Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3237 Muczán Gábor 2010-04-09 18:53:25  Előzmény:Sipos Tamás: 64166

molyhos!

A 19.30 nem késõ. Akkor fog érdemben kezdõdni a cucc, és legkésõbb 21.30-ig berkesztjük.
A glicerinezés nem kell addig míg nem próbáltunk bele a vax-szal.
Majd utána! De azért szerezd be nyugodtan.

MG

3236  Spityu 2023-05-22 08:40:11

[url=https://www.vatera.hu/trabant_601_porlaszto_uj_ddr_s_166225784.html]Hátha egy korai 601-es tulajt érdekel és nem látta még.[/url]

3235 Sipos Tamás 2010-04-09 13:16:11  Előzmény:Muczán Gábor: 64165

[justify]Köszönöm a lehetõséget. Ha a közgyûlés ápr. 16-án van, akkor csak nagyon késõn (19.30) tudnék odaérni, úgyhogy inkább elõtte valamelyik nap. Addig beszerzem a denaturált szeszt és lemosom vele. Átdörgöljem utána glicerinnel is, vagy a csodapaszta ezt nem szereti?[/justify]
[i](Módosította molyhos 2010.04.09. 15:16-kor)[/i]

3234 Muczán Gábor 2010-04-09 10:24:49  Előzmény:Sipos Tamás: 64164

molyhos!

Ja és még valami!

Nálam van Glasurit szilikonmentes polírpaszta. Ha feljössz véletlenül, vagy a közgyûlésre is eljössz, hozd a tisztított szürke kédert, és ha a tisztítás után marad még az UV-tõl barnás égett elszínezõdés, akkor azt szépen le tudjuk vele polírozni, és talán visszanyeri szép szürke színét. Már próbáltam, és nekem bejött. Prsze ez szigorúan a szürke kéderre vonatkozik, a feketébe a polírpaszta foltosan beleég, és okádék lesz a kinézete. A paszta a fekete kéderhez soha nem érhet. Biztos láttatok már nepi által elqurt verdát, ahol a fekete gumi és mûanyag alkatrészek foltosak voltak a beleégett paszta miatt!

MG

3233 Sipos Tamás 2010-04-09 07:47:34  Előzmény:Muczán Gábor: 64163

[justify]Hû a mindenit! Erre nem is gondoltam.
Jaj, dehogy akarom megcsiszolni! Köszi.[/justify]

3232 Muczán Gábor 2010-04-09 06:40:51  Előzmény:Sipos Tamás: 64161

Molyhos!

A kédert elõbb alaposan denszeszezd át, "bõ szeszes rongyon" húzogatva oda-vissza :-)

Ha igazán tök tiszta, akkor gondold csak át a csiszolgatást, ugyanis a csiszolás, vagyis érdesítés egyben egy brutális (mikro)felületnövelés is, ami magával hozza a kosz beépülésének többszörös lehetõségét is! Ezt ugyan jól megaszontam, de gondolom érthetõ!
Alapos denszeszes mosás-tisztítás után alapos Glicerines (gyógyszertár) kezelés kell, majd remélhetõleg szép lesz az csiszmatolás nélkül is!!!!

Ha mindenáron "csiszolási kényszert érez valaki", akkor csak vizes kétezressel szabad, a száraz ugyanis kiégetheti a dolgot, és késõbb nemkívánt elszínezõdést okoz. De mondom, ha lehet, ne csiszoljunk. (hacsak nem nepperek vagyunk, és másnap viszik a polír verdát :-))))))))))) )


MG

3231 Támba Csaba 2023-05-22 08:40:11

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100409/IFA_-_2T_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]


[i](Módosította Tsaby 2010.04.09. 07:41-kor)[/i]

3230 Sipos Tamás 2010-04-09 05:25:21

[justify]Tegnap megérkezett a heggla kollégától vásárolt feszítõs szélvédõkéder (köszönöm még egyszer).
Glicerinnel átdörzsölöm, a szürke feszítõt pedig csiszolóvászonnal visszafehérítem, és utána be lesz ragasztva.
Kérdésem, hogy a kombiknál ugye nem volt ilyen átmeneti (feszítõs) kéder a csomagtér ajtónál? Ott a szürke után rögtön a fekete jött?[/justify]

3229   2023-05-22 08:40:11

[url]https://cgi.ebay.de/Sachsenring-P70-komplett_W0QQitemZ140397062641QQcmdZViewItemQQptZAutomobile?hash=item20b05129f1[/url]

3228  Spityu 2010-04-07 20:20:55  Előzmény:Muczán Gábor: 64153

És mi lenne ha a betûket és azok kb. 2mm-rel megnövelt negatívjait 3mm vastag acéllemezbõl vágnánk ki lézervágóval. Úgy, hogy egy-egy alaplapra, tetszés szerinti variációval fel lehetne õket helyezni, majd az alaplapok közé behelyezett fémlemezbe belepréselni. Lézervágóval szerintem seperc alatt ki lehet vágni a karaktereket, szép lassan egy hónap alatt kijönnének a ****gyár kapuján.
A présgép kérdéses, ha másnem, karakterenkénti kivitelezéssel egy szentesített satu segítségével.

