Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2099 Lizák Péter 2009-12-24 06:59:02  Előzmény:Bíró Norbert: 63028

Gondolom én, hogy igen, mert gyanúsan rohrgelbnek tûnik...
Bár a könyvben csak rajzot találtam róla a színskálán. De valószínûleg ilyen lehet a 600 sárga csíkja.

2098 Madocsai Gergely 2009-12-24 06:13:00  Előzmény:Dávid Márk: 63024

Naja. Én is szeretnék már nagyon régóta egy tisztességes több kapus csöwezetet a Trazsiba, azaz a köwetkezõbe. Hallottam, h hiába szaki csinálja, ha nem papírozom le, úgy +b*sz a rendõr, h szétreped a rózsám. Mondom, no para utánanézek, h hogyan lehetne ezt, de mikor megtudtam, h wersenyautóként kéne forgalomba helyezni, éwente mûszaki, biztu + ezeken túl egy walag zsé, jegeltem a témát...

2097 Bíró Norbert 2009-12-23 22:01:15  Előzmény:Lizák Péter: 63025

Bár ez 500-as, de ilyesmi lehetett nem?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091120/100_1588_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091120/100_1589_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2096  Spityu 2009-12-23 21:43:13

[url=http://n2.vatera.hu/photos/b7/54/e69_1_big.jpg]A legújabb vitrintárgy 1986-ból.[/url] :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.23. 22:43-kor)[/i]

2095 Gyapjas Gergely 2009-12-23 21:41:39  Előzmény:Dávid Márk: 63024

Keress meg privátban beszélünk.

2094 Lizák Péter 2009-12-23 21:37:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63019

Rohrgelb árnyalat, a trabant story címû könyvben. Pastellgrau alapon rohrgelb csík...
[i](Módosította PEDROH 2009.12.23. 22:39-kor)[/i]

2093 Dávid Márk 2009-12-23 21:08:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63020

Hát igen, most nagy a fejetlenség!

Petinek szerencséje volt, ráadásul a Wartburgot könnyen le lehet vizsgáztatni veterán versenyautóként, mert ugyanabból a típusból volt utca és versenygép is. Viszont a 110R és a 130RS két különbözõ típus és ez okozza gondot. Szerencsére gépkönyvezéshez nem kell feltétlenül 130RS alapnak. Erre a célra tökéletesen megfelel egy sima 110R is.
Én egy fejessel beszéltem a pécsi közlekedési felügyeletnél. Sajna ott elég pesszimisták voltak és leakartak beszélni a gépkönyvezésrõl. Megmondták, hogy az átalakítási kérvényt elfogadnák minden további nélkül, viszont minden egyes átalakításhoz tervrajzot(ezek szerencsére megvannak)és anyagvizsgálat kell mellékelnem(na ez a neccesebb). Ha megkapja a gépkönyvet, akkor "hivatalosan" csak versenyen használhatom gépet, évenként mûszakira kell vinnem, igen magas lenne a biztosítási díj, a gépkönyvön szereplõ tulajnak éves szinten egy csomó pénzt kéne kifizeti asszem az MNASZ-nek. Nos én ezeket az infókat hallottam gépkönyvezésrõl. De akkor ezek szerint a gyakorlatban egy kicsit lazábban mennek a dolgok?

Ha tudnál segíteni átalakítási engedéllyel kapcsolatban, akkor azt nagyon megköszönném.

2092 Tóth Ádám 2009-12-23 20:54:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63021

hát amikor fotóztam a kocsit akkor szét volt szedve kicsit, de csináltam róla pár jó képet! ha gondolod vegyél fel msnre és átküldöm. címem: trabiman1990@hotmail.com

2091 Dávid Márk 2009-12-23 20:45:07  Előzmény: Spityu: 63015

Igen, vmi ilyesféle gép összehozása a cél. Cuccok már megvannak hozzá, már csak a papírt kell elintéznem, és ha ez rendben akkor neki állok összerakni.:evil:

2090 Kacsándi Szabolcs 2009-12-23 20:28:01  Előzmény:Tóth Ádám: 63017

Esetleg lenne rá lehetõség hogy néhány képet csinálj ,meg pár infót tudnál írni róla?Ha jól látom ugyanolyan mint az én kocsim,még a színe is talán.Csak azért kérdem mert így több infóm lenne a típus sajátosságairól évjáraton belül.Persze csak ha nem nagy kérés.

