Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

6490  Spityu 2017-11-05 22:12:39  Előzmény:Piret Endre: 79974

Igen, az enyém gyárija is ilyen volt. Emiatt a vezetőoldali első résznél ki lett szedve belőle a maradék fémváz. Egy '82-esből lett berakva egy pár, jó állapotú, de ugye az is rossz. :)
Próbáltam keresni infót, ami a logót illeti, de nem jártam sikerrel. Van egy olyan sejtésem, hogy csak a gyártás közben lehet rávinni valahogy, amíg képlékeny az üveg. Még arra gondoltam, hogy csinálnék lemezből sablont (megszerkeszteném és kivágatnám lézerrel, és megfújni homokkal. És vagy úgy hagyni, vagy azt megfesteni valami fehér festékkel.

6489 Piret Endre 2017-11-05 21:24:49  Előzmény: Spityu: 79973

Sima 5-ös edzett üveg, mindenféle logó nékül :) Jó lenne valahogy ráhamisítani az eredetit.

A nyitott, tömör fajta gyári ajtókédert ismerem én is. Be tud találni a víz benne a vashoz, aztán rohasztja a kasznit is, keményedik, deformálódik, nagyon utáltam.

6488  Spityu 2017-11-05 20:54:44  Előzmény:Piret Endre: 79972

Igen, van jó utángyártott, a gyári meg nem valami jó az tény, az ajtókédernél. De a gyáriból is volt habgumis és sima is. Zárt és nyitott kivitelű is. Az enyém a tömör, nyitott. Semmi rugalmassága sincsen már, emiatt az ajtót nem lehet finoman csukni.
A gyártott üvegeid akkor edzettek, nem ragasztottak, ugye? Logó nélkül lehet kérni? :) Bár ha jól látom, nincs rajta.

6487 Piret Endre 2017-11-05 20:23:50  Előzmény:Piret Endre: 79971

Ja, és az ajtókéder: ment bele az univerzális, cső keresztmetszetű. Talán lett volna gyári, de az igazat megvallva avval nem voltak túl jó tapasztalataim. Ez hihetőbbnek tűnik, remekül működik a pókon is. És hát azért eléggé közelről kell nézni, hogy feltűnjön a különbség.

6486 Piret Endre 2017-11-05 20:16:42  Előzmény: Spityu: 79968

Volt gyári újam. Kocsit sosem látott, én vágtam méretre és ragasztottam össze. Berakáskor aztán mállott, hasadt, pedig kézben teljesen jónak tűnt. Hasonlóképpen jártam a kétrészes szévédőgumival is, csak az már berakás előtt szétvált az üveg élénél. Mondjuk amilyen erő kellett ahhoz, hogy az üveg rádiuszára hajoljon, ezen nem is csodálkozom.
Vettem még egy másfajta gumit is (nem alkatrészként, hanem gumiáru üzletben), ami kevésbé lett volna dromedár. Ahhoz is kellett volna a kisebb üveg, mert a kritikus helyen az is vastagabb a gyárinál. Viszont a belső oldala eléggé másképp néz ki, és ami döntő volt, túl kevés a vason átbukó rész ahhoz, hogy rendesen tartson. Ez sajnos kidobott pénz volt.
Ez most az a gumi, amit kapni lehet. A gyárihoz képest tényleg nagyon vastag, de más autóhoz képest nem vészes. Például a kispók kicsike fix ablakát ennél szélesebb gumi tartja.

Persze, megvannak a saját üvegei, biztonságba helyeztem őket. Amúgyis van pár hörcsögölt üvegem. Le is mértem őket, de azok még nagyobbak is 1-2 mm-rel.

Azt nem tudom, hogy hajlítottat tudnak-e csinálni. Majd megkérdezem. Az ember első kérdése az volt a telefonban, hogy sík kell-e.