Szerintem...

3227 Baranyai Gábor 2010-04-07 18:57:57  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 64149

felesleges feltalálni a spanyol viaszt, 2EUR métere, választhatsz 12 és 20mm szélességbõl, szürke és fekete szín közül.

3226   2010-04-07 17:58:07  Előzmény:Muczán Gábor: 64153

Köszönjük a felajánlást,remélem lesz aki beszkenneli. Nekem csak a 100 km-ek okozzák az akadályt...

3225 Támba Csaba 2010-04-07 13:06:24  Előzmény:Ackermann Balázs: 64145

Milyen csillár van a szobában, hogy ilyen szépen vetíti a fényt?

3224 jocking . 2010-04-07 12:24:55  Előzmény:Huszta Tibor: 64154

"Több helyen hirdetve,ezért licit elõtt kérem érdeklõdni."

Jaja, több helyen, pl. vaterán is rögtön 2X is fent van.:D:rolleyes:

3223 Huszta Tibor 2023-05-22 08:40:11

[url]https://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=167511668[/url]
[url]https://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=167511485[/url]

3222 Muczán Gábor 2010-04-07 06:28:41

Sziasztok!

Tetszik ez a régi rendszámos dolog. Nagy kedvelõje vagyok én is ezeknek.

Van itt egy jópár nekem. Van a régi vastagból, és a vékonyabb betûkbõl is. Nem emlékszem már pontosan, de mintha annó a GC-tõl lett volna vékonyabb a szám-betû. A doki nénink Kispókja volt olyan, és akkor nézegettem hogy jéééé vékonyabb a karakter! Akkoriban egy ilyen változás is komolynak volt mondható, a poshadt, zárt világban:-(

A Bárány Andris nagy tudora a rendszámoknak, majd segítségül fogjuk hívni.
Én felajánlom, hogy elõkeresem a gyûjteménybõl a régi magyarokat. Valaki jöjjön fel az irodába, és szkennelje be õket. Valaki meg segítsen "behálózni" programmal. Akkor meglesz minden minta. A mûanyagból kivágott ötlete ABalunak kiváló!!! A Gellért Pista bá, aki a plakettjainkat gravírozza, lézerrel ki tudná vágatni a betûket, megfelelõen vastag mûanyagra. Itt csak annyi a szépséghiba, hogy a lézeres kivágás némi pénzbe kerül, illetve hogy ez "derékszögû", tehát nincs ferdén letörve, mint ahogy az eredeti, domborítotton, az látszik. Tehát utána kell reszelgetni, hogy tökéletesebb legyen a hatás. Na mindegy, csak elgondolkoztam, üzletet nem akarok belõle faragni, csak jó lenne, ha mindenkinek meglenne a korabeli rendszáma a kocsijához, ha épp nincs meg neki! Csak hangosan gondolkoztam, semmi több.


MG

3221 Holnapy Gergely dr. 2010-04-06 21:26:03  Előzmény: : 64151

44mm, a karakter domborítását is beleszámítva.
Gondolom az elsõ rendszám ennek arányos kicsinyítése.
G
Köszönöm kiindulásnak elég jó lesz! Mennyi 1-1 karakter szélessége?


[i](Módosította mr120bpm 2010.04.06. 22:59-kor)[/i]
Tippet tudok adni: egy magas hõmérsékleten mûködõ eszközhöz használtunk ilyet, mert jól bírja a hõt, és jól alakítható, és fehér színét csak évek hosszú során veszti el a meleg hatására - megsárgul (itt inkább nem nevezem meg mihez :P ). Tejgumi. Vegyi üzemek környékén szerintem még alkalmazzák szigetelésnek. De ötletem sincs honnan lehetne most beszerezni...

