Bejelentkezés regisztrált felhasználóknak

Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!

Regisztráció új felhasználóknak


Veterán

Ez itt kérem, a Veterán topic, ahol várjuk a kedves érdeklõdõk mindenféle ügyes-bajos kérdését...30 évesnél idõsebb jármûvekkel kapcsolatban. Szóval: F8, F9, P50, P60, P70, P240, öreg 601-es és Wartburg tulajok ide!

Vendég vagy!

Csak regisztrált felhasználók szólhatnak hozzá!

3521  Spityu 2010-08-02 19:19:15

Üdv!
Szerintetek mennyire lenne szentségtörés a futómûvet és a bölcsõt (laprugókat nem) fekete szinterrel "kezeltetni"? Trabinál.
Illetve jól sejtem, hogy sokkal jobban ellenáll a korróziónak az ilyen felület, mint a "sima" fújt? Annó a régi montim szintereztetve lett, és elég jól bírta a strapát.
A költségek tudtommal nem annyira vészesek, bár azért drágább, mint ha fújnám. Egy felnit 3000-ért égetnek meg az egyik helyen.

3520 Kiss Krisztián 2010-07-27 16:50:00

Az autok miatt érdemes megnézni,retro filing..........[imgw]http://www.indavideo.hu/video/Autos_iskola_2/[/imgw]

3519 Lizák Péter 2010-07-20 16:25:21  Előzmény:Oláh Olivér: 64449

1. Nem tom nem de asszem jah...

2. Vagy igen vagy nem de az biztos...

3518 Oláh Olivér 2010-07-20 16:12:44  Előzmény:Lizák Péter: 64448

Már akkor is a Volkswagené volt a skoda:D
Biztos ott másolták titokban a Trabantot a Volkswagennenk:D
[i](Módosította Oliver 2010.07.20. 18:14-kor)[/i]

3517 Lizák Péter 2010-07-19 13:21:26

Félig meddig OFF, de mégsem.

Bizonyára sokan hallottatok a 760-as projectrõl a Trabant történelmébõl. Valószínûleg rémlik az is, hogy a Skoda is felbukkant benne.
De Mivel a Trabant 603-as indíthatta el a lavinát (lásd õs golf), ezért megosztanám veletek mit találtam:

Skoda 762
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/userpics/Skoda_762.JPG[/imgw]

Skoda 764 Combi
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/userpics/DSC00051.JPG[/imgw]
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/userpics/DSC00052.JPG[/imgw]

Erõsen a Golf I-re hajaz ez az autó nem?

Sõt 763-as Típuskód alatt látható a késõbbi 105-120-as széria õse...
[imgw]http://fotos.skoda-oldtimer.at/albums/adminupload/101MSDCF/DSC00435.JPG[/imgw]

[url=http://fotos.skoda-oldtimer.at/displayimage.php?album=46&pos=1]Bõvebben itt![/url]
[i](Módosította PEDROH 2010.07.19. 15:22-kor)[/i]

3516  Spityu 2010-07-18 18:57:14

[url]http://racing-bazar.hu/hasznaltauto/trabant/trabant_601_1978-as_gyari_megkimelt_elado[/url]

Ezt mintha már hirdették volna... legalábbis úgy emlékszem. Másnak is ismerõs? Esetleg megnézte valaki?

3515 Oláh Olivér 2010-07-15 14:51:09  Előzmény:Huszta Tibor: 64445

Köszi a segítséget!

3514 Huszta Tibor 2010-07-14 21:18:55  Előzmény:Oláh Olivér: 64444

oliver: igen, ez trabi futes, de a 2. szamu kepen levot csak a 601-esekben lattam, az oregebbekben kicsi szukito es hosszabb gegecso volt.

allo futesdobot en is keresek, esetleg van valakinek elfekvoben?

T.

3513 Oláh Olivér 2010-07-14 16:12:25  Előzmény:Horváth Dániel: 64439

Üdv!
Az elmúlt napok szerzeményei:)
[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/P7132654_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/P7132656_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]
Az egyik alkatrészrõl raktam fel külön képeket, ami azt hiszem talán a fûtés/hûtés zajcsillapítója, ha nem tévedek!?
Ez tényleg az-e, és tényleg a Trabantévolt-e, ill. ilyen volt a 600-asban és a korai 601-es típusokan is? Elõre is köszönöm a segítséget!