6485  Spityu 2017-11-05 19:19:17  Előzmény:Piret Endre: 79967

Ennyire nem találtál jó állapotú gyárit? Újan valóban ritka, mondjuk nekem volt pont ilyenem gyáriban, de ezt lehet, hogy már meséltem. Az eredeti üvegeiddel mi lett? Vagy megvannak, csak gumi híján nem kerültek felhasználásra? Ahol készíttetted az üvegeket, első szélvédőt is tudnak gyártani (pukkanósat persze)?
A múltkor fogtam ilyen utángyártott gumit, de az valami régebbi volt. Ugyanez az alak és méret, de látszott rajta, hogy régen gyártották le. Mondjuk rugalmas volt, az tény. Viszont nagyon dromedár. :) Ajtókédernek milyet tudtál betenni?

6484 Piret Endre 2017-11-05 08:12:18

Hihetetlen, de végre bent vannak az oldalablakok. Az utángyártott gumival, ami ugyan vastag, de legalább gumi. Ehhez mindössze 5 mm-rel kisebb üvegeket kellett gyártatnom, és még így sem volt sima a berakás.

6483 jocking . 2017-10-29 15:00:44  Előzmény: Spityu: 79960

Thx, tengely egyelőre nem kell. Amíg nem tudom, hogy hogy működik jelen állapotában a karbi, addig kár mélyebben piszkálni. Amúgy annyira nem vészesen kopott a tengelynél, épp csak lehet érezni a kottyanást, egy másik "donor" karbiban sokkal rosszabb volt.

6482  Spityu 2017-10-29 14:45:33  Előzmény:jocking .: 79959

Nem. Azt hétköznap tudom megnézni, csak rá kéne szánnom magam, hogy elmenjek arrafelé. Amúgy van még szükséged H1-1-es karbihoz javítóméretű tengelyre? A pestlőrinci börzén múltkor volt egy. Lehet, hogy a jövő hétvégén is megyek, ha ott lesz még, megvehetem (mennyi a max. ár?). A mérete 8.4 vagy 8.5 mm volt, tehát javítóméret. Úgy emlékszem, 8.0 mm a gyári (de nem esküszöm meg rá).

6481 jocking . 2017-10-29 14:41:31  Előzmény: Spityu: 79958

Faxa fogás. Motor paplan nem volt most sem? :D ;)

6480  Spityu 2017-10-29 12:59:03

Mai leletek a vásárból. Ugyanilyen elsősegélydoboz van a kocsimban eredetileg, de arról sajnos már levásott a madzagos plomba. De most legalább van minta, ami alapján tudom pótolni majd egyszer. A másik meg egy Smalcalda csavarhúzó, a nagyobb. Kisebb sajnos ezúttal sem volt. A festése közepes állapotú, a felirat még éppen, hogy olvasható.

6479 jocking . 2017-10-28 11:58:57

Előtte-utána képek a motortérből: :)

6478 Piret Endre 2017-10-26 20:18:08  Előzmény:jocking .: 79955

Egyezik a hatszögletes szár is.

6477 jocking . 2017-10-26 08:46:43  Előzmény:Piret Endre: 79954

Szerintem kb. az összes (na jó, 95%) ilyen fúróba fogható korong sárga, úgyhogy ez nem egy jó azonosítási alap. :D
Ami viszont jobban azonosíthatóvá teszi, az az, hogy a szára, ami a fúró tokmányába megy, nem kör keresztmetszetű, hanem hatszögletű. :)
Tegnap délután újra kidrótoztam a motorteret, hogy eltüntessem belőle a rozsdamaró fehér porát. Ma délután kap egy kis Rapidot, aztán tartósteszt következik - tavaszig nem nagyon lehet majd hozzányúlni, ha addig nem pattog ki sehol rozsdával, akkor jó volt az előkészítés.

