Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3623 Gyapjas Gergely 2010-09-19 19:10:01  Előzmény:jocking .: 64553

Ez jó módszer volt régen csak ma már nem mûködik. Ugyanis az új kötelezõ törvény szerint minden nem fizetett napot ködbér terhel. Egy félév alatt ez kb 50000 rugó.
Szóval ha 2-3évig így tárolod a gépet az drága veteránosítás lesz.

3622 jocking . 2010-09-19 16:40:03

Újabb fejlemények 2T konzerválási/forgalombólkivonási ügyben.
A következõt találtuk ki: Nem lesz hivatalosan kivonva a forgalomból, a mûszaki már úgyis lejárt, hanem fizetve lesz utána az adó, ami úgysem egy nagy összeg, évente kb. 2e Ft. A biztosítást (csak kötelezõje van) meg egyszerûen nem kell fizetni, és 2 be nem fizetés után automatikusan megszûnik.
Ez így jó módszer, nem? Elvileg nem lehetne ezután gond, ha majd újra forgalomba akarom helyezni?

3621 Zwick Gábor 2010-09-19 14:44:02  Előzmény:Oláh Olivér: 64551

Ez attól függ hogy milyen váltóhoz, a régi aszinkronhoz vagy az újabb szinkronoshoz? Ha az újabb akkor a sima 2 bütykös jó hozzá, ha a régi váltó akkor a hardytárcsás való hozzá.

3620 Oláh Olivér 2010-09-19 10:42:52

Megtudná nekem mondani valaki, hogy az 500-as Trabiban a váltóhoz milyen féltengelyek valók? Sejtésem szerint a 600-as, a 601-es féltengelyek nem jók!?
Jól sejtem?
Ha így van, akkor van valakinek elfekvõben ilyen féltengelye?
Elõre is köszi!

3619 Szalay Péter 2010-09-17 11:11:13  Előzmény: Spityu: 64484

Hello!
Én egyszer megígértem valakinek hogy csinálok, de aztán elmaradt! Ha küldesz egy fotót egy eredetirõl, meg egy méretet, én gyártanék pár darabot....ugyanez vonatkozik a többi ilyen matricára is. Üdv:Peti
snakepeti kukac yahoo pont com

3618   2010-09-16 23:09:53

Tömören reagálva: nem tudom miért kell hasra esni az amerikai modellektõl... És majdnem 95%-uk nem is típus tiszta, de a kedves bizottságnak (a szocialista táborban való felnövekedés okán) ez nem tûnik fel, mivel sík hülyék hozzá. Én szeretem érteni és tudni amirõl beszélek. Elvárható lenne, hogy a bejelentett modellnek utána olvasnak. Ez a Gugli korában már nem probléma...

3617 Ackermann Balázs 2010-09-16 20:49:29  Előzmény:Sipos Tamás: 64545

Szépen rendbehozták! Bár nem tudom pár év múlva nem reped-e ez is ripityára. Amíg benne a régi anyag, addig az dolgozik és bomlik.

3616 Ackermann Balázs 2010-09-16 20:48:08  Előzmény:Csády Szabolcs: 64537

Meg az se rossz, hogy pl OT-s izomautót meg bármilyen régi V8-at nézel, egyiken sem a gyári felnije van. Aztán ott a Hemi blokk... És akkor képzeljük el mit szólna mondjuk az OT bizottság egy Ninánusz dobos p50/1-hez. Há' korabeli tunying... :D

3615 Csády Szabolcs 2010-09-16 19:01:03  Előzmény:Muczán Gábor: 64540

a "ribancrendszám" szakszerû leírása kb 6:49-kor :D

[url]http://www.youtube.com/watch?v=i7vjRTryKzk&feature=related[/url]

3614 Sipos Tamás 2010-09-16 18:01:33  Előzmény:Ackermann Balázs: 64539

[justify]Valaki restaurált egy 1956-os DeSoto Firedome-ot és annak a kormánya is gyalázatos volt, de gyönyörû szép lett. Talán Trabant kormánynál is mûködhet a dolog.
[url=http://v8cars.hu/vehicle.php?vehicle=4798359fa6590]Itt a link, ha valaki megnézné a képeket.[/url][/justify]

3613 Zwick Gábor 2010-09-16 17:31:36

Megelõztek;)

3612 Zwick Gábor 2010-09-16 17:30:52  Előzmény:Muczán Gábor: 64540

Nekem nem kukacoskodtak OT vizsgán sõt még elõre vettek hiába volt mindenkinek idõpontja, és mindenki nagyon csodálkozva, és dicsérve nézte az autót. Egyébként a ribancrendszám az a nonfiguratív motívum ami egyes nõszemélyek derekán szokott virítani ezen a képem meg a csomagtartóra került. Szóval a B tip. rendszámaidat ne vedd le semmiképp!!!

3611 Busa Attila József 2010-09-16 17:23:35  Előzmény:Muczán Gábor: 64540

Szia!
Kérlek szépen a ribancrendszám annyit jelent, hogy vannak olyan hölgyek, akik a csípõjükre különbözõ tetszetõs nonfiguratív alakzatokat tetováltatnak. Ez a ribancrendszám. Véleményem szerint trabiszabi azért írta ezt, mert a képen látható kocsi hátulján is ilyen van, ha jobban megnézitek a csomagtartón.
Szerintem ez a megoldás.
Üdv: Atesz.

3610  Spityu 2010-09-16 16:47:38

Esetleg jön valaki innen a fórumról [url=http://www.veteranjarmupecs.hu/node/317]erre[/url]?

3609 Muczán Gábor 2010-09-16 13:39:15  Előzmény:Csády Szabolcs: 64537

trabiszabi,

Hát én is éreztem annó a Trabi OT-s vizsgájánál, meg egy 850-es Fiatnál a nem kis ellenszenvet. Aztán átment a Trabi 100%-al, és most épp a Veterán címlapján van. De az elején azért próbáltak kukackodni, mert nem Elvis freskós, rózsaszín Cadillac volt, hanem "csak egy Trabant"!

Az hogy "ribancrendszám" az mit jelent? Nekem a régi BMW motorkerékpáromon, meg a Trabant Trampon hátul, meg az egyik kocsin ilyen "B" tipusú van. Ez ribancbesorolást jelent? Mert akkor lecserélem, csak nem tudom hogy milyenre:-)

MG

3608 Ackermann Balázs 2010-09-16 13:20:30  Előzmény:Huszta Tibor: 64534

Ilyet láttam én is, Madogery '69-esében is gyárilag ott virít a fehér index kapcsoló.:) Elvileg Apukám egykori '66-osa is így nézett ki, fehér zongorakapcsolóval. Ezen az elven gondoltam, hátha lehetett fehér kormány is.

Csak mert könnyen lehet, hogy ez a specifikáció valósul meg a '80-asomban, csak félek undorítóan nézne ki a feka mûszerfallal. Dehát a perec ragad és hullik szétfele, a 4T kormány és a sportkormány meg randa egy kvázi veteránban... :S

3607 Csády Szabolcs 2010-09-16 10:55:45  Előzmény:Huszta Tibor: 64534

Itt a kép róla:

[imgw]http://www.trabant.cz/img.php?i=cHJvL3A2MDEtMTk2Ni0xMnMvMDcuaGlkZGVuLmpwZw==[/imgw]

3606 Csády Szabolcs 2010-09-16 10:34:08

[imgw]http://img8.indafoto.hu/1/9/79259_d46e3413f37e00f3938085138f5f7105/8490385_f88aea0af4281ec0086c6bf9c615a552_xl.jpg[/imgw]

A keleti kocsikat szét szivatják az OT vizsgán, ezeknek meg OT-s rendszámot adnak úgy, hogy "ribanc rendszám" van a seggükre pingálva...

3605 Katona Zoltán 2010-09-15 14:52:12

"púpos" Wartburghoz vízhûtõhálót gyártatok a jövõ héten. Ha valakinek még szüksége van új, rézbõl készült (gyári alapján) vízhûtõhálóra jelezzen. Árat hétfõn tudok mondani. Nekem igazából mindegy mennyit gyártatok le. Hollandiában készül, gyári minõségben.

A hálót egy hûtõjavító be tudja forrasztani a régi keretbe, így kapsz egy teljesen gyárinak kinézõ zsír új vízhûtõt.

mail.katozo@gmail.com

3604 jocking . 2010-09-15 12:45:42  Előzmény:Ackermann Balázs: 64532

Az is biztos, hogy nem ugyanarról a kocsiról készült benne az összes kép. Legalábbis a kicsi részletképek és a nagy egész autós képek tuti nem ugyanazok, mert az egész képen már az újabb mûszerfal van benne, a kis képeken meg látszik a vastag tetejû mûszerfal.

A tetõablak melyik évben jött be? Plusz az átfolyásmérõ helyén nem üzemanyagszint jelzõnek kellene lennie?

3603 Huszta Tibor 2010-09-15 10:08:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 64532

Balu: a kormány és a mûszerfal mindig egyszínû volt, viszont fekete mûszerfallal és kormánnyal együtt adtak ki fehér kiegészítõket (indexkapcsoló, váltókar stb.)

T.

3602 Huszta Tibor 2010-09-15 10:06:23  Előzmény: Spityu: 64531

gondolom, a váltó is ennyi $... a hûtõ meg feleennyi...
ennyi pénzért jobb helyeken komplett autót kap az ember...
:eek:

T.

3601 Ackermann Balázs 2010-09-15 09:35:59  Előzmény:Lizák Péter: 64530

Az valami utólagos cucc nem? Olyan lyukacsos mint az Amazoné meg a Zsigáé... Amúgy furi de ebben a prosiban diagonálon áll a Deluxe, holott már rég radiállal szerelték õket. Sztem bizonyos határok között bármit teszünk bele lehet, hogy gyári specifikáció volt anno.

Én azon gondolkoztam minap, vajon jött-e úgy ki '66-os Trabi, hogy fekete mûszerfal fehér kormány, vagy fordítva. Nem hiszem, hogyha valamelyikbõl több lett volna készleten nem használják fel... Csakhát sose derül ez már ki. :)

3600  Spityu 2010-09-15 06:09:49

[url]http://racing-bazar.hu/alkatresz/komplett_motor/trabant_p_70[/url]

3599 Lizák Péter 2010-09-15 05:14:29  Előzmény:jocking .: 64529

Ezen a prospektusd képen az a gond, hogy pont nem látszik. Valahol biztos akad egy-két utastérbõl lõtt kép, ahol szerintem látszik hogy milyen belülrõl.
Viszont láttam (gondolom ti is) azt a világos színû tetõkárpitot, ami takarja az oszlopok tetejét is. tehát körbe takarja a kasztni peremét belül...

3598 jocking . 2010-09-14 22:08:13  Előzmény:Ackermann Balázs: 64528

Köszi. :)
Viszont lenne még valami ezzel kapcsolatban. A tetõkárpit milyen volt akkoriban? Az a dörzspapír szerû, mint az S-ben, vagy olyan szõnyegszerûség, mint ami a 4T-kben van?

3597 Ackermann Balázs 2010-09-14 21:47:58  Előzmény:jocking .: 64527

1985: [url]http://www.trabant.cz/prospekty/p601/trabant-601-limousine-1985-8-stran[/url]

3596 jocking . 2010-09-14 19:26:24

Lenne egy nagy volumenû kérésem. Akinek vannak számítógépen olyan Trabant katalógusai, amin nagyjából látszik, hogy a '80-as évek közepén (eészen pontosan 1986-ban) milyen felszereltségû volt a 601 S DeLuxe, az igazán feldobhatná ide. Megköszönném.:)

3595 Lizák Péter 2010-09-13 20:00:13

[url=http://www.vatera.hu/auto_motor/alkatresz_felszereles_szemelyauto/utaster/egyeb_utaster/trabant_egykaros_index_kapcsolo_veteran_retro_180942058.html]http://www.vatera.hu/auto_motor/alkatresz_felszereles_szemelyauto/utaster/egyeb_utaster/trabant_egykaros_index_kapcsolo_veteran_retro_180942058.html[/url]

3594 Holnapy Gergely dr. 2010-09-13 18:37:12  Előzmény:Ackermann Balázs: 64522

Nem ilyen kell neked?

http://www.vatera.hu/auto_motor/alkatresz_felszereles_szemelyauto/utaster/egyeb_utaster/trabant_egykaros_index_kapcsolo_veteran_retro_180942058.html

G

3593   2010-09-13 08:20:03  Előzmény:Lizák Péter: 64523

Hajdú-Bihar megyében.

3592 Lizák Péter 2010-09-13 05:15:43  Előzmény: : 64521

Elvielg itt Bács megyében is ez a verzió él.
Te melyik megyében élsz?

3591 Ackermann Balázs 2010-09-12 20:34:46

Nincs valakinek elfekvõben egy ilyen indexkapcsoló tartója? Csak a kis préselt fém lemezkére lenne szükségem, ami tartja a kapcsolót.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100912/DSCF1465_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]

Köszi elõre is. :)
[i](Módosította ABalu 2010.09.12. 22:44-kor)[/i]

3590   2010-09-12 19:28:16  Előzmény:Kiss Krisztián: 64520

"A forgalomból ideiglenesen kivont jármû 6 hónap elteltével automatikusan újra forgalomba kerül.

Az ideiglenes forgalomból kivonás szolgáltatási díja: 1.800,- Ft csekken fizetve"

Forrás: http://www.szentesinfo.hu/mozaik/polghiv/okmanyiroda/jarmuideiglenesen.htm

Bocs az offért, ez nem veterános téma, de ha már itt beszéltek róla, ide írtam be. Szerintem az ilyen dolgoknak országszerte ugyanúgy kell lennie, és Hajdú-Biharban ugyanúgy van, ahogy Csongrád megyében, ebbõl következik hogy ha automatikusan visszahelyezõdik, akkor nincs olyan, hogy helyeztesd vissza idõben, különben bünti lesz.

3589 Kiss Krisztián 2010-09-12 18:54:01  Előzmény:jocking .: 64510

Sokat olvasgatom az ehhez hasonló problémákat amiket irtok.Megint nem birom szó nélkül,mert most vagy az van hogy felétek nem tudják mi a helyzet,vagy nem akarnak vele foglalkozni.(átirás 2t,2004 után és hasonló baromságok)
Csak 1 példa,és nem lesz hosszú.:
Kollegám,és egyben kedves barátom(régi trabis ö is)Immáron 8 éve nem volt Trabant tulaj.Mignem egy ismeröstöl vett egy 85-ös trabit (jelzem 10000ft-ért,de nem ez a lényeg)2honap müszaki volt rajta,átiratta(semmi extra,eredet vizsga meg a szokásos)majd amikor már tulaj volt ,kivonatta ideiglenesen.(van mit rajta csinálgatni,de ö is csak hobby autonak szánja)Azt mondták az ocsmány irodában,ha nem helyezeteted vissza idöben, megbüntetnek 8000ftforgalomba visszahelyezési dijjal,ha majd jelentkezel a friss müszakis papirokkal amikor visszahelyeztetnéd.Itt felénk(tolna megye)ez hivatalos!!!
Ugy hogy nem lennék arrafele szivesen a helyetekben,(már volt itt szó régebben,hiányzó forgalmi és hasonló ügyes bajos dolgoknál,ugy látszik ez az a ritka hely,ahol TÉNYLEGsegiteni akarnak,és nem a szörszálat hasogatják!!!!!!!!

3588 Oláh Olivér 2010-09-12 07:31:43  Előzmény:Hack Csaba: 64518

Egy üzenettel elöttem írt:)
Õ készíti.

3587 Hack Csaba 2010-09-11 20:54:59

Sziasztok! Régebben láttam a Vaterán,de lehet,hogy itt is volt róla szó,hogy valaki gyárt púposhoz dísztárcsákat jó minõségben. Ha valaki tudja az elérhetõségét,akkor légyszi írja meg. Köszönöm. üdv. Csekker

3586 Oláh Olivér 2010-09-11 18:06:57  Előzmény:Baranyai Gábor: 64516

A búra gyártással mi a helyzet?
Csinálsz már 600-ashoz hátsóbúrát?

3585 Baranyai Gábor 2010-09-10 16:55:30  Előzmény:jocking .: 64515

Kérsz a klubtól 1 napra P rendszámot, és lábon elmész elõminõsíttetni, ez lenne az egyszerûbb.
A másik, hogy eladod egy külföldi ismerõsödnek, és 6 év múlva visszavásárolod.

3584 jocking . 2010-09-10 11:42:04  Előzmény:Huszta Tibor: 64514

Az ám, csakhogy így bukom a vizsgadíjat, meg hazavinni se tudom... Plusz, valahogy el kéne jutni a vizsgahelyre is, ami ugyanúgy nem megy, mert holnap jár le a mûszaki.

Azt hiszem, marad ez az elõminõsítéses kivonás dolog, eddig ez tûnik a legegyszerûbbnek.



[i](Módosította jocking 2010.09.10. 13:42-kor)[/i]

3583 Huszta Tibor 2010-09-10 11:11:11  Előzmény:jocking .: 64508

vidd el mûszakira, de úgy, hogy ne menjen át. ezzel automatikusan kivonják a forgalomból.

Azért kérdezz rá elõtte, hogy hogy mûködik a dolog...

3582 Holnapy Gergely dr. 2010-09-09 19:51:10

Jártasabbaktól kérnék állásfoglalást:

1, Ugyan olyan méretû lengéscsillapítók voltak-e eredetileg a 600-as Trabiban elöl és hátul? (Nekem hátul alu-porvédõs keskenyebb lengéscsillapítók vannak, a lengõkaron is értelemszerûen keskenyebb lengéscsillapító felfogatással. Elöl viszont a 601-nek megfelelõk vannak. Nyilván ez cserélve is lehetett, de milyen volt az eredeti?)