3218 Holnapy Gergely dr. 2023-05-22 08:40:11

Gyártott-e valaki közületek, és mibõl ilyen 600-as díszléc alá való gumit?
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100406/P1000407_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
(Anno Sylvacska linóleumból kísérletezett az elmondása szerint, de az eredményrõl nem tudok.)
G

3217 Holnapy Gergely dr. 2023-05-22 08:40:11  Előzmény: : 64144

scanben nincs, de bekottázva íme a hátsó tábla, az alul látható, eredeti alapján készítve (remélem kinagyítva látszik):
[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100406/P1000411_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
a domborítás karakterenként 2-2mm szélességet vesz el, az eredetileg nincs feketére festve.
Elsõ rendszám méretét majd ABalu megmondja. Az övé tökéletes koppintásnak tûnik így képeken. (-gratu, én még csak a tudományos alapokat mélyítem rendszám-fronton, a gyakorlati nagy szopás még hátra van...)
G

3216 Ackermann Balázs 2010-04-06 19:28:50  Előzmény: Spityu: 64146

:D:D:D

3215  Spityu 2010-04-06 18:22:56  Előzmény:Ackermann Balázs: 64145

Nem, nem tetszik! (Csak hogy ne legyen igazad. :D)
[i](Módosította Spityu 2010.04.06. 20:23-kor)[/i]

3214 Ackermann Balázs 2023-05-22 08:40:11  Előzmény:Ackermann Balázs: 64143

No, itten a képek a ragasztásos táblákról: (tudom, tetszik a szõnyeg...) :)

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100405/629141548DSC02030_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]https://kepfeltoltes.hu/100406/DSC02031_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

3213   2010-04-05 13:06:03

Megköszönném ha valaki venné a fáradságot és beszkennelné nekem az eredeti (2betû 4számos) elsõ/hátsó rendszámát és elküldené e-mailban.

3212 Ackermann Balázs 2010-04-05 10:55:14  Előzmény: Spityu: 64140

Csináltam egy TF-eset anno, alu lemezre ragasztottam vékony mûanyag lemezbõl kifaragott, reszelgetett lapokat. Éleik lekerekítve, igazából elég szép lett, mondjuk hátulról látszik hogy nem dombornyomott...

Ja és nekem vastagok a hátsó betûk, csak ilyen T-srõl láttam még képet. De ha nem stimmel is marad ilyen. Megcsinálni amolyan parttalan sz*pás volt, ugye Geri?:) Fõleg festeni, de a tûreszelõzést se kívánom senkinek! :D:D:D

Majd nyomok fel képet, de valamiért most nem megy a feltöltés. :S

3211 Madocsai Gergely 2010-04-05 04:16:13  Előzmény: Spityu: 64140

Majd jön ABalu-Mester, Õ megmondja a frankót;)...

3210 Katona Zoltán 2010-04-04 11:20:46

Sziasztok!

Kérdezném, hogy Wartburg 312 fõfékhengert szeretnék felújítani, tud valaki olyan felújító készletet amihez még hozzá lehet jutni?

3209  Spityu 2010-04-04 09:15:41

Sõt, a 3-asok és a 6-osok is eltérõek, tuti van választék.

A ragasztott hogyan készül amúgy? Az ívre vagyok kíváncsi. :)
[i](Módosította Spityu 2010.04.04. 11:16-kor)[/i]

3208  Spityu 2010-04-04 08:00:14

Hát nem tudom mennyire változtatható a betûtípus, nekem inkább úgy tûnik, hogy a kötõjelek felé kellene kicsit elmozdítani a mellettük lévõ betûket és akkor teljesen olyanok lesznek a közök. A karakterek vonalvezetése szerintem megegyezik, mondjuk a négyes az kicsit érdekes. A két rendszámon eltér, szerintem van/lenne választék. Amúgy az alsó négyesre szavazok, egy régi táblát megnézve ilyen volt, de az is eltér egy picit: a "L" nem lóg túl az alsó vonalon jobbra.
Hogy ragasztott-e vagy sem, nem tudom, a variálhatóság (lásd 4-es) elõbbit feltételezi, esetleg nagyszámú présformát, majd megkérdezem.

3207   2010-04-04 07:30:02  Előzmény:Huszta Tibor: 64136

A hátsó rendszámok nagyobbak és vastagabb karakterekkel voltak gyártva. Egyébként szép.

Jöhet az ember elérhetõsége privátban! Ennyiért ajándék...

