Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Barkács szakkör

Javítok, szerelek...

Lezárt topik

Ez a topik már nem aktív, ezért nincs lehetőség további hozzászólásokra.

735 jocking _ 2009-08-24 14:36:45  Előzmény:Szabó Gábor: 67808

Nálam 2T waresz műszere van benne, ahol a következőképp van:
Hidegben (amikor a szívató sokáig dolgozik) világít mint a karácsonyfa, talán csak egy narancs LED nem viágít az összes közül. Ahogy melegszik, úgy halványulnak el a sárga LED-ek, de a zöldek álatlában midig világítanak, kigyorstáskor a sárgák is. 60-as (és az alatti) tempónál nem világít egy LED sem, max. néha 1-2 zöld, persze csak ha már üzemmeleg a motor.
Érdekes módon üzemmeleg motornál 70-80 között világít a legtöbb LED, olyankor már 1-2 sárga is bekacsint. 90-100 között viszont nem világít egy sárga sem és 2 LED kivételével világítanak a zöldek.
Úgy vettem észre, hogy 60-nál nagyobb sebességnél 90-100 között a leggazdaságosabb menni, legalábbis a fogyasztásmérő szerint.
Terheltség függvényében is változik a világító LED-ek száma, megpakolva általában mindenhova rá lehet számolni +2 LED-et.

734 Szabó Gábor 2009-08-24 11:15:23  Előzmény:jocking _: 67806

Alapjáraton, üzemmeleg motornál nem világít egy LED sem. A felmelegedési fázisban is fokozatosan csökken a világító LED-ek száma alapjáraton. Persze meg kell lökni a gázt időnként hozzá, hogy a fokozattárcsa mozdulhasson a szívatónál.
Ez nálad is így van?

733  Krisztián 2009-08-24 10:52:33  Előzmény:Faragó Péter: 67797

Annak is gondoltam. Azon filóztam rád hallgatok, és mivel gondolom te is annak használod, én a a trepni alá tenném. Ott jól nézne ki nem?

Talán ha a bekötéséről hasznáról, haszontalanságáról, picit szakmaibban is megnyilvánultál volna... Bár stilusodból kiindúlva ez nehezen menne neked!:-)

Valami komoly gondok lehetnek nálad, talán önértékelésileg, méginkább az elmédben?
Reggel "korán" ennyire megerőltetni magadat, féltekéidet... komoly munka lehetett? Azért az is elég dícséretes hogy te úgy bújtál ki a lyukból hogy már mindent tudtál, mindenhez értettél?! Szánalmaslak tartalak, én IS, és valami olyasféle emberi "fajt" meghazudtóló silány példánynak, aki talán a mai napig azt hiszi, Einstein a relativitás elméletért kapott oscar díjat, mielőtt besöpörte ugyan ezért a golden glóbot is?!!! Igaz?

megértem ezek után hogy te nem szeretsz forumozni... Viszont az ellentmondást azt nem, hiszen még is ezt teszed! Most akkor hogy is van ez? A hangok miatt?:-)))

732 jocking _ 2009-08-24 10:47:48  Előzmény: Krisztián: 67805

Ha van hozzá jeladó is, akkor be lehet építeni, nekem is van benne.;)

731  Krisztián 2009-08-24 10:43:35  Előzmény:Nagy Dávid: 67802

Szevasz Kutyabarát:-)
Bizony az:-) Köszi az intelligens, elmés, felettéb művelt hsz-edet!

730 Busa Attila József 2009-08-24 10:33:39  Előzmény:Benke Péter: 67803

Köszönöm a gyors választ, megfontolom a dolgot. Végül is az opel eléggé meleg járású motor. Lehet, hogy az én hideg motorommal rosszabbul menne?

729 Benke Péter 2009-08-24 09:44:50  Előzmény:Busa Attila József: 67800

Szia!