6476 Piret Endre 2017-10-26 06:58:54  Előzmény:jocking .: 79953

Obiban stabilan van picivel 1000 alatt készlet, talán 4 különböző kör alakú, fazék, ecset. Sárga színűek. Nekem bevált, négy ilyen szettet koptattam el a pucolás során.
A nagy összefüggő felületek persze haladósak, a szélekkel, sarkokkal stb-vel lehet szüttyögni sokat, amihez pont semmi nem fér be rendesen. Pedig pont onnan kell jól kiszedni a - sokszor gyári - rozsdát, viszonylag ritkán kezd rohadni egy nagy sík lemez közepe.
Egyébként nálam a gyári szürke alapozó volt igen ragaszkodó ott, ahol sikerült nekik tiszta vasra felhordani. Akár maradhatott is volna, csak ugye addig nem tudom meg, hogy mi van alatta, amíg le nem szedem. És volt alatta sokminden, gyárilag, igazi szocialista minőség és technológiai fegyelem :-)

6475 jocking . 2017-10-25 13:31:38  Előzmény:Piret Endre: 79952

Akkor nekem úgy tűnik, mákom volt a motortérrel, mert egy nap alatt megvolt, egész simán "leesett" róla a festék. Lehet, hogy egy korábbi újrafújás miatt, lehet, hogy a drótkorong volt jó fajta... nem tudom. Valszeg a korong lehetett, mert érezhetően jobban vitt mindent az a kis készlet, mint bármelyik korábban vásárolt. Tacskóban lehetett kapni, volt belőle 1 darab (fúróba fogható, 3 kör alakú, 1 "fazék" meg 1 ilyen kis ecset szerűség - nem volt 1000 Ft), azóta se láttam belőle egy darabot sem.

6474 Piret Endre 2017-10-25 12:04:05  Előzmény:jocking .: 79951

Pedig mondom én, hogy vágtatsz :-) Én csak a motorteret drótoltam vagy három napig. Azt a rengeteg zegzugot... Még a kicsi kínai homokfújót is bevetettem a másképp reménytelen sarokban.

6473 jocking . 2017-10-24 21:52:00  Előzmény:Piret Endre: 79950

Attól azért én nem tartanék, meg amúgy sem lóverseny. :) :D
A képek dátumozása alapján könnyen visszakövethető, hogy hogy állunk az idővel.
Március 16-án kezdtük el kibányászni a "konzerváló" garázsból, ahonnan március 25-én jött haza.
A lakatoshoz július 8-án jutott el, ahonnan múlt szombaton, tehát október 21-én került haza. Kissé lassú volt a kaszniszobrász mester, mert 10 munkanapnyi melót fizettetett ki a kicsit több mint 3 hónapra.
Ha minden jól megy, és lehet hinni az időjárás előrejelzéseknek, akkor holnap melóból hazaérkezés után "ledrótozom" a motorteret és az utastér padlót, holnapután délután meg azt is lefújom. Úgy már aggodalmak nélkül várhatjuk a telet.

6472 Piret Endre 2017-10-24 19:29:45  Előzmény:jocking .: 79948

Jó lesz igyekeznem, mert még beelőzöl :-)
Szépen néz ki. Nekem majdnem egy évbe telt idáig eljutni.

6471 jocking . 2017-10-21 17:05:35

Végre idáig is eljutottunk. Kapott 2 réteg Rapid 800-at. Még csak az alja van kész, a motortér és az utastér padló még hátravan. Az alja volt az elsődleges prioritás, mert azt csak döntve lehet fújni, döntve meg csak az udvaron fér el, így az időjárás behatárolja, hogy mikor csinálhatjuk. A belsejét meg akár a garázsban is lehet csinálni.

6470 Piret Endre 2017-10-19 18:15:39  Előzmény:jocking .: 79940

Nálam ezen a környéken minden gyári, tehát sublert ragadtam:
Elöl ezen nincs luk, gyárilag sem volt.
Hátul furat átmérő szintén 22mm körül, A2 40mm, B2 50mm körüli. A bal oldalon mindkét távolság egy kicsit kisebb, kb 39 és 48mm.
1974 októberi kombiról beszélünk.

6469 jocking . 2017-10-18 18:58:26  Előzmény: Spityu: 79939

Thx az adatokat. Hétvégéig csak mást tudok csinálni, elvileg szombaton jön haza a kaszni, és még aznap megpróbálom lefújni az alját, még a xar idő beállta előtt.
Addig sem unatkozok, ma beraktam az új csapágyakat+szimmeringet+porvédőt+rugóbakot+fékmunkahengert a két hátsó lengőkarba. A lengőkarba meg töltöttem másfél deci trafóolajat, remélhetőleg ezzel elejét vesszük a belülről induló rozsdásodásnak.

