Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
[url=http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu/alkatresz_felszereles/egyeb_alkatresz_felszereles/wartburg_mz_trabant_kilometerora_uj_140_km_168514163.html]Nem annyira ritka, de jó az ára.[/url]
[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/tuning_csinositas/optikai_tuning/trabant_ddr_korabeli_uj_index_168345460.html]Belülkrómos új index Trabihoz[/url]
[justify]Bizony ám! A gumi nem örökéletû, még állásában is tönkremegy. Õsszel elhatároztam, hogy beszerelem a taposó lábkapcsolót. De amit még régebben vettem (talán a Vaterán) azon sajnos nem mûködött a tompított fény. Persze mérges voltam, hogy honnan szerzek még egy ilyet, de aztán eszembe jutott a szomszéd utcában levõ teherautós bolt. Bementem, hanyagul elõadtam, hogy mit keresek (mintha egy mostani autóhoz kérnék, mondjuk ablaktörlõlapátot), erre hozta a raktárból az utolsó, évek óta hányódó, zsír új darabot. Volt ám döbbenet, és öröm. Csakhogy a kapcsoló talpán lévõ piros szigetelõ gumilemez annyira elöregedett, hogy szabályosan tört. A zacsi tele volt a pici darabkáival, pedig nem állt napon, nem érte vegyi anyag. Kénytelen voltam egy plexi lappal pótolni.[/justify]
[justify]Na, ezt a linket nem kellett volna megnéznem. Az enyémeket 8000-ért vettem, itt meg 2500. Ahogy szoktam volt mondani: Ez a méreg; nem a cián.[/justify]
A Csapitól több ezret vittem ki a németeknek, és panasz erre még nem érkezett. Sajnos több olyan termék is van, ami gyári jellegû jelekkel lett utángyártva, gyáriként árulják sok helyen, de valójában nem az. Pl az ablaktörlõ intervallumkapcsoló, aminek a doboza is "gyári", de ha jobban megnézzük, akkor látszik hogy a doboz egy "kínai szkennelés és utánnyomás" illetve a kapcsoló is hamisítvány.
Az más kérdés, hogy egy gyári, de legalább huszon x éves gumialkatrész is lehet már alkalmatlan, noha még mindig jobb mint egy új sz@r. Ettõl még gondjaink nincsenek megoldva.
Trabant lengõkar gumipogácsával kapcsolatosan kérdeznék. A Csapi Bt.-nél kapható "0300993012 EM" feliratos (cikkszám) tényleg hamisítvány? A katalógus szerint a cikkszám 0300993004, de szerintem ez nem baj, mert más alkatrészeknél is szokott lenni eltérés. Azt tudom, hogy van hazaiként árult utángyártott, csapnivaló minõségben, illetve van ez, ránézésre igényes kivitelben. A kocsi alatt viszont olyan van, amin Pneumant jel is látható. De még ez sem indokolja, hogy utángyártott legyen a csapis, mert pl. szimmeringeknél, gumiharangoknál is találkozhatunk ilyen jellel és enélkül öntött példányokkal. Azért kérdezem, mert ha kétes eredetû, akkor az anyagminõség is megkérdõjelezhetõ, így nem cserélném ki - az amúgy valamelyest deformálódott - gyáriakat, hogy azután meg kétévente szerelhessem szét a futómûvet.
"- 30db kellene. - Nincsen annyi, de egy hét múlva lesz."
A 12-es gumi a 12mm széles léchez van. 24est viszont nem kapni. Valószínûleg a németek abból indulnak ki, hogy mindenki megveszi az új alu léceket, abból pedig 12 és 20mm-est kapni, így ehhez vannak gumialátétek is. Sajna nincs belõle mintám.
Lemértem tegnap a 600-as díszléceket. Az oldalsó 12mm, a felsõk 24 mm szélesek. Tehát az általad írt 12 és 20 mm-ek nem stimmelnek. Nem kukacoskodni szeretnék, csak hogy valóban ugyan arról a gumialátétrõl beszélünk-e? Amúgy nekem az oldaldíszlécek alatt nem volt gumi. Gyárilag volt??? Én olyat még nem láttam. Valahol esetleg tudsz mutatni egy kis darabot belõlük? Esetleg a hétvégi talin? Üdv: G
Ajánlom mindenki figyelmébe, ha netán elkerülte volna a figyelmét a fõoldalon:
[b]Közgyûlés: 2010. április. 16 péntek, 18.00. óra: XI. Barackfa u. 4. TWK klubhelység.[/b] Témák: beszámoló a 2009-es évrõl. Az éves programok menetrendjének, mûsorszerkezetének, lebonyolításának összeállítása. Honlap új szerkezetének megvitatása
Remélem minél több klubtag lesz jelen, hiszen rólunk van szó!!
