Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Végre eljött a pillanat, kb. 10 éves álmodozás és 4 éves elõkészítés után a projekt kivitelezési szakaszba jutott. :) Augusztus-szeptemberben Szabi közremûködésével kilakatolódott, most fémvázra bontás van soron. A mûhely nem kicsi, kb. 180 légköbmétert kell majd fûtenie a 11kW-os hõlégbefúvónak. ;)
Háát... az érdekes. Elõször 45-ért volt fent, aztán késõbb 55 lett belõle. Vajon innen tájékozódhatott aki leütötte? Kb. már egy hete fent van.
A másik az már durvább... kikiáltási áron is kb. 2 hónapig kellene árulnia külön-külön. Egyben nem valószínû, hogy elviszik. Nemrég már volt fent, ill. talán egy évvel ezelõtt is egy apróhirdetési oldalon. Nemrég, mikor hívtam, 60-at kért a fõtengelyért, gondolom a hengerpár meg 40. Mindkettõbõl lehet találni bõven ez alatt az ár alatt ill. el is lehet adni ennyiért. :)
Hello. Igen voltam a nádfedelesnél volt.Kb 7-8 kipakolos árus volt,gyenge volt nagyon.Szélvédöm van,majd turok egyet a kupacbol:))A héten nem melozok,majd a jövö héten kereslek.A 601es kasznimra nem tudsz valakit? http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/601/trabant_601_s-4173351 Megegyeznénk...
Kis érdekesség: a sonkák megmunkálása még a szimmeringesé, de már golyós középcsapágyazás. :)
Itt egy másik: [url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/henger_hengerfej_motoralkatresz/trabant_gyari_uj_fotengely_hengerekkel_182586431.html]bagóért.[/url] :D
[url=http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelyauto/henger_hengerfej_motoralkatresz/trabant_gyari_2t_fotengely_veteran_181934417.html]Gyári új 2T fõtengely[/url]
Hol voltál börzén? Csak nem a nádfedeles mellett volt megint? ÁÁÁÁ Idén mindig elfelejtettem kimenni. Más, ha esetleg lenne elsõ szélvédõd eladó, vevõ lennék rá. Egyrétegû, karcmentes. :)
"A fõ kérdés: Létezhetett olyan 601 S, amiben PUR kormány, automata öv és fûthetõ hátsó üveg volt? (csak ez a 3 és semmi más extra?) "
Az NDK-S BELPIACI KIVITELBEN már 1984 óta PUR kormány volt. 1985 óta fejtámlás ülés, automata öv, szebb mogyoró árnyalató kárpitozás, és bélelt csomagtér volt. Sõt az elsõ szõnyegen a vezetõnél nem volt gumilapka a szõnyegen, de voltak patentok, amire rá lehetett pattintani a téli szõnyeg szettet (elsõ-hátsó+összekötõk)amin viszont volt taposó gumilap. Ezek mind 601 S-ek voltak. Onnan tudom, hogy behoztam annó vagy 30 kocsit onnan, és abból 25 volt ilyen, és 5 DeLuxe, azaz LX kivitel. Na ott is voltak érdekes mutánsok, errõl órákat tudnék mesélni. Maradt egy 90-es top deluxéból való mûszerfalam, amin minden billenõ kapcsoló világítós is volt (nálunk nem volt benne kis izzó) és bal oldalon volt még egy plusz kapcsoló, mert nem fért el a többi mellett. A kivágáson látszik hogy gyári, nem reszelt. Ha eszembe lesz azt is leviszem a talira, nagyon érdekes!
Egy egyszerü,de használható 5let.(én is igy tettem) Kösd le az öninditórol a kábeleket,majd tedd félre ugy hogy ne érhessen hozzá máshoz(testhez stb) Töltsd fel a 6 voltos akksid(annyi áramot fog adni amennyi a gyujtáshoz kell) Tedd gyujtásra,és kérj meg valakit hogy egy bikakébel segitségével bikázza meg 12voltal csak az öninditót!!!(amit már elözöleg lekötöttél!elbirja a 12 voltot,nekem évekig volt a 12esre átszerelt trabimon 6voltos öninditó) Nem tom a varesznál az öninditón a kábeleket a csavar fogja-e össze,ha igen,akkor addig egy csavarral összehuzatod!Persze ha tudsz szerezni másik akkut az gyorsabb:)))))
A következõ problémában kérném a segítségeteket: van egy púpos Wartburgom, ami egy garázsban pihen felbakolva. Fél évente-évente be szoktam indítani pár percre, hogy mégis járjon kicsit. Sajnos most az akkuja megadta magát és hát erre a kihasználtságra nem szívesen vennék másikat. Kérdésem az lenne, hogy van-e valaki köztetek, aki mondjuk letét (otthagynék 5-10.000Ft-ot, amíg vissza nem viszem) és pár sör ellenében tudna nekem kölcsönadni pár napra egy mûködõ 6V-os akkut, hogy kicsit megpöfogtethessem a járgányt. Bp. vagy Szolnok környékérõl volna ideális. Köszi elõre is.
