Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

4030  Spityu 2010-11-29 18:33:07  Előzmény:jocking .: 64960

A rugólapok használtak, azok, amikkel legurult a gyártósorról a kocsi. Szétbontás elõtt megjelöltem a jobb oldalát mindegyiknek, bár a kopási nyomokból látszódik az eredeti pozíció. Szétszedést követõen drótkorongozás, majd tömény foszforsav természetesen :) Aztán ismét drótkorongozás, teljesen esztétikus, így utólag már nem tenném fel a kérdést, hogy milyen színûre fújjam.
A betétek GAMBIT márkájú tömítõlapból lettek kivágva, kb. 1m x 43mm-es csíkokra (1mm vastag). 1m2 volt 5.000 forint (ennél jóval olcsóbban is lehet szerezni, csak nem Pécsett). Egy köteghez elég a negyede, ketten vettük. Hasonlít a gyárihoz, annál hajlékonyabb, nem törik el egybõl (ez egyfelõl elõny, másfelõl hátrány). Egyébként gyárilag nem textilbakelit van a közökben, ahogy a könyv írja, hanem papírbakelit. Érdekes, mert kifelé haladva, ahol jobban súrlódik, rojtosnak tûnik, de a magcsavarnál teljesen kemény, merev. De szerintem jó lesz ez is amit betettem, ha mégsem, akkor valahonnan kerítek papírbakelitet, mert azt nem tudtam.
Amúgy az alsó három lapot összefogó bilincset nem kell kihajtogatni, szépen okosan ki lehet csúsztatni belõle, az alsó kettõt, majd zsírzást követõen vissza. Tipp: az itt elhelyezkedõ betéteket csak összerakás után érdemes méretre vágni ill. a lyukat kifúrni, mert akkor garantáltan nem csúszik el. Én szívtam vele kicsit, mert nem így csináltam. :)
[i](Módosította Spityu 2010.11.29. 19:39-kor)[/i]

4029 jocking . 2010-11-29 18:19:12  Előzmény: Spityu: 64955

Aztaqrva... :eek::cool::)
Azok a rugólapok újak, vagy hasonló kezelésen estek át, mint a padlólemez? A lapok közötti "betét" az házi készítésû, vagy direkt lehet kapni ilyet?

4028 Huszta Tibor 2010-11-29 17:46:54  Előzmény:Szalay Péter: 64957

nekem már van ilyenem, tokkal vonóval kaptam az ebay-en vagy 5 éve.

de a karikákról várom a fotókat :)

T.

4027 Szalay Péter 2010-11-29 10:25:09  Előzmény:Támba Csaba: 64944

Üzentem neki iwiw-en;)

4026 Szalay Péter 2010-11-29 10:24:19  Előzmény:Huszta Tibor: 64945

Egy jó ajánlatot azért meghallgatok rá ;)

4025 Támba Csaba 2010-11-28 22:14:48  Előzmény: Spityu: 64955

Nem kicsit szép :)

4024  Spityu 2010-11-28 21:27:12

Nem volt valami produktív egy hét az utóbbi, de azért ennek is van egy kis látszata. :)

[url=http://www.kephost.com/images3/32258p73edgcwvey6g0c.jpg]Csavarok[/url]
[url=http://www.kephost.com/images3/zkiyugo12x2ty0rbw2ld.jpg]Csúszóbetétek[/url]
[url=http://www.kephost.com/images3/thka6oxbts0amwk2siyp.jpg]Összenézve[/url]
[url=http://www.kephost.com/images3/6c0danao0ivdte5gyf97.jpg]Rögzítve[/url]

(A zsírzást kihagytam, természetesen egy bontatlan, 5kg-os ÁFOR LZS-2 dobozból "merítettem" bõségesen. A felsõ két közben gyárilag sincsen betét.)
[i](Módosította Spityu 2010.11.28. 22:30-kor)[/i]

4023 Támba Csaba 2010-11-26 17:19:24  Előzmény:Huszta Tibor: 64952

[url]http://awzp70.blog.hu/[/url]

A design-t meg majd privátban kitárgyaljuk.



[i](Módosította Tsaby 2010.11.26. 18:21-kor)[/i]

4022 Támba Csaba 2010-11-26 16:56:58  Előzmény:Huszta Tibor: 64952

Háttammegmi??? :)

4021 Huszta Tibor 2010-11-26 16:29:06  Előzmény:Támba Csaba: 64950

Én maradnék inkább a [url=http://www.trabantklub.hu/twk/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=43fd86ecd0360]"fából vaspripa"[/url] szlogennél :)

4020 Támba Csaba 2010-11-26 15:59:37  Előzmény:Ék Roland: 64949

Két kis idõkapszula. Nagyon szépek!

4019 Támba Csaba 2010-11-26 15:58:34  Előzmény:Huszta Tibor: 64948

Megcsinálom. A cím, vagy az alcím valami ilyesmi lenne:

"Ebbõl se' lesz autó!"