Továbbá ezt a KGST gépparkot sikerült fotóznom nemrég a Debreceni Klinikán:)

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/P6182562_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

[url]http://kepfeltoltes.hu/view/100714/696315464P6182564_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

3512 Muczán Gábor 2010-07-14 14:52:28

Sziasztok,

Ismét egy kérés. Olvassátok el, döntsetek, és hívjátok közvetlenül a szerkesztõket a TV-nél. (ne a klubnál jelentkezzetek, hanem a megadott számon. köszi)

"Kedves Trabantosok és Wartburgosok!



A 2010. július 19-i (hétfõi) Reggeliben nagyon szeretnénk egy retro napot tartani, sok Trabanttal és Wartburggal, amiket megmutathatunk, és amikrõl beszélgethetünk.

A megjelenés körülbelül másfél órás elfoglaltságot jelentene, 6.40-re kellene jönni hétfõ reggel, és legkésõbb 8.20-ig tartana.

A pontos címünk: 1224, Budapest, Nagytétényi út 45–47.



Ha bármilyen kérdés felmerülne, nyugodtan keressenek a következõ elérhetõségeken: Tóth Flóra, 06-30/417-2079, toth.flora@rtlklub.hu



Várom jelentkezésüket!



Köszönettel:

Tóth Flóra

Szerkesztõ – RTL Klub, Reggeli

3511 Támba Csaba 2010-07-11 20:47:09  Előzmény:Huszta Tibor: 64441

Szép fenyves :)

3510 Huszta Tibor 2010-07-11 19:09:38

Pozdrowienia z Zakopane!

:)

[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100711/DSCN0029_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Igen egy Robur.

[img]http://retronom.hu/files/images/1961_robur.preview.jpg[/img]

3508 Horváth Dániel 2010-07-09 20:32:59

gyerekek ez a háttérben egy Robur?

[url]http://www.youtube.com/watch?v=bikCVRw5wfE[/url]

3507 Támba Csaba 2010-07-01 20:28:10  Előzmény:Lizák Péter: 64436

Ööööö...igen...

Jellemzõen pont a karosszériát érintõ anomáliákat elemeztük :)

3506 Kiss Krisztián 2010-07-01 19:16:36

Ez a trabi 78-as,behozták a méhbe pécsett.Full gyári,az akksit,prizmákat,tükröt,fehér diszléc gumit,és még egy pár aproságot már megmentettem,de van még mit elhozni ha valaki errejár.Kár érte,még csak nem is rohad...[imgw]http://kepfeltoltes.hu/100701/K_p_072_www.kepfeltoltes.hu_.jpg [/imgw]

3505 Lizák Péter 2010-07-01 10:51:48  Előzmény:Támba Csaba: 64434

Meerane-ban csak a bodegát téglázták össze. Az erõátvitel már Zwickauban került beléjük.

3504   2010-07-01 10:07:49

Nekem esedékes lesz egy elsõ szélvédõ csere, mert összekarcolta a lapát. Mindegy, hogy milyen szélvédõt rakok bele? Nézik a minõsítéskor?

3503 Támba Csaba 2010-07-01 08:51:36  Előzmény:Reining Ádám: 64432

Az enyém októberi mûszer, de mivel a kombikat Meerane-ban rámolták össze, ott még gondolom kifuttatták a korábbi készleteket.

3502 Lizák Péter 2010-07-01 06:53:15  Előzmény:Reining Ádám: 64432

Látszik próbálkoztak egyedi autót gyártani. Nehogy véletlen elkészüljön két tök egyforma 601-es! :D

3501 Reining Ádám 2010-06-30 22:00:19  Előzmény:Sipos Tamás: 64429

Amivel rohangálok a hétköznapokban Trabim õ 86 áprilisi vagy májusi mindig elfelejtem de õneki még nem imbuszos hanem kicsúsztatható az ülés! Ha Tsabynak is meg neked is már imbuszos és a tied decemberi akkor ezek szerint 86 vége felé váltottak imbuszosra! De mindent variáltak a gyárban szóval tényleg nehéz ezek alapján eligazodni egy Trabin!

