Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

2957 Ék Roland 2010-02-25 12:59:31

hy
itt csak a tibériusz klubtag egyedül?

2956 Ék Roland 2010-02-25 12:58:29

hy
"2 millióért is 500-as "
ki az az idiota?:)
amugy már megvették volna de nem válaszoltam a vevönek külföldröl jött volna usábol.
de szerintem nyugottan kérjen mindeki többet a trabijáért ha ara érdemes hagy menyen fel az áruk nekünk ez mért rossz?

2955  Spityu 2010-02-25 09:04:26

[url=http://www.expressz.hu/auto/jarmualkatresz/szemelyalkatresz/kerekgumi/hirdetes-18206536/]3db Pneumant diagonál[/url]

2954 Kacsándi Szabolcs 2010-02-24 20:10:21  Előzmény:Huszta Tibor: 63875

Szegény púpos néhány éve marja a szabad ég.Még a kék színe is eltûnt.Valószínû alja sem igen van,de lehetne mit kezdeni vele azért.

2953 Ackermann Balázs 2010-02-24 17:59:09

Ja púpossal kapcsolatban jut eszembe mennyire "egyszerûek" az emberek:

Egy hete kb megérdeklõdtem azt a szép kis '68-as 601-est ami fenn volt itt is, 250 ezerre tartja a néni. Indoklása is volt: látott már 2 millióért is 500-as Trabantot, az unoka mutatta a neten. Próbáltam neki magyarázni, hogy ez egy 601-es, és a pupi sem annyi... De hát vérszemet kapott ez van.

Ilyenkor gondolom, hogy bár az álmom egy régi Trabi, de inkább a hülye kis DKW egyszer, amire senki nem izgul rá, senkinek sincs szinte és senkinek nem is kell...:)
[i](Módosította ABalu 2010.02.24. 19:00-kor)[/i]

2952 Ackermann Balázs 2010-02-24 17:48:06  Előzmény:Reining Ádám: 63882

Jó, mondjuk igaz, kicsit erõs volt elismerem. Lehet családi oka is mellesleg... Igaz nem rég, januárban került ehhez a tulajhoz, szerintem még nem foglalkozott átírással.

Sajna mindig felkapom a vizet, ha valaki megszerzi az autót/alkatrészt X összegért(pláne ha ingyen) és rögtön továbbadja felárral. El kéne fogadni, hogy ez olyan dolog amiben nem jön vissza a belepumpált pénz, attól még hogy õ hazatrélerezte 50 ezerért, meg vett bele 10 lityi benzint és átiratta nem lett ennyivel több az értéke. Ugyanaz ami volt, ránézésre semmit nem foglakozott vele.

Már írtam asszem a befogadott kutya elméletemrõl... A veteránozást a Trabant kategóriában így képzelem el. Meglátod a kocsit, megesik rajta a szíved, befogadod és talpraállítod. Aki szintén ebben a témakörben mozog, hozzátehetné a te kocsidhoz amilye van, cserébe te is segítesz neki. Van innen olyan barátom akivel így mûködünk! :)

Az ilyen jellegû veterán nem valami luxuscikk, bár egyre inkább afelé tart...

Ja és az állam, hát igen, a legnagyobb élõsködõs ami a vérünket szívja. Sajnos.

2951 Reining Ádám 2010-02-24 11:15:40  Előzmény:Ackermann Balázs: 63877

1000 Euro most 268 ezer ft és ahogy Orygabor is írta ha átíratta akkor 300 ezer ft felett állt meg neki! Most meg 350 ezerért hírdeti, ha 340 be odaadja akkor szinte egy hétvégi bevásárlásnyit keresett rajta! Nem lehet tudni miért eladó szerintem ne férgezzünk le valakit látatlanba!

2950 Bíró Norbert 2010-02-24 10:01:09

Mostanában sajna ritkábban jutok nethez, és mivel most még egy darabig nem leszek klubtag (pénzszûke, ami miatt a kocsi se halad még egy darabig sajnos, így a tgságnak sincs egyelõre nagy értelme), ezer más dolgot kell elrendeznem magam körül, így nem nagyon fogtok látni, de azért aki akar az zaklasson nyugodtan bármikor!!! (elérhtõségeimet tudjátok9:))))

Egy biztos: Argótól semmi körülmények közt nem válok meg (pedig most lenne az a pénz, de egyszerûen nincs szívem, nem tudom megtenni), szóval maradok veterán Trabis:)

2949 Bíró Norbert 2010-02-24 09:56:31  Előzmény:Ackermann Balázs: 63865

Bizony jöhetne bármikor nekem is!!!