3206 Sipos Tamás 2010-04-04 02:09:11  Előzmény:Huszta Tibor: 64136

[justify]Igen, egyet kell értsek. Tényleg valahogy vastagabb karakterekre emlékszem.
A lyukakat utólag kifúrni nem nagy ügy, de a sarkokat egyforma íveltre reszelni idõtrabló, és picit kényes mûvelet. Gondolom így egyszerûbb volt szerszámot készíteni hozzá.[/justify]

3205 Huszta Tibor 2010-04-04 00:46:22  Előzmény: Spityu: 64135

Lehet, hogy ez most fikázásnak tûnik, de a következõ a bajom a dologgal:
- a hátsó rendszámokon a T-sorozatig vastagabbak voltak a karakterek
- szerintem mintha kicsit kevés lenne a hely a számok között
- a rendszámtábla sarka le volt kerekítve (a lyukakról nem is beszélve)
szerintem.

viszont:

- szépek a karakterek
- elég kedvezõ az ár

Sablonnal van nyomva a tábla, vagy ragasztva vannak a karakterek?

T.

3204  Spityu 2023-05-22 08:40:11

Szabi megkért (mivel nincs írási joga), hogy tegyek be egy képet a nemrég elkészült rendszámairól. Púposhoz meg mkp-hoz. Talált egy emberkét aki az eddigiekhez képest vicces áron (2350Ft/db) elkészítette neki, gyönyörû minõségben, de korhû kivitelezéssel. Íme:


[imgw]https://www.kephost.com/images2/mhcudps78wfbj0pqjk30.jpg[/imgw]

3203 Madocsai Gergely 2010-03-31 18:38:51

Próbált már walaki szürke kormányt mûgyantáwal kijawítani? Hogy tûri/nem tûri meg magán a gyantát?

Az egész hátsó gallérját szeretném újraönteni ebbõl. A repedésekre meg elsõ körben ragasztópisztolyra gondoltam, talán hagy némi tágulási-zsugorodási lehetõséget.

Aki rendelkezik csupasz, kormánykerékwázzal, az kérem - ha teheti - fotózza be nekem. Azt szeretném látni, h a küllõwasak hogyan csatlakoznak a kormány közepéhez (illesztés, hegesztés, stb).

Köszönöm!

3202 Horváth Dániel 2010-03-31 13:34:17  Előzmény:Ackermann Balázs: 64132

remélem még látom azt a trabit! hétvégén körbenézek :)

3201 Ackermann Balázs 2010-03-31 09:09:46  Előzmény:Horváth Dániel: 64124

Hûûû!!! :o Ha látod még szorítsd le légyszi, pont ilyen az álmom, mondjuk nem szürkében, de kit érdekel vakítson az a fehér mûszerfal. :) És telefonszámot se felejts el kérni. :)

3200 Holnapy Gergely dr. 2010-03-30 22:09:30  Előzmény:Madocsai Gergely: 64130

Elvileg igen.
Ha utólag valami hatósági ellenõrzés van -pl. ocsmányiroda-, akkor tudnod kell igazolni, hogy "forgalomban" volt -vagyis fizetted pl. a kötelezõt-, vagy ki volt vonva. Mondjuk én még mindíg nem tartok a vizsgáztatásnál, úgyhogy nem találkoztam azóta a hatóságokkal. (boccs: még költség a súlyadó vagy most teljesítményadó is ha nincs kivonva a forgalomból, ill. nem OT-s (ez nekem 2660Ft/év))
G

3199 Madocsai Gergely 2010-03-30 20:53:51  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 64129

Köszi, mindig tanul az ember;).

"visszamenõleg a vásárlási dátumig- hogy papír szempontjából tiszta legyen"

Ezt úgy érted, hogy a wásárlás napjától kell, hogy éljen az új bizti?

3198 Holnapy Gergely dr. 2010-03-30 20:44:08  Előzmény:Madocsai Gergely: 64128

Biztit bármire köthetsz, ezt senki nem fogja megakadályozni hisz a biztosítók is ebbõl élnek.
Én 2006-ban mûszaki nélkül vettem a 600-asom. Átírták (akkor) bizti nélkül. Beírták kézzel a forgalmiba, hogy "csak mûszaki vizsgával érvényes". Pár hónappal késõbb megkötöttem inkább a kötelezõt -visszamenõleg a vásárlási dátumig- hogy papír szempontjából tiszta legyen. Kivonatni akkor fél évre lehetett ideiglenesen 1500Ft/alkalom. Tehát 3000/év. Inkább fizetek 3600Ft-ot évente kötelezõre, minthogy évi 2x sorban álljak az ocsmányirodában az ideiglenes kivonatásért...
Útvonalengedély tudtommal szintén nem ingyen van, ráadásul megyénként kell megkérni ha megyehatárt átlépsz. Akkor meg lehet hogy érdemesebb egy "P"-s rendszámot bérelned, de arra meg érvényes biztosításnak eleve kell lennie.
Ezek az én tapasztalataim, lehet hogy mai körülmények közt csak részlegesen igazak. Javítson aki tud.
G

3197 Madocsai Gergely 2010-03-30 20:28:01  Előzmény:Sipos Tamás: 64126

Köszönöm az info-t!

