Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2107 Sultis Gábor 2009-12-24 10:56:18  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63037

borultál már trabanttal?mert én már nem egyszer.hiába volt kagylóülés meg négypontos öv,néha úgy megfejeltem a bukócsövet hogy csillagokat láttam.na.ennyi

2106 Gyapjas Gergely 2009-12-24 10:34:32

Üdv!

Srácok akit nem csap meg a rallye szele, ráadásul egy öreg technikával az nem tud megéretni minket.
Mi anno mikor kitaláltuk a 800-as gondolatát akkor historic rallyekon akartunk indulni és ott ugye vannak etapok amikor normál közúti forgalomba közlekedik a versenyautó.
A trélerezés se megoldás mert a kész versenyautót ki is kell próbálni.
A bukócsõhöz pedig elég nagy gond ha bekötve hozzáér a fejed. A védõ szivacs kötelezõ, de nem szeretném soha megérezni hogy a sisakomhoz érjen.

Ja és ne offoljuk szét a fórumot privátban válaszolok a kérdésekre szívesen.

Amúgy egy veterán rallye Trabantba ne való a flokkolt kormány és mûszerfal.

2105 Madocsai Gergely 2009-12-24 09:38:34  Előzmény: Spityu: 63035

Igen, a zülést + az 5 pontost kihagytam. Én bukót húznék, mekkora flash már;)!
A ketrec CSAK akkor wéd, ha minõségi anyagokból, szakember készíti, kókányolásnak helye nincs! Ez pedig így több százezres tétel!:S

[i](Módosította madogery 2009.12.24. 10:39-kor)[/i]

2104  Spityu 2009-12-24 09:23:42

Hát... szerintem a versenyautó az versenyautó, utcára azért a bukóketrec túlzás, csõszivacs ide vagy oda, adott szituációban bukósisak nélkül többet tud ártani mint használni, márpedig gondolom sisakot nem húzna senki sem utcára.
Az átalakíthatóság inkább azért volna jó, mert akkor nem kötnének bele sem a rendõrök, sem a vizsgabiztosok a kerékdöntésbe, szélesítésbe, eltérõ felni vagy gumiméretbe, stb. Bár ezeket nagynehezen de bele lehet iratni a forgalmiba kápéeméknél. Az ülésnek meg ugye a gyári helyre kell passzolni, a biztonsági öveknek pedig (E) jelzéssel kell rendelkezniük.
Egyedül azt hiszem a bukócsövet nem lehet beiratni utcai autóba, legalábbis azon dolgok közül, amit a rendõr is kiszúr.
Azért volna jó ha ezeket valahogy engednék gépkönyv nélkül is, mert akkor az amatõrök nyugodtan elmehetnének a környékbeli versenyekre tréler, és egyéb eszköz nélkül, amihez (mivel hogy amatõrök) nem biztos, hogy olyan olcsón hozzájutnak. Egy ilyennek a bérlése kb. 4000-tõl kezdõdik, ismerõs esetén 2 sör. Átlagos ára pedig vetekszik, ha nem több egy RTE-s Trabiénál.

2103 Madocsai Gergely 2009-12-24 09:09:46  Előzmény:Ackermann Balázs: 63033

Ott a feeling! :)

2102 Ackermann Balázs 2009-12-24 08:46:20  Előzmény:Madocsai Gergely: 63032

Na meg azért ott a fíling amikor be kell mûteni a barátnõt a csõketrecbe. :D Szõnyegeket alap, hogy kihajigáljuk és máris iszonyat lesz a hangzás. Be kell még szúrni 2 sisakot és úgy állni a lámpánál flokkolt kesztyûben. :D

Anno rajztanárom Focusára akartunk McRae dizájnt... :P

De ha orrporcon-korcolni kell, akkor 240 kombi. :D Mondjuk azért élményre gyök-Trabi. De ha jobban végig gondolom én is elszaladgálnék egy csövezett jószággal. Kivülrõl pedig kapna egy '70 elõtti versenyautó optikát.