Itt nálunk az egyik motoros bolt-szervízben van elvileg egy olyan blokk ami a rossz hőértékű gyertya miatt purcant ki végleg. Én inkább a gyári előírást követném az a biztos. Lehet, hogy hidegen megy, de bemelegedve már nem tudja úgy a dolgát ellátni, mint kéne, vagy fordítva.

728 Nagy Dávid 2009-08-24 07:43:22  Előzmény: Krisztián: 67796

Az átfolyásmérő az igen fasza:)

727 Mazák Viktor 2009-08-24 07:31:02  Előzmény:Sipos Tamás: 67785

Nos, fatertól még pár dolgot megkérdeztem, azt mondta, hogy ezt a glicerint használják gumitisztitásra, mégpedig olyan arányban, hogy 10 littyó vízhez keversz egy deci glicerint. Nem tudom milyen kiszerelésben fosztogatják, de ha nem nagyon válik be, akkor szerintem lavórba 2-4 liter víz, és rakjál bele anyagot rendesen, és ott áztasd ki. Már ha több mint egy decit adnak :D. Lehet hogy először egy nem használt gumidarabkán próbálnám ki higítás nélkül, csak hogy mit kezd az anyaggal. Engem is szétvágna az ideg, ha megenné a gumit...

726 Busa Attila József 2009-08-24 07:28:29

Sziasztok!
A segítségeteket kérem megint! Az érdekelne, hogy tudtok-e felvilágosítást adni arról, hogy egészséges-e más típusú gyertyát tenni hőn szeretett wartburgomba. Édesapámnak megmaradtak autó eladást követően az F Astrá-nk után a kétpólúsú GM gyertyái. A hétvégén megnéztük. A menetméret és a menetemelkedés ugyanaz. Csak annyi különbség van így első szemre, hogy a GM gyertya nem olyan magas, mint a Wartburg, vagyis rövidebb. Gondolom hőértékben, illetve egy csomó másban is különbözhet, de sajnos nem értek hozzá.
A kérdés tehát az lenne, hogy beletehetem-e a kocsimba az előtalált gyertyákat vagy sem? Édesapám elmondása szerint 5000km körül van bennük, szóval még javában használhatók.
Válaszaitokat előre is köszönöm!!!
Üdv: Atesz.

725 Faragó Péter 2009-08-24 06:05:52  Előzmény:hier olivér: 67758

NA EZÉRT NEM SZERETEK, ÉN FÓRUMOZNI! SENIKIHÁZIAK URALJÁK!

724 Faragó Péter 2009-08-24 06:02:34  Előzmény:hier olivér: 67743

Bármelyik autósboltban kapsz! Ugyanis mindeggyik átlátszó! Nemsok értelme lenne, nem átlátszót föltenni, mert azon nem megy át a fény! Kis buta.

723 Faragó Péter 2009-08-24 05:58:55  Előzmény: Krisztián: 67796

Dísznek.

722  Krisztián 2009-08-24 05:45:51

Üdv!
Kaptam tegnap egy trabant átfolyásmérőt! Szégyen vagy sem, nem igazán tudom mire is jó ez, mire tudnám használlni 4T-ben:eek:

721 jocking _ 2009-08-23 20:31:06  Előzmény:Mazák Viktor: 67793

Alighanem a '88-'90-es ABU motorkódú 1.6-os II-es Golf mocija előredőlő volt. Viszont ehhez új konzol kell majd a bakhoz, mert a VW-ben máshol van a motortartó bak.

720 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-23 20:16:09  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67792

Okés körbenézek köszönöm a segitséged!!!:)

719 Mazák Viktor 2009-08-23 19:49:12  Előzmény:jocking _: 67732

Emberek, nem tudja valaki, hogy a 80-90s években gyártott 1,6s injektoros VW mocik előredőlősek, vagy hátradőlősek voltak? Vagy netán volt mindkettő? Esetleg melyik típusban melyik? Utcai kimagyarázásnál ez fontos lehet egy rendőrrel szemben, de mondjuk műszakira ígyis-úgyis marad a mocicsere.