Volt 601, valamint itthon létezett egy 601 Standard. Hogy a kettõ közt mi a diffi nem tom. Volt ugye a 601S (Sonderwunch vagy Special), valamint a Deluxe...
A 601S-ben volt rakodópolc a mûszerfal alatt, kormányzár ilyesmi. Két színû kárpitok voltak benne elvileg. Bár a fene se tudja, mert láttam már én is több felszereltségben mindenfajtát...
Biztosan volt, csak nem Magyar exportra, kinn az NDK-ban pl a végére egyáltalán nem voltak pereckormányos Trabik. Vagyis biztos volt a Standard, de inkább S-ek készültek. Láttam olyat gyári állapotban, hogy fényezett lökös és más színû tetõ. Mindez S felszereltségben.
Lenne egy kérdésem. A 601-et ha jól tudom, 3 féle felszereltségi szinttel árulták: - 601 -> alap-alap, semmi extra - 601 S DeLuxe -> minden extra A-tól Z-ig - 601 S
Namármost, engem az S változat érdekelne bõvebben. Az S elvileg magyarra fordítva különleges kívánságot jelent, vagyis feltételezem, hogy felárért cserébe az S-hez is választhatóak voltak a DeLuxe extrái. Jól gondolom?
A fõ kérdés: Létezhetett olyan 601 S, amiben PUR kormány, automata öv és fûthetõ hátsó üveg volt? (csak ez a 3 és semmi más extra?)
Megint találtam egy kis leírást a [url=http://www.veteran-auto.hu/index.php?menu=7&cikk=69&title=Hogyan_ujitsuk_fel_a_repedezett,_szetnyilt_kormanykereket?]repedezett kormánykerék felújításáról.[/url]
Hát nagyjából így kéne lennie. Mondjuk a MAVAMSZ nem arról híres hogy minden úgy van náluk ahogy az elején leírták, vagya igérték, de így kéne lennie...
Tehát akkor mégis az egyetlen járható út az a veterán elõminõsítés, és ezzel 6 évre forgalomból kivonás. Ez valóban úgy megy, ahogy a mavamsz.hu-n le van írva?
[i]"Kell készíteni 8-10 jó fotót az autóról (kívül-belül). Ezekkel és a forgalmi engedéllyel fel kell keresni a Szövetség irodáját, ahol elindítjuk az átmeneti forgalomból kivonást. Ez azt jelenti, hogy a jármû a tulajdonosnál marad és 30 teljes év letelte után muzeális jármûként forgalomba helyezhetõ. Az egész eljárás díja 9600 forint. A forgalomból való átmeneti kivonást meghatalmazott is intézheti.
A Muzeális Minõsítõ Bizottság elõminõsítõ igazolásával, a forgalmival és a rendszámokkal kell felkeresni a területileg illetékes okmányirodát, ahol a folyamat jogilag befejezõdik és hozzá lehet kezdeni a restauráláshoz. Az átmeneti kivonás idõtartama 10 év, és csak a 20 évnél idõsebb jármûvekre kezdeményezhetõ."[/i] (Forrás: mavamsz.hu)
ilyen tanácsot most már viccbõl se adj senkinek, legfeljebb az ellenségednek. Picit lejjebb Strabi kiválóan vázolta a helyzetet, ami január óta van. Napi 230 Ft a Trabinál a késedelmi, ha nem köt újra dec 31-ig. Fejelve még azzal, hogy a biztosítók lejelentik az egészet a BM adatbázisak, aki az illetékes önkormányzat felé kiadja a kivonatási eljárásra az utasítást. Az autó ki lesz tiltva, és szó szerint bedöglik a papírja és ezzel együtt a kocsi is, és a biztosító meg követelni fogja a pénzt, akár behajtással is. Szóval kivonás az út, vagy fizetni a terheket.
Meg lassan nekem is lesz, most kezdek az A betûs biztosítónál. Bal oldalon kicsit lejjebb látható a logoja... :-) [i](Módosította PEDROH 2010.09.20. 06:47-kor)[/i]
ha évvégén biztosítóváltás címén megszünteted és nem kötsz máshol, elvileg egy megoldás lehet. De M.G.-nek van szakértelme biztosítás terén, fordulj hozzá a kérdéssel.
Ez jó módszer volt régen csak ma már nem mûködik. Ugyanis az új kötelezõ törvény szerint minden nem fizetett napot ködbér terhel. Egy félév alatt ez kb 50000 rugó. Szóval ha 2-3évig így tárolod a gépet az drága veteránosítás lesz.
Újabb fejlemények 2T konzerválási/forgalombólkivonási ügyben. A következõt találtuk ki: Nem lesz hivatalosan kivonva a forgalomból, a mûszaki már úgyis lejárt, hanem fizetve lesz utána az adó, ami úgysem egy nagy összeg, évente kb. 2e Ft. A biztosítást (csak kötelezõje van) meg egyszerûen nem kell fizetni, és 2 be nem fizetés után automatikusan megszûnik. Ez így jó módszer, nem? Elvileg nem lehetne ezután gond, ha majd újra forgalomba akarom helyezni?
