Az oldal egyes szolgáltatásait csak regisztrált felhasználóink vehetik igénybe.
A regisztráció ingyenes!
Regisztráció új felhasználóknak
Regisztrációs feltételek
A regisztráció befejezésével elfogadod azt, hogy az adataid adatbázisban tároljuk.
Neved és beceneved elérhető lesz bárki számára, E-mail címed csak regisztrált tagok számára, a többi adatod pedig bizalmasan kezeljük.
Annyival még kiegészíteném h az elõkészítés során ne használjatok ha lehet Carsystemes anyagokat.Nekem állt kb fél évet amíg a szín rákerült és még így is visszaszáradt egy csomó helyen a szórógitt.Talán az üvegszálat és a szoft gittet ajánlanám a palettájukról.Az alapozójukról,mûgyantájukról,karosszéria tömítõjükrõl sem tudok sok jót mondani.Én mégegyszer nem használnám õket,inkább megvenném a drágábbakat.
Fújtam én már otthon úgy, hogy szerencsére nem ragadt bele semmi, és ahhoz képest, hogy elsõ fújás volt, egész jó lett. Inkább csak a tartóssággal volt a baj, mert valami vacak 1K festék volt használva hozzá, ami most 2 év után tiszta "pókhálós" lett.
oldószeres 2K-s festék nem mérgezõ, megfelelõ védõfelszerelésben semmi káros hatása nincs ellenben szennyezi a környezetet. Bármit fel lehet fújni otthon a fellocsolt garázsban, csak tele lesz szeméttel amit a levegõ belekever a "bázisba" meg a lakkba. Én azt mondom, senki ne próbálja ki otthon.
Egy jótanácsot én is adnék azoknak, akik fényezés elõtt állnak. Miután már kész a gittelés és az alapozás, és ha megoldható, várjatok vele még egy fél évet, amig a szín rákerül. Addig még mozognak a felrakott anyagok. Utánna még egy alapozás és visszacsiszolás és utánna tartósan szép lesz a fényezés (persze ennek még van más feltétele is)
2K festékrõl én azt hallottam, hogy erõsen mérgezõ (asszem arzén, vagy cianid alapú), ezért otthon nem fújható. Igaz ez, vagy már újabb fajta 2K festéket vannak, amik nem mérgezõek?
Igen, 2K-val fogom szerintem és pont Standoxra gondoltam. Az tiszta sor, hogy az edzõt csak felhasználáskor keverem bele, csak meg akartam bizonyosodni affelõl, hogy önmagukban raktározhatók. Terveim szerint max 1-3 hónapig. Mindenképpen autófestéket fogok venni...
Mivel gondolom 2k festékkel fogod fújni ezért ha nem évek telnek el a fújástól akkor nyugodtan vedd meg a festéket. Ugyanis amíg nem kerül bele az edzõ addig nem köt meg. Szerintem vegyél 3l litert plusz ugye az edzõje ami jár hozzá és a hígítója (ebbõl vegyél többet mert fog kelleni Pl. festõpisztolyt mosni). Az felfújandó mennyiség úgy is ebbõl a háromból áll össze. Amúgy csináld úgy hogy a festõ fújja a belsejét és a motorteret mert akkor az esetleges szín eltérést van kire fogni. Anno volt nekünk olyan hogy 1 évet állt festõnél az autó és a festéknek nem lett semmi baja mert nem volt benne az edzõ,csak kicsit be volt sûrûsödve. Ha 1k-s festékkel fested akkor kell rá 5l festék plusz hígító. Ja jó tanács. Még fújjatok le két lámpakarikát mert általában az szoktam elhagyni az elsõ próbaúton és akkor van helyette tartalék ami ugyanolyan színû.
Ja igen mivel most már egyre inkább csak újfajta oldószeres vagy vízbázisú autófestékek vannak piacon, ezeket már nem igazán lehet otthon fújkálni.
Ha sokáig akarod hogy szép legyen akkor a Standox palettájáról választasz. De jó a Mobihel "Mobifleet" festékei is. Talán még Debeer-nek vannak jó oldószeres festéke. Amúgy vannak a Bodynak is 2k festékei de vannak róla pozitív és negatív tapasztalatok. 1k-s autófestékek közül szinte már csak a neolux van mert már ki kellett õket egy eu-s jogszabály miatt vonni.