Abcug szkeptikusok :o)

4018 Ék Roland 2010-11-26 15:54:29

hy
a mai találkozo képe.:D[img]http://img.carstyling.hu/usercars/00/00/96/05/9605_1290786790.jpg[/img]

4017 Huszta Tibor 2010-11-26 15:35:19  Előzmény:Támba Csaba: 64947

megcsinálod? :)

vagy inkább a p70.hu-n kellene? :)

4016 Támba Csaba 2010-11-26 15:26:55  Előzmény:Huszta Tibor: 64946

Pedig de! :) Csak tandem kivitelben.

4015 Huszta Tibor 2010-11-26 13:59:42  Előzmény:Támba Csaba: 64944

cssk nem Te is ilyen blogra gondoltál, Tsaby koma? :)

4014 Huszta Tibor 2010-11-26 13:57:52  Előzmény:Szalay Péter: 64943

azért ez nem olcsó...

4013 Támba Csaba 2010-11-26 11:37:50  Előzmény:Szalay Péter: 64942

Hívd meg ide közénk!

4012 Szalay Péter 2010-11-26 10:04:28  Előzmény:Szalay Péter: 64941

Ez lenne az:

[url]http://www.vatera.hu/trabant_500_600_elakadasjelzo_188273189.html[/url]


[i](Módosította Tiberius 2010.11.26. 14:58-kor)[/i]

4011 Szalay Péter 2010-11-26 09:51:14  Előzmény:Támba Csaba: 64927

Hát ezen most ledöbbentem.....
kb ezer éve ismerem a srácot, de nem trabis téma kapcsán, erre tessék....:)
Meglepõdtem...

4010 Szalay Péter 2010-11-26 09:42:35  Előzmény:Csády Szabolcs: 64934

Én szerintem a púpos trabikban volt csak, de javítsatok ki ha tévedek.
Az enyém még mindig megvan, és eladó is.

4009  Spityu 2010-11-26 09:12:53

[url=http://retronom.hu/node/26050]A padlólemez nem a legjobb, de kiváló restaurálási alap.[/url] :)
[i](Módosította Spityu 2010.11.26. 10:14-kor)[/i]

4008 Huszta Tibor 2010-11-25 07:31:42  Előzmény:Tomacsek Tamás: 64936

..ki is gyûjti a favázasokat?

:)

4007 Huszta Tibor 2010-11-25 07:31:16  Előzmény:Csády Szabolcs: 64934

szerintem max. az 500-asokba tehették...

4006 Ék Roland 2010-11-25 06:42:43  Előzmény:Tomacsek Tamás: 64936

hy
ez romjaiban is szép.

4005 Tomacsek Tamás 2010-11-25 05:14:22

[url]http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/barkas/barkas_framo-4320069[/url]
[i](Módosította Tiberius 2010.11.25. 08:30-kor)[/i]

4004 Kiss Krisztián 2010-11-24 20:13:23  Előzmény:Csády Szabolcs: 64934

Csak válaszként:Én nem tom. talán kigyopeti:
[imgw]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/eroatviteli_alkatresz/veteran_elakadas_jelzo_186277156.html[/imgw]

4003 Csády Szabolcs 2010-11-24 19:55:17

Csak érdeklõdésképp, hogy kicsit fellendítsem a fórumot:

Ez a fajta kisdobos elakadásjelzõ háromszög meddig volt a Trabikban?

[imgw]http://farm3.static.flickr.com/2576/4127932062_cceb872d38_o.jpg[/imgw]

4002 Huszta Tibor 2010-11-24 08:46:08

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/500/trabant_500-4318261[/url]

4001 Sipos Tamás 2010-11-23 20:01:41  Előzmény: Spityu: 64925

[justify]Már megtörtént. Szeptember végétõl feszítõs (kitöltõs) kéder van benne, de közelrõl látszik, hogy nem mai gyerek. Elég nehéz volt betenni, mert ugye a gumi már elöregedett, és a spárga több helyen is elszakította a gumit (belül), de nagy nehezen sikerült. Különleges, soha meg nem száradó gumitömítõvel lett kikenve. Azóta egyszer voltam kiadós esõben és majdnem tökéletes volt. Egy kicsit még tömítetlen, de kap még egy kis fekete nyúlós kulimászt és aztán remélem jó lesz.
Vannak már krómos ablaktörlõim, de eddig csak az utasoldalit mertem feltenni, hátha nem töröl tökéletesen, és akkor valamit lássak is a saját oldalamon a régivel. Így felemásan viszont elég idétlenül néz ki, de a jobb ablaktörlõ felszerelése után még nem vezettem esõben, ezért még nem tudtam kipróbálni. Tehát még nincs meg a bátorságom, hogy befejezhessem a cserét.[/justify]

4000 Csády Szabolcs 2010-11-23 17:42:43  Előzmény:Huszta Tibor: 64916

Ennek a bizonyos Szekeres T. nevezetû szakinak meg tudná adni valaki az elérhetõségét?
Elõre is köszönöm!