Nem, semmiképpen sem akarom kiwonatni, használni szeretném, mielõbb.
Ezekszerint átirathatom mûszaki nélkül, a kérdés már csak az, hogy biztut tudok-e rá így kötni(ugyanis ha biztu wan, akkor kérek útwonalengedélyt, és azzal legálisan kolbizhatok mûszakiztatni).

3196 Bálint Rezsõ ( T®abiorr) 2023-05-22 08:40:11

Sziasztok! Remélem nem Off!
Régi Dacia 1310 a Retroautók újságnál:
[imgw]https://trabiorr.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/kozepeskep/663471.jpg[/imgw]
[imgw]https://trabiorr.lapunk.hu/tarhely/trabiorr/galeria/kozepeskep/663472.jpg[/imgw]

Trabiorr

3195 Sipos Tamás 2010-03-30 05:10:29  Előzmény:Madocsai Gergely: 64125

[justify]A tulajdonjog megszerzésének nem feltétele a mûszaki vizsga. Bemész a papírokkal az okmányirodába (biztosítás nélkül), és az átírással egyidõben kéred, hogy vonják ki ideiglenesen a forgalomból.[/justify]

3194 Madocsai Gergely 2010-03-29 20:05:01

Lenne egy, azaz két kérdésem:

1. Aki rendelkezik csupasz kormánykerékwassal, az kérem nézze meg nekem, hogy a kormányt rögzítõ csõdarab hogyan csatlakozik a wázszerkezethez.
(szereztem egy régi kormányt, amely az utóbbi ""néhány"" esztendõben egy szõlõkarón (!) ficegett a szabadban, és mielõtt beleölök egy csomó pénzt és energiát a felújításába, tudni szeretném, h nem fog-e kettécsoffadni az elsõ bal kanyarban.)

2. Mostanság egyre ritkább a mûszaki az eladósorban léwõ Trabikon.
Ezzel kapcsolatban a kérdésem az lenne, hogy mi a teendõ, ha egy ilyet szeretnék átiratni? Azaz, mi-minek az elõfeltétele, át lehet-e úgy iratni, h nincs mûszakija, ill. biztut köthetek-e így rá?

Bocs a hülye kérdésért, de nagyon nem wágom a folyamatot mûszaki nélkül.

Köszönöm!

3193 Horváth Dániel 2010-03-29 11:25:06  Előzmény:Ackermann Balázs: 64123

nem OT-s volt. A-val kezdõdött a rendszáma...

Én is épp hogy észrevettem, elõször a hátulját láttam meg. mondom jéé, trabi, egész jó állapotú. Aztán melléértem kocsival, na akkor csodálkoztam csak el a fehér belsõn meg a csepptükrön, visszapillantóból meg láttam a szárnyas jelet.

Megállhattam volna. Na mind1 :S

Húsvétkor is otthon leszek. Ha látom még mindenképp lökök róla fel infot.

3192 Ackermann Balázs 2010-03-29 11:01:20  Előzmény:Horváth Dániel: 64122

Jujj, OT-s volt? Vagy egypapás garázsos? Megveszem!!! Nem tudom mibõl, de megveszem, ha látod támadd le légyszi, telefonszám, rendszám akármi!!! :)

3191 Horváth Dániel 2010-03-29 09:05:46

sziasztok!

hétvégén láttam Tapolcán egy gyönyörû sötétszürke 601-est. Sajnos lefotózni nem tudtam, mert vezettem, de ha látom még lekapom

gyönyörû fehér mûszerfal és kormány volt benne, elöl szárnyas jel, gömbölyû lökösök, csepptükör...

valaki tud róla vmit?

3190 Reining Ádám 2010-03-28 18:14:14  Előzmény:Őry Gábor: 64120

Akksiból ítélve az a 12V-os elektromos rendszer se eredeti éppen, mint ahogy a fûtészajtompító dob vagy micsoda se ami az újabb 601-esé feketére fújva! Szerintem a karbi meg a turbina lenne a legkevesebb hacsak az volna! Tiberius reggelig tudná sorolni mi nem eredeti, de azért szép. :)

3189 Őry Gábor 2010-03-28 17:45:10  Előzmény:Huszta Tibor: 64118

Szép, de a motor nem eredeti. Legalábbis a turbinaház, meg a karbi.

3188 Huszta Tibor 2023-05-22 08:40:11

[url]https://hvg.hu/napi_merites/20100327_trabant_ndk_wartburg[/url]