3500 Lizák Péter 2010-06-30 11:14:32  Előzmény:Támba Csaba: 64430

88-tól voltak spirálrugósak hátul nem?
Mert nekem 88 április kombim van, és az spirálos. De volt egy haveromnak 87 decemberi gyártású autója, és az laprugós volt.
Az ülések sínjei nekem is imbusz csavarosak, meg hátsó ablakfûtés ezen sincs.
Azt hogy pakolták ahogy a készlet adta, azt már párszor bebizonyítottuk itt akülönféle korokból merítve. Lásd lökhárítók, rács, stb...

3499 Támba Csaba 2010-06-30 06:58:18  Előzmény:Reining Ádám: 64425

Nehéz sokszor megítélni.
Nekem pl. '86-os kombim van és a sprirálrugós hátsó futómû bevezetése után gyártották pár héttel, még ez laprugós. Az üléssínek imbuszosak. Hátsó ablak fûtés nincs, de az elsõ szélvédõ biztonsági üveg. Stb, stb... Szóval pakolták össze õket ahogy a készlet adta :)

3498 Sipos Tamás 2010-06-29 20:02:02  Előzmény:Reining Ádám: 64425

[justify]A kombim 1986. decemberi gyártású, és az ülés sínjei imbuszcsavarral vannak rögzítve. Nehéz ezekben a kérdésekben tisztán látni.[/justify]

3497 Lizák Péter 2010-06-29 15:59:09  Előzmény:Reining Ádám: 64426

Köszi! jogos a pont!

3496 jocking . 2010-06-29 12:44:45  Előzmény:Reining Ádám: 64425

Igazából a forgalmit nem néztem, hogy mikori forgalomba helyezésû, bár az nem is lenne egy pontos infó. A motorszámot kellett volna megnéznem, aztán a trabant.cz kidobta volna a tutit.
Mindegy, ami biztos: az autót úgy nyerték és 1990-ben vették át Gyõrben (gondolom a Merkurnál). De hogy ott mennyit állt, vagy mikor került az országba, az nem tiszta. Viszont más autók számai alapján a gyártás és a forgalomba helyezés között nem telt el több, mint 5-6 hónap és ez már az extrém eset. Plusz, a tûzfalba tényleg 89 04 van ütve. Aztán meg már többször bebizonyosodott, hogy a trabiknál össze vissza vannak a típusjegyek évjárattól függetlenül. Én simán el tudom hinni, hogy '89-ben maradt pár régebbi alkatrész raktáron és abból dobtak össze pár tucat autót.

És ami érdekesség, de a képeken nem látszik:
Az üvegeket van ez a fehér felirat. Namármost, ezek általában mindig az üvek külsején vannak és mindig az adott oldalról nézve olvashatók, úgyhogy beszélhetünk jobbos és balos üvegekrõl. Ebben az autóban a 2 hátsó üveg balos (a jobb oldalon befelé néz a felirat tükrözve), a 2 elsõ pedig jobbos. És ez gyárilag volt így, nem volt soha piszkálva.

3495 Reining Ádám 2010-06-29 12:22:34  Előzmény:Lizák Péter: 64422

Egy kis apróságot dobjál hozzá a listához én már ezer éve figyelem!
A Limó hátsó ablak alatt a fûthetõrõl beszélek nem az oldalsókról van két oldalon ilyen kis vízkifolyóka! Na az pl 89 ben nem volt se elõtte mert volt szerencsém 89 es szekeret is hajtanom de az összes 90 es 2T Trabin ottvan már és a 4T ken is! Az ablakgumi alól éppen hogy csak a csücske látszódik ki! Ez is egyike a hatalmas változtatásoknak szóval nem maradhat ki! :)

3494 Reining Ádám 2010-06-29 12:12:41  Előzmény:Támba Csaba: 64424

Az kizárt hogy 86 vagy 87! De ahogy írták 90-es se lehet! 86-87-ben még a sínbõl kihúzhatós ülés volt és nem az imbuszcsavaros, hátsóablakfûtés se volt és még ezer dolog ami ebbe nem olyan! De 90 es se lehet a lámpagumik és egy két apróság miatt! De amúgy egyszerûség kedvéért akinek jó a szeme láthatja a motorteres képen kinagyítva hogy 89. 04. van beleütve a tank felett! (én legalábbis annak látom) De én 89 re tippeltem volna amúgyis mert a 88 asok szélvédõgumijában belülrõl nincs az a vájat belevágva végig hanem sima és haveréban gyárilag még nem biztonsági szélvédõ volt ebben pedig az van!