2101 Madocsai Gergely 2009-12-24 08:34:16  Előzmény:Sultis Gábor: 63031

Egyetértek, de nekem utcai autóba kellene a csöwezet azért, h ne roggyanjon meg a kasztni ha megkoccol egy körömcipõben kétségbeesetten kuplungolni próbáló szõke, wagy egy ego-meister giorgio armani az X5-tel.
Azaz, h még legyen utána esélyem "orrporcon-korcolni" a tagot...;)

Nyáron beszéltem a egy Trabis wersenyzõwel, aki elmondta, h sikerült egyszer 120-nál eldobni a wasat. Egy akadály megdobta a kocsi seggét úgy, h repülés közben átfordult (az autó segge megelõzte az elejét), és ennél a sebességnél a tetõwel "tompították a murwát". Sem õk, sem a kocsi nem köszönték meg, de ha nem az a többkapus, X merewített, lebrutálisabb csõ figyel benne, akkor - a srác állítása szerint - biztosan nem õk mesélik el a sztorit...

Uhh, elnézést az offért!

[i](Módosította madogery 2009.12.24. 09:44-kor)[/i]

2100 Sultis Gábor 2009-12-24 08:01:16  Előzmény:Madocsai Gergely: 63029

minek nektek papiros verseny trabi?nekem van több(3)csövezett trabim is(egy épitett farmotoros traburg,egy 1,3as rallikrosszra,és egy roncsderbis),de az a jó ha nincs gond a papirokkal.csak feldobom a trélerre és vihetem is a versenyre.egy versenyautó egyébként sem utcára való.szerintem.[url=http://kepfeltoltes.hu/view/091224/K_p207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/091224/K_p207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

2099 Lizák Péter 2009-12-24 06:59:02  Előzmény:Bíró Norbert: 63028

Gondolom én, hogy igen, mert gyanúsan rohrgelbnek tûnik...
Bár a könyvben csak rajzot találtam róla a színskálán. De valószínûleg ilyen lehet a 600 sárga csíkja.

2098 Madocsai Gergely 2009-12-24 06:13:00  Előzmény:Dávid Márk: 63024

Naja. Én is szeretnék már nagyon régóta egy tisztességes több kapus csöwezetet a Trazsiba, azaz a köwetkezõbe. Hallottam, h hiába szaki csinálja, ha nem papírozom le, úgy +b*sz a rendõr, h szétreped a rózsám. Mondom, no para utánanézek, h hogyan lehetne ezt, de mikor megtudtam, h wersenyautóként kéne forgalomba helyezni, éwente mûszaki, biztu + ezeken túl egy walag zsé, jegeltem a témát...

2097 Bíró Norbert 2009-12-23 22:01:15  Előzmény:Lizák Péter: 63025

Bár ez 500-as, de ilyesmi lehetett nem?

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091120/100_1588_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091120/100_1589_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2096  Spityu 2009-12-23 21:43:13

[url=http://n2.vatera.hu/photos/b7/54/e69_1_big.jpg]A legújabb vitrintárgy 1986-ból.[/url] :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.23. 22:43-kor)[/i]

2095 Gyapjas Gergely 2009-12-23 21:41:39  Előzmény:Dávid Márk: 63024

Keress meg privátban beszélünk.

2094 Lizák Péter 2009-12-23 21:37:28  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63019

Rohrgelb árnyalat, a trabant story címû könyvben. Pastellgrau alapon rohrgelb csík...
[i](Módosította PEDROH 2009.12.23. 22:39-kor)[/i]

2093 Dávid Márk 2009-12-23 21:08:30  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63020

Hát igen, most nagy a fejetlenség!

Petinek szerencséje volt, ráadásul a Wartburgot könnyen le lehet vizsgáztatni veterán versenyautóként, mert ugyanabból a típusból volt utca és versenygép is. Viszont a 110R és a 130RS két különbözõ típus és ez okozza gondot. Szerencsére gépkönyvezéshez nem kell feltétlenül 130RS alapnak. Erre a célra tökéletesen megfelel egy sima 110R is.
Én egy fejessel beszéltem a pécsi közlekedési felügyeletnél. Sajna ott elég pesszimisták voltak és leakartak beszélni a gépkönyvezésrõl. Megmondták, hogy az átalakítási kérvényt elfogadnák minden további nélkül, viszont minden egyes átalakításhoz tervrajzot(ezek szerencsére megvannak)és anyagvizsgálat kell mellékelnem(na ez a neccesebb). Ha megkapja a gépkönyvet, akkor "hivatalosan" csak versenyen használhatom gépet, évenként mûszakira kell vinnem, igen magas lenne a biztosítási díj, a gépkönyvön szereplõ tulajnak éves szinten egy csomó pénzt kéne kifizeti asszem az MNASZ-nek. Nos én ezeket az infókat hallottam gépkönyvezésrõl. De akkor ezek szerint a gyakorlatban egy kicsit lazábban mennek a dolgok?