2089 Gyapjas Gergely 2009-12-23 20:17:10  Előzmény:Dávid Márk: 63014

Az a baj hogy te is áldozatul estél a fejtelenségnek ami az NKH-nál van.
(Hajtós Peti levizsgáztatta a Wartburgot veterán versenyautónak igaz akkor neki már megvolt a Fia veterán gépkönyve meg csomó külföldi papírja. Amúgy nála is az alap autó a szülei merkuros autója volt.)
Csak a helyi NKH hatóságnál te beadod a kérvényt az átalakítási engedélyére hogy versenyautóvá akarod alakítani az autót általában el szokták fogadni.
A gépkönyvhöz tényleg kell versenyzõi lincensz de van egy kiskapu. Mivel a gépkönyvön szerepel a tulajdonos és versenyzõ és a kettõ ugye nem mindig azonos.
A forgalomban én semmiféle korlátozásról nem tudok...

Na ezek miatt nem harcolok a bürokráciával, volt már elég gondom a fekete megoldásokból..

Átalakítási engedélyjel kapcsolatban ha kell segítség tudok segíteni.

2088 Kacsándi Szabolcs 2009-12-23 20:12:39  Előzmény:Csády Szabolcs: 63010

El tudnád küldeni mailben?Én is hallottam róla,de sehol nem találtam képet.Közben kiderült hogy a szóbanforgó kombinak kék volt a csíkja,megtaláltuk a sok réteg festék alatt.De a tulaj sárgára szeretné majd a csíkot,viszont ennek nem tudjuk még körülbelül sem az árnyalatát.

2087 Pátkai Antal 2009-12-23 20:03:34

Ma lõttem csak nektek:)
http://kepfeltoltes.hu/view/091223/F_nyk_pek-0012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2086 Tóth Ádám 2009-12-23 18:12:37  Előzmény:Hack Csaba: 63016

bontástól megmenekült. még rajta van a régi rendszáma is 62-es évjárat. régebben meg akartam venni, de akkor 150ezerért árulták, azóta ki lett lakatolva, remélem kész lesz valamikor

2085 Hack Csaba 2009-12-23 18:01:57  Előzmény:Tóth Ádám: 63013

Köszi a gyors választ! Ez jó hír! Végülis azért kérdeztem,mert nem szerettem volna,ha bontás lett volna belõle. Örülök,hogy fel lesz újítva. Hali

2084  Spityu 2009-12-23 16:44:35  Előzmény:Dávid Márk: 63014

Hát igen, asszem marad a könnyen nyitható rendszámtartó, meg a klónfalva project. :P

A Pécs körüli sprint bajnokságban szokott indulni egy Skoda, olyasmit szeretnél?
[url=http://komi-picurka.hu/gallery/v/09_rsb/09091920rsb8nagypall/vasarnap/09091920rsb8nagypall_103k.jpg.html]Íme.[/url] Ez az autó egy jelenség, jobban megnézem, mint némelyik Trabit a mezõnybõl. :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.23. 17:45-kor)[/i]

2083 Dávid Márk 2009-12-23 16:06:17  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63008

601est Trabantot levizsgáztatni 800Rs-ként lehetetlen. Én egy Skoda 130Rs pályaautó replikát akarok építeni egy 110R coupéból utcára. Utánajártam a dolgoknak a pécsi közlekedési felügyeletnél. Megmondták kerek-perec, hogy veteránvizsgán nem engedik át típus módosított és átépített autót. Hiába csinálja meg az ember teljesen korhûre, akkor sem engedik át.:( 110R az csak 110R-ként 130Rs csak 130RS-ként. Sõt ha még szerzek egy eredeti 130RS-t (ami persze esélytelen), akkor is csak abban az esetben kaphat OT-és rendszámot(hiába van Fia igazolás, gépkönyv stb..), hogyha rendelkezett/rendelkezik rendszámmal. Ha sosem volt rendszáma, akkor ugyan el lehet vinni veteránvizsgára és nagy eséllyel kaphat is minõsítést, de az biztos, hogy soha az életben nem kap rendszámot.