3493 Támba Csaba 2010-06-29 06:55:40  Előzmény:jocking .: 64417

Én inkább '86-'87-esnek tippelem.

3492   2010-06-29 06:45:54  Előzmény:jocking .: 64415

Váóó, tényleg nagyon jól néz ki:) De tök jó, hogy ennyire féltették, hogy esõt is csak egyszer látott. Ez a kocsi azok a Trabantok egyike, amit még óvnak a portól is, és jó látni ilyet is:)

3491 Lizák Péter 2010-06-29 05:59:27  Előzmény:jocking .: 64415

Nagyon szép darab, és nem halnék bele ha hozzám vágnának egy ilyen Trabantot. De ez nem utolsó szériás. Lámpagumik nem feketék. Nem fekete az ajtók kilincsein a gomb. Még a keskenyebb díszléc van rajta nem a széles mint a 4T-ken és az utolsó 601-eseken.

Idézek neked az oldalamról (az itt selsoroltak közül egyik se illik rá):
"1990-ben jelentek meg az utolsó sorozatokon a négyütemû trabik jellegzetességei. A karosszéria az autó hátuljától az A oszlopig fokozatosan alakult át, de a motorház teljesen más kialakítású, mint a 601-ben megszokott. Elõször csak apróbb részletek változtak, amelyek az utolsó három ('90-es évjárat) szérián már közösek:
- feketegombos kilincsek,
- fekete elsõ-hátsó lámpagumik,
- mûanyag, nem középpontos, de még kicsi vissza pillantó tükrök (’88-tól),
- új típusú (lehúzós) ablaktörlõkarok (hosszabb lapátokkal)
- fûthetõ hátsó ablaküveg.
1. széria: Még a régi a hátfal a jól megszokott típusfelirattal: Trabant, és ferdén
2. széria: Új hátfal, mert itt IFA logo-s a Trabant felirat, és vízszintesen áll
3. széria: Egyben az utolsó, a 601-es típus hattyúdala. A kocsi külseje megegyezik a második szériánál leírtakkal. DE! Belül a hátfalon, a lámpáknál téglalap alakú lemezkivágás található leragasztva az 1.1-es hátsólámpáinak központi csatlakozóihoz. A limousine-nál az utastérben, lyuggatott hátsó tetõmerevítés (hat lyuk a hátsó ablak felett).
Az Universal kivitelnél a közös jellemzõk egy kivétellel megegyeznek: e típust régebbóta is két külsõtükörrel szerelték fel. A szériák hasonlóan alakultak, mint a limousine esetében. A típusfelirat fekvése nem, de „tartalma” azonban változott: A Trabantból itt is IFA Trabant lett."

Egyébként hova valósi ez az autó? Csak mert ismerõsnek tûnik a rendszáma. Lehet hogy találkoztam vele valahol ne mtudom de a Trabikét rendszerint megjegyzem. :-)

3490 Lizák Péter 2010-06-29 05:52:29

[url=http://www.origo.hu/auto/veteran/20100626-multicar-tuzoltoauto.html]Mulitcar tûzoltóautó :-)[/url]

3489   2010-06-28 20:18:02  Előzmény:Zwick Gábor: 64418

Pedig nekem is egybõl az az autó ugrott be. Ha az is ilyen tipp topp annyiért ajándék. Elment megnézni azt valaki?

3488 jocking . 2010-06-28 19:10:09  Előzmény:Zwick Gábor: 64418

Nem, ez soha nem is volt, és valószínûleg nem is lesz eladó.

3487 Zwick Gábor 2010-06-28 16:58:53  Előzmény:jocking .: 64417

Ez ha jól tudom az expreszes 35000 Ft-os járgány?