A legfontosabb, hogy mindenképp autófestékkel fújd ne hagyd magad rábeszélni ipari vagy teherautó festékre. [i](Módosította strabi 2011.04.06. 12:29-kor)[/i]
Igen, kívül-belül. Szerintem nem nagyon öregszik a festék, hacsak nem hónapokig hagyod állni. Annyi a titka, hogy nem kevered ki az egészet, hanem csak annyit amennyi kell.
Kívül belül? Hmmm... én legalább 3-at saccoltam magamban. Ja, egy kérdést lehagytam: mivel a belsejét ill. a motorteret valószínûleg én fújom, és ezt követõen fogalmam sincs mennyi idõ telik el, míg fényezõhöz kerül: egyszerre kevertessem ki, vagy inkább két részletben? Elõbbi mellett szól, hogy garantáltan nincs színeltérés. Utóbbi mellett pedig az, hogy biztosan nem öregszik meg állásában a festék. Bár ilyen jellegû festékeknél még nem nagyon tapasztaltam ilyet.
Érdeklõdni szeretnék Trabant felújítással kapcsolatosan, fõleg azon topiklakóktól, akik már csináltak ilyesmit. Szóval az érdekelne, hogy 2T-re hány liter festék kell? Motortér + utastér + csomagtér + kívül, vagyis minden. 5 liter elég ezekre? Vagy 4? 6? Ki milyen márkát ajánl / nem ajánl?
Mercit azért jó restaurálni, mert szinte minden van hozzá a német mercinél újban! Karosszéria elemek is. És azért rossz, mert nagyon drága minden hozzá.
Ha valakinek fékcsõ (fém vagy gumi) gyártásra van szüksége, ajánlani tudom a [url]http://www.hefal.hu/[/url] KFT-t nagyon gyorsak és pontosak, és viszonylag kedvezõ az ár is amivel dolgoznak, és postával adott címre küldik. Egyedi eseteket is megoldják.
Volt valakinek egy ilyen "szaki-tára" abba be lehet jegyezni õket!
Nincs kezelésim,de már feldobtam egy hirdetést,hogy keresek.Nem volt benne a kemping asztal a székekkel,de azt tegnap kaptam,jutányosan egy ismeröstöl.Szombaton kinyitom,megprobálom összeállitani... Megkeresem a képeket,ha megtalálom,feldobom,amikor konvojban jöttünk haza a balcsirol,94 ben,(trabik,zsiguli,stb,ott a trabi huzta) Papiron 240kg önsúlyt ir,meglátjuk.Tároln majd fateréknál,van fedett hely,bár még nem tudják...
Nos nem NDK-s,ellenben orosz,de már az enyém:)) Mennyire szerettem volna aktiv trabis koromban ilyet,de akkor nem tellett rá,most meg szinte az ölembe pottyant(kb 30liter benzin áráért).Na majd ha a trabi okés lesz,1-2 talira elhuzzuk,remélem.... [imgw]http://kepfeltoltes.hu/110329/K_p_186_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw] [imgw]http://kepfeltoltes.hu/110329/M_solat_-_K_p_185_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/imgw]
Mi van, ha kicsit retrósított a 2T és felcsattintom a régi búrát rá. Elvileg a fény színe számít. Eddigi kísérleteim eredménye szerint a legprolibb megoldás mûxik csak, ha betekerem az izzót piros öntapadóval. Bármi ami áttetszõ piros, az rózsaszín lesz. Piros izzó is rózsaszín, nameg ugye 6V-os a technika is.
Szokott ezért dumálni a rendõr? Mert a piros öntapival bevont izzó ugyan piros tényleg, viszont csökkent a fényereje...
Asszem a németek betegsége, hogy csak fejtámlával lehet veteránban ülni. Egy turistától hallottam, nameg alig látni az undorító fejtámla nélkül német 2T-t, de pl Volvo Amazont sem...