Ha tudnál segíteni átalakítási engedéllyel kapcsolatban, akkor azt nagyon megköszönném.

2092 Tóth Ádám 2009-12-23 20:54:50  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63021

hát amikor fotóztam a kocsit akkor szét volt szedve kicsit, de csináltam róla pár jó képet! ha gondolod vegyél fel msnre és átküldöm. címem: trabiman1990@hotmail.com

2091 Dávid Márk 2009-12-23 20:45:07  Előzmény: Spityu: 63015

Igen, vmi ilyesféle gép összehozása a cél. Cuccok már megvannak hozzá, már csak a papírt kell elintéznem, és ha ez rendben akkor neki állok összerakni.:evil:

2090 Kacsándi Szabolcs 2009-12-23 20:28:01  Előzmény:Tóth Ádám: 63017

Esetleg lenne rá lehetõség hogy néhány képet csinálj ,meg pár infót tudnál írni róla?Ha jól látom ugyanolyan mint az én kocsim,még a színe is talán.Csak azért kérdem mert így több infóm lenne a típus sajátosságairól évjáraton belül.Persze csak ha nem nagy kérés.

2089 Gyapjas Gergely 2009-12-23 20:17:10  Előzmény:Dávid Márk: 63014

Az a baj hogy te is áldozatul estél a fejtelenségnek ami az NKH-nál van.
(Hajtós Peti levizsgáztatta a Wartburgot veterán versenyautónak igaz akkor neki már megvolt a Fia veterán gépkönyve meg csomó külföldi papírja. Amúgy nála is az alap autó a szülei merkuros autója volt.)
Csak a helyi NKH hatóságnál te beadod a kérvényt az átalakítási engedélyére hogy versenyautóvá akarod alakítani az autót általában el szokták fogadni.
A gépkönyvhöz tényleg kell versenyzõi lincensz de van egy kiskapu. Mivel a gépkönyvön szerepel a tulajdonos és versenyzõ és a kettõ ugye nem mindig azonos.
A forgalomban én semmiféle korlátozásról nem tudok...

Na ezek miatt nem harcolok a bürokráciával, volt már elég gondom a fekete megoldásokból..

Átalakítási engedélyjel kapcsolatban ha kell segítség tudok segíteni.

2088 Kacsándi Szabolcs 2009-12-23 20:12:39  Előzmény:Csády Szabolcs: 63010

El tudnád küldeni mailben?Én is hallottam róla,de sehol nem találtam képet.Közben kiderült hogy a szóbanforgó kombinak kék volt a csíkja,megtaláltuk a sok réteg festék alatt.De a tulaj sárgára szeretné majd a csíkot,viszont ennek nem tudjuk még körülbelül sem az árnyalatát.

2087 Pátkai Antal 2009-12-23 20:03:34

Ma lõttem csak nektek:)
http://kepfeltoltes.hu/view/091223/F_nyk_pek-0012_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2086 Tóth Ádám 2009-12-23 18:12:37  Előzmény:Hack Csaba: 63016

bontástól megmenekült. még rajta van a régi rendszáma is 62-es évjárat. régebben meg akartam venni, de akkor 150ezerért árulták, azóta ki lett lakatolva, remélem kész lesz valamikor

2085 Hack Csaba 2009-12-23 18:01:57  Előzmény:Tóth Ádám: 63013

Köszi a gyors választ! Ez jó hír! Végülis azért kérdeztem,mert nem szerettem volna,ha bontás lett volna belõle. Örülök,hogy fel lesz újítva. Hali

2084  Spityu 2009-12-23 16:44:35  Előzmény:Dávid Márk: 63014

Hát igen, asszem marad a könnyen nyitható rendszámtartó, meg a klónfalva project. :P

A Pécs körüli sprint bajnokságban szokott indulni egy Skoda, olyasmit szeretnél?
[url=http://komi-picurka.hu/gallery/v/09_rsb/09091920rsb8nagypall/vasarnap/09091920rsb8nagypall_103k.jpg.html]Íme.[/url] Ez az autó egy jelenség, jobban megnézem, mint némelyik Trabit a mezõnybõl. :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.23. 17:45-kor)[/i]