718 Kacsándi Szabolcs 2009-08-23 19:39:55  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67790

Vagy tönkre fog menni a gyertya vagy a gyújtásra kellene ránézni elsőként.De a karbi is lehet hibás.

717 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-23 18:25:03  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67790

Ja és 3ig rángat utána nem de ha leveszem a lábam 2-3 halkan csörrent...:S Mondjuk shell 2t van most benne lehet h cserélnem kéne?

716 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-23 18:23:26  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 67789

Okés köszönöm.:)

Hogy ne unatkozzak most csinál olyat h beköpi a gyertyát az mi lehet? Rosz a gyertya?:confused:

715 Kacsándi Szabolcs 2009-08-23 18:09:08  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67784

Ha szebb hangot akarsz vágj egy nagyobb nyílást a kupakra és tegyél rá egy bevezető nyílást.Bőven elég az is.

714 Kacsándi Szabolcs 2009-08-23 18:07:38  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67784

Nem igazán,csak nincs értelme ,hacsak nem egy izmos motort akarsz építeni.Széria motorhoz felesleges.Hiába szív kétoldalról azt úgyse tudja átpréselni a motoron.És a fogyasztást is lehet megnöveli.

713 (Törölt felhasználó) 2009-08-23 17:57:02  Előzmény:Ifj. Hirháger Gábor: 67784

nem, + karbiba nagyobb főfuvóka, aztán csak jobb lehet;)

712 Őry Gábor 2009-08-23 17:27:51  Előzmény:Mazák Viktor: 67778

Hát eléggé rángat, de ha leveszem a gázt, vagy padlót nyomok, akkor elmúlik. Tehát csak egy bizonyos, enyhe terheléskor kezd el lengeni, de hangsúlyozom, hogy csak úthibákon.

711 Sipos Tamás 2009-08-23 16:32:27  Előzmény:Mazák Viktor: 67783

[justify]Köszönöm, megyek majd a gyógyszertárba. Nagy mennyiséget, gondolom úgysem adnak el, nehogy valakit bombakészítésre csábítsanak.[/justify]

710 Ifj. Hirháger Gábor 2009-08-23 16:10:05

Sziasztok egy apró kérdés, duplalégszürő károsithat bármit is?

709 Mazák Viktor 2009-08-23 12:34:40  Előzmény:Sipos Tamás: 67781

Folyékony glicerin, gyógyszertár, szerintem a legegyszerűbb pedig az, ha fogsz egy tiszta rongyot, szépen átitatod glicerinnel egy részen a rongyot, és a felszínét így kened át többször. Én így csinálnám, tekintve azt, hogy nem 5Les diszperzites vödörbe fogják adni a glicerint. Ha nem működik, akkor meg lehet lépni a drasztikusabb lavóros mókát is. Persze lehetséges, hogy máshol kapni nagyobb adagban is glicerint.

708   2009-08-23 12:03:08  Előzmény:jocking _: 67780

A paintet azt tudtam, a képcserét nem értettem, aztán láttam hogy nem a képfeltöltésponthu-ról jön a kép, így gondoltam a tárhelyes dologra. Nos, izzó nélkül teljesen jó a kapcsolási rajzod, de biztos bele lehet tenni valahogy az izzót, de az nem is létfontosságú. ;) (;

707 Sipos Tamás 2009-08-23 11:56:56

[justify]A hátsó (kombi) szélvédő kéderem néhol össze van vagdosva, és arra gondoltam; ki kéne cserélni. A bontóból beszereztem egyet, ami egy olyan Trabin volt, amit a tulaj igénytelenül, ecsettel festett át. A rákerült festéknyomokat finom csiszolóvászonnal eltüntettem, és most szeretném kicsit felpuhítani, mert elég keménynek tűnik. Erre a célra állítólag a glicerin a legjobb. Ennek a glicerines bevonásnak mi a menete? Be kell áztatni egy lavórba, vagy be kell kenni vele?
Meg arra is kíváncsi vagyok, hogy mennyi glicerin kell hozzá, az milyen halmazállapotú (folyékony, szilárd, gél?), és hol lehet kapni. (gyógyszertárban, vegyszerboltban, barkácsáruházban?)[/justify]