3486 jocking . 2010-06-28 16:25:10  Előzmény: Spityu: 64416

'89-'90 körüli, de inkább '90.
[i](Módosította jocking 2010.06.28. 18:30-kor)[/i]

3485  Spityu 2010-06-28 16:13:54  Előzmény:jocking .: 64415

Nem semmi... szép kis példány. Mennyire utolsó szériás? Csak a szürke lámpagumik miatt kérdezem.

Köténylemez, hátsó lökös. Persze most csak szõrszálhasogatok. :D
[i](Módosította Spityu 2010.06.28. 18:17-kor)[/i]

3484 jocking . 2010-06-28 16:02:59

Van egy sztorim egy Trabiról, ami még nem veterán, de nagy valószínûséggel azzá válhat. Ma voltam megnézni, és a tulajjal is elbeszélgettünk.

Naszóval: A Trabiról annyit kell tudni, hogy utolsó szériás 2T. Nem is ez az érdekes benne, hanem hogy autónyeremény betétkönyvvel nyerte a mostani tulaj (egy öreg házaspár itt a 'városban') 20 évvel ezelõtt, tehát õ az elsõ tulaj. Az autón meglátszik, hogy tényleg nyereményként kezelték, megbecsült és féltett, majdhogynem családtagként kezelik. A tulaj minden évben szétszedte a fõbb részeket, amit kellett tisztított, felújított vagy cserélt. Emellett alig volt használva, így került bele mind a 32731 (!) km. A trabi állandóan garázsban tartott, telet még nem látott (télire le is van takarva), esõt is csak egyszer, amikor is szép idõben kijöttek vele és elkaptak egy zuhét.

A bevezetõ sztori után jöjjenek a képek:
Motortér:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/002.jpg[/imgw]
Szembõl:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/004.jpg[/imgw]
Az óraállás, ami garantáltan nem fordult át és piszkálva sem volt:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/005.jpg[/imgw]
Beltér 20 "évnyinagypapabarkács" után:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/007.jpg[/imgw]
Az nem rozsda, csak poros volt a szõnyeg:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/009.jpg[/imgw]
Könyöklõ (az üléshuzatok is tökéletesek, csak a védelem miatt van rajtuk másik huzat):
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/010.jpg[/imgw]
Csomagtér padlólemez:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/013.jpg[/imgw]
Hátulról:
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/015.jpg[/imgw]
Motorháztetõ fénye (az egész kocsi ilyen):
[imgw]http://titus.dumanet.hu/jocking/egyeb/kektrabi/018.jpg[/imgw]



[i](Módosította jocking 2010.06.28. 18:03-kor)[/i]

3483 Huszta Tibor 2010-06-27 20:19:41  Előzmény:Muczán Gábor: 64413

Majd útban Lengyelország felé lassíok egy kicsit... :)

T.

3482 Muczán Gábor 2010-06-26 19:39:54

Sziasztok,

Minden évben Érsekvadkerten (Nógrád megye, Váctól fel vagy húsz-huszonöt perc autókázás) van egy veterán találkozó egy ottani veterános Holakovszki úr szervezésében. Most júli 10-én 10 órától lesz. Én minden évben szoktam menni, nagyon hangulatos, és laza rendezvény. Inkább kirándulós jellege van. A szervezõ minden oldtimerrel vagy u.n. Andrew-féle oldschool autóval (mi már azok vagyunk még egy 1.1-el is) érkezõt megvendégel egy étteremben egy ebédre. Semmit nem kell fizetni, és nem is várnak el semmit csarébe, csak legyünk ott. Ez így megy már tít éve. Délután meg pokrócos dumaparty lehet a közeli mezõn.
Ebéd elõtt felvonulás jelleggel, közösen átkocsizunk Balassagyarmnatra, egy nagyon érdekes Pannónia Múzeumba.Ezért kell tízkor legkésõbb ott lenni.
Javaslom hogy szervezzünk rá egy kirándulásfélét a veterános körnek.
Bõvebb info: 06 30 3141833 Holakovszki

Ha valakit érdekel, akkor jelentkezzen.

Most 1 hétig szabin vagyok, de a veteránban egyeztethetünk róla. De asszem itt az ideje, hogy megnyissuk a kirándulós topicot, andrew kiválóan tudná moderálni:-) majszólok Prokee-nak.