Lenne egy olyan kérdésem, hogy a gyárival megegyezõ ajtókédert lehet-e kapni, vagy esetleg gyárit 601-es Trabihoz, fekete színben. A belsõ oldal csíkozása miatt szeretnék direkt ilyet, az általánosan elterjedt univerzális kéder is hasonló, de annak azért más a mintája. :)
Én egy német partneremtõl szoktam venni, legutóbb pár hete rendeltem tõle elég sok mindent egy hazai Trabisnak, abban volt ilyen is. Szólsz, hogy kell, és ha legközelebb járok nála (1-2 havonta biztosan), akkor hozok neked. Postáztatni ugye nem érdemes.
Ok köszi. Eszem ágában nincs feltalálni a spanyolviaszt. Csak légyszi azt is áruld el hogy hol, mert a tarabantwelt oldalon nem találom. Vagy a klubnál? G
[justify]Remek! Akkor viszem. Glicerint nem kell vennem; az már van. Denaturált szesz viszont nincs, de vasárnap délután megyek az OBI-ba, ott talán árulnak. Még egyszer köszönöm.[/justify]
A 19.30 nem késõ. Akkor fog érdemben kezdõdni a cucc, és legkésõbb 21.30-ig berkesztjük. A glicerinezés nem kell addig míg nem próbáltunk bele a vax-szal. Majd utána! De azért szerezd be nyugodtan.
[justify]Köszönöm a lehetõséget. Ha a közgyûlés ápr. 16-án van, akkor csak nagyon késõn (19.30) tudnék odaérni, úgyhogy inkább elõtte valamelyik nap. Addig beszerzem a denaturált szeszt és lemosom vele. Átdörgöljem utána glicerinnel is, vagy a csodapaszta ezt nem szereti?[/justify] [i](Módosította molyhos 2010.04.09. 15:16-kor)[/i]
Nálam van Glasurit szilikonmentes polírpaszta. Ha feljössz véletlenül, vagy a közgyûlésre is eljössz, hozd a tisztított szürke kédert, és ha a tisztítás után marad még az UV-tõl barnás égett elszínezõdés, akkor azt szépen le tudjuk vele polírozni, és talán visszanyeri szép szürke színét. Már próbáltam, és nekem bejött. Prsze ez szigorúan a szürke kéderre vonatkozik, a feketébe a polírpaszta foltosan beleég, és okádék lesz a kinézete. A paszta a fekete kéderhez soha nem érhet. Biztos láttatok már nepi által elqurt verdát, ahol a fekete gumi és mûanyag alkatrészek foltosak voltak a beleégett paszta miatt!
A kédert elõbb alaposan denszeszezd át, "bõ szeszes rongyon" húzogatva oda-vissza :-)
Ha igazán tök tiszta, akkor gondold csak át a csiszolgatást, ugyanis a csiszolás, vagyis érdesítés egyben egy brutális (mikro)felületnövelés is, ami magával hozza a kosz beépülésének többszörös lehetõségét is! Ezt ugyan jól megaszontam, de gondolom érthetõ! Alapos denszeszes mosás-tisztítás után alapos Glicerines (gyógyszertár) kezelés kell, majd remélhetõleg szép lesz az csiszmatolás nélkül is!!!!
Ha mindenáron "csiszolási kényszert érez valaki", akkor csak vizes kétezressel szabad, a száraz ugyanis kiégetheti a dolgot, és késõbb nemkívánt elszínezõdést okoz. De mondom, ha lehet, ne csiszoljunk. (hacsak nem nepperek vagyunk, és másnap viszik a polír verdát :-))))))))))) )
[justify]Tegnap megérkezett a heggla kollégától vásárolt feszítõs szélvédõkéder (köszönöm még egyszer). Glicerinnel átdörzsölöm, a szürke feszítõt pedig csiszolóvászonnal visszafehérítem, és utána be lesz ragasztva. Kérdésem, hogy a kombiknál ugye nem volt ilyen átmeneti (feszítõs) kéder a csomagtér ajtónál? Ott a szürke után rögtön a fekete jött?[/justify]
És mi lenne ha a betûket és azok kb. 2mm-rel megnövelt negatívjait 3mm vastag acéllemezbõl vágnánk ki lézervágóval. Úgy, hogy egy-egy alaplapra, tetszés szerinti variációval fel lehetne õket helyezni, majd az alaplapok közé behelyezett fémlemezbe belepréselni. Lézervágóval szerintem seperc alatt ki lehet vágni a karaktereket, szép lassan egy hónap alatt kijönnének a ****gyár kapuján. A présgép kérdéses, ha másnem, karakterenkénti kivitelezéssel egy szentesített satu segítségével.
Tetszik ez a régi rendszámos dolog. Nagy kedvelõje vagyok én is ezeknek.