2083 Dávid Márk 2009-12-23 16:06:17  Előzmény:Gyapjas Gergely: 63008

601est Trabantot levizsgáztatni 800Rs-ként lehetetlen. Én egy Skoda 130Rs pályaautó replikát akarok építeni egy 110R coupéból utcára. Utánajártam a dolgoknak a pécsi közlekedési felügyeletnél. Megmondták kerek-perec, hogy veteránvizsgán nem engedik át típus módosított és átépített autót. Hiába csinálja meg az ember teljesen korhûre, akkor sem engedik át.:( 110R az csak 110R-ként 130Rs csak 130RS-ként. Sõt ha még szerzek egy eredeti 130RS-t (ami persze esélytelen), akkor is csak abban az esetben kaphat OT-és rendszámot(hiába van Fia igazolás, gépkönyv stb..), hogyha rendelkezett/rendelkezik rendszámmal. Ha sosem volt rendszáma, akkor ugyan el lehet vinni veteránvizsgára és nagy eséllyel kaphat is minõsítést, de az biztos, hogy soha az életben nem kap rendszámot.

Ha átépíteni utcára nem lehet, mert az átalakításhoz indokolni kell, hogy miért akarom átalakítani. Kicsit nehéz lenne kimagyarázni, hogy miért akarok utcára sárvédõszéllesítést, sportülést, bukócsövet, stb....:D

Másik megoldás gépkönyvezés, de a magyar bürokráciának köszönhetõen teljesen lehetetlen. Igazolt versenyzõnek kell lenni, mindenrõl dokumentum, korlátozások a közlekedésben, stb....

Legjobb megoldás valóban a P rendszám vagy a feketén való használat.:evil::p

2082 Tóth Ádám 2009-12-23 15:44:01  Előzmény:Hack Csaba: 63012

helló! az 500as nem az enyém. a kép még az elõzõ tulajnál készült és az egyik ismerõse autója. elvileg folyamatban van a felújítása utolsó információm szerint, de nem tudom mi van most az autóval.

2081 Hack Csaba 2009-12-23 15:38:41  Előzmény:Tóth Ádám: 63011

Hali. Tényleg szép a Trabid. Az a Púpos is a tiéd ott a háttérben? Milyen állapotban van és milyen terveid vannak vele? Üdv: Csaba

2080 Tóth Ádám 2009-12-23 14:15:51

Szinte órára pontosan ma van egy éve, hogy büszke tulaja lettem a kis 1983-asnak!
Elég sok mindenen mentünk keresztül ezalatt az egy év alatt, sokat is változott! Remélem még nagyon sokáig fogja boldogítani mindennapjaimat hasonlóan jó vagy jobb állapotban!

Ha egy kicsit jobb idõ lenne kihoznám egy körre, de most jó neki a száraz garázsban:)Majd ha elolvad bepótoljuk!:P

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/091223/302182863001_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/view/091223/1197258774002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2079 Csády Szabolcs 2009-12-23 14:04:04  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 62999

Nekem van képem egy sárga csíkos 600-asról is. Szóval olyan is létezett. Az a baj, hogy hagyományos fényképrõl van szó, de ha lesz idõm, valahogy digitalizálom, s fellövöm fórumra.

2078 Horváth Dániel 2009-12-23 12:59:46

sziasztok

keresek 6V trabihoz régi típusú akksi rögzítõt. ha esetleg lenne valakinek eladó...

2077 Gyapjas Gergely 2009-12-23 10:18:45  Előzmény: Spityu: 62991

Helló!

Nem hiszem. Már régóta gondolkodunk rajta hogy építsünk egy Historic rallye szabályainak megfelelõ 800-as verseny Trabantot.
Csak van egy kis hiba a dologban. Az FIA veterán versenyautók asszem most 1981-ig gyártott típusok lehetnek. Ez az jelenti hogy a donorautó is max ilyen évjáratú és homologizációs lehet. Így kiesik a 800-as Trabant és a sima 600-as versenyautó. Így ebbõl következik hogy a régi féltengelyes, 4-es váltó-s, sima karbis A-s autó építhetõ vagy Grupe 1-es vagyis széria meg pályaautó.