[justify]Igen, én is így tudom. A világítási rendszerrel kapcsolatos hazai hozzáállás szerintem példaértékû. Így helyes, így korhû. Sajnos vannak olyan országok, ahol nem tûrik a piros hátsó indexet és vészvillogót követelnek még egy 40-es években gyártott autóra is, ha a forgalomban akar vele részt venni a boldogtalan veterános. A fehér, kétszálas izzós Zsiguli helyzetjelzõ-indexre még én is emlékszem gyerekkoromból. Sajnáltam is, hogy megszûnt.[/justify]
Ez olyan, mint az 500-600-as hátsó lámpabúra. Az is "telenarancs" volt, csak késõbb festegettek bele otthon pirosat belülre. Ami az 500-600-asnál a megoldás, az mûködik 601-nél is, vagyis a féklámpa szofita izzójára húzható piros színû üvegcsõ. -ugyebár Tib?
Amúgy meg Veterán minõsítésen nem kötnek bele, ha volt olyan verzió gyárilag amilyet bemutatsz. Esetleg kérik hogy igazold (fénykép, filmrészlet) hogy narancssárgán is világított féklámpa a Trabantnál. Ha nagyon kukacoskodnának a lámpákkal, akkor korlátozhatnák hogy milyen látási/idõjárási viszonyok közt közlekedhetsz a jármûvel, és akkor ezt a forgalmiba is belevezetik. De ezeknél a gépeknél nem jellemzõ.
Cimborám most vizsgáztatta az 1971-es Zsiguliját, ami elöl fehér indexbúrás, mert abban az idõben bilux izzó volt a búra alatt, és az volt a helyzetjelzõ is, persze az index is fehéren villog. Az más kérdés hogy néhány év elteltével a NagyTestvértõl érkezõ autókat már mind szétkapták a Merkurban, és átkötötték a helyzetjelzõt a fényszóró foncsorba. De ilyen verzió is volt, egy szót sem szóltak érte veterán minõsítésnél.
Lehet valóság alapja.Talán volt idõ mikor,enm festettek,hanem már a Merkúrnál lecserélték ezekre a burákra,még az autó átadása elõtt,h megfeleljen a magyar szabványnak.Ez megmagyarázná h miért hiszik sokan h régi gyári.... Manapság hogy mûködik ez,ha van valakinek egy OT-s autója?Olyankor megengedett a narancs féklámpa,vagy mi a teendõ,h megfeleljen a forgalomnak is és a minõsítési feltételeknek is?A piros izzót (ha létezik egyáltalán 6V-ba) gondolom elfelejthetem a minõsítés miatt...
[justify]Kedves Mester! Ugye a vízszintes csíkozású hátsó lámpaburáknak az volt a története, hogy a teli narancs helyett idehaza gyártottak ilyen vízszintes csíkosat. Ez tökéletes és végleges megoldás volt a féklámpa színére is, mert ugye arra nem lehetett piros csövecskét húzni. Gondolom én. Jól okoskodom?[/justify]
Köszi,így már akkor egyértelmû.Ma már nem volt idõm megnézni de holnap megpróbálom leszedni.Valahogy volt egy olyan érzésem h azt a végét kell leszedni.-mivel frissen festett kapcsolóról van szó....:S De hát így jár aki festés után próbálja csak le...
Ja,így kicsit nehéz...holnap lövök pár képet.A kapcsoló szárát (írtam tollnak) kellene átrakni egyikrõl a másikra.A probléma hogy hiába veszem ki a belsõ végérõl a rögzítõ stiftet egyik irányba sem fér át a kapcsoló váz részét képezõ lemezen.Márpedig valahogy bekerült egyszer oda...
Tudja valaki hogy lehet szétszerelni a P60 forgatható irányjelzõ kapcsolót?Konkrétan a toll kiszerelése érdekelne a kapcsolóból.Nem tudom a végén a bucit kell-e valami módon leszedni,h át lehessen húzni a fémvázon,vagy a forgókapcsoló részét.Azt hittem sikerült megjavítanom (legalábbis mikor multiméterrel kisípoltam),de mégsem mûködik megbízhatóan.Van egy másik a mi tökéletes de abból hiányzik a toll része.
Vagy egy pár gyönyörû, elsõ szériás kisipari búrát: [url]http://auto-motor.vatera.hu/veteran_jarmu_alkatresz/alkatresz/karosszeria/trabant_601_hatso_lampabura_elso_szeria_1447231130.html[/url]