MG

3481   2010-06-26 11:14:19  Előzmény:Zwick Gábor: 64411

Akkor ez szerintem jóval barátibb áron van. A németekéhez képest pláne...

3480 Zwick Gábor 2010-06-26 11:04:19  Előzmény: : 64410

Már nem tudom a cég nevét de 20000 Ft volt és valahol Egerben van a cég. Mert amit gyártott nekem az 12V-os nak a mérete, nem a kicsi 6v 55Ah-é. De sebaj mert mind a 2 mérretût lehetett gyárilag kapni trabihoz. De majd a 601-ben jobban mutat a nagy, a P50-ben meg jobban a kicsi.
[i](Módosította csucsunova 2010.06.26. 13:05-kor)[/i]

3479   2010-06-26 10:51:47  Előzmény:Zwick Gábor: 64408

Kinél és mennyiért gyártattad??

3478   2010-06-26 10:51:26  Előzmény:Huszta Tibor: 64407

Parancsolj: [url=http://http://www.akkubolt.addel.hu/products.php?prcategory=33347&PHPSESSID=0ae1b2f7dd6051978b8d8c24f38ea93a]Lesti AKKU[/url]

3477 Zwick Gábor 2010-06-26 10:46:25  Előzmény:Huszta Tibor: 64407

Rajta van a cím és az elérhetõség a képen:cool: Egyébként 175*175 a befoglaló mérete. Ha tudtam volna hogy van ilyen akkor nem gyártatok ilyen külsõ cellea összekötésût. Egyébként 13000 Ft az ára. Majd ha kész leszek a 601-el akkor cserélem a 2 kocsiban az aksit.

3476 Huszta Tibor 2010-06-26 10:36:04  Előzmény: : 64406

Nem, de külsõleg nem csúnya.
Hol árulják és mennyiért?

T.

3475   2010-06-25 12:49:17

A kérdés, hogy ismeri-e valaki ezt a márkát és van-e tapasztalata:

[imgw]http://akkubolt.addel.hu/product_picture.php?product=Lesti%20Akku%206V%2077Ah%20TRABANT&url=http://www.addel.hu/store/termekfotok/3194/nagyarufotok/467644_nagyarufoto.jpg[/imgw]









[i](Módosította mr120bpm 2010.06.25. 14:51-kor)[/i]

3474 Kovács István 2010-06-25 12:42:33  Előzmény: Spityu: 64403

Nah ez a festékes bekeretezés viszont ugy volt, hogy egy idõbe kérték müszakin hogy legyenek bekeretezve a számok. Nekem mondjuk fekete festékkel van bekeretezve nem pirossal :D

3473 Kovács István 2010-06-25 12:39:53  Előzmény:Ackermann Balázs: 64402

Hát én láttam. A szürke 2t-émen azon a spirál mindkét végén volt. Felül az óránál még mindig megis van alul a válton már nincs rajta mert váltót cseréltem benne. És ha jol emlékszem a sárgámon is van az óránál plombálás.
Ha jol hallotam de lehet hogy nem igy van ezeket a plombákat akkor rakták rájuk mikor az elsö tulajdonos megvásárolta öket a Merkúr-on és az elsö kötelezöen elõírt szervíz átvizsgáláson helyezték fel a plombákat

3472  Spityu 2010-06-25 12:39:20  Előzmény:Ackermann Balázs: 64402

Hát... a 80-as donoromban a váltónál tuti van. A km óránál nem néztem még, de gyanítom ott is. A nemrég eladott 82-es klónban szintén volt mindkét helyen, amikor kiszedtem a km spirált eladás elõtt. Viszont a 84-es papírosomban nincsen sehol sem, pedig tuti nem volt piszkálva (elsõ tulaj).

Amolyan ólomgömbös drót + mûanyag kombó, ha jól emlékszem. Legutóbb bontáskor siettem, de ahogy néztem, szét lehetne szedni roncsolásmentesen.

Ha már témánál vagyunk: az alvázszám és a motorszám gyárilag be van keretezve piros festékkel, vagy az csak valami utólagos "tuning"?