Ha átépíteni utcára nem lehet, mert az átalakításhoz indokolni kell, hogy miért akarom átalakítani. Kicsit nehéz lenne kimagyarázni, hogy miért akarok utcára sárvédõszéllesítést, sportülést, bukócsövet, stb....:D

Másik megoldás gépkönyvezés, de a magyar bürokráciának köszönhetõen teljesen lehetetlen. Igazolt versenyzõnek kell lenni, mindenrõl dokumentum, korlátozások a közlekedésben, stb....

Legjobb megoldás valóban a P rendszám vagy a feketén való használat.:evil::p

2082 Tóth Ádám 2009-12-23 15:44:01  Előzmény:Hack Csaba: 63012

helló! az 500as nem az enyém. a kép még az elõzõ tulajnál készült és az egyik ismerõse autója. elvileg folyamatban van a felújítása utolsó információm szerint, de nem tudom mi van most az autóval.

2081 Hack Csaba 2009-12-23 15:38:41  Előzmény:Tóth Ádám: 63011

Hali. Tényleg szép a Trabid. Az a Púpos is a tiéd ott a háttérben? Milyen állapotban van és milyen terveid vannak vele? Üdv: Csaba

2080 Tóth Ádám 2009-12-23 14:15:51

Szinte órára pontosan ma van egy éve, hogy büszke tulaja lettem a kis 1983-asnak!
Elég sok mindenen mentünk keresztül ezalatt az egy év alatt, sokat is változott! Remélem még nagyon sokáig fogja boldogítani mindennapjaimat hasonlóan jó vagy jobb állapotban!

Ha egy kicsit jobb idõ lenne kihoznám egy körre, de most jó neki a száraz garázsban:)Majd ha elolvad bepótoljuk!:P

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/091223/302182863001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/091223/1197258774002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2079 Csády Szabolcs 2009-12-23 14:04:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62999

Nekem van képem egy sárga csíkos 600-asról is. Szóval olyan is létezett. Az a baj, hogy hagyományos fényképrõl van szó, de ha lesz idõm, valahogy digitalizálom, s fellövöm fórumra.

2078 Horváth Dániel 2009-12-23 12:59:46

sziasztok

keresek 6V trabihoz régi típusú akksi rögzítõt. ha esetleg lenne valakinek eladó...

2077 Gyapjas Gergely 2009-12-23 10:18:45  Előzmény: Spityu: 62991

Helló!

Nem hiszem. Már régóta gondolkodunk rajta hogy építsünk egy Historic rallye szabályainak megfelelõ 800-as verseny Trabantot.
Csak van egy kis hiba a dologban. Az FIA veterán versenyautók asszem most 1981-ig gyártott típusok lehetnek. Ez az jelenti hogy a donorautó is max ilyen évjáratú és homologizációs lehet. Így kiesik a 800-as Trabant és a sima 600-as versenyautó. Így ebbõl következik hogy a régi féltengelyes, 4-es váltó-s, sima karbis A-s autó építhetõ vagy Grupe 1-es vagyis széria meg pályaautó.

Itt vannak a Trabant homologizációs lapjainak a számai:

1288 T Trabant P 601 594 11.04.1964
5630 A VEB Trabant 601 595 01.07.1976
5142 1 VEB Trabant P 601 595 01.04.1967
1212 T VEB Trabant P 60 594 09.05.1963
5210 A VEB Trabant P 601 R 595 01.04.1984
5273 A VEB Trabant P 800 RS 771 01.06.1985

Ebbõl a neten megtalálható az 5273-as és a 5210-es.

Amúgy meg a mai bürokráciában meg a vizsgáztatás körüli hercehurcában én biztos nem vizsgáztatnék le egy ilyen autót és fizetném a sok adót utána.

Ha szeretnél építeni egy korhû autót akkor építsd meg legyenek rendben az alap papírjai és egy jó P-rendzsámmal oda mész vele ahova akarsz, mi legalább is így fogunk tenni.

