bizonyos helyzetekben beleér az alvázba mivel szűk a hely... A váltóbak többszöri fellazulása miatt előfordult hogy lenyomta a bilincset a gumiharangról az alváz ezért most gyorskötözővel oldottam meg.A gumiharangot és a peremes csatlakozórészt tisztítsd meg és skf szalaggal vagy bilinccsel esetleg gyorskötözővel erősen meghúzva rögzítsd.
A kondenzátorok a műszer belsejében figyelnek. Feltölteni csak feszültséggel tudod őket, azt is csak úgy, hogy ráadod a gyújtást a trabira.:D:evil:
Viccet félretéve: ha a kondi kiszárad, az annyit tesz, hogy elmászik a kapacitása, ergo adott körülményekhez mérten tönkremegy. Felfeszegeted a kombiműszer házát, kiveszed belőle a műszert, kiforrasztod belőle a kondikat és beforrasztod az újakat. Persze leírni könnyű...:p:D
Sziasztok! 1.3-as Wartburgnál hogy tudnám orvosolni azt,hogy a baloldali féltengelynél,(a rövidebbnél) ahol a váltóba bemegy,kinyomja a zsírt,pedig már mindent kicseréltem,:új gumiharang,új bilincs,és szorosva van húzva,mégis kinyomja a zsírt. Előre is köszönöm!
Az én szintjelzőm sem megbízható, de tisztában vagyok vele hogy egy tank üzemanyaggal kb. mennyi km-ert mehetek. Így én minden tankolásnál nullázom a napi számlálót. Nekem ez bejött. Egyébként szerintem, ha megbízható mérést szeretnél akkor valami újabb típusú jármű szintérzékelőjét fabrikáld bele. Eszembe jutott még egy verzió: A szintjelző elektronikában elektrolit kondenzátorok vannak. Ezek az autók pedig már nem mai gyerekek, így elképzelhtő az is, hogy kiszáradtak a kondik, és ezért mutat pontatlan szintet. A kondikra ráírták a kapacitásukat, így (ha ez a gond) akkor a cseréjükkel orvosolható.
A benzinszintjelző nekem is így megzakant hogy eltűnek a led-es lámpák pedig a kombinált műszer cserélve volt úgy mint hátul a mérőműszer.Szerintem vagy a vezetékkel van a baj.
2T-jét könnyebben tudod légteleníteni meg találsz gyári újat, ha nagy mákod van. De ha kemény a pedál, akkor másol a hiba, amit a többiek írnak, járasd, kend meg a csúszkákat. Főfékhenger meg inkább régi escroté, ha már csere. Ja, a tárcsának meg a betétnek kb 1000km kell, addig max 3 másodpercig tartó fékezéseket érdemes csak.
Régi japán autókhoz vannak ilyen jellegűek, de bármelyik jó, csak le lehessen csukni tőle a mocitetőt. [imgw]https://kepfeltoltes.hu/090722/Image_1212__www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Hangja is frankó szerencsére. Csavarok még nem véglegesek, lesz 'O' gyűrű meg alátét is, hogy ne tudjon mellettük beszivárogni semmi. A szívató karjának műanyag kupakját is odaragasztottam.
Nem árt szétszedni és megzsírozni a csúszkákat.Mikor az enyémet szétszedtem eléggé be volt rozsdásodva.De ha van rézpasztád az lenne a legjobb.Egyébként meg minden fékbetét cserénél meg kell vasalni a féket.Ez úgy történik hogy néhány kilóméteren keresztül enyhén tartva a féket folyamatosan haladni kell.Amíg azt nem érzed hogy keményebben kell nyomni a féket,és alig fog.Ilyenkor teljesen átforrósodik a betét,jobban hozzáigazodik a tárcsához és akkor éri el a betét a megfelelő funkcióját.Utána hagyni kell kihűlni.Ha viszont nem csináltad még akkor kérj meg egy autószerelőt.Amúgy nem bonyolult.