3999 Támba Csaba 2010-11-23 15:48:07  Előzmény:Huszta Tibor: 64929

Ha igaz a fáma, akkor csak a P70 modelltõl számítva lett alumíniumból a hengerfej. Ráadásul ez egy nagyobb sûrítést bíztosító elem a korábbi öntöttvashoz képest, mert az égéstér kialakítása is változott. Így lett a 18 LE-s blokkból 22 LE-s "erõmû" :)

Viszont pont a megnövekedett sûrítés miatt álltak át a 12V-os elektromos rendszerre 6V-ról, mert a kisebb feszültségû rendszerrel már nem nagyon bírt beindulni.

Tehát valószínûleg P70 hengerfej csücsül a motor tetején. Gondolom inkább azért került rá, mert az eredeti tönkrement és nem volt más, nem pedig feltétlenül tuning célzattal :)

3998 Huszta Tibor 2010-11-23 09:17:58  Előzmény:Támba Csaba: 64927

Tsaby, ezen miért van alu hengerfej?

3997 Huszta Tibor 2010-11-23 09:09:42

Ez volt már itt?

[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/trabant/p_60/trabant_p_60-4317400[/url]

eléggé egyben levõnek látszik.

3996 Támba Csaba 2010-11-23 07:13:28

[url=http://dkwifaf8.freeblog.hu/]IFA F8 Kombi felújítás[/url]

3995 Ék Roland 2010-11-23 06:29:43  Előzmény:Csády Szabolcs: 64919

hy
jól emlékszel ,meg az a fránya belsö tükör.

3994  Spityu 2010-11-22 21:23:25  Előzmény:Sipos Tamás: 64924

Molyhos!

Hogy tetszik a Tiberius által belinkelt Trabin a töltõs kéder? Nem akarod esetleg kicserélni? Jobban összeillenének évjáratilag, meg talán küllemben is az alkotóelemek. Persze ez csak az én véleményem!

3993 Sipos Tamás 2010-11-22 20:56:23  Előzmény:Támba Csaba: 64923

[justify]Ezt már olvastam korábban is, és itt végre tetten értem, honnan származik az az ökörség a Zaporozsec motorjáról, hogy eredetileg harckocsi indítómotor lett volna. (bezzeg a nevét nem merte leírni a szerzõ)
Ismerek néhány Zapi tulajt, és nekik is égnek áll a hajuk ettõl a baromságtól.
Olyan ez, mint a gyári 1300-as Trabant.
Akit bõvebben érdeket a téma, nézzen körül a denisovets.narod.ru honlapon.[/justify]

3992 Támba Csaba 2010-11-22 18:01:32

[url=http://www.vfts.eoldal.hu/cikkek/lada-tortenelme/merkur-story]Merkur-story - Jól kezdõdik :)[/url]

3991 Oláh Olivér 2010-11-22 17:38:16  Előzmény:Huszta Tibor: 64920

A Tramp, meg a két 40ezer km-s 601-es kivételével:)

3990 Támba Csaba 2010-11-22 17:34:36  Előzmény:Huszta Tibor: 64920

Kinek mi a kedvence...

A haverom fiának pl. Jean-Claude Van Damme a kedvence. Még a kispárnáján is van damme...

3989 Huszta Tibor 2010-11-22 17:19:55  Előzmény:Támba Csaba: 64918

basszus, náluk minden narancssárga? :)

3988 Csády Szabolcs 2010-11-22 17:08:09

Kezdo!

Ha jól emlékszem pont ez hiányzik a 601-esedbõl:

[url]http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/egyeb/szurke_trabant_ajtonyito_1ft_rol_187653925.html[/url]

3987 Támba Csaba 2010-11-22 16:09:04  Előzmény:Huszta Tibor: 64916

Pedig de:)

3986 Oláh Olivér 2010-11-22 14:53:25  Előzmény:Huszta Tibor: 64916

Elsõre én is az övére tippeltem!
Tényleg az övé?
Ha igen, hogy-hogy megakar tõle vállni?
Rá is kérdezek haveromtól.

3985 Huszta Tibor 2010-11-22 12:40:29  Előzmény:Támba Csaba: 64914

Csak nem Szekeres T.?

3984  Spityu 2010-11-22 12:02:19  Előzmény:Támba Csaba: 64913

Pécsett egy gumisbácsi foglalkozik ilyennel, bár biztosan lehet találni közelebb is szakit.

3983 Támba Csaba 2010-11-22 11:38:57  Előzmény:Huszta Tibor: 64911

Ez a mi utcánkból való paripa :)

3982 Támba Csaba 2010-11-22 11:38:05  Előzmény:Csády Szabolcs: 64908

Szicsu komának van sütõformája hozzá. Egy öreg harcosnál állítólag vulkanizáltak is párat.

3981 Huszta Tibor 2010-11-22 10:58:25

[url]http://www.flickr.com/photos/71144572@N00/3906478318/in/photostream/[/url]

tessék böngészni a többi képei között is! :)


[i](Módosította Tiberius 2010.11.22. 11:59-kor)[/i]