2076 Kacsándi Szabolcs 2009-12-22 22:06:20

Egy jó kis oldal.[url]http://www.film-autos.com/fundus/fahrzeug/index.php?fz_id=1492[/url]

2075 Dávid Márk 2009-12-22 19:04:40  Előzmény:Huszta Tibor: 62995

Köszi az infót!

Amúgy egy régi motorkerékpárról lenne szó. Lehet rosszul gondolom, de szerintem motorkerékpár esetében nem igazán érdemes levizsgáztatni OT-ként, nem éri meg.



2074 Bíró Norbert 2009-12-22 15:47:38

Valaki éjszakai csavargás ma este UV villamossal?

[url]http://www.bkv.hu/home/karacsonyivillamos.html[/url]

Elnézést hogy megint néhány órával esemény elõtt, de nekem is most szóltak...

2073 jocking . 2009-12-22 14:46:21  Előzmény:Huszta Tibor: 62995

Jaja, nagyon nyilván vannak tartva, csak biztos eltart pár hétig, míg megtalálják a papírokat 2 passziánsz meg 3 kávészünet között...:rolleyes:

2072 Madocsai Gergely 2009-12-22 04:56:11  Előzmény:Bíró Norbert: 62994

Neee! Csak nem az Argo új korában;)?! De gyönyörû!!!:eek:
[i](Módosította madogery 2009.12.22. 05:59-kor)[/i]

2071 Huszta Tibor 2009-12-21 21:46:05

Ez meg kicsit vicces... :)

[url]http://veteranapro.hu/lampa/1405-elado-trabant-601-feher-uvegindex-1963-tol[/url]

2070 Huszta Tibor 2009-12-21 21:28:38

Egy kis nosztalgia, [url=http://totalcar.hu/magazin/szerelem/trabiklub/?print]ITT.[/url]

:))))

T.

2069 Bíró Norbert 2009-12-21 20:33:04  Előzmény: Spityu: 62996

:) :)

2068 Kacsándi Szabolcs 2009-12-21 20:31:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 62981

Az a baj hogy nem igazán adják vissza a képek a színeket.Az alapszínek teljesen eltérõek,talán a csíkok valamelyest hasonlítanak,de pontos színt nehéz meghatározni,csak ha látnék rendes képet róla.Zöld,piros ,kék az már bizonyítottan létezõ és passzol,mert képek vannak róla,a többi viszont nehezen behatárolható.Keresgélek hátha akd kép valahol róla.

2067 Bíró Norbert 2009-12-21 20:29:46  Előzmény:Reining Ádám: 62997

Aha az én kocsim régen. Attól a kissráctól vettem meg aki a képen tapizza a kereket:) (azóta megnõtt:D ) A képet is tõle kaptam.

Az õ családi autójuk volt újkorától.

2066 Reining Ádám 2009-12-21 19:44:29  Előzmény:Bíró Norbert: 62994

Miért ez a te autód régen? Vagy családban van most is azért tudod mivan vele?

2065  Spityu 2009-12-21 18:55:10  Előzmény:Bíró Norbert: 62994

"Ugye mondtam mama, hogy ezek a diagonálok simán megtapadnak a párás füvön is!" :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.21. 19:56-kor)[/i]

2064 Huszta Tibor 2009-12-21 18:49:00  Előzmény:Dávid Márk: 62985

retro: nem a levéltárban, hanem a központi okmánytárban vannak nyilvántartva. Ha elmégy a központi okmányba OT rendszámot intézni, nem kell elvileg utána menned, mert hivatalból lekérik, asszem, 22 munkanapos határidõvel dolgoznak... Ha tudod a rendszámot, az pozitívum, könnyebb dolguk lesz.

"mennyire vannak nyilvántartva a jármûvek?" Teljesen, CA-00-01-tõl kezdõdõen!

T.

2063 Bíró Norbert 2009-12-21 18:46:08  Előzmény:jocking .: 62992

Szeretem az ilyen képeket!!!