706 jocking _ 2009-08-23 11:38:47  Előzmény: : 67775

Schimán.:D Tárhelyen van fent, paint, felülír...:evil::)

Szerintem viszont ez az izzó sorba kötözgetés sem egy életképes megoldás, egyrészt mert a sorba kötés miatt a "kraft" egy része elvész az izzókon, másrészt pedig ha kiég az izzó, akkor még a gomba se fogja tudni kapcsolni a ventit...

705 Nagy Gergő 2009-08-23 10:41:05

Sziasztok!

Van 1 4T trabim. Minden szép és jó de valahogy az alapjárat sose az igazi van amikor van van amikor nincs. Már legalább 2-3 karbit tettünk mindig ment vagy 2hétig de utánna megint csak a kinlódás volt, takarítjuk is. Lehet máshol van a probléma? Nagyon fontos lenne minnél hamarabb rájönnöm mert jövöhéten költöznöm kell miskolcra mert kezdődik a suli:S Bizonytalanul meg nagyon nem akarok elindulni hogy most lehet megáll vagy valami. Valamint szerintetek ha üzembiztos akkor be lehet vele vállalni egy 70 km-es távot mert annyira lakom Miskolctól???

Minden választ hozzászólást várok ja és jó lenne konyhanyelven mert annyira nem vágom ezt a témát.;)

704 Mazák Viktor 2009-08-23 10:23:35  Előzmény:Őry Gábor: 67777

Ha arra gondolsz, hogy a féltengelyek szögben túlságosan "törnek" egy-egy úthibánál, akkor szerintem ez lehet egy problémaforrás. A hajtáslánc színuszosan leng? Egy-két lengés, vagy sokáig beleng utána?

703 Őry Gábor 2009-08-23 07:46:10

Tanácsot szeretnék kérni tőletek: kisebb tempónál nagyobb úthibákon erős lengésbe kezd a hajtáslánc=durva rángatás. Ez lehet a puha gumibakoktól? A rögzítések stabilak. 2T Trabiról van szó.

702 Mazák Viktor 2009-08-22 22:43:16  Előzmény: Krisztián: 67769

Lehet, hogy egyszerű gyerek vagyok, de úgy érzem nincs égető szüksége a visszajelzőnek, már ha egyre gondolunk, arra, hogy kapcsol-e a venti, vagy sem. Nem szoktam pesti dugóban araszolni, ahol a közelemben lévő 5-10 kocsitól nem hallani a sajátomat.

701   2009-08-22 20:59:02  Előzmény:jocking _: 67770

hogy tudtad módosítani a képet? :eek: ;)

700   2009-08-22 20:49:14  Előzmény:jocking _: 67773

Szerintem így kéne :D

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/090822/hutokapcs_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

699 jocking _ 2009-08-22 20:44:31  Előzmény: : 67772

Mi a gond vele?:rolleyes::evil::D:D:D;)

698   2009-08-22 20:39:18  Előzmény:jocking _: 67770

Ebben a formában az ellenőrzőlámpa nem fog világítani, össze van zárva a két pólusa.

697 jocking _ 2009-08-22 19:38:53  Előzmény:jocking _: 67770

Kicsit sz@rul látszik, de rákattintva/ránagyítva teljes egészében látható.

696 jocking _ 2009-08-22 19:37:40  Előzmény: Krisztián: 67769

Ennél egyszerűbb megoldás nincs, max ha kihagyjuk az ellenőrzőlámpát.
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/hutokapcs.jpg[/imgw]
A szaggatott piros vonaltól balra van az utólag beépítendő rész, jobbra a meglévő (nagy vonalakban).