6468  Spityu 2017-10-18 18:24:56  Előzmény:jocking .: 79937

Hátul: A2 35mm, B2 45mm
A furat átmérő 20-22 körül van, 21.75-öt mértem a dugó (gyári) megfelelő részénél.
Elöl nem tudtam megmérni normálisan.

Hétvégén, ha nem felejtem el, meg tudom mérni a levágott (gyári) hátsó küszöbvégek és a toronyjavításhoz vásárolt első doblemezem esetében is. Addig csinálj mást. :D De úgy emlékszem, hogy a gyárit teljesen lekoppintottuk a hátsó küszöbnél, annak idején. A lemezek befűzését, méreteit, túllógásait stb. A furatot is pontosan meg tudom majd mondani, mert az említett doblemez teljesen új és gyári.

Jah, opál színű küszöbdugóm van zsír új. Feketére cserélném. :D Nekem olyan volt a kocsin, gyárilag.

6467  Spityu 2017-10-17 12:37:52  Előzmény:jocking .: 79937

Este megírom, ha nem felejtem el.

6466 jocking . 2017-10-17 12:34:26

Remélhetőleg a héten hazajön a kaszni, ezért felmerült egy újabb dolog.
Miután a küszöb minden oldalról javítva lett (meg már előtte is javítva volt), ez magával vonta azt, hogy eltűntek a doblemezből a küszöb végeiről a lyukak. Ezeket szeretném visszafúrni (ellenőrzési és trafóolajjal fújkálódási célból is előnyösek lennének, és nem utolsó sorban eredetileg is ott voltak), ehhez pedig jó lenne tudnom, hogy pontosan hol is vannak ezek a lyukak. A 4T-n már szintén "be vannak javítva", és ezen is taknyolva volt már régebbről, így nincs a közelben használható minta.
Készítettem egy ábrát (nem röhög), erre a 4 méretre lenne szükségem (vagy 1-1 A és B, plusz a lyuk átmérője), hogy be tudjam lőni a pontos helyet (elöl és hátul is természetesen). Ha valaki le tudná nekem puskázni a saját autójáról (vagy akár máséról :D), azt megköszönném. :)

6465  Spityu 2017-10-14 22:16:00

Kezeket a paplan fölé: http://www.ebay.de/itm/Werkzeug-im-Wickel-/152672328636?nma=true&si=GaFjfHCnUWpl9KVftFIQTEJ9%252FGM%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557

6464 jocking . 2017-10-08 20:10:43  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79934

Néztem azt az oldalt is, ott sincs C2. 6206 ZZ-jük van csak.

6463 Kacsándi Szabolcs 2017-10-08 19:38:08  Előzmény:jocking .: 79910

Én az MLT-ből tudtam venni.Talán a Csapi-nál is van.

6462 jocking . 2017-10-06 14:56:34  Előzmény: Spityu: 79929

Igen, elöl 1-1 kétsoros csapágy van (DAC 34640037). Abból 5 ezer körül lesz jó minőségű, most csak ez a C2 dolog sz*pat jelenleg.

6461 jocking . 2017-10-06 14:53:54  Előzmény:Piret Endre: 79930

Az általad linkelt oldalon 866 Ft bruttót ír jelenleg árra, az azért nem lenne rossz. :) Mindenesetre előbb megvárom, hogy a FAG-nál mire jutnak, annyira még azért nem sürgős, idén már úgysem fogom tudni visszatenni alá a futóművet.

6460 Piret Endre 2017-10-06 14:24:21  Előzmény:jocking .: 79928

Nekem előre (régi fajta ugye) innen került csapágy:
http://www.bearings.hu/webaruhaz/gordulocsapagy/golyos-csapagy/6206-c2-zkl-10
Árra nem emlékszem pontosan, ha jól rémlik, valamivel 2000 fölött volt pár éve.
Hátul amúgy normál hézagú FAG 6206-osok vannak. Ráadásul a teljesen zárt kivitel, eredeti formájában. Zsírt meg szimeringet csak mutatóba raktam a környékre anno :-) Pár évet ment így a felújítás előtt, mivel egyelőre nem volt baj vele, így hagytam.