Van itt egy jópár nekem. Van a régi vastagból, és a vékonyabb betûkbõl is. Nem emlékszem már pontosan, de mintha annó a GC-tõl lett volna vékonyabb a szám-betû. A doki nénink Kispókja volt olyan, és akkor nézegettem hogy jéééé vékonyabb a karakter! Akkoriban egy ilyen változás is komolynak volt mondható, a poshadt, zárt világban:-(
A Bárány Andris nagy tudora a rendszámoknak, majd segítségül fogjuk hívni. Én felajánlom, hogy elõkeresem a gyûjteménybõl a régi magyarokat. Valaki jöjjön fel az irodába, és szkennelje be õket. Valaki meg segítsen "behálózni" programmal. Akkor meglesz minden minta. A mûanyagból kivágott ötlete ABalunak kiváló!!! A Gellért Pista bá, aki a plakettjainkat gravírozza, lézerrel ki tudná vágatni a betûket, megfelelõen vastag mûanyagra. Itt csak annyi a szépséghiba, hogy a lézeres kivágás némi pénzbe kerül, illetve hogy ez "derékszögû", tehát nincs ferdén letörve, mint ahogy az eredeti, domborítotton, az látszik. Tehát utána kell reszelgetni, hogy tökéletesebb legyen a hatás. Na mindegy, csak elgondolkoztam, üzletet nem akarok belõle faragni, csak jó lenne, ha mindenkinek meglenne a korabeli rendszáma a kocsijához, ha épp nincs meg neki! Csak hangosan gondolkoztam, semmi több.
Tippet tudok adni: egy magas hõmérsékleten mûködõ eszközhöz használtunk ilyet, mert jól bírja a hõt, és jól alakítható, és fehér színét csak évek hosszú során veszti el a meleg hatására - megsárgul (itt inkább nem nevezem meg mihez :P ). Tejgumi. Vegyi üzemek környékén szerintem még alkalmazzák szigetelésnek. De ötletem sincs honnan lehetne most beszerezni...
Gyártott-e valaki közületek, és mibõl ilyen 600-as díszléc alá való gumit? [imgw]http://kepfeltoltes.hu/100406/P1000407_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] (Anno Sylvacska linóleumból kísérletezett az elmondása szerint, de az eredményrõl nem tudok.) G
scanben nincs, de bekottázva íme a hátsó tábla, az alul látható, eredeti alapján készítve (remélem kinagyítva látszik): [imgw]http://kepfeltoltes.hu/100406/P1000411_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] a domborítás karakterenként 2-2mm szélességet vesz el, az eredetileg nincs feketére festve. Elsõ rendszám méretét majd ABalu megmondja. Az övé tökéletes koppintásnak tûnik így képeken. (-gratu, én még csak a tudományos alapokat mélyítem rendszám-fronton, a gyakorlati nagy szopás még hátra van...) G
Csináltam egy TF-eset anno, alu lemezre ragasztottam vékony mûanyag lemezbõl kifaragott, reszelgetett lapokat. Éleik lekerekítve, igazából elég szép lett, mondjuk hátulról látszik hogy nem dombornyomott...
Ja és nekem vastagok a hátsó betûk, csak ilyen T-srõl láttam még képet. De ha nem stimmel is marad ilyen. Megcsinálni amolyan parttalan sz*pás volt, ugye Geri?:) Fõleg festeni, de a tûreszelõzést se kívánom senkinek! :D:D:D
Majd nyomok fel képet, de valamiért most nem megy a feltöltés. :S
Hát nem tudom mennyire változtatható a betûtípus, nekem inkább úgy tûnik, hogy a kötõjelek felé kellene kicsit elmozdítani a mellettük lévõ betûket és akkor teljesen olyanok lesznek a közök. A karakterek vonalvezetése szerintem megegyezik, mondjuk a négyes az kicsit érdekes. A két rendszámon eltér, szerintem van/lenne választék. Amúgy az alsó négyesre szavazok, egy régi táblát megnézve ilyen volt, de az is eltér egy picit: a "L" nem lóg túl az alsó vonalon jobbra. Hogy ragasztott-e vagy sem, nem tudom, a variálhatóság (lásd 4-es) elõbbit feltételezi, esetleg nagyszámú présformát, majd megkérdezem.
[justify]Igen, egyet kell értsek. Tényleg valahogy vastagabb karakterekre emlékszem. A lyukakat utólag kifúrni nem nagy ügy, de a sarkokat egyforma íveltre reszelni idõtrabló, és picit kényes mûvelet. Gondolom így egyszerûbb volt szerszámot készíteni hozzá.[/justify]
Lehet, hogy ez most fikázásnak tûnik, de a következõ a bajom a dologgal: - a hátsó rendszámokon a T-sorozatig vastagabbak voltak a karakterek - szerintem mintha kicsit kevés lenne a hely a számok között - a rendszámtábla sarka le volt kerekítve (a lyukakról nem is beszélve) szerintem.
viszont:
- szépek a karakterek - elég kedvezõ az ár
Sablonnal van nyomva a tábla, vagy ragasztva vannak a karakterek?
Szabi megkért (mivel nincs írási joga), hogy tegyek be egy képet a nemrég elkészült rendszámairól. Púposhoz meg mkp-hoz. Talált egy emberkét aki az eddigiekhez képest vicces áron (2350Ft/db) elkészítette neki, gyönyörû minõségben, de korhû kivitelezéssel. Íme: