Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2935 Nagy József 2010-02-22 06:34:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 63864

Én kb egy fél éve bontottam egy 78-as trabit és annak duró volt a homlokfala tök ugyan az mint a fém csak duró! Van nekem egy ovál lyukas is nagyon megviselt állapotban sajna!

2934 Ackermann Balázs 2010-02-21 21:45:04

Kicsit off, de Budafokon ma e mögé az Impala mögé sikerült kifordulnom, hát azonnal felébredt az a bizonyos birtoklási vágy. :D
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/Alomauto_muzeum_2010.02.21_145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Asszem ez az '59-es modell.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/Alomauto_muzeum_2010.02.21_148_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította ABalu 2010.02.21. 22:52-kor)[/i]

2933 Ackermann Balázs 2010-02-21 21:40:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 63863

Én is ott lepõdtem meg, hogy mi van, merthogy az fém... :D De nem minden esetben.

A '80-as Lincikén duró, a '85-ös Sárgán és a '88-as AOX-on fém. :) Jobban szeretem a fémet, a duro kicsit gagyinak tûnik amilyen könnyû. Persze veteránra csak azt, ha az való!

2932 Madocsai Gergely 2010-02-21 19:53:59

Bewallom õszintén, én a duró homlopkfalról akkor hallottam elõször (sorry;)), mikor Winkli a TC-s Trabant tesztben kettétaposott egy duró homlokfalat, hirtelen nem tudtam howa tenni a dolgot, mert addig asszittem, h az márpedig fém.

A '69-esen természetesen duró, az egykori '87-es limómon, a cimbim '88-as, még laprugós limóján, és a '89-es donor kombimon is fém a homlokfal.

2931 Lizák Péter 2010-02-21 19:50:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 63853

Ez érdekes. Nekem a 88-ason fémbõl van. Haver 89-esén is, meg másik haver 80-asán is.

2930 tóth furdzsenxia 2010-02-21 18:48:33

ha már itt tartunk nekem is lenne kérdésem mikortól meddig volt a trabant awz dísztárcsa kis dudorral a közepén és mikor volt awz felirattal?nagyon érdekelne?

2929  Spityu 2010-02-21 18:43:27  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63858

Az az érdekes, hogy elméletileg anno belementek a bal elejébe, de ha jól emlékszem, csak a duró törött be... ennek ellenére a homlokfal, a duró és a motorháztetõ le van fújva eltérõ színûre... majd megkérdezem fateromat, hogy is volt ez, ennek már pontosan 20 éve! Remélem emlékszik majd, hogy milyen anyagú volt az eredeti.

2928 jocking . 2010-02-21 18:41:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63858

Nekünk a családban van egy '86-os trabi, annak fém a maszk elöl. Pár éve volt egy '88-as kék is, annak is fém volt az eleje.

2927 Kacsándi Szabolcs 2010-02-21 18:37:02

Nagyon érdekes ez a homlokfal téma,szerintem ebbõl az utolsó idõszakból inkább a duro a ritkább,elvétve szerelhették.De ezt sem fogjuk tudni biztosra kideríteni.79-tõl kezdve minden évbõl javítottam trabit és egyiken sem találkoztam már duro elejével.Persze lehetséges hogy szerelték ezzel néha,de akkor is esetleg még a 80-as évek elején ahol maradhatott belõle raktáron.Év végi modellen már nem tudom elképzelni.Volt is több kocsim ezekbõl a 80-as évekbõl,mind eredeti festéssel és fém elejûek voltak.Sõt van eredeti 83-as homlokfalam is,amit én bontottam szét,és 82-bõl,85-bõl ,86-ból,89-bõl is.Mind fém.Szóval érdekes.
Spityu
Ha a te kocsid eredeti festés akkor biztos nem cserélgették le rajta csak úgy a homlokfalat,ha mégis akkor sem bizonyos hogy duro volt eredetileg.Ilyenen felesleges fennakadni,felesleges köröket futsz,hogy beszerezz egy nem is biztosan rá való alkatrészt,és amúgy sem látszik a különbség.Korai verzióknál a légbeömlõk miatt van szerepe és típushoz való kötõdése.itt viszont már felesleges túlkomplikálás.De ha neked így jobb akkor hajrá.

2926 Kiss Krisztián 2010-02-21 17:31:35

Ja,igen láttam,csak elöbb üzentem minthogy megnéztem volna,aztán meg hogy üzentélis neki...lassulnak a reflexeim,öregszem?

2925  Spityu 2010-02-21 17:10:09  Előzmény: Spityu: 63854

Igen, írtam is neki, de valószínûleg repedt, ahogy nézem...

2924 Kiss Krisztián 2010-02-21 17:05:09  Előzmény: Spityu: 63854

Holnap beugrok hazafele mutterékhoz,megnézem,van egy pár db,csak nemtom milyenek,majd megüzenem itt.

2923  Spityu 2010-02-21 16:56:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 63853

Hát akkor valószínûleg az én 84-esemen is... sajnos most fém van, ha valakinek lenne elfekvõben egy hibátlan, arra vevõ lennék. :(

2922 Holnapy Gergely dr. 2010-02-21 16:40:51  Előzmény:Lizák Péter: 63847

84-es trabin duroplast volt, 89-es trabinkon is duroplast volt.
Szerintem is valahol átmeneti lehetett a fém homlokfal, úgy 70-es évek végén.
G

2921 Kiss Krisztián 2010-02-21 16:36:29

2 kép,aszem az NDK ban nem volt lehetetlen...[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/barki_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/barki2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

2920 Kiss Krisztián 2010-02-21 13:37:06  Előzmény:Lizák Péter: 63843

Csak ez maradt meg(hirdetés,)a képtárambol töröltem miután eladtam.(kattints rá az ikonra)
[i](Módosította heggla 2010.02.21. 14:38-kor)[/i]

2919   2010-02-21 12:58:13  Előzmény:Lizák Péter: 63847

'81 év vége fém...

2918 Lizák Péter 2010-02-21 12:44:32  Előzmény:Tóth Ádám: 63848

nekünk volt egy 79-esünk, de azon már fém volt...
de érdekes, mert késõbbin meg láttam valóban duroplastból is

2917 Tóth Ádám 2010-02-21 11:31:34  Előzmény: Spityu: 63846

egy támpontot tudok adni, az tuti hogy 83 februárjában duroplast volt.

2916 Lizák Péter 2010-02-21 11:27:44  Előzmény: Spityu: 63846

Tudtommal a korai 601-eseken volt duroplast egy jó ideig...
Utána végig fém volt.

2915  Spityu 2010-02-20 21:15:18

Üdv.

Meg tudná mondani valaki, hogy hogyan is volt a 80-as években a frontlemez anyagváltozása, Trabinál?
Original-trabant.de-n annyit találtam, hogy 80-82 között fém volt, utána valameddig újra duroplast. Az lenne a kérdésem, hogy meddig?

2914   2010-02-20 18:14:03  Előzmény: : 63844

A Hycomat-okban a km órában a felsõ részen, ahol a késõbbi modelleken az alsó/felsõ fényszóró állás visszajelzõje van, ott volt egy visszajelzõ.

[url]http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04&dir=data/pro/letak1981hycomat/&pos=3[/url]

A kép egy '81-es katalógusban látható...

Csak arról nem tudok, hogy ennek a visszajelzõnek milyen érzékelõje volt a tankban. Ha valaki találkozott ilyennel, vagy van róla fotója kérem ossza meg velünk!

2913   2010-02-20 18:09:09  Előzmény:Szedlák Tibor: 63835

Ha esetleg egyszer eladó sorba kerül akkor bátran keress meg! :P

2912 Lizák Péter 2010-02-20 17:19:33  Előzmény:Kiss Krisztián: 63836

Errõl lõjj fel képet légyszi

2911   2010-02-20 16:14:05  Előzmény:Kiss Krisztián: 63840

Jól látszik a gyári mûszer a dobozban:


[url]http://www.vatera.hu/trabant_benzinszintmero_163307905.html[/url]

Az más kérdés, hogy az enyém tankkal, tokkal-vonóval 3600 HUF környékébõl állt meg. Igaz 3 helyrõl van...

Viszont ha volna valakinek a bekötésérõl rajz az jól jönne. Fotózza már akkor le és tegye ide közkinccsé! Köszi.

2910  Spityu 2010-02-20 15:08:57  Előzmény: : 63839

[url]http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tech.htm[/url]

"014010" - nem szabványos csapágy található meg a lendkerék felõl. Ahogy a hivatkozott oldalon írja a szerzõ, van magyar megfelelõje, ami gyakorlatilag egy vastagabb belsõ gyûrûvel ellátott 6009-es.

Fölösleges és nem is szabad lecserélni hengergörgõsre, az új típusúnál sem (a réginél meg fõleg nem), ugyanis a labirintosnál ekkor csak a két középcsapágy 1-1 tüskéje tartaná tengelyirányban pozicionáltan a fõtengelyt. Ami gyakorlatilag a nullával egyenlõ, néha még a megforgást sem tudja megakadályozni a csapágyfészekben.

Amúgy a két fajta csapágy annyiban tér el, hogy az új típusúban kevesebb, de nagyobb átmérõjû golyó található meg.

2909 Kiss Krisztián 2010-02-20 14:56:20  Előzmény: : 63838

Na ilyen mélyen nem ástam bele magam,de asszem ehez is kromozott volt,de milyen felirattal?Azt nem tom...

2908   2010-02-20 14:51:22

A régi típusú (szimeringes) fõtengelyen a lendkerék felül a 6009 NC3 F-es csapágy van. A labirintos fõtengelynél is ugyan ez van? Ez golyós csapágy. Lehet ezt cserélni azonos méretû hengergörgõsre is?

2907   2010-02-20 13:45:01  Előzmény:Kiss Krisztián: 63837

Nem egészen... A Wrtburgban "Tank" feliratú van, ezekhez pedig a Roburét/IFA-ét szerelték a "Kraftstoff" felirattal. Attól függetlenül nekem is a krómozott Warturg féle van. Jobban mutat a km óra krómkarikája mellett majd...

2906 Kiss Krisztián 2010-02-20 12:41:34

Ja,és az üzemanyagszint jelzö óra,megegyezik a wartyogoéval.

2905 Kiss Krisztián 2010-02-20 12:38:57  Előzmény: : 63829

Volt,söt én adtam is el a vaterán egyet:[imgw]http://www.vatera.hu/trabant_uzemanyagtartaly_szintjelzos_retro_159878022.html [/imgw]

2904 Szedlák Tibor 2010-02-20 12:18:27  Előzmény:Lizák Péter: 63830

Biztos, hogy volt, nekünk van a padláson egy gyári uj szintjelzõs tank még a csomagolás is megvan nagyjából. :P

2903 Szarvas László 2010-02-20 11:29:47  Előzmény:jocking .: 63832

Az Antik AM cikkek "Legnagyobb kisautó" írás 1984-et ír.

2902 Huszta Tibor 2010-02-20 11:22:38

Sziasztok!

Érdeklõdnék, hogy van-e valakinek olyan új típusú forgalmi engedélye, amit 1997 környékén adtak ki és még az EU-s kategóriák nem szerepelnek benne?

Szakdolgozathoz kellene, SOS!

Üdv:

T.

2901 jocking . 2010-02-20 11:04:01  Előzmény:Lizák Péter: 63830

Átfolyásmárõre én 86-ot tudok, bár ki tudja...

2900  Spityu 2010-02-20 07:37:19  Előzmény: : 63829

Tudomásom szerint volt üzemanyagszint visszajelzõ mûszer gyárilag Trabiban, de azt hiszem opcionálisan lehetett kérni (vagy inkább kapni :D) az átfolyásmérõ helyett. Vagy a de Luxe vagy az utolsó szériás modelleknél. Asszem...

2899 Lizák Péter 2010-02-20 07:00:47  Előzmény: : 63829

Asszem 84-tõl volt átfolyásmérõ. Egy darabig 12 LED-es volt utána már csak 7.
Az üzemanyagszintmérõt el tudom képzelni hogy lehetett, mert ilyenrõl hallottam már kósza pletykákat.
De ha a platós barkas tankját megnézed, olyan, mint a trabanté, csak hosszabb és szélesebb. De magasságra, és kinézetre tök ugyanaz. Tehát a jeladó abból jöhet. Meg egy kis wartburg órát összehozol (ami nincs egyben a vízhõmérséklet mûszerével) vele, és már meg is van.

2898   2010-02-19 20:56:20

Az átfolyásmérõ mikortól volt a Trabantokban, illetve volt-e gyárilag üzemanyagszint jelzõs? (A tank kialakítás alapján gyári a dolog...)

2897 Őry Gábor 2010-02-19 18:32:25  Előzmény:Pátkai Antal: 63827

Trendi!

2896 Pátkai Antal 2010-02-19 17:26:06

A héten egy kicsit feldobtam a Trabimat. Volt egy csomó rossz üléshuzatom és abból készült, két kemény délután át tartott az összevarrása.
De megérte:)))Szerintetek milyen lett??
http://kepfeltoltes.hu/view/100219/F_nyk_pek-0033_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/100219/F_nyk_pek-0035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

2895 Muczán Gábor 2010-02-19 07:48:48  Előzmény:Huszta Tibor: 63825

Tib!

Megnéztem a Trabant Kabrióm forgalmiját, ami ugyan 2001-es kiadású, még a 3 vizsgaablakos verzió, és nincs benne Eu-s kategória. Csak sebváltó és körny véd osztály. Ezt szívesen elküldöm, ha írsz az irodának, az iroda kukacra...

MG

2894 Huszta Tibor 2010-02-19 07:26:03

Sziasztok!

Érdeklõdnék, hogy van-e valakinek olyan új típusú forgalmi engedélye, amit 1997 környékén adtak ki és még az EU-s kategóriák nem szerepelnek benne?

Szakdolgozathoz kellene, SOS!

Üdv:

T.

2893 Lizák Péter 2010-02-17 21:31:34  Előzmény:Támba Csaba: 63823

Hát egy 600-as esetében még némileg érthetõ. Én 1.1-esben találkoztam egyszer egy ilyennel. Olyan szinten körbe volt rohadva az alja, hogy a tûzfal, és a hattyúnyak között kb 10 centis rés mosolygott, annyira lógott a padlólemez
A tulaj szerint saját lábán járóképes volt a kocsi. Hát én a beindítást meg az ajtó becsukását sem igazán mertem megkockáztatni.

2892 Támba Csaba 2010-02-17 08:43:48  Előzmény: Spityu: 63817

Napok óta hányok az idegtõl emiatt :)

"Maunika! Tisztára idegállapotba' vótam!"

A jövõ hónap elején úgy néz ki én is beengedek az udvarra egy 600-ast amit tényleg csak a festék tart össze :)
Még tárgyalunk a "mûgyûjtõ" tulajjal.

2891 tóth furdzsenxia 2010-02-15 17:38:49  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63821

így van az 59 es nincs szétbukva ezért írtam hogy nem veszélyes.nem olyan mint egy aljanélküli járgány aminek a kerékre állítása sokba kerülne

2890 Kacsándi Szabolcs 2010-02-15 16:44:01  Előzmény:tóth furdzsenxia: 63819

Most végül is melyikrõl beszéltek,mert a sárga59-es azért annyira nincs szétdõlve.A kombi viszont annál inkább.Szerintem mindketten másikról nyilatkoztok.

2889 Lizák Péter 2010-02-15 16:43:22

Ezt olvasta már valaki?
[url=http://www.origo.hu/auto/veteran/20100214-wartburg-312.html]Restaurált wartburg szag :)[/url]

2888 tóth furdzsenxia 2010-02-15 11:29:55  Előzmény: Spityu: 63818

láttál már szétdõlt pupit? az 50 %-nak az oszlop alja hiánzik meg a padlólemez egyéb "apróságok"na ez nem olyannak néz ki.és abból is lesz autó.na a másik dolog akinek nincs pénze ilyenre az ne fogjon bele.

2887  Spityu 2010-02-15 11:25:08  Előzmény:Biacsics Gábor: 63810

Az oké, de aki nem tud maga hegeszteni, vagy nincs ismerõse aki olcsón elvállalja, stb. annak már nem biztos, hogy megéri ennyiért a kaszni (ha sokat kellene rajta foltozni).

2886  Spityu 2010-02-15 10:28:16  Előzmény:Biacsics Gábor: 63810

Azért erõsidegzetûeknek, mert a leszorítótól, stb. EBBEN a topikban szerintem sokan sírva fakadnak, ha egy pupin látják.

Mondatom másik felét pedig úgy értelemzd, hogyha a festék tartja össze, akkor nem ér ennyit, ellenkezõ esetben igen.

Pont.
[i](Módosította Spityu 2010.02.15. 11:29-kor)[/i]