(Akár kubai formában is:)))))

2948 Bíró Norbert 2010-02-24 09:53:35  Előzmény:Kõszeghy Levente: 63867

nekem is ilyen van a 75-ösön, és duró az is!!!! (A háttérben álló vili is sajnos már történelem, és a helyszín is...)

2947 Őry Gábor 2010-02-24 09:41:15  Előzmény:Ackermann Balázs: 63877

Ha rendesen átíratta, nem sokat nyerészkedett rajta. Nem az állam a kis, vagy inkább nagy férge?

2946 Ackermann Balázs 2010-02-24 09:04:23  Előzmény:Huszta Tibor: 63874

Egy ismerõsöm adta el nemrég 1000€-ért, most meg továbbadja ez a kis férge felárral... Egyébként 601-es motor, kétkörös fék, 12V, újrakárpitozott, meg azért jópár aprólék hiányzik így ránézésre is. Legalább az eredeti blokk megvan a csomitartóban, úgyhogy nem veszett ügy.

2945 Huszta Tibor 2010-02-24 07:22:10

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=163916417[/url]

2944 Huszta Tibor 2010-02-24 07:16:38

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=163713529[/url]

[url]http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=163712670[/url]

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500_ce-26-97-3629458[/url]

2943 Huszta Tibor 2010-02-24 07:13:39

Ha még nem volt:

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/600/trabant_600_p600-3628974[/url]

2942 Lizák Péter 2010-02-22 21:32:10  Előzmény:Kõszeghy Levente: 63867

A 2918. hozzászólásomban említettem egy trabit, amin duro volt a homlokfal.
Na azon ilyen volt, pedig az 85-ös trabant volt...
[i](Módosította PEDROH 2010.02.22. 22:32-kor)[/i]

2941 Nagy József 2010-02-22 20:17:22  Előzmény:Horváth Dániel: 63869

holnap teszek fel képet a duró homlokfalakról!!

2940 Madocsai Gergely 2010-02-22 19:16:50  Előzmény:Ackermann Balázs: 63865

Júúúj, de gyönyörû, konkáw seggû Impala. Az ott benne nem a "balázspali"!?:evil:

2939 Ackermann Balázs 2010-02-22 18:04:32  Előzmény:Huszta Tibor: 63868

Hát, nem is tudom... a szõke nem igazán tetszett, meg valahogy az a mikrofonfejû ipse sem valami szívdöglesztõ a kormány mögött! :DDD

A kocsi, az a biztos pont! :)

2938 Horváth Dániel 2010-02-22 16:31:15  Előzmény:Ackermann Balázs: 63864

Éredekes. én meg azt nem tudtam, hogy létezett duró. Az én 71esemen fém van.

A régi 81es trabinkon nem tudom milyen volt, akkor ilyen részleteket még nem figyeltem :)

2937 Huszta Tibor 2010-02-22 13:26:03  Előzmény:Ackermann Balázs: 63865

"hát azonnal felébredt az a bizonyos birtoklási vágy."

A csajok vagy a kocsi iránt? :)

T.

2936 Kõszeghy Levente 2010-02-22 09:47:30

Ha már a homlokfalakról van szó, mikor csináltak ilyen egylyukút?
[imgw]http://www.villamosok.hu/balazs/kcssz/obuda/keptar/obuda8.jpg[/imgw]

2935 Nagy József 2010-02-22 06:34:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 63864

Én kb egy fél éve bontottam egy 78-as trabit és annak duró volt a homlokfala tök ugyan az mint a fém csak duró! Van nekem egy ovál lyukas is nagyon megviselt állapotban sajna!

2934 Ackermann Balázs 2010-02-21 21:45:04

Kicsit off, de Budafokon ma e mögé az Impala mögé sikerült kifordulnom, hát azonnal felébredt az a bizonyos birtoklási vágy. :D
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/Alomauto_muzeum_2010.02.21_145_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Asszem ez az '59-es modell.
[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/Alomauto_muzeum_2010.02.21_148_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
[i](Módosította ABalu 2010.02.21. 22:52-kor)[/i]

2933 Ackermann Balázs 2010-02-21 21:40:11  Előzmény:Madocsai Gergely: 63863

Én is ott lepõdtem meg, hogy mi van, merthogy az fém... :D De nem minden esetben.

A '80-as Lincikén duró, a '85-ös Sárgán és a '88-as AOX-on fém. :) Jobban szeretem a fémet, a duro kicsit gagyinak tûnik amilyen könnyû. Persze veteránra csak azt, ha az való!