6459  Spityu 2017-10-06 12:46:12

Hát, 6300 tényleg durva. :) 1-2000 a reális. Amúgy a tömítőgyűrűk megléte ne érdekeljen. Ha van, minimum a belülre kerülő oldalról szedd ki. Ja és tömd meg jól zsírral magát a csapágyat. A csapágyak közötti részt kevésbé, de ott is legyen zsír. Ha jól sejtem, neked új típusú elöl a féltengelyed, oda elvileg tökmás csapágy kell, ha jól gondolom. Mint a 4T-nél. Az pl. a Samarával kompatibilis. Úgy emlékszem, az is egy kommersz csapágy, de ott is kerülni kell a trágya minőségűeket.

6458 jocking . 2017-10-06 12:29:43

Na, a "nemzetközi helyzet fokozódik".
Beszéltem a környékünk egyik nagy csapágykereskedésével. Most nem követtem el azt a hibát, hogy megmondjam, hogy milyen autóba kell, csak azt mondtam, hogy 6206 C2 kell kerékcsapágynak.
A válasz: nagyon ritka, a rendszerük fel sem ismeri, meg ők kerékcsapágynak 6206 C3-at (!!!) szoktak eladni... o.O

Jelenleg ennyit erről. A FAG-nál viszont meglepően jó arcok voltak, simán visszavették a "rossz" 6206-okat, és a beszállítóiknál is rákérdeznek a C2-re. Most a válaszukra várok, hogy van-e egyáltalán más gyártótól, és ha igen, milyen áron, mert a FAG C2-eséért kicsit sokalltam a darabonkénti 6300-as nettó (!) árat.. :rolleyes:

6457  Spityu 2017-10-05 17:53:05  Előzmény:jocking .: 79926

"Szokás." Az nem jelenti, hogy helyes is. Egyszerűen kicsi a piaca a C2-esnek ezért nem is tartanak. Emiatt viszik a normált. Nem is tudom, mibe kellhet vajon még ilyen... szóval emiatt valóban szokás. Próbáld meg esetleg levásárolni vagy becserélni más cuccra a megvett csapágyakat, ha találsz mást. Amúgy egy akármilyen lefutott csapágynál mindenképpen jobb még a normál is. ZKL-ZVL-ből én pár éve simán kaptam egy pécsi csapágyboltban C2-est, persze beszállítótól rendelte be ő is. Olcsó, jó. SKF-re valaki itt azt mondta, hogy 2x is nagyon hamar tönkre ment. Könnyű hamisba botlani annál.
MGM / DAEWOO RADAX lehet, az magyar gyártmány. Igazából nem rossz minőségűek, úgy hallottam. A ruszki csapágyakat kerüld mindenképpen, én azokból csak trágyával találkoztam. Kínaiból a HCH nem rossz. Koyo, FAG, INA, ezek, ha eredetiek, szintén jók.

6456 jocking . 2017-10-05 17:43:45

Azért vannak itt disznóságok, amik menet közben derülnek ki...
A kiszerelt 4 db csapágyból kettő DKF, a másik kettő magyar (talán Radax, ha jól látom/volt ilyen). A felirat az összesen csak 6206, semmilyen "C" jelzés nincs rajtuk, ami elvileg a CN = normál hézag jelölése (vagyis "nemjelölése":p). Az mindenesetre érezhető, hogy az új kisebbet "kottyan" mozgatásra, mint a régiek, pedig azok sincsenek rossz állapotban. Azt hiszem, érdemes még kutakodni kicsit ebben a témakörben.

6455 jocking . 2017-10-05 17:31:56  Előzmény: Spityu: 79924

Remek, akkor ezek szerint van négy használhatatlan 1500 pénzes csapágyam... :S
Már csak azt nem értem, hogy miért ilyet adnak, ha nem jó a kerékagyhoz... Főleg úgy, hogy rá is kérdeztem, és a boltos is mondta, hogy C2 helyett szokás berakni ilyet is...