Itt vannak a Trabant homologizációs lapjainak a számai:

1288 T Trabant P 601 594 11.04.1964
5630 A VEB Trabant 601 595 01.07.1976
5142 1 VEB Trabant P 601 595 01.04.1967
1212 T VEB Trabant P 60 594 09.05.1963
5210 A VEB Trabant P 601 R 595 01.04.1984
5273 A VEB Trabant P 800 RS 771 01.06.1985

Ebbõl a neten megtalálható az 5273-as és a 5210-es.

Amúgy meg a mai bürokráciában meg a vizsgáztatás körüli hercehurcában én biztos nem vizsgáztatnék le egy ilyen autót és fizetném a sok adót utána.

Ha szeretnél építeni egy korhû autót akkor építsd meg legyenek rendben az alap papírjai és egy jó P-rendzsámmal oda mész vele ahova akarsz, mi legalább is így fogunk tenni.

2076 Kacsándi Szabolcs 2009-12-22 22:06:20

Egy jó kis oldal.[url]http://www.film-autos.com/fundus/fahrzeug/index.php?fz_id=1492[/url]

2075 Dávid Márk 2009-12-22 19:04:40  Előzmény:Huszta Tibor: 62995

Köszi az infót!

Amúgy egy régi motorkerékpárról lenne szó. Lehet rosszul gondolom, de szerintem motorkerékpár esetében nem igazán érdemes levizsgáztatni OT-ként, nem éri meg.



2074 Bíró Norbert 2009-12-22 15:47:38

Valaki éjszakai csavargás ma este UV villamossal?

[url]http://www.bkv.hu/home/karacsonyivillamos.html[/url]

Elnézést hogy megint néhány órával esemény elõtt, de nekem is most szóltak...

2073 jocking . 2009-12-22 14:46:21  Előzmény:Huszta Tibor: 62995

Jaja, nagyon nyilván vannak tartva, csak biztos eltart pár hétig, míg megtalálják a papírokat 2 passziánsz meg 3 kávészünet között...:rolleyes:

2072 Madocsai Gergely 2009-12-22 04:56:11  Előzmény:Bíró Norbert: 62994

Neee! Csak nem az Argo új korában;)?! De gyönyörû!!!:eek:
[i](Módosította madogery 2009.12.22. 05:59-kor)[/i]

2071 Huszta Tibor 2009-12-21 21:46:05

Ez meg kicsit vicces... :)

[url]http://veteranapro.hu/lampa/1405-elado-trabant-601-feher-uvegindex-1963-tol[/url]

2070 Huszta Tibor 2009-12-21 21:28:38

Egy kis nosztalgia, [url=http://totalcar.hu/magazin/szerelem/trabiklub/?print]ITT.[/url]

:))))

T.

2069 Bíró Norbert 2009-12-21 20:33:04  Előzmény: Spityu: 62996

:) :)

2068 Kacsándi Szabolcs 2009-12-21 20:31:26  Előzmény:Csády Szabolcs: 62981

Az a baj hogy nem igazán adják vissza a képek a színeket.Az alapszínek teljesen eltérõek,talán a csíkok valamelyest hasonlítanak,de pontos színt nehéz meghatározni,csak ha látnék rendes képet róla.Zöld,piros ,kék az már bizonyítottan létezõ és passzol,mert képek vannak róla,a többi viszont nehezen behatárolható.Keresgélek hátha akd kép valahol róla.

2067 Bíró Norbert 2009-12-21 20:29:46  Előzmény:Reining Ádám: 62997

Aha az én kocsim régen. Attól a kissráctól vettem meg aki a képen tapizza a kereket:) (azóta megnõtt:D ) A képet is tõle kaptam.

Az õ családi autójuk volt újkorától.

2066 Reining Ádám 2009-12-21 19:44:29  Előzmény:Bíró Norbert: 62994

Miért ez a te autód régen? Vagy családban van most is azért tudod mivan vele?

2065  Spityu 2009-12-21 18:55:10  Előzmény:Bíró Norbert: 62994

"Ugye mondtam mama, hogy ezek a diagonálok simán megtapadnak a párás füvön is!" :D
[i](Módosította Spityu 2009.12.21. 19:56-kor)[/i]

2064 Huszta Tibor 2009-12-21 18:49:00  Előzmény:Dávid Márk: 62985

retro: nem a levéltárban, hanem a központi okmánytárban vannak nyilvántartva. Ha elmégy a központi okmányba OT rendszámot intézni, nem kell elvileg utána menned, mert hivatalból lekérik, asszem, 22 munkanapos határidõvel dolgoznak... Ha tudod a rendszámot, az pozitívum, könnyebb dolguk lesz.