2, Másik kérdés: Elsõ rugókötegemben 3 törött lap van. Más évjáratúból ha összekukázok kb u.olyan hosszúakat mint a törött darabok, akkor az úgy összerakható vagy ez azért nem ilyen egyszerû.

Köszi:
Gergõ

3581 Holnapy Gergely dr. 2010-09-08 13:54:20  Előzmény:jocking .: 64508

Nem biztos hogy követendõ, de én azt csináltam a 600-asommal, hogy fizetem rá a kötelezõt meg a "teljesítmény" adót addig is, amíg felújítás alatt áll, idestova 4 éve. (ez most így együtt évi kb 6eFt). Fél évente kivonatni ideiglenesen az gyakori ocsmányiroda látogatást eredményez, továbbá 4 éve 1500Ft/félév volt -gondolom most több- ami alig kevesebb mintha mûszaki nélkül a fenti módon "forgalomban" tartanám.
Lehet hogy a te kocsit életkora miatt a kedvezményes KGFB azért több lenne, de számolj utána. Ha nem konkrét a terv a felújítás idõpontjáról akkor lehet hogy jobban jársz a muzeális elõminõsítéssel és a kivonatással, de akkor tudtommal csak muzeális minõsítéssel helyezheted vissza a forgalomba.
G

3580 Sipos Tamás 2010-09-08 12:37:04  Előzmény:jocking .: 64508

[justify]Veterán elõminõsítés. Ez tudomásom szerint annyit jelent, hogy majd egyszer azzá válhat, de még nem az. Ha jól emlékszem ezzel 10 évre lehet hibernálni.[/justify]

3579 jocking . 2010-09-08 12:28:05  Előzmény:Lizák Péter: 64509

Én is néztem, ezt az ideiglenes kivonást. Csak az vele a gond, hogy elvileg 2X fél évre lehet ideiglenesen kivonatni. Utána meg nincs semmi jogszabály, hogy fizeted e tovább vagy vissza kell helyezni.

3578 Lizák Péter 2010-09-08 10:28:48  Előzmény:jocking .: 64508

Átmenetileg vonatsd ki a forgalomból, és amikor annak az ideje lejár, akkor meg lehet hoszabbítani elvileg.

3577 jocking . 2010-09-08 09:01:58

Kéne egy kis segítség, vagyis inkább tanács.
A következõ a helyzet:
Néhány nap múlva lejár a mûszaki a 2T-rõl. Mivel eléggé odavan rajta 1-2 dolog, nem igazán érné meg újabb 2 évre elfogadható állapotba hozni, plusz most anyagi keret sincs rá sajnos. 24 éves, az van a tervben, hogy elsõ alkalommal, amikor már lehet, menne veterán vizsgára. Addig még van 5-6 év, ezért addig valahogy el kéne intézni, hogy ne kelljen bontóba adni, és késõbb vissza lehessen helyezni a forgalomba.
Ha valaki leírná, hogy milyen lépéseket kell tenni ilyenkor, azt megköszönném.

3576  Spityu 2010-09-07 06:44:39

[url]http://www.expressz.hu/auto/szemelygepjarmu/hirdetes-22264057/[/url]

3575 Huszta Tibor 2010-09-05 08:43:52  Előzmény:Horváth Dániel: 64503

Akkor csináltass rá egy méretpontos, levehetõ huzatot új anyagból.
Akkor megmarad a régi is és az új is.

Hasonló anyagot az említett helyeken tudsz venni, plusz itt érdemes megnézni:
- Király u - Izabella u. sarok
- BÉTEX, Király u. a Nagymezõ utca közelében

a Népszínház utcában két bolt is van, néha különbözõ választékkal.

T.

3574 Madocsai Gergely 2010-09-04 10:24:14  Előzmény:Horváth Dániel: 64503

B@sszus, milyen gyönyörû élénkpiros még a huzat!!!

Az én [s]szúró[/s] azaz hátsóülésem is ép, de nekem a szélén itt-ott már fakul.
Arra gondoltam, hogy kimosom majd, aztán ha nagyon kell, akkor textilfesték (esetleg céklalé?) és kész.

A sofõrülésemen akad szakadás egyedül, de szerencsére csak a szélén, ahol a mûbõrrel találkozik az anyag. Ez könnye(bbe)n megoldható probléma.

Szerintem, ha wékony az anyag, akkor alulról rá kell wasalni wmi jó fajta, ragasztós közbélést (lásd ingek ujja, gallér). (én a gatyáimon is ezt alkalmazom, h ne szakadon szét a p*csája, eddig mûködik;):D )
Ha már más nem jöhet szóba és amúgy is menthetetlen, talán egy próbát megér...