6454  Spityu 2017-10-05 15:55:00  Előzmény:jocking .: 79923

Nem. Igen. Kotyogni fog a kereked a csonkállványhoz / csapágyházhoz képest. Normális műszaki vizsgaállomáson emiatt nem is megy át az autó műszakin. Más kérdés, hogy a 4T-mnél is kotyogott, mint az állat és le sem szarták, meg sem nézték. :) Én annyira nem foglalkoztam a kérdéssel, van egy rakat C2-es DKF, zsírpapíros, olyan ment bele. Néha ki lehet fogni webáruházban, van, amikor olcsón, kb. 1000-ért, máskor viszont drágábban, 3-4000-ért.

6453 jocking . 2017-10-05 12:18:15

Csapágyasdi.
Sikerült találnom a futóműbe jó minőségű (FAG) csapágyat, 6206-osakat. Később egy ábrán viszont azt találtam, hogy 6206 C2 kell(ene) bele. Ettől függetlenül jó bele a "sima" 6206? Elvileg ha trabanthoz kérem, akkor is ezt adják, meg aztán a C2 kb négyszer drágább, mint a normál.. :/
Ha jól tudom, a C2 a normálnál kisebb csapágyhézagot jelöl. Számít ez valamit műszakilag ez esetben?

6452 jocking . 2017-10-03 17:45:50  Előzmény: Spityu: 79921

Azt eddig is gondoltam, de azt nem tudom, hogy ezzel jött-e ki a gyárból. ;)

6451  Spityu 2017-10-03 11:15:25

Gyári.

6450 jocking . 2017-10-03 10:58:35  Előzmény: Spityu: 79919

Van rajta felirat:
A másik felén meg egy körbe zárt E betű van, és egy 1-es szám.

6449  Spityu 2017-10-03 09:19:29  Előzmény:jocking .: 79918

Igen, akkor nem Jürgen volt másnapos. A gumilapot meg akartam mondani, csak elfelejtettem. :) Összeszereléskor érdemes lehet megkenni szilikonzsírral a rúdnál, hogy ne kapjon párát onnan a henger. A túloldalán vannak feliratok? BHL, IFA, ilyesmi.

6448 jocking . 2017-10-03 09:02:41  Előzmény: Spityu: 79916

Fingom sincs, hogy gyári-e, de az biztos, hogy nem én szedtem szét először, mert ugye ott volt ez a fölösleges rugó, ellenben a rugó helyén nem volt porvédő gumikarika és a fedél füleiből is le volt törve kettő.

6447  Spityu 2017-10-03 00:13:57  Előzmény: Spityu: 79916

Rosszul írtam: vékony helyett vastag rugót kell érteni természetesen.

6446  Spityu 2017-10-02 22:28:37  Előzmény:jocking .: 79915

Ez még a gyári főfékhengere lehet a kocsinak? A kupak füleit nézted, te szedted le először? Amúgy az nem való oda, csak a 2-2-2 rugó, ami kell bele. Hirtelen nem emlékszem, de úgy rémlik, a dugattyúk rugói is egyformák. Amire ügyelni kell: a tartály alatti rugó tetején lévő gumik jól tömítsék a kupakot. Ugye annak az a lényege, hogy visszaengedett állapotban a kis golyócskák megbillentik a kupakot és így le tud folyni a tartályból a fékfolyadék, ha kell. Ahogy rálépsz a pedálra, a golyók eltűnnek, a kis dugó pedig zárja a tartály felé az utat, megakadályozva ezzel azt, hogy elszökjön arra a nyomás. Ez a fékezés szempontjából kulcsfontosságú alkatrész (ugyanígy a kupakok alatt lévő gumitömítés is, a gyári új főfékhengerről az egyiket le kellett vennem és meg kellett újra húznom, mert kissé eresztett, + darabokra szedtem, hogy kimossam a konzerváló trutyit). A két kimenő gumibasz pedig úgy működik, hogy taposáskor a gumilapok közepén áramlik a fékfolyadék a munkahengerek irányába. Amikor felengeded a pedált, akkor pedig a vékony rugó ellenében folyik vissza a fékfolyadék. + ugye valamennyire a dugattyúkban lévő rugók miatt maguk a dugattyúk is szívják vissza a fékfolyadékot. A gumilapoknak az a feladata, hogy egy enyhe nyomás tartson fent a körben. Ha kissé levegős a fék, akkor például ennek az alkatrésznek köszönhető, hogy egy-két taposás után felkeményedik a pedál. Ami némi szünetet követően újra puha lesz: ha a folyadékban összenyomott gázbuborékok szépen lassan visszanyomják a felesleges fékfolyadékot a vékony rugók ellenében.