"mennyire vannak nyilvántartva a jármûvek?" Teljesen, CA-00-01-tõl kezdõdõen!

T.

2063 Bíró Norbert 2009-12-21 18:46:08  Előzmény:jocking .: 62992

Szeretem az ilyen képeket!!!

Nekem csak ez van, ez a kocsi viszont köszöni ma is jól érzi magát;) (és szinte ugyanígy néz ki:)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/091221/r_gi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

2062 Huszta Tibor 2009-12-21 18:42:44  Előzmény:Zwick Gábor: 62986

Csucsu! Azt a levelet igazán beszkennelhetnéd.

Amit leírtál, az egy elég jó összefoglalása annak, ami infókat eddig is beszéltünk itt a fórumon.

DE:

én a MAVAMSZ-al kapcsolatos minden dolgot erõs fenntartással kezelek, amióta a májusban küldött panaszlevelemet arra sem méltatták, hogy egy nyavalyás választ kiizzadjanak rá.

az 1-es ponthoz: minden kocsit a gyártáskori paraméterek szerint kell mûszakiztatni.

a 2-es ponthoz: a rendelet szerint nem max. 5 év, hanem 5 év.

3: a Generalinál a minõsítés nem volt feltétel, csak a kocsi által betöltött 25 év.

4: én a luxusadót és a cégautó-adót nem hallottam, attól még lehet igaz.

8: nem egyben eredetiségvizsgálat, hanem a muzeális minõsített kocsikra NEM KELL eredetiségvizsgálat.

A 9-es pont annyiban igaz, hogy ha van adásvételid mindenrõl, akkor a központi okmányirodás ügyintézésnél nem szaroznak olyan sokat a dologgal.

A 10-es pont annyiban lehet igaz, hogyha az összeépített kocsi fõdarabjainak a származását adásvételivel igazolod, akkor veterán minõsítési céllal kicsit könnyebb a helyzet.

12: A FIVA minõsítés kb 50 ezerbe kerül, kicsit több a korlátozás a jármûvekre, de több kedvezményt nem adnak rá

Szóval ez az egész egy nagy vetítés, propaganda a minõsítés mellett, aminek érdekében féligazságokat mondanak. A MAVAMSZ NEM HATÓSÁG, hanem egy státusz nélküli valami, ami belekerült egyszer a kormányrendeletbe, és ezzel valamilyen hatósági kisegítõi státuszt kapott. Az más kérdés, hogy a veterán minõsítésnél 3-5 hónapra elõre kell helyet foglalni, mert nincs bejutás. + az OT zöldkártyamentességét a rendõrség körében + a mûszaki vizsgát végzõk körében nem propagálják, így azok alig tudnak róla. Az ügyintézés bonyolult, és a végén kapsz egy színes nyomtatóval készített veteránigazolványt...

A dolog érdekes, és még egyáltalán nincs letisztulva. A központi okmányban legalábbis lehet, hogy 1-2 dolog miatt elhajtanak, ha odamégy erre a papírra hivatkozva... vagyis, szerintem semmi javulás, de nagy mennyiségû önreklám és propaganda.

T.


2061 jocking . 2009-12-21 16:18:22

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/493-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/428-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/179-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/216-oldtimer.jpg[/imgw]

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/131-oldtimer.jpg[/imgw]

Na, így hirtelen kb. ennyi erõsen idevágó képet találtam, de azért érdemes végignézni az oldalon szereplõ többi (kb. 1800) képet, van közte sok érdekes is.;)

2060  Spityu 2009-12-21 16:03:55  Előzmény:Zwick Gábor: 62986

Hmmmm...akkor a 9-10-11-es pont értelmében egy megfelelõen régi kasztniból épített P800RS-t könnyebb lenne lepapírozni, mint eddig? :)

2059 Baranyai Gábor 2009-12-21 15:59:39  Előzmény:Bíró Norbert: 62982

Sztem Büssing lehet, talán LU vagy L típus.

2058 jocking . 2009-12-21 15:54:53  Előzmény:jocking .: 62988

Ésatöbbi... :)

[imgw]http://www.oldtimer.net/images/1325-Trabant-P50.jpg[/imgw]