Nekem csak ez van, ez a kocsi viszont köszöni ma is jól érzi magát;) (és szinte ugyanígy néz ki:)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091221/r_gi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2062 Huszta Tibor 2009-12-21 18:42:44  Előzmény:Zwick Gábor: 62986

Csucsu! Azt a levelet igazán beszkennelhetnéd.

Amit leírtál, az egy elég jó összefoglalása annak, ami infókat eddig is beszéltünk itt a fórumon.

DE:

én a MAVAMSZ-al kapcsolatos minden dolgot erõs fenntartással kezelek, amióta a májusban küldött panaszlevelemet arra sem méltatták, hogy egy nyavalyás választ kiizzadjanak rá.

az 1-es ponthoz: minden kocsit a gyártáskori paraméterek szerint kell mûszakiztatni.

a 2-es ponthoz: a rendelet szerint nem max. 5 év, hanem 5 év.

3: a Generalinál a minõsítés nem volt feltétel, csak a kocsi által betöltött 25 év.

4: én a luxusadót és a cégautó-adót nem hallottam, attól még lehet igaz.

8: nem egyben eredetiségvizsgálat, hanem a muzeális minõsített kocsikra NEM KELL eredetiségvizsgálat.

A 9-es pont annyiban igaz, hogy ha van adásvételid mindenrõl, akkor a központi okmányirodás ügyintézésnél nem szaroznak olyan sokat a dologgal.

A 10-es pont annyiban lehet igaz, hogyha az összeépített kocsi fõdarabjainak a származását adásvételivel igazolod, akkor veterán minõsítési céllal kicsit könnyebb a helyzet.

12: A FIVA minõsítés kb 50 ezerbe kerül, kicsit több a korlátozás a jármûvekre, de több kedvezményt nem adnak rá

Szóval ez az egész egy nagy vetítés, propaganda a minõsítés mellett, aminek érdekében féligazságokat mondanak. A MAVAMSZ NEM HATÓSÁG, hanem egy státusz nélküli valami, ami belekerült egyszer a kormányrendeletbe, és ezzel valamilyen hatósági kisegítõi státuszt kapott. Az más kérdés, hogy a veterán minõsítésnél 3-5 hónapra elõre kell helyet foglalni, mert nincs bejutás. + az OT zöldkártyamentességét a rendõrség körében + a mûszaki vizsgát végzõk körében nem propagálják, így azok alig tudnak róla. Az ügyintézés bonyolult, és a végén kapsz egy színes nyomtatóval készített veteránigazolványt...

A dolog érdekes, és még egyáltalán nincs letisztulva. A központi okmányban legalábbis lehet, hogy 1-2 dolog miatt elhajtanak, ha odamégy erre a papírra hivatkozva... vagyis, szerintem semmi javulás, de nagy mennyiségû önreklám és propaganda.

T.


2061 jocking . 2009-12-21 16:18:22

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/493-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/428-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/179-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/216-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/131-oldtimer.jpg[/imgw]

Na, így hirtelen kb. ennyi erõsen idevágó képet találtam, de azért érdemes végignézni az oldalon szereplõ többi (kb. 1800) képet, van közte sok érdekes is.;)

2060  Spityu 2009-12-21 16:03:55  Előzmény:Zwick Gábor: 62986

Hmmmm...akkor a 9-10-11-es pont értelmében egy megfelelõen régi kasztniból épített P800RS-t könnyebb lenne lepapírozni, mint eddig? :)

2059 Baranyai Gábor 2009-12-21 15:59:39  Előzmény:Bíró Norbert: 62982

Sztem Büssing lehet, talán LU vagy L típus.

2058 jocking . 2009-12-21 15:54:53  Előzmény:jocking .: 62988

Ésatöbbi... :)

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/1325-Trabant-P50.jpg[/imgw]

2057 jocking . 2009-12-21 15:53:26  Előzmény:Huszta Tibor: 62984

Mondom én :D:D:D

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/1369-Trabant-P60-P50.jpg[/imgw]

2056 jocking . 2009-12-21 15:51:12  Előzmény:Huszta Tibor: 62984

Azért vannak érdekes dolgok ezen az oldalon:

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/1412-Hochzeitsauto-Wartburg.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/1481-oldtimer-awz-p70.jpg[/imgw]
:)

2055 Zwick Gábor 2009-12-21 15:50:17  Előzmény:Dávid Márk: 62985

Hogy mennyire vannak a levéltárban nyilvántartva a jármûvek azt nem tudom, de érdemes felvenni a kapcsolatot a MAVAMSZ-szal (mavamsz.hu) mert minap kaptam egy levelet és van 1-2 pont benne ami igen csak javulást mutat az elmúlt évekhez képest.