6445 jocking . 2017-10-02 19:32:07  Előzmény: Spityu: 79913

Még egy kis érdekesség/anomália:
Csináltam egy ilyen képet, hogy tudjam, mi hova megy vissza. A bal oldal az érdekes, ahová a pedál nyomórúdja megy be. Ahogy a képen is látszik, nekem ott a fedél alatt volt bent egy rugó, amit végül nem raktam vissza, mert semmilyen gyári képen / más által szétszedett főfékhenger képén nem találtam nyomát, hogy annak tényleg ott kéne lennie. Egyszerűen nem bírok rájönni, hogy minek rakták oda. Ha be van nyomva a pedál, csak lötyög, ha visszaengedem, akkor meg gyönge ahhoz, hogy bárminek is ellent tartson. Ráadásul a fedél fülei se arra lettek kitalálva, hogy állandóan feszítse hátulról a rugó.

6444  Spityu 2017-10-01 22:33:10  Előzmény:jocking .: 79911

Natúr volt. Pár éve még tudtam venni gyári újat. A kimenetek sárga horganyzásúak, a bemenetek feketítettek voltak. Nálam 3 év használat után sem rozsdás. Igaz, nem is nagyon éri víz és garázsban áll. Egy-két rozsdapötty van, ami attól van, hogy egyszer este mostam le és nem mentem vele, így nem száradt ki teljesen a kocsi, csak másnapra. De kb. fél perc alatt el tudnám tüntetni. :) Amúgy a kocsi eredeti főfékhengerét hőálló matt feketével fújtam meg. De sajnos annyira kráteres volt a pedál felőli karmantyú pályája, hogy nem lehetett jól összerakni.

Sajna nem találok képet. De alighanem, megtaláltam a legritkább javítóelemet a karosszériához. :D
http://www.ebay.de/itm/IFA-DDR-Trabant-600-601-Topf-an-Stirnwand-fur-Hauptbremszylinder-ORIGINAL-/172292478389?hash=item281d6e95b5:g:2u8AAOSw-W5UrUbx

6443 jocking . 2017-10-01 20:23:30

Viszont, főfékhenger. Kicseréltem a karmantyúkat és lepucoltam az egészet fémtisztára drótkoronggal. Most viszont felmerül a kérdés: volt ezen gyárilag valami bevonat? Legszívesebben fújnék rá valami hőálló cuccot, mert ha így hagyom "pőrén", nagyon hamar visszarozsdásodik.

6442 jocking . 2017-10-01 20:21:37  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 79909

A "lehet hozzá kapni"-val nem nagyon tudok mit kezdeni, ha nem tudom, hogy hol. A keleti autós webáruházakban soha nem találtam még csak hasonlót sem. Meg aztán a fő gond, hogy ki se tudtam szerelni a tengelyt, mert a pillangószelep csavarjait nem lehet megmozdítani. :/

6441 Kacsándi Szabolcs 2017-10-01 19:50:47  Előzmény:jocking .: 79905

Lehet hozzá venni túlméretes tengelyt.Csak fel kell fúratni vagy dörzsárazni.Amúgy úgy rémlik hogy van benne horony,de ha lötyög akkor sosem lesz az igazi.Tessék normálisan felújítani,ne csak felületesen.