2932 Madocsai Gergely 2010-02-21 19:53:59

Bewallom õszintén, én a duró homlopkfalról akkor hallottam elõször (sorry;)), mikor Winkli a TC-s Trabant tesztben kettétaposott egy duró homlokfalat, hirtelen nem tudtam howa tenni a dolgot, mert addig asszittem, h az márpedig fém.

A '69-esen természetesen duró, az egykori '87-es limómon, a cimbim '88-as, még laprugós limóján, és a '89-es donor kombimon is fém a homlokfal.

2931 Lizák Péter 2010-02-21 19:50:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 63853

Ez érdekes. Nekem a 88-ason fémbõl van. Haver 89-esén is, meg másik haver 80-asán is.

2930 tóth furdzsenxia 2010-02-21 18:48:33

ha már itt tartunk nekem is lenne kérdésem mikortól meddig volt a trabant awz dísztárcsa kis dudorral a közepén és mikor volt awz felirattal?nagyon érdekelne?

2929  Spityu 2010-02-21 18:43:27  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63858

Az az érdekes, hogy elméletileg anno belementek a bal elejébe, de ha jól emlékszem, csak a duró törött be... ennek ellenére a homlokfal, a duró és a motorháztetõ le van fújva eltérõ színûre... majd megkérdezem fateromat, hogy is volt ez, ennek már pontosan 20 éve! Remélem emlékszik majd, hogy milyen anyagú volt az eredeti.

2928 jocking . 2010-02-21 18:41:48  Előzmény:Kacsándi Szabolcs: 63858

Nekünk a családban van egy '86-os trabi, annak fém a maszk elöl. Pár éve volt egy '88-as kék is, annak is fém volt az eleje.

2927 Kacsándi Szabolcs 2010-02-21 18:37:02

Nagyon érdekes ez a homlokfal téma,szerintem ebbõl az utolsó idõszakból inkább a duro a ritkább,elvétve szerelhették.De ezt sem fogjuk tudni biztosra kideríteni.79-tõl kezdve minden évbõl javítottam trabit és egyiken sem találkoztam már duro elejével.Persze lehetséges hogy szerelték ezzel néha,de akkor is esetleg még a 80-as évek elején ahol maradhatott belõle raktáron.Év végi modellen már nem tudom elképzelni.Volt is több kocsim ezekbõl a 80-as évekbõl,mind eredeti festéssel és fém elejûek voltak.Sõt van eredeti 83-as homlokfalam is,amit én bontottam szét,és 82-bõl,85-bõl ,86-ból,89-bõl is.Mind fém.Szóval érdekes.
Spityu
Ha a te kocsid eredeti festés akkor biztos nem cserélgették le rajta csak úgy a homlokfalat,ha mégis akkor sem bizonyos hogy duro volt eredetileg.Ilyenen felesleges fennakadni,felesleges köröket futsz,hogy beszerezz egy nem is biztosan rá való alkatrészt,és amúgy sem látszik a különbség.Korai verzióknál a légbeömlõk miatt van szerepe és típushoz való kötõdése.itt viszont már felesleges túlkomplikálás.De ha neked így jobb akkor hajrá.

2926 Kiss Krisztián 2010-02-21 17:31:35

Ja,igen láttam,csak elöbb üzentem minthogy megnéztem volna,aztán meg hogy üzentélis neki...lassulnak a reflexeim,öregszem?

2925  Spityu 2010-02-21 17:10:09  Előzmény: Spityu: 63854

Igen, írtam is neki, de valószínûleg repedt, ahogy nézem...

2924 Kiss Krisztián 2010-02-21 17:05:09  Előzmény: Spityu: 63854

Holnap beugrok hazafele mutterékhoz,megnézem,van egy pár db,csak nemtom milyenek,majd megüzenem itt.

2923  Spityu 2010-02-21 16:56:01  Előzmény:Holnapy Gergely dr.: 63853

Hát akkor valószínûleg az én 84-esemen is... sajnos most fém van, ha valakinek lenne elfekvõben egy hibátlan, arra vevõ lennék. :(

2922 Holnapy Gergely dr. 2010-02-21 16:40:51  Előzmény:Lizák Péter: 63847

84-es trabin duroplast volt, 89-es trabinkon is duroplast volt.
Szerintem is valahol átmeneti lehetett a fém homlokfal, úgy 70-es évek végén.
G

2921 Kiss Krisztián 2010-02-21 16:36:29

2 kép,aszem az NDK ban nem volt lehetetlen...[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/barki_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/100221/barki2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

2920 Kiss Krisztián 2010-02-21 13:37:06  Előzmény:Lizák Péter: 63843

Csak ez maradt meg(hirdetés,)a képtárambol töröltem miután eladtam.(kattints rá az ikonra)
[i](Módosította heggla 2010.02.21. 14:38-kor)[/i]

2919   2010-02-21 12:58:13  Előzmény:Lizák Péter: 63847

'81 év vége fém...