Itt lenne a levél lényege:

Pár lényeges dolog a módosított veterán vizsgáról:


1.A gyártáskori paraméterek alapján történõ mûszaki vizsga;
2.Az idõszakos mûszaki vizsga érvényessége max. 5 év;
3.Kedvezményes gépjármû felelõsség biztosítás;
4.Az OT betûjelû rendszámmal ellátott jármûvek mentesek a:
- a teljesítményadó alól
- cégautó-adó alól
- a luxusadó alól.
5.Az Euro IV. uniós környezetvédelmi elõírásokat nem teljesítõ jármûveket Unión kívüli
országból Magyarországra kizárólag muzeális minõsítéssel lehet behozni és forgalomba helyezni;
6.Muzeális jármûként importált jármûre a regisztrációs adót nem kell megfizetni;
7.Muzeális minõsített jármûre nem kell környezetvédelmi zöldkártya;
8.A muzeális minõsítés egyben hatósági eredetvizsgálat is, így elsõ forgalomba helyezésekor és tulajdonos váltáskor csak muzeális minõsítés kell, ezért ezekre a jármûvekre nem kell integrált mûszaki vizsga;
9.Legális, törvényes lehetõség az okmányokat vesztett jármûvek forgalomba helyezésére;
10.Lehetõség van az összeépített (több azonos típusból összerakott) jármû muzeális minõsítésére és forgalomba helyezésére;
11. Lehetõség van a sport célokra az elõírások szerint átalakított jármûvek muzeális minõsítésére és forgalomba helyezésére;
12.A FIVA minõsített jármûvek automatikusan megkapják a muzeális minõsítést;
13. A megõrzésre, muzeális minõsítésre érdemes jármûvek a muzeális minõsítõ bizottság elõminõsítésével a forgalomból átmenetileg nem csak fél évre, hanem 10 évre kivonhatóak, majd a 30. év betöltése után újból forgalomba helyezhetõk

Remélem tartják magukat ezekhez a pontokhoz és fellendûlhet mégjobban a vetránok megmentése.

2054 Dávid Márk 2009-12-21 13:04:46

Sziasztok!

Egy régi veterán gépet akarok visszahozni a forgalomba. Az a gond, hogy nincs meg a forgalmija. Tulajlánc tisztázott és minden adata meg van(alvázszám rendszám stb..). Sajna 76ban kivonták a forgalomból, ezért az új számítógépes rendszerben nincs róla semmi adat, ráadásul az eredeti rendszámán egy másik jármû szerepel. Na és itt jönne a kérdés. Mekkora rá az esély, hogy elõkerül a háttéranyaga a levéltárból. Van valakinek információja, hogy mennyire vannak nyilvántartva a levéltárban a jármûvek?

2053 Huszta Tibor 2009-12-20 21:38:16

Én a régi kivitelû IFÁra yanakszom, de képet nem találtam róla. Akinek van, tegyen be egyet!

Itt viszont vannak érdekes dolgok:

[url]http://www.oldtimer.net/oldtimer-fotos-1480.html[/url]

2052 Huszta Tibor 2009-12-20 21:23:07  Előzmény:Bíró Norbert: 62982

A kérdés jó. De a Garant a Robur elõdje, a Granit-tal együtt!

2051 Bíró Norbert 2009-12-20 19:07:20  Előzmény: Spityu: 62979

Az a narancs Trabant Spezialtransportos teherautó a katalógusban miféle jószág? Az IFA elõdje csõrös volt (Garant), nem is Robur... Steyr-re hasonlít leginkább de az se egészein ilyen... Az eleje pont nem látszik.

2050 Csády Szabolcs 2009-12-20 19:04:17  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62976

A Trabi Story címû könyben benne van a színpaletta