695  Krisztián 2009-08-22 19:16:01  Előzmény:jocking _: 67764

:):):)
Picit komolyabban szeretném kivitelezni:)relé, visszajelző,etc...;)
Jurij! A rajz ütős lett:):):)

694 Mazák Viktor 2009-08-22 18:19:51  Előzmény: : 67766

Csak a kép miatt érdemes volt feszegetnem ezt a témát. :D Megcsináltad a napom Jurij. :D:D

693   2009-08-22 18:14:12  Előzmény:Mazák Viktor: 67761

na valahogy megnézem majd az én hőgombámat, hogy mi van ráírva. Én a hűtőt addig mostam vízzel, míg tiszta nem jött belőle.

692   2009-08-22 18:04:10  Előzmény: Krisztián: 67762

[imgw]http://www.kepfeltoltes.hu/090822/MORICKAABRA_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

691 Mazák Viktor 2009-08-22 17:49:21  Előzmény:Karches Attila: 67763

Igazad van, de ha jól tudom, kb. két-három éve lett cserélve a hűtő, egy fatális, nem javítható hűtőlyukadás miatt. Persze tudom, hogy ennek nem lenne szabad hátráltatnia, de ha minden igaz egy gyári hűtő lett beszerelve, azért akarom még erőltetni, nem "hirtelen" eldobni.

690 jocking _ 2009-08-22 17:45:07  Előzmény: Krisztián: 67762

Kapcsolási rajzot ilyenhez? Minek? 2 vezeték megy a hőkapcsolóra, mindegyikből húzol 1-1 szálat az utastérbe és ott meg rákötöd egy sima kapcsoló 2 lábára.;)

689 Karches Attila 2009-08-22 17:11:03  Előzmény:Mazák Viktor: 67761

Tudomásom szerint az alsó zöldnek szabad égni folyamatosan. Ha neked csak a 2. ég, akkor az nem jó. Sokat szívtam a hűtéssel, nálam a hűtőcsere jelentette a megoldást. Lehet játszani a hőgombával, meg kapcsolósraalakítás, meg termosztátcsere meg mosogatás..vmivel jobb lesz, viszont nem tökéletes...ha rámhallgatsz beruházol egy új aluhűtőre jövő nyáron és hibátlan lesz a szekér.

688  Krisztián 2009-08-22 17:09:06  Előzmény:Mazák Viktor: 67761

Én már azon gondolkodom, érdemes lenne beépíteni egy kapcsolót . neked is. Az a biztos! Éppen most keresek valami "igényes" kapcsolási rajzot hozzá...

687 Mazák Viktor 2009-08-22 16:49:40  Előzmény: : 67753

Úgy vagyok vele, hogy a felső zöldben kapcsol a venti, és ugyanabban a tartományban tartja a hőfokot a venti, lejjebb nem hűti. Azért írom megint le, mert ma is teszteltem, mentem vele kb. 15-20 kmt és a felső zöldben volt a lámpa, de nem kapcsolt, VAGY addigra már lehűtötte egyszer, mert sokáig nem kapcsolt a kocsibeállóban. Mindegy, párszor vízzel kimosom a rencert, meg leszedem a gombáról a fehér teflon szalagot, aztán úgymarad. Ha jövő májusban zavarni fog, akkor meg bemegyek egy autósboltba, aztán megmondom a komának, hogy adjon egy 70 fokos gombát oszt kész. Ha valaki esetleg okosabb a témában, ilyen felirat volt a most beszerelt gombán: 1*Z*85. Én ebből 85 fokra gyanakszom, de lehet hogy kicsit nagyon mellélövök. A kivett gombán pedig 92-96 volt ráírva, mivel azon CSAK ez volt feltüntetve, szerintem ez biztosan a hőfok volt, ami viszont tuti túl magas.

686  Krisztián 2009-08-22 15:50:58

Trabant 1.1 és Wartburg 1.3 Kuplungja valóban teljesen egy és ugyan az? Tehát tárcsa, szerkezet, kinyomócsapágy...