2918 Lizák Péter 2010-02-21 12:44:32  Előzmény:Tóth Ádám: 63848

nekünk volt egy 79-esünk, de azon már fém volt...
de érdekes, mert késõbbin meg láttam valóban duroplastból is

2917 Tóth Ádám 2010-02-21 11:31:34  Előzmény: Spityu: 63846

egy támpontot tudok adni, az tuti hogy 83 februárjában duroplast volt.

2916 Lizák Péter 2010-02-21 11:27:44  Előzmény: Spityu: 63846

Tudtommal a korai 601-eseken volt duroplast egy jó ideig...
Utána végig fém volt.

2915  Spityu 2010-02-20 21:15:18

Üdv.

Meg tudná mondani valaki, hogy hogyan is volt a 80-as években a frontlemez anyagváltozása, Trabinál?
Original-trabant.de-n annyit találtam, hogy 80-82 között fém volt, utána valameddig újra duroplast. Az lenne a kérdésem, hogy meddig?

2914   2010-02-20 18:14:03  Előzmény: : 63844

A Hycomat-okban a km órában a felsõ részen, ahol a késõbbi modelleken az alsó/felsõ fényszóró állás visszajelzõje van, ott volt egy visszajelzõ.

[url]http://www.trabant.cz/galerie.php?list=01:02:03:04&dir=data/pro/letak1981hycomat/&pos=3[/url]

A kép egy '81-es katalógusban látható...

Csak arról nem tudok, hogy ennek a visszajelzõnek milyen érzékelõje volt a tankban. Ha valaki találkozott ilyennel, vagy van róla fotója kérem ossza meg velünk!

2913   2010-02-20 18:09:09  Előzmény:Szedlák Tibor: 63835

Ha esetleg egyszer eladó sorba kerül akkor bátran keress meg! :P

2912 Lizák Péter 2010-02-20 17:19:33  Előzmény:Kiss Krisztián: 63836

Errõl lõjj fel képet légyszi

2911   2010-02-20 16:14:05  Előzmény:Kiss Krisztián: 63840

Jól látszik a gyári mûszer a dobozban:


[url]http://www.vatera.hu/trabant_benzinszintmero_163307905.html[/url]

Az más kérdés, hogy az enyém tankkal, tokkal-vonóval 3600 HUF környékébõl állt meg. Igaz 3 helyrõl van...

Viszont ha volna valakinek a bekötésérõl rajz az jól jönne. Fotózza már akkor le és tegye ide közkinccsé! Köszi.

2910  Spityu 2010-02-20 15:08:57  Előzmény: : 63839

[url]http://www.mgvac.sulinet.hu/trabi/trabi/trabi-tech.htm[/url]

"014010" - nem szabványos csapágy található meg a lendkerék felõl. Ahogy a hivatkozott oldalon írja a szerzõ, van magyar megfelelõje, ami gyakorlatilag egy vastagabb belsõ gyûrûvel ellátott 6009-es.

Fölösleges és nem is szabad lecserélni hengergörgõsre, az új típusúnál sem (a réginél meg fõleg nem), ugyanis a labirintosnál ekkor csak a két középcsapágy 1-1 tüskéje tartaná tengelyirányban pozicionáltan a fõtengelyt. Ami gyakorlatilag a nullával egyenlõ, néha még a megforgást sem tudja megakadályozni a csapágyfészekben.

Amúgy a két fajta csapágy annyiban tér el, hogy az új típusúban kevesebb, de nagyobb átmérõjû golyó található meg.

2909 Kiss Krisztián 2010-02-20 14:56:20  Előzmény: : 63838

Na ilyen mélyen nem ástam bele magam,de asszem ehez is kromozott volt,de milyen felirattal?Azt nem tom...

2908   2010-02-20 14:51:22

A régi típusú (szimeringes) fõtengelyen a lendkerék felül a 6009 NC3 F-es csapágy van. A labirintos fõtengelynél is ugyan ez van? Ez golyós csapágy. Lehet ezt cserélni azonos méretû hengergörgõsre is?