Ez attól függ hogy milyen váltóhoz, a régi aszinkronhoz vagy az újabb szinkronoshoz? Ha az újabb akkor a sima 2 bütykös jó hozzá, ha a régi váltó akkor a hardytárcsás való hozzá.
Megtudná nekem mondani valaki, hogy az 500-as Trabiban a váltóhoz milyen féltengelyek valók? Sejtésem szerint a 600-as, a 601-es féltengelyek nem jók!? Jól sejtem? Ha így van, akkor van valakinek elfekvõben ilyen féltengelye? Elõre is köszi!
Hello! Én egyszer megígértem valakinek hogy csinálok, de aztán elmaradt! Ha küldesz egy fotót egy eredetirõl, meg egy méretet, én gyártanék pár darabot....ugyanez vonatkozik a többi ilyen matricára is. Üdv:Peti snakepeti kukac yahoo pont com
Tömören reagálva: nem tudom miért kell hasra esni az amerikai modellektõl... És majdnem 95%-uk nem is típus tiszta, de a kedves bizottságnak (a szocialista táborban való felnövekedés okán) ez nem tûnik fel, mivel sík hülyék hozzá. Én szeretem érteni és tudni amirõl beszélek. Elvárható lenne, hogy a bejelentett modellnek utána olvasnak. Ez a Gugli korában már nem probléma...
Meg az se rossz, hogy pl OT-s izomautót meg bármilyen régi V8-at nézel, egyiken sem a gyári felnije van. Aztán ott a Hemi blokk... És akkor képzeljük el mit szólna mondjuk az OT bizottság egy Ninánusz dobos p50/1-hez. Há' korabeli tunying... :D
[justify]Valaki restaurált egy 1956-os DeSoto Firedome-ot és annak a kormánya is gyalázatos volt, de gyönyörû szép lett. Talán Trabant kormánynál is mûködhet a dolog. [url=http://v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=4798359fa6590]Itt a link, ha valaki megnézné a képeket.[/url][/justify]
Nekem nem kukacoskodtak OT vizsgán sõt még elõre vettek hiába volt mindenkinek idõpontja, és mindenki nagyon csodálkozva, és dicsérve nézte az autót. Egyébként a ribancrendszám az a nonfiguratív motívum ami egyes nõszemélyek derekán szokott virítani ezen a képem meg a csomagtartóra került. Szóval a B tip. rendszámaidat ne vedd le semmiképp!!!
Szia! Kérlek szépen a ribancrendszám annyit jelent, hogy vannak olyan hölgyek, akik a csípõjükre különbözõ tetszetõs nonfiguratív alakzatokat tetováltatnak. Ez a ribancrendszám. Véleményem szerint trabiszabi azért írta ezt, mert a képen látható kocsi hátulján is ilyen van, ha jobban megnézitek a csomagtartón. Szerintem ez a megoldás. Üdv: Atesz.
Hát én is éreztem annó a Trabi OT-s vizsgájánál, meg egy 850-es Fiatnál a nem kis ellenszenvet. Aztán átment a Trabi 100%-al, és most épp a Veterán címlapján van. De az elején azért próbáltak kukackodni, mert nem Elvis freskós, rózsaszín Cadillac volt, hanem "csak egy Trabant"!
Az hogy "ribancrendszám" az mit jelent? Nekem a régi BMW motorkerékpáromon, meg a Trabant Trampon hátul, meg az egyik kocsin ilyen "B" tipusú van. Ez ribancbesorolást jelent? Mert akkor lecserélem, csak nem tudom hogy milyenre:-)
Ilyet láttam én is, Madogery '69-esében is gyárilag ott virít a fehér index kapcsoló.:) Elvileg Apukám egykori '66-osa is így nézett ki, fehér zongorakapcsolóval. Ezen az elven gondoltam, hátha lehetett fehér kormány is.
Csak mert könnyen lehet, hogy ez a specifikáció valósul meg a '80-asomban, csak félek undorítóan nézne ki a feka mûszerfallal. Dehát a perec ragad és hullik szétfele, a 4T kormány és a sportkormány meg randa egy kvázi veteránban... :S
"púpos" Wartburghoz vízhûtõhálót gyártatok a jövõ héten. Ha valakinek még szüksége van új, rézbõl készült (gyári alapján) vízhûtõhálóra jelezzen. Árat hétfõn tudok mondani. Nekem igazából mindegy mennyit gyártatok le. Hollandiában készül, gyári minõségben.
A hálót egy hûtõjavító be tudja forrasztani a régi keretbe, így kapsz egy teljesen gyárinak kinézõ zsír új vízhûtõt.
Az is biztos, hogy nem ugyanarról a kocsiról készült benne az összes kép. Legalábbis a kicsi részletképek és a nagy egész autós képek tuti nem ugyanazok, mert az egész képen már az újabb mûszerfal van benne, a kis képeken meg látszik a vastag tetejû mûszerfal.
A tetõablak melyik évben jött be? Plusz az átfolyásmérõ helyén nem üzemanyagszint jelzõnek kellene lennie?